Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Amikor megállt a Föld

2008.12.10. 08:01 Parraghramma.

Kritikát önéletrajzi felütéssel kezdeni nem tartozik a különösebben eredeti módszertanokek közé, ám jelen esetben a tárgy bizonyos, minimálisan elvárható viszonyulási szintek olyan semmibevételével, alulmúlásával kérkedik, ami tulajdonképpen BÁRMIRE feljogosítja a megbízott írnokot. Ráadásul annyira traumatikus élményről van szó, hogy szarozni sincs az embernek ereje: engem a mechanika szigorlatom óta nem néztek ennyire hülyének. (Hogy a kisköltségvetésű apokalipszis-hangulat kegyelemkettesben oldódott, az leginkább a Shrek cirmosától eltanult ábrázatnak köszönhető.) Más kérdés, hogy a tanár szemében ott, akkor borongó világfájdalom tökéletesen jogos visszatükröződése volt szellemi pallérozatlanságomnak. A vehemens, s egyben lekezelő didaxis azóta tudat alá hantolt, arcpirító emlékét a mélyzölden instanthumanista és számítóan vértelen Scott Derrickson rendezőnek sikerült exhumálnia, s ettől olyan univerzális embergyűlölet lett urrá rajtam, hogy ha nem fájna a hátam, most izibe' beállnék egy légióba. Ölni, kérlek alássan, ölni.



Mer' ha ez a rendező megélhetési szócsöve lehet az angolszász konzumkultúrának, akkor én köszönöm, de inkább nem kérek belőle. És az, mert hiába mondom, hogy ez a szar akkora szar, hogy sárkánycsászárok és hipervándorok adják a másikat, az Amikor megállt a Föld direktori juttatásaiból Derrickson tízahetediken utódja fogja felszántani a jövő soksávos autópályáit olyan hibridekkel, melyek gyártástechnológiája sáskahadként habzsolja fel életterünket. (Nyomatékosítom: ez még egy elég jó jövőkép.)

Csak semmi félreértés – én is szeretem a szójanővérkét, ha hús, akkor csak hód –: nem a bolygót olajostul, esőerdőstül, óceánostul, pandástul kizsákmányoló embert átlagban két mutatóujjal feddő példázat puszta tényével van a gond, Tyler Durden is belemondja a tutit a kamcsiba (de ő egyrészt pofán lövi magát, másrészt a végefőcím után saját pokolgépe repíti haza - le), hanem ahogy a szövegkönyv ezt az áporodott ökorizsát a néző torkán le akarja nyomni.



A siralmas módon kiszámítható történet spoilerezése recenzionistát próbáló feladat. Ilyetén ambíciók hiányában tudatom, hogy Keanu Reeves újra megmenti a földet, megint látjuk embrionális pózban, megint kiválasztott, megint az emberi és az a fölötti létformák közti átjárhatóság harcos békekövete, és bár megint aránytalanul sok skillel ajándékozta meg a forgatókönyv, vélhetőleg egyik sem vonul be olyan elasztikussággal a mozgókép alltime klasszikusai közé, mint ahogy tette azt a limbótudománya. A Jennifer Connelly által domborított (? Ennek a nőnek egyre kisebbek a mellei.) asztrobiológussal (vagymi) párban pedig egy olyan hardcore szenvelgést prezentálnak az alapfordulaton utilitarista Homo Sapiens válsághelyzetben éledő önzetlen, írd és mondd: önfeláldozó hajlamairól, hogy azt huzamosabban hallgatni még tán a latin-amerikai szappanoperákon edződött keményidegzetűeknek is zsigeri fájdalom. Külön szerencse, hogy ezekre a sokkszerű vészhelyzetekre a több milliárd évnyi evolúció a mentális menekülés olyan fiziológiai lehetőségeit dolgozta ki, mint a pavlovi vihogás, vagy a sikongató lábrázás.

A sajtóvetítés közönsége pedig nem volt rest élni ezekkel a lehetőségekkel.

Egyetlen egyszer esett meg, hogy nem a filmen, hanem vele nevettünk, ez – természetesen – az agresszív nemzeti politikának címzett verbális tockos volt, ám a frappáns helyzetkomikum olyan gyorsan lett a következetlen karaktervezetésű script martaléka, mint amennyire obligát és lejárt maga a gesztus. A figurák a pürés állagú didaktika örvén bírnak mindössze létjogosultsággal: a női védelmi miniszter és Connelly raszta mostohafia egy konzekvens, hihető morfémára, mimikára nem pazarolják merő klisé szerepüket, teljesítményük a hőspáros esetlen eseményszálú, monoton moralizáló melodrámájával karöltve kényszeríti ki a magyar celebeket illető spontán utálatot.



Innentől kezdve meg már majdnem lényegtelen, hogy a CGI úgymond "naprakészsége" mennyire vetekszik a választási kampányrigmusok valóságtartalmával, ráadásul a bolygóközi enyészet munkássága cuzámmenánblokken megszemlélhető: ingyért az előzetesben (kamion, stadion). Milliónyi űrnyű is csak azt rágja a számba: eddig csak fekete pontod volt bioszból, toleranciából és önmérsékletből, szartál mindenre, mindenkire és magadra is, egy pángalaktikus parolára gépágyútűzzel felelsz, de nyugi, van még bőven abból a hitelkeretből, melyből az unokáidtól kölcsönzöd a sártekét. Egy piacra tervezett közönségfilmtől persze ne várjunk a felhasználóbarát rutindádánál radikálisabb megmondanivalót - amíg van piac. Meg közönség.
 
És ugyan illendő lenne most fellapoznom egy tokot, kivennem egy lemezt, és parlagon hagyott műveltségemet gondozandó megnézni az 1951-es eredetit, de nincs kedvem lehajolni ahhoz a polchoz. Nem érdekel az emberi kultúra. Sem Gaia. Csak egy cowboy-kalapot akarok a fejemre, meg egy atombombát a seggem alá.

Nyithatjátok a zsilipet.


264 komment

Címkék: scifi filmkritika 1csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr56813782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mizrolist 2008.12.10. 18:32:31

Rendszeres Geek-olvasó és ritkán kommentelő emberként csak annyit jegyeznék meg, hogy szvsz ez eddig a legjobban sikerült Parraghramma-kritika a blogon, még akkor is, ha csak a szokásos 10 komment érkezett volna :D (aki nem értette a szöveget, az induljon vissza gimi elsőbe szöveget értelmezni irodalomórára.)

namhanman 2008.12.10. 18:52:33

Hát ez kurva jó, a kommenteken jobban röhögtem, mint az íráson. Ádám, a Dr. Strangelove-os képen szakadtam:)

travis 2008.12.10. 19:08:15

mizrolist,
A cikket értjük, csak nem szeretjük.
És még te beszélsz szövegértésről.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.12.10. 19:14:57

Hatalmas jó írás, mint ahogy azt megszokhattuk, a filmet most már biztosan beiktatom a jövő hétre. Ezek után kötelező :D

Yodz 2008.12.10. 19:20:45

"Aztán meg neked valamifajta röntgenszemed lehet, ha a monitoron keresztül is meg tudod állapítani valakiről pár sor alapján milyen a személyisége."

