Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Scott Pilgrim a világ ellen

2011.01.06. 08:45 Rusznyák Csaba

Hazai bemutató: 2011. január 6.

Nem láttam még olyan filmet, amit nézve vakargatni kezdtem a fejem, hogy „arorhadtéletbe, öregszem”. Pedig már túl vagyok az első olyan élményen is, hogy egy 18 körüli (vagy legalábbis annak látszó) lány, akire házunk lépcsőházában mosolyogva ráköszönök (naná, szép lány volt), csókolommal köszön vissza (jelzem, még épp innen vagyok a harmadik x-en) - de a Scott Pilgrim szűk két órájának töménysége, harsánysága és fárasztó audiovizuális őrülete még ennél is kiábrándítóbb volt. Na, jó, csak majdnem. Persze lehet, hogy nem is a korral van a baj, hanem a beleéléssel. Sosem voltam pl. videójátékbuzi, és sosem gitároztam zenekarban sem. Nameg nem jártam 17 éves kínai katolikusnövendékkel sem – igen, azt hiszem, ez utóbbi lehet a gubanc. Csakhogy az ugyane jellemzőket felvonultató eredeti képregényt mégis piszkosul élveztem. Szóval jobban belegondolva, talán mégsem bennem van a hiba.

A címszereplő egy 22 éves srác, aki meleg barátjával kénytelen osztozni egy lakáson, és éppen egy középiskolás lánnyal jár. Ekkor azonban belép az életébe álmai nője (szó szerint: először álmában találkozik vele), Ramona, és azonnal szerelembe esik. Pechjére nem elég hódítással elnyernie a lány kezét, ha vele akar maradni, meg kell küzdenie hét gonosz expasijával is – illetve maradjunk annyiban, hogy exével. Méghozzá életre-halálra.

A Scott Pilgrim azon ritka képregényadaptációk egyike, amik hűen követik az eredeti forgatókönyvét, és ennek ellenére is félresikerülnek (ld. még: Watchmen). Mert ugye a sztori nem minden. Edgar Wright javára legyen írva, mindent megtesz, hogy a célközönség számára vonzóvá tegye a filmet: frappáns vizuális megoldások, igényes trükkök, a valóság és a videójátékok világának ügyes képi-tematikai összeházasítása, pörgő cselekmény. A baj, hogy ezt mind sikerül túlzásba vinni, és hosszú távon túlterhelni vele a nézőt, aki végül kimerülten áll fel a székből. A teljes, hatrészes sorozat egyetlen filmbe sűrítése ugyanis azt jelenti, hogy nincs idő megállni, és megszeretni a karaktereket, nincs idő beleélni magunkat az akció és a romantika forgatagába, a vizuális gegekhez pedig az első fél óra után hozzászokunk annyira, hogy önmagukban ne tudjanak lenyűgözni. Az érzelmi vonal hangsúlyosabbá tétele híján, és főleg, a karakterek elnagyolása következtében mindaz, ami a képregényben cool és laza volt, itt erőltetettnek és mesterkéltnek hat.

Ráadásul a film legnagyobb negatívuma sajnos pont a főszereplője. Michael Cera nem Scott Pilgrim. A színészi tehetségével ugyan nincs baj, ezt bizonyította már korábban is, és bizonyítja most is, a pofont inkább a castingosnak kellene kiosztani. Scottba a képregényben is szorult ugyan egy adag lúzerség, de alapvetően egy hétköznapi, szerethető, jófej és jóvágású srác benyomását keltette az olvasóban. Cera viszont, vézna alkatával, nyivákoló hangjával és nerdarcával igazi lúzerszerepekre született (végig az járt a fejemben, hogy milyen rohadtjó Kick-Ass lehetett volna belőle), és ebbe a kategóriába rángatja le a főhőst is. Innentől pedig borul az egész film. Mellette Mary Elizabeth Winstead bájos Ramona, de nem sikerül kellően érzékeltetni benne azt a különlegességet, ami rabul ejti Scottot – paradox módon pont a félredobott kínai kiscsaj, Knives karaktere sikerült a legelevenebbre, és lehet örülni a szerepükben láthatóan élvezettel lubickoló ellenfeleknek is (Brandon Routh-tól Chris Evanson át Jason Schwarzmanig).

