2011 ÁPRILIS
Sky Fighters 5/10, 2011 CN [TRAiLER]
Fura, kommunista propagandával megtűzdelt kínai Top Gun utánzat, amiben nem csak George W. Bush-nak szólnak be keményen, hanem azt is igyekeznek a nép tudtára adni, hogy a légierő Chengdu J-10-esei bizony legalább olyan hatékonyak, mint az USA gépei. Az egésszel annyi a probléma, hogy a légi jelenetek java részét számítógépes animációk formájában készítették el, de az animáció minősége a jó 10-15 évvel ezelőtti PC-s szimulátorok színvonalát sem éri el, így az egész abszolút komolytalanná válik. Pedig a világverő J-10-esek mellett a Szu-27-eseket is bevetették...
Haru's Journey 8/10, 2010 JP [TRAiLER]
Idén csak erre a filmre jutottam el a Titanic-on, de megérte. Tipikus, realista dráma az öregedésről, az elmúlásról és az ezekkel kapcsolatos problémákról, aminek külön pikantériája, hogy javarészt egy tizenéves lány szemszögéből mutatják be. Kár, hogy túl sokáig húzták a sztorit, a vége már kissé erőltetettnek hatott. Nakadai Tatsuya és Emoto Akira ennyi idősen is hatalmas arc, a bunyójuk valami hihetetlenül szórakoztatóra sikeredett.
Noriko's Restaurant 8/10, 2010 JP [TRAiLER]
Ez a film olyan, mintha a koreai The Recipe és a Memories of Matsuko keveréke lenne. Gyönyörű képi világ, jópár animációs betét és eléggé meseszerű hangulat jellemzi az egészet, amibe furcsa módon még a "beszélő" malac is beleillik, pedig először nagyon fogtam rajta a fejemet. A japánoknak továbbra is hihetetlen érzékük van ezekhez a filmekhez, valószínűleg ez is ott lesz a 2010-es kedvenceim között.
Queen Bee and the School for Dragons 6/10, 1960 JP
Egy korai, közepes Ishii Teruo mozi, amiben (ha minden igaz) először jelent meg a később Ike Reiko által sikerre vitt Queen Bee figurája (a nem kevésbé attraktív Mihara Youko alakításában). Sajnos Ishii-nek nem igazán ment az akciójelenetek leforgatása, nagyon látszik minden pillanaton, hogy nem igaziból verekednek. Igazából a sztori is felejthető, ha film noir-ként készítik el, sokkal jobb lett volna, így inkább csak azért érdekes, mert itt még a Shintoho égisze alatt láthatóak a később a Toei által alkalmazott színészek.
Nude 7/10, 2010 JP [TRAiLER]
Onuma Yuichi filmje ad egy kis betekintést a japán pornóipar működésébe, mégpedig a nemrég visszavonult pornósztár, Mihiro önéletrajzi regényének adaptációjával, aki egy kis szerep erejéig meg is jelenik a sztoriban. Volt már ilyen mozi korábban is, ám Iijima Ai regénye (Platonic Sex) jóval sötétebb képet festett az egészről, igaz, az ő sorsa jóval hányatottabb is volt Mihiro-énál. A Nude erénye, hogy meglepően földhözragadtan, realisztikusan ábrázolja az eseményeket, a barátok reakcióit és a környezet fokozatos megváltozását. Egyúttal ez a hátránya is, valahogy kicsit sablonosnak tűnt az egész, meg ha már Mihiro, akkor akár el is játszhatta volna a főszerepet, Watanabe Naoko ide, vagy oda...
Sawako Decides 8/10, 2010 JP [TRAiLER]
Coolság, bárki bármit mond, a legjobb japán filmek ilyenek, mint ez. Eldugott vidéki kisváros, kicsit hibbant helybeliekkel és az oda hazatérő, rovott múltú lánykával. A hibbant helybeliekre épülő visszafogott, de zseniális humor, a szerethető és élethű figurák, valamint a kénytelen kelletlen sarkára álló főhősnő ideális alap egy szórakoztató mozihoz. A rendező egyébként Ishii Yuuya, aki két vagy három éve a Titanic Filmfesztiválon 2 filmmel is jelentkezett. Azok is jók voltak, de ez már egy másik kategória.