Hát én mondtam, hogy gyűlölöm a jogászokat? Kíváncsi vagyok mi lehet az a részletezés ami alapján engem is utálsz, pénzéhesnek és tenyérbemászónak tartasz, mikor nem is ismersz. Valószínűleg úgy gondolod, hogy a jogi egyetemen személyiségtorzító gépek vannak és gondolatszabályzók. Hát igazad van. Mi mind faszkalapok vagyunk emiatt. Anélkül, hogy a faszkalap teszten át ne mennénk, ne vernénk át öregeket, nyomorékokat és kisgyerekeket nem is adnak diplomát.

Egyébként nincs röntgenszemem, de az emberszemélyiséglátó távcsövem azt súgja, hogy az "Ok nélkül nem utálok senkit" mondatod és a "A jogászokat még a kritikusoknál is jobban utálom..." mondatod ellentmond egymásnak, tehát nem vagy tisztában azzal miket írsz le. De persze az is lehet, hogy ismered az összes jogászt...nem tudhatom.

Yodz 2008.12.10. 19:22:38

"hát mi a túróért húzná le az index színvonalát a blogajánló keret?"

Jogos a kérdés. Miért is? Ha a moziban van egy gagyi film előtti előzetes akkor szar lesz a film is amit utána adnak?

Oidipus 2008.12.10. 19:28:25

Köszönet az Indexnek, hogy kedvenc oldalamra szabadította eme tahók légióit. Ám mi ki megszoktuk már Parraghramma-t (én pl. el sem olvasom már amiket írsz, úgy döntöttem én kevés vagyok ehhez.) vonuljunk vissza barikádjaink mögé, és várjuk meg amíg a birkák elvonulnak másik legelőkre.

ytike 2008.12.11. 00:13:22

Ma este láttam a filmet.És újra elovastam a kritikát.Komolyan mondom,hogy így teljesen érthető és jogos.(Nyilván eddig is annak kellet volna lennie)

macskafaraok 2008.12.11. 00:34:36

ezert a post-ert kar volt, eddig meg bennehagytam az RSS-bn, sajna ma kiveszem..., ez szinvonaltalan vacak...

dog 2008.12.11. 00:40:17

Szánalmas egy érvelés, hogy akit felháborít ez a poszt, az a saját szövegértési nehézségeit okolhatja. Senki nem az idegen szavaknál akadt el, alapvetően a poszt stílusában van valami, amitól az embernek ökölbe szorul az agya, és a bézbólütőért nyúl. Nem lehet benne iróniát vagy valami szellemes provokációt sem felfedezni, csak izzadságszagú erőlködést.
Vannak olyan írások, amiket ugyan végképp nem ért az ember, mégis érzi, hogy valami epikus nagyságú gondolati építménnyel van dolga, és inkább csodálatot, mint dühöt érez. Ilyen fílingért lehet pl Gadamert vagy Heideggert olvasni, amiből néhányunknak szigorlatozni kellett.
És betépve is lehet zseniálisan írni, ld, P.K. Dick.

De ez a szerencsétlen kis komplexusos figura valamit nagyon benézett. Egy dologhoz tényleg ért, hogy elementáris dühöt váltson ki az olvasóból, amilyet én még más blog olvasásakor nem tapasztaltam.

VilosCohaagen · http://geekz.blog.hu 2008.12.11. 01:14:51

Mi a faszt kezdjünk az Barcelona- Valencia meccsre jövő realosokkal?

BZL 2008.12.11. 01:25:38

Esetleg magyarul is megtanulhatnál, te pöcs.

Aztán írhatnál egy másik posztot arról hogy mit gondolsz a filmről, mert az még érdekelt is volna.

Ezt pl. te érted ?
"...fogja felszántani a jövő soksávos autópályáit olyan hibridekkel, melyek gyártástechnológiája sáskahadként habzsolja fel életterünket."

A gyártástechnológia mióta szokott csinálni valamit ? Esetleg a gyártástechnológia alapján legyárt valaki valamit, ami akár habzsolhat is.
És mik azok a hibridek ? A nanorobotokra gondolsz ? De mi a fene köze van azokhoz a rendező leszármazottjának ? - és ez csak egy félmondat volt.

Az "áporodott ökorizsát" már egy ideje még az amerikaiak is komolyan veszik, le vagy maradva úgy 10 évvel.

Amúgy a filmnek szerintem több hibája is volt, kár hogy ezek a "kritikából" nem derülnek ki.

Viszont cserébe megtudtuk hogy valamiért nem tetszett a film, utálod Keanu Reeves-t, és nem jön be nálad Jennifer Connelly, mert a csöcsös csajokra buksz. Ezt kevesebb szóból is megértettük volna.

Már csak azt nem értem micsoda, vagy kicsoda a "szójanővérke"? Ő is hibrid, vagy az volt ott a poén?

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 01:35:46

Mindhárom csapatot rühellem - főleg a Barszalonnát, mer az most valami gecijó -, szal én a részemről nem szelektálok, de ami igaz, az igaz: most elklasszikó gyün, Vilos!

Már ott tartunk, hogy Heidegger, figyuzod? Most túl azon, hogy a csávó fitogtat, arról vajon sejt-e, hogy egy ilyen lefitymáló komparáció pont nem az...

Szerinted ennek a másiknak, ennek nemértemhogyagyártástechnológiamiértigényelhelyet pöcsözőnek elmondjam a szójanővérke TITKA kapcsán, hogy volt nekünk egy Hofink? Vagy ne terheljem a friss stroke-ok után új tulajdonnévvel a zagyát?

Tépelődöm, valóban!

.m.

VilosCohaagen · http://geekz.blog.hu 2008.12.11. 02:07:52

Két orosz emigráns, szláv bánattal a szemében ül a Folies Bergere bárjában. Már az összes vodkásüveget beledobálták a tükrökbe közvetlenül a kristálypoharak után, mikor megszólal az egyik:
- Ivan Petrovics! Én most beleszarok a zongorába.
A másik kivár, hosszú csönd...
- Hagyd! Úgyse értenék!

BZL 2008.12.11. 02:44:25

Az index-re azok a cikkek kerülnek ki, amik után jó eséllyel esik egymásnak a jónép.

Az egész országban ez megy, mindenki hülyének néz mindenkit, emiatt az emberek folyton marják egymást. Az index meg ezt kihasználja, csak hogy nagyobb legyen a forgalma - szánalmas bulvárlap.

Nem is onnan jöttem, csak a film után rákerestem a kritikákra, erre ráleltem erre az izére. Jótanács: ha nem azért írsz egy filmről mert mondanivalód van, hanem csak azért hogy bizonygasd milyen okos gyerek is vagy te, a "kritika" szót hagyd ki a szövegből, és google nem dobja majd ki.

Csupán ez volt a gond. Amúgy tőlem írhatsz bármilyen stílusban, nem zavar hogy nem tudod mi az hogy asztrobiológus, mint ahogy az sem hogy a hibrid szó nálad automatikusan az autókat jelenti - amik valamiért felszántják a sztrádát.

Hofi poén kell ? Már írták:
"Milyen hosszan mondta! És milyen keveset! Figyelted?" - nem csak az öreg rosszul sikerült szóvicceit kell megjegyezni.

Már az elején jeleztem hogy milyen értelmetlennek tartom ezt a kommentelős kiahülye játékot, nem fogok többet írni ide, és igyekszem is lezárni a vitát azzal, hogy szerintem te nem vagy hülye.

Csak pöcs, mert másokat hülyének nézel - de ezen még változtathatsz.

