Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Egy szerb film

2011.04.26. 08:08 Parraghramma.

Az Egy szerb film korántsem azért tekinthető a kínpornóként megbillogozott alműfaj díszpéldányának, mert megélhetési kéjelgés és valószerűtlen mérvű bántalmazások egyidejű megjelenítésével múlat mintegy száz percet, sokkal inkább farizeusi igyekvése okán, mellyel az alantas vágyak kielégítésének alantasságát vagy épp egyszerűségét cáfolja. Tekintete kancsal: bőszen kacsint csekélyszámú cinkosa felé, a művészi koncepcióját érő támadásokra készülve pedig hóna alatt zsírosít egy görbe tükröt. Rajta felirat: „GÖRBE TÜKÖR!!!44!!!!!” A rendező eme lelemény korlátai között próbál minden leírt és kimondhatatlan határt átlépni, amiben mondjuk Bret Easton Ellis olvasóinak szemében érdektelen kudarcot vall, de filmjében legalább basznak újszülöttet. Mert van, akinek minden vicc új.

Higgadjatok le, nem kell megbotránkozni. Most nem – csak – a társadalom hármas felosztásáról fogok értekezni, miszerint van a hülye tömeg, van a hülye szubkultúra, és vagyunk én és aki lájkol. Ki tudja, talán még a filmről is esik szó. Impossible is nothing.

Kezdeném a tényekkel, az alkotók neveivel, de a mentálmedián kedvesen megsimogatja a tarkóm, és elfele tekeri a fejem: az ízlésficamok normatív középértékeként hitelesített imdb keresője hallgatólagosan szabotálja adatgyűjtő próbálkozásaim, hogy ha netán sátáni véletlenek összejátszása következtében az „a serbian film” karakterszekvencia beütődne a rubrikába, például a macsek egy fordítva feltett Mester és Margaritáról ugrik a klaviatúrára péntek tizenharmadikán, szegény pszichém ne legyen kitéve semminek, aminek nem kéne. Cím szerint keresve nincs találat. A konszenzus szerint ha a vásznon látok egy újszülöttet, akivel igényeinek előzetes felmérése nélkül létesít szexuális kapcsolatot egy százkilencvenes, tagbaszakadt kopasz, akkor az nekem rossz, míg nem vagy nem annyira rossz, ha – a lényeglátó cenzurális teljesítményeknek köszönhetően – öt helyett mindössze három snitt erejére vagyok kitéve eme fertelmetes borzasztóságnak.

A cenzúra és a tekintélyes vállait aggodalmaskodva pöckölgető érdekek leginkább azt hagyják figyelmen kívül, hogy miközben még az Egri csillagok filmváltozatára is tizenkettes karikát követelnek, mesterségesen gerjesztik a – mellesleg évezredes hagyományú – erőszak-ábrázolás igényét. Amekkora árkot ásnak a néplélek és a média tematikailag érintett zsánerei közé szemből, akkora földhidat hánynak össze a másik oldalon. A futószalag és a másodpercenkénti elévülés termelői közegében a creative killing látszólag a leghatékonyabb eszköze lehet a horrornak, ami komolyabb népszerűségnek azonban csak akkor örvendhet, ha elébe megy a morális pánikoknak. Erőszaktétel közben lefejezni, vagy a tagbaszakadt kopaszt szemüregen keresztül jól megszeretkezni – csak majdnem elég.

Ú, de gáz vagy, hallod, ez nem öncélú, és ennek mondanivalója van, hallod, ez egy ilyen álleglória! Ezt se tudod?

És valóban, hogy-hogy nem, egy-két jól időzített szövegkönyvi célzással csak fény vetül Srdjan Spasojevic alkotásának elvetemülten humanista indíttatására. A pervi producer (Vukmir) snuffjának főszerepét elvállaló, nyugdíjazott pornósztár (Milos) története Salo, avagy Sodoma 120 napjának egyenesági leszármazottjaként leplezi le magát; itt és most márpedig megértődik (újra…), hogy bánik a Hatalom az emberrel.

