Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

-YEZy- filmnaplója 2010 február-március-április

2011.01.18. 23:31 .YEZy.

2010 ÁPRILIS

Running Turtle aka Száguldó teknős   7/10, 2009 KR [TRAiLER]
Meglepően jó volt, sokkal rosszabbra számítottam. Az első harmada elég komótosan pereg, kábé úgy, mint a Tidal Wave-ben, de miután végre egymásra talál a két főszereplő, kellőképpen beindulnak a dolgok. A lovagiasság jegyében ugyan a logikát feláldozták, főleg a végjátékban volt érezhető, de üsse kő. A zárójelenetet meg mintha a régi Luis de Funes csendőrfilmekből vették volna át egy az egyben.

Why Did You Come To My House   4/10, 2009 KR [TRAiLER]
A poszter miatt néztem meg, mert ugyanaz a csaj játszik benne, mint a Kiss Me Kill Me-ben (meg mint kiderült utólag, pl. az Oldboy-ban is). Itt sem azt kaptam, amit vártam, mert a poszter alapján valami olyasmire tippeltem volna, mint a Kimi wa petto sorozat például, de ehelyett sokkal inkább emlékeztet az egész a Memories of Matsuko-ra, csak ebben a férfi karakter múltja és jelene is hasonlóan szomorú. A sztorival nem is lett volna túl nagy probléma, azonban a rendezés nem az igazi, időnként nehéz tartani a fonalat, ráadásul a sok flashback is összezavarja a nézőt itt-ott. Röviden, ez a film sem hozza vissza Koreát az ázsiai élvonalba...

Shounen Merikensack   4/10, 2008 JP [TRAiLER]
Hát ezt nagyon nehéz volt végigülni... Az első 80 perc egyáltalán nem tetszett, csak vánszorgott az egész, egyáltalán nem látszott, hogy hogy lesz a lepukkadt arcokból valami, a humor pedig valami kritikán aluli volt, akárcsak a színészi játék. A vége felé jobb lett valamivel, de ennél szinte csak jobb zenés filmeket láttam, ami nagy kár, mert a punkok dala amúgy jó volt.

Drifting Detective: Tragedy in the Red Valley   6/10, 1961 JP
Igazi New Toei trash a 60-as évek elejéről. 1 óra az egész és ha azt vesszük, hogy (az akkor még kölyökképű) Sonny Chiba a főszereplő és Fukasaku Kinji a rendező, azt lehetne hinni, hogy valami elfeledett remekműről van szó, pedig nem. A New Toei produkcióktól megszokottan jellegzetes grindhouse feelinget kapunk, egy westernfilmes elemekkel feldúsított zsarolásos krimit, amit csak a címbeli Drifting Detective tud megoldani. A színészi játék csapnivaló, a fordulatokat mérföldekről lehet látni előre, nincs benne semmi eredeti, de mégis egyszer megéri megnézni, már csak az ifjú Chiba miatt is.

Red Line   6/10, 1961 JP
Ishii Teruo ...Line sorozatának egyetlen tagja, amit nem Ishii rendezett, csak a script összetákolásában vett részt. Meg is látszik rajta, eléggé közepes darab, de azért a korra jellemző imádnivaló apróságok benne vannak. A zene nagyszerű (még egy fekete énekest is találtak), van egy kevéske varieté rész is (bár ez is elég közepes), meg persze Mihara Youko is ott van a főszereplők között. Nem rossz, de a többi ...Line filmhez képest sehol sincs.

The Executioner 2   6/10, 1974 JP
A folytatás sajnos messze nem olyan jó, mint az első rész, kicsit olyan, mintha egy Wong Jing filmet nézne az ember. Elvitték az egészet a debil vígjáték irányba, három főből álló szupercsapatunk egymás szivatására tették a hangsúlyt, a bunyók és a lányok szinte teljesen kivesztek a sztoriból, így a hangulat is rengeteget romlott. Ez még nem lenne baj, ha tényleg jók lennének a poénok (a fingós vicceket és az autóban nem odafigyelést leszámítva viszont közepesek) és az a kevés bunyó látványos lenne (egyébként az, de mire odaér a sztori, már nem segít az ásítozáson). Ebben a filmben is kiderül, hogy Ishii nem volt képes olyan könnyed, szórakoztató darabokat forgatni, mint Suzuki.

The Executioner   8/10, 1974 JP [TRAiLER]
Minden együtt van benne egy jó kis 70-es évekbeli akcióvígjátékhoz. A rendező Ishii Teruo, az egyik főszerepben Sonny Chiba, a stáb pedig kitett magáért, hiszen a korra jellemző összes elemet belezsúfolták a szűk másfél órába. A sztori teljesen lényegtelen, a 3 fős szupercsapatnak kell egy nagymenő drogdealert hatástalanítania. A hármast jól eltalált karakterek alkotják, akiknek természetesen más és más az erőssége, ráadásul folyton szivatják egymást, jópár humoros pillanatot okozva. A karate bemutatók (értsd: bunyójelenetek) látványosak, a kevéske felvonultatott ninja trükk és a gore elemek úgyszintén, a zene elsőosztályú és még majdnem az összes női szereplőt is levetkőztetik. Mindettől függetlenül csak 8/10, mert egyrészt Suzuki Norifumi hasonló filmjei jobbak, másrészt a forgatókönyv és a rendezés terén időnként bántó hiányosságok vannak.

Kiss Me Kill Me   6/10, 2009 KR [TRAiLER]
Rendhagyó felfogású romantikus vígjáték, alapjában véve egész jópofa kiindulóponttal. Időnként egész jókat vigyorogtam rajta, de valami hiányzott belőle ahhoz, hogy igazán emlékezetes maradjon. A főszereplő fickót bírtam, jól hozta a helyzettel sokáig mit kezdeni nem tudó figurát, a többiek viszont nem voltak olyan jók. Egyszer nézhető, de semmi extra.