Yodz 2008.12.11. 08:14:03

Ez a filmpont.hu-s kritika tényleg jó. Korrekt.
Tehát túl is léphetünk az anyázáson. Aki a filmről akar megtudni sokmindent, meg, hogy miért egy kalap szar. Az nézzen körül a neten. Sokkal kevesebb energiába kerül, mintkifejteni, hogy a postíró mekkora szemüveget visel, hogyan nem tud dugni, mennyire imádja önmagát és mekkora pöcs. Ő is tudja magáról én azt gyanítom. :) Elég az.
Továbbra sem értem miért kell ökölbe szorulnia az agynak meg bézbólütő után nyúlni ha valaki olvas valamit ami zagyvaság, erőltetett, nem tetszik. Klikk tovább. Ha ez is ilyen mérhetetlenül felbasz titeket akkor tényleges sérelmekért embert öltök, vagy kisállatot kínoztok?

VILÁGBÉKE! :DDD

ááá de nagy hülye vagyok én, anyám borogass...

clive 2008.12.11. 10:25:37

Azt hittem mikor megláttam a hozzászólások számát, hogy a filmről alakult ki ilyen parázs vita. Nekem nem a kritikát nem volt türelmem végigolvasni, hanem ezt a sok hozzászólást ugyanarról, mégis a semmiről.

Henrik · http://hh.kepregeny.net 2008.12.11. 10:43:31

Hosszú kígyózó sorokat vizionálok. Mindenki elégedetlen, mert aki még a sorára vár érzi a büdöset de a szüksége nagyon feszíti. Aki már végzett meg rosszul érzi magát, mert mire felmászott a rakás tetejére fülig összemaszatolta magát. Abban egyetért mindenki, hogy ez a rengeteg komment csak egy orbitális szarhegy, mégis sorra jönnek és teszik hozzá a magukét...

TheBerzerker 2008.12.11. 10:45:23

Csak meglesz az a 200.

atom 2008.12.11. 11:05:14

Köszönjük Henrik, hogy te is beálltál a sorba, hogy ideszarhass...

Henrik · http://hh.kepregeny.net 2008.12.11. 11:10:45

Viszonylag ritkán könnyítek magamon itt. De úgy gondoltam, hogy a szent cél (200) érdekében áldozok egy kisebb kupacot a konformizmus oltárán.

Yodz 2008.12.11. 11:16:12

Akkor te rosszul fogod érezni magad szerintem, mert épp felmásztál a rakás tetejére és fülig összemaszatoltad magad.

de legalább van cél...

Henrik · http://hh.kepregeny.net 2008.12.11. 11:24:26

Dehogyis, nekem az égvilágon semmi problémám nem volt a postal, azzal sem hogy kikerült az indexre.
Parra mindig ilyen, és mindig ilyen a reakció amit kivált. Az egyetlen különbség, hogy most többen jöttek (mindenki örömére kicsi a rakás- nagyot kíván) Én remekül szórakozok.

Lala 2008.12.11. 11:25:28

+1 a kupac tetejére :-)
A filmet nem láttam. A cikk nem tetszett, nem szól semmiről, viszont szinte olvashatatlan az idegen szavak tömkelege, és a mondatszerkesztés miatt.
Magyarországon, magyaroknak, miért nem lehet magyarul írni, fogalmazni?

Yodz 2008.12.11. 11:27:29

Magyar nemzeti filmkritikákat!!!!!

Yodz 2008.12.11. 11:30:09

Fújj! Köpködők!

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 11:32:40

Na paprikás jóreggeltet mindenkinek.


Elöljáróban egy érdekességgel kezdeném, egy viselkedési mintázattal, mely valamilyen oknál fogva csak roppant szűk körben lel követőkre. Én kérem olvasom a blogszféra kurrens térségeit (ahol köbö mindenki mekis fagyikanállal kapirgálja a diegézis almahéjvékonyságú burkát, turkál seronsztón pinájában, vagy a külföldi oldalak árgus obszerválásával frissíti a naplóját poszterekkel meg előzetesekkel - nyilván, hisz erre van erőforrás, meg kereslet), hogy valami, cím, név szintű mémhez jussak, ad absurdum: töpregésre méltó gondolatfoszlányt találjak, és a folytonossá váló kudarcélmények ellenére még sohasem pofáztam azért, hogy - nagyon kevés kivételtől eltekintve - e tartalmi vákuum stiláris fostorpedó formájában fröccsent ebbe a virtuális nagy izébe, bele, jól.

Sosem.

Igen, bezony, itt vagyok én, aki nemcsakhogy kurvára nem találom informatívnak e társadalom 99.99999999999%-át, de ezen felül számomra eme jobbára steril semmi megformáltsága is a hol szórakoztató, hol demoralizáló szánalmasság regisztereiben mozog. És mondom: még nem rinyá'tam sehun emiatt.

(Ami a Geekz-t illeti, ide hivatásos kritikusok és forgatókönyvírók is firkálnak azért. Nem, nem rólam mbeszélek, mivelhogy én egy lelkes dilettáns vagyok. Ja, és ezt tudom is.)

De tegnap, mi tagadás, veszett jól szórakoztam a kognitív korlátoltság közösségformáló artikulácóján. Mit jót, KIBASZOTT JÓT. Mert már hogyapicsába ne lenne szórakoztató, amint mindenki idejön, és mentális kultúrájának görcsös világgá kürtöléseként, engem szarozva, száznyolcvanadikként (...) is lírja, hogy "ÉN EGYÉNISÉG VAGYOK!" Igen, ti mind azok vagytok.

Én, ha nem értettem egy NemesZé, Tatár Görgy, vagy Király Jenő írást, nem a kommentekhez görgettem, hanem nekiestem... negyedik alkalommal is. (Bocsánat, nem mérem magam fent nevezett urakhoz, csak analóg a helyzet.)

E "kritika" amúgy különösebben nem jó. Jobban tudom, mint bárki, aki idehányt, de nem érdekel, mert ez a szar (a fí'm) szerintem nem érdemel többet, minthogy órányi gépelés formájában - ha már elmentem a sajtóra, és tartozom ennyivel a blognak - levezessem a dühöm. És van, hogy így szeretek írni. Pff. (Egyébiránt érdekes, a funkcionális analfabetizmus legcsodálatosabb mélységeibe-magasságaiba értek itt egyesek, amikor jómagyarul, jóokosan leírták - mintegy LELEPLEZENDŐ ÉNENGEM!!! - hogy feszültséget vezettem le. Az egész kritika erről szól... Ezt az érzelmi viszonyulást írja le, explicite, betűvel. Ööö, LOL?)

Na mind1.

----------

Kedves BZL

Ha a szépérzéked bizserget, oké (bár erről pár bekezdéssel fentebb montammá dógokat), amennyiben nem, csak szólnék, hogy a tárgyilagos, korrekt, ám szerintem minimum íztelen filmponthu-s kritika - a klasszikusok javarészt igencsak jogos, inszinuatív felemlegetését leszámítva - ugyanazt mondja el, mint én. (A _THE_ Rolling Stones-os megjegyzésért meg azér nemtok pirospontot adni neki, mer NEM ÚGY ÍRJÁK ANNAK A BANDÁNAK A NEVÉT, KÉREM ALÁSSAN!!!)

- "didaktikus zöld propagandába"

- "mérhetetlenül kusza alkotásnak"

- "most vajon megérdemeljük-e, hogy életben maradjunk? A válasz egy nagy, kövér nem."

