Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Acélember

2013.06.13. 13:50 Rusznyák Csaba

manofsteel20132.jpgKicsit megint megvezettek, pedig már tudhattam volna, hogy Zack Snyder filmjeinek mindig csak az előzetesei igazán jók. Hiába pumpált bele a DC bő 200 millió dollárt és a Bosszúállókat hóra hívó pusztításorgiát a Superman-mítosz szélesvásznú (és mindentől függetlenül, tegyük hozzá: rég megérett, rég esedékes) rebootjába, és hiába igyekeztek annak hangvételével meglovagolni a jelen filmben is producerkedő Christopher Nolan Sötét lovag-trilógiájának trendjét, az eredmény csak félsiker. Jó kis időtöltés az Acélember a vödör popcorn és a fél liter kóla mellé, de a rá költött pénzen, a rá pazarolt tehetséges szereplőgárdán és Hans Zimmer fantasztikus zenéjén kívül nem sok minden fog megmaradni belőle.

Az egyébként unalomig ismert, nagyjából semmi újdonsággal nem szolgáló kryptoni prológus kiváló zanzáját nyújtja a rákövetkező két órának: a vékonyka, következetlen sztorit (Ha Zod tudja, hogy a bolygónak úgyis annyi, mit akar elérni a katonai puccsal?) feleslegesen elnyújtott, megalomán akció takargatja, amiben Snyder minden alkalmat megragad arra, hogy valami grandiózust mutasson, és ezzel folyamatosan agyonnyomja a koncepcióban rejlő drámát.

Davis S. Goyer forgatókönyve egyértelműen a Batman Begins dramaturgiáját hasznosítja újra (ami meg persze a ’78-as Superman dramaturgiáját kölcsönözte, úgyhogy a kör teljes). Eredettörténet után felnőttkori „ki vagyok én, és mi a helyem a világban” útkeresés, meg-megszakítva gyerekkori flashbackekkel, félúton felbukkanó gonosztevőkkel (ha már a kryptoni tanács megtette nekik azt a roppant logikus szívességet, hogy bűneikért száműzte őket a bolygó szétrobbanása előtt), és városamortizáló fináléval. De ami az említett „elődökben” működött, az itt kevésbé. Goyer sokkal ügyetlenebb író, mint Nolan (akivel a Beginst még együtt jegyezték), nem ért a karakter megalapozásához, a dráma felvezetéséhez, a belső konfliktusok tálalásához, így a történet érzelmi vetületeivel képtelen bármi érdemlegeset kezdeni. Az első egy órán az látszik, hogy minél előbb le akarja tudni a Supermanné válás folyamatát, a „szükséges rosszat”, minél előbb a zúzáshoz akar érni, és olyanokat akar írni a szkriptbe, hogy „és akkor még hat felhőkarcoló összeomlik a harcoló felek körül”.

manofsteel20131.jpgEnnek megvalósításához viszont Zack Snyder legalább ért, ez kétségtelen, és ezúttal még a hülye pózolós beállításait és lassításait is képes hanyagolni. A film második fele eszméletlen akcióhullámvasút, brutális erejű látványorgia, szuperdinamikus pusztításmaraton, aminek eposzisága és intenzitása tényleg csak a Bosszúállók fináléjához mérhető. Lesznek eltátott szájak és kikerekedő szemek, csak, mint Hollywoodnál oly sokszor, most is pusztán a cirkuszi mutatványnak szólnak, nem a történetnek, ráadásul amikor a szereplők a hatszázadik falon repülnek keresztül harc közben, és a nyolcvanadik autót/vonatot/tartálykocsit dobják egymásra,  akkor már túl zsibbadt a néző ahhoz, hogy le legyen nyűgözve.

A film egyszerűen üres, és még Superman felemelő, reménykeltő, inspiráló természetét, hatását is csak félig-meddig sikerül érzékeltetni. Pedig Henry Cavill isteni Acélember lenne, ha igazán hagynák neki, ha több dolga lenne annál, hogy jól mutasson, ha nem csak az számítana, hogy tartása, kiállása, megjelenése tökéletes legyen, és hogy jó nagyokat tudjon ütni.