Trick or Cheat   4/10, 2009 HK [TRAiLER]
Nem sok Hongkongra jellemzőbb filmes műfaj létezik, mint az összevissza, félig komoly, félig elképesztően debil, (tini)popsztárokat felvonultató marhaságok összessége. Aki látta mondjuk a 6th Floor Rear Flat-et, a Happy Funeral-t, a Split Second Murders-t, a Love Connected-et vagy akár a szintén Oxide Pang által összeproducerkedett See You in You Tube-t, az 100%-ban tudja majd, mire számíthat. Ahogy az lenni szokott, a sztori nyeklik-nyaklik, tele van hülyeségekkel, a humor verbális része csak a hongkongi néző számára érthető (a fingós viccek és a dolgozat közbeni puskázások univerzálisak) és úgy fest, már nemhogy Charlene Choi-ék, hanem már Stephy Tang-ék évjárata sem tartozik a fiatal kategóriába arrafelé. Cuki kis tinipopsztárok (Gloria Tang, Ciwi Lam, Renee Lee, Michelle Wai), körülrajongott (ex)boyband tagok (William Chan, James Ho), meg a mindenhol szerepeltetett idétlen Terence Chui szórakozza végig az egészet. A tinik különféle szerelmi problémái heves ásításokat okoznak, a főszereplőket a vizsgázásnál jóval inkább érdeklő dance produkció viszont nem is rossz, a Heath Ledger paródia pedig heveny pislogásokat okoz, hogy hát ez meg hogy került ide... Ha komolyan osztályoznám, akkor 2/5, de mivel imádom az ilyeneket, a személyes értékelés magasabb.

Ghost of the Girl Diver   8/10, 1960 JP
Itt már nincs Maeda Michiko, akit a botránya miatt eltiltottak a filmezéstől, Banri viszont igen, valamint a kissé megfáradt film noir helyett a krimit itt már a horrorisztikus elemekkel dúsították.

Girl Diver of Spook Mansion   8/10, 1959 JP
Ez se rossz, bár nem is annyira a sztori érdekes benne, hanem a nem akármilyen all star cast. Akárcsak a Female Slave Ship-ben, a főszereplők között megtalálható az isteni Mihara Youko és Sugawara Bunta, valamint a fentebb már említett Banri Masayo. A sztori a szokásos, egy rejtett, vízalatti barlangban van elrejtve egy kincs, amire egy kis csapat yakuza tudósnak álcázva magát vadászik. Egy idő után persze lebuknak, de addigra már ott sertepertél a jóképű rendőr, meg a belevaló gyöngyhalásznők is.

Revenge of the Pearl Queen   10/10, 1956 JP
Ez a hirhedt alkotás fontos szerepet tölt be a japán filmtörténetben, hiszen ez az első film, amiben meztelen nő látható, igaz, csak hátulról. A maga idejében botrányosnak számított, hiszen emellett van benne nemi erőszak próbálkozás (igaz, balul üt ki), kiéhezett hajótöröttek a lakatlan szigeten, stb. A főszereplő Maeda Michiko nem véletlenül volt a kor álomnője, elképesztően jól nézett ki. A sztori egyébként egy jellegzetes film noir krimi, a forgatókönyv jópár naívan elnagyolt fordulatot tartalmaz, de ez már 54 éve se zavart senkit szerintem. Nagyon szórakoztató darab!

Woman Diver's Terror   10/10, 1957 JP
Egy kicsit csavartak az előző film sztoriján, itt már nincs nagyváros, csak a halászfalu, sokkal több gyöngyhalásznővel, meg a faluba érkező yakuzákkal. Természetesen ez is film noir krimi, körültekintőbben megírt forgatókönyvvel, jópofa nyomozó karakterrel és jópár dús idomokkal megáldott leányzóval (Maeda Michiko mellett Banri Masayo is játszik benne). Ez is nagyon jó film!

Actresses   10/10, 2009 KR [TRAiLER]
Egyáltalán nem arra számítottam, mint amit kaptam, azt hittem, valami gagyi vígjáték lesz, de annál szerencsére sokkal-sokkal jobb. Nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy a legjobb koreai film, amit egy jó ideje (mondjuk a Mother-t leszámítva) láttam, pedig gyakorlatilag nem történik benne a világon semmi se. Tulajdonképpen ez egy ál-dokumentumfilm, a Vogue magazin fotózására hoznak össze modellek helyett 6 színésznőt, akik magukat alakítják a sztoriban. Mivel a fotózás kissé szervezetlenül zajlik, így elég sok idejük van beszélgetni is, ami a kezdeti illedelmes és hát mögött kibeszélősdiből a történet második felére már igazi bulizós, mélyenszántó gondolatokba csapó beszélgetéssé fajul. Ennyi az egész, nem több, de együtt sírsz és nevetsz a szereplőkkel, ráadásul lehetetlen eldönteni, hogy ez előre megírt script, vagy csak összeeresztették őket és felvették, amit beszélgetnek. Szuper!

Shinobi: Hidden Techniques   4/10, 2009 JP
Japán nagyon kevés akciórendezőjének egyik újabbkeletű jidaigeki-je, egyébként egy sorozat harmadik darabja. Az első kettőt nem láttam, de azok ismerete nélkül is érthető a sztori. Sajnos a kivitelezés eléggé amatőrfilmes, mind a képi világ, mind az akciók megvalósítása gyengécske, viszont legalább normális ninják vannak benne, nem úgy, mint a bűnrossz Ninja Assassin-ban. A rendezőt, Tanigaki Kenji-t inkább akciókoreográfusként kellene használni, a rendezést rábízhatnák a Hard Revenge Milly-t összehozó mukira, aztán már csak normális költségvetés kellene és Japán visszatérhetne az akciófilmek nagyjai közé, ahonnan a 70-es évek vége felé kiesett...