- "Derrickson olyan ellenszenves figurákkal népesítette be filmjét,"

- "egyszerű és általuk adekvátnak ítélt módon az azonnali megsemmisítés mellett döntenek"

- "Bekerül az otromba ostobaság bűvkörébe és pár könnyes szemmel elrebegett „Kérlek! Szépen kérlek! Meg tudunk változni, hidd el!” kesergő miatt lefújja a kolonizációs akciót és szépen hazamegy."

ésatöbbiésatöbbi

És mivel nekem is működik úgymond szépérzékem, sőt, szerintem a szövegértőkémben is frissek az elemek, nekem is van véleményem arról, hogy milyen a JÓ kritika.

(A teljesség igénye nélkül:)

geekz.blog.hu/2007/10/08/filmkritika_a_ragyogas_the_shining_usa_1980

(The Shining)

www.freeweb.hu/marionettt/kritikak/schramm.htm

(Schramm)

www.filmvilag.hu/xista_frame.php?cikk_id=8798

(GITS)

www.filmvilag.hu/xereses_aktcikk_c.php?&cikk_id=2197&gyors_szo=%7Cvask%F3+p%E9ter&start=0

(3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971)

, :*) vagy netán

geekz.blog.hu/2008/03/02/filmkritika_verzo_olaj_there_will_be_blood_usa_2007

Na, csókolom.

----------

Yodz

"Sokkal kevesebb energiába kerül, mintkifejteni, hogy a postíró mekkora szemüveget visel, hogyan nem tud dugni, mennyire imádja önmagát és mekkora pöcs. Ő is tudja magáról én azt gyanítom. :) Elég az."


-> Nyáron úgybebasztam, hogy azóta a szemüvegem a Tisza egyik holtágának fenekén van. (Én azért túléltem, kösz a kérdést.)

-> Tudok dugni.

-> Nem imádom önmagam.

-> Pöcs vagyok. Ezt eltalátad, valóban. Ám olyan rossz az arányod, hogy az analitikus megmondást szerintem hanyagold. A számok és a középszerű következtetéseid aszongyák: ebbe, ebbe bazmeg nem vagy olyan jó, mint hiszed. (Az agyonszmájlizott világbékés poénod is ilyesféle önismereti tévedésre utalhat...)

A poén az, hogy a személyeskedő felütésed után TE érzed megsértve magad. De én nem kultiválom a szmájlit... noha nem egy ember vélekedik úgy, hogy alkalomadtán írok vicces dolgokat is lefele.


.m.

vau 2008.12.11. 11:34:20

En akkor is lilara vernem a fejet. Ket napja duhit, hogy miert nem ismerem szemelyesen.

+1 a ketszazhoz :D

vau 2008.12.11. 11:39:45

Nem o szemelyeskedett, te kulonc gyoker. Vissza kene tudni olvasni :)

Egeszen ujszeru magassagokba emelted a szellemi faszverest. Nem baratom, te nem pocs vagy, hanem egy igazi kozegidegen elitista selejt.

99.9 szazalek, mi? Pff.

Egy szellemi boxzsak vagy a posztoddal egyutt, es meg orulsz is neki. Debil.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 11:43:06

Vaúúúúúú

Vau-vau-vaúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú

travis 2008.12.11. 11:43:52

Na, készítsétek a kockás zászlót!

Egyébként a Wostry úr mikor óhajt valamit írni végre? De nem ám faszom képregényről...

travis 2008.12.11. 11:44:30

És most van vége a koncertnek!

atom 2008.12.11. 11:46:02

100%, hogy vérbuzi ez a Parraghramma. Lehet más ilyen "ferdesége" is van, ha azt élvezi, hogy szarral dobálják.

vau 2008.12.11. 11:58:03

parraghramma: ezzel meg magadat minosited.

cafolj inkabb meg.

miben vagy te jobb? abban, hogy kurvara valasztekos vagy? hogy atadsz valamit a merhetetlen bolcsessegedbol? nem teszed, csak egy elefantmeretu lorol osztod az agyad a tomegbe. az egyenisegeknek.

te egy csokeveny vagy, a legrosszabb fajta. Aki nincs tisztaban sajat borzalmas kisszerusegevel.

sot, te meg bolcsnek is erzed magad. kivetelezettnek.

nem csak a posztod baszta ki a biztositekot, o nem. az is, hogy aki esetleg egy tiportfeju kis gorenynek tart emiatt (ahogy egyebkent tetszelegsz, es furdesz a nepszerutlensegben), azt te gusztustalan modon, az elerhetetlen, sotetben bujkalo chathuszarok buzos, telirecskazott zoknikkal elbastyazott kis bunkerebol oltod.

vannak emberek, akiket az altalanos iskolaban, gimiben vernek, emiatt elotor beloluk a messiastudat, es abba kapaszkodnak, hogy egyszer majd jol megmutatjak a nagyvilagnak. specialis dolgokat olvasnak, kulonleges szavakat hasznalnak, koldokszoszt gyujtenek akvariumba es hasonlo okadekokat basznak kozszemlere. es meg buszkek is ra.

nem kell szemelyeskedesre gondolnod, lehet, hogy teged nem vertek, de valoszinuleg a serelmeid alakitottak ki ezt a beteg latasmodu, utni-rugni valo szemelyisegedet.

keress fel egy szakembert: valojaban a fekelyeiddel kerkedsz.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 12:11:40

Vauuúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú

namhanman 2008.12.11. 12:12:39

Parra, itt igaz barátokra leltél. Javaslom, hogy vágj vissza ezek valamelyikével: kukker.manna.ro/showvideo/852

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 12:23:43

:)))))))))))))))))))))))

"a picsák faszába belé"

namhanman 2008.12.11. 12:29:26

Instant klasszikus. Ajánlom az egész sorozatot, különös tekintettel a VII. és a VIII. részre.

tompa 2008.12.11. 12:36:32

Ott a pont vaunál. Parra, te tényleg a szó klinikai értelmében nem vagy normális. Egy épeszű ember nem élvezi, ha ilyen szintű tömegundort és dühöt vált ki, hanem mélyen elgondolkodik.

Belegondolni is rossz, milyen véglény lehetsz te offline. Érzelmileg, intellektuálisan, szociálisan, stb.

Henrik · http://hh.kepregeny.net 2008.12.11. 13:11:08

A szeretet ünnepének közeledtére való tekintettel, kialakulhatna egy spontán gyűjtés. A befolyt összeget Parra mentális rehabilitálására lehetne fordítani, de mindenesetre kaphatna néhány doboz joghurtot. Mindenki jól járna és a kommentelők is tanúbizonyságát tehetnék a felebaráti szeretetüknek, jó keresztény szellemben. Olyan szép lenne...

fuff 2008.12.11. 13:16:12

A legdurvabb szerintem a kinezete lehet :))) Es a nokkel kapcsolatos sikertelenseget kompenzalja ezzel az alintellektualis fostengerrel. Merthogy egy ilyen irast egy altalanos iskolas is ossze tud dobni, ugy am! Muuhhhahahaaaaaa

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 13:21:41

előttem szólónál a pont! szerintem is baszott ortopéd lehet, pinát is csak születésekor látott...

...ja, és én is símán t'ok így írni. mire van erre annyira fel, én télleg nem vágom.