Ugyanakkor magában a filmben is csak ezek számítanak.

63 komment

Címkék: scifi akció filmkritika szuperhős

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr625359020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.06.13. 13:56:55

Ha Zod tudja, hogy a bolygónak úgyis annyi, mit akar elérni a katonai puccsal?

Elköltözni és új kolóniát alapítani. Erről szólt a film. Kellettek neki a genetikai információk.

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 14:04:51

@lisztes: Ahhoz minek puccs? Ellopja, ami kell neki, és iszkiri (mint láttuk, nem túl nehéz végrehajtani). Ehelyett a tanáccsal szöszmötöl és háborúskodik.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.06.13. 14:10:00

@Rusznyák Csaba: Elég nehéz eltulajdonítani, csak a káosz miatt sikerült. Valószínűleg nem elölről akart mindent kezdeni, hanem vezetni a népet.

Parallax 2013.06.13. 14:10:09

nem tudom, kérdezhetek e ilyet itt, de hogy-hogy láttátok már? ez valami spéci újságírói privilégium, vagy sötétebb okai vannak? :D

szkristof92 2013.06.13. 14:13:42

Kicsit azért én is sejtettem, hogy Snyder nem fog nagyon sok szubsztanciát belenyomni, inkább vászonszétszaggató zúzást fog a vászonra festeni.

jocibmx 2013.06.13. 14:15:23

Sajnos még itthon nem volt premier, de nagy Superman rajongó vagyok, így nagyon örültem a pozitív külföldi kritikáknak. Viszont gondoltam, hogy itt a geekzen le fogod húzni. Ne vedd személyeskedésnek, de néha azt érzem a cikkeid után, hogy semmi lelkesedés nincs már benned az filmekhez, sőt úgy ülsz be rájuk, hogy direkt a negatívumokat keresed. Értem én, hogy objektívnak kell maradni a kritikusnak, de, itt már inkább a fordítottját nézem.
Mindenesetre én megyek az Imax vetítésre amint tudok, csak adnák már a mozik végre itthon is.

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 14:31:50

@jocibmx: Te dolgod, hogy kinek hiszel (pl. CSAK azoknak a külföldi kritikusoknak, aki szerették a filmet, pedig kb. ugyanannyian nem szerették), viszont te se vedd személyeskedésnek, de az, hogy direkt negatívumokat keresve ülök be egy filmre, színtiszta hülyeség. Ám ha neked kényelmesebb úgy, hogy egy általad várt film negatív (valójában inkább csak nem pozitív) véleménye mögé az elvárásaidat igazoló dolgokat látsz bele, hajrá.

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 14:35:13

@lisztes: Ezeket a válaszokat már te gyártod, a filmben nincsenek benne. És ha igazad is van, minek vacakol a tanáccsal? Bíróság elé akarja állítani őket, mikor 10 perc múlva annyi a bolygónak, könyörgöm!

zeregély 2013.06.13. 14:43:48

"Goyer... nem ért a karakter megalapozásához, a dráma felvezetéséhez, a belső konfliktusok tálalásához, így a történet érzelmi vetületeivel képtelen bármi érdemlegeset kezdeni." egy ilyenért vágta szájon a feka srác robert downey jr. karakterét a trópusi viharban

Andrews 2013.06.13. 14:49:03

Hát az elég szar ha plot hole-ok meg forgatókönyvírói hülyeségek vannak benne mint az Avengersben. De ettől még az Avengerst is élveztem sőt a Prometheust is sokan támadták emiatt, nekem az is tetszett. Meglátjuk az látszik hogy nem kaptunk egy zseniális filmet.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.13. 15:02:28

"Goyer sokkal ügyetlenebb író, mint Nolan "

Azért Goyer elég sok képregényfilmet írt már ahhoz, hogy ilyet írj róla. :S

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.06.13. 15:03:59

@Rusznyák Csaba: Hát, szerintem ott eltelt egy-két nap, de értem a problémádat. Én próbálom pozitívan szemlélni a filmet. Amit nem mutattak meg, nem jelenti azt, hogy nem történt meg/nincs is ott.