Robo Geisha   4/10, 2009 JP [TRAiLER]
Továbbra sem értem, mit esznek ezeken a filmeken. Ha lenne mondjuk 1 darab ilyen, amiben literszámra fröcsköl a művér, idétlen cyborgok lehetetlen helyekről előkerülő kardokkal vívnak, meg perverz ruhákban vannak, akkor még azt mondanám rá, hogy ütős, de az elmúlt időszakban csőstül jöttek az ilyenek és szvsz mindben ugyanaz van, tökegyformák. Ugyanúgy a zs kategória alja ez is, mint mondjuk a Samurai Princess, vagy a Tokyo Burst Wars, annyi a különbség, hogy nagyobb költségvetésből és eredendően mozivászonra készítették. Az eddigi legjobb a hasonlóak közül egyértelműen a Vampire Girl vs. Frankenstein Girl volt, a Robo Geisha még csak meg sem közelíti, de le kell szögezni, hogy az is csak azért volt jó, mert ott a fantázia nem csak a fegyverekre és a halálok módjára korlátozódott le, hanem a karakterekre is kellő figyelmet fordítottak. Ez a Robo Geisha-ból kimaradt, így szvsz elég gyenge lett.

Hard Revenge Milly: Bloody Battle   6/10, 2009 JP [TRAiLER]
Még mindig megvannak benne a gagyi dolgok, de még azokkal együtt is sokkal jobb, mint a bevezető epizód. Itt már kicsit bonyolultabb a sztori, jobban kivitelezettek a harcok, több a szereplő (a Geisha vs. Ninja cuki főszereplője is játszik, juhé!), a poszt-apokaliptikum is kicsit jobban előtérbe van tolva, a mecha fegyverek meg még érdekesebbek. A poén az az egészben, hogy a gagyi műanyag bábok, meg a ki tudja, hány száz liter vörös lötyi nélkül is teljesen élvezhető lett volna, sőt, úgy tán még egy kicsit khm, realisztikusabbnak is lehetne mondani. A rendezőjében ott a potenciál, hogy ő legyen az új eksönhíró, talán kaphatna egy jóval pénzesebb és mainstream produkciót is a kezei közé.

Hard Revenge Milly   4/10, 2008 JP [TRAiLER]
A Kill! című 4 rövidfilmet tartalmazó akció szösszenetben már mutatkoztak jelei annak, hogy könnyedén vissza lehetne hozni az élvonalba a japán akciófilmeket, csak két dolog kellene hozzá. Egyrészt pénz, amit a látvány fokozására kellene fordítani, másrészt el kellene végre szakadni a műanyag, több liter vért szertespriccelő báboktól. A Hard Revenge Milly is emiatt két visszahúzó elem miatt nem olyan jó, mint lehetne. Mizuno Miki remek főhősnő lenne, a cyborg fegyverek sem rosszak (leszámítva a végén a mellkasából kijövő izéket), azonban a gyengén kivitelezett harcok és a már említett vörös löttyöt spriccelő bábok sokat rontanak az élvezhetőségen. Viszont van folytatás is.

Kaiji   6/10, 2009 JP [TRAiLER]
Újra együtt a Death Note sztárjai egy filmben, ami a színészi játék tekintetében nem túl bíztató. Itt a Gokusen rendezőjének új filmje. Ez meg aztán pláne nem. Viszont jó kis gambling movie, sajnos nem Wong Jing stílusban. Nagyon vegyes az összképe az egésznek, a forrásul szolgáló manga nagyon ütős lehet, de kevés jön át belőle sajnos. A sztori első harmada határozottan izgalmas, főleg, amíg nem nagyon látszik, mi fog kisülni belőle, ám a vége felé már kifejezetten gyenge, ráadásul Fujiwara Tatsuya továbbra sem alkalmas színésznek. Ettől függetlenül 1x érdemes megnézni, főleg, ha tetszett a Death Note.

Nobody to Watch Over Me   9/10, 2009 JP [TRAiLER]
Annak ellenére, hogy egy vérbeli, kőkemény társadalomkritikát is felvonultató dráma, az elején levő hosszas thriller rész lazán veri az Amalfi és a Rain Fall bénázásait (meg az összes többiét is). Történik egy gyilkosság, aminek az elkövetője egy középiskolás gyerek. A rendőrök elkapják, a családot pedig igyekszik megrohamozni a média, amit néhány nyomozónak kell megállítania. A film remekül ábrázolja az érzéketlen, bürokratikus zsarukat, a vérszagra gyűlő újságírókat, valamint az európainál jóval durvább hozzáállású közhangulatot. Az atmoszféra és a felmerülő nehézségek ábrázolása nagyszerű, azonban a sztoriban éreztem 1-2 apróbb hézagot, ezek azonban egyáltalán nem zavaróak. A hosszas thriller rész után a tempó visszaáll a drámáktól megszokottra, így egy kicsit belassul, de ezzel együtt is érdemes rászánni az időt.

Air Doll   8/10, 2009 JP [TRAiLER]
Életre kel a guminő és az ártatlan, gyermeki lélek, tart, amíg tart. Koreeda most sem okozott csalódást! 4/5, mert itt-ott kevéssé voltak megmagyarázva a látottak, a mangát meg nem olvastam...

