Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Filmbemutató: MAD DETECTIVE (Hongkong, 2007)

2007.11.06. 11:04 Wostry Ferenc

Johnnie To + Wai Ka Fai + Lau Ching Wan... kell ennél többet mondanom? (Valószinűleg igen, csak nincs kedvem. Vagy talán még annyit: nemrégiben valaki ezen a hasábokon Johnnie Tót Michael Mannhoz hasonlította, de le lett hurrogva. Pedig igen-bizony: To is egyre inkább eltávolodik a narratívától a tiszta impresszió felé, és ugyanúgy a férfifilm ebben az eszköze, mint Mannak.)

14 komment

Címkék: krimi akció filmbemutató

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr33220077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vittorio 2007.11.06. 14:37:26

Én a veszternt is látom benne.
Meg Jean-Pierre Melville-t.

Brumi 2007.11.06. 22:08:50

Én meg még mindig nem látok benne semmi olyat, amiért aranytálcán kellene hordozni. És igen, én voltam az a galád, aki egyet nem értését fejezte ki a Johnnie To-Michael Mann párhuzammal kapcsolatban. Igaz, hogy nem rendelkezem átfogó képpel To közel félszáz filmet számláló rendezői munkásságával kapcsolatban, de a Breaking News-on kívül még nem láttam tőle közepestől jobb filmet. Úgy tűnik Guillermo del Toro-hoz hasonlóan ő is azok közé a rendezők közé kerül, akiknek kvalitásait egy percig se vitatom, de a filmjeit nem szeretem.

Amúgy a trailer érdekes, a filmet nagy valószínűséggel megnézem, de csak minimális elvárásokkal ülök le elé.

virtualdog 2007.11.06. 22:54:22

Nekem tetszik ez az előzetes. A Breaking News viszont egyáltalán nem: nem volt elég elvont, az akciójelenetek viszont zavaróan hiteltelenek és bénák voltak.

Brumi 2007.11.06. 23:17:02

Akkor úgy tűnik, hogy Johnnie To-nak a Breaking News volt a Straight Story-ja. Nekem meg pont a "realisztikus" akciójelenetek, a kellemes humor és a médiakritika miatt tetszett. Én egyedül ezt a filmjét szeretem, a többit csak félkész alkotásnak tartom.

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.11.06. 23:30:46

naigen, én bármennyire is bírom to-t, azért nem venném egy kalap alá mann-nel. abszolut nincsenek egy súlycsoportban. mondjuk a javuló tendenciát én is próbálom látni előbbinél...

Fred Madison 2007.11.07. 01:46:06

ezt pontosan hogy kell érteni, hogy "a narratívától a tiszta impresszió felé"?

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.11.07. 04:12:45

A Breaking News To egyik legszarabb filmje.

Fred: mittudomén, hajnali négy van. Interpretálj... ;)

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.11.07. 08:41:14

egyre kevésbé a sztori, ellenben egyre inkább az elbeszélés érdekli - nem? mert ez passzolna mann-re is.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2007.11.07. 11:00:56

én is fel akartam tenni a hírt, de Feri megelőzött!
Hihetetlenül várom a filmet, HK legjobb színésze és rendezője újra együtt!!! :-D

groundwalker 2007.11.07. 16:09:47

A narratíva tudtommal az elbeszélés tehát Bobbyperu elmélete megdőlni látszik, az impresszió meg hatásvadászat egy fajtája, ha nem maga A hatásvadászat. :D De igazából ez a mondat csak egy elitista szöveg, és különben mit szólnak be az olvasónak/kommentelőnek poszton keresztül? :D Ez etikátlan! Brumi veled vagyok, To közepesnél nem jobb! :D Mondom ezt félóra Fong Juk után, más semmi... :D ...tehát mint igazi To szakértő. :D

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.11.07. 20:14:54

nem látom megdöntve az "elméletem":)
az impresszió pedig egyáltalán nem egyenlő a hatásvadászattal.

groundwalker 2007.11.07. 20:31:15

Azt hiszem félreértettelek, hiszen nem konkrétan az idegenszavaktól hemzsegő mondatra reagáltál, csupán egy kicsit ellentmondtál neki, de te igazából Mannékat jellemezted tehát még igazad is lehet ebben, csak Wostry akkor nem erre gondolt szerintem, vagy nem úgy a mondatot nézve... Érted? :D

Persze, impresszió, ez csak az én sarkított megközelítésem. Persze nem hatásvadászat csupán csak diszkrét benyomáskeltés. :D

Elnézésedet kell kérnem ez esetben! Köszönöm a türelmet. :D

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.11.07. 23:17:50

:)
az ellentmondást visszaolvasva értem - még szerencse, h mindig a saját véleményemet írom, és nem ragaszkodok másokéhoz.
milyen uriember stílus alakul:)
amúgy back to impresszió: még csak a benyomáskeltéssel sem azonosítanám (legalábbis filmes kontextusban), inkább valami olyasmit értek (én:) alatta, hogy egyfajta érzetet, feelinget (bocsánat), elbeszélésen, sztorin túlmutató impressziót kelt:)) egy michael mann film után érzed ezt a nehezen megmagyarázható valamit, egy to után meg nem (annyira). kurva jó lenne már egy tisztességes könyvet olvasni mann-ról (Mark Steensland-ét meg ne vegyétek..).

manu · http://www.azsiafilm.hu 2007.11.10. 18:05:27

To-nál soha nem a sztori volt a lényeg, főleg, ha Ka-fai-jal közösen dolgoztak. Max. a Throw Down-ban csavarták meg egy kicsit a tésztát.
süti beállítások módosítása