Nem vall túlzott szerénységre, ha egy alkotó egyből a választott stílust teszi meg filmje címéül. Másfél órában összegezni vagy kifordítani egy egész filmtörténeti korszakot – a cím legalábbis ilyen szándékokat sejtet – merész vállalkozás. Olyannyira az, hogy az elsőfilmes író-rendező, D. Jud Jones (álnév?) végül meg sem próbálja. Azon túl, hogy animációs környezetbe helyezi a noirok szokásos stíluselemeit, gyakorlatilag semmit nem ad hozzá a „műfajhoz”.
Megvan minden kellék, amnéziás főhős, rosszarcú ellenfelek, nem is egy, hanem két femme fatale, és ami a legfontosabb: lineárisan haladó, csavaros sztori; de hibátlan a szaxofonos háttérzene és a főszereplő belső narrációja is.
Csak nézni ne kéne ezt az izét.
Semmi bajom a GTA-féle játékok látványvilágával. Kissé darabosan és esetlenül mozognak a szereplőik, és néha a háttérben felfeslik a mátrix szövedéke, de kit érdekel, ha én irányítom a történetet? A Film noirhoz viszont nem mellékelnek joystickot, mégis olyan az élmény, mintha 90 percen át egy noir hangulatú akciójáték átvezető animációit kellene mozifilm gyanánt néznem. A figurák vonásai elnagyoltak, gépiesen közlekednek és a kameramozgások, illetve a beállítások is fantáziátlanul ismétlődnek. A szexjelenetek esetében ez inkább vicces – az Amerika Kommandó bábúiban is több volt az élet – az akciószekvenciáknál viszont kifejezetten idegesítő a TG (Tesco Gazdaságos) kivitelezés. Csak egyetlen példa: amikor autóval menekülő hősünkre egy helikopterből gépfegyverrel tüzelnek hosszú percekig, egyetlen lövést sem látunk becsapódni.
Kezeljük helyén azért a filmet. A fiatal animátor-csapat nyilván nem azzal az ambícióval vágott bele a projektbe, hogy egyből letaszítja a Pixart a trónjáról – már csak azért sem, mert más a célközönség –, gyaníthatóan inkább csak kísérletezni akartak és megtanulni a szakmát, pont ahogy a magyar Egon és Dönci alkotói. És mindezt valószínűleg fillérekből és lelkesedésből csinálták. Ha innen nézzük, rajongói hommage-nak megteszi a film.
Az igazi rejtély tehát inkább az, hogy miért érezte úgy a forgalmazó, hogy feltétlenül elénk kell tárnia ezt az 1.0-ás demo verziót? Ha felnőtt(ebb) közönségnek szóló animációs filmeket keres, miért egy kezdő animátor-team első szárnypróbálgatását hozza be, miközben látványos, minőségi rajzfilmekkel csak fesztiválokon találkozhatunk?
Film Noir, 2007 - amerikai-szerb. Rendezte: D. Jud Jones és Risto Topaloski. Írta: D. Jud Jones. Kép: Radan Popovic. Zene: Mark Keller. 97 perc. Bemutató: november 13.
Film Noir
2008.11.16. 11:40 Beyonder
6 komment
Címkék: akció filmkritika noir 3csillagos
A bejegyzés trackback címe:
https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr70771582
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
orion 2008.11.16. 12:38:58
sosem értettem hogy miért erőltetik azok a 3d-s dolgot akiknek annyira ez nem megy. mert szerintem ez a film jó lett volna klasszikusan rajzolva, de ennek hiányában inkább idétlen.
bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.16. 13:09:38
szerintem a sztori vitte az egészet a hátán, a nyitás hibátlan volt (amikor benyit a főhős a szülinapi buliba az meg zseniális), és csak a végére kezdtem unni az egészet. én sem értem, miért hozták be, tipikusan 990 forintos dvd.
TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.11.16. 14:11:17
Mintha emlékeztetne valamire, csak az jó volt.
Renaissance (2006) www.imdb.com/title/tt0386741/
Renaissance (2006) www.imdb.com/title/tt0386741/
TREX · http://polarmacko.blog.hu 2008.11.16. 14:22:38
Most, hogy mondod, egyáltalán nem emlékszem a Renaissance sztorijára, csak a képek maradtak meg. Viszont még a címadás is milyen: Renaissance, Film Noir. Hehe. :o)
Köbli Norbert (törölt) 2008.11.16. 14:37:24
ez a film noir egy korábbi dolog, mint a renaissance. van szerencsém ismerni a készítés történetét.
egy los angelesben élő szerb művész kezdte el még a kétezres évek elején, csak mindig elfogyott a pénze, ezért akadozott. végül is sikerült befejezni egy magyar koproducer segítségével.
ezért a magyarországi bemutató.
és az első 20 perc tényleg zseniális!
egy los angelesben élő szerb művész kezdte el még a kétezres évek elején, csak mindig elfogyott a pénze, ezért akadozott. végül is sikerült befejezni egy magyar koproducer segítségével.
ezért a magyarországi bemutató.
és az első 20 perc tényleg zseniális!
Utolsó kommentek