A Night in Nude: Salvation 3/10, 2010 JP [TRAiLER]
A trailer és a külföldi ajánlók alapján izgalmasnak tűnt, de elég hamar beigazolódtak a sejtéseim, hogy a 2.5 órás játékidő fogja megölni az egész filmet. Ez így is van, legalább 1 órát nyugodtan ki lehetett volna vágni belőle, a rendező pedig 17 év alatt sem került közelebb ahhoz, hogy ha már elborult elméjű, perverz alakokról rendez filmet, akkor legalább úgy ábrázolja őket, mint Wakamatsu Kouji. Nem lehetett átérezni egyik szereplő bajait sem, a hosszú, több perces, semmitmondó jelenetek pedig heveny ásításokat okoztak.
A Night in Nude 5/10, 1993 JP [TRAiLER]
Lassú és álmosító "neo noir" Ishii Takashi-tól, aminek legnagyobb hibája, hogy nincs egyetlen olyan karakter sem benne, akivel a néző az "igazi noirban" megszokott módon azonosulni tud. Emiatt aztán sem noirként nem működik (a másik Ishii jó 30-35 évvel korábbi filmjei ezerszer jobbak), sem erotikus thrillerként (Wakamatsu jobb érzékkel tudta ábrázolni a nem hétköznapi elmék ilyen irányú dolgait). Egyedül Takenaka Naoto miatt volt értelme megnézni, meg az egyetlen, vizuális trükkökkel feltuningolt álomjelenetért.
Tange Sazen 7/10, 2004 JP [TRAiLER]
A Zatoichi-hez hasonlítható népi hős kalandjait rengeteg filmben dolgozták már fel, ez épp az 1937-es változat szinte jelenetről jelenetre újraforgatott verziója. Talán ennek is köszönhető, hogy nagyon színpadias, mintha nem is mozifilmet, hanem színházi előadást néztem volna (a mellékszereplők hihetetlen ripacsok), de ez jottányit sem csökkentett az élvezhetőségen. A főhős lökött és deviáns, de amikor kell, akkor rendet tud tenni bárhol, a cukiság faktort pedig egy kisgyerek fokozza. Toyokawa Etsushi-t és Aso Kumiko-t látni mindig jó szórakozás, előbb-utóbb Sazen többi kalandjára is sort kellene keríteni.
Watashi no yasashikunai senpai 6/10, 2010 JP [TRAiLER]
Fura tinédzserfilm, aminek nem is annyira a sztorija, mint inkább a kivitelezése érdekes, mert a főszereplő 16 éves lány elborult gondolatvilágát igencsak egyéni módon jelenítették meg. Nemcsak a világról alkotott elképzeléseit, de az abban a korban hatalmas problémának számító információkra való reakcióit is ügyesen mutatta be a rendező. A színészi játék nagyon el van túlozva (főleg a senpai esetében), de érdekes módon pont ez kellett ahhoz, hogy a rendező elképzelései megvalósuljanak. Ettől függetlenül a film végig a zseniális és az ultragagyi között hullámzik, aminek két csúcspontja az elején és a végén látható debil idolzenés betét.
Akunin 6/10, 2010 JP [TRAiLER]
Többet vártam ettől filmtől, mint amit végül nyújtott, bár lehet, hogy azért, mert valamelyik külföldi kritikus a tavalyi toplistájának az élére rakta. Érdekes, moralizálós, jellegzetesen japános lélektani dráma, ami kicsit a zseniális 2009-es Nobody to Watch Over Me-re, kicsit pedig a The Hovering Blade-re emlékeztet. A legjobb benne, hogy minden karaktert igyekszik élethűen ábrázolni, senki sem egyoldalú, még a címszereplő sem (Akunin = Villain). Mégis, valahogy valami hiányzik belőle, aminek egyik jele a felütés, mert a főszereplő tuningolt verdájából kiindulva valami akciódúsabb mozira számítottam.