Henrik · http://hh.kepregeny.net 2008.12.11. 13:23:54

Dejó. Pont te hiányoztál ide. :-S

Leo Decimus 2008.12.11. 13:36:32

No igen, a démosz erre fogékony része még két és félezer év múltán is hajlamos (a természetesen heideggeri értelemben vet:) egzisztenciális alapjait megrengetőnek képzelni a nem is biztos hogy felé hajított szókratészi gondolattéglát...

klaus 2008.12.11. 13:49:23

Lófaszt. Addig nem míg be nem zárják ezt az oldalt ahol ilyen alternatív hólyagok vannak. Ez a hely a dilentantizmus melegágya, fekély az internet testén. Tűzre vele! Ilyen oldalakról indulnak az olyan szervezetek, mint a Magyar Gárda és hasonlók.

vau 2008.12.11. 13:50:19

Ah, keresztre feszitem, erre ti meg eltompitjatok az elet. :)

Yodz 2008.12.11. 13:57:25

Parra írta (én számoztam be):

Yodz

1. "Sokkal kevesebb energiába kerül, mintkifejteni, hogy a postíró mekkora szemüveget visel, hogyan nem tud dugni, mennyire imádja önmagát és mekkora pöcs. Ő is tudja magáról én azt gyanítom. :) Elég az."


-> Nyáron úgybebasztam, hogy azóta a szemüvegem a Tisza egyik holtágának fenekén van. (Én azért túléltem, kösz a kérdést.)

-> Tudok dugni.

-> Nem imádom önmagam.

2. -> Pöcs vagyok. Ezt eltalátad, valóban. Ám olyan rossz az arányod, hogy az analitikus megmondást szerintem hanyagold. A számok és a középszerű következtetéseid aszongyák: ebbe, ebbe bazmeg nem vagy olyan jó, mint hiszed. (Az agyonszmájlizott világbékés poénod is ilyesféle önismereti tévedésre utalhat...)

3. A poén az, hogy a személyeskedő felütésed után TE érzed megsértve magad. De én nem kultiválom a szmájlit... noha nem egy ember vélekedik úgy, hogy alkalomadtán írok vicces dolgokat is lefele.


Válaszom:
Parra,

1. Ebben a mondatban ezek (nem tud dugni, stb.) egy kis zanzásított felsorolás, még összefoglalásnak is csak finoman utaló szösszenet az előttem kommentelő megmondók legkiválóbb kijelentéseiből. Mivel ez neked nem jött le, kár is lenne tovább írnom, de kedvem van hozzá. Épp azt mondom benne, hogy kevesebb energiába kerül jól megmondani látatlanba, hogy ki, hogy néz ki, mekkora a füle, hova jár iskolába stb., mint keresni az ízlésünknek megfelelő irományt a neten.

--- „Nyáron úgybebasztam, hogy azóta a szemüvegem a Tisza egyik holtágának fenekén van. (Én azért túléltem, kösz a kérdést.)”
Én is bebasztam nyáron, de nem volt nálam szemüveg. A szomszédban 200Ft a paradicsom kilója, stb. Az élet kegyetlen, mint tudjuk.
(Gondoltam, hogy túlélted, de valljuk be ez fölösleges megjegyzés volt.)


--- „Tudok dugni.”
Ehhez fogadd szívélyes gratulációmat, bár közöm nincs hozzá és nem is zeretném, hogy legyen. 

2. --- „Pöcs vagyok. Ezt eltalátad, valóban. Ám olyan rossz az arányod, hogy az analitikus megmondást szerintem hanyagold. A számok és a középszerű következtetéseid aszongyák: ebbe, ebbe bazmeg nem vagy olyan jó, mint hiszed. (Az agyonszmájlizott világbékés poénod is ilyesféle önismereti tévedésre utalhat...)”

Ezt sem én mondtam. De ha ez megnyugtat én is pöcs vagyok. Az arányom, hogy lehet rossz? Csak az 50%-om víz? Vagy arányérzékre gondolsz? Az miért rossz? A megmondásom meg vélemény, amit hanyagolhatnék is persze, de nem tettem. A számok és a középszerű következtetéseim? Milyen számok? Milyen következtetések? Miben nem vagyok olyan jó? Mit hiszek? A szmájlizott világbéke önismereti tévedés? He-he . Ez jó. Biztosan így van én nem tudom, úgy látszik ebben a körben nálad van az emberszemélyiséglátó távcső. :D


2. „A poén az, hogy a személyeskedő felütésed után TE érzed megsértve magad. De én nem kultiválom a szmájlit... noha nem egy ember vélekedik úgy, hogy alkalomadtán írok vicces dolgokat is lefele.”

Na ez most itt megint fura. Én nem sértődtem meg senkire az égvilágon, csak egy úriembertől érdeklődtem, hogy mi lehet az az ok amiért utálja az összes jogászt úgy általánosságban,hiszen írta, hogy ok nélkül nem utál senkit. Próbáltam rávilágítani a sztereotípiából fakadó ellentmondásra a két kijelentése közt. Magamra nem vettem, hiszen én tudom, hogy nincs oka utálni, csak elviccelődtem, kifiguráztam az általánosítást magát, azzal a nem kapunk diplomát anélkül dologgal. Szóval ha félreérthető lett volna közölném, hogy NEM érzem megsértve magam senki által. Általad se. 

Én szeretem a szmájlit, főleg azért mert élőszóban is szeretek kétértelműen fogalmazni pusztán szórakozásból és ahhoz is mosolygok, hogy senki ne vegye sértésnek.

Nem mondtam egy szóval sem, hogy nem írsz vicceset, vagy, hogy nem érted a viccet. Szerintem ugyanis vicces vagy. Amiket írsz az engem szórakoztat, és szerintem jó, csak nem szabad komolyan venni.  Azt hittem te sem komolyan írod.

Az egyetlen vélemény amit én magamtól formáltam és nem mások véleményére utaltam, az az, hogy amit írtál zagyvaság, sok helyen értelmetlen (Mint a rossz az arányod mondat) viszont kurva szórakoztató.

Ezt tartom. További jó írogatást! 

Yodz 2008.12.11. 13:58:38

"klaus 2008.12.11. 13:49:23
Lófaszt. Addig nem míg be nem zárják ezt az oldalt ahol ilyen alternatív hólyagok vannak. Ez a hely a dilentantizmus melegágya, fekély az internet testén. Tűzre vele! Ilyen oldalakról indulnak az olyan szervezetek, mint a Magyar Gárda és hasonlók."

Jézus Mária! Ez az oldal ugyanannyit nyom mint egy kacsa!

Leo Decimus 2008.12.11. 14:05:19

...a kutyuli még azt sem érti, kinek szólt a kritika. Para, szerintem te túl lágyszívű vagy az állatkínzó blogról idetévedt virtuális igazságosztókkal.