Cobalt Blue   1/10, 2009 JP [TRAiLER]
Ígéretes kiindulópont, gyönyörű képi világ és fesői színhely, azaz látszólag minden adott egy jó filmhez. Aztán az első kábé 30 perc után kezd egyre inkább ellaposodni, majd olyan szinten válik unalmassá, hogy az már kibírhatatlan. Kis ablakban ment már csak a net mellett, mert egyébként bealudtam volna az izgalmakba.

April Bride   4/10, 2009 JP [TRAiLER]
Egyik kedvenc rendezőm hozta össze, relatíve nagy nevek a főszereplők, tehát minden adott a jó szórakozáshoz. Kivéve a témát, ami a szokásos, azaz fiú és lány egymásra talál, lány rákos lesz és elhalálozik. Rendezzünk versenyt, ki mennyi ugyanilyen filmet tud felsorolni? Kár érte, mert amúgy minőségi darab, valószínűleg, ha nem láttam volna már x+1 ilyet, akkor lenyűgöz, de így dögunalmas volt.

Rain Fall   1/10, 2009 JP [TRAiLER]
Egy amerikai regényen alapuló, valami amerikai muki által rendezett japán thriller. Ez az utolsó szó a garancia arra, hogy egy újabb dögunalmas blockbustert ásítozhatunk végig, amin még Gary Oldman se segít sokat. Az efféle sztorikból kihagyhatatlan konspiráció színre kerülésekor pedig már a fejemet fogtam. Bűn rossz, még CIA ügynökök is vannak benne, azokat meg utálom.

Amalfi   4/10, 2009 JP [TRAiLER]
Nagyköltségvetésű, sztárokkal teletűzdelt és teljes egészében Olaszországban forgatott thriller. Ez az utolsó szó a garancia arra, hogy egy újabb dögunalmas blockbustert ásítozhatunk végig, amin még a menő olasz zsaruk se segítenek sokat. Az efféle sztorikból kihagyhatatlan konspiráció színre kerülésekor pedig már a fejemet fogtam.

2010 MÁRCIUS


Symbol   9/10, 2009 JP [TRAiLER]
Ezt az a Matsumoto Hitoshi rendezte, aki a Dainipponjint (ha jobban tetszik, Big Man Japan, vagy A legnagyobb japán) is. Ez mindent megmagyaráz. Aki a korábbi filmjét elborultnak tartotta, az ebbe bele se kezdjen, aki viszont kevesellte, az imádni fogja. Sajnos ez a mű sem tökéletes (a fehér szobás részt meghagytam volna 1 részesnek, kár volt a három belőle), de a kidolgozás, az ötletek és a kretén mexikói gladiátorharc folyamatos csodálkozásra készteti a nézőt. Elborult, agyament film, pont olyan, mint amiket imádok.

Tajomaru   6/10, 2009 JP [TRAiLER]
Ez egy érdekes próbálkozás, aminek elsőszámú pikantériája, hogy ugyanazt az Akutagawa novellát vették alapul, mint anno Kurosawa a Rashomon-ban. Ebből kifolyólag a 60 éve Mifune által megszemélyesített Tajomaru történetét követhetjük végig a gyerekkorától kezdve, tehát a sztori nem elsősorban arra az egyetlen esetre koncentrál, sőt! Ugyan benne van az is (meg a vallomások is), de teljesen más kontextusban, mint annakidején, tehát tulajdonképpen egy teljesen új filmet láthatunk és nem csak egy olyan fura feldolgozást, mint a The Last Princess volt. További érdekessége, hogy eleinte jófajta jidaigekinek ígérkezik, aztán átvált egy rövid időre Robin Hood-ba, majd melodrámába, aztán a végére újra visszajön a jidaigeki. Pont ez az esetlegesség (és a nem minden esetben érthető fordulatok) rontanak az élvezhetőségén, valamint lehetett volna olyan pörgős és feszült, mint anno Kurosawa remekműve volt. Így csak egy érdekes mostani próbálkozás, aminek mind a jó, mind a rosszpontjai megvannak.

Kanikousen   8/10, 2009 JP [TRAiLER]
Jó rég hallottunk Sabu-ról utoljára, még évekkel ezelőtt rendezte meg a Shissou-t, azóta semmi. Most végre visszatért, nem is akárhogy, bár aki a régi Sabu-t várja, az menthetetlenül csalódni fog. Ezúttal egy, az 1920-as években íródott regényt adaptált mozivászonra, ami az orosz-japán háború idején játszódik és egy rákfeldolgozó üzemként funkcionáló hajó agyonsanyargatott legénységének sztoriját dolgozza fel. A Sabu-tól megszokott elvetemült humor nyomokban megtalálható benne (ráadásul nagyon jó), azonban ez már egy sokkal-sokkal komolyabb és drámaibb alkotás, mint bármelyik korábbi munkája. Két baj van vele, az egyik, hogy feltehetően az 1953-as változat még komolyabb lehet, a másik pedig az, hogy a beskatulyázás miatt Sabu-tól nem ezt várná az ember. Ettől függetlenül egy korrekt dráma, ami nekem személy szerint nagyon tetszett.

HanOchi   6/10, 2004 JP [TRAiLER]
Rengeteg díjat elnyert lélektani dráma, ami egy feleségét meggyilkolt magas rangú rendőrtiszt esetét járja körül. A motivációkat és a problémákat jól körüljárták, de a tempó rettenetesen lassú és még ráadásul igencsak hosszúra nyújtották a történteket, főleg a záró bírósági tárgyalást. Olyasmi, mint mondjuk a Soredemo Boku wa yattenai, vagy a 13 Steps volt, a díjak és a jónevű szereplők ellenére is kicsit közepesnek éreztem.

