Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Evil Dead (2013)

2013.07.02. 06:00 Rusznyák Csaba

evildead20130.jpg„Ó, nézd, a vaksötét, dögszagú pincébe vezető csapóajtó csupa vér! Hé, menjünk, nézzük meg, mi lehet odalent.” Istenemre, ha az átlagember csak feleolyan ostoba lenne, mint az átlag horrorkarakter, az emberiség rég kihalt volna. Már Sam Raimi 32 évvel ezelőtti eredetijének vágóhídmarhái is mindent megtettek azért, hogy mielőbb megdögöljenek, és a Föld intelligenciahányadosa nem sokat javult azóta. Úgyhogy egy darabig azt hiszem, a hírek, kritikák tévedtek: méghogy nincs humor az új Evil Deadben?

Az iróniától a gonosz cinizmuson át a paródiáig mindennek fel van dobva a labda a felvezetésben. Kriptaképű szemüveges hippi? Naná, hogy ő fog felolvasni a holtak könyvéből. Drogfüggő, elvonókúrára érkezett csaj? Persze, hogy ő lesz az egyetlen, akinek rögtön leesik, hogy valami nagy gáz van. Tökös, szótlan, kívülálló fickó? Egyértelmű, hogy ő lesz a sztori hőse. Egymást érő öncsonkítások, végtaglevágások? Ebből muszáj poént csinálni. Aztán az elsőfilmes Fede Alvarez, Raimivel és Bruce Campbellel, mint producerekkel a háta mögött, mindezt végigviszi, igaz, hogy mocskosul véresen és brutálisan, de szárazon és halálkomolyan. Hiába akartam nagyon szeretni ezt a filmet.

A humor annak ellenére bántóan hiányzik a remake-ből, hogy az eredetiben sem volt meghatározó (de nagyon is ott ólálkodott benne), azok után pedig különösen, hogy tavaly a Ház az erdő mélyén és a Resolution már teljesen szétszedte ezt a műfajt. Mondhatni, a filmvilág meghaladta az Evil Dead alapfelállását, az elhagyatott vidéken henteléspornóba csöppenő fiatalok tortúrájának faarccal való előadásánál már többre van szükség. Ha viszont humor nincs, ha az egészet komolyan kell venni, ha izgulni, aggódni, szorítani kell, akkor ahhoz karakterekre lenne szükség. A drogos Mia az egyetlen, akiben van némi spiritusz, erre a forgatókönyv pont őt teszi az első démon otthonává – a többiek meg ránézésre is csak a gyomorforgatóan kreatív haláltusájukat várják.

Ami a horrort illeti, az a legnagyobb baj az Evil Deaddel, hogy sokkal inkább gusztustalan, mint ijesztő vagy félelmetes. Értékelem, ahogy premier plánban fröcsög, zubog, ömlik a vér, szakad, mállik, rothad a hús, főleg, hogy praktikus effektekkel, CGI nélkül teszi – és ráadásul egy stúdiófilmről beszélünk (ez még egy ilyet is megérdemel: wow!). De szinte teljesen hiányzik mögüle a feszültség, ráadásul ahhoz az überkegyetlen brutálmaratonhoz képest, amit a hype hónapok óta ígért, megkockáztatom, hogy még a gore sem elég.

evildead20131.jpgStrukturálisan a remake pont fordítva működik, mint az eredeti. Míg a ’81-es klasszikus sok-sok tökéletlen, suta részletből állt össze egy lenyűgöző egésszé, addig a feldolgozás a sok nagyszerű, a horrorgeek szeretnivalón ocsmány lelkét balzsammal kenegető, ínycsiklandozó trancsír ellenére is egy tempójában és stílusában meg-megtörő félfilm marad. A kettő közti különbség belövésénél nem kell mélyre ásni: noha Alvarez, néhány felesleges trendi baromságtól eltekintve, egyáltalán nem végez rossz munkát, az új Evil Deadben nyoma sincs Raimi őrületesen energikus, intenzív rendezésének.