Shikeidai no Elevator 7/10, 2010 JP [TRAiLER]
Ez egy igen érdekes produkció, mégpedig amiatt, mert egy 1957-es francia film noir átültetése a XXI. századi Yokohamába. A sztori a szokásos, azaz egy párocska el akarja követni a tökéletes bűntényt, ami természetesen nehezebb, mint gondolták volna. Nem is ez a lényeg benne, hanem az, ahogy a rendező vegyíti a kissé régimódi sztorit a modern világgal. Az egyik szereplő oldtimer motoron furikázik, kulcsfontosságú szerephez jut egy réges régi kamera, azt pedig okosan elrejtik, hogy ez az ötlet a mai bekamerázott épületekben eszébe se jutna senkinek. Ha ezt leszámítjuk, egy nagyon szép filmet kapunk, aminek a képi világa a film noir-okkal szemben nagyon is színes, a hangulat rideg, a szereplők pedig nagyon jók, főleg az öreg rendőrt alakító Emoto Akira.
The Incite Mill 5/10, 2010 JP [TRAiLER]
A felemás minőségű horrorjaival híressé vált Nakata Hideo beállt a blockbusterek gyártói közé és megrendezte az aktuális Battle Royale/Liar Game klónt. Igen, a főszereplő Fujiwara Tatsuya, a sztori pedig az, hogy összezárnak 10 embert egy hétre és a két megmaradt majd kijöhet. Fura, hogy annyi hasonló film után (Death Note sorozat, Liar Game, Kaiji, stb.) még mindig nem unták meg ezeket. Az már nem olyan fura, hogy Fujiwara nem tud játszani. Azt leszámítva, hogy már a karakterek bemutatásánál lehet tudni, kik maradnak meg a végéig, a sztori nem is rossz, a kellő mennyiségű fordulat és rejtély viszonylag jól fenntartja a feszültséget. Csak az eredetiség hiányzik, de az nagyon.
13 Assassins 8/10, 2010 JP [TRAiLER]
13 Assassins 10/10, 1963 JP [TRAiLER]
Marriage with a Liar 8/10, 2010 HK [TRAiLER]
Patrick Kong nagy kedvencem, hiába is szidják permanensen a külföldi oldalakon a filmjeit. Ezúttal is hozza a tőle megszokott, a szerelmet és az emberi kapcsolatokat szarkasztikusan ábrázoló formát, ám úgy látszik, a producerként közreműködő Wong Jing helyrerakta egy kicsit a srácot és már nem 2 órás, elnyújtott produkcióban gondolkozott. Sajna Wong Jing hatása a humoron is meglátszik, ami helyenként rettentő debil, de mindez kit érdekel, az egymást maró szereplők, a javarészt rettenetesen játszó modellkülsejű színészek és a videoklipszerű képi világ nagyon jó szórakozást nyújt most is. Ami a legnagyobb plusz benne, az az, hogy remekül átjön a mai HK fiatalság gondolkodásmódja belőle, már csak azért is, mert (állítólag) a rendkívül népszerű youtube-ra feltöltött szakítások és veszekedések adták az egésznek az alapötletét.
2011 MÁRCIUS
Kimi ni Todoke 8/10, 2010 JP [TRAiLER]
A zseniális Oto-Na-Ri rendezőjének új filmje is hasonló témákat feszeget, bár ezúttal nem a 30 felé közeledő, a változásoktól visszariadó nő a főszereplő, hanem egy iskoláslány, akinek az önértékelésével vannak zavarai. A történetvezetés nagyon jó, az üzenet is tökéletesen átjön, egyedül a kissé kisarkított helyzetek (pl. csak egy rózsaszín, csöpögős shoujo mangában érkezik így a nagy ő) és mellékszereplők (pl. tanárok nem művelnek olyasmit, amit a filmbeli) miatt nem éri el az Oto-Na-Ri szintjét. Ettől függetlenül ott lesz a 2010-es kedvenceim között.
Mr. and Mrs. Incredible 5/10, 2011 HK [TRAiLER]
Szuperhősös vígjáték Vincent Kok rendezésében, sok-sok számítógépes effekttel feltuningolva. Mindezek ellenére egyedül a szerelmi szál nyújt benne valamit, az is elsősorban Sandra Ng és Louis Koo miatt. Sajnos a poénok gyengék, a szuperhősök meg marhára nem akarnak szuperhősök lenni, így a film java része unalomba fullad, a maradék meg csak a romantikus lelkeknek nyújt szórakozást. Kár érte, ebből jóval többet ki lehetett volna hozni, ha a CG helyett a sztorira koncentrálnak.