Hiába a stílus, a vagányság, a vizualitás, ha hiányzik mögüle a lényeg, akkor az egész csak egy gimmick marad. Ahhoz meg már ténlyeg öreg vagyok, hogy annyival beérjem.

80 komment

Címkék: akció fantasy vígjáték filmkritika 3csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr132501504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2010.12.08. 11:20:38

Annak ellenére, hogy nagyjából egyetértek én élveztem a filmet.

vilaghalo 2010.12.08. 11:41:04

"Ráadásul a film legnagyobb negatívuma sajnos pont a főszereplője."

ennyi.

a filmet nezve meg az az erzesem, hogy a nagy szerelmet alakito MEW is igy gondolja. a kemia az minusz nulla egyszeruen.

plusz a dialogusok is baromi rosszak.

neha megcsillan valami, ezert jogosnak erzem a 3 csillagot, de tenyleg max ennyi. jogos volt az iszonyat nagy bukta is.

Edgar kapja ossze magat.

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2010.12.08. 11:50:35

A Watchmen film márpedig jobb, mint a képregény. Amit változtattak rajta, pont azért. Manhattan doki az űrlények helyett, nekem ezerszer hihetőbbnek tűnt és jobban is tetszett.

RoFä 2010.12.08. 11:57:59

Igen, Michael Cera nagyon nem idevalo. De en szerettem a filmet. Kanadai hangulat remek, es van egy csomo szeretheto dolog benne. Ezek biztos nagyreszt a kepregenybol jottek at, de pld. Ramona jegolvaszto gorkorcsolyaja engem is elolvasztott.

Viszont a hossza es a faraszto mivolta ellenere tenyleg siman osszecsapottnak, kapkodosnak tunik.

A dialogusokkal viszont nekem nem volt bajom.

Mindegy is, varjuk a Paul-t es a Blood and icecream #3-at.

RoFä 2010.12.08. 12:00:28

AMiert egyebkent a szivembe zartam azok az olyan poenok, mint a vegen az "extra elet" felhasznalasa - baromi jol visszaadja amikor mar huszadszor mesz vegig egy palyan, de a fogeci mindig kinyir, es ujra meg kell csinalnod a palyat vegig, de rutinbol... Kb mint mikor Neo "harcol" a vegen Smith ugynokkel ugy, hogy oda se nez.

vilaghalo 2010.12.08. 12:07:52

@Oidipus Prime:

ja. a Watchmen film az egy igazi teljesitmeny. birom nagyon.

vilaghalo 2010.12.08. 12:11:20

@RoFä:

We're Sex Bob-Omb and we're here to make you think about death and get sad and stuff!

stb

brrr.

vilaghalo 2010.12.08. 12:15:23

@vilaghalo:

mondjuk ez nem igazi dialogus, de mondok egy masikat:

-I was just a little bi-curious.
-Well honey... I'm a little bi-FURIOUS!

tragedia.

Rusznyák Csaba 2010.12.08. 12:36:02

@Oidipus Prime:
"Amit változtattak rajta" azzal megerőszakolták az eredeti lényegét. (Itt mondjuk nem az űrlényekre vagy mikre célzok, az végülis majdnem mindegy)

Buzzword 2010.12.08. 12:48:23

Ez ilyen indie-hipster ironikus móka?
Soha nem értettem, mi a szart esznek a jenkik ezen a blőd marhaságon és társain (Juno, Kick-Ass, bármi Wes Anderson-tól). brrr..!

kompi · http://filmtrailer.hu 2010.12.08. 12:48:34

Már ez előzetes anyagok sem érték el az ingerküszöbömet, tutira kihagyom.
Ez tényleg a fiatalabb korosztálynak való.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.12.08. 12:53:53

@Buzzword: az.

kritika tökéletesen megfogja mi a kurva nagy baj ezzel a filmmel.

Edgar 2010.12.08. 12:57:30

Ez a kurva öregség, Olorin, ez visz minket a sírba.