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 15:13:40

@doggfather: És azok közül mi is volt jó? A Begins, amit Nolannel írt, meg a Blade 2, ami pont nem a szkript miatt lett fasza. Többi szar.

@lisztes: A 10 perc nyilván költői túlzás volt. Eltelhet egy-két nap, de akkor sincs értelme Zod hacacáréjának.

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2013.06.13. 15:22:40

@doggfather: Zak Penn is annyi kiváló képregényfilmet írt!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.13. 15:31:50

@Rusznyák Csaba: mindegyik Penge jó volt, mármint a forgatókönyveik, csak nem mindet sikerült jól megcsinálni. :D

@Freevo: ez most nem egészen világos, hogy miért került ide.

Terézágyú 2013.06.13. 15:33:23

"ha már a kryptoni tanács megtette nekik azt a roppant logikus szívességet, hogy bűneikért száműzte őket a bolygó szétrobbanása előtt"

:)))))))))

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2013.06.13. 15:40:11

@doggfather: úgy kerül ide, hogy Zak Penn is egy csomó képregényfilmet írt, mégis sokkal ügyetlenebb, mint Nolan.

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 15:42:45

@doggfather: Egyik Blade-nek se valami jó a forgatókönyve. A 3-é konkrétan katasztrófa.

Dr. Sick Fuck 2013.06.13. 17:41:44

Kurvaélet b+. Annyira lehetett tudni, hogy nem lesz igazán jó, ezzel a rendezővel nem is lehet az, ki van zárva, de valami perverz megfontolás miatt nagyon szerettem volna szeretni meg becsülni ezt a filmet. Hát, most simán van rá sansz, hogy nem fogom.

jocibmx 2013.06.13. 18:21:42

@Rusznyák Csaba: Mondtam hogy nem tudok nem rajongóként tekinteni a filmre, szóval elfogult vagyok, meg megvédem a filmet még úgy is hogy nem láttam.
Meg lehet, hogy most összemosom a dolgokat, de ott van pl. a szerintem borzalmas Fast and Furious sorozat, ami nem szól másról csak csöcsökről robbantásokról meg autókról, és annak a sorozatnak az 5. meg a 6. részére is azt mondod hogy jó, mert egy fasza B kategóriás film. Azokkal a filmekkel szemben nincs előítéleted, pedig bőven lehetne az előzményei után, amíg ezzel szemben Zack Snyder neve hallatán már előre leírtad a filmet, meg Goyer forgatókönyveit is gyengének találod. Miközben azért annyira sz@rnak egyáltalán nem nevezném, minden munkáját. Voltak persze gyengébbek, pl. a GosthRider, de nem ez a jellemző.

Fratello (törölt) 2013.06.13. 19:13:03

@jocibmx: Szerintem ott van a dolog trükkje (bocs hogy beleugatok egy nem nekem szóló kérdésbe, de pont most láttam az F&F 5-öt), hogy az F&F5 egy koherens, végig egyenletes (és meglepően magas) színvonalon szórakoztató film. Nincsenek benne dramaturgiai törések, egyszer sem bicsaklik meg a film rendezői bénázás (vagy épp ellenkezőleg, túlbuzgóság) miatt, végig a lövöldözés-überfasza karakterek-autós zúzás nyomvonalon halad, és sose téved le róla.

Namost az Acélembert nem láttam, de az Álomháborút igen, és azzal (többek között) pont ez volt a baj: szemlátomást a rendező nem tudta igazán eldönteni hogy egy komoly, súlyos filmdrámát akar forgatni, amit mintegy kiemelésként, szimbolikus módon szolgál az akcióorgia, vagy egy zúzós, látványos agyrobbantó akciófilmet, ahol az "üresjáratokba" belecsempész némi izgalmas, érdekfeszítő átkötő drámát. A végeredmény ennek megfelelően egy rohadt nagy katyvasz lett, ahol a drámai részek hiteltelenek és ezáltal teljesen érdektelenek, az akciórészek meg bazi látványosak, de kellő kapcsolódási pont hiányában totálisan üresek lettek, amik hatására kb. 20 perc alatt túltelítődik az ember agya, és onnantól kezdve hiába a világ legjobb CGI-je, a film után öt perccel már semmire nem fog belőle emlékezni...