Onsen Osana Geisha 4/10, 1973 JP
Onsen Suppon Geisha 9/10, 1972 JP
Onsen Mimizu Geisha 10/10, 1971 JP
Onsen Konnyaku Geisha 6/10, 1970 JP
Onsen Ponbiki Jochuu 7/10, 1969 JP
Onsen Anma Geisha 7/10, 1968 JP
A Toei híres-hírhedt Onsen Geisha filmjeinek kezdő darabját Ishii Teruo rendezte és a rá jellemző momentumokkal van tele. Eléggé sötét, drámai hangulata van, pedig elvileg ez egy pajzán vígjáték, de a korai munkáinak színvonalát ez sem éri el, a mintegy tíz évvel korábbi film noir-jai ezerszer jobbak voltak. Ami nagyon jó és egyezik azokkal, az az isteni Mihara Youko, aki ezúttal egy kissé szerencsétlen, szó szerint gázos gésát alakít. Érdekes még, hogy mivel ez egy korai Toei pinku, eléggé visszafogott az erotika terén még azzal együtt is, hogy a gésák nagy medencés csatájában azért látszik ez és az...
Feel 100% 7/10, 1996 HK [betétdal]
Egy nagy klasszikus a '90-es évek közepéről, amit aztán a hatalmas siker miatt jópár folytatás is követett. A recept pedig tökegyszerű, egy rakat fiatal sztárt szedtek össze és eresztették egymásnak őket afféle romantikus vígjátékként, a különféle baráti és párkapcsolati problémákat boncolgatva. Személy szerint untam egy kicsit, de azért át lehet érezni, miért is volt ez ennyire népszerű Hongkongban annak idején, a sztár felhozatal pedig valóban nem rossz (Sammi Cheng, Ekin Cheng, Gigi Leung, stb.).
Madam City Hunter 7/10, 1993 HK [részlet]
Jó kis HK akció az aranykor végéről, az akkori filmek minden bájával felszerelve. Polgárháborúra emlékeztető lövöldözés a nyitójelenetben, Cynthia Khan nagyszerű bunyói, a film közepén elég debil vígjátéki részek (és Kara Hui erotikus mutatványai), majd újfent pörgős lezárás, Anthony Wong pedig végig bohóckodik. Imádtam.
Trucker Yaro 10 9/10, 1979 JP
Trucker Yaro 9 7/10, 1979 JP
Trucker Yaro 8 7/10, 1978 JP
Trucker Yaro 7 8/10, 1978 JP
Trucker Yaro 6 9/10, 1977 JP
Trucker Yaro 5 10/10, 1977 JP
I Love Hongkong 5/10, 2011 HK [TRAiLER]
Ugyanaz mondható el erről a kínai újévre gyártott Shaw Bros/TVB komédiáról, mint a magyar szilveszteri műsorokról. A tavalyi jobb volt... Eric Tsang és neves stábja érdekes módon egy felhőtlen vígjáték helyett egy édes-bús darabot hozott tető alá, ami kicsit olyan hangulatú, mintha a pesti hétkerről szólna. A poénok színvonala hullámzó, a sztárok és a jó csajok mennyisége igen magas, a megidézett filmeké már kevésbé, de van nőnek öltözött férfi és viccesnek szánt nőverés. A főhősök igyekvő kisemberek, a maguk bajaival, amik többsége olyan, hogy csak a hongkongi néző tud vele azonosulni. Ez még nem lenne baj (minden HK vígjáték ilyen), de a humor egyrészt nagyon kevés, másrészt nagyon tipikus. Tavaly a 72 Tenants of Prosperity-t sokkal jobban eltalálták...
Trucker Yaro 4 10/10, 1976 JP [TRAiLER]
Az isteni Sugawara Bunta, a filmtörténet egyetlen és legjobb kamionos Tora-sanja ezúttal Shikoku-ra kirándul és egy zarándok lány lesz a "Madonnája", ráadásul még egy bika imádó riválisa is akad. A sorozat hangulata töretlenül tökéletes, a legjobban a makettes trükkök tetszettek (amikből zseniális húzással a bevezető képsorok alatt gúnyt is űznek). Suzuki Norifumi a legnagyobb isten, hogy ezt a sorozatot összehozta.
