Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

X-Men: Az ellenállás vége

2011.06.20. 08:45 Rusznyák Csaba

Emlékszünk még Magneto szökésjelenetére az X2-ben? Hasonlítsuk össze egy kicsit az X-Men 3 Golden Gate relokációs szekvenciájával (vagy akár a mobil börtönkonvoj elleni támadással). Megvan Ian McKellen hűvös, elegáns mosolya az előbbiben, miközben az őröket öli? És megvan a „szarni próbálok a wc-n, de belémszorult…” arckifejezése az utóbbiban? A különbséget a színészi instrukciók jelentik, amik előbbinél Bryan Singertől, utóbbinál Brett Ratnertől származtak. A Csúcsformában filmek rendezője olyan nevetséges mimikákra és cirkuszi porondra illő kalimpálásokra kényszerítette McKellent, hogy rossz volt nézni, ahogy a veterán színész hülyét csinál magából. Ez csak egy példa azon primitív rendezői eszközök közül, amikkel Ratner lejtőre rugdosta a mindaddig magas színvonalat képviselt X-Men franchise-t.

 
A trilógia záródarabja félig már ott elbukik, hogy két nagy, fontos témát akar belepasszírozni az alig 100 perces játékidőbe. Az írók egyrészt a Chris Claremont-John Byrne duó klasszikus Dark Phoenix Saga-ját vették alapul (az egyik legjobb X-Men képregény, annak idején itthon is megjelent), másrészt pedig a Joss Whedon-John Cassaday duó Cured című sztoriját. Előbbi egyenesen következik a második filmből: Jean Grey halála után a Főnix feltámadása, és világra szabadulása volt a következő lépés, és ebben a történetben rengeteg potenciál van, ami kiaknázva gyönyörű, intenzív, komplex és tragikus befejezést szolgáltathatott volna a sorozatnak. A Cured a mutánsok „meggyógyításának” témáját vetette fel, ez pedig szintén alkalmas lett volna a franchise ívének folytatására és lezárására, mind tematikai, mind karakterszempontból.

A kettő együtt azonban nem megy: túl sok ez egy viszonylag rövid filmhez, ami ennyi karaktert mozgat. És hiába iktatja ki Ratner már az elején Küklopszot, akit az első két rész is holtsúlyként cipelt magával, ha közben tucatnyi más karaktert hoz be a képbe, anélkül, hogy bármit is kezdene velük. Legtöbbjüknek egy-két mondat, egy-két rövid akció jut csak, valamirevaló dramaturgiai szerep nélkül – ha a felüket kihajítanánk, a történet nem csorbulna semmit. A második filmben megvillantott Kolosszus pl. végig a főszereplők mellett áll, és harcol, miközben jó, ha háromszor megszólal, és nem tudunk meg róla semmit, Pyro, akit olyan ügyesen vezettek fel, tucatgonosszá válik, Ellen Page Kittyje csak arra kellett, hogy a szinte teljesen mellőzött Vadóc és Jégember közti problémát (előbbi képességei miatt nem érhetnek egymáshoz) egy unalmas szerelmi háromszög(szerűség)re butítsák le, Vinnie Jones pedig, vélhetően megintcsak Ratner színészvezetésének köszönhetően, rettenetesen ripacsul alakítja Bulldózert („I’m the Juggernaut, bitch!”).

Pedig a második főcím előtti jelenet még a singeri hagyományok megtartását ígéri: a kisfiú Warren Worthington, a későbbi Angyal, fürdőszobájában sírva, remegve csonkítja meg szárnyait, miközben apja dörömböl az ajtón – ebben a jelenetben benne van mindaz a kirekesztettség, kétségbeesés és félelem, amiről az előző filmek szóltak. Csakhogy az írók vele sem tudnak mit kezdeni a későbbiekben. Kapcsolata az apjával kibontatlan (holott tőle származik a „gyógyszer”, ergo motivációja és a fiához való viszonya rendkívül fontos), döntései nem karakterfejlődésből, hanem a cselekmény minél gyorsabb előrerugdosásából származnak, a végső csatabéli felbukkanása pedig egyenesen kínos. Rozsomák közben annyira előtérbe került, hogy (ezért is) felesleges volt külön filmet csinálni neki, már ennek is lehetett volna Wolverine a címe – a többi karakter csak egy fokkal csinál többet, mint az Origins filmben a neki asszisztáló mellékszereplő-sereg. Még indokolatlanul hosszú, felesleges vagdalkozós töltelékjelenete is van (beszivárgás Magneto táborába).