Hogy az újrázás mégse tűnjön el teljesen a süllyesztőben, arról az utolsó 10 perc gondoskodik. Alvarez mocsokkal, vérrel, abszurditással, apokalipszissel átitatott, üresjáratra és gondolkodásra időt nem hagyó finálét kanyarint, aminek egyes momentumairól azt sem tudom eldönteni, hogy pofátlan lopásnak, gépies remake-elésnek vagy rafinált homage-nak minősülnek-e, és egyáltalán nem is érdekel.

De hiába sorolható egyértelműen a jobb feldolgozások közé, az Evil Dead stábjából akkor is a marketingesek voltak a legbátrabbak: rá merték írni a plakátra, hogy ez minden idők legrémisztőbb filmje.

67 komment

Címkék: horror filmkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr475386622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kukilopezromero 2013.07.02. 07:48:46

sajnos a kritika teljesen helytálló

az evil dead remake egy szép, de unalmas film

azt nem értem miért kell valami képkockáról képkockára újrázni?

szinte egy jelenet se volt a filmben, ami ne lett volna ismerős, és ne láttam volna ezerszer

kb, mint az új Superman, amiben szintén az összes elemet láthattuk már a korábbi filmekben

ok, csináljanak egy remaket, mert ha ehhez van merszük, akkor ahhoz is legyen, hogy igenis megpróbálnak új ötleteket belevinni ,
mi értelme volt teljesen ugyanazt leforgatni?

ráadásul spiritusz nélkül? mert tényleg pont a humor és a vagányság hiányzik

a trükkök gyönyörűek

ámultam milyen szépen meg lehet csinálni egy filmet ma is, ha odafigyelnek, az erdő, az effektek csillagos 5ös

komolyan ha ilyen látványt össze tudnak hozni, semmi akadálya nem lenne, hogy profibbnál profibb fantasy vagy egyéb horror sztorik szülessenek

szóval ez oké, de komolyan miért kellett tök ugyanazt leforgatni?

kb a feléig jutottam és el is aludtam

ghost 2013.07.02. 07:57:25

Sajnos igaz.
Rossz rendezés, gyenge szinészek, zavaros forgatókönyv.
Kár érte.

entro 2013.07.02. 08:18:37

@kukilopezromero: Azért érdemes végignézni egy filmet, amit véleményezel. A finálé nem kicsit tér el az eredetitől.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 08:41:17

Védelmembe veszem a filmet. Jó volt, csak túl nagy elvárások közé csöppent. Annak, amit a marketingesek állítottak a filmről, egyszerűen NEM LEHETETT megfelelni. Ha a horror-remake-ek általában csak fele ilyen jók lennének, már boldog lennék. Szerintem jól megcsavarták az eredetit, tetszett.

batboy 2013.07.02. 09:41:12

az Acélember, a Star Trek, a World War Z és most ez a kritika is az alábbi formula alapján előre kiszámítható eredménnyel készült.

a film relatív sok pénzből készült + nagy stúdió áll mögötte + sokan ismerik a címet + 1999 után készült + nem VHS-ről lett összebogarászva = geekz blog fika

kukilopezromero 2013.07.02. 09:48:52

@batboy: de amúgy tetszett a film ? megnézted már ?

Happy Zoidberg 2013.07.02. 11:26:41

Ja, hogy ez ilyen? Akkor meg sem nézem inkább. Érintetlenül hagyom a triológia imázsát.