Bokunchi   6/10, 2003 JP [TRAiLER]
A szokásos cuki formula, azaz egy kis, elszeparált szigeten élő kisgyerek sztorija, ála Tennen Kokekko, vagy éppen Hotel Hibiscus. A baj csak az, hogy a sztori nem áll össze egy egésszé, ráadásul elég sok olyan szereplő van benne, akik igazán csak a forrásul szolgáló mangában lehetnek jól kidolgozva...

Two in Tracksuits aka Jaaji no futari   10/10, 2008 JP [TRAiLER]
Igazi agyament film, amiben tulajdonképpen nem történik semmi, de az egész úgy, ahogy van, imádnivaló (lásd még pl. Megane). Apa és fia nyaranta elmenekül Tokyoból a 35 fok miatt a hegyekbe és ott múlatják az időt. Ezt az időmúlatást követhetjük végig.  Smile Nagyon japán sztori, aminek egyik fő elemét adják a melegítők és a felirataik, na meg apa és fia szavajárása. Akinek bejött a Megane, az ezt is imádni fogja szerintem.

1 Million Yen & the Nigamushi Woman   9/10, 2008 JP [TRAiLER]
Már jóideje kinéztem magamnak ezt a filmet, de mindig akadt más helyette... Most végre sort kerítettem rá és nem bántam meg, ez is hozza a japán drámáktól megszokott színvonalat. Lány elkövet egy hibát, aminek következtében büntetett előéletűvé válik. A környezetében persze mindenki ezen lovagol, így végül úgy dönt, hogy lelép. Útja során érdekes helyeken érdekes emberekkel hozza össze a sors és persze probléma problémát követ. Ráadásul még igazi happy end sincs, tehát életszagú.

Jump!   4/10, 2009 HK [TRAiLER]
Rég idegesített film ennyire, mint ez. A sztori valami rettenetesen sablonos, 80 éve még érdekes lett volna, 2010-ben azonban felettébb gázos. Persze ez egy zenés film, úgyhogy talán figyelmen kívül is hagyhatjuk, de a többi összetevő sem állt össze igazán. Ugye úgy harangozták be, mint egy Stephen Chow filmet, ami annyiból igaz, hogy az ő ötletein alapszik az egész, de a másik Stephen, azaz a színészként valamiért eltűnt Fung hozta össze. Talán emiatt is a Chow-tól megszokott elvetemült humor teljesen elmaradt, a főhősnő legnagyobb erénye(?), hogy helyenként 100%-ban sikerül utánoznia Cecilia Cheung-ot (még a vezetékneve is ugyanaz, bár ez a 100 millió Zhang országában nem csoda), túl sok egyéni jellemvonását nem fedeztem fel (igaz, Kitty Zhang korábbi filmjeiben sem ezzel hódított). Tulajdonképpen olyan az egész, mintha összekeverték volna a Parapara Sakura-t és a Kung Fu Hip-Hop-ot, csak nincs se Cecilia (csak egy dublőr), se Aaron Kwok (csak egy szingapúri dublőr), se Jordan Chan. Koreaiak viszont vannak. A záró hip-hop battle nagyon látványos, a többi viszont szinte nézhetetlen.

Dear Doctor   6/10, 2009 JP [TRAiLER]
Szokásos drámának indul, azaz a színhely egy paradicsomi kis falucska, ahonnan éppen lelépett a(z egyébként feltűnően Hui Shiu-Hung-ra hasonlító) doki. A nyomozók nyomoznak, nem túl nagy lelkesedéssel, a nézők viszont flashback-ekben szépen megnézhetik, mi vezetett el odáig, hogy a doki lelépjen. A filmnek ez a része nagyon jól van felépítve, a hangulat sem rossz, viszont a tempó borzasztó lassú, így viszonylag gyakran el-el kalandozott a figyelmem.

Honokaa Boy   9/10, 2009 JP [TRAiLER]
Ez egy igen kellemes meglepetés volt, valahogy nem arra számítottam, mint amit kaptam, szerencsére! Fiatal főhősünk valamiért a Hawaii-on levő Honokaa városába kerül, többször is, először az aktuális, kibírhatatlan barátnővel, utána meg már mint "jómunkásember". A helyi, japán gyökerekkel bíró lakosok nagy arcok, de kissé kattantak, ráadásul szinte mindenki jóval idősebb hősünknél. Ebből pedig egy nagyon aranyos, szerethető sztori keveredik ki, hasonló stílusban, mint a zseniális Megane volt, csak ebben jóval több a drámai töltet. Az első 1 óra lenyűgöző hangulatú, utána kissé leül, de azért így is remek szórakozás! Külön érdekes, hogy annak ellenére, hogy Hawaii-n vagyunk, szinte csak a japán közösséget látjuk. Ez nem véletlen, valószínűleg ha kis hazánkban forgatnának, az is hasonló lenne.

Girl Boss Blues - Queen Bee's Challenge   6/10, 1972 JP [TRAiLER]
Jó kis Toei pinku az aranykorból Suzuki Norifumi rendezésében. Ennek ellenére valami hiányzott belőle, bár lehet, hogy csak annyi, hogy a legjobbak 1973-ban készültek. Szórakoztató, de még kissé korai darab, ráadásul Sugimoto Miki sincs még benne, Ike Reiko így eléggé magára maradt...

A Pierrot   6/10, 2009 JP [TRAiLER]
Ugyanaz a muki írta a forrásul szolgáló regényt, mint a Fish Story-ét, de ennek ellenére is nagy fenntartásokkal voltam ezzel a filmmel kapcsolatban, valahogy sem a címe, sem a poszter nem volt bizalomgerjesztő. Lehet, ennek a folyományaként, de maga a film sem tetszett túlságosan, bár nagyon japános, ugyanakkor szerintem túl lett húzva, erőltetettnek éreztem. Két testvér sztorijáról szól egyébként, akiknek családját egy nem hétköznapi tragédia érte. A tragédiát és annak következményeit egész jól bemutatták, de a két testvér jelenbeli aktivitása szerintem erőteljes hülyeség volt...