Edgar 2010.12.08. 12:59:57

@vilaghalo: "Edgar kapja ossze magat."
Igyekszem én, csak tudod a válság...

tyberius 2010.12.08. 13:01:23

Tegnap láttam. Nem egy filmtörténeti alkotás, de sztem teljesen élvezhető film volt. Az eredeti képregényt nem olvastam, és az eddig látott képregényfeldolgozások alapján nem is voltak túl magasak az elvárásaim, talán ezért is nem okozott csalódást a Cera által megformált karakter, aki így is szerethető volt. Nem fárasztott a vizuális gegorgia sem, ezt is meg lehetett szokni a mai videojátékokban. Összességében sztem 7/10.

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.08. 13:05:14

30 percig azt gondoltam, kurvajó, utána egy újabb 30-ig, hogy még elmegy közepesnek, a hátralevő részről meg egészen biztosan kijöttem volna a moziból, ha ott nézem. főleg az első 30 percre nézve: kár érte.

RoFä 2010.12.08. 13:05:27

@Buzzword: Wes Andersont nem bantani!

tyberius 2010.12.08. 13:08:10

Ja, és useless trivia time: A meleg szobatárs szerepét Kieran Culkin alakítja, annak a Macaulay Culkin-nek tesója, akit legutoljára a Party Monster szintén meleg főszereplőjeként láttam. Szóval, ja. Useless trivia time :)

Gábor 1 2010.12.08. 13:11:25

Szerintem zseniális film, de lehet, hogy bennem van a hiba.

JayJay 2010.12.08. 13:34:08

Az én gyermeteg lelkemnek (pedig úgyszint 3x felé) nagyon tetszett, visszajöttek azok az igazi ősi játéktermekben nyomott játékok, az első PC, szar grafika hangulat. Lehet velem az a gond, hogy nem olvastam a képregényt, de így nem volt gondom a szereposztással sem.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2010.12.08. 13:34:26

@Gábor 1: Zseniálisnak nem mondanám, de én is nagyon jól szórakoztam, mikor néztem.

A képregényeket csak most tervezem beszerezni, a film kíváncsivá tett.

virtualdog 2010.12.08. 13:41:04

Én videójáték-buzi vagyok/voltam, és gitározok egy bandában is (a próbák, a fellépések előtti parák és főleg a számok felvételével és keverésével járó feszültség és rengeteg munka a képregény legviccesebb részei közé tartoztak), de a film előzetese és MINDEGYIK jelenete, ahol éppen belepörgettem, kifejezetten taszított. Lehet, hogy hosszú távon még annak is fárasztó, aki alapvetően bírja az ilyesmit, de nekem pont olyan fogyasztásra alkalmatlan cukorral leöntött műanyag izének tűnt az egész, mint a Kick-Ass (szintén csak belenéztem) vagy a Speed Racer (végignéztem, én írtam róla kritikát). És félek, erre a sorsra jut majd a Tron is... Ami a Scott Pilgrimet illeti: ami működik fekete-fehérben, néhol viccesen sematikusra rajzolt szereplőkkel, az hülyén fest a vásznon. (Na jó, a harcjelenetek még a képregényben is röhejesek voltak.)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.12.08. 13:54:54

@Ramiz: "Én videójáték-buzi vagyok/voltam, és gitározok egy bandában is "

ebből csak 1 állítás igaz :)

virtualdog 2010.12.08. 13:57:16

Rád, Feri? Vagy mi van?

Rusznyák Csaba 2010.12.08. 13:58:07

@Ramiz: azért a Kick-Asst a Speed Racer mellé tenni... sőt, a Scott Pilgrimet is. Sőt... akármit.

toxikus 2010.12.08. 14:03:22

én a filmről máig nem tudom eldönteni,h szar vagy kurvajó:D

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2010.12.08. 14:05:25

Az előzetesek nagyon jók voltak, eléggé felkeltette az érdeklődésem. A film szerintem eléggé közepes, jobban élveztem volna, ha animációs formában készítik el. Túlságosan is próbáltak ragaszkodni a képregényhez (nem olvastam, csak sejtem, hogy ilyen lehet, mint a film) és így ebben a formában nem lett valami jó

guy2 2010.12.08. 14:15:05

A kick ass-hez szerintem semmi köze a történetét tekintve. Ez egy teljes hülyeség, a kick-ass meg pár percig hihető valami. Ez a film megint valami olyan lehet, hogy egy művészcsoport elhatározta, hogy fossunk egyet a falra, majd mindenki kitalálja, hogy mi tetszik neki benne. Nekem semmi.