Fratello (törölt) 2013.06.13. 19:15:19

@jocibmx: (Jaaaj, most kapcsolok hogy pont veled kaptam kissé össze a "Ready Player One" topicban is, esküszöm nem direkt csinálom... :)

Happy Zoidberg 2013.06.13. 19:18:39

Christopher Nolan, az ugyanolyan, mint J.J. Abrams. Grandiózus és biztos-kezű rendezéssel próbálja eltakarni, a filmjei ordítóbb hibáit, és történeti-lukait. Amíg nézed, addig talán fel sem tűnik, de amikor elkezdesz gondolkozni rajtuk, akkor viszont már igen. Nolan munkásságát pillanatok alatt szét lehet cincálni. Tele van vele a Youtube, meg a net.

Zack Snyder és J.J. Abrams legalább stílusosan tudja használni a CGI-t, Mr. Nolannel ellentétben, aki még négy-öt film után is, ugyanolyan sterilen, érdektelenül, és kreativitást mellőzve áll hozzá. Igaz, ő meg jobb a praktikus effektekkel...

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 19:50:23

@jocibmx: F&F témában Fratello válaszolt helyettem:)
Ami az előítélet részét illeti (amivel való dobálózást egyébként nem szeretem, mert a kritika konklúziójával elégedetlen olvasó fegyvere az általa amúgy nem ismert kritikus ellen):
1. De, a negyedikre anno totál előítélettel ültem be, mert mindhárom előző szar volt. Ehhez képest kellemesen csalódtam. Az ötödiknél is, pedig ott már reméltem a négy után, hogy jó lesz, de a film alaposan szintet ugrott. A hatodikra ezután miért is ültem volna be bármiféle negatív élőítélettel?
2. Azt nem tudom, sikerült-e észrevenni, hogy pont Snydert, akivel szemben pedig előítéletes vagyok (ugyanis RÁSZOLGÁLT), nem bántottam. Konkrétan olyan jól dirigálta le a filmet, mind az eddigi vackait összesen sem.
Akkor most hogy is van ez az előítéletekkel?

@Bad-Joe-Ben-Joe Sixshoota': Nolan messze messze nem a legjobb akciórendező, ez tény, de nem is olyan kontár, mint Snyder (volt eddig?). Történetmesélőként pedig Snyder és Abrams együtt nem teszik ki a kisujja körmét sem.

jocibmx 2013.06.13. 20:45:25

@Rusznyák Csaba: Értem mit akartok mondani, de Snyder-t mindig az Álomháború miatt szidják, oké nem volt jó film, viszont a Holtak Hajnala, a 300 meg a Watchmen koránt sem volt rossz szerintem. Annyira nem rossz rendező szerintem, mint amennyire sokan mondják.
@Fratello: Nem gond, legalább valaki olvasta azt a könyvet és lehetett róla vitatkozni :D

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 20:54:35

@jocibmx: Holtak hajnala az egyetlen jó filmje. 300-at és Watchment csak elbaszni tudta az alapanyaghoz képest, bár nem kifejezetten rosszak, az tény.

jocibmx 2013.06.13. 21:10:01

@Rusznyák Csaba: A 300-al szerintem semmi gond, a Watchmen meg szerintem nem csak rajta múlott, egyszerűen nem szabadott volna belegyömöszölni egy filmbe azt a történetet, így ott inkább a Warnert kéne bántani.

