Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

True detective - Első évad

2014.03.13. 10:00 Elmeboy

td1.jpgHa bárki, akit egy kicsit is érdekelnek a sorozatok, nem sötétzárkában, vagy az intenzíven töltötte az előző két hónapot, aligha úszhatta meg, hogy ne halljon az HBO új üdvöskéjéről, ha meg bele is nézett, azt, hogy menthetetlenül rákattanjon. Rögtön a pilot után a Breaking Bad sosem, főleg ennyire rövid időn belül nem remélt, méltó örököseként emlegették, legkésőbb a negyedik epizód totális öncélúsága ellenére is lélegzetelállító, ezerszer visszanézhető, vágatlan menekülésjelenete után pedig jelenséggé nőtte ki magát. Így aztán most, pár nappal az évadzáró után nagyjából mindent le is írtak róla, amit ekkora távlatból lehetett, de nem lennénk méltóak a Geekblog névre, ha pusztán emiatt csak úgy átsiklanánk felette. És ami fontosabb: jár neki a figyelem, és megéri beszélni róla, sokadszorra is. Évadértékelő visszatekintőnk következik, értelemszerűen spoileresen.

Az imént jelenségnek neveztem a True Detective-et, márpedig annak baromi érdekes, és talán kicsit meghökkentő is. Hogy a normálisan megírt történetek és karakterek a blockbusterekből nem kis mértékben átköltöztek a kis képernyőre, már rég nem újdonság, ahogy a mozifilmek és a sorozatok közötti határok elmosódása sem. Ez utóbbinak a legjobb példája, és talán mérföldköve is a True Detective két A-listás főszereplője, Woody Harrelson, valamint Matthew McConaugheynek az ikonná válás folyamatában lévő, gonosz ikertestvére. Ami igazán sajátossá teszi a sorozat sikerét, az, hogy homlokegyenest szembemasírozik mindenféle trenddel, már ha azt leszámítjuk, hogy aránylag nagy költségvetésű és hangvételében – látszólag – divatosan komor. Bombasztikusságnak, olcsó hatásvadászatnak, a feszültséget mesterségesen fenntartó, valójában azonban rém idióta csavaroknak nyoma sincs, a sztori pedig még úgy is egyszerű, már-már unalmas, hogy a három idősíkot váltogató elbeszélés azért kicsit megkavarja. Az instant közönségsikerek nem így néznek ki.

Jellemző az általános elvárásokra, hogy hiába hangsúlyozta Nic Pizzolatto, a sorozat alkotója már a kezdetektől fogva, hogy ez nem egy váratlan fordulatokat rejtegető whodunit, nem akar ő túljárni a nézők eszén, az IMDb message boardjait mégis egészen az utolsó pillanatokig (és lehet, hogy mindmáig, nem néztem) lángba borították a képkocka kimerevítő clue-huszárok, vadabbnál vadabb, és blődebbnél blődebb elméletekkel előállva. Komolyan akadtak olyanok, nem is kevesen, akik a hetedik rész után azon pampogtak, hogy a zárójelenetben hosszasan bemutatott fűnyírós ember nem lehet a hunyó, mert nem elég óriási, és az arca sem elég sebhelyes, pedig épp hogy nem villogott ott a feje felett kurva nagy, piros betűkkel a GYILKOS felirat. Ezek a népek aztán szépen pofára is estek, a hülyébbje meg nem késlekedett szarként elkönyvelni az egészet, úgy ahogy van. Ő bajuk.

td2.pngA True Detective ugyanis egy irgalmatlanul jól elmesélt, a felszíni cselekmény alatt végtelenségig elemezhető rétegeket rejtegető, történetén messze túlmutató alkotás. A regényíróként korábban sikeres, ám a tévé világában eleddig jobbára ismeretlen Pizzolatto bevallottan az önreflexív mesélés avatatlan pápája, Alan Moore képregényein nőtt fel, és egyesekkel ellentétben (Snyder, te szerencsétlen, hozzád beszélek) meg is értette azokat – bátran kijelenthető, hogy a True Detective a Watchmenhez vagy a From Hellhez hasonlóan komplex mű, még ha jelentőségében hosszú távon valószínűleg nem is fog vetekedni ezekkel. Ugyan az utaláskényszere messze nem olyan krónikus, mint a nagy elődé (bár Chambers, Faulkner és Lovecraft megidézése már puszta sejtetésként is eksztázisba kergette a Cthulhu- és Hastur-hívő weird fiction-kultistákat, a befejező rész pedig nyíltan odabiccentett a Breaking Badnek és Moore Top Tenjének), de egyszerűen nem lehet nem észrevenni az állandó önérzékenységet, a számtalan kikacsintást, az önmagukba és egymásba átforduló narratív elemeket. A szereplők ilyen-olyan kontextusban folyamatosan történetekről értekeznek, a központi spirálmotívum (ami megint csak hajaz a Chambers és Lovecraft műveiben felbukkanó yellow signra) egyszerre kapcsolódik a szereplők életében és a nyomozásban felbukkanó, visszatérő elemekhez és a dramaturgia egymásra rímelő pillanataihoz, Rust érfelvágós nagymonológja a létezésről, mint lapos körről pedig simán értelmezhető a fikciós mivoltával tisztában lévő karakter negyedik falat lebontó, saját létfeltételein való merengéseként.

td4.pngÉs akkor még csak ott tartunk, hogy egy okos író átment Umberto Eco-üzemmódba, és összetett meta-labirintussá alakított egy részleteiben szabványos, sorozatgyilkost és összeesküvést hajkurászó krimit. Pedig a dolog szerencsére messze nem ilyen öncélú, hiszen a két főszereplő – színészre és karakterre egyaránt gondolok itt – nélkül szart se érne az egész. Marty és Rust kálváriája, mint az évad tényleges gerince egyszerre a legszokványosabb és legelbaszottabb buddy-movie, amit el lehet képzelni, egyúttal velejéig egzisztencialista, az emberi létezést a leghétköznapibb mozzanatoktól a transzcendens szféráig keresztül-kasul bejáró töprengés. Rust görcsös, pajzsként felhúzott nihilizmusa és Marty konzervatív, a felszín alatt durván repedező világképe csak felületesen tűnnek egymástól jól elkülöníthető nézőpontnak: valójában mindketten ugyanabban a kátyúban dagonyáznak, ugyanaz motiválja őket (ha már fulladásra vagyunk ítélve, legalább addig tartsuk a víz felett a fejünket, amíg lehet, és ha már szar a világ, és mi is szarok vagyunk, akkor csak egy picit próbáljuk meg élhetőbbé tenni), a végére pedig ugyanoda lyukadnak ki. És ez, kérem, igazi, komoly tétekkel játszott barátság, pőrére lecsupaszítva, ahol egy feltartott középső ujj, vagy egy halálos sérülésből frissen felépült embernek adott doboz cigi már gyengéd, igazi törődést és kölcsönös megértést hordozó gesztus.

