Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Geekzaj: Assault on Precinct 13 Theme

2011.11.28. 11:00 Rusznyák Csaba

Ha azt mondod, badass filmzene, azt mondom, A 13-as rendőrőrs ostroma Carpentertől. Pedig kicsit sem vagyok oda a minimalista score-ok (egykori) királyáért – mivel ezt az oldalt jóravaló és lelkes geekek olvassák, nem ragadtatom magam olyasféle kijelentésekre, hogy pl. a Halloween unalmas, a Menekülés New York-ból meg érdektelen (hoppá), maradjunk annyiban, hogy az ő esetében a kevesebb néha tényleg… kevesebb. De pont nem itt. Carpenter egész zenei munkássága az egyszerűség és a hatásosság köré épül, elektronikus művei finoman szólva nem komplikáltak, témái mindössze néhány hangjegyen és egy szimpla ütemen alapulnak. Ezt sokszor kényszer szülte: élőhalottak és cowboyok nélküli zombiwesternjét,  A 13-as rendőrőrs ostromát rongyos 100 000 dollárból forgatták, a zenére három napja, és néhány lyukas centje volt a rendezőnek.

Csoda, hogy ilyen körülmények közt a híres főtémát nem egészen saját kútfőből püfölte bele a szintetizátorba? Hogy a Led Zeppelin Immigrant Songjának khm, nyomdokain haladó zene az „inspired by” avagy a „stolen from” kategóriába esik, mindenki döntse el maga. De az biztos, hogy abban a jelenetben, ahol a gyilkosok autójukkal cirkálnak az utcákon, és egyikük egy ablakon kidugott fegyver csövét irányítja a gyanútlan járókelőkre, miközben szól a zene, nem ezen fogsz agyalni. Az említett egyszerűség itt maximális hatást ér el: a score gonosz, tökös, dögös, dinamikus, és úgy szakad szét a feszültségtől, hogy kicsit sem erőlködik. Zseniális, vérfagyasztó – van benne valami elemi, valami ősi erő… ami nem jóindulatú. Carpenter sosem írt jobbat.

16 komment

Címkék: horror soundtrack geekzaj

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr823417818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.11.28. 11:15:52

szerintem még bőven belefér az "inspired by" kategóriába. Nagyon szeretem ezt a filmet meg a zenét is(A Halooweent én se bírom viszont az Escape-eket igen).

Chavez 2011.11.28. 11:30:26

Végre ki lett mondva. Mindkét film a túlértékelt kategória netovábbja, de ez viszont igazi remekmű. Egyébként szerintem ennek az oldschool szintetizátor hangzásnak az eltűnésével (vagy a divatból való kihaladásával) együtt el is tünt az igazi, tapintható feszültség a filmekből.

valakién 2011.11.28. 15:18:45

Ez a filmje tényleg jó, de nekem a nagy kedvencem tőle az Elpusztíthatatlanok (They Live) szerintem az a legjobb filmje!!

walter white 2011.11.28. 15:54:00

igen, a They Live az mindent visz :)

elefes 2011.11.28. 15:55:16

A Halloween tényleg rohadt unalmas, a Menekülés New Yorkbólt pedig azért szeretem (pedig szintén vontatott), mert a Menekülés Los Angelesből nagyon jól kiparodizálja - direktbe szar és zseniális.

Rusznyák Csaba 2011.11.28. 19:18:00

Srácok, az világos, hogy amit írtam, azt a ZENÉKRŐL írtam, és nem a filmekről, ugye?:) (Ugyan a filmekről egész véletlenül kb. ugyanaz a véleményem, mint a zenéikről, de mégis...)

Chavez 2011.11.28. 20:35:00

@Rusznyák Csaba: Nem probléma, egy film általában amúgy is olyan, mint a zenéje.

elefes 2011.11.28. 20:51:09

@Chavez: Hát azé nem mindig.

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.11.28. 22:14:56

Akkor én most meg leszek kövezve, ha azt mondom, hogy én úgy szeretem a Halloweent zenéstől, mindenestűl, ahogy van? :P Az Assault meg filmként irgalmatlanul jó, de a zenéje szerintem nem egy akkora eresztés.

entro 2011.11.29. 06:19:59

Az Immigrant Song Lalo Schifrin Dirty Harry zenéjében is ott figyel (és az is faszányos).

AtomCamel 2011.11.30. 13:54:07

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:
Egyértelműen C64 játék zene... csak jutna eszembe mellllyik.....

Chavez 2011.11.30. 14:14:23

A The Exploited is lenyúlta ezt az alaptémát.

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2011.12.01. 12:13:54

Simán belefér az inspiredbe, én nagyrészt stoner metálokat hallgatok mostanság és azoknak a 90% Led Zeppelin alapokon nyugszik. Jó az, bár olyan jó sose lesz semmi mint ők. :D

manuva 2011.12.01. 16:45:54

@Oidipus Prime: A stonernél nem inkább a Sabbath az alap?
süti beállítások módosítása