Spasojevic egyetlen képet használ: a penetráló lompos képét, poetikája imigyen majdnem olybá cizellált, mint amaz utcagyereké, aki egy valag igekötő és a baszni ige biztos birtokában fejez ki – nem elképzelhetetlenül gazdag gondolatiságából – mindent. Ahogy Pasolini, a töprengető utalásoktól, iróniától mentes, otromba szimbolikán kívül semmit nem tud felhozni a mentségére, de míg az olasz kultusztrutyi és több kortárs horror naturalizmusa hatékonyan fokozza az obszcén és a morbid mint esztétikai minőségek zsigeri hatását, az Egy szerb film magas színvonalú kivitelének köszönhetőn (a plánozás és a világítás ákategóriás mozikat idéz) egyszerűen elidegenít. Még a magyarázó flashbackek kézikamerás felvételei is játszi könnyen unhatók. (Naná, hogy okosabb a film annál, mintsem lineáris legyen.)

Különösen esetlenre, kifutás nélkülire sikerednek a film azon visszatérő képsorai, melyben a destruktív parázna vágy az ártatlan gyermeki tekintettel szembesül, de a Srjdan Todorovic által amúgy hitelesen megformált Milost legalább zavarja az, amit Spasojevic és írótársa, Aleksandar Radivojevic egy flegma lapozással letudnak.

A fő bibi nem abban van, hogy a direktor úr gyöngéden árnyalt meszidzse („A Hatalom szétkúrja a Családot, szétkúrja a Népet”) nettó semmit mond Szerbia és-vagy Montenegró (vagy bármely ország…) amaz társadalmi problémáiról, melyeket állítólagosan leképezni igyekszik, hanem hogy a direktor úr taknyot árul spanyolviaszként. Az erőszak, mint durvafizikai érdekérvényesítés, kb. mindig a hatalom megnyilvánulása, a valaki, valakik feletti önkényes hatalom birtoklására irányuló aktus. Michael Myerstől (például a WASP értékrend szorítása) Jigsawig (teszem azt a demokrácia függönye mögül szadisztikus kéjsóvárgással leskelődő Nagy Testvér, lásd klágiánus olvasat) a legtöbb antagonista az elnyomó hatalom valamilyen mérvű absztrakciójaként iparkodik mérsékelni a túlnépesedést. A hatékony műfaji horror, vállalva az irracionalitás, az „öncélúság” felelősségét, kérdéses tudatossággal, ezeket a fenyegetéseket teszi közszemlére, ezeket szelepesíti, és vonatkozó, egyéb közhelyek.

Spasojevic melák allegóriája pusztán ürügye az izzadtságszagú extremitásoknak, legitimációs habiszti. És ahogy diktafonjaiból a Fűrész halálra vált léleksebésze sem a filmbeli áldozatoknak vagy a kínpornó hallatán is fanyalgó közönségnek recsegi az erkölcsi, spirituális megújhodás ígéretét, pontosan úgy az Egy szerb film sem más, hanem önkéntes hívei számára teszi önmagát morálisan elfogadhatóbbá. Azoknak, akik lélekben sokkalta érettebbnek és erősebbnek és mokányabbnak vélik magukat, mint, mint mondjuk egy ma született bárány.

 

40 komment

Címkék: horror filmkritika 2csillagos mindfuck hardgore gorno

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr722855203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

entro 2011.04.26. 09:37:49

Végre! Ha Parra Úr elemében van, kb, egy hétre megoldja a dilemmámat, hogy mit kellene olvasnom. Ezt az egy írást, hogy maradéktalanul képes legyek befogadni. Óriás főhajtás!:)

entro 2011.04.26. 09:39:02

Ööö... a kb után egy pontot kéretik képzelni a vessző helyére.

Tiger Woods 2011.04.26. 11:33:24

nekem pozitív csalódás volt a srpski. én valami nagy halom szarra számítottam (kb. mint egy hazai film megtekintésekor), ehhez képest meg egy szépen kivitelezett thrillert kaptam sok morbid humorral (lásd: a film legvége).

imdb-n: www.imdb.com/title/tt1273235/ %)

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.04.26. 11:36:03

Azt a felvételt, amikor megrakják a kisembert, azt hogy csinálták meg? Vagy kajakra...