Trucker Yaro 3 10/10, 1976 JP
Sugawara Bunta legjobb szerepében, Suzuki Norifumi legendás sorozatának harmadik részében is zseniális. A kamionosok Tora-sanja ezúttal is kellőképpen szerencsétlen, még a legjobb nők között sem sikerül célját elérnie, pedig Hokkaido-ig megy fel és egy lovas lánynak is segít. Az egész sorozat hangulata és képi világa pedig egyenesen lenyűgöző. A sorozat elmaradhatatlan kellékei mellett (ugye a "Madonna" szerep és a rivális) itt még a fedetlen keblek is jelentkeznek, a későbbi epizódokból ezek már eltűntek. Valahogy olyan érzése van az embernek, hogy a világ legjobb dolga lett volna a 70-es évek Japánjában élni.
All's Well Ends Well 2011 6/10, 2011 HK [TRAiLER]
Az idei kínai újévre prezentált filmek között ez a réges régi franchise sem nyújt semmi különöset és újat, Raymond Wong és társulata hozta a várhatót és megszokottat. A poénok színvonala hullámzó, a sztárok és a jó csajok mennyisége igen magas, a megidézett filmeké már kevésbé, de van nőnek öltözött férfi és viccesnek szánt nőverés. A tavalyi epizódnál jobb, de az azért nagyon látszik, hogy még mindig nem sikerült Stephen Chow utódját megtalálni, a potenciális jelöltet (Wong Cho-Lam) pedig alig használják.
Chonmage Purin 6/10, 2010 JP [TRAiLER]
Nagyon szeretem Nakamura Yoshihiro filmjeit, mindig képes meglepő és elborult témákkal előállni, illetőleg jó érzékkel válogatja össze az adaptálandó irodalmi műveket is. Tulajdonképpen a Chonmage Purin-ben is minden benne van, amit tőle megszokhattunk, de ezúttal az elborult, abszurd humor helyett a kawaii-faktort helyezte előtérbe, azaz egy szimpla, aranyos kis családi mozit sikerült összehoznia. Egy Edo-korból a mába keveredett szamuráj és újkeletű "családja" kalandjait követhetjük végig, aminek fő érdekessége, hogy szamurájunk sütni-főzni kezd... A sztori eleinte nagyon ütős, aztán sajna az aranyosság felülírja az érdekességet, pedig az eltérő idősíkok eltérően viselkedő karaktereiből többet is ki lehetett volna hozni. Így viszont csak valami olyasmi lett, mint a Ballad volt nem is olyan régen.
Stray Cat Rock - Machine Animal 7/10, 1970 JP [TRAiLER]
Hasebe Yasuharu Stray Cat Rock sorozatának negyedik darabja kábé ugyanazt a hangulatot hozza, mint a többi, azaz egy pergő ritmusú, színes és nagyszerű zenékkel telezsúfolt filmet kapunk, amiben Kaji Meiko megint nem kap túlságosan nagy szerepet. Igazából nem lehet belekötni a filmbe, leszámítva azt, hogy az előző részhez (Sex Hunter) képest nem nyújt semmi újat. Ettől függetlenül a Roman Porn éra előtti Nikkatsu produkciók közül mindenképp méltó a figyelemre.
Norwegian Wood 7/10, 2010 JP [TRAiLER]
Nagy nevek minden téren, az eredmény mégis kicsit fura. A forrásul szolgáló regény Murakami Haruki műve, a rendező a vietnami Anh Hung Tran, a szereplők között pedig Matsuyama Kenichi és Kikuchi Rinko is megtalálható. A regény olvasói szerint a mű java része ki lett hagyva, viszont a másik oldalról nézve ha mindent beleraknak, egy 5 órás változatot kellett volna leforgatni. Emiatt a szereplők motivációiról keveset tudunk meg (mindegyik nő Matsuyama-t akarja), a rendező meg talán kicsit túl sokat foglalkozott a szexjelenetekkel a lélektan helyett. Ettől függetlenül egy gyönyörű képi világú, borongós hangulatú, a párkapcsolatokat szarkasztikusan ábrázoló mozit kapunk (Patrick Kong tapsol örömében), a néhol el nem magyarázott fordulatok ellenére is tetszett.
