Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Geekz podcast, 4. epizód - a gerincre verő!

2011.11.26. 14:59 Wostry Ferenc

Ezen a héten RusznyákCsé, Selmeczi Nő-ra és jómagam Kevin Smith Red State-jét, az 1982-es és a 2011-es Thing-et (A dolog) és Lars Von Trier Melankóliáját kenjük magunkra. Jó szórakozást hozzá! Ezt az epizódot erről a linkről (a "lassú letöltés" opciót válasszátok, egyáltalán nem lesz lassú!), a korábbiakat pedig a lenti "podcast" címkére kattintva tölthetitek le.

43 komment

Címkék: podcast

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr743413194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vilaghalo 2011.11.26. 16:30:05

jeee. leszedtem, kesobbre eltettem.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.26. 16:55:22

@vilaghalo: nem mondod??
Olyan rossz lett??

csak nem?!?!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.11.26. 17:08:18

@Wostry Ferenc: :D
nem hallgatni akarok, hanem megnézni a filmet. ;)

Köbli Norbert (törölt) 2011.11.26. 18:20:37

a red state nekem tetszett. akárcsak a melankólia.

szkristof92 2011.11.26. 19:41:42

A Red State kapcsán az a vicc, hogy Kevin Smith eredetileg tényleg "azt" a befejezést szánta a filmnek. Csak ahhoz nem volt töke, hogy tényleg megcsinálja.

Szoltik 2011.11.26. 21:30:23

A Red State vége vérlázító. Ha Smith ezt meglépte volna, leszarnám a film addigi hiányosságait, s már emiatt felraktam volna egy évvégi toplistára, de így ez óriási csalódás.

Szoltik 2011.11.26. 21:40:56

Ha csak egy átlagos befejezése lenne, akkor vállat vonnék és kész. De így, hogy elhúzta a mézesmadzagot az ember orra előtt...

exactlee 2011.11.26. 22:42:25

Ha lehet legközelebb felvétel közben kapcsoljátok ki a mobilokat, engem nem kicsit zavart, hogy állandóan bezavartak.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.11.26. 22:49:49

ja a mobilok tényleg idegesítőek voltak (illetve Wostry mondata közepén megérkező Selmeczi Nóra keltette suspense is kikezdte az idegeimet :D ) de amugy jópofák ezek a podcastek, szívesen hallgatom őket, szóval még-még :)

Helikoptert lízingbe · http://csuporgia.hu 2011.11.26. 23:57:06

Nem tartozik szorosan ide, de szeretném jelezni,
hogy a Scorsese-féle Hugo zseniális.

Gaines · http://delta.blog.hu 2011.11.27. 10:53:59

Nem ismétlem meg a többieket a mobilokkal kapcsolatban (illetve most tettem meg, afene), de ezt leszámítva nagyon élveztem. Várom a következő podcastet a jövő évben!

K.Leslee 2011.11.27. 13:18:21

Szerintem hiba volt Nórával belemenni abba a vitába. Még nem találkoztam olyan nővel, akinek tetszett a The Thing.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.11.27. 15:15:04

@K.Leslee: ááá, nem volt az vita, nem volt vészes

clive. 2011.11.27. 16:43:21

Egyébként a Melancholia kapcsán csak én éreztem úgy, mitnha Trier ezzel a filmmel akarna törleszteni a női nemnek, azért amilyen az Antikrisztus? Vagy csak nekem jött le így? :D Mert ugye az a film eléggé nőgyűlölő (vagy ez erős szó? :) ) a Melancholia meg szinte csak a nőkre koncentrál.

superben 2011.11.27. 18:09:37

@K.Leslee: A csajomnak pl. nagyon tetszett! :)

Konya Sándor 2011.11.27. 19:00:42

Red State nekem tetszett, tökéletlen ugyan, de megfogott összességében véve. Ja és a Melankólis is...khm...