Ratner egyik akciótól rohan a másikig, és bár ezek többnyire igencsak pofásan néznek ki (a legjobb a Grey-ház amortizálása, gyönyörűen felvett, és vágott, érzelmi csúcsponttal is szolgáló geekálom), nincs súlyuk és jelentőségük, mivel a Singer által olyan ügyesen felépített karakterek hirtelen teljesen kiüresednek, és felhígulnak az újonnan érkezettek között. Elveszett az X-Men szíve, lelke és agya, és hiába volt a költségvetés csaknem triplája az első résznek, a CGI-orgia nem kárpótol a történet emberi oldalának semmivé foszlásáért. Ráadásul az utolsó két jelenetben (az egyik már a stáblista utáni) Ratner még saját, merészebb húzásait is semmissé teszi. Szerencsére, a finálé minden pofátlan hatásvadászata (hídlebegtetés), ostobasága (Magneto egyedül ki tudná nyírni a célpontját, minden segítség nélkül) és ötlettelensége (Magneto seregének nagy részét úgy aprítják az X-ek, mintha csak normál emberek lennének) után Ratner és írói azért csak képesek összehozni egy Főnix-Rozsomák jelenetet, ami nem csak, hogy látványos, és visszaad valamit a képregénybeli Dark Phoenix Saga erejéből és nagyságából, de emocionálisan is roppant hatásos pontot tesz a sztori végére. Nem teljes kudarc – de főleg azért nem, mert ezelőtt már volt két film, aminek érzelmi-tematikai alapjaira Ratner építhetett.

45 komment

Címkék: scifi akció filmkritika képregény adaptáció

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr702999380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Is 2011.06.20. 09:07:15

Akkorát csalódtam, mikor Singer lelépet a fedélzetről, így a 2. részben gyönyörűen felvezett és előkészített Főnix történetről már soha nem tudhattam meg, hogy mit hozott volna ki belőle :'(

7thArT 2011.06.20. 09:41:33

Milyen jó, hogy anno úgy ültem be erre filmre a moziban, h nem tudtam ki rendezte!
Mert így én nem láttam székrekedésesnek Magnetot, és egyáltalán nem hiányoltam a motivációt Angyal apjánál...Érdekes a kettesben Jégember szüleinek motivációit se erőltették...nincs is mit megmagyarázni itt sem...befolyásos ember, aki még kínosabban éli meg gyerekének mutációját...
A végén pedig a Főnix-Rozsomák jelenet nagyon emlékezetes...
Számomra korántsem volt csalódás, és így utólag nézve is úgy látom, hogy próbáld elég hű maradni Singer-hez.

Spuri 2011.06.20. 09:51:54

Ha ezt a harmadik részt ki lehetne dobni a francba, meg kellene tenni és valami tisztességes filmmel kellene befejezni a trilógiát.

Rusznyák Csaba 2011.06.20. 09:57:12

@szoni_: Csakhogy Angyal apjával szemben Jégember szülei a második részben nem képezik elengedhetetlen részét a cselekménynek, ergo a motivációjuk sem fontos.

7thArT 2011.06.20. 10:05:41

@Rusznyák Csaba: igen, kivettem az írásodból ezt is és bizonyos mértékig elfogadom, hogy szempont volt nálad, én viszont emlékszem, hogy egyáltalán nem kérdőjeleztem meg a motivációt, vagyis pontosabban elég volt annyi, hogy az apa ezt nagyon kínosan éli meg...
A gyerek kezdő jelentével egyébként előtte valóban nagyon jól fókuszálták a szitut...talán ezért...
Az is igaz, ha ezt jobban kibontják, akkor a Főnix szál sinyli meg talán...

Konya Sándor 2011.06.20. 10:07:53

Annak idején tetszett ez a film, de nemrég újranéztem és rádöbbentem mennyire felületes és hanyagul összehányt az egész. Az akciók valóban jók, nagyon nem lehet beléjük kötni, dehát szart se érnek ha egyszer nincs megfelelő emocionális alapja az egésznek, és nincsenek karakterek akik érdekelnének.

Ja, és az pedig külön dühítő hogy ennyire elbaltázták a Főnix-sztorit. Az X-Men sorozat történetében az egyik legjobban megírt cucc. Úgy értem epikus, érzelmes, akciódús, egy igazi mestermű. Ennyire semmibe venni és ledegradálni...

Egyébként figyeltétek a film elején azt hogy belevittek egy Őrszemet? Tipikus esete annak hogy "Ó, rakjunk bele egy Őrszemet hogy lássák a rajongók, gondoltunk rájuk" - anyád

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.06.20. 10:10:46

@Spuri: és ha mindenki villamos lenne, az tök állat lenne, mert mindig energiához tudnánk jutni az áramszedőkön keresztül, és nem lenne éhínség.
Amúgy annyira nem rossz, három csillag.

Spuri 2011.06.20. 10:16:15

@Weöres Dániel: Hát, Singer rebootolta a Superman-t is (az más kérdés, hogy miként) és a Superman returns ugyebár elvileg az első két film után játszódik úgy, hogy elküldték a 3. és 4. részt a francba. És milyen jól tették! Valami ilyesmire várok már amióta elkövettem azt a hibát, hogy moziban néztem meg ezt a filmet...
Villamos nem akarok lenni, mert álmomban mindig csöngetnék kicsit... arra meg felébrednék...

Weöres Dániel · http://www.vatican.va/ 2011.06.20. 10:29:00

@Spuri: nem fogják, mert az X3 annyira nem lett rossz, mint az S3, és főleg mint az S4.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.20. 10:35:51

Az elején az Angyal jelenet nagyon megkapó, szerintem az biztos megéri a megnézést.

illetve a tréning, mikor az edzőteremben Rozsit hozzávágják egy Őr robothoz az is epic.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2011.06.20. 11:20:46

Abszolút igaz, ami fentebb olvasható, de nekem mindezek ellenére tetszett. Ha esetleg gyorsan az első két X-Men film után nézem meg, akkor lehet, hogy húztam volna a szám, de jól elvoltam rajta.
Ha a Predatorst a Predator után lesem meg, akkor talán abba is ezer helyen kötöttem volna bele, így viszont az is élvezhető volt.:)

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.06.20. 11:21:20

a stablista utani jelenet mi is? hirtelen nincs meg, csak a legvege, h magneto megmozditja a babut...

Spuri 2011.06.20. 11:23:31

@speed: kiderül, hogy Charles átmenti magát abba a kómás testbe, amit az elején a gyerekeknek mutat, mint etikai válságkérdést.

sparkie · http://adultainment.blog.hu/ 2011.06.20. 13:39:55

sztem meg a 3. rész egy kritikan aluli szanalomhalmaz amely viszont tokeletesen alkalmas a mezei popcornfilm fanok lenyugozesere. osszeganyolt, atgondolatlan csapongs, mindenfele tudatossag vagy koncepcio nelkul.a karakterek teljese semmibe vetele, botranyos szineszi teljesitmenyek,rohejes dialogusok.

de a legrosszabb meg is az hogy a franchise meg mindig nem kerult vissza a marvelhez..

crowsincoats 2011.06.20. 13:55:15

Az „I’m the Juggernaut, bitch!” egy netes mém, azt nem is lehetett volna nem-ripacsul játszani :)

Én inkább a sztori hibáival nem tudok kibékülni, mint pl. az említett: "Magneto egyedül ki tudná nyírni a célpontját, minden segítség nélkül" (mondjuk ha rádobja azt a hidat, ha már muszáj emelgetni); vagy hogy miért nem küldik Wolverine helyett a kioltó-fiúcskát a Főnix ellen...

vTomi 2011.06.20. 17:22:03

Alapvető különbség X3 és X2 Magnetoja között, hogy az X3ban úgy akarták ábrázolni, hogy milyen erős, hogy emeljen fel valami nagyon nagyon nagyot, amihez tényleg nagyon erősnek kell már lenni, az X2-ben pedig azt mutatják meg, hogy egy pici fémmel is mekkora pusztítást tud végezni (börtönből szabadulás).
Azt viszont még mindig nem értem, hogy a hidat mi tartja egyben, miután áthelyezte. Apró darabokra kéne szakadnia és elmerülnie a vízben.

Spuri 2011.06.20. 18:10:11

Sok-sok idegesítő logikai bukfenc van a filmben, és még több ripacskodás, meg elbaltázott jelenetek... Osztottam szoroztam, és végül egyetlen jó momentumot tudok kiemelni belőle: amikor a végén megmozdul a sakkbábu. De azt is csak azért mert sajnáltam Eric-et, ahogy ott ücsörög a parkban, mint az egykor leghatalmasabb mutáns. Az egy jó feloldása volt ennek a jelenetnek. Ráadásul így még vissza is térhet. Charles pedig annyira negatív lett a szememben, hogy cseppet sem hiányzott a film második feléből.

mesko 2011.06.20. 21:04:17

emlékszem jól erre a filmre, muszáj volt néznem, annyira tetszett Logan, egy borzasztóan jó pasi..s azt hiszem, hogy őt hiányoltam a legjobban most az új X-ből, s ezért fintorogtam egy kicsit a filmen:)
az elismerem, hogy ez nekem is gyengébbnek tűnik mint az első kettő, de mint írtam Logan mindig levesz a lábamról, s hát még az amikor nem csak a sebe gyógyult meg, hanem a pólója is :D..ezen röhögött akkoriban a világ:)..de engem nem zavart, jól van na, női gyengeség, de tényleg annyira tetszik nekem H.Jackman..ahh.:))

0k- · http://ekezet.com/ 2011.06.20. 21:47:43

"Az írók egyrészt a Chris Claremont-John Byrne duó klasszikus Dark Phoenix Saga-ját vették alapul (az egyik legjobb X-Men képregény, annak idején itthon is megjelent)"

és ezen a címen?

para_noir 2011.06.20. 22:20:29

Egyetértek a kritikával, múlt pénteken néztük meg a barátnőmmel az Elsőket, utána hétvégén meg az 1-2-3-at. A harmadik rész tele van ordító hibákkal, én azt emelném ki, hogy sikerült a pozitív hősöket, idióta, saját fajukkal ok nélkül szembemenő egybites alakokként lefesteni, míg a "rosszakkal" teljes mértékben azonosulni lehet. És nem az a baj, hogy ez így van, hanem hogy világosan látszik, hogy a rendezői szándék szerint ennek pont a fordítotottja kéne, hogy lejöjjön. Így bizonyos, hogy a rendező egy hülye. A képregény hátteret nem ismertem, de én is úgy éreztem, hogy itt két sztori pörög, de mindkettőnek csak a fele jutott bele a filmbe. Nagy kár volt Főnix alakját így elpazarolni.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.20. 22:56:19

csak ismételni tom magam / ld first class-nál /

a singer-esel rembe vannak.
az újat nem láttam.

ez pedig gyenguska (a singeresekhez képest).

egy példa:
végén az az összehányt-logikátlanul/irracionálisan szervezett-ganaj-trágya-tömegharc mindent elmond az egészről...

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2011.06.20. 23:17:46

Az a baj a harmadik résszel, hogy meg kellett volna koronáznia a trilógiát és így az első kettőt is nézve egyszerűen túl nagy volt felé az elvárás... Mint rajongó, én is szidtam akkoriban, de visszagondolva szórakoztató film volt és még mindig több szíve volt, mint a legtöbb nyári blockbuster-nek, amikhez hasonlítják.

A nép fia 2011.06.20. 23:41:50

@0k-: A Főnix halála címen jelent meg az 1995-ös év folyamán. Az első rész egy Pókember számban volt, de pl. a Pokoltűz Klub-beli fogság egy Marvel Extrában jelent meg.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2011.06.20. 23:48:15

Én ezt láttam először (illetve, egyelőre csak ezt láttam), és kifejezetten tetszett.

0k- · http://ekezet.com/ 2011.06.21. 00:13:27

@A nép fia: kösz a választ! utána fogok nézni :)

Akvyr 2011.06.21. 00:16:46

Aki ezt címlapra tette, az tisztában volt vele, hogy ez nem az új filmről szól?

Az elsők egyébként szerintem veri a többi X-ment, örültem volna, ha az kerül most terítékre, nem valami őskövület.

superben 2011.06.21. 00:22:44

@Monsanto: Már terítékre került! geekz.blog.hu/2011/06/02/x_men_az_elsok Nem szeretem az alaptalan elégedetlenkedést.

Nemazamaz 2011.06.21. 00:23:44

De azt mindannyian kifelejtettétek, hogy ami szerintem a legkurvaidegesítőbb, hogy az xmen2 után kapott oscar díjat Halle Berry, aki mint oscardíjas színész kierőszakolta, hogy többet szerepeljen, így tök feleslegesen állandóan ő szerepel, még a szerencsétlen nightcrawlert is kiírták miatta.

Inner Circle 2011.06.21. 00:30:16

@Spuri: "Singer rebootolta a Superman-t is (az más kérdés, hogy miként) és a Superman returns ugyebár elvileg az első két film után játszódik úgy, hogy elküldték a 3. és 4. részt a francba."

Nem megerősített hírek szerint az új X-Men film ugyanígy készült: az első két X-filmet tekintik "igaznak" és azokhoz igazodnak, az X3 és a Wolverine meg mennek a levesbe. Bár így lenne. Keservesen csalódtam az X3-ban. Abban nem értek egyet a cikkíróval, hogy a két történetfonal (a Főnix és a gyógyszer) kizárta volna egymást, szerintem viszonylag kis változtatásokkal teljesen korrekt filmet lehetett volna ebből csinálni. Sajnos Brettnek nem volt egy "látomása", hogy mit akar ebből a filmből kihozni, vagy ha volt, akkor az egy agyatlan csihipuhi volt. Singernek, minden hibája mellett, megvolt a látomása és létre is hozta; az X1 és az X2 kerek egészek, amiket lehet nem szeretni, de egyik sem olyan széttúrt szénaboglya, mint amilyen az X3.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.06.21. 01:26:45

@Sharpe:

az a baj a 3. résszel h
1. nem singer rendezte
2. h gagyi-összecsapott-phoss lett

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2011.06.21. 01:35:56

@szorokin: A First Class-t (ami pedig egészen kiváló lett) sem Singer rendezte, ez nem jelent semmit. Nem ő az egyetlen aki kezelni tud egy ilyen témájú filmet. Azt, hogy összecsapott egy kicsit, nem is tagadom, csupán annyi, hogy objektívan nézve, azért a boszorkányüldözést nem érdemli meg.

Villy 2011.06.21. 03:36:39

Ez most hogy jött 5 év után?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.21. 09:34:10

@Villy: olvasd el a kapcsolódó cikkeket és megtudod. ;)

Is 2011.06.21. 15:02:26

@Inner Circle: az a baj, hogy ez az új rész még akkor is pofán csapja legalább egy nagy dologban a régieket, ha csak az első két részt veszem figyelembe, a 3-at, meg Rozsi eredettörténetét nem.
Mégpedig a Cerebro miatt.
Itt Mági még azelőtt lelépett volna, hogy elkészült a végleges Cerebro a kúriában. A kezdetlegest már készen kaptán Hanktől, abban nem volt semmi része.
Ehhez képest Stryker azt mondja a 2. részben, hogy az ő Cerebroját a fogságba vetett Magnetoból kicsikart vallomásokból építtette újjá. Illetve talán még az első részben is megemlíti a prof, hogy együtt rakták össze Erikkel (amit az is alátámaszt, hogy a 2. végén milyen lazán hangolja át azt a mágneses erejével, hogy ne a mutánsokat, hanem az embereket keresse. Amihez nyilván hozzá se tudott volna szagolni, ha nem tudja, hogy az erejével mit rakjon át hová).
Szóval emiatt nagyon remélem, hogy nem erőltetik, hogy az Elsők a régi 2 rész előzménye legyen, és akkor egy - szerintem - nagyon jó kis filmet raktak össze.

vTomi 2011.06.21. 16:49:15

a 2. részben minek kellett átvariálni a paneleket egyáltalán? Charles arra koncentrál rá akire akar, mindegy, hogy mutáns vagy nem. És Jason is azt mondja neki, hogy pusztítson el minden embert.

Is 2011.06.21. 17:41:01

@VáriTomi: Alapvetően a Cerebro mutánskereső készülék.
Magneto meg biztos sokat nézett Star Treket és tudta, hogy ha megfordítja a szinguláns osczillátor genetikus polarizációját, akkor tutira ellentétes hatást válthat ki. :)

Llew 2011.06.22. 09:49:52

@VáriTomi: ha megnézed az X2-t, akkor az elején az intézetbeli Cerebronnál a gömb fala végig ki van pakolva, Strykeré meg csak bizonyos helyeken. Azokat a paneleket helyezi át Magneto, mikor átállítja mutáns keresésről homo sapiens üzemmódba.
Vagyis az eredeti Cerebroval minden ember elérhető, mutáns és homo sapiens egyaránt. Stryker viszont csak a mutánsokat akarta kinyíratni Xavierrel, ezért nem volt az övé beépítve a többi elem.

vTomi 2011.06.22. 10:40:51

@Llew: Így tényleg érthető, köszi! Persze nem kizárt, hogy egy nagy adag látványfaktor is volt. Vagy csak kilopták az anyagot a lakatosok X)

Llew 2011.06.22. 10:44:53

@VáriTomi: úgy olvastam, hogy a lakatos X-ek :)

Nemazamaz 2011.06.22. 12:21:38

@Sharpe: Singer volt a producer, aki azért sokmindenbe bele tud szólni, többek között a rendező kiválasztásába is, lévén hogy eredetileg úgy volt, hogy ő fogja rendezni ezt is, csak aztán valami miatt nem tudta elvállalni.

Inner Circle 2011.06.22. 19:13:42

@Is: ebben van valami igazság, de ennyit még bőven át lehet hidalni egy kis képzelőerővel. Nyilván nem mutatják az új filmben az új csapat minden együtt töltött percét, szóval simán görnyedhetett Xavier, Magneto és Bestia a Cerebro rajzai fölött néhány hosszú éjszakán át. Magneto a későbbiekben el is lophatta Xavier terveit. Mindkettőre lett volna oka, hiszen ő már a kezdetektől a mutánsok akár militáns összefogását szorgalmazta, ahhoz meg tudnia kellett, hogy hol vannak a mutánsok... Ami meg Stryker-t illeti, ő ugyan tudott ezt-azt a Cerebróról, de ahhoz, hogy működjön a másolata, ki kellett pakolnia az eredetit, vagyis nem volt a birtokában (és Magneto birtokában sem) a teljes know-how.

Is 2011.06.23. 09:06:06

Egy kis képzelőerővel persze mindent át lehet hidalni (Bendis esetében meg a képzelőerő helyett az "azért mert én azt mondtam"-elvvel, legvégső esetében pedig egy "Ez mágia, ezért nincs mit magyarázni" jokerrel), de szerintem elég baj az, hgy ha már nekünk kell megoldásokat és menekülőutakat találni az alkotók hülyeségeire...
Persze, bennem is felmerült, hogy Magneto Rejtély segítségével simán lenyúlhatta a terveket akár később is (mint ahogy bejuttatta azt az agyzsibbasztó cuccot is a Profnak címezve), csak az a gondom alapvetően ezzel a helyzettel, hogy valamiért nem hiszem, hogy az alkotók ezt így átgondolnák.

bbbarniii 2011.09.15. 18:39:21

Ez már nagy katyvasz volt. Singer tökéletesen felépítette a trilógiát, de persze pont akkor húzódott meg előle, és csinálta meg azt az istenverte Superman mozit. Ratner nem mellesleg negyedik részt is akart, de a Fox akkor mellőzte.
süti beállítások módosítása