Molinaseca 2011.04.26. 12:47:11

Bizonyos mondatokat meg sem értettem.

Rorschach · http://lowfast.blog.hu 2011.04.26. 12:59:41

Ez a kritika majdnem érthető lett! Gratula, tényleg.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2011.04.26. 13:11:46

@Molinaseca: Nem érteni, hanem érezni kell. Remek írás, szokásosan. :)

neanderik 2011.04.26. 13:12:52

Hol lehet megnézni? ezek után érdekel...

Molinaseca 2011.04.26. 13:13:43

@efes: Persze, nem feltétlen kritikaként róttam föl, bár egy kicsit mégis. De legalább annyira a sajátomként.

_______________ 2011.04.26. 13:54:22

Ez az a film ami alatt vagy ötször kivertem.

Kovács Tomi 2011.04.26. 14:10:54

Nem láttam ezt a filmet, de egy ideje tervezem megnézni. Bár még Jigsaw utolsó kalandját sem láttam. Mindenesetre, rákeerstem itt egy másik hasonlóan brutális filmre (TPOK) és meglepődve tapasztaltam, hogy Parragh úr írta arról is a kritikát, a maga igen érdekes, értelmes stílusában!:)

KenSentMe 2011.04.26. 14:41:39

Hát..

1.) A filmben tényleg az a legérdekesebb, hogy képileg egyáltalán nem durva, maximum az ötletek terén. Se a lefejezés, se a newborn-porn nem olyan nagy szám, a mai technika korában simán lehetne mutatni, ahogy az újszülött darabokra szakad és meghal az aktus közben, viszont semmi ilyesmit nem csinálnak. Simán látszik, hogy a kopasz faszi egy gumibabát dug, sőt, szerintem még a farkát sem mutatják. Képileg tökéletesen semleges és kommersz az egész, mint bármelyik hollywood-i szuperprodukció. Röhejes, de kb. a Ryan közlegény megmentésében több direkt képi durvaság van.

2.) Szerintem sem működik így ez az egész. Van az a vicc, hogy az aszpirin meg a pálinka az ugye tizenegy, mert együtt ugye üt meg hat.. hát.. ez a film se nem üt, se nem hat. S kamaszok szerezhetnek néhány új fantáziát, a filmblogok felírhatják statisztikának, hogy ez a legdurvább ötleteket tartalmazó film, de ezen kívül semmi. Ebben a Barbie-baba erőszakban sincs semmi érdekes és semmi megrendítő, ha úgy tetszik, egy érdekes, de elhibázott kísérlet. Ha leendő brutality-videó gyártóknak akart erkölcsi és eszmei támogatást nyújtani, akkor elérték a céljukat az alkotók, ha az erőszak természetéről szeretteek volna valami lényegeset megmutatni, akkor csúfosan kudarcot vallottak.

Leo Decimus 2011.04.26. 15:17:02

Ennek a filmnek leginkább egy szűkebb értelemben vett "executive" producer hiányzott. Olyan, amelyik még időben terminálta volt az egész projektet.

De komolyan, ha lenne igazság e világon, a rendező Dante Poklának nyolcadik körében szarral bekenve nézné örökkön-örökké a Mechanikus Narancs betöréses jelenetét.

thinker_ 2011.04.26. 15:18:45

nagyon betegnek kell lenni, hogy valaki ilyeneket nézzen

RoFä 2011.04.26. 16:11:24

Ohh...A srpskin túl, amin régóta gondolkodom hogy vajon mit ér, és most már tudom hogy keveset - a megidézett kultúrsznob ugye kritika alapján értékítél, ha a kritikát megfelelő ember írja - a társadalom hármas felosztásán mekkorát röhögtem már. Szépségdíjas.

A fentiek alapján nyilvánvaló hogy a triptichon mely szárnyán ücsörög kicsi szivem.

Summa: Parra je najbolje! Csak hogy legyen direkt segnnyalás is, még hiányoltátok volna

A pasolini cuccot szeretem, de már 15 évesen (mikor először láttam) fura volt, hogy miért kellene azt nekem értelmezni, mikor megteszi ő magával. A pap, a bíró meg a polgármester, meg volt egy negyedik...homályos...nem újságíró véletlen...? Hú, de leheletfinom.