Konya Sándor 2011.11.27. 19:02:00

Melankólia is. na :D nem tudok már írni

K.Leslee 2011.11.27. 20:30:39

@superben: akkor jó ízlése van:-)

megnevezhetetlen · http://www.facebook.com/xyzdg1981 2011.11.27. 23:56:54

ezt most nem hiszitek el, meg érdektelen hülyeség, de vérkomolyan ez volt: amint madmazell Selmeczi bemondta hogy ő nem rajong semmiért csak David Bowie-ért, éppen a frissen leszedett Bowie-albumokat szortíroztam... (8I

miou_vicioso 2011.11.28. 09:44:47

@K.Leslee már csak azért sem nevezném vitának, mert azt hiszem _nőhöz képest_ tök konstruktívan álltam a filmhez. különösen mert a prequel-remake annyira megviselt.

@megnevezhetetlen madame lesz az sajnos, de egyébiránt ez egy égi jel, kinyúlt a sors keze a baljós fellegek közül. remélem, érezted is azt a gyomortáji reszketést, úgyismint schmetterlingen im bauch. :)

edgared66 2011.11.28. 11:53:29

Az első podcastet le lehet tölteni még valahonnan? (mindkét korábbi link halott)

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.11.28. 12:18:08

ja ezt már az előzőnél is akartam írni csak nem akartam nagyon kukacoskodni, hogy nem lehetne valami más letöltő oldalra felrakni(mediafire, megaupload, rapidsahre)? Mert a data.hu kb a legrosszabb ezek közül.

TheBerzerker 2011.11.28. 14:29:48

Egyik filmet se láttam, de a Melankóliát nem fogom! The Thing rimék vagy prikvell vagy mi viszont mindenképpen érdekel, még ha szar is. Mazohista vagyok, mert Carpenter filmje tényleg egy remekmű!

miou_vicioso 2011.11.29. 10:27:15

@edgared66: @Balakin:

meg lesz oldva, ezzel kapcsolatban még értesítéssel leszünk föltétlenül.

szoni_ 2011.11.29. 11:20:11

Sutherland karaktere valóban említésreméltó, kellemesen oldja a feszültséget és a hangulatot, sztem is nagyon fontos szereplő a filmben. Ő az a karakter, akinek nincsenek nagyobb problémái, mindenre van egy tudományos v. gyakorlatias válasza, talán ezért könnyebben is érzik közelibbnek sokan a két lánytestvérhez képest az ő karakterét.
Trier valóban nem a közönségfilm műfaját választotta (bár érdekes lehet annak megvalósítása is), ezért nem fog tömegeket megmozgatni nagy valószínűséggel. Talán egyrészt erre jött a háromlábú kutya kifejezés, illetve a téma ellentmondásos jellegére...
Aláírom, h egy hagyományos értelemben vett katasztrófa filmhez képest (pl. 2012) ez sokkal nehezebben befogadható és kevésbé/sőt egyáltalán nem szórakoztató, bár h Trier ilyen grandiózus "eseményt" tudott találni erre a folyamatra, küzdelemre, nagyon ügyesnek találom.

A film átgondolt és kidolgozott, a stílusjegyek ésszel lettel kiválasztva, nem csak azért, h jól v. művészien mutassanak.

SPOILER
A film második részében, a bolygó közeledésénél, nagyon érdekesen választották meg a szereplőket, túlképp itt már csak a két lánytestvér, Sutherland karaktere és a gyerek körül forognak az események...
Azt is nagyon jó ötletnek - és a téma szempontjából jelentősnek - találtam, h a bolygó először távolódni kezd a Földtől, vagyis azt számolják ki, h csak elhalad a Föld mellett, majd rövid időn belül megdől ez is...
Nem értek egyet vele, h nem lehet közelinek érezni a karaktereket, akár valamennyire együttérezni velük és h nincs meg a háttér, az esküvőn rengeteg apró - elegendő - jel van arra, miért ilyen Justine.

elefes 2011.12.31. 18:38:43

Most néztem meg a Red State-et, utána meghallgattam, miket is mondtok róla. Marhára örülök, mert eddig azt hittem, egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy Smith egyszerűen dilettáns rendező. Már korábban is gyanítottam, de Cop out végtelenül unalmas autós üldözéseit látva (gurultak egymás után az autók, aztán kész - de akkor már csak tessék-lássék néztem a filmet, mert a felétől untam) vált bizonyossá, hogy rendezőnek kutyaütő.
A Red State meg szar, pedig ebből egy piszok jó filmet lehetett volna csinálni. A történet és a műfaj (meg a szereplők) hirtelen váltásai miatt egy kicsit olyan volt, mintha Smith a saját íze szerint, de Coen-filmet szeretne csinálni.

SPOILER
Amikor megszólalnak a hangok (egyébként hasonló hangok, mint amilyeneket hallani vélnek mostanában világszerte, akár kamu, akár nem, szerintem fosatósak) faszán vártam, hogy akkor most tényleg jön a tökönrúgás, bár én űrhajóra számítottam. :D De mivel nem történt az égvilágon semmi se, onnantól kezdve már nem is érdekelt a film.

K.Leslee 2011.12.31. 20:32:05

A Melankóliával kapcsolatban Én is dilemmában vagyok;
egy rendkívül öncélú film egy rendkívül öncélú rendezőtől. Ezért nincs meg az oka Kirsten Dunst betegségének. Szerintem a Melankólia nem több, mint aminek látszik. Az a fajta film, amibe bele lehet magyarázni a zsenialitást, viszont nem zseniális. Amitől emlékezetes, az a színészek, a zene(de nagyon), meg a gyönyörű képek. Ám mégis 2011 egyik legfigyelemreméltóbb alkotása. Magával ragadott a hangulata.
Viszont Én vagyok az egyetlen, akinek ez jobban tetszett, mint az Antichrist?

Maya-- 2012.01.01. 13:19:27

@K.Leslee: nekem nem tetszett a Melankólia, szerintem, ha ilyen emo-s vagy mint Kisten, meg ilyen bizar..meg sehol semmi az életedben, akkor a halál csak smafu..vagyis én így látom. untam a filmet, sőt néha kívételesen idegesített, annyira, hogy ordítani tudtam volna..és néha olyan üresnek tűnt, meg vázlatosnak, mintha tényleg összeeszkabáltak volna három faágat, oszt várjátok a hóhért :), amit elismerek, hogy csodás volt, de ez engem nem elégít ki. a zene tényleg gyönyörű, de mintha minden partitúrát ismertem volna, viszont éreztem, hogy egyensúlyban van minden kockával, ezt nagyon eltalálták.
szerettem még azt, hogy K.Sutherland-t olyan okosan-rafináltan használták a filmben..ahogy én még nem láttam, ehez az is hozzájárul, hogy pont akkoriban néztem a The Confesion-t, és azt a szerepét úgy közelebb láttam hozzá. azt is kedveltem, hogy von Trier nem csak értegeti(nem egészen, de nem is kell!), hanem szereti is a nőt, mert ezt megérzem, inkább azt igénylem a férfinél, hogy szeresse a nőt, nem azt, hogy értse :)..hát kb. ennyi amit kedveltem a filmben..viszont nem felejtem el, olyan szempontból, hogy én többet nem akarom látni, embertelennek tartottam, hogy ennyire istentelen, ennyire nincs egy szikra remény sem..sem semmi, NEM, ez nekem nem kell.
mert ha ez után megyünk, akár most megdögölhetnénk :)

most fogom megnézni az Antichrist, mert nem láttam, na lássuk, hogy milyen, mindenesetre nagyon remélem, hogy nem lesz monoton :)

szoni_ 2012.01.01. 15:25:27

@K.Leslee: Miért lenne öncélú? Mert abban alkot, amiben a legjobbnak hiszi magát?

Nekem is jobban tetszett, mint az Antichrist, de nem feltétlenül mondanám, hogy jobb is, csak más, inkább azt mondanám, hogy a Melankólia jobban elgondolkodtatott, utólag felfedeztem rengeteg finomságot benne, és ötletesebbnek is találom a tálalást, úgy egyben van az egész...
Érdekes én az Antikrisztusnál éreztem inkább, h több minden csak lóg a levegőben...
Mindkét esetben van egy pár, a démonjaival küzdő és úgy mond "áldozata", de sztem nagyjából eddig érdemes hasonlóságot keresni a két film között...
Azt el tudom képzelni, h Justine "hozzáállása" bizonyos szempontból nehezebben elfogadható, de semmivel sem lesújtóbb, mint a férfié...