Sword of Desperation 7/10, 2010 JP [TRAiLER]
Jó kis modern jidaigeki, ami ugyanazon szerző munkáin alapul, mint a The Hidden Blade és a Love and Honor. Akárcsak azokban, a főhős már közel sem a rettenthetetlen, legyőzhetetlen harcos, hanem olyan hős, akinek eleve elrendelt sorsa van és olyan helyzetbe kerül, hogy kénytelen képességeit bemutatni. A tempó japán lélektani drámához méltóan lassú, a képi világ gyönyörű, a színészek játéka színpadias, szóval a szokásos külsőségeket kapjuk. A zárás jó véres, látványos, de én soha nem fogom tudni komolyan venni ezeket az egy a húsz ellen csatákat, amikben a rettegő ellenfelek egyesével ugranak neki a főszereplőnek.
Sweet Little Lies 9/10, 2010 JP [TRAiLER]
A Strawberry Shortcakes rendezőjének új filmje ugyanúgy a magányról szól, mint elődje, ám az alaphelyzet gyökeresen eltér. Adott egy totálisan kiüresedett életet élő házaspár, akik életébe egyszerre lép be a szerelem. Ám kilépni a kapcsolatukból nem is olyan egyszerű. Yazaki Hitoshi okos rendezéssel járja körül a témát, a lassú tempó és a kissé szürkés, elmosódott képi világ csak ridegebbé teszi a látottakat. A lezárás talán el lett nagyolva egy kicsit (sötétebb végre számítottam), de ennyi még bőven belefér, továbbra sem kell csalódnom a japán drámák színvonalában.
2011 FEBRUÁR
The Road Less Traveled 5/10, 2010 HK [TRAiLER]
Derek Yee a nagyszerű Lost in Time után újra megpróbált egy hasonló sztorit fabrikálni, de ezúttal nem igazán sikerült nagyot alkotni. A sztori nagyjából annyi, hogy egy kamionos jófiú halálra gázol egy fickót, majd bűntudatában mindent igyekszik feláldozni az áldozat családja felé. Ennek persze a barátnője nem örül túlzottan. Amíg a bűntudatot és a hongkongi-mandarin ellentéteket mutogatják be, addig egész élvezetes az amúgy bűn lassú tempójú dráma, de az utolsó fél óra gagyi fordulatot vesz, a lezárás pedig pláne csalódást kelt. Louis Koo alakítása so-so, Karen Mok remek, mint mindig, de sajna nem rá fókuszál a történet.
Shaolin 8/10, 2010 HK [TRAiLER]
Icarus 2/10, 2010 US [TRAiLER]
Igen gyatra B-kategóriás akció Dolph Lundgren-nel, aki nemcsak főszereplőként, hanem rendezőként is jegyzi a mozit. Feszültséget nem nagyon tudott teremteni, a sztori fordulatai szánalmasak, az akciójelenetek kivitelezése kritikán aluli, sokszor még a kép is elmosódik, hogy ne lássunk semmit. Dolph legnagyobb érdeme, hogy két leányzót is levetkőztet a másfél óra során, de ez nagyon kevés bármihez is. Nem számítottam sokra, de ennél azért egy kicsit többre...
Black Lightning 7/10, 2009 RU [TRAiLER]
A tipikus szuperhősös kliséken alapuló, tulajdonképpen sablonosnak is nevezhető sztorival megáldott mozi ez, aminek az igazi ízét azonban az adja meg, hogy orosz. Vajon van-e olyan geek, akit nem varázsol el a repülő Volga M-21-es? Ki ne nyugtázná vigyorral, hogy a negatív karakterek figyelemkeltő Mercedesekkel közlekednek? Imádnivaló, akárcsak az egész mozi látványvilága és hangulata, ezért (is) bírom az orosz filmeket.
Just Call Me Nobody 2/10, 2010 CN [TRAiLER]
Az egykor szebb napokat megélt Kevin Chu az utóbbi időben jócskán lezúzta amúgy sem túl fényes renoméját a bűnrossz, kizárólag Jay Chou-t fényező Kung Fu Dunk-kal és a Treasure Hunter-rel. 2010-ben már Jay Chou-ra sem tellett neki és összehozott egy humortalan vígjátékot, amit akciómentes akciófilmként is igyekezett beállítani. A humor Wong Jing-et próbálja másolni, gyengén, a kungfu paródiák meg igénytelenek. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy az eye candy-nek szánt Kelly Lin sem egy nagy szám, igencsak elgondolkodtató, hogy mit is akartak elérni ezzel a mozival. Messziről kerülendő!