Borzasztó Károly 2010.12.08. 14:19:41

én húsz percet bírtam csak nézni :)

varvizib 2010.12.08. 14:24:31

@Ramiz: Nekem a Speed Racer nagyon bejött. Hihetetlenül szép és kidolgozott a látványvilága, jó a hangulata és még volt tartalma is. A vége kicsit csöpögős lett, de még így is 10/10 nálam.

(És kár hogy nem moziban láttam, hanem TV-ben, moziban nézve még jobban átjött volna a látvány.)

disfear 2010.12.08. 14:32:42

Posztmodern szar. Najó az igazat megvallva ezzel a jelzővel semmi bajom sincs de: fájt, hogy elkezdtem nézni, mert akármennyire szimpatikus volt Cera a többi szerepében, nem hittem el neki, hogy itt már nem szűz és volt valaha csaja, na meg tud gitározni. Végül is az írás is erről szólt, csak úgy jól esett fikázni, mert amennyire vonzó a geek/hipster szubkultúra, egyre inkább egy kibaszott nagy blöffnek tűnik. Ergo: csinálsz egy rövidfilmet ugráló szöcskékről, berakod alá a Super Mario zenéjét, és menő lettél.

vilaghalo 2010.12.08. 14:42:20

@bloodymoon:

mondjuk a film nem geekekrol szol.
hipster =/= geek.

vilaghalo 2010.12.08. 14:46:27

@varvizib:

Speed Racer nagyon kiraly, utom is magamat, amiert nem neztem meg moziban.

7thArT 2010.12.08. 14:54:44

az a jó ezeken a helyeken, h új szavakat ismer meg az ember...
ránéztem erre a hipster-re, atyám férfiba ez nagyon gáz öltözetet is jelenthet (persze szélsőséges esetben bármely stílusra ez rámondható..:))
elgondolkodtam azon, vajon a hipster milyen szavakból állt össze, hippie+hamster?:)

Edgar 2010.12.08. 14:56:57

@szoni_: hát ez annyira nem új szó, hogy már Kerouac Útonjának magyar fordításában is szerepel, pedig azt se tegnap csinálták.

7thArT 2010.12.08. 14:59:00

@Edgar:
igen, olvastam wikin, hogy már a 40-es években használták...
úgy látszik én elsíklottam felette..:D

Kobres 2010.12.08. 15:09:47

En szerethetőnek tartom a filmet, bar nem az én világom. A 15 éves fiam és a barátai, akikkel megnéztem nagyon élvezték.

chrismaster · http://twitter.com/thegoodkchris 2010.12.08. 15:43:50

NEM ÉRTEK EGYET!
2010 harmadik legjobb mozija!
1. EREDET
2. Scott Pilgrim vs. The World
3. Kick-Ass (Ha/Ver)

tryclops 2010.12.08. 15:45:29

Hát filmnek nem nevezném, de nagyon bejött. Szóval nem vagyunk egyformák, nekem 9/10 az értékelésem.

f.
Ja, és geek vagyok persze. :)

Dr.Jones · http://mediaviagra.blog.hu 2010.12.08. 15:56:17

Én is 9/10-et adtam rá, nálam eddig az év filmje (pótolnivaló van még, de a dobogóról nem fog lekerülni, ez biztos).

RoFä 2010.12.08. 15:59:28

@szoni_: No para, en is most neztem meg a wikin hogy mi a csocs az a hipster.

