Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

The Expendables

2010.10.14. 08:40 Wostry Ferenc

Stallone Expendables-e a legjobb amerikai akciófilm a nyolcvanas évek végének, a kilencvenes évek elejének reneszánsza óta. Az Expendables elrendez, elsimít és meggyógyít dolgokat. Ennyire jó.

Nem volt túlzás a film reklámkampányának arra a bizonyos igényre való rájátszása, hogyaszongya talán nem ártana a kulturális gesamt-tudatba visszaplántálni a férfias karakternek, mint példaképnek fontosságát. A film-médium a huszonegyedik század elején pöcsszőr-mentes tinivarázslókat, metro- és aszexuális vámpírokat meg hasonló, a nemiségtől irtózó vizihullákat tesz meg hőseiül. A dolog mögött egyrészt az életképtelen politikai korrektség, illetve a kockázatkerülés monetáris igénye rejtőzik, amely találkozik a tömegek a szexualitást fenyegetésként megélő frusztrációjával. Pedig az élethez hozzátartozik a szűzhártya felszakadása, az első magömlés, a fájdalom, a vér, a szenny, a kéj. Ettől szép.

Stallone pedig igyekszik a maszkulin identitást munkásságának ezen a kései szakaszán újratelepíteni. Igen, egy rágógumi-mozival, egy, az akciófilmes ambíción túlnőni még véletlenül sem igyekvő filmmel - de amit ezeken a műfaji határokon belül művel, ahogy a zsáner motívumait csúcsra járatja, időnként urambocsá’ kifigurázza, az szívet melengetően szórakoztató, gyakran lenyűgöző, és a maga leplezetlen őszinteségében, megvallom, gyönyörű. Hogyne, tagadhatatlan hogy az erre az igényre való rájátszás részben pr-fogás is, ám a film sikere azt bizonyítja, az igény valós.

Az Expendables igazából tényleg egy nyolcvanas-évekbeli akciófilm. A forgatókönyv nincs túlbonyolítva (ami nem jelenti azt, hogy ne lenne sűrű és feszes) és a figurák háttere sincs különösebben kibontva. Csak amennyire kell - egyesek ezt esetleg hibaként róhatják fel, csakhogy a készítőknek éppen egy ilyen film összehozatala volt a célja. Stallone-nál az akció az expozíció, ami a létező leghelyesebb műfaji-mesélési mód, és csak nagyon kevesen tudják tökéletesen művelni. Stallone, aki vénségére (igen, kimondom) mesterrendezővé képezte magát, képes rá.

Egyedül Statham figurájának jut a magánéletét kitárgyaló hátországi jelenet, és még abban is ő húzza a rövidebbet. Stallonénak és az embereinek nem opció a polgári szöszmötölés, a bajtársiasságon kívül számukra más nem létezik. A főhadiszállásuk egyszerre kocsma, garázs és tetováló-szalon - a sűrített maszkulin fetisizmus bázisa, mint ahogy törzsi jelekkel veszik magukat körül és törzsi jeleket vesznek magukra. Back to the roots, amennyire csak lehet.

Sztori épp hogy csak van. Valami közép-amerikai szigetet kellene felszabadítaniuk a helyi zsebdiktátor meg a fazon nyakán ülő amerikai pénzember uralma alól. Utóbbit Eric Roberts alakítja kb. úgy, mintha Gordon Gekko ment volna karibi szabadságra. Két évtizeddel korábbról visszamaradt skiccek ők maguk is, ám ezt bánni nem lehet, mert Stallone a figurákat olyan örömmel, a maradéktalan szórakoztatni vágyás őszinteségével veti elénk.

A nosztalgiafaktor ennek ellenére nincs túlerőltetve, az Expendables elsősorban akciófilm akar lenni - és az is, de még milyen - nem emlékkönyv. A Stallone-Schwarzenegger-Willis jelenet, amennyire szórakoztató (akárhányszor látom, a végére vigyorgok, mint a vadalma), olyannyira felesleges is. Vagyis ez talán így nem igaz... Stallone a rajongók kedvéért, a nyolcvanas évek akciófilmjein felnőtt generáció kedvéért tette a filmbe. Akkor hogyan is lehetne felesleges? A ráncok azon a három arcon igazi, kiérdemelt, megharcolt sikerről és életekről mesélnek.