Halfway   7/10, 2009 JP [TRAiLER]
Sima, hétköznapi kis tini történet egy Iwai Shunji követő rendezésében. A forgatókönyv összedobásában azért Iwai is segédkezett, így nem meglepő, ha olyasmi a végeredmény, mint amit tőle megszokhattunk már régóta. Lány belezúg a végzős fiúba, aki hajlandó is a kapcsolatra, azonban "elfelejti" közölni, hogy lelép Tokyo-ba egyetemre a tanév végén. Ez mindkettejük számára sok-sok megpróbáltatást és élettapasztalatot jelent persze, ahogy az már csak lenni szokott. Aki bírja a tinédzserfilmeket, az ne hagyja ki, bár érdekes módon nekem a mellékszereplők (főleg a tanárok) sokkal izgalmasabb figuráknak tűntek, mint a két főszereplő. Az is érdekes, hogy (legalábbis ebben a filmben) a tanár-diák kapcsolat mennyivel másabb, mint idehaza. Szórakoztató, van értelmes mondanivalója is, de azért valahogy felejthetőnek éreztem.

A Certain Killer   6/10, 1967 JP
Ebben a filmben nem maga a sztori az érdekes, hanem a főszereplő, ugyanis Ichikawa Raizo-t eddig inkább különféle jidaigeki-k sztárjaként ismertem, nem pedig afféle Shishido Joe féle bérgyilkosként. Annyi bizonyos, hogy bérgyilkosnak is zseniális volt, még ha speciel ebben a sztoriban ebből azért olyan túl sok nem derült ki (leszámítva két akciót). Maga a film egy közepes yakuzamozi, de Raizo miatt mindenképp érdemes megnézni.

Gorath   10/10, 1962 JP [TRAiLER]
A War in Space-szel ellentétben ez bizony még a Toho aranykorában készült, ami meg is látszik rajta, hiszen a felejthetetlen Honda/Tsuburaya páros állt az egész mögött, további érdekessége pedig, hogy a forgatókönyvet Shimura Takashi pofozta össze. Ezúttal nincsenek UFO-k, meg idegen lények, viszont a kor népszerű témáinak egyike, a mai is időnként elő-elő kerülő, Földnek ütköző meteorit/bolygó ötlet lett megvalósítva. Az üzenete gyönyörű (fogjon össze az emberiség és minden problémát megold), ám a felhozott megoldási javaslat szerintem a valóságban nem működne. Bár ki tudja, lehet, hogy csak az én fantáziám kevés hozzá... Azért a kora 60-as évekbeli hangulat 100%-ban benne van, azaz a bizakodó, jövőbelátó űrprogramok bemutatása, amit furán fűszerez az elmaradhatatlan varieté jelenet (ezúttal poénra véve), sőt, még egy idétlen kaiju is előkerül. Szóval 100% trash, 100% élvezeti faktor, azaz egyértelműen 5/5!

War in Space   4/10, 1977 [TRAiLER]
Egy késői Toho tokusatsu, amit már nem Hondáék, hanem az új generáció készített. Tulajdonképpen elég gagyi, de elsősorban azért, mert teljességgel hiányzik belőle a feszültség, egyszerűen rettenetesen rossz a forgatókönyv. A többi elem pedig poénos, mert a tokusatsu itt-ott egész pofás lett (főleg a Vénusz megvalósítása), vicces, hogy korábbi filmekben felhasznált modelleket riszájklingoltak hozzá, meg úgy az egésznek a kivitelezése tipikusan 70-es évek második fele, pedig a sztori szerint 1988-ban zajlanak az események. Nagyon poén a csubakka klón, aki ráadásul egy Leia-hercegnő hasonmást is fogva tart egy ideig (mindez '77-ben, még az SW japán bemutatója előtt, ha minden igaz), a főgonosz viszont rettenetesen bárgyú a hülye formájú hajójával együtt. Szóval sehol sincs a 10-15 évvel korábbi tokusatsu-khoz képest, de simán elmegy guilty pleasure-nek.

Samurai Princess   1/10, 2009 JP [TRAiLER]
Továbbra se értem, mit esznek a gore hülyeségeken a népek... A címből csak a samurai és a princess nem stimmel, a többi rendben van. Valahogy továbbra is olyan érzésem van ezekkel kapcsolatban, hogy a pornófilmesek összeállítak a műanyag gusztustalanságok gyártóival és "összeművészkedtek" valami filmnek nevezett izét. A Vampire Girl vs. Frankenstein Girl legalább ötletes volt és korrektül kivitelezték, itt még az sincs, csak a céltalan vörös löttyfolyatás, meg gyengén játszó pornós kiscsajok (pedig Mihiro-t láttam már korrektül játszani). Legalább a harcokat megcsinálhatták volna normálisan.

Creepy Hide & Seek   1/10, 2009 JP [TRAiLER]
Ebbe jól belenyúltam... Már régebben megfogadtam, hogy nem nézek többé ilyen szellemlányos szarokat és ezt igyekszem is tartani, itt azonban azt hittem, hogy valami gore hülyeség lesz, de tévedtem... Ugyanolyan marhaság, mint az összes többi ilyen, azaz a szokásos döglassú, elsősorban a hanghatásokkal hangulatot kelteni igyekvő sztori, amiben egy csapat fiatal a neten szerveződik bújócskát játszani, amihez a rituálét otthon kell elvégezni, aztán várni, hogy megérkezzék a hívatlan vendég. Aki nem mindent a leírtak szerint végez, az pórul jár. Őszintén szólva szét untam az agyam rajta, iszonyatosan lassú, úgy kábé a 30. perctől kezdve már csak kis ablakban ment, nem full screen-ben... Még annyit, hogy Kawamura Yukie-nek jobban állt a schoolgirl outfit a Vampire Girl-ben, mint a tanárnénis itt...