Azt írtam volna, hogy aki csavarra számított, az pofára esett? Hülyeség volt. A True Detective tele van velük (mondom, spirál), a legnagyobbat meg naná, hogy a végére tartogatja. Mégis, ki voksolt volna arra, hogy nem kilátástalan, a szereplőket meggyilkoló, vagy legalább érzelmi nyomorékként búcsúztató finálét kapunk? Rust pálfordulása ugyanakkor csak elsőre meglepő és erőltetett, visszagondolva kevés olyan megoldást tudok elképzelni, ami ennél szervesebb lett volna, miközben alapjaiban értelmezi át az addig látottakat, garantálva a minimum egyszeri újranézést. Nagyon könnyű volt azt hinni, hogy McConaughey alapvetően ripacskodva, de kibaszott élvezetesen alakított karaktere a sztori egyetlen racionális szereplője, és hogy a végkifejlet őt fogja igazolni, miközben a sorozat az elejétől fogva az arcunkba dörgölte, hogy egy borzasztó sérült, elesett emberről van szó, aki ugyanúgy páncélt farag a vélekedéseiből, mint az ugyanezért kritizált társa. Mikor végül eljut Carcosába, az általa propagált sivárság szívébe, levedli évtizedes megszállottságát, és szembenéz a szörnnyel a történet végén („Take off your mask”), elhiszi magáról azt, amit addig nem mert. A világ nem változott, ugyanolyan kegyetlen és érzéketlen, mint volt, az összeesküvést sem sikerült felgöngyölíteni, a fény mégis nyerésre áll a sötétséggel szemben – az olyanok miatt, mint ő maga és Marty.

td3.pngEz volt tehát az első évad, vagy az első minisorozat az antológiában, ha úgy vesszük. Bármennyire kurva jó volt, nagyon örülök annak is, hogy ennyi volt – hiába az izgalmas, gyarlóságaik ellenére, vagy azok miatt szerethető karakterek, ebben a felállásban ennyi volt benne, és kár lett volna még húzni (sőt, a hatodik és hetedik, a befejezésig hátralevő kötelező köröket lefutó részekben még így is kicsit vontatottá vált). Bármennyire merész és kockázatos nézettségi szempontból az antológia-formátum, hiába borítékolhatók a folytatással szembeni irreális elvárások, Pizzolatto már ennyivel is bebizonyította, hogy ritka értelmes, tudatos és mértéktartó író, ha pedig a második kanyarhoz hasonlóan erős színészeket, vagy a komplett nyolc epizódot (szintén szokatlan módon) szólóban levezénylő Cory Fukunaga rendezőhöz hasonló tehetségeket sikerül összerángatni, valószínűleg már nem fogjuk bánni, hogy el kellett köszönnünk a kiégett kettőstől, és egy újabb gyöngyszemet pakolhatunk a mostani mellé.

83 komment

Címkék: sorozat krimi tévékritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr105857836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.13. 10:17:09

nagyon kíváncsian és félve várom, hogy mi lesz a 2. évadban ahol se főszereplők, se semmi nem marad ebből az évadból.

stoppos76 2014.03.13. 10:36:03

@doggfather: Nem varrtak el minden szálat, szóval van kapcsolódási pont. Akár egy teljesen más hangulatú, más szereplőkkel folytatást is el tudok képzelni.

Amikor felálltam az utolsó rész után, az volt az első gondolatom, hogy nade, nade, miért nem göngyölítették fel az egészet? Aztán a második gondolatom az volt, miután kicsit végiggondoltam a történéseket, hogy ez kurva zseniális.

Gulandro 2014.03.13. 10:36:38

Pedig ez így ismét csak szar volt. Nem értem a sorozatkészítőket: egy-két ilyen műből le lehetne vonni a következtetést, hogy mire vágynak a nézők, nem pedig mostmár több évtizednyi rossz példából.

És nem, hogyha valaminek a vége rossz és lapos, akkor bizony az egész az függetlenül attól, hogy évekig vagy hónapokig húzták a mézesmadzagot.

EZ a fajta sorozatkészítés az amivel hülyére veszik a nézőt és nem az ellentettje. Kíváncsian várom a második évadot, pont azért mert ez a fajta modell esélyt ad rá, hogy új írók és új rendezők újra próbálkozzanak.

De hogyha valaki azt hiszi, hogy a True Detective első évada jó akkor tíz év múlva majd számolja össze hányszor nézte újra és gondolkozzon el rajta, hogy miért nem...

clegane 2014.03.13. 10:49:37

"mire vágynak a nézők"

értsd: "én mire vágyok"

me me me, I I I, I'm so fucking important :D

mégiscsak nagyon sokaknak tetszett, szóval csak sikerült eltalálni valamit, amire _ezek_ a nézők vágytak.

Máté B Pongrácz · http://kulton.hu 2014.03.13. 10:54:57

Szerintem jó volt. Én még kitérnék az eszméletlen erős atmoszférára amit a helyszín és a kiváló fényképezés (illetve az HBO-tól megszokott remek főcím) és zene szolgáltatott. A színészek mellett a legtöbb embert szerintem ez fogta meg.

Amúgy én nagyon szívesen néznék több ilyen "inkább, hosszú film mint sem sorozat" jelegű szériát. Ahol egy jó író és jó rendező kitalál és egy évadon belül megvalósít egy szép kerek történetet (itt is szerintem amit nem magyaráztak meg a végén, azok csupán másodlagos, marginális dolgok voltak) és le is zárják. Csak, hát a TV adók 90%-os gyakorisággal minél több pénzt akarnak látni egy sikeres dologból, ezért elhúzzák a sorozatokat.