Az akciójelenetek szenzációsak. Stallone őrületes érzékkel rendezi őket, amelyben segítségére van, hogy a vágás már-már fájdalmasan dinamikus. Emlékszünk az utolsó James Bond-film követhetetlen akciójeleneteire? Az Expendables bunyói, tűzharcai, pusztítása egy hajszálnyira vannak tőle, csakhogy éppen ez a hajszál az, illetve a tény, hogy Stallone ezt a hajszálat nem lépi át, ami megkülönbözteti a szakembert a hack-től. A film tele van elképesztő pillanatokkal, és a tombolás vagy ötletes, vagy hurrikán-szerűen magával ragadó. Gyakran mindkettő. És itt jön be az, amiről korábban beszéltem, hogy Stallone az akcióval építi a figuráit: a csapat összes tagja megkapja a lehetőséget, hogy ő kerüljön az armageddon középpontjába: Statham, mikor a szakadt, duplafedeles repülőgép orrgéppuskájából megszórja a kikötőt; mikor Jet Li és Dolph Lundgren szétkungfuzza egymást; mikor Terry Crews végre előveszi a híresen hangos géppisztolyát. A csendes, legtöbbször vicces, ám gyakran profán pillanatok sem hiányoznak: mikor Couture a karfiolfüléről mesél, vagy mikor Mickey Rourke felidézi, amit embernek soha nem kellene megélnie. Stallone nagyszerű vezérnek bizonyul, a filmben és a kamera mögött egyaránt: mindenkinek megadja ami jár.

Nekünk is, persze. Kösz, Sly.

150 komment · 1 trackback

Címkék: akció filmkritika 5csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr412256685

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: The Expendables - Body Counts posztere 2010.09.10. 18:28:35

A következő infografika tulajdonképpen Stallone új filmjének, a The Expendables-nek az egyik posztere, ami a főszereplők eddigi filmes pályafutásának body count-jait összesíti. Azok számára, akik nem igazán jártasak az akciófilmek világában a body coun...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.29. 21:26:31

@chuck-d: ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
MEGBASZLAAAAAAAAAAAAAAKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!! Még nem láttam, most húzom leeee!!!! ÁÁÁÁÁÁÁ

mesko 2010.08.29. 21:28:34

...tesztoszteron, meg maszkulin izzadság..igazi pasikat lehetett látni akik szemtől szemben vernek a pofádba és nem holmi kis sovány metroszexuális sunyik támadnak hátba..
Az igazi pasik(már akiket én ismerek) az év legjobb akció filmjének tartják..és ezt tényleg láttam rajtuk..sőt úgy beleélték magukat, hogy a film után engem teljesen elfelejtettek...nagyon sokára vettek észre,hogy én is ott vagyok :DD,természetesen elnéztem nekük, hisz alig várták a filmet...és akkor megértettem...itt most nincs csajra szükség!
Mivel a saját börömön éreztem ezt...feltételezem, hogy Stallone is csak úgy szimplán "megfeledkezik" a csajokról...nem muszáj azt jelentse,hogy nem érdekli..
Nincs pasi akit ne érdekelne a NŐ, csak amikor akció van, harcolsz a seggedért a nő csak bekavar..ennyi:)
Örvendek, hogy olvashattam ilyen pozitív cikket, mert bizony kapott a film rúgást eleget...más helyeken elporolták becsületesen...rendesen rosszul éreztem magam amikor olvastam...na nem kellett volna azért épp ennyire elásni...mert a maga kategoriájában szuper a film, színtiszta adrenalin, ráadásul tömörítve...hisz annyi súlyos név jelenik meg,hogy picikében kellett írni őket a plakátra..és még ígysem fért el mindenki.
Soha senki ne merje nekem ezután azt mondani,hogy kihaltak a dinoszauruszok...mert NEM...igenis ezek a pasik még benne vannak a garanciában...hiába lengetnek előttem ilyen-olyan Pattinsonokat...nem minden csajnak ver menetet a nyál a nyakán utánnuk:)

vilaghalo 2010.08.29. 21:29:21

szorakoztato cucc, nagyon hamar elrepult a jatekido. 1-2 reszt meg nagyon szivesen megneznek a csapatrol.

*********SPOILER***********

bepacsolni egy felgyulladt embernek? alap.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.29. 21:30:55

@chuck-d: most hogy ezen a kellemetlen epizódon túl vagyunk :) Strikeforce-ot hogyne ismerném. Couture meg szimpatikus ember, és óriási a tudása, csak éppen ez a greco-roman wrestling nem a szivem csücske. De eszméletlen hatásos, az biztos.

balazsman 2010.08.29. 21:32:59

@blr: meg mindenki, aki még tévedésben él:
a forgalmazók már évekkel ezelőtt leszoktak arról, hogy 2-3 hónapot várnak a magyar premierrel, nagyon kevés, egyedi esetben fordul elő az ilyen jellegű késés, és inkább csak rétegfilmeknél. Korábban sem a magyar forgalmazók rosszindulata okozta ezt, hanem a külföldi jogtulajdonos akarata, makacssága, stb.: ez az ország vagy inkább régió majd csak később kapja meg a filmet, slussz.

a magyar forgalmazó azokban az esetekben volt csak okolható, amikor arra várt, hogy kiessen a neki kellő mennyiségű kópia a külföldi mozikból (ott már levegyék a műsorról) így azokat olcsón megvéve és felújítva, kevesebb költséggel mutathassa be itthon a filmet - de ez is csak akkor működött, ha bizonytalan volt a film itthoni sikere, és nem akart kockáztatni. Sikerre ítélt filmnél, senki nem önmaga ellensége, azonnal kéri az új kópiákat, azokat akár még szinkronizáltatni is lehet (a használtakat már csak feliratoztatni)

Jelen esetben Stallone a hibás a magyar premier késésében:
mivel nem stúdiónál, hanem független gyártásban hozta össze a filmet, a produkció nehezebben talál utat a magyar forgalmazókhoz, amit esetleg egy jogi hercehurca is nehezít.
Lett volna a Stallone ügyesebb, vagy nem annyira kapzsi, és elfogadtatja egy nagy stúdióval a projektet, akkor az InterCom vagy a UIP már rég bemutatta volna...

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.29. 21:33:12

@mesko: ebben a hozzászólásban annyi a testnedv hogy még én is pirulok! és mindez egy nőtől! :D

chuck-d 2010.08.29. 21:35:09

@Wostry Ferenc: nah a fanatikus rajongó. este még csak szedi, felül a hájpnak. édes faszom, majd az Ali-Lesnar-on együtt izgulunk. remélem a komoly meccseket is nézed, nem csak amiről a reflektor magazinban is beszélnek. :]
meg ez azért nem volt akkora spojler, ennyitől nem megyek le neked békába. magadtól meg nem viszel le.

damoqles 2010.08.29. 21:37:14

Ez a film tényleg beváltotta minden hozzáfűzött reményemet, és nem jött elő benne semmi, amitől a trailer alapján esetleg féltem. Stallone ha így halad, még egy-két film, és kukásautóval önthetik a nyakába a(z addigra) jól megérdemelt rendezői életműdíj-mennyiséget.

Mikor jelentik mán be az Exp.2-t?!

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.29. 21:38:31

@chuck-d: de jó is ha megborította Toney-t mert a csávó annyira arrogáns volt hogy sima boxszal majd kicsinálja Couture-t hogy az már idegesítő volt.

Ráadásul annyira alulartikulált volt ez a Toney hogy az még harcművész körökben is párját ritkítja, egy kurva szavát nem értettem

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.29. 21:43:58

bennfentes infó egy forgalmazós havertól - NINCS KÖZE ENNEK A FILMNEK FORGALMAZÁSÁHOZ, ne szidjátok az anyját

a film szinkronja már kész van. a forgalmazó aki még korábban megvette a jogokat nem elérhető, nem kommunikál. senki nem tudja mi a fasz van.

a szinkronlista:

Stallone-Gesztesi Károly
Scwarzenegger-Gáti Oszkár
Willis-Dörner Gyuri
Statham-László Zsolt
Lundgren-Jakab Csaba
Rourke-Haás Vander Péter
Roberts-Kőszegi Ákos

chuck-d 2010.08.29. 21:44:17

@Wostry Ferenc: önmagában a kötöttfogás annyira nem, de alapnak elég jó, főleg a szabadfogás. gondolom az üresjáratok meg a LNP miatt nem szereted annyira a birkót, de igazából a jófajta tűzijátékok miatt ugrik fel mindenki a székből. mint legutóbb a Lawal-Cavalcante volt. ha még nem, akkor nézd meg. kárpótol minden elspojlerező köcsögért. :]

kis csibe 2010.08.29. 21:47:05

Nehogy ez ne legyen moziban!!!
Olyan nincs!!
Nalunk a fel ceg egyutt ment volna ra megnezni...kibaszott magyar mozik!

Ha a Machete se lesz akkor nemtom mi van...bezzeg a buzi sapadt kepu farturo vampirokat toltak minden kibaszott teremben ahol csak lehetett.

sertésmájkrém 2010.08.29. 21:47:47

Na erre elmentem volna én is moziba, szerencsére megnéztem az r5-öt.

Az ok, hogy nosztalgia meg stallone, meg stb. Ha ennyit akartok, akkor jó lesz a film.
Nekem ez kevés. A John Rambo sem ezért működött, az ami a 80-as években volt, abból is a b széria, azért már nem kéne még egyszer.
Vannak benne ütős jelenetek, de édeskevés, ha nem stallone lett volna, a felénél kikapcsolom...

Még szerencse hogy eltolták a bemutatót nálunk, különben elqrok egy csomó pénzt erre.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.29. 21:47:48

@chuck-d: igen, a saját felszínességem a hibás. abszolút elismerem a birkózás hatásosságát, csak igen, az üresjáratok...

chuck-d 2010.08.29. 21:50:28

@Wostry Ferenc: ja, szerintem néha még ő sem tudja, mit mond. de bokszban nagyon nem volt akárki, onnan hozta a feka trash-talk okosságot, MMA-ban ennyire ez nem szokás, nem is szeressem.
azt vágod, hogy a korai Captain America filmes ruhavázlatokhoz még Randy-t vették mintának? a geek és a bunyós szemem is egyszerre fátyolosodott el, mikor megláttam a rajzokat. :]

chuck-d 2010.08.29. 21:55:11

@Wostry Ferenc: ezt az oldalát én is rühellem:
www.urbandictionary.com/define.php?term=lay%20and%20pray
UFC-ben meg kemény pontot ér a levitel, még ha abból nem is lesz akció. japóéknál nem. na bocs a sok offért meg a spojlerért, legközelebb igyekszem ésszel élni. :]

mesko 2010.08.29. 22:03:04

@Wostry Ferenc: bocs,hogy zavarba hoztalak :D

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.29. 22:04:04

@chuck-d: dehogy probléma, sőt. UFC-ről bármikor.

mesko 2010.08.29. 22:26:19

@Wostry Ferenc: ok :)lesz részetek benne:), mert tetszik a blog:D

Addict · http://www.noisefreaks.com 2010.08.29. 22:37:42

Csak annyit szeretnék írni, h nagyon jó kritika, most már 100%-ig biztos vagyok benne, h jó film lesz ez. Már csak azt nem tudom eldönteni, hogy moziban nézzem e vagy gépen, mert mozi fanatikus vagyok és minden jó filmet ott szeretek először látni de nem tudom kibírom-e addig...meglátjuk.

Gyikarc 2010.08.29. 22:43:33

Nem tudom milyen filmet ezett a postiro (lehet, hogy csak nosztalgikus elfogultsaga hatott ra szubjektivan), de szerintem az Expendables gyengusz lett nagyon, eroltetett poenokkal mrgtuzdelve.

Latszik Slyon, hogy valami nagyot akart alakitani, de nem hiaba, nem forgatokonyviroi munkassaga miatt lett nepszeru. Eroltetett es lapos az egesz na. Kar erte, ezekkel a nevekkel sokkal utosebb dolgot lehetett volna varazsolni.

Colour of silence (törölt) 2010.08.29. 22:52:40

"mikor Terry Crews végre előveszi a híresen hangos géppisztolyát."
-Nem géppisztoly, hanem shoti.
-Láttam a filmet, nekem is tetszett
-nehogy valaki szinkronosan nézze meg!!
-Gesztesi, mint Sly, Ne vicceljünk már. hol van annak orgánuma. Shrek, még ok, de Sly? Ki volt az a barom szinkronos? Kb, akkora lol, mint a 300, vagy a batmenes mellészinkron. Ott is sikerült elqrni. Gratula.

shwarcz bácsi 2010.08.29. 22:54:31

mire a magyarországi mozikba eljut a film,már a neten megnézi mindenki....
egyébként 62 évesen slytól ez kiválló teljesítmény.
a youtube.com on fent van,hogy milyen edzéssel készült a filmre.hiányoznak ezek a filmek,ezek még az igazi férfiakról szóltak.

Gyikarc 2010.08.29. 22:54:41

Most, hogy a kommenteket is vegigolvastam, szerintem en rossz filmet lattam. :) Tuti nem mas filmrol, hanem a The Expendables-rol szol ez a cikk?!?!?! Csak szerintem volt ennyire gyenge? Ehh...

Utoljara comeback-nek Mickey Rourke The Wrestler-je volt szerintem utos, Sly-tol meg talan a Rocky Balboa.

Miutan a fikahadjarat beindul, 34 vagyok, Rambo-n nottem fel es nem lattam meg kozelrol emo-sokat. :)

SzőröstalpúJeti 2010.08.29. 22:56:11

Most néztem meg, korrekt film, pont azt adja, amit vársz. Egész jók a dumák is, a sztori meg a forgatókönyv ezen kívül persze nulla. Szórakozásnak jó, kevés ilyen filmet látni, én benne lennék még egy-két részben. 6/10

pazola 2010.08.29. 22:57:48

Nem birok varni, pedig amikor hallottam, hogy lesz, azt mondtam, legkozelebb erre a filmre fogok moziba menni.

Jo, mondjuk kozben bejott a Vodafone-kedd, ugyhogy ezt tobbszor is megszegtem, de faszsag, hogy az emberek nem mennek moziba, csak letoltik a filmeket: tobb olyan is van, ahol letoltes utan mentem el moziba megnezni, sot, meg is vettem eredetiben ( az mar mas kerdes, hogy minek, mikor jobb minosegu rls-ek vannak.. mert barom vagyok, nem is fog surun elofordulni tobbe ).

Az Eredetnel hataroztam el, hogy ujra rendszeres lesz a mozi, de most ezzel a filmmel megis mi a tokomet csinaljak? Ja, tudom mar! Husz perc mulva leulok, es megnezem. A forgalmazo meg bekaphatja, ha mar van ilyene a filmnek.

Hulyek. Elore lehetett tudni, hogy ez a 2010-es ev legnagyobb durranasa, megis, ki nem nezne meg szivesen a '60-'70-'80-as evekben szuletettek kozul? Ezen a stiluson nottunk fel!

Hulyek!

wendriner úr 2010.08.29. 23:08:53

Gyikarc, Sly eppen forgatokonyviroi munkassaga miatt lett nepszeru. ld Rocky + Oscar jeloles.

az Expendables viszont egy hetes max tizes skalan.

2010.08.29. 23:22:17

@Gyikarc:

Kíváncsi lennék, mégis mit vártál a filmtől?
Számomra pozitív csalódás, meg is lepődtem! Sly kihozta magából és az anyagi lehetőségeiből is a maximumot. Mondom ezt úgy, hogy elvárásoktól nem mentesen néztem meg.

Rose and Lily 2010.08.29. 23:23:39

@Gyikarc: Latszik Slyon, hogy valami nagyot akart alakitani, de nem hiaba, nem forgatokonyviroi munkassaga miatt lett nepszeru.

Persze. És még véletlenül sem jelölték Oscar díjra a Rocky-ért... vajon megkapta? (IMDB)

Talán egy adott filmet adott zsáner szerint érdemes tekinteni (pl én abszolút pacifista vagyok, de attól még tudtam levontatkoztatni, és önálló művészi alkotásként tekinteni pl a John Rambora is).
Na persze, hangulat és életkor függő is mindez, na meg marketing (anti) hatásé...

csöcsfej 2010.08.29. 23:35:26

félig láttam du. 2 óta folyamatosan, mert dolgozok - tudom szánalmas - és nem bírom kivárni h nyugton legyek. Addig h beszélték visszamennének és a Jet Li beszáll mellé a furgonba.
De ez hatalmas, az eksön odabasz, látom és nem szédülök el közbe - helló Bay, amit a vágásról mondtál, meg a képről, gyönyörűen megfogalmaztad, respekt - a dumákon meg úgy röhögök mintha a Kommandót látnám.
Előszedtem a poszterem a shotgunos óriásról, és kitettem a falra, amit szégyellek is h elfelejtettem.
Bassza meg, az a legjobb ebben a filmben, úgy érzed mintha annyit írnánk, mikor azokat láttad.

Rusznyák Csaba 2010.08.29. 23:43:50

Se íze se bűze iparosmunka. Egyszer nézhető, de ha nem azok játszanának benne, akik, senki észre se venné, hogy egyáltalán létezik. A John Rambo jobb volt.

A Slyok és Arnoldok aranykorának meg ugyanúgy megvoltak a tinibugyinedvesítő, puhapöcső fiúcskái és a gyerekmeséi, mint a mostaninak, szóval kicsit igazságtalannak érzem a twilightos-HP-s okfejtést. Ha valamihez, akkor már inkább a Michael Bay-féle filmhorrorokhoz lehetne mérni - azoknál mondjuk jobb is.

csöcsfej 2010.08.29. 23:45:45

kurva blogmotor, gyorsan írom, akkor hátha nem time-outol.

1: tökéletesen megfogalmaztad, amit a vágásról, Sztallóne papáról írtál, zsigerből tolja. Nem szédülök el mint egy "mai" felhájpolt szaron.

2: a dumákon úgy röhögön, mint a Kommandón.

3: azért JÓ ÉRZÉS nézni ezt a filmet, közben rájöttem, mert végig úgy vigyorogtam és éreztem, mintha az lenne, amikor a szomszéd Kornéléknél néztem a Rambó kettőt. Szigorúan német/alatta picit hallod a magyart duál alámondással.

mesko 2010.08.29. 23:49:23

...azt azért nem írta senki sehol a világon, hogy ez egy "kult" film lenne..ez egy kőkemény akció mozi a "Stallone-k korából", és persze a többiekéből akik részt vesznek a filmen.
azt a stílus követi a film...csak időközben eldeviált ide-oda az emberek izlése(ami normális is!, hisz 2010-ben vagyunk:))..nem az a film ami olyan mélyen megérintené az embert, ez egy pow-pow, csak mégis izzík a levegő tőlle..
szerintem azt a hatást amit elakart érni Stallone, azt el is érte, abszolút...
A kritikusok sem pátyolgatják a filmet...sőt!
tehát ha valaki másképp látja...ok...csak kár mert akkor nem tudott egy jót szórakozni:)

csöcsfej 2010.08.29. 23:51:48

@Olorin:

a rambó mint eksön jobb volt, de nem úgy vicces. ez meg az is.
az aranykorban meg nem láttam puhapöcst, mondd ha elfelejtettem volna vmit. kábé kurt russel volt a legnyikhajabb.
Sly meg akkora arc, csinált egy szép szóval hommage-t magának, mert megengedheti, ennyi:)

mesko 2010.08.30. 00:02:51

..viszont azzal egyet kell értenem, hogy mindegyik korszaknak megvannak a maga "zsánerei"..és akkoriban már csak szimplán az a név, hogy "Stallone..and társai" garancia volt a sikerre(mármint vont maga után egy rajongó tábort)..na most pl. Twilight éra van...úgy vettem én is észre, hogy lett jó film, rossz film és Twilight..nincs mit tenni ellene...ezért amikor megint felcsendülnek ezek a régi nevek...megnézzük a filmet...és ki-ki a maga modján...vagy élvezi(ezek a szerencsések)..vagy leszarja,de nem hiszem, hogy épp akkora csalódás lenne ez a film...

Rusznyák Csaba 2010.08.30. 00:07:19

@csöcsfej: Elég ha annyit mondok, hogy Tom Cruise?
A Rambo nekem pont ugyanúgy volt vicces, mint ez. Vagyis nem szó szerint vicces, hanem az a felszabadító röhögés, amikor azt látod, hogy a faszacsávók szétbasszák az ellent, de úgy istenesen. Amúgy ebből - Statham kikötőpusztítása, Crews kéziágyújának első beüzemelése (amikor a Sly-jal bunyózó Austin csak annyit lát, hogy a katonák repkednek valami kurvanagy kalibertől - hát az gyönyörű, azért az uszkve két másodpercért megérte az egész film) - itt nekem bőven több kellett volna.
A verbális poénok 90%-a viszont fárasztott. Pedig én is abban a bizonyos VHS-korszakban nőttem fel...

csöcsfej 2010.08.30. 00:17:23

@Olorin: fogok egy taxit, ha hazaértem, majd akkor reagálok, de fogok mert ez érdekel.
Tom Cruise, miről beszélsz? Top Gun nem eksönfilm! Al Bundy; a mellúszás nem sport. a női iszapbirkózás...sport!

a felszabadító röhögés mondatod meg rávésem a dévédére lighscribe-bal hehe, mert stimmel.

Rusznyák Csaba 2010.08.30. 00:22:19

"Tom Cruise, miről beszélsz? Top Gun nem eksönfilm!"
Hát, ez az, a Twilight sem, erre céloztam. De Cruise és Pattinson ugyanaz a kategória, és ugyanazért lettek sztárok.

Kop 2010.08.30. 00:26:58

A magyar forgalmazó minden bizonnyal buzi, hogy még nem vetítik a filmet.

Moe Szyslak 2010.08.30. 00:31:24

Tisztelgés a nyolcvanas évek előtt, macsó szereplők, értem én, de az hol van megírva, hogy nyolcvanas évekbeli akciófilm csak földbuta lehet? : / Ahelyett, hogy belegyömöszölte a karfiolfülűt, a nagydarab fekát meg a kínai karaktert, akiknek alig van szerepe (nem beszélve Mickey Rourke-ról), ínkább dolgozott volna még a forgatókönyvön.

Az első akciójelenet jó volt, a városban csörtetés elmegy, de az utolsó félórás lövöldözés szerintem szörnyen unalmas lett. Látványos, persze, de hát feszültség és dráma semmi.

(A Willis-Sly-Schwarzenegger jelenet fél percéből meg csak az maradt meg, hogy összesen egy színész szerepel benne.

Viszont

talán ezzel Jason Statham végre megszedi magát annyira, hogy visszamehet jó filmekben szerepelni. Remélem.)

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2010.08.30. 00:40:36

Olyan érzésem volt nézés közben, mintha egy Stones koncertet néznék: lehet, hogy Sylvester Jagger arca olyan, mint Dél-Amerika domborzati térképe, Dolph Richards melléfogja minden harmadik hangot, de még mindig működik a dolog. Vajon az Omegával ugyanez a hasonlat miért nem működik?

mesko 2010.08.30. 00:53:33

..ma azért én nem ismerek egy férfit sem aki Pattinsonra szeretne hasonlíttani..:),vagy nem néztem eléggé körűl?

csöcsfej 2010.08.30. 00:57:13

@Olorin:

re. na azért a patiszont meg a tán legalapabb kiképzős filmet nem venném egy kalap alá, hé!
abban igazad van, mindkettő egy divatos hullámot lovagolt, illetve behájpoltak érthetetlenül egy pöcsöt, mint ezt a lánynevű transzformert, de akkor is rohadtul más kategória az meg ez a gyöngyszem, akció.
Amúgyis te herripotterezted le az "aranykort", mondtad tomot, légyszíves sorold még, na ezt kíváncsian várom, kit gondolsz még csak követlek;
ad1; aranykor
ad2; tinibugyinedvesítő, puhapöcső fiúcska
mert te most kurvára idekeverted a popcorn múvikat, ami nagyon más, érted.

csöcsfej 2010.08.30. 01:02:15

@Moe Szyslak: na azért furcsa lett volna, ha stathan megoldja a fülkében a pointcare sejtést, majd ezen felbuzdulva örömébe legéppuskázza a stéget, meg 41 embert a gcibe.

Beyonder 2010.08.30. 01:31:15

A kritika sokkal jobb, mint a film. :) Voltak benne odabaszós részek, de csak a nosztalgia-faktor nekem kevés. Nincs azzal baj, hogy egy hatvanx éves bácsi akciózik, de erre akkor valahogy reflektálni kéne a filmben belül is. Pont úgy, ahogy a Rocky Balboa tette.

SPOILER

Csak engem zavart, hogy a végén Dolfi feltámadt? Nevetséges volt, komolytalanná tette a finálét.

pazola 2010.08.30. 02:17:18

Najovan, jo volt ez, kellett, mint egy falat kenyer, csak keves volt benne a ver, az eroszak meg a csocs!

mesko 2010.08.30. 05:11:41

...én úgy értesültem, hogy akkoriban mindenki imádta ezeket a karaktereket (Rambo, Kommandó,Terminátor, etc.)...s minden srác szívesen beöltözött volna tökig fegyverbe...és RENDET csinált volna...na erről van szó!
ma senki sem képzeli el, hogy ő lenne pl. egy Edward Cullen...vagy H.P(két csajnak az agyszüleménye!)..és ő lenne akkor a maszochista és a fehérítő reklám, cirkuszi bohóc...stb...ha így közelíttek a témához már egyből másképp látom:D

nemecsek ernő áruló 2010.08.30. 06:58:30

@roxxtar: A kiadók tetején dilettáns barmok ülnek, akik abszolút nem ismerik az átlagember igényét. Perdig ezt mindenképp moziban akartam megnézni, de ha lesz előtte DVD release, akkor ez bukó. Majd letöltöm.

nemecsek ernő áruló 2010.08.30. 07:00:52

@zero: Bemutathatták volna augusztusban is. Ömlött volna a tömeg.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.30. 07:09:56

@Colour of silence: Gesztesi volt húsz évvel ezelőtt a LOCK UP-ban Stallone magyar szinkronja, és a mai napig az az egyik legjobb Stallone szinkron.

Rusznyák Csaba 2010.08.30. 07:12:24

@csöcsfej: Nem értem, mi nem popcorn múvi azok közül, amikről beszéltünk? A Top Gun? A Hp? A Twilight? Vagy ez?

banyika 2010.08.30. 08:12:34

Ezen a filmen én csak röhögni tudtam. Néha. Az ostobaságán. Férfias nem egyenlő a röhejessel. Öregfiúk egymás közt nagyképűsködnek, és próbálnak viccesek lenni. Kínos sztori. Értékelhetetlen párbeszédek.

A nép fia 2010.08.30. 08:17:58

@mesko: Azt hiszem, tökéletesen megvilágítottad a lényeget.

think different 2010.08.30. 08:39:50

"A film-médium a huszonegyedik század elején pöcsszőr-mentes tinivarázslókat, metro- és aszexuális vámpírokat meg hasonló, a nemiségtől irtózó vizihullákat tesz meg hőseiül."

Azért akadtak még Viggo Mortensenek es Hugh Jackmanek, akik talán helyrebillentették a 2000 utáni mérleget a filmben szereplő nyugdíjasok nélkül is. Az előbbi klasszisokkal jobb filmekkel és karakterekkel ráadásul.

shwarcz bácsi 2010.08.30. 09:05:35

@think different: öööö kik is ezek a nyugdijasok? szeretnék én olyan nyugdijas lenni,aki 62 évesen még az edzőteremben izzad egy filmszerep kedvéért.mortensen,és jackman pedig kiválló színészek,de elsősorban nem akciósztárok.sajnos ez a színészgeneráció kihalásra ítéltetett... pedig kár értük.

benkoo 2010.08.30. 09:06:35

Hát én pl. azon is meglepődök, hogy Vin Diesel új filmjét a Babylon-t még most akarják behozni pedig már én fél éve láttam és nagyon ott van.
Végre látnának igazi férfiakat a kis tini sunák és kopasz f..ku kis majmok és nem egy SP lenne a férfi......

think different 2010.08.30. 09:14:07

@shwarcz: Termeszetesen ez igy igaz, de HP es a buzivampir sem az, pedig ezek ezek a 'sracok' azokhoz lettek hasonlitva. Meg ugye Jackman es Mortensen is inkabb pofonokat oszt, mint shakespeare-i magassagokba emelne a dialogusokat:)

Azert megneznem, hogy mikent mennenek fel a szolohegy oldalan, kapaval, permetezogeppel 80 evesen ezek a konditerem-szokevenyek, mintahogy megboldogult nagyapam megtette:)
Es O nem filmszerepert tette, hanem egy pohar jo borert:)

Rusznyák Csaba 2010.08.30. 09:32:11

Azért ne csináljunk már úgy, mintha manapság nem lennének férfias akcióhősök. Hogy mást ne mondjak, Stathamet se a '80-asokból gereblyézték össze ehhez a filmhez. Aztán The Rock, Vin Diesel, Ray Stevenson (Sly csak szeretett volna olyan badass lenni, mint ő volt a Punisherben), de Daniel Craig is pont a XXI. századra hozta vissza Bondba azt a férfias állatiasságot és bestialitást ami Connery óta hiányzott belőle.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2010.08.30. 09:41:07

Nagyon jól szórakoztam a filmen. Igazi tökös akciófilm. Remek filmet hozott össze Stallone. Már megint. Az akciójelenetek valami fenomenálisak voltak. Az utóbbi években nem nagyon készült ehhez fogható akciófilm. Még ilyet! Várom a folytatást.