Oto-Na-Ri   9/10, 2009 JP [TRAiLER]
Úgy látszik, mostanában nagyon fut a szekér Aso Kumiko-nak, ez a harmadik filmje, amit 2-3 héten belül láttam, ráadásul mindegyik jó. A fura cím egy szójátékot takar, a sztori pedig két szomszéd életét mutatja be, akiket csak egy hajszálvékony fal választ el egymástól. Nevezhetnénk akár romantikus drámának is, de valójában nem az, inkább magányos emberek útkereséséről szól. Megéri rászánni az időt!

Vampire Girl vs. Frankenstein Girl   7/10, 2009 JP [TRAiLER]
Ugyan utálom a vámpíros filmeket, de mégis időről időre belebotlok néhányba. A Thirst volt a leggagyibb köztük a 0 eredetiséggel, a Blood már csak Sugimoto Aya miatt is alap, míg a Vampire Girl vs. Frankenstein Girl valami elképesztően elborult darab, ami mondani sem kell, hogy bizony manga adaptáció. A legfurább az volt talán benne, hogy a tipikus 0 költségvetésű zs filmek kliséit követi, viszont azoknál jóval magasabb színvonalon, már legalábbis ami a látványt és a hellyel közzel koherens sztorit illeti. A történet egyébként egy abszolút könnyed, sulis tinédzser love story, ami a Valentin napi csokiátadás zűrjeiből indul ki. A suli egyik tanára ráadásul egy őrült tudós, aki megszállottan igyekszik az életet "előállítani", némi segítséggel sikerrel. Innentől pedig indulhat a gore orgia, valamint a meglehetősen buggyant elmére valló csaták. Mint komolyan veendő dolog, értékelhetetlen, így igazából pontszámot se érdemes rá adni, aki bírja az ilyeneket, az úgyis imádni fogja, aki meg nem, az engem kivéve meg se nézi majd...

Instant Numa   9/10, 2009 JP [TRAiLER]
Mindig is ingadoztam a japán és a hongkongi filmek között, hogy melyiket tartom a legjobbnak, de mostanában megint Japán felé billen a mérleg nyelve. Miki Satoshi korábbi filmjeit is bírtam, hihetetlen ötletparádéval képes előállni és még ha relatíve gyenge is a végeredmény, elborultságban nem lesz hiány (lásd Insects Unlisted in the Encyclopedia). Az Instant Numa-ban ráadásul egyáltalán nem gyenge a végeredmény, jó a sztori, rengeteg a poén, pont eltalálták a színészi túljátszás mértékét (de hülye szóösszetétel lett), Aso Kumiko pedig pont az ellentéte annak a karakternek, mint amit az Ultra Miracle Love Story-ban játszott. Egyszóval imádtam ezt is!

Yamagata Scream   10/10, 2009 JP [TRAiLER]
Szenzációs! Van benne egy csipetnyi Chaw (a debil falusiak), egy csipetnyi X-Cross (idétlen zombik és láncfűrészes leányzó), de ezek ellenére is nekem eléggé eredetinek tűnt. Ennek fő letéteményese a zseniális Takenaka Naoto, aki nemcsak főszereplőként, de rendezőként is jegyzi a darabot. A sikítozás felelősei az iskoláslányok (köztük sokak kedvence, Narumi Riko), vannak újjáéledő szamurájok, rengeteg debil és előre nem látható fordulat, stb. Nekem nagyon tetszett, az ilyen elborult, csak Japánból érkező sztorik abszolút a kedvenceim.

Fish Story   9/10, 2009 JP [TRAiLER]
Jópofa kis sztori volt, ami több idősíkban, látszólag egymástól teljesen független történetekből áll össze végül egy egésszé. 2012-ben kezdődik, amikor is 5 óra van hátra addig, amíg egy óriási meteor bele nem csapódik a Földbe és a világ véget nem ér. De 5 óra hosszú idő, főleg úgy, hogy megjárjuk közben vagy 60 év történéseit. Alapvetően vígjáték jellegű az egész, megspékelve egy kevéske sci-fi-vel. Tetszett, egy bajom volt csak vele, hogy pont a 20th Century Boys után néztem és azért ahhoz nem ér fel elborultságban...

14 Blades   7/10, 2010 HK [TRAiLER]
Nagyon jó, agyat nem igénylő kis mozi ez. Tulajdonképpen egy westernbe oltott wuxia, amit ugyanazon recept alapján készítettek, mint a rettenetes Jay Chou förmedvényt, a Treasure Hunter-t, csak annyi extrával, hogy itt egy rendező volt a rendező, egy színésznő volt a női főszereplő és egy igazi cool arc a főszereplő, nem pedig a gagyi Jay Chou. Ez már elég is ahhoz, hogy jól szórakozzon az ember, a sztori egyszerű, a wuxia látványos (leszámítva a Kate Tsui CG trükkjét, ahelyett igazán összehozhattak volna valami hagyományosabbat). Ha azt vesszük, hogy jobb, mint a Mulan és jobb, mint az agyonhype-olt Bodyguards & Assassins, akkor még a hibáit is megbocsáthatjuk. Donnie pedig időnként még fapofával vicces jelenetekbe is belekeveredik. Szóval, az egész film cool, ha úgy voltunk vele, hogy a jövő wuxiái ne olyanok legyenek, mint a Storm Warriors, akkor ilyenek nyugodtan lehetnek, mint ez.