Amúgy, mi a frász történt Sam Raimi-vel és Peter Jackson-nal?

entro 2013.07.02. 13:05:09

@batboy: Bár nem értek egyet mindenben a kritikával, nekem kifejezetten tetszett a film, de a hiányosságok felmutatását ne nevezzük már fikázásnak. Bár kétségtelen a kritikus hangnem, sztem érezhető a különbség az általad említett filmekről készült szövegek, és ezen írás hangsúlyai között. Lehet, hogy én értem félre, de ez távolról sem egy földbe döngölő kritika.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 14:30:38

@entro: igazad van, nincs szó itt földbe döngölésről, idézem:
"De hiába sorolható egyértelműen a jobb feldolgozások közé..." Ez pozitív.
Továbbá:
"Hogy az újrázás mégse tűnjön el teljesen a süllyesztőben, arról az utolsó 10 perc gondoskodik." Ez is pozitív :)

Jó ez a film, na. Nem tökéletes, tényleg életszerűbbek is lehetnének benne a karakterek, lehetne benne több humor, de így is hatásos, hogy csak ízléses gore van benne, meg némi ijesztgetés.

A menyasszonyomnak jobban tetszett, mint az eredeti, merthogy "keveset gatyáznak benne, és jók a trükkök".

entro 2013.07.02. 14:38:05

@Werewolfrulez: Abban meg én értek egyet veled, hogy a vállalás nem volt teljesíthető, nincs olyan, hogy legrémisztőbb film. Teljesen rendben volt szerintem, nem csalódtam.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 14:40:39

@Bad-Joe-Ben-Joe Sixshoota': Sam Raimi Drag me to hell-je nem volt elég jó? Szerintem király film volt.

Fratello (törölt) 2013.07.02. 14:58:56

@Werewolfrulez: A "Drag me to Hell"-ben mészárolnak le egy kismacskát, vagy én néztem valamit félre? Eléggé macskabuzi vagyok, anno ott abbahagytam a filmet, pedig amúgy ritka viccesnek tűnt...

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 15:17:12

@Fratello: Öhm... az a film macskabuziknak nem ajánlott, de az új EVIL DEAD sem. Ha az vigasztal, a Drag me to Hell-ben később visszaöklendezik a túlvilágról a cicát a gazdájának. :)

Ezt sose értettem, miért ez a borzasztó nagy macskaszeretet. Az ismerőseim 80 %-a macskaimádó. Ez csak egy állat. Oké, dorombol, meg minden, de csak egy állat. Nem kell túlmisztifikálni. Egyik haverom barátnője (most már felesége) szintén abbahagyta a Drag me to Hell nézését, amikor lezúzták benne a kismacsekot. Na most lemészárolt embereket (pl. bármelyik horror), kutyákat (pl. Hills have Eyes), csirkéket (pl. Angel heart), stb. simán lehet nézni, de macskát nem?

Csak én vagyok ilyen rohadt érzéketlen a macskák irányába?

Fratello (törölt) 2013.07.02. 15:26:30

@Werewolfrulez: "Csak én vagyok ilyen rohadt érzéketlen a macskák irányába?"

Eszerint... :) Nálam a macskák abszolút elsők, ez van... (az "emberek" asszem a top tízbe se férnek bele...)

Megjegyzem, eddig egyetlen olyan film volt ahol nemhogy "eltűrtem", de harsányan röhögtem a macskagyilokon, és ez a The Boondock Saints c. film ominózus "macskafröccsentős" jelenete volt, ami annyira morbid és beteg volt hogy egyszerűen nem lehetett komolyan venni... :D

kukilopezromero 2013.07.02. 17:56:38

@Fratello: az a fajta öreg néni vagy aki a vagyonát nem a gyerekeire hanem a macskáira hagyja? :)

kukilopezromero 2013.07.02. 17:57:20

@Werewolfrulez: a drag me to hell király volt !!