Rusznyák Csaba 2011.04.26. 19:33:59

A nézők ingerküszöbe egyre magasabb, így egyre nehezebb botrányfilmet csinálni - kevés a még ledöntésre váró tabu van manapság. Nem csoda, hogy a botrányra való izzasztó gyúrás közepette más szempontra már nem marad energia, és ilyen szar a végeredmény.

PS: a cikk túlspilázott körmondatokkal teli, olvashatatlan-értelmezhetetlen bölcsész-kultúrsznob vonaglás (csak mert tudom, hogy ez már hiányzott, valld be, Parra:))

SoulMiner 2011.04.26. 20:49:33

Ez a Parra gyerek az életben is így kommunikál? Ha igen, akkor hogy maradt életben?

mesko 2011.04.26. 21:16:28

tudtam, hogy lesz erről a filmről kritika..bár késtetek vele egy kicsit:)
a film szerintem is csak ennyit ér, ez egy pornó a pornóról..de állítólag nem az állítgató hatást fejti ki, hanem a hibernálót..
mindenesetre mig nézed, minden eszedbe jút, hogy most ez lesz, most meg az lesz..csak az a nagy meszidzs nem:)
ja, egyébként R.Csabával értek egyet, persze a PS.-ja nélkül, mert szerintem a cikk szerzője, mintha egy kicsit lankadt volna..én most ezt így "érzem":)

na jó..ez a film több szót nem érdemel, még tőlem se, izé..hát akkor vissza Kusturicához:)

Pacey · https://filmleltar.blog.hu/ 2011.04.26. 22:19:52

Szerintem akármit mondtok, ez a film is egy ugyanolyan fontos a korszakhatárokat jelölő horrorok között, mint például a Cannibal Holocaust (hallom, az sem az). Ez is ugyanannyira traumákat vezet le, extremizált kórképet fest, mint mondjuk a Texasi láncfűrészes mészárlás, vagy a többi. Ha akarom nagyon, ha akarom semennyire. Van mögöttes mondanivaló, még ha iszonyatosan vékonyka is. Szerintem egyébként a mögöttes mondanivaló éppoly progresszív mint a montázstechnika. Szóval arról van itt nagyban szó, hogy a volt Jugoszláviában mindenfelé dúló mindenféle harcok közben és után kiderülő bestiális gyilkosságok, kínzások hírére összerezzenő, bosszút, lámpavasat akaró embereknek rá kéne döbbenni, mindenkiben ott van az állat. Mindenki képes kifordulni magából. Aztán már viszi is a gumibot, vagy a puskacső, vagy az ágaskodó pöcse az embert.

Az ingerküszöb meg ugye tolódik. Sok klasszikus horroron felröhögtem.

scorsesefan 2011.04.27. 07:20:04

Akkor ha ezt most nem nézem meg, az nem baj, ugye?

A kritika amúgy négycsillag.

KenSentMe 2011.04.27. 09:11:45

@SoulMiner: Nyilván érezték a szülei és a tanárai, hogy ez a kifejezésmód egészen egyedi, újszerű, megismételhetetlen és utánozhatatlan, ezért hát megóvták őt, mint valami ritka virágot.

Tiger Woods 2011.04.27. 10:43:17

@Pacey: a cannibal holocaust olyan mint a mikulás: mindenki szereti.

Globetrotter2014 2011.04.28. 15:49:44

Nem hiszem hogy ez a film nagyon magasan lesz a kívánságlistámon. Mondjuk mi a salót is csak brahiból néztük meg annak odején a Művészben. A salonál is az volt a benyomásom az öncélú és értelmetlen szadmazó láttán, hogy a fazon csinálni akart egy igényeinek megfelelő pornófilmet (a többi filmje alapján ki is nézem belőle a lappangó perverzet), de hogy ne törje derékbe a karrierjét, kellett neki adni "mondanivalót". És mivel lelkes olasz kommancs volt, kézenfekvő lett a Salo mint helyszín. De ha elapasszolod a bevezetőt és szinkronizált filmet kapsz (már ha egyáltalán készült rá szinkron), akkor fogalmad nem lesz hogy hol játszódik a Salo. Se nem társadalomkritika, sem érdemi produkció. Egy spéci pornó, egy elismert olasz rendezőtől. Ennyi. Szerintem itt se várjunk mást.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2011.04.28. 22:05:08

@Rorschach: huhh, akkor nem basztam el teljesen.