A Better Tomorrow 4/10, 2010 KR [TRAiLER]
Zero Focus 7/10, 2009 JP [TRAiLER]
Az eredeti jobb, mint film, mert sokkal feszesebb és ügyesebben adagolja az információkat. Az új viszont sokkal szebb, látszik, hogy beleadtak apait-anyait, minden erővel igyekeztek visszaadni a kor hangulatát, még archívnak látszó felvételeket is bevetettek a cél érdekében. Ez persze a mostanában arrafelé dívó nagy retrómániának is lehet a hatása. Sajnos, mint film, elbukik az eredeti mögött, belenyúltak a sztoriba, mások a fordulatok, mások a karakterek és valahogy nem áll össze ugyanolyan kerek egésszé. Az eltelt 50 év legfőbb változása persze, hogy amíg a '61-es változatban nem mutattak semmi extrémet, addig itt mind a szex, mind a hullák, mind a gyilkosságok premier plánban vannak bemutatva.
Sword of Doom 7/10, 1966 JP [TRAiLER]
Látványos jidaigeki Okamoto Kihachi rendezésében, a mindig remek Nakadai Tatsuya főszereplésével, ráadásul egy kisebb szerepben még Mifune Toshiro is feltűnik. Nakadai egy szociopata szamurájt alakít, akit gyakorlatilag csak a kardja és a párharcok éltetnek, de saját maga elől még ő sem menekülhet. A lélektan nagyon szépen van ábrázolva benne (főleg a zárójelenetnél), a harcok viszont mai szemmel helyenként igencsak komikusak, pedig egyáltalán nem annak szánták őket.
Zero Focus 7/10, 1961 JP [TRAiLER]
Klasszikus thrillerbe oltott film noir a 60-as évek elejéről. Egy frissen házasodott nő kerül a bonyodalmak kellős közepébe, mert a férje eltűnik. A nyomozás pedig nem várt eredményeket tartogat. Ügyesen adagolták az infokat és váratlan fordulatokban sem volt hiány, a korabeli filmek hangulata pedig szinte mindig lenyűgöző, úgyhogy kellemes szórakozást nyújtott. Kíváncsi leszek a remake-re is, tudtak-e kihozni valami újat a sztoriból majd' 50 évvel később.
Harmony 7/10, 2010 KR [TRAiLER]
Érdekes women in prison mozi, amiben több ismerős arc is látható, ráadásul nem az exploitation jellegre fókuszáltak, hanem igyekeztek komolyan venni a történetet és a helyzet drámaiságát igyekeztek bemutatni. Szép film, jó zenével, de érzésem szerint kicsit túl lett húzva (a koncert előtt történtek valahogy nagyon erőltetettek lettek), a lezárás pedig a könnycsatornákat igyekszik megtornáztatni. Ebből is látszik, egy tipikus nakaseru eiga, de nem Japánból, viszont ez is ott van a jobb koreai darabok között.
Banga? Banga! 7/10, 2010 KR [TRAiLER]
Egész jó kis komédia volt az illegális(?) bevándorlók világáról, ahol, kénytelen-kelletlen egy sehova sem kellő koreai is bekerül, magát bhutáninak hazudva, hogy munkát kapjon. A sztori tetszett, az ötletek jók voltak, a humor se volt rossz, viszont a forgatókönyvben helyenként jókora lyukak maradtak, néhány dolog nem volt világos, miért is történik. Azért egyértelműen a jobb mostani koreai filmek közé tartozik.
The Servant 7/10, 2010 KR [TRAiLER]
Ugyanahhoz a mukihoz köthető ez a film is, mint a jól eltalált Forbidden Quest és az Untold Scandal (utóbbinak csak forgatókönyvírója volt). Ebből már ki is lehet találni, hogy ez is egy régi korban játszódó pajzán sztori, aminek az első fele nagyon jó (zseniális poénokkal), aztán a második felére ellaposodik, a vége pedig kifejezetten csalódást kelt. Ettől függetlenül, még az idegesítően lassú tempó ellenére is megéri megnézni, a populista eszközök ebben is szépen benne vannak, vér helyett viszont a csajokat mutatják be eléggé behatóan. Kár, hogy akárcsak a Natalie-ban, itt is egy műanyag nőt sikerült a főszerepre kiválasztani...
