Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Geekzaj: Inferno (The Crow)

2012.06.24. 10:37 Rusznyák Csaba

crow15kj4.jpgGraeme Revell neve lassan feledésbe merül: a ’90-es évek végére fokozatosan belesimult a nagy és unalmas hollywoodi átlagba, mára pedig szinte eltűnt a filmzenei palettáról (Graeme, élsz még?). Utolsó score-ját, amit úgy ahogy észre lehetett venni, a Sin Cityhez írta (bár már az a teljesítmény is erősen megkérdőjelezhető). Pedig annak idején egy egészen új hangzással gazdagította a filmek világát, csörgő-zörgő-kattogó-zúgó-búgó hangokból is nagyszerűt alkotott (nem beszélve az enyhén szólva inkonvencionális „effektjeiről”, mint az emberi légzés zenei elemként való használata a Halálos nyugalomban), és nem elégedett meg azzal, hogy mások által kitaposott ösvényen járjon.

Máig leghíresebb és legjobb score-ja, A holló is ennek a hozzáállásnak a testamentuma. Ugyan ott van benne a jól megszokott zenekar, ha kell, húzzák a vonósok, de Alex Proyas kegyetlen, vigasztalan víziója a hozzáadott plusztól kel igazán életre. Revell zenéjében lüktet a fájdalom, tombol a bosszúvágy, izzik a harag és mindent elborít a sötétség. Zaklatott ütősök és örömtelen vokálok kísérik végig Eric Draven síron túlról érkező revansát, duduk és trombita ad hozzá a melankóliához, elektromos gitár a vadsághoz, és bár a lágyabb, fájdalmasan szép részekben még a zongora is hallat magáról, az akciókban nyomuk sincs dallamoknak. Revell embertelenül brutális, állatias ösztönöket megidéző, ördögi hangulatot teremt. Isten hozott a földi pokolban.

13 komment

Címkék: soundtrack geekzaj

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr144607619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chavez 2012.06.24. 13:40:03

Egyet tudok érteni. Az egyik kedvenc filmem, egyik kedvenc soundtrackem. Már az a lírai alapmotívum is kiváló, ami végigkíséri a filmet, de úgy összességében is tökéletesen hozza a darkot meg gótikát az OST. A nem eredeti filmzenével együtt.
Kár, hogy Graemehez hasonlóan a régi Proyas is elveszett valahol útközben. :(

superben 2012.06.24. 13:59:50

@Chavez: Kb. ugyanezt akartam írni. A nem eredeti filmzenei albumát úgy 16 éve rendszeresen hallgatom, a film pedig óriási kedvencem. Micheal Wincott zseniális, Brandon Lee pedig kibaszott cool.

Darkcomet 2012.06.24. 14:58:54

Abszolút nem értem, hogy mi a faszért akarják újraforgatni ezt a filmet. Ez a mozi azon ritka filmek közé tartozik, amiben minden összejött, talán a csillagok szerencsés állása miatt. Remek alapanyag, húzós forgatókönyv, fasza rendezés, operatőri munka a toppon, a hangulat utánozhatatlan, zene cool. Egy igazi kult alapfilmet akarnak éppen tönkrebaszni Hollywoodban.

zvladij 2012.06.24. 14:59:52

melyik az a "nem eredeti" album?

Chavez 2012.06.24. 16:43:03

@Darkcomet: Ezen én már nem is bosszankodom. Évekkel korábban még azzal érveltek, hogy a darkgót vizuál helyett realisztikusabb felfogású lenne az újra. Na, ez ám a röhej. Realisztikusan ez csak átlagos, uncsi bosszúfilm lenne. És az a sötét stílus egyébként is a képregény hozadéka.
Most meg valami ismeretlen kezdőnek dobták oda.

David Sumner 2012.06.24. 19:50:50

Alex "Dark City" Proyas filmje kegyetlen, de nem vigasztalan. James O'Barr képregénye kegyetlen és vigasztalan. (Ahhoz képest az adaptáció tündérmese.) Az öreg Graeme sorozatoknál tevékenykedik, meg az ultragáz Riddick 2. folytatásához komponálja a zenét. Az Inferno ellenben tökéletes. Mikor Eric bemegy a templom ajtaján, azt a robajt nem lehet elfelejteni.

Darkcomet 2012.06.24. 19:52:08

@Chavez: Arról már nem is szólva, hogy szerintem az egyik legjobb (ha nem a legjobb) filmes képregény adaptáció.

David Sumner 2012.06.24. 19:54:01

@Chavez: A realista felfogáson én is röhögtem. Ha van, amihez totál nem illik, akkor az A holló. Ide delírium kell ezerrel. Meg Stephen Norrington ötletét majd Nick Cave-nek kell kipofoznia. Anyám...

Rusznyák Csaba 2012.06.25. 11:54:59

@Chavez: Ja, de mondjuk Proyas is "ismeretlen kezdő" volt annak idején.
Stephen Norringtonnal (még csak az kellett volna, hogy ő csinálja - bár... igazából abszolút leszarom, hogy ki cisnálja) meg talán ez a realista felfogás is elszállt.

Maya-- 2012.06.25. 21:07:44

jajjjjj, hogy szeretem én ezt a filmet..igaz én előbb a folytatásokat láttam, csak úgy ezt. jajjjj, de szeretem...
a cikk tetszett.

ps: nem tudtam, hogy ez is képregényből van.

Dajna 2012.06.28. 23:18:43

Az OST-et annak idején én is rongyosra hallgattam. Ez egy kultfilm, jobb lenne nem piszkálni.

SoulMiner 2012.07.05. 17:41:29

Eszméletlenül érdemes megtekinteni a 2DVD-s verzió werkfilmjét, mert olyan őszinte és megható sztori a képregény keletkezése, hogy inkább az érdemelne filmet!
süti beállítások módosítása