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2013.07.02. 18:16:01

Csabára ráférne egy nyaralás:)

Rusznyák Csaba 2013.07.02. 18:37:41

És amikor tavaly egymás után dicsértem a nagy nyári filmeket (jó, persze nem mindet), akkor az volt a baj:)

K.Leslee 2013.07.02. 19:08:55

En egy olyan angol nyelvu oldalon gondolkodom, ahol kevesbe ismert am nagyszeru filmeket mutatnek be. Akkor meg biztos sznob lennek.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 19:30:18

@K.Leslee: az lennél, de elolvasnánk :)
@Rusznyák Csaba: jó ez így is, nem baj, ha nem hódolsz be a tömegeknek. Egyébként gondolkodtam a filmen, és arra jutottam, hogy tök jó, hogy a készítők sok szempontból beintettek az elvárásoknak.
Humoros volt az eredeti? Ez nem lesz az!
Ash kell a népnek? Ebben nem lesz! Groovy kell a népnek? Itt nem lesz... na jó, a végén esetleg egy kicsi... :D

SPOILER

Ugyanezt éreztem a végén amikor a Jane Levy karaktere nem érte el a láncfűrészt. Le mertem volna fogadni, hogy majd a nyaklánccal halássza közelebb, mint az eredetiben... erre kinéz a csaj a kamerába és azt mondja: elég a szarozásból! Aztán letépi a kezét :D Mekkora már!

SPOILER VÉGE

Maya-- 2013.07.02. 21:12:12

áá..én senkit se sajnáltam, senkiért nem izgultam..ez így nem helyes na. oszt pont oda kell menni elvonóra, majd Csernus fölolvas a könyvből..vagy legalábbis valami tanár volt az illető..hát nagyon intellektuális kell lenni az ilyesmihez..na jó, nem spoilerezek :)

kukilopezromero 2013.07.02. 21:30:02

@Werewolfrulez: és miért örülsz annak ennyire, hogy se nem humoros, se Ash nincs benne?

mintha valami hatalmas eredetit alkottak volna, ki kell ábrándítsalak, ez csak egy remake

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 21:46:48

@kukilopezromero: Remake? Nemmondod?! :D

Annak örülök, hogy nem csak az effekteket újították fel, és az eredeti sztorit mondták vissza, mai fiatal szereplőkkel, hanem igyekeztek megcsavarni a dolgokat, játszani az elvárásokkal. Természetesen nem annyira csavarták meg a sztorit, mint a Cabin in the Woods esetében, csak annyira, hogy az eredetit jól ismerők találjanak benne csemegéznivalót. Persze én is szeretném, ha visszatérne Ash, de félek tőle, hogy egy ilyen kultikus szereplőt bolygatni ingoványos talaj. Az ED 1-ben pici humor, pici Ash, nagy gore volt; az ED 2-ben nagy humor, nagy Ash, nagy gore; ebben meg no humor, no Ash, csak gore. Mivel kábé a 2. rész is az első remake-je volt, VALAHOVÁ lépni kellett. Ha azt nézzük, hogy ezt a három tényezőt lehet variálni, logikus, hogy ilyen lett a 2013-as remake.

kukilopezromero 2013.07.02. 21:51:34

@Werewolfrulez: milyen csavar volt benne ? tök ugyanazt leforgatták. te meglepődtél benne valahol vagy mi ?

pont olyan embereknek csinálták akik nagy ívben leszarták milyen lesz, akiknek se lelkük, se humorérzékük

hogy keressenek egy kis pénzt, hát kösz, ne a kedvenc filmjeinken keressenek pénzt a tehetségtelen rendezők

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 22:14:44

Hagyne' kelljen már szájbarágni :)

Néhány csavar a filmben:

SPOILEIR ON

- a férfi főszereplő a finálé előtt meghal
- a legelső áldozat "megtisztul", és az utolsó negyed órában ő lesz a főszereplő
- a démonok nem "csak úgy" szállják meg az embereket, hanem meg szeretnének szerezni 5 lelket, hogy megidézzenek egy überbrutál démont, ami meg is idéződik
- leég a ház!

SPOILER OFF

Igen, az első kivételével mindegyiken meglepődtem, mint ahogy a fentebb már általam elspoilerezett "lánfűrészmegszerzős" dolgon is.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 22:17:44

@kukilopezromero: ja, nem nyomtam meg, hogy "válasz erre".