Mondjuk akkor 16 evesen en hipster voltam olyan poszt szocko modon, noha nem tudtam rola :)

7thArT 2010.12.08. 16:17:46

@RoFä:
nyugi, 16 évesen én is gáz voltam...:DD

T mint T 2010.12.08. 16:32:32

Úristen, hogy én milyen öreg vagyok 35 évesen!

Titeket télleg lekötnek az ilyen mondanivaló nélküli, üres idôfecsérlések?

Hogy értek rá ilyenekre? De most komolyan!

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.12.08. 16:40:09

@T mint T: ööö... pl. úgy hogy mi nem vagyunk öregek?

vilaghalo 2010.12.08. 16:40:51

@T mint T:

volt azert mondanivaloja a filmnek. arrol szolt, hogy a szerelem onmagaban keves a sikerhez, magaddal kell megbaratkozni, es akkor nyerhetsz.

"Scott earned the power of self-respect"

tessek. mondanivalo. es akkor most jobb lett a film? nem.

Ghostwood 2010.12.08. 16:41:29

@T mint T: Fogadjunk hogy nő vagy :)) Azok ilyen útbaigazítós okostónik :)

tutuka · http://kockagyar.hu 2010.12.08. 16:48:00

@Buzzword: @vilaghalo: miért érzitek úgy, hogy ez egy hipsterekről szóló film? hol vannak ebben a filmmben hipsterek? az hogy valaki zenél, meg néha kockás inget vesz fel, még nem hipsterség. vagy tévedek?

RoFä 2010.12.08. 16:56:03

@szoni_: Ja, de en most is az vagyok.

vilaghalo 2010.12.08. 17:01:07

@tutuka:

indie zeneszek lo-fi zenet tolnak, foszereplo 20-something slacker, "cool" dumak, ironikus polok. nekem ez hipster-szagu elegge.

www.catbirdseat.org/catbirdseat/bingo.jpg

hasznald ezt.

mesko 2010.12.08. 18:09:41

igen, a castingosnak jár egy a jó kis ötös, a filmnek pedig a 3 csillag pont elég, bár lehet, hogy nagyon coolra akarták:), de akárhonnan nézem, a kritika tök jó, csókolom...

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2010.12.08. 19:16:01

"Méghozzá életre-halálra."

Húha, mé', tényleg megölnek valakit?

Sztem már az eredeti is dögunalmas, divathuszár májerkedés volt legfeljebb. Most komolyan, ez nektek a romantika, ez a bármely brazil szappan szintjét alulról súroló vérfagyasztó szerelmi tinidráma? Aminek se tétje, se következménye, a kínai csajszika vállat von és lelép, a többit meg hadd ne vegyem komolyan.

Meg a fárasztó arcoskodás a "mekkora 8 bites ősgámer vagyok ám"-vonalon, olyan emberektől, akik ájpod nélkül megfulladnak ijedtükben. A lábszagú-nyavalygó slacker-legendáriumot letudta Kevin Smith 15 éve, már akkor egyszer használatos poén volt, még ha a művésznek nem is tűnt fel.

RoFä 2010.12.08. 19:45:18

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Crash and the boys meghal mind egy szalig, szoval: igen.

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2010.12.08. 20:35:46

hát, a filmben tulajdonképpen kétszer elhangzik a hipster szó (vagy csak egyszer? franc se tudja... képregényben tudom, h. Ramonát is lehipsterezik), de ettől ez inkább indie-geek film, persze az indie-geek az majdnem hipster, de igazából mindegy is, a lényeg, hogy rétegfilm, ergo valakinek nagyon bejön más meg túlhájpolt szarnak tartja és ez így helyes

scorsesefan 2010.12.09. 00:41:25

Inkább bejött, mint a Kick-Ass pózolása (megj.: azt olvastam is előtte, Pilgrimet nem). Bírtam a karaktereket.
Az írás amúgy jó, értem a problémákat, de nem osztom (illetve nem mindet).

Buzzword 2010.12.09. 11:46:27

@bloodymoon: Mi az az indie-geek? Olyan szabadbölcsész, aki hhhihhhetetlen, cccsodddálatossss hackernek képzeli magát, mert pötyögött három sor AppleScriptet az aputól kapott MB Pro-n?