Bad Blood   5/10, 2010 HK [TRAiLER]
Ez egy Dennis Law produkció, tehát jó nem lehet. Jiang Lu Xia az egyik női főszereplő, tehát ez csak jó lehet. Nagyjából ez a kettősség jellemzi a filmet, ami hálistennek sokkal jobb lett, mint a Fatal Move volt. Law még mindig nem tud forgatókönyvet írni, meg nagyon rendezni se, viszont Li Chung Chi koreográfiái ütősek, Jiang Lu Xia pedig ezúttal is lezúz mindenkit, akárcsak a Coweb-ben tette. Az 1 a 100 elleni csatákat továbbra se kéne erőltetni, de ezek messze nem olyan zavaróak, mint az, hogy Bernice Liu-t próbálták akcióistennőként beállítani. Szépségkirálynőként rendben van, de főleg így, hogy Jiang is ott volt a színen, nagyon gáz volt szegényke... 3/5 a kettősség miatt és nagyon kérném Dennis Law mestert, hogy a következő filmje legyen egy In the Line of Duty remake Jiang Lu Xia-val a főszerepben. Ha egy az egyben gyártja le a remaket, akkor a forgatókönyvvel se nagyon kell szöszölni, az akciókat meg úgyis Li Chung Chi állítaná össze...

20th Century Boys The Last Chapter: Our Flag   8/10, 2009 JP [TRAiLER]
Véééégre, itt a várva várt befejező rész, amiben minden a helyére kerül és mindenki jó útra tér, még az exrockerből lett enka slágergyáros is visszatér a gyökereihez. Szóval nagyszerű, grandiózus, megalomániás a befejezés, méltó a japán film értékeihez. Van óriásrobot, ami tapossa a várost, mindenféle elmés szerkezetek és természetesen a gyerekkor kihatásai a jövőre sem maradnak kifejtetlenül. A korábbi részek hangulatába szinte pillanatok alatt visszarázódik az ember, imádtam az egészet, bár azt meg kell vallani, hogy az első rész messze a legjobb, hiszen azt nézve még csak csodálkozik, meg pislog az ember, hogy ez akkor most mi is valójában, míg a lezárásnál már minden ismerős. Ettől függetlenül nagyon megéri megnézni, nem csak azért, hogy teljes legyen a trilógia, hanem azért is, hogy lássuk, merre tart a japán filmipar. Ha ilyen produkciókkal állnak elő a továbbiakban is, nem lesz okunk panaszra! A harmadik rész 4/5, egyben az egész pedig a kissé unalmas középső epizód ellenére is maradéktalanul 5/5!

Doberman Cop   6/10, 1977 JP
Annyira nem jó, de simán nézhető Fukasaku darab, főszerepben Sonny Chiba mesterrel. A fizimiskája most is elsőosztályú (egy malaccal rohangál fel alá), 1-2 bunyó is tarkítja a képet, de összességében "csak" egy szokásos krimi.

2010 FEBRUÁR

Bare Essence of Life aka Ultra Miracle Love Story   9/10, 2009 JP [TRAiLER]
Hát ez kész! Nagyon bírom Matsuyama Kenichi filmjeit, szinte mindig érdekes szerepeket vállal el. Ez történt ebben az esetben is, egy kissé debil srácot alakít, akit megszédít a faluba költöző és óvónőként elhelyezkedő nő. A japán drámák megszokott hangulata, megspékelve jónéhány humoros betéttel és rengeteg váratlan fordulattal. Imádtam, még azt is elbírta, hogy a közepe eléggé lassan csordogált. Ja és ez az Aomori-ben rettenetes, a falusiak szövegének a felét sem értettem...

Gokusen - The Movie   3/10, 2009 JP [TRAiLER]
Egy újabb mangából lett tévésorozat, amiből összetákoltak egy mozifilmet. A sorozatot mindenhol dicsérték, én viszont nem láttam, ennek ellenére a nagy hype miatt sokat vártam a filmtől. Hát elég hamar kiderült, hogy ez is csak egy jól elnyújtott tévés epizód, az azokban megszokott gagyi poénokkal, túlzásba vitt érzelgősséggel és idegesítően eltúlzott színészi játékkal. Az átjön belőle, hogy mi az, amit imádtak elsősorban a mangában, másodsorban a tévében, de ami egy sorozatban elfogadható, az egy mozifilmnél igen kevés. Engem egyébként végig a Crows Zero 2-re emlékeztetett, ugyanúgy hatalmas potenciál volt benne, mint abban, csak hát a megvalósítás kritikán aluli...

American Heroine Astrogirl Season 1   10/10, 2009 JP [TRAiLER]
Amikor az amerikai szuperhősnő ROMÁN! Kihagyhatatlan! Röhejes angol nyelvtani hibák, imádnivalóan gagyi CG, pár szexi bunyójelenet és az elmaradhatatlan műanyag kosztümbe öltözött főgonosz. 100% trash, tehát egyértelműen 5/5! Van folytatása is, remélem, le tudom majd vadászni valahonnan.

Storm Warriors   5/10, 2009 HK [TRAiLER]
A '98-as változat nagy mérföldkő volt a HK filmek terén, ez valószínűleg nem lesz akkora, de a képregény feelinget jól áthozták Pang-ék a mozgóképre. A dialógusok helyenként felettébb röhejesek (harcos nekiesik egy sziklának, lány odarohan és teljes komolysággal megkérdezi: "mi történt veled?"), sztori nem sok van és az is hülyeség itt-ott, Ekin és Aaron viszont ugyanolyan menő, mint volt 11 évvel ezelőtt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr642594639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása