Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

G.I. Joe: Megtorlás

2013.04.03. 06:00 Rusznyák Csaba

gijoe21.jpegÉn lepődtem meg rajta a legjobban, amikor annak idején ültem a moziban, és élveztem A Kobra árnyékát. Főleg, hogy az év legnagyobb vackára számítottam, mivel ugye a film a minden szempontból tolerálhatatlan Transformers sikerének farvizén úszott be – ráadásul, vállalva annak veszélyét, hogy egy magamfajta képregénygeektől ez afféle szubkultúra-sznobizmusként csapódik le, képtelen vagyok akár egy picit is komolyan venni egy olyan filmet, ami a Hasbro-logóval indít. De Stephen Sommers tudott valamit, amit Michael Bay nem, és a megalománia izzadságszagát félig-meddig blokkolta egy kis iróniával és könnyedséggel. Ezzel együtt is gyanús volt ez nekem, úgyhogy tavaly újranéztem, abból kiindulva, hogy első megtekintéskor túl megengedő voltam, vagy egyszerűen olyan alacsonyan volt a léc, hogy kúszva sem lehetett leverni – majd most a helyére kerülnek a dolgok, gondoltam. Ehhez képest ennek a rohadéknak volt bőr a pofáján, hogy másodszor is elszórakoztasson. És ehhez kaptam most meg még Bruce Willist és Dwayne Johnsont is, szóval minden megvolt ahhoz, hogy vigyorogva nézzem az amúgy vártaknak megfelelően ostoba filmet. Mégis, kishíján aludtam helyette.

Jon M. Chu rendező filmográfiáját eleddig olyan címek díszítették, amiket én itt leírni sem merek (Az Isten szerelmére, mégis mit csinálsz? NE keress utána, hidd el, jobban jársz.), az írókat, a trehány forgatókönyvükkel, ostoba dialógusaikkal és erőltetett poénkodásaikkal meg felhozni is felesleges egy ilyen film kapcsán (Hasbro-logó, bazzeg!), úgyis az a reakció, hogy senki nem ezek miatt ül be rá. De az még egy G.I. Joe-tól is elvárható lenne, hogy legyen valami minimális struktúrája, lendülete, valamiféle narratív gerince, ami összefogja a nagy, színes-hangos-zajos-3D-s akciókat. Mondjon bárki bármit az első részről, de annak cselekményében, bár hasonlóan ostoba, mint ez, volt kohézió. A Megtorlás olyan, mintha egy tévésorozat évadnak a megacutja lenne, vagy egy másfél órás főcím előtti „ez történt eddig” bevezetés.

A „történet” szerint a Kobra beférkőzik a Fehér Házba, és új világuralmi terveit azzal kezdi, hogy kiirtja a címszereplőket, amely tisztogatást csak hárman ússzák meg – a tökös jócsaj, a nagydarab keménycsávó, meg még valaki, akinek mostanra sem a filmbeli, sem az igazi nevére, sem az arcára nem emlékszem. A trió aztán kér egy kis segítséget az „ős-Joe”-tól, és az addigi buliból kimaradt Kígyószemmel együtt mennek, hogy szétrúgják a rosszak seggét. Ezt az egyébként botegyszerű sztorit aztán összevissza kuszálják a minden előzmény és következmény nélkül jövő-menő karakterek, a félbehagyott cselekményszálak, az esetlegesnek ható jelenetsorrendek, a felesleges töltelékszekvenciák és az értelmetlen fordulatok.

gijoe22.jpgItt egy Bruce Willis, aki csak azért került a filmbe, hogy legyen benne egy Bruce Willis, ott egy megkezdett szerelmi szál, ami sehová nem fut ki, de akkor meg minek van, amott egy semmiből előhúzott megváltás (Viharárny), amit mindenki elfogad bemondásra, és közben nem tudják sem az alkotók, sem a nézők, hogy mennyire kéne ezt az egész katyvaszt komolyan venni. Jonathan Pryce jókedvűen elbohóckodik az elnöki imposztor szerepében, és már épp ölelném hálásan a keblemre a campet, a hollywoodi megaprodukció vállalt B-filmes jellegét (mint az első részben), amikor elkezd a nyakamba ömleni a többi szereplő hótkomolynak szánt drámai háttértörténete a kemény gyerekkorról meg a kellő szülői büszkeség hiányáról, és akkor még sehol nem vagyunk a nyállal tartósított zárójelenetektől. Ami az akciókat illeti, igen, The Rock kezében még mindig baromi jól áll a fegyver (minél nagyobb, annál jobban), Willis még mindig tudja hozni az „ugye, milyen jó rosszfiúkat ölni” félmosolyát (jobban, mint a Die Hard 5-ben), és a hegyoldalban levágott ninjaharc tényleg impresszív, de nagyjából ez minden, mert a többi túl konvencionális, bármilyen lövöldözős-robbantgatós filmben helyet kaphatna. Hol van egy olyan jelenet, mint az első rész párizsi hajszája vagy a „víz alatti Star Wars”-finálé? A Megtorlás nem elég over the top ahhoz, hogy más legyen, mint bármelyik tucatakciófilm, és nem elég laza ahhoz, hogy érezzük, nem kell komolyan venni.

26 komment

Címkék: akció filmkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr425188962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.03. 08:32:26

szóval az első rész nagyon szar volt (szerintem, nem szerinted), de ez gyengébb?!?!

Lehet meg se nézem. :S

kukilopezromero 2013.04.03. 08:58:44

hát elég szomorú ha elcseszték

és nem értem mi baj az első résszel, mert az utóbbi évek egyik legjobb akciófilmje volt

szoni_ 2013.04.03. 09:23:29

az volt a legnagyobb baj, ha már leszarták a sztorit nagyívben, hogy nem volt hangulatos...az 1-es legalább olyan kedvesen bumburnyák volt
egyébként meg zero karakter az zero fíling

szkristof92 2013.04.03. 09:31:20

Hát az első rész, nekem anno moziban tetszett, de amikor körülbelül egy éve újranéztem, akkor már vállalhatatlanul szar volt.

szoni_ 2013.04.03. 09:38:23

a 2. elsőre szar lesz:)

endberg 2013.04.03. 10:08:27

Nekem úgy rémlik, hogy az első rész alatt is sírtam belül, úgyhogy lehet hogy ezt már inkább elkerülöm :)

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.04.03. 10:24:02

Nem írtad le, leírom én! "Justin Bieber: Never Say Never"! "Step Up 3D"! "The LXD: The Legion of Extraordinary Dancers"! Gyönyörü rendezöi karrier! :'D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.03. 11:48:54

@endberg: én kívül is sírtam...

ahogy a tf filmeknél is.

rogoka 2013.04.03. 14:37:40

Én emlékszem amikor még G.I.Joe figurákkal játszottam, ezért is vártam a filmet, de csalódás volt. Persze kíváncsi vagyok erre is, de úgy érzem ez is az lesz. Meglátjuk. Mostanában alig látok igazán jó filmeket. Kicsit át is tértem a sorozatokra. Van HBO-tok? Hétfőn volt a Trónok harca 3. évad premiere. Most arra kattantam rá. Vágjátok az HBO-n ezt a GO szolgáltatást? redir.ec/godemand Regelve meg lehet nézni mindent online.

Fehér Folt 2013.04.03. 17:03:03

"Én lepődtem meg rajta a legjobban, amikor annak idején ültem a moziban, és élveztem A Kobra árnyékát."

Eddig olvastam.

scorsesefan 2013.04.03. 18:06:20

@Fehér Folt: Reggel hat óta odáig eljutni, aaz igen.

Tiger Woods 2013.04.03. 19:38:22

no, azért a minden szempontból tolerálhatatlan transformers első része egy jóval összeszedettebb film volt, mint ennek az ürüléknek az első darabja.

JudgeFairlight 2013.04.04. 08:15:22

Nekem tetszett a Kobra Árnyéka, a Transformerseken elszórakoztam (ha a forgatókönyv nem is, az bőven lekötött, hogy harc közben próbáltam azonosítania robikat a laptopmonitoron :P) így a Joe 2-től sem várok sokat. Mivel a figurasorozat fanjaként egy ideje figyelem a híreket tudom a forgatókönyvet (azt a 10 oldalas ötletegyveleget menthetetlenül elcseszték azzal, hogy az elején reszelik a korábbi szereplőgárdát, és hogy a végén a Kobra veszít. Hitelesebb lett volna, ha a Kobra Fehérházi hatalomra jutása után a Joek belépnek a személyiségüknek megfelelő Viper alakulatokba, így Rock a SAW Viperekhez, és onnantól segítenek a Kobra világuralomra jutásában :D

kukilopezromero 2013.04.04. 08:48:42

szerintem nem is a filmekkel van baj, hanem veletek

ha nem élveztétek a gi joe első részét, nem is vagytok geekek..

miért nem néztek inkább művészfilmeket?
azon panaszkodhatnátok eleget

Rusznyák Csaba 2013.04.04. 08:54:06

@Tiger Woods: ha "összeszedett" alatt azt értjük, hogy egyenletesen szar, akkor valóban.

kukilopezromero 2013.04.04. 09:29:40

@Rusznyák Csaba: szerintem te a Kobrához tartozol, azért utálod ennyire

Case · http://streetartbp.hu/ 2013.04.04. 09:37:59

A legjobb, nem képregényes G.I. Joe feldolgozás meg azért még mindig ez:
www.youtube.com/watch?v=rT7AH4JyuNs

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.04. 18:44:35

@Case: hát ezt csak 3 percig bírtam nézni. :S

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.08. 08:42:42

jobb, mint az első rész, fényévekkel jobb. És így lett közepesnél hajszálnyival jobb a film...

szoni_ 2013.04.08. 09:06:24

nemá dogg, de most komolyan...
ok, vegyük ki a sztorit, ami kvázi nincs, és hogy karakterek sem fílingesek, és most nem hasonlítom az egyeshez, de baszus, milyen igénytelenül vágták már össze a jeleneteket...hát van, hogy kettőt pislogsz és már tök más jelentsor, totál félkész az egész...hát ha már látvány, akkor legyen is olyan...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.04.08. 10:36:36

@szoni_:

walter goggins nagy kedvenc az ő jelenete nagyon ott volt.

Stevenson dettó, és Tűzbogár egész sokat is szerepelt.

A Joe-k különbözőek voltak ha csak minimálisan is, de nem csak a nevük volt más, mint az első részben.

A nindzsabunyók jók voltak.

Willis cool, willis mindig cool.

Rock-ról el lehet hinni, hogy tényleg lezúz mindenkit Tatumról nehezen se nagyon lehetett.

kukilopezromero 2013.07.06. 18:04:08

sajnálom már, hogy nem moziban néztem a sok hülye negatív rinyálás miatt

ezerszer jobb volt,mint bármelyik film idén
süti beállítások módosítása