Nemes András 2014.03.13. 10:59:58

Nagyon fasza cikk, minden szavával egyetértek. Tényleg az a megdöbbentő, hogy ennyire kompromisszummentes, elvárásokat leszaró hozzáállással tudott ennyire sikeres lenni. A lezárás is hibátlan, kurvára féltem, hogy valami éjsötét, "mindenki meghal, minden reménytelen" végkifejletet kapunk, de szerencsére itt is sikerült szembe menni a nézői várakozásokkal. Annyira jó lenne elhinni, hogy példaként szolgálhat Hollywood számára, és belátják, hogy a tehetséges embereknek érdemes szabad kezet adni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.13. 11:03:30

@stoppos76: az biztos, hogy a soriban több kérdés maradt nyitva, mint amit lezártak. :)

thegoddamnbatman 2014.03.13. 11:13:37

kibaszott jó volt ez, teljesen levett a lábamról. Nem is nagyon találom a szavakat.
Egyszerre rémisztően realisztikus, és rétegesen szimbolikus.
Realisztikus, mert nincs mindenre megoldás, pont, mint a való életben, rengeteg a megválaszolatlan kérdés, amikre az életben sem kap választ az ember, viszont a környezet, a díszletek szinte érezhetőek az érzékszerveinkkel.
Szimbolikus, mert a stílusbéli utalásokon kívül olyan filozófiai mélységekbe is belemegy, amibe mainstream sorozatnak nem is lenne szabad, nehogy elgiccsesedjen, itt mégis ijesztően jól működik.
Bár jól volt megírva, nekem a történet itt teljesen másodlagos volt, a színészi játék és a már kényelmetlenül megfogó hangulat mindent vitt.
Igen, elfogult vagyok. :)

stoppos76 2014.03.13. 11:14:25

@Máté B Pongrácz: A főcímnél pedig ne feledkezzünk meg erről:
www.youtube.com/watch?v=vfazs3jBSx8

A másik, hogy maximálisan egyetértek, nagyon jó lenne több ilyen "minisorozat". Egy csomó ötletnél azt éreztem, hogy teljesen feleslegesn húzzák nyúzzák, mint a rétestésztát, csak hogy minél több évadon keresztül húzzák a sztorit, miközben az alapötlet zseniális alapanyagot szolgáltat egy 10-12 részes sorozathoz. Ehelyett a második évad közepén már a tarkód masszírozod, hogy a francnak nem nyírták már ki a bagázs felét, a sok szarkavarás után. :)

thegoddamnbatman 2014.03.13. 11:15:10

@stoppos76: ezekhez a szálakhoz kétlem, hogy visszanyúlnának később, ez ennyi volt. Szerintem merőben más lesz a következő évad, á la AHS.

clegane 2014.03.13. 11:16:08

igen, manapság ahhoz kell balls, hogy valaki ne sötétkomor befejezést írjon.

nekem már a modern horrorfilmekben is herótom van a kötelező negatív végkifejlettől. most komolyan, mennyi tehetség kell ahhoz, hogy úgy írjon meg valaki egy sztorit, hogy mindenki meghal a végén? sokkal nagyobb kihívás egy hihetően előadott igazi megoldás.

kukilopezromero 2014.03.13. 11:21:44

kicsit lelkesebb és lendületesebb cikket vártam, írhatta volna olyan is akinek tetszett a sorozat...

ráadásul lelőni, hogy ki a gyilkos a harmadik bekezdésben elég fura, mert lehet, hogy valaki csak kedvcsinálónak olvasná el a kritikát, nem biztos, hogy a sztori végét akarja tudni egyből

azzal egyetértek, hogy a 6. -7. rész már unalmas lett, és sajnos a végkifejlet, a gyilkos se volt túl különleges vagy meglepő, kicsit mintha elfáradtak volna a végére

a breaking badet se értem hogy jön ide, abból megnéztem 6 részt, de semmiről nem szólt, csak hogy hova dugják az egy szál füves cigit, egy átlagos technojáró fiatal élete izgalmasabb és eseménydúsabb, mint az a sorozat

nekem nem tetszett ez a kritika, a true detective iszonyat jó próbálkozás volt, kicsit dicsérhettétek volna jobban, na mindegy, máskor oldalakat írtok arról, hogy nincs érték ma semmiben, erre jön valami amiben van, és akkor azt meg beállítjátok közepesnek és átlagosnak

clegane 2014.03.13. 11:23:37

@kukilopezromero: lol dehát magad ekézed hogy unalmas és elfáradt.
ehhez képest a cikk nyilvánvalóan ennél a hozzáállásnál még rajongóbb hangvételű.
arról nem is beszélve hogy az első bekezdés figyelmeztet a spoilerekre.
többet kéne olvasnod.

Gulandro 2014.03.13. 11:25:16

@clegane: persze, alkalomról alkalomra visszaülnek, de pont azért mert kíváncsiak egy jó történetre. Azt azonban nem kapják meg. Egy 8 órás film végén azért szerintem szeretnek többen úgy felállni, hogy minden kérdésre választ kaptak.

Egy évad, egy ügy, okos nyomozás, szimpatikus főszereplők, némi magánélet, jó megoldás. Szerintem nagyjából erre vágynak a legtöbben. A True Detective ezekből majd mind jelesre vizsgázott.

Én nem tudom mit értenek whudonit meg puzzle thrillerek alatt az emberek. De azt tudom, hogy szeretik a rejtvényt és miközben azon visong majd minden kritika, hogy nem kell kiszolgálni a visszatekerős, többször megnézős, képkimerevítős közönséget (én sem vagyok az) jó lenne legalább a célcsoportot kiszolgálni.

kukilopezromero 2014.03.13. 11:28:06

@Nemes András: @clegane: SPOILER én meg attól féltem, hogy esetleg egyiküknek lehet köze a dologhoz, mondjuk Woody Harrelson rejteget valamit

azért így is elég sötét és beteges volt ez az egész, elkaptak egy fazont, de hány év után, hány gyereket megöltek, és a többi ember a videón nem is bűnhődött...

de azért az üzenet a végén pozitív, a fény harcol a sötétség ellen, ennyi, próbálkozni kell, biztos sok ilyen elmebeteg van ma is, olyan körökben, ahova az átlagember nem lát

SPOILER OFF

elég sötét volt ez az egész sorozat, nem értem a nézők miért vártak volna sötét véget ?

clegane 2014.03.13. 11:28:38

@Gulandro: de még mindig többes számban beszélsz hogy "ők, a nézők". "a célcsoport." kik??
miért derogál neked a saját véleményedről e/1ben nyilatkozni?

nekem nagyon tetszett befejezésestül. a kommentek alapján mások is vannak ezzel így.

nem lehet hogy pont mi voltunk a célcsoport?

kukilopezromero 2014.03.13. 11:29:36

@clegane: azt csak a 6. 7. részre írtam, a többi zseniális, és megérdemelt volna egy kis rajongást

Elmeboy 2014.03.13. 11:30:16

@kukilopezromero: Nem tetszett volna nekem a sorozat?

Segítek: de, nagyon. Többféle megfogalmazásban le is írtam, miért. Valamint valószínű ezért nevezem gyöngyszemnek az utolsó mondatban.

A spoilerre meg az elején felhívtam a figyelmet, nem mintha egy évadértékelőtől alapból nem lehetne ilyesmire számítani.

kukilopezromero 2014.03.13. 11:36:12

na és mi a helyzet ezekkel az iszonyat profi nagy felbontású képekkel a mocsárról, meg az ipartelepekről, ahogy a sötét mágia átitatja az egészet ? azokat nagyon eltalálták

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.13. 11:46:04

@kukilopezromero: spoiler:

én reméltem, hogy mikor mindketten bemennek az épületbe a végén egymást szúrják le, kiderül, hogy nincs is sebhelyes.

kukilopezromero 2014.03.13. 11:50:00

@doggfather: de az miért lett volna jó?:) hogy az egyikük képzelődött ? vagy woody harrelson a gyilkos ? vagy hogy ?

clegane 2014.03.13. 12:08:29

@doggfather: de tényleg, miért lett volna ez jó? :D

Nemes András 2014.03.13. 12:10:59

@Forgács W. András: Igen, a realista énem sajnos így gondolja.

szkristof92 2014.03.13. 12:25:56

Kurva jó sorozat és pont azon okok miatt, amiket ez a fenti szintén pazar írás is említ. Egy szimpla detektívtörténet, ami nem akar okosabbnak lenni, mint amilyen valójában, vannak benne pontok amiket balladai homály fed és nem derül rájuk fény, de nem azokon van a lényeg, hanem a sztori elképesztően igényes elbeszélésén, pluszban pedig még van két fantasztikusan megírt és eljátszott karakter, na meg olyan hangulatteremtés, amivel ritkán találkozik az ember. Sokan anyáznak, hogy a befejezés szar, szerintem meg tökéletes, kemény, feszes, a megfelelő dolgokat jól elvarró lezárás, amiben nincs semmi divatfordulat sőt még némi pozitív felütése is van noha nem ezt várnánk tőle. Ahogy már felettem is mondták, pont ez a kompromisszummentésség ami olyan remekké teszi.

Tadt 2014.03.13. 12:44:20

Szeretném előre leszögezni, hogy tetszett a sorozat. McConaughey karaktere zseniális, Harrelson hozza a tőle elvártakat, a többi karakter meg talán lényegtelen is. A story az elején teljesen kifordított magamból,wow,vajon mi lesz belőle, merre tolódik.
Hazudnék (és szerintem sokan hazudnak maguknak) ha azt mondanám, nem álltam fel mellőle kis szájhúzással. A sorozat, amit oly érdekfeszítőre húztak, hogy még egy kicsi és elpattant volna, számomra felért egy idő előtti...na értitek. Csomó minden nyitva maradt, nem varrták el a szálakat (wow, mennyire zseniális..not), felesleges karakterekkel telebaszcsizták, és adtak hozzá egy lapos befejezést.
én sem vártam nagy csavarra, gondoltam hogy egy random paraszt lesz a gyilkos, de engem nem vágott hanyatt a finálé. Az meg,hogy Rust a végén megtalálja a fényt az alagút végén, és innentől minden szép és jó...hát nem tudom..belezzenek ki, ess kómába, a barátodba vágjanak bele egy tomahawkot, lehetőleg húzd ki a 30 centis konyhakést (mert nyilván meg akarsz halni a lányod miatt,I get that), majd kelj fel, és hidd el, jobb lesz az életed. Logikus.Not.
Jó volt az eleje, a közepe, minden jó volt, kivéve a vége. Nem hasonlítanám a Breaking Badhez. A BB szerintem összességében többet adott. Őszintén leírom, és nem fogom csak azért isteníteni, mert mindenki más azt teszi..csak azért mert valamit sokan szeretnek, még nem biztos hogy jó és értem én hogy nem lehet mindenkinek megfelelni, csak azért írtam le a véleményem, hogy hátha van még odakinn valaki, aki így érez, és olvassa, csak nem meri leírni..nem vagy egyedül :D

kukilopezromero 2014.03.13. 12:53:06

@Tadt: a vége tényleg nem volt nagy szám, de azért az üzenetet nem kell kigúnyolni, a jó és rossz harcáról szólt, mint annyi minden más hasonló történet

az elmebeteg csávó a Sátánt szolgálta, és neki áldozott, McCounaugheyt meg a jót képviselte, ezért hívta papocskának

talán az volt a lényege, hogy a rossz legyőzhető és érdemes ellene harcolni

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.13. 12:54:49

@kukilopezromero: @clegane: nem írtam, hogy jó lett volna, hanem valami nagyon nagy vattafakk-ot vártam a végére, legalább egy ilyet, mint leírtam.

LakatosIstván 2014.03.13. 12:55:14

teljesen fölösleges volt, hogy minden kiderüljön, sőt - a sorozat címe is erre utal: ez a két faszi nem szuperhős, egyszerű nyomozók, még Rust is, hiába játssza mindig a nagy keményet. Pláne egy magasabb körökbe vezető ügynél, két egyszerű nyomozó legfeljebb csak részleteket láthat, az egészet magát soha a büdös életbe nem göngyölíthetik fel. És ez így is van rendjén.
A végén féltem a negatív lezárástól - egyszerűen elcseszte volna a sorozatot, nem azt érdemelné a két figura. A legutolsó jelenet pedig simán katarzist okozott. Gyönyörű volt. Nagyjából olyan hatást ért el nálam, mint a The Shield utolsó jelenete, a zseniális búcsúzó főcímmel együtt. Emlékszem, azt egy csomószor megnéztem egymás után, aztán pedig a nótát hallgattam vagy két napig, és bambultam ki a fejemből.

Tadt 2014.03.13. 12:55:42

@kukilopezromero: Ezt én értem, a jó a rossz blabla, de attól még hogy az egész -a finálé előtti rész- jó volt, nem fogom azt mondani hogy wow, ez a sorozat 100%-os volt, mert számomra nem.ennyi csak, de tényleg.

endberg 2014.03.13. 12:58:27

Egyébként onnan látszik, hogy milyen szépen elkerülte a zsánerbe szorulást, hogy azok lázadnak rettenetesen ellene, meg azok csalódtak benne, akiknek valamiféle zsánerelvárásai voltak. Aki buddy-cop sorozatot, procedural csi klónt, darkos természetfeletti horrort, wtf lost-klónt vagy konspirációs krimit várt, az mind pofára esett a 8 rész alatt valamikor. Aki viszont zsánerfüggetlenül, kellően nyitottan állt hozzá, az kapott egy nagyon jó alkotást, ami nem csak a nézői igények felszínes kielégítésére koncentrál (sőt, arra igazából nem is), hanem felpiszkálja a gondolkodó ember elméjét, és arra készteti, hogy olyan dolgokról gondolkodjon, filozofáljon, ami az átlag tv sorozat nézésekor a legkevésbé fordul elő.

Az, hogy a rengeteg mellékszál, spirál, kifejtetlen, homályos esemény a konspirátoroknak teret ad az elméletgyártásra, az egyáltalán nem baj. Pont ez a lényeg, hogy a mesebeli (tvbeli) világgal ellentétben itt nincs egyértelmű magyarázat, mindent elvarró befejezés, nagy rácsodálkozás, és pont emiatt lehet belemagyarázni sok mindent, mint ahogy a valódi világban is.

Sokan morognak a zöld füles megoldás miatt, de szerintem ott is az a zseniális, hogy egy naagy és rafinált wtf rácsodálkozás helyett egy banális, bosszantóan közönséges nyom vezeti tovább a nyomozást. (amit felfoghatok egy fricskának a procedural sorozatok megoldásai felé, de úgy is, hogy direkt túrja szét a sötét, természetfeletti elemekkel teli történetet, hogy egy banális nyom alapján elkapják a banálisan sztereotip white trash sorozatgyilkost)

Lehet, hogy sok embernek nem tetszik a True Detective, vagy csalódik benne, de az biztos, hogy jobban emlékezni fogunk rá, mint a kortárs krimisorozatok tömegeire.

Elmeboy 2014.03.13. 13:00:34

@Tadt: Ez egy tartható vélemény, annyit azért hozzátennék, hogy szerintem a vége korántsem azt akarta sugallni, hogy mostantól minden szép és jó. A világ maradt olyan, amilyen, a konspirációt (ahogy általában a való életben) nem sikerült felszámolni (jó szar is lett volna, ha egyenként végigrambózzák a résztvevőket, mint Marv a Sin Cityben). Annyi történt, hogy Rust megbékélt a démonaival.

A BB-hasonlatot már bánom, hogy beleírtam, vagyis, hogy így írtam bele. Ha nem derült volna ki a cikkből, én tökre nem hasonlítanám össze a kettőt, viszont a jelenséghez hozzátartozik, hogy mások az elejétől fogva megtették, ezért tértem ki rá. Eleve két teljesen más indíttatású és hangvételű történet, arról nem is beszélve, hogy egy egyelőre 8 részes minit a BB hat évadával szembeállítani, urambocsá trónfosztásról beszélni semelyikkel szemben nem fair húzás.

Tadt 2014.03.13. 13:07:33

@endberg: Kérlek, ne vedd személyes támadásnak, de azért zárkózottnak hívni valakit, akinek nem tetszett a vége kicsit erős. Arról nem is beszélve, hogy ha a Rust által elmondott dolgok csak most gondolkodtattak el téged, az kicsit fura. Mármint erről az jut eszembe,mint amikor a sok kis hipszter megnézi az inszepsönt és utána jönnek, hogy wow, én mekkora zseni vagyok hogy ezen gondolkodom :D

Tadt 2014.03.13. 13:10:27

@Elmeboy: Tökre igazad van a BB-vel kapcsolatban én sem történetileg hasonlítottam össze, mindezektől függetlenül számomra azt mondta a vége, hogy innentől minden jobb lesz. Pont ezt mondtam az egyik barátomnak is ,hogy felépítesz valami életszagú-izű-tapintású dolgot, valamit húsvól,vérből,szenvedésből,szenvedélyből, aztán lezárod azzal, hogy "nah, im just kidding, its a'ight" :D

Tiger Woods 2014.03.13. 13:10:39

"...a Breaking Bad méltó örököseként emlegették"

ez az egyetlen (fél)mondat, amivel nem értek egyet. a bb korrekt sorozat, de a körülötte lévő hype számomra mindig is érthetetlen volt. nálam a true detective inkább a hasonlóan zseniális deadwood öröksége (szintén hbo). szinte tökéletes, a befejező rész utolsó jelenete nekem talán picit sok volt. mintha ott már a dallas buyers clubot néztem volna. :P ettől persze még 10/10.

kukilopezromero 2014.03.13. 13:12:07

@doggfather:
ja mondjuk olyat én is szívesebben vettem volna, mert így kicsit elfulladt a vége

@Tadt:
ebben teljesen egyetértek, sőt nekem a 6. résztől olyan időhúzás jellegű volt a dolog, túl sok volt a családi probléma, a kavarás a feleséggel, aminek a sztorira nem nagyon volt hatása, csak úgy történtek a dolgok érdektelenül, viszont az első 5 rész zseniális

@Elmeboy:
nem az agyadat akarom húzni tényleg, szóval ne haragudj de a BB egy vígjáték,dráma ez meg nyomozós, sorozatgyilkosos sztori, mi ad alapot egyáltalán az összehasonlításra ? miért nem a Twin Peakset húzzuk elő inkább ? a sötét mágia a mocsárban, a gyerekgyilkosságok, a spirituális mélység inkább arra hasonlított, mi az ami a BB-vel összekapcsolja ???

Elmeboy 2014.03.13. 13:12:56

@Tiger Woods: Mondom, a "méltó örökössel" én sem értek egyet. Ellenben az, hogy akként emlegették sokan, nem vélemény kérdése :)

Rusznyák Csaba 2014.03.13. 13:17:41

A BB méltó örököse ez akkor lesz, ha a következő évadok is hozzák ezt a szintet (amiért keményen meg kell dolgozniuk Pizzolattóéknak). De igazából akkor sem, mert hat évadon át olyan szinten összetartani egy sztorit, mint Gilligan tette, akárhonnan is nézem, nagyobb bravúr, mint egy "csak" 7-8 órás sztorit végigvinni.

Elmeboy 2014.03.13. 13:18:43

@kukilopezromero: Én sem a tiédet, de tényleg hol látja mindenki leírva azt, hogy én hasonlítom össze a kettőt? Mások. Tették. Én pedig ezt megemlítettem, mert a hype része volt.

Peace :)

Rusznyák Csaba 2014.03.13. 13:19:26

@Elmeboy: Ebből már nem jössz ki :D

endberg 2014.03.13. 13:19:45

@Tadt: nem hívtam senkit zárkózottnak, csak azt mondom, hogy ha zsánerekben gondolkodsz, akkor nem fog tetszeni, mert nem teljesíti a zsánertől elvárt dolgokat. Ez nem baj, mindenkivel megesik szerintem, ettől senki se lesz zárkózott. Ha ezzel bárkit megsértettem, akkor sorry, semmiképp nem akartam azokat degradálni, akiknek nem tetszett a sorozat (pont ez a lényeg, hogy megosztó, és ez a jó), különben is, az, hogy kinek mi tetszik, az ugyebár ízléskérdés, azon meg nem illik vitatkozni értelmes emberek között.

A gondolkodásra késztetés pedig nem utólagos, pontosan az a lényege, hogy (szerintem) nem passzív figyelmet kíván (mint pl. egy amúgy zseniális Justified, vagy Sherlock) hanem olyan gondolatokat generál, amik túlmennek azon, hogy "milyen vicces, ötletes megoldás", meg hogy "na ki a gyilkos?". Persze lehet hogy másnál ez máshogy van, és csak a saját szemszögemből tudok nyilatkozni.

kukilopezromero 2014.03.13. 13:20:07

@Rusznyák Csaba: de mi köze egy füves cigiről, meg speedről szóló groteszk vígjátéknak egy sorozatgyilkosos történethez ? miért nem hasonlítjuk össze a Szomszédokkal rögtön? vagy a világ bármelyik random sorozatával ? minek kell ez a műhype?

Tiger Woods 2014.03.13. 13:21:19

@Elmeboy: igen-igen, ez nem is neked szólt (bocs), hanem ennek az általánosan elterjedt tökhülye hasonlatnak.

kukilopezromero 2014.03.13. 13:22:20

@Elmeboy: jó csak tőletek nem azt várjuk, hogy műhypeot tartsatok fenn, hanem szeretnénk hinni, hogy true geekek vagytok vagy mi a szösz, bármit is jelentsen ez, és megbízunk benneteket, pont azért szeretjük olvasni az oldalt, és ha nektek fontosabb egy hype, mint egy frankó alkotás, akkor az gáz

Elmeboy 2014.03.13. 13:25:07

@kukilopezromero: De miért lenne a hype fenntartása az, hogy tényszerűen megemlítem, hogy "amúgy ilyen volt a fogadtatása", mikor a jelenség mivoltát boncolgatom, majd utána az egész cikk kábé arról szól, mitől is egyedi az egész a saját jogán?

kukilopezromero 2014.03.13. 13:25:37

@endberg: csak ez pont egy ilyen okkult, nyomozós zsánerű film, és az ember azt hitte, hogy ezt a végéig fenntartják, de valamiért átmentek biztonságiba és behúzták a féket, de talán azért, mert a 2 színész ki akart szállni a 2. évadra ezért az ő sztorijukat befejezték így gyorsba

endberg 2014.03.13. 13:26:21

szerintem kb. annyiban helytálló a BB felhozatala, hogy az talán a legutóbbi olyan sorozat, ami nagy hypeot generált, mert eléggé szerzői lenni, és szembe menni a kommerszel.

Tadt 2014.03.13. 13:26:48

@Rusznyák Csaba: Kell nektek egy like gomb. :D

kukilopezromero 2014.03.13. 13:27:25

@Rusznyák Csaba: elengedem, megyek enni, de nekem kurvára tetszett ez a sorozat, hiába csapták össze a végét, megérdemelné a hypeot ez is

kukilopezromero 2014.03.13. 13:35:35

@Elmeboy: mert nem egy azonos műfajú sorozattal hasonlítod össze, kb olyan mintha valaki azt mondaná, hogy a Seinfeld jobb a Tövismadaraknál mikor teljesen másról szól a kettő, és más a közönsége is, és nem ellened írom ezt, hanem azokról akik ilyen hülye műhypeot csinálnak, és tényleg nem kommentelek ma többet, ígérem, és lenyugodtam

Happy Zoidberg 2014.03.13. 14:28:17

Nekem összességében csalódás volt. Az első rész után, kicsit többet vártam. Rust karakterén kívül, mindenki felejtős. Hiába volt végig bivalyerős a hangulat, az a néhány kötelező dramaturgiai klisé nagyon csípte a szememet. A gyilkos szintén egy vékonyka papírmasé. Lényegében, szart sem lehetett róla megtudni, csak dőltek belőle a marhaságok vagy öt percen keresztül. A díszletesek jobban kitettek magukért. Kár, hogy a munkájukat eléggé aláásta a forgatókönyv. A zöld-füles következtetés pedig, az év agyhalott pillanata eddig. Egy ilyen "okos" sorozatba, hogyan csúszhatott be egy ilyen retardált megoldás?

thegoddamnbatman 2014.03.13. 15:18:55

@kukilopezromero: Mivel nem nézted végig a Breaking Badet, nem igazán értheted, miért hasonlítják össze mondjuk a Losstal, a HC-vel, vagy akár a TD-vel.
Mert a maga nemében kiemelkedően jó minőségű, tévés mérföldkő mindegyik.
Ráadásul a BB nem csak egy groteszk vígjáték drogokról, egy tudatos, nagyívű fejlődés benne a lényeg.
Ilyen tekintetben meg tökmindegy a zsáner, ha hype-ja van, annak bizony oka van, és akkor akár összehasonlíthatnád a Seinfeldet a Tövismadarakkal is.

Desrix 2014.03.13. 16:12:24

Nagyon jó írás egy nagyon jó sorozatról.

Nekem egyetlen apróság böki csak a csőrömet, mégpedig weird fiction fanként a Sárga Király geek-mézesmadzagként való elhúzása az orrom előtt. Habár tisztában voltam vele, hogy itt ugyan nem fog ellejteni az orrunk előtt a Fakó Maszkos alak a sárga rongyokban, nem pillantjuk meg Carcosaban Hasturt a tavából kiemelkedvén, de ettől függetlenül azok a picinyke utalások olyan erővel hatottak rám, ami miatt a várakozás és az odaragasztás még jobban működött nálam. Tetszett volna enélkül is a sorozat, és szerintem nem vagyok egyedül vele, hogy nagyon-nagyon szükség volna egy jól megírt Cthulhus filmre vagy sorozatra, és emiatt megörültem, hogy a TD bevállalja ezt is öcsém... de nem.
Inkább lett volna benne Belzebub vagy akármi más, akkor nincs bennem ez a reménykedés, mint az utolsó részben, amikor Rust az oltár melletti falon meglátja azt a kavargó valamit az űrben (Azatoth talán?), hogy basszus, igen, mégis több lesz ebben, mint ami.
Mert igy hagyott bennem (és pár haverban) egy kis csalódást. Nagyon picit és ugye ez nem a sorozat hibája.

A Bűn Zsoltja 2014.03.13. 18:00:10

Azért az rohadtul nem derült ki, hogy valójában ki volt az fűnyírós, és miért volt olyan hatalma a környezete felett. Meg mi volt ez a carcosa kultusz pontosan. De tényleg nagyon jó volt.

Elmeboy 2014.03.13. 18:03:49

@Desrix: Szerintem nem baj az, hogy nem dobták be egyértelműen Megnevezhetetlen Barátunkat, csak olcsóbbá tette volna. Ráadásul volt annyira ambivalens, hogy amennyiben valaki szeretné azt belelátni, hogy természetfölötti elemei is vannak a sztorinak, simán beleláthatja.

(A kavargó valami, ha nem tévedek, elviekben a Sárga Király birodalmába vezető dimenziókapu volt, már azon kívül, hogy amúgy már megint spirál).

Jó Lovecraft filmre vagy sorozatra tényleg marha nagy szükség lenne már, de én úgy vagyok vele, hogy a sok béna próbálkozás mellett még mindig a TD nyúlt a legjobban a témához: pont annyit vállalt be, ami elég volt a fantázia megpiszkálásához, de a legkisebb gagyiság megkockáztatása előtt behúzta a kéziféket.

Tadt 2014.03.13. 18:22:30

@Desrix: pont ezt ecseteltem havernak, hogy azatothot látta szerintem a plafonon, és de jó lett volna...de nem.

Maya-- 2014.03.13. 18:24:29

imádtam a végét is, totál kicentizték, se több se kevesebb. jól volt ez így. sőt dicsérem, h nem egy voodoos vagy bármilyen más klisével álltak elő. itt Louisianaról van szó, a vallásos müskürük elkerülhetetlenek..az egész álam paróhiákból áll, meg nagyon gyakoriak ott a természeti csapások. ezért van az a kurvajó misztikus atmoszférája a sorinak. amúgy ez Egy igazi detektivről szól, az meg Rust. ő hajtja a zsákmányt, ő érez rá, ő rántja be a társát is az egészbe. fasza sori volt na..
baszki, non-stop ittak benne. nem tudom milyen sört nyakaltak, de kurvajó lehetett :)

Elmeboy 2014.03.13. 18:28:45

@Maya--: Egyrészt köszönöm a "vallásos müskürü" kifejezést, ezért már megérte cikket írni, mindennapi szóhasználatba felvéve :)

Azért Ruston kívül Martyról is szólt, szegény kicsit hanyagolva van, pedig volt annyira alaposan megírt karakter, mint a haverja.

Lone Star sört ittak, aminek gyaníthatóan drámaian meg fog ugrani a népszerűsége ezek után:

en.wikipedia.org/wiki/Lone_Star_Brewing_Company

Maya-- 2014.03.13. 18:33:46

@kukilopezromero: a kavarás a feleséggel nagyon kellett. a nő így fordítja őket végleg egymás ellen. vagyis legalábbis évekre..
szerintem ronda, de ravasz húzás volt.

Maya-- 2014.03.13. 18:40:22

@Elmeboy: szerintem is meg ugrik a népszerűsége :)
mint The Handsome Family-é is!

szól valamennyire róla is, de ő azért mintha kicsapongóbb lett volna. kurvázott, meg minden..le-letért az útjáról :)

Elmeboy 2014.03.13. 18:52:55

@Maya--: No de ez nem kisebbíti az általa bejárt út jelentőségét, sőt. Mindketten elveszett emberek voltak egy elkúrt világban, a különbség annyi, hogy Rust nettó nihil-pózzal álcázta a saját elesettségét, Marty meg az egyértelmű esendőségét a családjával és hagyományos értékek szajkózásával próbálta meg elkendőzni. A végére mindketten eljutottak oda, hogy megbékéljenek a helyzetükkel, és úgymond levették az álarcaikat.

A kavarás a feleséggel szerintem is nagyon kellett, bár azt mondanám, hogy az indok nem kettejük egymás ellen fordítása volt (Maggie elég egyértelműen szimpatizált Rusttal, talán még ténylegesen vonzódott is hozzá, nem volt oka ártani neki), hanem hogy Maggie végre ki tudja robbantani magát és a lányait az ártalmas házasságából. Mondta is, hogy próbálkozott egy idegennel egy bárban, de rájött, hogy az szimplán nem lett volna elég.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.03.13. 19:09:55

@Elmeboy: és meg se tudta volna tenni vele (az idegennel).

Nemes András 2014.03.13. 19:10:55

Azt én sem igazán tudom megérteni, mikor valaki a "kavarást" szappanoperás melodrámának minősíti, nekem az egész sorozat egyik legdurvább pofonja volt, ahogy a kedves, passzív, némán, összeszorított fogakkal tűrő Maggie-ből hidegvérű femme fatale lett (ahogy szemrebbenés nélkül belehazudik az őt kihallgató zsaruk képébe, abba rendesen beleborzongtam).

Maya-- 2014.03.13. 19:19:55

@Elmeboy: igaz minden amit írsz. de tartom, hogy Rust a TD. a kavarásról meg annyit, h én mint nő, azt a dugást ott a konyhában, nem tartottam volna éppen olyan csodásnak (és nem a konyháért :)), mint ahogy a feleség előadta Harrelson-nak. nagyon felértékelte Rust. :) szerintem perhecc csinálta.

Maya-- 2014.03.13. 19:27:47

@Elmeboy: ja..majd elfelejtettem. a müskürüt bármikor használhatod a mesterkedések szó helyett :) amúgy lehet, h téged ezért ki fognak nyírni :)

Elmeboy 2014.03.13. 19:34:21

@Maya--: Jogos. Annyi még csak, nem vitatkozásképpen, csak észrevételként, hogy Rust úgy TD, mint ahogy Ledger/Joker a TDK. Érthetően elhomályosítja az egyéb értékeket, attól azok még ott vannak.

Müskürü: nem baj, tetszik annyira a szó, hogy bevállaljam az esetleges lincselést.

Satellitedog 2014.03.13. 19:41:53

Helló, ez az első kommentem (régóta lurkálok errefelé, igazán kafa a blog stb...)

Spoiler:

Asszem eddig mindenki elsiklott a kommentekben afelett, hogy a bűntények mögött álló főkolompos évekkel azelőtt meghalt, még korábban pedig a friss húst szállító iskola franchise-ának a hurrikán tett be. Szóval a zöldfülű mocsári ogre amolyan egyszemélyes hagyományőrző klub volt, akit a miheztartás végett még le kellett kapcsolni, viszont a szekta (ami ha jól értettem két nagy család férfitagjaiból/a két család irányítása alatt állt) már nem volt olyan aktív, mint korábban. Persze totál nyitva maradt a hídon kifeszített nő nyomozati szála, úgyhogy nem lesz nehéz folytatni, de.

Amúgy a zöld fülű kaporszakállú szörny és a Cajun Mardi Gras említése után kutatva ezt találtam, ill. egy ehhez hasonló jelmezes bolondra számítottam en.wikipedia.org/wiki/File:My_favorite_costume_of_the_day_Mardi_Gras_2010.jpg
A jelmezhez hasonló maszka egyébként mintha a Tuttle féle VHS felvételen is látszana...

A lényeg, hogy a főszereplők a maguk nyomozását lezárták, a kultusz székhelyét felfedték a nyilvánosság előtt.

Satellitedog 2014.03.13. 19:46:39

Nem tudtam, hogy utólag nem lehet szerkeszteni a hozzászólásokat. Bocs a befejezetlen mondatért.

Amúgy nem akarok flegmának tűnni, ez a blog komolyan nagyon menő, és még a kommentek se cseszik fel az agyam...

SD

Maya-- 2014.03.13. 20:01:17

@Elmeboy: igen. és azok az egyéb értékek nagyon ott vannak. sőt. csak én most lehet M.McConaughey rajongó lettem..vagy mi :) mostanság nem ismerek rá..és aztán ez az Oscar is..nem tudom, hogyan tudják majd pótolni mással. félek nem lesz ennyire szuper a következő évad. hmm..

endberg 2014.03.13. 21:05:41

@Elmeboy:

Jól mondod! A lovecrafti egyik alaptétel, hogy ha valaki szembesül úgy istenigazából a mítosszal, az minimum megőrül. Így mi, nézők meg lettünk kímélve az őrülettől, és pontosan annyit kapunk a mítoszból. ami már kényelmetlenül fészkeli az agyat, de még lerázható, racionalizálható. Szerintem pontosan ettől lovecrafti. Egy felhőkarcolónyi CG chtulhu nem lenne az.

Tiger Woods 2014.03.13. 22:34:35

@Elmeboy: jó lovecraft cuccok voltak anno a yuzna-stuart gordon filmek. azok nagy kedvencek. amúgy nekem az jött át, hogy a spirált rust csak odaképzelte és a sárga király a rongyokból meg gallyakból összetákolt totemcsávó volt ott a carcosában.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2014.03.14. 01:08:51

@kukilopezromero: "de mi köze egy füves cigiről, meg speedről szóló groteszk vígjátéknak egy sorozatgyilkosos történethez ?"

Ha te komolyan ezt szűrted le a BB-ből (nem tudom meddig nézted), akkor valóban soha nem is jöhetsz rá, hogy miért hasonlítják össze a kettőt. Pedig Rust, Walter White az egyetlen ennyire határozottan, és következetesen végigvitt karakter a tévében, és a párhuzam tökéletesen áll a két sorozat és a két karakter között egyaránt.

Az oka pedig nem az, amiről az adott sorozat szól, hanem az ív. A karakterek.

Csabival abban egyetértek, hogy a BB-t azért 8 rész nem fogja letaszítani a trónról, de Pizzolatto bámulatosan csinálta. Azoknak meg, akik azt hiszik, hogy gyorsan le kellett zárni a végét, blalblabullshit, csak annyi, hogy Pizzolatto már az elején leszögezte, hogy utálja a folytatások sorozatokat, amik befejezése attól függ, hogy az adott csatorna meddig bólogat a folytatásra. Ezért ő már az elején tudta hogyan lesz vége és semmi szarakodást sem akart csavarokkal vagy ilyesmi.

Számomra az év sorozata, és bízom benne, hogy Mattie fiú minden valamirevaló tévés díjat behúz, ami csak létezik.

Nem sok sorozat van, sőt, amire életemben 10/10-et adnék, de erre igen. Mert ebből pontosan így lehet kultusz, klasszikus, hogy 8 tökéletesen felépített epizód - se több, se kevesebb.

Agent Ricsko 2014.03.14. 07:54:21

@Elmeboy: @Maya--: Nekem ugy a harmadik resz kornyeken tunt fel, hogy Rust Lone Star sort vedel megallas nelkul, es azota sem tudom eldonteni, hogy csupan azert lehet ez igy, mert azon a kornyeken ez kb a helyi "Aszok", vagy apro utalas McConaughey elso (sok szempontbol rokon) komolyabb szerepere a 96-os Lone Star cimu - kibaszott jo - filmre.

Na tessek, gyartom itt az osszeeskuves elmeleteket pedig nagyon nem akartam. :(

thegoddamnbatman 2014.03.14. 09:19:20

@Agent Ricsko: Nem. Szerintem zért iszik lone star-t mert annak a logóján van egy sárga csillag, ami jól mutatott a doboz-emberkék fején (korona), amikor Rust kézműves foglalkozást játszott a kihallgatás alatt.
-> Yellow King.

Satellitedog 2014.03.14. 09:54:22

Texas egyik népies neve a "Lone Star State", Rust pedig texasi, szóval a sörrel is a louisianai tahók orra alá akarja dörgölni a megvetését.

Maya-- 2014.03.14. 18:18:07

@Agent Ricsko: @thegoddamnbatman: @Satellitedog:
jó meglátások. viszont nem tudom mennyire szponzorálhatta a Lone Star a sorit, de nagyon megérte nekik :)

obscuriloquium 2014.04.19. 19:05:18

A Lone Star sörhöz:
Valahogy az az érzésem, hogy ez olyasmi vicc akart lenni, mint a Pabst Blue Ribbon a Blue Velvetben. Persze ehhez tudni kéne, hogy a Lone Star kőbányai világos kategória-e!

virtualdog 2014.06.28. 10:53:56

A True Detective címhez: szerintem ez általánosan arra utal, hogy mitől is lesz valaki igazi detektívalkat, és mivel Marty-ra egyrészt végül is hat Rust érve ("befejezetlen ügy"), másrészt övé a végső ötlet, amivel lezárják az ügyet, nem jogos egyedül Rust-nak adni a címet.

Breaking Bad: talán kár összehasonlítani - most már mindegy -, és amíg néztem a BB-et, nagyon jól megírt karakterek voltak abban is, de számomra sokkal komolyabb, művészibb érték a True Detective, sokkal kevesebb benne a kötelező, nézőket a sorozathoz bilincselő drámai szál (a BB első évadjának 80%-a, a drogfőző-biznisz beindulásán meg az alvilággal való találkozásból eredő szituációk mellett, mégis csak egy "tipikus" rákos-szenvedő családos TV-dráma volt... ezért is hagytam abba).

Viszont érdekes jelenség, hogy hogyan tud rosszat tenni egy sorozatnak - vagy legalábbis megnehezíteni a nézői élvezeteket, ha az ember utánaolvas a neten - az a kreatív, ötletelős, mindent poszt-posztmodern csavarokba tekerve látni kívánó fandom, ami más lufi-sorozatoknak éppen hogy erőt adott (pl. Lost). Egyetértek Elmeboy-jal, ez nem egy találgatós, hatalmas csavarral lezárt whodunit-történetnek volt beállítva se az elején, se közben, se a végén nem ígért ilyet.

Legközelebbi filmes párhuzam: a zseniális dél-koreai Memories Of Murder. Mindenkinek ajánlom, aki (hozzám hasonlóan) True Detective-elvonásban él most. Egyben várok tippeket! :D Carnivale megvolt, American Gothic-ba belenéztem (jóval gyengébb írás, de uez a Bible Belt-hangulat jellemzi).

A misztikum a végén valóban lehetett volna erősebb - de az egy másik sorozat lenne. Ez így volt tökéletes, és tényleg jól fel volt építve. A Yellow King-novellákat meg pótolom most utólag (féltem, hogy spoileres lehet).

@Desrix, weird fiction tippeket adsz? :) Amit eddig ilyen jellegűt olvastam, az mind bejött.
süti beállítások módosítása