The Recipe 4/10, 2010 KR [TRAiLER]
Egy koreai film, amiben kivételesen nem a vér és a gore, hanem a Doenjang van a főszerepben. A Doenjang egy kaja, ránézésre a ramen koreai változatának tűnik és egy mindenkit megigéző, elképesztő illatú változata nemcsak egy halálraítéltet, hanem egy újságírót is megihlet, utóbbi elkezdi nyomozni, hogy mitől olyan jó az említett étel. Egy ideig szórakoztató a nyomozása, aztán egyre inkább ellaposodik, főleg onnantól, hogy a melodráma szál is belép a történetbe. Gyenge volt, akárcsak az egész 2010-es koreai felhozatal.
Midnight FM 3/10, 2010 KR [TRAiLER]
Koreai thriller, némi gore-val. Ebből már ki is lehet találni, hogy gyenge film. Nem megy nekik ez a műfaj, a The Chaser óta semmi érdemlegeset nem tudnak produkálni. Ezúttal egy rádiós műsorvezető nőt terrorizál egy elmeháborodott, de annyira túl van húzva az egész és annyira klisések a fordulatok, hogy nem az izgalmaktól nőtt a vérnyomásom, hanem az idegeskedéstől. Nagyon rossz, szerintem egy jó hosszú időre leállok a koreai thrillerekkel, mindig csak felbosszantanak.
The Troll Hunter 9/10, 2010 NO [TRAiLER]
Erre véletlenül bukkantam rá, a címe egyből megfogott és egy nagyon jó, frissítő kikapcsolódás volt a sok béna mostani koreai marhaság között. Jó kis áldokumentumfilmes (ezt hívják mockumentary-nak, ha minden igaz) eszközökkel felvett mozi, amiben három egyetemista filmes utánaered egy rejtélyes "medvevadásznak", Hans-nak. A mogorva fickóval végül sikerül összehaverkodniuk és egy nem akármilyen utazás veszi kezdetét, amiben megelevenednek a skandináv mondavilág talán legérdekesebb teremtményei. Külön tetszett, hogy az általában nagyon gagyi CG trükkök itt (majdnem) mindenhol működtek, nagyon látványos lett.
Bad Couple 6/10, 2010 KR [TRAiLER]
Tipikus romantikus vígjáték, azaz az elkerülhetetlen végkifejletet úgy igyekeznek egy kicsit elodázni, hogy két totál eltérő karakterű és eltérő státuszban levő ember egymásra találásáról szól. Egy-két jópofa poén van benne és az alapötlet sem rossz, de egyik szereplő sem túlságosan szimpatikus, így nem nagyon kötött le a szerencsétlenkedésük.
Election 2 8/10, 2006 HK [TRAiLER]
A folytatás jobb lett, mint az első felvonás, köszönhetően annak, hogy a harsány Leung Ka-Fai helyett ezúttal az öregedő nagykutya vs. fiatalság meccset helyezték középpontba. Itt már a forgatókönyvírók is összeszedték magukat, feszesebb és jobban magával ragadó a történetmesélés, még brutálisabbak a leszámolások és újra kiderül, hogy Nick Cheung-nak a faarcú karakterek megformálása megy legjobban.
Election 7/10, 2005 HK [TRAiLER]
Tipikus Johnnie To mozi tipikus Johnnie To megoldásokkal, azaz nagyon menő karakterek főszereplésével, szép képi világgal és kissé összecsapott forgatókönyvvel megtűzdelve. Ez utóbbi általában nem szokott gondot okozni, mert To filmjei inkább a stílusról szólnak, mintsem a sztoriról, az Election azonban a kivétel, mert igazából a "demokratikus" választás körüli csetepatékat akarná bemutatni. Ezt meg is teszi, de engem valahogy nem fogott meg, Leung Ka-Fai figurája meg túlságosan is harsányra sikeredett. Ettől függetlenül egyáltalán nem rossz, aki komázza a triádfilmeket, ne hagyja ki, már azért megéri megnézni, ahogy a látszólag elegáns emberekből is előjön a vadállat!
ARCHÍVUM
Utolsó kommentek