Malachi 2013.06.13. 21:35:38

büdös francba, pedig annyira jónak tűnt! :( az a baj, hogy Rusznyák Csaba kritikáiba szinte soha nem tudok belekötni (pedig akarok, haha) ezért most is hiszek neki. kár. :(((

de attól még megnézem a filmet. legfeljebb dühös leszek kicsit utána. de csak a Pacific Rimig. :D:D

szkristof92 2013.06.13. 21:37:55

@Rusznyák Csaba: Snyder nálam csak egy rossz filmet csinált, Holtak hajnala kurva jó, 300-al szerintem semmi gond, a Watchmen-t pedig mission impossible tökéletesen adaptálni, kisebb csoda, hogy a kapott filmváltozat is olyan lett, hogy nem tesz erőszakot az alapanyagon.
Pluszban a baglyos moziját is láttam buta de hiperlátványos és nézhető mese volt.

Merras · http://miyazakijun.hu 2013.06.13. 22:53:58

Sajnos Az acélember tényleg nem jó film. Se karakterek, se értékelhető történet nincs benne - viszont eszementül brutálisan jól néz ki szvsz. Nekem a bevezető kriptoni szál az kimondottan tetszett, akkor még azt hittem, hogy jó film lesz, aztán a bolygóval együtt esett darabjaira a film is.

Ez van.

Kérdés az, hogy egyébként lehet-e jó Superman filmet csinálni, vagy maga a karakter avult el végleg.

KrustytheClown 2013.06.13. 22:56:17

Vártam nagyon ezt a mozit, de ha szar lett... félek, hogy csalódnom kell. A sztoriban van egy csomó drámai rész, ami jól mutatna a vásznon, pl. az árva gyerek története, akinek nincs igazán otthona, azzal a tudattal élni, hogy a fajod szinte egyedüli túlélője vagy, az elutasítottság, mert más vagy, hogy gonosznak hisznek, pedig jót akarsz, hogy meg kell magad játszani emberként, hogy leplezd a valódi éned, aztán a felelőségtudat, vagy a Loisszal be nem teljesedhető szerelem...

Egyszer már leírtam valahol, hogy a Superman-sagának jót tenne, jót tett volna egy mélyreható, kreatív reboot, amely sötétebbé, emberibbé, sebezhetőbbé tenné Clarkot, és nem csak csihipuhiból állna az Action Comics blőd mesékkel. Ráférne Supie-ra egy új hacuka is, ami már nem piros-kék-sárga. Lophatnának ötleteket az X-menből vagy Batmantől.

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 23:14:33

Lehetne Supermanből jó filmet csinálni, simán. Ha összeraknák pl. a '78-as első egy óráját ennek az utolsó egy órájával, az kis korrigálásokkal már jó lenne. Csak valahol mindig elkúrják. Itt pl. azzal, hogy erőltetik a sötétebb hangvételű drámát, amihez pedig nem értenek (a tornádójelenet finise pl. hihetetlenül gáz, sőt, az egész jelenet úgy ahogy van), és ami nélkül eleve meg tudna lenni egy S-film.

TomPowell25 2013.06.13. 23:44:53

@Rusznyák Csaba: nekem mondjuk pont hogy tetszett a tornádó jelenet, minden sutasága ellenére

SPOILER ON
az viszont már nem, hogy az azt követő jórészt felesleges flashbackekben visszahozzák Costner-t, ezzel a halálát is semmissé téve.
SPOILER OFF

Egyébként annak ellenére, hogy sok mindennel egyet értek a kritikában, és nekem is volt nem kevés problémám a filmmel, ezek számomra jórészt apróságok voltak és én hihetetlenül élveztem a filmet, pedig Snyder finoman fogalmazva sem a szívem csücske (de látvány terén talán ez a legkiforrottabb rendezése), és ez a film is kezd megerősíteni abban a hitben, hogy Nolan a TDK-val és az Eredettel elért a csúcsra, amit elérni már nagy valószínűséggel nem fog, max megközelíteni.

Rusznyák Csaba 2013.06.13. 23:55:19

@TomPowell25: Miért tenné semmissé, hogy később megint mutatják őt?
Én amúgy nem hiszem el, hogy Superman hagyja megtörténni AZT (aminek a megvalósítása szupergagyi), csak rémostoba ürügy az egész arra, hogy legyen valami "jaj, az én hibám" hülyeség a múltjában.
Amúgy gondolkodtam, hogy leírom a cikkben, de túl nagy spoiler lett volna, itt sem fogom most leírni - elképesztő, hogy mit csinál, mit pusztít el a főhős a fináléban, és nem jó értelemben véve.