@Leo Decimus: de nincsen.

@RoFä: örülök, ha nevettél. Amúgy van, amikor nem örülök, ha valaki nevet, de ez most biztos nem olyan volt.

@_______________: szedsz valami génkezelt csodagyökeret, esetleg rinocéroszszarv-őrleményt, vagy gyárilag ilyen szorgalmasak a mellékheréid?

@Kovács Tomi: én nem lepődtem meg. Tudtam, hogy én írom a kritikát. Eleinte talán éreztem némi kételyt, de hamar a végérvényes bizonyosság semmi máshoz nem fogható érzése lett úrrá rajtam, mert a monitoron egyre csak azok a betűk jelentek meg, amiket a billentyűzeten lenyomtam.

@SoulMiner: @VRbagoly: dehogyis. Az életben nem vagyok ennyire lakonikus, bevallom, ha beszélt nyelvről van szó, minduntalan feléled bennem valami beteges vonzódás a körmönfont fogalmazásmódok iránt. Hahh, ki gondolná, nem?

@scorsesefan: a lauditív és a fikatív reakciókra fel vagyok készülve, de lenéccsillagozni, hát bazmeg, ez övön aluli volt! Olyan, mint Martin filmjében az utcák.

@ZF2: "de hogy ne törje derékbe a karrierjét"

Hm... Volt pár milliszekundum, amikor nem tudtam kizárni teljesen a valószínűségét, de akkor ezek szerint nem te írtál a bácsiról életrajzi könyvet, ugye?!?!?!

.m.

Jet Chemicals 2011.04.29. 13:24:07

fyi, a magyarul beszelo nemzetkozi horror kozosseg reggel ota a kritikadon rohog. meg ilyet meg ilyet! (no para, negativ reklam is reklam)

mesko 2011.04.29. 15:25:27

pedig visszafogta magát, vagy valeriána dependens lett(a múltkor ezzel nyugtatta magát), vagy nem tudom, hogy mi lett vele, de ennél többre képes.
eddig ez a leggyengébb írása, mmint azok közül amit én olvastam, sajnos, mert olyan jól szórakoztam rajta..pl. minden tekervényes kombinációját értettem, sőt élveztem..
egyik kedvenc szereplőm a geekz-ről, én kedvelem a pimasz degeneráltakat, ha van valami robbanóanyag van az agyukban..
ez egy elég nehéz meló így összerakni egy kritikát, és abszolút megvagyok győződve, hogy az életben nem így beszélget, ez a Parraghramma egy szereplő:)..pl. Wostry, vagy R.Csaba már nem az.

mesko 2011.04.29. 15:27:54

a "van" szót 2x írtam..egyiket ne olvassátok, mindegy, hogy melyiket:)

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2011.04.30. 17:38:16

@Jet Chemicals: ha tudom, hogy fél hét alatt ennyire fussa a hülye szubkultúrától (ezen a megnevezésen - MBNHK - még csiszolhatnátok párat, mielőtt levéditek), meg se írom ezt a cikket.

És nem akarok ünneprontó lenni, de amit reggel óta csináltok, azt a pszichológia projektív identifikációként illeti. Nem akkora ciki, ráadásul ma is tanultatok valamit, bogyókák.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2011.04.30. 17:53:16

@mesko: "pimasz degenerált"

Hmmm. Magácska akar tőlem valamit?

scorsesefan 2011.04.30. 19:28:24

Elnézést, pardon és entschuldigung a szűkszavúságért, és az "aljas"(Martin szerint az utcák) megjegyzésért. Az írás kimunkáltságában, megfogalmazásában - a szokásokhoz híven - kifogásolhatatlan, egyszersmind lenyűgöző, ugyanakkor nem hatja át az a lángoló szenvedély, ihletett retorika, szókincsbővítő-oktató-népjobbító szándék, mint például a Meztelen ebéd ugyancsak a blogon megtalálható elemzését.
Ami öccsillagos.