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2010.12.09. 15:37:32

@Buzzword: indie/geek... amúgy bírom az ilyen előítéleteket...

Áramvonalas Földműves 2010.12.09. 16:42:32

@Oidipus Prime: A Watchmen képregényes befejezése kurvajó! Pont,h odabasz,h kapjad be olvasó:D De a filmben azért jobb volt, h megváltoztatták, mert az egész film nem működött.

@vilaghalo: túlzás,h iszonyat nagy bukta...nézzél utána!

Na most én megmondom a tutit! A film 1 dolog miatt nem működik! Onnantól, h elkezdődnek a harcok, semmi másról nem szól és mivel tudod, h 7 exe van, ezért mindent tudsz és emiatt baszott unalmas és hiába vannak gegek, amik amúgy jók. Az eleje sztem marha szórakoztató, mégha a képregény tök más akkoris. Jelenetekké esik szét a film. Az meg hülyeség, h gyerekeknek való, mivel a gyerekek nem nézték. Amúgy is a 25-30-as korosztálynak sztem inkább szánta Wright, azért ilyen pixeles a cucc.

Amúgy!@Rusznyák Csaba: melyik hű képregényadaptáció az, amelyik jólsikerült? Most ez nem provokatív kérdés, csak érdekel a vélemény. Meg nekem most nem annyira jut eszembe semmi hirtelenjében, ami tényleg hű és faszányos. Ja és szerencsés vagy,h csak 29 évesen ért el a csókolomozás:) Nekem 22-23 éves korom óta nyomják a (nem feltétlen kis)gyerekek. Öreg a fejem.

Áramvonalas Földműves 2010.12.09. 16:46:31

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: azta:D mer te aztán nem vagy műmájer nagyokos,h mindenkit leosztasz ilyen magaslóról:D Persze nem akarok személyeskedni, csak vicces volt a komment.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2010.12.09. 17:07:52

Ó igen, mindenki műmájer nagyokos, aki nem esik hasra minden baromságtól.

Rusznyák Csaba 2010.12.09. 18:22:50

@Áramvonalas Földműves:
60 millás költségvetés (amiben akármi legyek, ha benne van a marketing) + 31 (Amerika) + 16 (többi) millás bevétel = iszonyat nagy bukta.

Jó és hű képregényadaptáció: most megfogtál, túl sok nincs - bár attól függ, mit értünk azon, hogy "hű". De pl Sin City, Kick/Ass, Nolan Batmanjei...

Amúgy kisgyerekek, kisiskolások már engem is rég csókolomoznak, de ez volt az első eset, hogy így köszönt vissza olyasvalaki, akire "prédaként" tekintettem:)

Konya Sándor 2010.12.09. 19:05:16

Számomra a Scott Pilgrim az év legjobbjai közé tartozik. Nekem nagyon bejött a hangulata, a képi világ, az utalások és Michael Cera is végre nem a szokásos szerepében van. Én ezt nevezem igazi feel-good filmnek. Eddig csak letöltött verzióban néztem meg, de alap hogy moziban is megtekintem.

Nostro · http://www.flickr.com/photos/terraflex/ 2010.12.09. 19:40:15

Nekem minden csinos kamaszlány "jónapottal" köszön, nem voltam soha "gamer", olvasom a képregényt. A film nekem az utolsó harmadban csúszik szét. Addig is volt olyan szakasz ami unalmas volt, vagy túl tömött, de a vége sem azért feküdt nekem mert villódzott minden. Sokkal inkább zavart, hogy szerethető hőseink kongásik üresedtek, és már nem nagyon érdekelt, hogy mi lesz Ramonával. Szerintem egyébként az őt játszó leányzó a film egyik gyenge tényezővé lép elő ahogy haladunk előre.
A közvetlen vég pedig nekem zavaros. Olyan megtörtnek és motivációit tekintve kiégettnek látom Scott-ott, hogy csak na. Ramona pedig egyenesen egy tévedésnek, egy kimondottan zavaros lánynak tűnik.
A vége összezavart. Olyan mintha egy pózokba merevedett, folyamatos versenybe belefásult, önálló világlátás nélküli generációt mutatna be. A Kick/Ass közvetlen vége is döbbenet volt nekem ilyen szempontból. Gyilkosok? Gyerekek? Gyerekforma felnőttek? Túl komolyra sikeredett a játék? Nem értem.
Mindenesetre kíváncsi vagyok a Scott képregény hogyan folytatódik. Mennyiben fog hasonlítani a filmre, és hogy mi lesz a vége?