Merras · http://miyazakijun.hu 2013.06.14. 00:05:39

@TomPowell25:

"Nolan a TDK-val és az Eredettel elért a csúcsra, amit elérni már nagy valószínűséggel nem fog, max megközelíteni."

Nekem az az elméletem, hogy Nolan alapvetően tesz a Superman szériára, és csak csináltak egy businesst a Warnerrel. Ők ráírhatják a nevét a Supermanre, cserébe megcsinálhatja a következő sci-fijét. Szerintem a WB rájött, hogy Nolan neve nélkül sokkal macerásabb eladni ezt a filmet.

Merras · http://miyazakijun.hu 2013.06.14. 00:11:49

@Rusznyák Csaba: Hja, hát volt egy enyhe erőlködés, hogy batmanesítsék a karaktert.

Jajjjj, sebezhetetlen vagyok, jajjj, tudok repülni, jajjj lézerszemem van, olyanszarezazélet. Aztán a végére meg belöknek két hülye poént.

TomPowell25 2013.06.14. 00:27:38

@Rusznyák Csaba:
SPOILER ON!
Ha az ominózus jelenet után csak pár kép erejéig vágnák be, vagy valamelyik korábbi beszélgetésüket felelevenítenék, akkor nem lenne bajom ezzel. De így a flashbackek azt a hatást keltették bennem, mintha random válogatták volna ezeket a jeleneteket, és így Costner halála elvesztette nálam a súlyát. Úgy kellett volna, ha ezeket úgy építik fel, hogy az utolsóban halálozik el. A tornádós jelenet pedig szerintem abszolút indokolt volt, habár a megvalósítás részében annyiban egyet értek, hogy nem a legjobban lett kivitelezve - túl szájbarágós lett. Nekem pont, hogy nem "az én hibám" érzés jött le, hanem az, hogy mekkora áldozatot kell hoznia nem csak magáért, hanem az őt kiközösítő emberekért, a nagyobb jó érdekében és az a kétség gyötri szinte egész végig, ebből a jelenetből kifolyólag, hogy megérte e.
SPOILER OFF!
@Merras: ez sem lehetetlen, habár az utolsó harmadig azért érezni Nolan hatását a filmen, de mig a TDK-trilógiában ellensúlyozni tudta Goyer-t, itt már Goyer és Snyder látványközpontúságával szemben kevésnek bizonyult. Szinte hallottam a filmvégi zúzda kezdetekor, ahogy Goyer és Snyder felkiállt, hogy "Na, végre!", miközben Nolan hangosan becsapja maga mögött az ajtót.:)

HavasiG 2013.06.14. 11:27:55

Ez a Superman (már a színész) csak nekem tűnik öregnek? Az eddigi képek alapján inkább inkább lehetne superman idősebb, gonosz testvére, mint superman. A mellékelt képen például az alapvetően sötét öltözetben kimondottan nem úgy néz ki, mint egy jófiú szuperhős, pedig elvileg superman a DC hősei közül az igazi idealista jófiú akin ez látszik is.

Reménykedtem, hogy jó film lesz, bár egy percig sem gondoltam. Nem vagyok oda a karakterért (DC ismert hősei közül Batman és Green Arrow jön be), de szerettem volna, ha jön egy film, ami el tudja nekem adni Supermant. Ha jó a kritika, még moziba is elmentem volna.

Egyébként ez is 3D vagy lesz belőle élvezhető 2D?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.06.14. 12:07:22

@HavasiG: 30 éves, nem olyan öreg.;)
nem is néz ki annak szerintem.

HavasiG 2013.06.14. 12:17:36

Én legalább 40-nek nézem. De lehet csak a smink miatt tűnik annyinak.

Én 32 vagyok, simán többnek néztem magamnál.

HavasiG 2013.06.14. 12:25:44

Elhiszem. :)

Valószínűleg a filmben jobban átjön a fiatalsága és csak az állóképek gázok.