@mesko: "abszolút megvagyok győződve, hogy az életben nem így beszélget"
Végtelenül csalódott lennék, ha ez tényleg így van.

mesko 2011.04.30. 20:54:20

@Parraghramma.: ejj, hogy milyen transzparens vagyok...persze, hogy akarok!, hisz mi másért írtam volna a kommentet? mikor ez nekem nem is szokásom, én nem is szoktam írogatni, még csak filmeket sem szoktam nézni, ezt is csak úgy véletlen végig néztem..
vonzótt a kiöregedett pórnósztár attól a perctől kezdve, ahogy megláttam a háta mögött a könyvesszekrény..na gondoltam, ez egy intellektüel pasi és nekem ezek a gyengéim, de vele melléfogtam..de TE..hmmm.
és muszáj volt a degeneráltat beleírjam, mert hanem soha, de soha nem reagáltál volna..igazam van, vagy igazam van?
@scorsesefan: pedig szerintem így van:)

mesko 2011.04.30. 21:58:17

@Parraghramma.: héé, most olvastam vissza a kommentemet, amiből helytelenül idéztél..bizony ám!

na idézek neked abból amit most olvasok, s te meg mondod, hogy melyik mű, és ki írta, csak azért, hogy ne beszélj máskor félre:)

"Ezeket a birkákat kettős bundába bújtatva hajtották át a határon, s a bundák alatt egymillió értékű brabanti csipkét csempésztek át. Ez éppen akkor történt, amikor Csicsikov a vámhivatalnál szolgált"

na így kell idézni, s valami értékesebb műből..nem pedig az én balfasz kommentemből:)

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2011.05.01. 13:22:45

@scorsesefan: @mesko: hogy valami gyúanyagot szolgáltassunk a szakítósblognak:

Nem olvastam a Holt lelkeket. Talán egyszer, ha lesz időm arra, hogy érdekeljenek a Dolgok.

Ha újra érdekelni fognak a Dolgok, akkor majd meg akarok tanulni írni. Onnantól csak kéccsillagos kritikáim lesznek. Néha egy-egy hármas. Nosztalgiából.

.m.

(De azért még "értékeltek mint embert", ugye? He! He?)

mesko 2011.05.01. 15:46:39

@Parraghramma.: :D..olyan kíváncsi voltam mit írsz, nem a Holt lelkekről, az pofonegyszerű volt.

ühümm, azt hiszem értékellek, hisz valahol lehetséges, hogy te is ember vagy:)

Globetrotter2014 2011.05.03. 15:08:00

@Parraghramma.: mééé? Azt nem láthatta előre hogy a karrierje helyett a éltetét törik derékba a filmért. A leghitelesebb összeesküvési elmélet amit hallottam, aszerint a saját szinészei nyíratták ki mert be merte mutatni. Eleve nem értem hogy hogyan nyert meg rendes szinszéket erre, azt meg vgképp hogy hogyan tudta ledorgatni velük. Nem tűnte fel nekik hogy lasszan két órűnyi filmanyagban vannak benne meztelenül?

mesko 2011.05.03. 20:51:49

????? én ezt nem kápiszcsi, de Parraghramma biztos fogja:)
Parraghramma ugye válaszolsz a ZF2-es kérdésre?

Globetrotter2014 2011.05.04. 09:15:11

@mesko: hu.wikipedia.org/wiki/Pier_Paolo_Pasolini
Olvass utűna Pasolini halálának. Tanulságos. Aki ilyet rendez az többnyire nem százas irányultságilag. A vicc az, hogy egyesek mégis elkzdtek összeesküvési elméleteket gyártani.

mesko 2011.05.04. 17:11:12

@ZF2: köszi, mondjuk, ha elolvastam volna az első kommented...az nagyon jó lett volna:)..így már egészen más, sőt...
süti beállítások módosítása