Ahogy olvasom Te csak félig láttad a filmet. A rossz felét láttad. Kezd el a közepétől. Sokkal jobb :D.

kukilopezromero 2013.07.02. 22:23:06

@Werewolfrulez: annyira szar volt, hogy a feléig tudtam nézni

de kösz, hogy mivel nem néztem végig, lelőtted az összes poént előre, rendes gyerek vagy :))

nézd meg sokszor és örülj neki

sőt, azt is állíthatnád, hogy ez a film sokkal jobb lett mint a régiek

én nem tudok ennyire hisztérikusan rajongani érte min te, ne hari, de látom te nagyon felpörögtél :)

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.02. 22:26:44

@kukilopezromero:

Bocs a spoilerekért, ezt nem gondoltam át. :)

Nem jobb, mint a régiek. A régiek 10/10-esek, ez meg csak 8-as. Nálam. Jelenleg.

No, ezt jól megbeszéltük. Más téma?

kukilopezromero 2013.07.02. 22:50:40

@Werewolfrulez: jó befejezem azt a kurva filmet, de ajánlom, hogy lepjen meg

más téma lehetne az alvás vagy a világbéke

na peace öcsém :)

Atheist · http://www.facebook.com/limbforalimb 2013.07.03. 06:27:47

Nekem tetszett ez a remake, semmi bajom nincs vele. (A Drag me to Hell is állat volt.)
A macskákat meg ki nem szarja le? :D

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2013.07.03. 08:23:40

@Werewolfrulez: esküszöm hamarost küldöm azt a kurva csomagot! Agyam mint a szita, jézusom........

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.03. 12:29:20

@Wostry Ferenc:
:DDDDDDDDD
Köszi, előre is. :)
Küldjem el megint a címet? :D

Nightshift 2013.07.03. 16:13:34

Vérmocskos. Én a magam részéről nem átallom fügetlen filmként kezelni. Semmilyen értelemben (leszámítva helyszínt, és a sztori csupasz vázát) nem tudom remaknek nevezni. Legyen inkább egy olyan film, melyet bevallottan erősen inspirált Raimi Evil Deadje. :)

Superbad 2013.07.03. 20:29:03

Ez a 2013-mas újragondolás sajnos számomra az "R"besorolás ellenére is vérszegény.A szokásos alapkoncepció természetesen várható volt: tinik,brutalitás felsőfokon és cameo láncfűrész.....újabb dögunalmas szemét...sajnos

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2013.07.03. 22:52:16

@Werewolfrulez: nem kell, megvan! Többek között ezért is tragikus a szitu :)

Filmről meg: igggggen gyenge. Véresnek véres, de mivel nem vagyok már 13 éves, ez nem köt le. Félelemkeltésből főleg bukta.

memora 2013.07.03. 23:45:03

Már a trailernél sejthető volt, hogy ez lesz a vége, már az is olyan műanyag volt...
Persze azért megnézem :-D

walter white 2013.07.04. 10:48:12

a film siman nezheto es teljes rendben van ez az iras is. egyedul azt sajnalom, hogy kb. minden tizedik mozis horror sikerul csak legalabb ennyire nezhetore... :/

walter white 2013.07.04. 10:57:49

azon agyaltam, hogy ezeket a 30 eves horror es sci-fi franchise-okat vajon milyen celkozonsegnek szanjak?

azoknak tobbnyire ugysem jonnek be a remake-ek/reboot-ok, akik regen rajongtak az eredetikert, elintezik ezeket egy legyintessel, hogy a regi jobb volt. a mostani fiataloknak pedig nem sok lovese van a par evdizeddel ezelotti retegfilmekrol, szoval nem ertem, hogy ezekben mi az uzlet, miert kell hasznalni (megvasarolni) ezeket a cimeket, ha a marketigre egyebkent is eltapsoljak a filmek koltsegvetesenek a harmadat.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.04. 11:14:55

@walter white: a célközönséget a fiatal fiúk alkotják. A fiatalok hallottak a régi, nagy névről, de nem tetszett nekik, mert "gagyi". Ezért felújítják a régi filmeket (külsőleg), hogy ne tűnjenek "gagyinak". Viszont az öregek meg az újat nem szenvedhetik. Generációs szakadék...