Maya-- 2012.01.01. 16:40:05

@K.Leslee: na..megnéztem az Antichrist :), szerintem két különböző film, nem tudom, hogy melyik tetszik jobban, a Melankólia szép film, mig az Antichristben csak a gyerek borzasztóan szép, mig tobábbra csak elvétve találsz valami "szépséget", viszont nem annyira kiszámítható mint a M.
az A. meg sokkal izgibbnek találtam, persze betegebnek is mint a M., de az A.-ben rengeteg a szimbólum, amit én abszolút tudtam értelmezni, a rajzoktól át egész az állatokig..meg a túlzásba vitt szex..meg a belőled kijövő állat, végülis az emberi természet ott az antikrisztus..meg etc. valami ilyesmiket hámozók ki én ebből a filmből.
maradjunk annyiba, hogy nem tudom eldönteni még azt sem, hogy egyáltalán tetszik-e bármelyik film is.

K.Leslee 2012.01.01. 17:24:50

@szoni_: Jó abban, amiben alkot, de nem közönségbarát rendező(ami számomra pozitív:-). Nem érdeklik a nézői igények, ezt látom a filmjeiben(pl. a M. olyan, mint a suspense filmek, de nincs kötelező csavar, az ábrázoláson van a hangsúly, megragad egy érzést, lelki állapotot, ami az egész filmet jellemzi).
A Melankólia a maga műfajában egy kiemelkedő alkotás.
Mondom, engem csak az zavart, hogy mint az Antichristnál, úgy itt is többnek akarja mutatni a filmet, mint ami. Ennek ellenére a M. számomra egy szimpatikus film, egy kórkép Kirsten Dunst tökéletes ábrázolásában.

Igaz, hogy az Antichrist teljesen más és nem mondtam, hogy jobb. Én csak egyszerűen gyűlültem azt a filmet. Szerintem egy pofonegyszerű alapszituációt eröltet bele egy olyan fölöslegesen brutális, művészi(eskedő) keretbe, ami a szélsőségeivel egyszerűen önmaga paródiájává teszi a filmet.

@Maya--: az A. semmivel nem kiszámíthatatlanabb, mint a
M. szerintem. A szimbólumokat az A-ban zavarónak és felszínesnek találtam, a M-ban viszont nem volt annyi és abba valahogy illett. Én nem untam a M-t, talán csak az esküvő volt túl hosszú.

By the way jelképek;
A film elején mutatnak egy festményt. Ha jól emlékszem,
valami téli vadászat a címe, vagy ilyesmi. Aztán később, mikor Justine idegesen nyitogatja a könyveket, az egyiket pont ennél a festménynél nyitja ki. Ennek nem értem a jelentőségét.

K.Leslee 2012.01.01. 17:31:54

@K.Leslee: NNa, megnéztem a wikipédián a festményt. nincs jelentése, csupán melankólikus hangulata miatt van a filmben:-)

Maya-- 2012.01.01. 18:42:23

@K.Leslee: egyetértek, hogy csak a hangulat miatt van a filmben, mert pl. az elején amikor mutatják a festményt, nagyon passzol hozzá az a fekete hamu meg ahogy kezd égni a sarkainál, ábrázolva a véget, a pusztulást..kb. ezt jelentheti.

szoni_ 2012.01.06. 09:26:31

@K.Leslee: sztem az érdekli, h a nézőnek át tudja adni a lényeget, persze nem a közönségfilm eszközeivel...az egy teljesen más meló lenne...nem fontos, h feltétlen valami közöségbarát keretbe csomagolja, az a baj, hogy minden filmtől ezt várják el...
egyébként sztem a Melankólia jobban próbál "közönségbarátabb" lenni,de a témája miatt nem tud az lenni...ezért sokan nem is fognak vele megpróbálkozni...

szoni_ 2012.01.06. 09:29:59

sztem nem a jelentése a fontos a képnek, hanem az, hogy másodjára hol látod a filmben...és persze a hangulata...ha jól emlékszem egy téli kép volt...

Tiger Woods 2012.01.06. 14:13:29

@gahanreader: a férfi a bajusznál kezdődik!!

K.Leslee 2012.01.07. 09:36:54

@szoni_: közönségbarátabb az Antichrist-nél az biztos:-)
Én pont azt várom egy filmtől, hogy úgy adja át az üzenetet, h nem rágja a szádba 5 percenként, hogy mi történik. Nekem tetszett a M. témája is. Korrekt film, apró hibái ellenére élveztem.
süti beállítások módosítása