Áramvonalas Földműves 2010.12.09. 22:40:16

na igen, a sin city tényleg hű adaptáció és jól sikerült, Kick-Ass esetében csak a filmet láttam,nagyon vártam, de valahogy olyan felemás lett.

A Batmanekben vannak jelenetek, amik tényleg jól hozzák a képregényt, de nekem a filmek nem jöttek be sajnos:( pedig batman fan vagyok. Igazából Oswald Cobblepot-ot nem lehet überelni, mint főellenség. Heath Jokere marha jó volt, de ott meg a film nem tetszett.

Nem ez az iszonyat bukta?:www.boxofficemojo.com/movies/?id=delgo.htm vagy ezt más nyomatékkal kell ejteni?:)

A préda esete meg kínos:D

Rusznyák Csaba 2010.12.10. 09:36:29

@Áramvonalas Földműves: hát, persze ha az abszolút mélyponthoz viszonyítunk...:) Akkor a Scott Pilgrim már majdnem sikeres:)

Beyonder 2010.12.15. 14:44:48

A Scott Pilgrim ugyanaz a kategória, mint a Crazy Racer. Nagybetűs FUN, semmi köze a "valósághoz", bűn komolyan venni. Az epizodikus szerkezet miatt valóban nem filmszerű, inkább olyan, mint 3-4 Spaced-del mixelt Parker Lewis sitcom összefűzve, de a gegek miatt végig élveztem. Cerával valószínűleg azért nem volt bajom, mert nem olvastam a képregényt, de tény, hogy kezdenek kissé unalmassá válni a manírjai.

Amúgy persze tanulság is van: az exek legyőzését vehetjük olyan szimbolikus próbatételnek, amit minden kapcsolatban meg kell tenni, csak a "valóságban" nem szó szerint kell velük harcolni, hanem az emlékükkel, az általuk keltett elvárásokkal, negatív tapasztalatokkal, stb. Lásd: a csajod attól fél, hogy az első adandó alkalommal megcsalod, mert az előző barátja ezt tette, úgyhogy meg kell őt győznöd, hogy te nem vagy olyan. Nem a nővel küzdesz, hanem az ex (rossz) emlékével. Lehet erről komoly kapcsolati drámát is forgatni, de mennyivel szórakoztatóbb így, hogy videojáték-harccá dramatizálták a konfliktust... :)

10/8

Thom Yerk 2010.12.18. 12:56:51

hmm tökre egyetértek a cikk nagy részével. elsőre nekem is ez jött le, főleg h belerajongtam a képregénybe. ott SP cool, de hülye, Cera meg inkább nyomi és hülye. a vége nekem is kicsit már ellaposodik, vagy kicsit tét nélkülivé válik valahogy. hiányzott a képregény 4. része, tulajdonképpen teljesen kihagyták, amiben meginog az egész kapcsolatuk, és ami érdekessé tette a ramona-sp viszonyt. nem volt ott giccs meg semmi, hanem egy teljesen hiteles kapcsolati dráma. nekem valahol ez hiányzott a filmben még. viszont másodikra moziban nézve (fel voltam készülve a legrosszabbra) már jobban tetszettek a poénok (bár inkább azok, amik a képregényben is), meg az egész összességében, de tényleg nem a legjobb, még ha hithű is próbál maradni (mondjuk szerintem a fent említett dolgok miatt és ramona ggg-hez való kötődése miatt épphogy nem lett az). de lényeg a lényeg, feltornázta magát olyan 7-8 pontig nálam (egyelőre)

Calee 2011.01.06. 13:55:14

Valóban elég közepesre sikeredett, pedig többet vártam volna. A Kick-ass-től meg mérföldekkel le van maradva azt lássuk be..