Alexandros 2008.12.11. 14:07:21

yodz, nem igazán szeressük a magadfajtádat errefelé

Yodz 2008.12.11. 14:11:36

:))

Ááá. Nagy kedvenc megmondás délről.

ebolacola 2008.12.11. 14:14:34

/me részt vesz a legendás, 200+ hozzászólásos Parraghramma-cikk kommentelési ceremóniájában

Yodz 2008.12.11. 14:27:34

Parra,

ezt írtam először (Csak azért másolom, mert gondolom eztnem olvastad el, ah mégis, akkor bocs)

Yodz 2008.12.10. 16:01:46
Hát ne nem olvastam végig az összes kommentet, csak vagy 70-et, de nagyon jól szórakoztam azon, hogy:
1. Bejött ide néhány ember, egy kukkot se értett Parra szellemi önkielégítéséből, beböffentett ide és továbbment. (muszáj volt ideszarni egyébként, magyar szokás, nem tetszik, nem értjük, leköpjük)
2. Valószínűáleg kis késéssel megérkezett az a színvonal, akik elsőzni szoktak a különböző blogokon. Na ők el sem olvasták a bejegyzést csak a kommenteket és a birkaszellem berántotta őket a fikaháborúba.
3. Parra írása tényleg tömény ömlengés, de azért nem hinném, hogy szét kéne támadni, mivel inkább szórakoztatóan psziho-sci-barokk :DD Ez a csávó ilyen (bár nem simerem, de olvasom a geekz-et egy ideje). Persze ezt a stílust nem film kritikákra érdemes használni, de ő ezt összehozta vele. Ilyen. Látszik, hogy szereti csinálni. Akkor miért ne? Jelzem nem nehéz megérteni átlagos műveltséggel sem, bár lehet fárasztó.
4. Azokat a kedves kommentelőket meg elküldeném a picsába akik
a) "akkó minek íjja le, ha magának ír-e" (mer ez egy blog bazmeg, és egyébként is mindenkin azt ír amit akar! te minek olvasod?),
b) "basszad meg az anyádat te ostoba, köcsög, mi ez a szar?"
c) "te vagy a szar, nem a film" színvonalon hánytak ide.

Na jó lejáró munkaidőt minden kedves naplopónak, beleértve magamat is. Parrának meg további jó polgárpukkasztást. Amúgy szerintem azért mosolyog, mert az itt hullámzó szánalomtenger feldobta a szar kedvét amit a film okozott.

Valandil 2008.12.11. 14:27:56

Hahaha! Parra megint kibaszta a szellemi biztosítékot.
Csak a sok kommentelő elfelejt valamit: nem kötelező elolvasni! Nem állt senki a hátuk mögött fegyverrel, hogy 'márpedig elolvasod, vagy belédbaszoma kést, k*tsog!'...
(Index címlap mindenhol vonzza a hülyéket. Nem lehet tiltani valahogy a kikerülést?)

klaus 2008.12.11. 14:33:03

Az ilyenket mint Parra szivesen kilőném az űrbe.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.12.11. 14:38:03

Engem is kilőhetnétek, szivességből... egyesek dollármilliókat fizetnek érte.

Yodz 2008.12.11. 14:40:42

Csak a retúr jegy kerül annyiba...

fuff 2008.12.11. 14:49:13

Ez a returjegyes meglatas tobbet ert, mint ez az egesz szanalom blogbejegyzes :))))))))

Todd 2008.12.11. 15:09:29

Hát ez nem semmi.
Már a cikk sem volt éppen átlagos, de ez, ez valami beszarás.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy bejött a kritika stílusa, de számomra a lényeg érthető volt.
Nem semmit produkáltál Parraghramma, nem hiszem, hogy ez volt a célod (gondlom csak leírtad, ami eszedbe jutott), de ettől jobb reklám az oldalnak nem is kellhet.
Gratula.

2008.12.11. 15:09:58

"...csak egy úriembertől érdeklődtem, hogy mi lehet az az ok amiért utálja az összes jogászt úgy általánosságban,hiszen írta, hogy ok nélkül nem utál senkit. Próbáltam rávilágítani a sztereotípiából fakadó ellentmondásra a két kijelentése közt. Magamra nem vettem, hiszen én tudom, hogy nincs oka utálni, csak elviccelődtem, kifiguráztam az általánosítást magát..."

Már bocs, de szerintem nincs ellentmondás, mert az általánosítás egy teljesen normális emberi tulajdonság. Mondhatni az ember túlélését szolgálta a törzsfejlődés rögös útján, ha jobban megnézzük. Elég ha arra gondolunk, hogy ha egy őskori ember egyik karját leharapta egy tigris, akkor szerintem utána joggal általánosított a többi tigrisre is, hogy azok leharapnák a másik karját is. Ezért aztán amikor legközelebb tigrist látott emberünk jól megdobálta néhány dárdával. Ezt teszem én is a jogászokkal és ügyvédekkel kapcsolatban.

A film egyébként egész nézhető, a kritika meg egy nagy fos. Kb. olyan szintű, mint amikor az oviban a gyerekek felnőttesdit játszanak és próbálnak úgy beszélni, mint a nagyok, ami persze sosem sikerül. Csak ez egy ovistól még elnézhető.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 15:16:18

Yodz.

"Sokkal kevesebb energiába kerül, mintkifejteni, hogy a postíró mekkora szemüveget visel, hogyan nem tud dugni, mennyire imádja önmagát és mekkora pöcs. Ő is tudja magáról én azt gyanítom. :) Elég az."

Valóban, a mekkorák, hogyanok és mennyirék kellően nyitva hagyják a kérdést, miszerint akkor most mekkora is, hogyan is, mennyire is az, ám kérlek, esengve, ne akard kimagyarázni ebből a bekezdésből a te állásfoglalásodat, vétetett is az bármifajta, általad lesajnált vélelmek kumulált masszájából, ha a végére írt "őistuggyákat", meg "elégaz"okat nem százezerszázalék, hogy a laudáció, a felebaráti szeretet és az önzetlen konstruktivitás indirekt szándéka vezérli.

Mer szabaggyon megjegyeznem, ez az őistuggya, meg ez az elégaz, inkább amolyan szánalombul lekezelős izéoid.

Ami nem baj!

Csak vállaljuk.

Én például - teljesen korrekt, jelenleg tapasztalható mentálmediánnál sokkal több szellemi erőforrást feltételező véleményed ellenére - továbbra is tartom, hogy a világbékés pojénod szar. A retúros viszont jó. (Még szmájli se kellett hozzá, csak szólok...)

A kacsás hasonlatot meg kikérjük magunknak. ("ez az oldal ugyanannyit nyom, mint egy kacsa") Mi kibaszott veszélyesek vagyunk, amint a banner is mutassa: már 28 országban tiltották be a Geekz-t, magyarországi, relatíve zavartalan működésünk is csak a helyi adottságok mellett könnyedebben érvényre juttatható, ármányos politikai lobbimunkásságunknak köszönhető, de ez annyira szupertitkosos, hogy ha többet mondok, akkor mindenkit meg kell ölnöm.

Lassan.

...

Amúgy örülök, ha teccett a szarom, minden bizonnyal lesznek még ennél szarabb szarjaim és kevésbé szar szarjaim is, és valszeg most a sok szar miatt szaroztam a szarod, ahelyett, hogy kellő differenciáltsággal reagáltam vagy nem reagáltam volna. (Kisbetűkkel írom le, mer annyira ellentmond a tudomány törvényeinek: lehet, hogy hibásztam... :-( ) Pedig valamilyen - mint az okosok még ma is megmonták: patológiás!!! - értelemben én még szeretem is a népeket, akik nem szeretnek errefelé!

Nehéz napok a Föld nevű bolygón...

-----

Leo Decimus: te meg hogy merészelsz lesüllyedni, ide, közénk? Csak nem élvezed... te is? Hehe!


.m.

Yodz 2008.12.11. 15:44:49

Őistuggya. Elég az.
Ott a smiley, amit bár te nem kultiválsz én arra céloztam, hogy te valószínüleg tisztában vagy magaddal, ha igaz a sok hülyeség ha nem. És valóban pont azért van ott a mekkora, hogyan, mennyire. De rosszul esett látom, mindenesetre megnyugodhatsz én pont az ilyen ítélkezőket nem szeretem amilyennek te gondolsz engem, veled nem volt semmi bajaom. Tehát véleményem az: hogy rossz embernek céloztad a megmondást, ami tartalmilag is helytelen megállapításokkal volt tele. Bár a nagy részére nem reagáltál, ami szerint valószínüleg egyetértesz.

A világbéke nem poén volt, hanem önirónia. Azért írtam mert visszaolvastam amit leírtam, melynek lényege "ne anyázzátok egymást felebarátaim".

Na de mindegy, nem mosakodok, nem tisztem, nem is szeretem, pusztán csak azt akartam, kifejteni, hogy én nem állítottam és nem is értettem vele egyet, csak nem voltam közérthető.

Yodz 2008.12.11. 15:46:10

A kacsás hasonlat meg Gyalog Galopp, de ezt lehet tudtad, csak én nem tudom tudtad-e.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 15:54:10

Úúúúú, dehüjevagyok! Nem tuttam, nem esett le... :-( Cikis, na.

(De közel sem értek mindennel egyett, amire nem reagálok!)

Oidipus Prime · http://oidipus.deviantart.com/ 2008.12.11. 16:26:08

Parra...
Én veled szimpatizálok, főleg mert ez a kedvenc oldalam és már megszoktam a stílusod, de az a vaúúúú-s visszavágás szerintem a legszánalmasabb dolog volt ebben a kommentáradatban.
Intelligensen reagáld le őket vagy sehogy, de ne süllyedj le a szintükre.

Most ezt nem ilyen okoskodás szinten szerettem volna hozzátenni a témához, (ami már nincs is szerintem) hanem rácsodálkozván az undorra amit belőlem váltott ki a téged fikázó tömegek gyalázkodása, és ide nem tartozó magánéleted belekeverése a dolgokba, ugyanakkorát csodálkoztam rá erre a visszaszólásodra.

További szép estét!

Oidipus Prime · http://oidipus.deviantart.com/ 2008.12.11. 16:27:20

Szintükre- szintjükre
Sry én nem vagyok egy kifejezetten helyesen író forma.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 17:13:22

Bizonyos mértékig sajnálom, hogy most csalódnod kellett bennem, de intelmeidnél vannak prioribb késztetések. Pl. adott esetekben szeretek vonítani, és ha a legontopikabb megnyilvánulás egy "szerintem nézhető a film" (a szar is ehető, baszki, megmonta a Pasolini), akkor kiváltképp. Tapintatot és eufemizmust továbbra sem, csak spontán és őszinte gesztusokat tudok ígérni.

"Személytelen ez a szemét jelen
Itt akárki akármit mondhat
Az Aranyborjú meztelen a trónon
De mi ne őt nézzük, mi csak ugassuk a Holdat!"

Ja, és mer kéthetente felböfögöm a Bakost, még nem kell aszinni, hogy nekem milyen a "szintem". A minap százak, ezerek fedték fel, hogy ez csak frusztrációk hajszolta, talmi önmegvalósítás. Nem az a ciki, hogy ez igaz - mer az -, hanem hogy miután mindenki kikaparta az orrából, spanyolviaszként keni a kommentekbe.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.12.11. 17:31:23

WARNING! WARNING! WARNING!

És most, hogy kitárgyaltuk, hogy a héten bisztos nem is dugtam (sajnálom, de télleg nem), ám lélekben kellőképpen pöcs vagyok, a kritikám meg merő mentálhoki, CSAKÉSKIZÁRÓLAG a filmről szabad írni. Aki nem így cselexik, aszt egyrészt lenyomozom, és a sejthetően kielégületlen szexuális igényeimnek engedelmeskedve altesti nyíláson baszom, másrészt a sorait bináris királyvízzel moderáljuk ki.

(Az első pontban taglalt okfolyományok természetesen csak arra vonatkoznak, akinek ez orvosilag igazolhatóan fáj, szal felesleges visszaélni a lehetőséggel.)

Hajrá, szerintem akár még sikerülhet is a témáról szólni... "impossible is nothing"!

Yodz 2008.12.11. 18:21:40

:)
Na ez volt már az eljött az ideje kategóriájú hozzászólás, akarom mondani film...vagyis a film milyen is? Valaki azért mondja már meg, hogy a Max Payne-nél is szarabb?

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.12.11. 21:44:18

Nekem az Antigoné jutott erről eszembe, ahhoz is többször neki kellett állnom, hogy felfogjam:) Aztán ment simán. Ez a kritika is ilyen volt (talán még klasszikus is lesz az idő múlásával?:)).

Egyébként pedig valamennyire rávilágított ez arra, hogy jobb lenne ismét a könyveket forgatnom, nem pedig a monitor előtt kiégetnem az agyamat.

Oidipus 2008.12.11. 22:35:05

Nem mondanám, hogy csalódtam te is emberből vagy néha vissza kell szólni, hogy "atekurvaanyád" csak hirtelen tűnt... kevésbé intelligensnek na.
Nem kerül be az aktádba ígérem.

lowfast · http://lowfast.blog.hu 2008.12.11. 23:05:03

Ennyi fikázó faszfejet egyrakáson... Szerintem jó volt a poszt, nem volt unalmas, és világosan kiderült belőle a lényeg, hogy egy kalap szar a film.

travis 2008.12.12. 00:32:21

Megnéztem a filmet.
Faszkorbács az egész stábnak!
Ennyivel el lehetett volna intézni.

Yodz 2008.12.12. 08:05:58

A film kapcsán jut eszembe, hogy ezt a Keanu csávót én mennyire unom már. Volt néhány remek filmje, de azok sem tőle voltak jók. Egyszerűen felbasz az az egy szem tekintet amit hozni képes. Ilyen eszmáéletlen buta, üres nézés. Hihetetlen, hogy mennyire képtelen a mimikára szegény. Nem is értem...Egy film jut eszembe ahol legalább 3-4 féle arcjátékot is bemutat, ez pedig a Sok hűhó semmiért Kenneth Branagh féle adaptációja. Legjobb filmje viszont az Ördög ügyvédje, de azt a szekeret sem őt olja. Egyszóval ez a Reeves könnyen helyettesíthető lenne.

Yodz 2008.12.12. 08:07:35

ja meg a ill és Ted filmek. Na azokban nagyon rendben van az alakítása is. :)

Yodz 2008.12.12. 08:08:29

Mármint Bill, nem ill.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2008.12.12. 10:27:05

Tényleg Keanunak van az a bamba,"hö?" avagy "mijazamátrix?" arckifejezése, amit minden filmjében bemutat.
Neoval meg egyenesen sikerült megalkotni minden idők legkevésbé pengeagyú szuperhősét.

Beyonder 2008.12.12. 10:51:07

Keanu stevensegali kidolgozottságú mimikája ebben a filmben ponthogy ideális volt a szerephez.

TheBerzerker 2008.12.12. 11:20:08

Tessék leszállni Seagal Pistáról, mer mindenkit leaikidozok!:)

Vannak nála sokkal szarabb és arctalanabb színészek is.

Na...

TheBerzerker 2008.12.12. 11:22:51

Ráadásul emberünk a 90-es évek elején (meg a 80-as legvégén) a legfrankóbb akciófilmeket követte el.