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.07.04. 11:26:47

A t. közönség gondolom ki fog térni a hitéből, de sztem az eredeti is primitív fasság (igen, annak csinálták, azzal együtt). A távolság sok mindent megszépít, de hogy felnőtt emberek itt fetrengenek ájult tisztelettel ez előtt az izé előtt, nekem olyan érthetetlen, mintha mondjuk egy négyéves korban, a homozóban lefolytatott gusztustalansági versenyt emlegetnénk máig életünk megismételhetetlen csúcsaként.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.04. 14:29:41

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: az eredeti is rétegfilm volt, gyermeteg humorral. Nem tetszhet mindenkinek, csak az olyan "perverzeknek" akik szeretik a gusztustalankodást és a fura irányokba lengetett kamerával készült felvételeket. Az új ED is rétegfilm, csak gyermeteg humor nélkül :)

Annyiban igazad van, hogy már az eredeti is egyszerű volt, mint a faék. De nem kell minden filmnek ultracsavaros poszt- meta- akármilyen csudának lennie. Az eredetiben pont az a jó, hogy a kő egyszerű sztorit csúcsra tudta járatni. A gusztustalankodás pedig azért jó, mert a való életben nem merjük/nem lehet/fúj megtenni. :)

walter white 2013.07.04. 16:42:29

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: nem ertem amit irsz, nekem akkor es ott, 25 evvel ezelott tetszett, ha most neznem ujra akkor lehet, hogy a tavolsag csunyitana es nem pedig szepitene.
vajon miert port erre emlekszunk vissza azota is sok szeretettel, nem pedig a masik otszaz horrorfilmre ami abban az evtizedben keszult?

memora 2013.07.05. 03:03:53

Megnéztem én is, és elég felemás érzésekkel kapcsoltam ki a lejátszót. Csak én gondolom úgy, hogy a The Thing-hez hasonlóan ez is a remake és a (prequel helyett ezúttal) folytatás között akart lavírozni? Voltak arra utaló jelek, hogy legalább az első film eseményei már megtörténtek, de aztán később már nem sikerült felfigyelnem semmi hasonlóra. Szerintem gorefest-ként amúgy működik a film.

SPOILER ON
Az élve eltemetéses jelenet azért szép volt, nem gondoltam volna, hogy pont ebben a filmben fogok egy ilyen érzelmileg túlcsorduló, megható jelenetet látni, hüpp-hüpp. Másrészt meg így a végére átfordult egy megváltástörténetbe az egész, plusz megkapja az első 70 percből fájóan hiányzó dinamizmust és egy olyan katartikus, őrült és groteszk apokalipszis vízióvá válik, amilyennek az egész filmnek kellett volna lennie. A színészek viszont sajnos borzalmasak, főleg ha Campbell one man show-jához hasonlítjuk az eredeti változat végéről (itt a főszereplő kb úgy néz a démonná alakult társaira, mint aki most vette észre, hogy kutyasz@arba lépett a vadiúj cipőjével). Pozitívum volt még a könyv képes kommentárja is.
Amúgy mi ez a feminizálódás a horror remakek körében? The Thing, most meg Evil Dead? Nem mintha baj lenne, de mintha kezdene szokássá válni a férfi főhősök lecserélése...
A stáblista utáni "groovy" meg vajon egy Evil Dead 4 beharangozója akart lenni? Vagy az egész remake az volt?
SPOILER OFF

A vége miatt nekem kis jóindulattal egy 7/10-et megér.