Beyonder 2013.06.14. 16:23:42

@HavasiG: @doggfather: A történet szerint 33 éves.

Beyonder 2013.06.14. 16:36:10

Nem mellesleg Lois Lane inkább tűnik túlkorosnak. Amy Adams 39, úgyhogy a folytatásban bőven 40 felett lesz.

wildor 2013.06.15. 09:09:20

Nem értem a kritikusokat.
Sokszor úgy érzem, hogy túl sok filmet néztek és már egyszerűen nem tudnak csak úgy szórakozni egy film alatt, hanem mindenhol a hibákat keresik.
Én sajnálom őket.

Azt viszont még jobban, hogy filmkritikákat ki lehet adni a bemutató előtt, mert a negatív hozzáállásukkal csak más kedvét és lelkesedését is elveszik.

Ha pozitív dolgot nem tudtok írni a bemutató előtt, akkor inkább ne írjatok semmit.
Kösz.

kukilopezromero 2013.06.15. 09:58:10

ó baszki, pedig már magamra tetováltattam a posztert

Fratello (törölt) 2013.06.15. 10:06:22

@wildor: Teljes mértékben igazat kell adjak neked! A legdurvább példa erre a "Kis Vuk" c. (magyar!) animációs remekmű megjelenésekor/előtt kitört lejáratóhadjárat volt, aminek hatására RENGETEG! kisiskolás nem láthatta ezt a csodálatos alkotást, mert a szülei ezekre az ún. "kritikákra" hallgattak, nem pedig pl. Gát György filmesztéta méltán dícsérő szavaira! Szerencsére a kultúrális minisztérium időben belátta hogy gátat kell szabni az ilyen jellegű, pusztán "kattintástermelés" kedvéért idehányt, minden kontrollt nélkülöző, a filmek készítőivel és forgalmazóival előzetesen nem egyeztetett "írásoknak", és kötelezővé "olvasmánnyá" tette az iskolások számára eme mű megtekintését.
(Sajnos nekem már késő volt, én is beleestem a negatív kritika csapdájába úgyhogy már csak a Televízió révén részesültem az Élményben, de az meg ugye sajnos nem moziminőség, ott már közel sem jött át annyira pl. az értő kézzel alkotott, világszínvonalú animációs technológia, (többek között) amire méltán büszkék lehetnek az alkotók!)

memora 2013.06.15. 14:28:50

De szívesen megnéznék végre egy Darkseid-es Superman filmet, csápos szörnyekkel, rongyokba burkolózott, a közel-kelet legmocskosabb utcáit idéző szennyben rejtőzködő Supermannel. Tudom, bilibe lóg a kezem...

Esetleg Nolan (vagy Aronofsky, Neill Blomkamp) összedobhatná :)

memora 2013.06.15. 14:37:44

@wildor: Nekem már a trailer levette a kedvem a filmtől, szal' azt is kár volt akkor kiadni...

Ha csak pozitív dolgokat akarsz olvasni egy nyereség-termelés céljából született filmről, akkor szerintem keress valami önkényuralmi rendszert, pl: Kína, Dél-korea, stb (vagy maradj itt, kb: 2020-ra a jelenlegi rendszerrel itt is kiépül majd az ízléskontroll, el sem kell költöznöd ;)

kukilopezromero 2013.06.15. 14:50:39

@memora: Észak-Korea akart az lenni, és ezt a filmet is Nolan dobta össze, valószínűleg azért lett szar

memora 2013.06.15. 15:25:14

@kukilopezromero: Az északot és a délt alapból keverem, viszont akárhogy keresem, sehogy sem találom Nolant Az Acélember stáblistáján mint rendezőt...

kukilopezromero 2013.06.15. 16:52:15

@memora: de nem úgy volt, hogy ő a producere ? még úgy reklámozták az első trailereknél

memora 2013.06.15. 17:53:32

@kukilopezromero: Az imdb-n egyik producer (a 4, ill. 8 közül), ill. a "story"-nál Goyer társa, de a forgatókönyvet Goyer egyedül írta. Szóval azért nem Nolan volt a meghatározó figura a film elkészítésében...