Bob 2008.12.12. 13:54:48

KÖVETELEM HOGY A PICSÁBA TÖRÖLJÉTEK AZ EGÉSZ BLOGOT!!!! Ha pedig valaki mégegyszer olyat mer írni, amit nem ért meg a nagyanyám, aki két éve halott, azt elkapom.

A cikk amúgy jó.

VilosCohaagen · http://geekz.blog.hu 2008.12.12. 17:39:49

251. komment- erősen bele kell köpnöm a tenyerembe, hogy megközelítsem.

Parra for Prezident!

triple_sec 2008.12.12. 19:26:07

Namármost.

Ami ezt illeti, a kelleténél többször ütközöm effajta-efféle (igen, mindkettő két "f", mielőtt valamely bölcsész szuperegójával mélységes magasságokba száll alá, engem megalázván vélvén, holott nem is) post hoc, ergo propter hoc típusú érvelésirendszer-axiómákba, illetve azon túl is leírhatatlan kétségekkel tölt el a kritikai racionalizmus fenomenológiai leképeződése. Pont. Period. (Pirjöd.) Feszomgecc.

DE NEM!

NEM ERRŐL VAN SZÓ!

Mellesleg, vagyis dehogy mellesleg, de úgysem érti senki, szóval a Jónás nagymamája a Darkhouse Sapphire Razor 1984-es a Cethal a gyomorban c. albumának -- kult, kult, kult -- címlapjára gondol, akárhányszor epres sékkel súrolja ki a villanykörte lapátait. Valami tikk [tique, ha úgy tetszik, de ez false friend, faux ami, ez ugyanis kullancsot jelent gallül] lehet. Nálam ugyanezt ez a film (?) váltotta ki, és itt vissza is kanyarodnánk a visszakanyarodandóra. (Dendőre? Rend őre: volgálunk és szédünk...)

A lényeg, a lényeg, az esszanszjel, a priori, ab ovo, in contumaciam, pre mortem: a film szar, ti is szarok vagytok, de én hovatovább mindig.

Egy Parraghrammalterego (Alter Is? Netán Alterum Id?)

szotyika 2008.12.13. 02:38:55

te hülyevagy bazmeg

dantE · http://videodrome.freeblog.hu/ 2008.12.13. 15:49:10

Mikor először, még a film megnézése előtt olvastam a kritikát már gondolkodtam rajta, hogy én is beírok ide egy-két szépen összekapcsolt trágár kifejezést, de aztán letettem róla, nem szeretem megbántani az embereket.
Most viszont megnéztem a filmet, és gyorsan újból elolvastam az írást... És élveztem!!!! :D Teljesen rendben van, bár néhol el kellett gondolkodnom, hogy akkor ezt a jelzőt hova tegyem gondolataimban, a másiknak meg mi a franc a jelentése... De a lényeg, hogy inkább a recenziódat preferálom, és nem a filmet. Azért legközelebbi kritikádban lehetne nagyobb a magyar szavak aránya az idegen kifejezések felett :)

Angra 2008.12.14. 23:13:08

Azért triple_sec beröffenése ütött:D

Yodz 2008.12.15. 10:46:55

"Reeves rutinból hozza a messiást"

:D

aFx 2008.12.17. 11:25:50

szerintem szokásos remek kritikával van dolgunk, én értettem legalábbis.

Parra esetében pedig a nyers gonzoság fontos szempont, nem csak a film a lényeg, hanem a film megtekintőre tett hatása is, tehát néző és nézett szimbiózisa kerül kitárgyalásra.

pontosabban: kit érdekel az ötvenedik fűrészpor ízű filmre koncentráló kritika, ha a szubjektív élményeket is olvashatjuk a film kapcsán, nem is akármilyen módon.

egyébként meg szövegértelmezésből bukottaknak, magyarra fordítva: a film szar, annyira szar, hogy már leszarozni sincs ereje az írónak mert még az is pozitív kritikának tűnne, a színészi játék csapnivaló, a dialógusok katasztrofálisak, a mondanivalót olyan szinten rágja szerencsétlen néző agyába a rendező, hogy az már önparódiába torkollik, a trailer pedig elsütötte az összes látványos jelenetet. pozitívum az meg nincs, kerüljétek.

travis 2008.12.17. 15:07:19

aFx,

A kommentek zöme arról szól, hogy a cikk tartalmilag érthető, formailag azonban katasztrofális.
Szövegértésből osztályt ismételhet!

moszatov · http://moszat.eu/ 2008.12.17. 17:20:30

Úgy látom ritka kivételként szerénységem a „movie” túlélése után tévedt ide már-már kigyógyulva a mindenkit legéppuskázok hangulatból. A fenti szösszenet kifogástalan irodalmisággal adta vissza akkori lelkiállapotomat. Ami utána olvasható az sajnos a tárgyhoz hasonlóan traumatikus élmény volt: a produktumnak van célközönsége. Ilyenkor a 99.99999999999% felmegy százra. De a „szláv bánattal a szemében” –ért megérte végigszenvedni.

Az egyéniségeknél szóba jövő kedves középkorú hölgy egyébként Ibolya és korrekt árakon dolgozik.

aFx 2008.12.17. 22:20:34

travis: elnézést, nem volt erőm az összest végigrágni, kb a huszadik után feladtam. a formára való kritikákba nem sikerült ezalatt belefutnom, illetve amibe igen, az inkább a szöveg értelmezhetőségét kritizálta.

szerintem formai szempontból is megállja a helyét: csapongó és egyik gondolatmenetből fut a másikba, de alapvetően stilisztikailag is rendben van. szerintem. viszont én műszaki könyveken edződtem, ahol a 15soros mondat teleb*szva angol kifejezésekkel magától értetődő dolog. valamint egy időben baromi sokat fordítottam németről/re, ami miatt mellékesen hozzászoktam a többszörösen bővített körmondatok használatára/olvasására. egy idő után megvan ezeknek is a maguk szépsége, bár tény, hogy olyan mint az erőspaprika: van, aki szerint a világ legjobb dolga, van, aki utálja.

ultramega o.k. 2008.12.30. 10:31:39

Ennyi elbaszott analfabétát...

És még büszkék is rá.

Az eredetit amúgy meg illik ismerni (legalább tartalmilag), mer' akkora kultklasszik, hogy még a rokihorrorpikcsörsóban is benne van.

Pff...

K.Leslee 2009.09.01. 05:42:51

Egy filmről negatív véleményt mondani a belefektetett óriási munka és idő figyelembe vétele és bármily nemű filmgyártásbeli tapasztalat nélkül meglehetősen egyszerű és kényelmes dolog. Ez a film viszont tényleg annyira fölösleges, hogy már-már nincs helye bármiféle filmkritikával foglalkozó cikkben, de még csak ismertetőben sem.
Nem az a Kis Vuk kategória, aminek már a trailer-étől is lelki sérüléseket szenvedtem, persze az animációs film(azt hallottam), mégis, ha az ember a végéhez ér(mert mondjuk az eleje, meg a vége közt elalszik), akkor egyetlen kérdése marad: MI A FXSZNAK KELLETT LEGYÁRTANI EZT A FILMET?????

K.Leslee 2009.10.13. 00:57:41

Nahát, külön írtam a 'figyelembevétel' szót. Meg sztem olyan sincs, hogy belefektetett. Na, ennyit a kommentemről:-)

fortune hai 2013.05.22. 00:24:27

ugye azóta már mindenki rájött, hogy nem parraghrammát kellett volna szidni?
süti beállítások módosítása