kukilopezromero 2013.07.05. 07:51:46

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:

hát figyi meg kell tanulni szórakozni

nevetni a hülyeségen

mi sokan ezt gyerekkorunkban láttuk, és igenis nagy élmény, és jó emlékeket nyújt, ahogy a korszak többi filmje is

nem fetrengünk előtte, csak jól esik néha röhögni ezeken és kidumálni

másrészt szerintem meg a te kommented érthetetlen kicsit, ahogy próbálsz itt mindenkit kiosztani

ezt a gusztustalan jelzőt se értem

az a baj, hogy mi nem Shakespeare drámákról beszélgetünk egy sör mellett?

mi legalább nem tettetjük magunkat, hogy félművelt álintellektuel művészkedő barmok vagyunk

sokkal nagyobb egy művészet egy punk koncert vagy egy jó horrorfilm akármelyik kötelező olvasmánynál

kukilopezromero 2013.07.05. 08:11:20

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:

Elsőrangú effektek vannak benne, amik a mai napig könnyeden lesöpörnének egész sok filmet az asztalról

hihetetlenül vicces és hülyéskedős, és ki ne szeretni jókat nevetni?

kibaszottul félelmetes, jó legalábbis mikor először láttam az volt

az undorító fejű démonok, az erdőben suhanó kamera még most is kísért

iszonyatosan kreatív és ötletes az egész

hát miért ne rajonganánk érte?

és az sem igaz, hogy foggal-körömmel ragaszkodunk hozzá, mert én is kb ha 5 évente egyszer megnézem, plusz most is csak a kritika miatt beszélgetünk róla

és egyáltalán nem vagyunk egysíkúak, mert itt is megoszlott van akinek tetszett az új, van akinek nem, ráadásul Sam Raimi azóta készült filmjei is erősen megosztók, pl az Oz is egy rakás szar volt szerintem

inkább te ragaszkodsz ennyire görcsösen ehhez márpedig ez egy szar film, mint valami keresztény tanárnéni aki a fia erkölcsi védelmében tüntet, közben meg egy megsavanyodott vénasszony, akinek nem volt sexben része ( bocs ez csak egy vicces példa )

mert emlékszem te már múltkor is ilyen primitív fasz ( bocs, csak a te szavaiddal élek ) stílusban támadtad ezt a filmet

szóval nézz Alkonyatot és mindenki boldog lesz

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.07.05. 11:34:48

Meglepő lehet, de ugráltam már punkkoncerten, szoktam sörözni meg trancsírozós horrort nézni, általában azért, mert szórakoztat (nahát!), a bálványozott Evil Dead meg nem tette. Ha ettől leszek művészkedő sznob barom, hát kibírom.

Másik elképesztés, hogy létezik jó kötelező olvasmány és rossz horror, sőt rossz punkzene is, de remélem, eddig a megdöbbentő felfedezésig már eljutottál magadtól.

Alkonyatot viszont nézzen a halál, azt tudtommal művészkedő entellektüelek se szoktak.

kukilopezromero 2013.07.05. 11:54:30

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: tudom, hogy szereted az Alkonyatot :)

nem kell ezt szégyellni, szerintem menj ilyen tini emos blogokra inkább, ott jól fogod magad érezni

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.07.05. 12:00:18

Nem esek hasra az Evil Deadtől = emós tini vagyok. Nagyszerű, már ezt is tudjuk.

kukilopezromero 2013.07.05. 12:04:12

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: hát csak azt tudom, hogy nagyon mérges vagy valamiért

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.07.05. 12:23:01

Tévedés, csak simán az értetlenségemnek adtam hangot a Gonosz halott széles körben tapasztalható, nekem totál indokolatlan ajnározásával szemben. Rajongók előtt tán kissé sértő hangnemben, belátom.