Zalaba_Ferenc · http://aeonflux.blog.hu 2011.01.06. 20:41:08

Ha csak maréknyi olyan kreatív ember dolgozna Hollywoodban, mint Edgard Wright, akkor simán eljöhetne a movie bratsokéhoz hasonló, második (sokadik?) moziforradalom.

A SCOTT PILGRIM egy kinematikus varázslat (szándékos a képzavar), egy celluloid kincsesláda, minden pillanatában sziporkázó ötletroham, amely csupán az utolsó percekben bicsaklik meg kissé - mikor a különböző médiumok segítségével végig sikeresen közvetített mondanivalóját ezúttal csúnyán szájba rágja.

Michael Cerát lehet utálni úgy általában; ez a film nem is feltétlenül akarja megkedveltetni, elég, ha csak megérted őt, meg mindazt, amit Scott Pilgrim képvisel. Hisz mindenki volt 16-24 éves, mindenki volt tanácstalan.

10/9

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.01.06. 20:53:29

Wright úgy sem csökkent a szememben, hogy ez a film helyenként tényleg elviselhetetlen...

bloodymoon · http://legozombie.blog.hu 2011.01.07. 14:44:08

menthetetlen rajongó vagyok még mindig...

endberg 2011.01.08. 22:16:31

Én először a filmet láttam, és jól szórakoztam, bár időnként volt amit túl erőltetettnek éreztem, máskor meg túl giccsesnek, szájbarágósnak. A látvány néhol egészen ötletes volt, máshol meg béna, de mindennel együtt egy élvezhető film volt...
Aztán elolvastam a képregényt és a következőkre jutottam:
1. a képregény baromi jó, nagyon szerethető karakterekkel, és eszement ötletekkel
2. ami a filmben igazán jó volt vizuálisan, az a képregény egy-az-egyben másolata, ráadásul utóbbiban még jobban hat.
3. amit megváltoztattak a képregényhez képest, az gyakorlatilag mind balfogás (gagyi főhős, múltbeli események kihagyása, zene megváltoztatása, stb.)
4. ez az alkotás is pont olyan mint a legtöbb adaptáció, az eredetit ismerve kiugranak a hibái, a fanatikusok meg szívből utálhatják is az eredeti meggyalázásáért. (lásd még: gyűrűk ura, batman, spiderman, stb.)
+1. nagy kár, hogy a sex bobomb zenéjét így elbénázták, mikor a képregényben még az akkordmeneteket is megadta a szerző :(

SoulMiner 2011.03.24. 16:22:47

Hát tényleg öregek vagytok... A Scott Pilgrim film nem tökéletes, ennek ellenére zseniális. A harcosok Klubja se tökéletes, mégis a kedvenc filmem.

Én már négyszer láttam a filmet, és mindig mást és mást ad. Olyan, mint amikor egy hadaró embert újra és újra visszanézve egyre többet értesz meg a dologból.

A képregény sokkal szappanoperásabb, és kevésbé humoros. Ez a tipikus idióta angol humor, fűszerezve 8 bites konzolhangulattal és anime-látványvilággal, szerintem egyszerűen zseniális ötvözet, Edgar Wright továbbra is egy filmisten, nagy kár, hogy nincs minden évben egy új filmje.

A Watchmen film elsőre csalódás volt, de a Directors Cut szerencsére kijavította minden hibáját (a képregényt nem olvastam). A Sin City nagyon rendben van, csak jöhetne már a folytatás a Kém Kölykök 26 helyett. Nolan Batmanjei közül az első dögunalom, a második zseniális, de egyik se képregényfilm. A Batman zseniális, képregényes feldolgozását Tim Burton már kétszer is megcsinálta. A Kick/Ass egyszer nézhető ál-vígjáték (vagy ál-dráma?). A Wolverine film lehetett volna végre egy új és zseniális nyitánya az új fajta képregényfilmeknek, de mivel Aronfosky visszakozott így abból sem lesz semmi.
süti beállítások módosítása