Elmeboy 2013.06.15. 21:50:01

@wildor: Mintha némi zavar uralkodna a fejekben, mert nagyon gyakran olvasni a tiédhez hasonló véleményeket, amik kvázi szemrehányóan, már-már sértődötten nyilatkoznak "a kritikusról", mint valami szórakozást eltaposó főellenségről. Két dolog:

- A Kritikus, mint olyan, nem létezik. Manapság, amikor a klasszikus újságírás leáldozta miatt meg se nagyon fizetik, ha valaki leírja a gondolatait valami kapcsán, pláne nem, de ha valaki űzi is ezt a szakmát, az biztos nem azzal a -kissé összeesküvéselméletre hajazó - szándékkal teszi, hogy majd akkor remekül el lehet rontani mások szórakozását jó előre, hivatalból. Aláírom, hogy az, aki rendszeresen néz és véleményez pl. filmeket, idővel kissé talán bekérgesedik, más szemmel néz bizonyos dolgokat, de egy másik szemszögből ezt szimplán szélesebb látókörnek is lehet nevezni.

- A geekz egy blog, vagyis eléggé különféle érdeklődésű, ízlésű magánemberek írogatnak ide különösebben rigorózus szerkesztői kontroll nélkül, hobbiból, és nos, lelkesedésből, innentől hadd ne részletezzem, mennyire szubjektív bármilyen írás, amit itt olvashatsz. Nem kell egyetérteni, a komment-szekció többek között az ilyesmik megvitatására szolgál, de azt feltételezni, hogy valamiféle ab ovo negatív hozzáállás áll egy-egy lehúzósabb írás mögött, az kissé leegyszerűsítő.

Ne vedd ezt most bántásnak, mert nem annak szánom, csak tényleg néha nem értem, miért zavar az valakit, ha a tízmillió netes véleményformáló oldal közül valamelyiken elmarasztalóan írnak a kedvencéről (nem mintha Csaba cikke amúgy különösen lesújtó lett volna, bőven foglalkozott a film erényeivel is). Ha szeretnéd szeretni a Man of steelt, akkor hajrá, de ahogy ezért a hozzáállásodért a bejegyzés szerzője sem fog méltatlankodni, úgy te se tégy így az övé miatt.

Köszönöm, hogy megválthattam az internetet.

kukilopezromero 2013.06.22. 23:58:48

most néztem, kurva jó volt :)

na jó nem tökéletes, de azért odabasz

Tiger Woods 2013.06.24. 15:57:58

még nem láttam a filmet és nem is olvasom el a cikket, amíg ez nem változik. de. nem tudom mikor láttam utoljára ekkora különbséget az imdb-s és a rottenes értékelés között:

rotten: 56% (persze audience: 82%)
imdb: 8.0 (from 115 476 users )

én az eddigi snyder filmek alapján (2 kurva fasza, 2 bénácska + az őrzők legendája, amit nem láttam) mérsékelten bizakodó vagyok..

mizie 2013.06.25. 08:07:17

Ami a Marvel filmekben szeretek, hogy néha ki-ki kacsintanak a szereplők, hogy van bennük humor, hogy emberiek az a DC-ben nincs. Ami pl a Batmannél jó volt, mert nagyon jól formált karaktereket sikerült a filmben megmutatni és mindehhez jó sztori is társult.

De a Superman egyszerűen üres. Mind történetileg, mind karakterileg. Az akció része valóban látványos, de kb 1-2x jó hogy lebomlik egy felhőkarcoló. Amikor már fél óra alatt 40x omlik le akkor már nem túl érdekes.

És ez a film kb a leomló felhőkarcolókról szól... :(

szoni_ 2013.06.25. 11:33:41

apró hibák /szubjektív persze/ vannak, de fíling ott van.
nekem nagyon tetszett, Cavill baromi jó Superman, Adams is mint pattogós riporter, szarom le, ki hány éves.
Zod és Faora ütnek.
süti beállítások módosítása