Semmi bajom az olcsó örömökkel, de ez még olcsónak is béna. De azért büszke prolisznobnak (esetleg tényleg műveletlen suttyónak) lenni sem valami nagy pálya, ahogy beszűkült álentellektüel kirekesztőnek sem. Igyekszem a 2 véglet közt maradni.

kukilopezromero 2013.07.05. 12:31:02

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: talán ha nem lennél ilyen bunkó, megértenéd miért szeretjük :)

kukilopezromero 2013.07.05. 12:51:38

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: felőlem kimoderálhatják az előző kommentem

de figyelj, 25ödszörre írod le, hogy neked nem tetszik

megértettük hidd el, itt meg van 500 olyan ember akinek igen

most akkor mit csináljunk?

mindenki válaszolt neked normális hangnemben, abszolút nyugodtan megfogalmazva a véleményét, te meg csak jössz ezzel a primitív, proli meg milyen jelzőkkel

nem értem mit vársz tőlünk ezek után?

jó megértettük, neked nem tetszik, most mi legyen?

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.07.05. 13:38:32

Semmi, menjem mindenki békével, köszönöm a csevegést.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.07.05. 13:39:43

És a menjent is elgépeltem, pitsába már.

kukilopezromero 2013.07.05. 13:43:21

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: ne haragudj, nem veszekedni akartam, szép napot

walter white 2013.07.05. 22:11:41

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: azt meg mondd meg, hogy melyik regi(modi) horror tetszik.
vagy valld be, hogy csak a kultusza nem tetszik az evil dead-nek :)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2013.07.06. 19:42:34

Nemtom, nem számít-e túl művészkedőnek vagy intellektuálisnak, de pl. a Ragyogás vagy a Suspiria, Dario Argento régebbi művei vagy az egyszerű belezős fajtából a Romero-féle klasszikusok tetszenek. A kultuszok nem nagyon mozgatnak semerre.

walter white 2013.07.07. 23:16:34

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: pedig amiket felsoroltal azok mind kultuszfilmek, ha nem lennenek azok, valoszinu, hogy soha nem hallottal volna roluk :)

Parallax 2013.07.08. 14:58:14

Hát ez jó szar volt. Azzal, hogy VÉRESEN komolynak szánták (nem bírtam kihagyni:P), elveszett a lényeg, ami miatt az eredetiket (főleg a 2-est) annyira lehetett szeretni.
Mondjuk a credits utáni Ash cameo legalább vicces volt.

Tadt 2013.07.08. 15:14:51

@memora: "Amúgy mi ez a feminizálódás...?" Azt kell mondjam, sajnos ma már mindent csak "csöccsel" lehet eladni egy bizonyos rétegnek (A Primitív Férfi), nekem is hánynom kell tőle, ez van.

Tiger Woods 2013.07.08. 16:38:21

@Parallax: a credits után van ash cameo?? úgy látszik pont a legjobb részről maradtunk le...

@Tadt: hát nekem az eredetiből nem hiányoztak a csöcsök, ebből viszont hiányzott bruce campbell és sam raimi. nélkülük nincs evil dead. ez sem az volt, csak valami film démonokkal meg pár szép véres snittel, de kb. ennyi.

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.09. 14:49:04

@Tiger Woods: Az eredetiben voltak csöcsök, itt nincs. Amikor a fák erőszakoskodnak, az eredetiben látszottak az áldozat csöcsei 1-2 másodpercre (az ágak félrerántják a kezét róla). Itt nem látszik Jane Levyből semmi, max. a vádlija meg a válla. Szóval a "csöcsökkel való eladás" elmélet nem jött be :)

Werewolfrulez · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2013.07.09. 14:50:41

@Tadt: Tiger Woodsnak címzett meglátásom inkább Neked szól.

Tadt 2013.07.09. 15:15:18

@Werewolfrulez: Nyilván, a Piranha 3DD-t és társaira is szellemi termékként tekintünk! Rossz szokásomhoz híven egyébként általánosságban értettem. Akinek nem inge..

The Seer (törölt) 2013.07.14. 14:11:57

Mindig utáltam az ilyen trancsírozó filmeket, amik a véren kívül semmit sem tudnak felmutatni... Sajnos ilyen lett a Fűrész is az első 2 rész után.
süti beállítások módosítása