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2010.08.30. 09:46:48

@Olorin: szerintem a lényeg a mennyiségen és az arányokon van. régen (80as évek végig, 90es évek eleje) ez volt a fő vonal. mára meg jó ha évente kijön 2-3 ilyen film. és azok sem a legjobbak...

amúgy ami a régi öregek közül talán túlélt, az ugye még a Drágán add az életed sorozat volt, na annak a legutóbbi része után mondtam, hogy: basszameg, ilyen filemeket miért nem csinálnak mostanában...

de valóban tökéletes ellenpélda a mai irány bemutatására a Harry Potter meg a sok vámpíros szar + a gimis musical ótvarságok, az a Montana csajszi stb-stb...nem lesz jó vége, ha ilyen üresfejű konzumzombikat nevelnek a mai tizenévesekből.

shwarcz bácsi 2010.08.30. 09:52:49

@think different: Jackman azért olyan sok akció filmben nem játszott,és annyi pofont nem osztott ki,igen sok musicelben,és színházi előadásban szerepelt.és minden tiszteletem nagyapádé,azért a hasonlat kissé ironikus.
www.youtube.com/watch?v=r24SB8JNYHw

t0thl 2010.08.30. 10:04:43

Ha már akcióorgia...a Shoot'em up nem volt egy egyszerű alkotás Clive Owen -nel.... :)

Rusznyák Csaba 2010.08.30. 10:04:59

@csabsz13: azért nem jó ellenpélda, mert nem ugyanaz a kategória. Más műfaj, más közönség. Nem HP meg Twilight meg Hanna Montana van Slyék helyett (az mondjuk Vissza a jövőbe meg Flashdance helyett van), hanem Michael Bayek meg képregényadaptációk.
És lehet akár buzizni is, de én nem látok problémát pl. a Hanna Montana meg a Twilight sikerében. Van egy réteg ami ezekért ugyanúgy rajong, mint az itteni réteg az Expendablesért - és nyilván a kettő közt nem nagyon van átjárás. Amíg én megkapom mondjuk a Bourne-filmjeimet, a Crankjeimet és a Batmanjeimet, addig baromira nem érdekel, hogy a tinilányok bugyija milyen krétafejű ficsúrokra nedvesedik.
De számomra a '80-as évekből is az olyanok jelentik AZ akciófilmeket, mint a Die Hard, a Terminátor meg a Halálos fegyver, nem az olyan májerkedések mint a Cobra meg a Kommandó.

Köbli Norbert (törölt) 2010.08.30. 11:03:15

@Beyonder: szerintem lundgren volt a legjobb a filmben. örültem, hogy feltámadt.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2010.08.30. 11:49:03

Most halál komolyan kimoderáltatok??

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.30. 12:06:55

@travis: ez a be nem hozatal - legalább is az egyelőre be nem hozatal - úgy néz ki senkinek nem a kimondott hibája. a film meg lett véve, de a forgalmazónál úgy látszik valamilyen problémák vannak (ahogy korábban említettem, próbálnak velük más kiadók kommunikálni, de egyelőre nem tudnak.)

Pedig ez aztán mozifilm, sőt partifilm. Ennek közönség KELL.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.08.30. 12:18:17

@travis: épp most láttam én is, és akartam linkelni!

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.08.30. 12:20:01

@travis: akkor csak átvette a Palace a Besttől, jóvan

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.08.30. 12:35:30

@Olorin: Én imádom Connery-t, meg Bond-ot is, de biztos nem mondanám róla, hogy "férfias állatiasságot és bestialitást" mutatott Bondként, Craig igen, nah ő aztán az volt, de Connery?!?!
Félreértés ne essék, nagyon jó Bond volt, de nem állat és bestiális...

neander · http://kalozblog.blog.hu 2010.08.30. 17:14:56

nosztalgia ide vagy oda, a film nagyon unalmas volt. a beszólások izzadságszagúak, az akciók agyonvágva, cgi tűz. volt néhány jópofa halál, de kb ennyi. sly példát vehetett volna rodriguezről, ő tudja, hogy kell nosztalgikus b filmet készíteni. a planet terror fasza volt, ez meg (a sztárparádé ellenére) csak egycsillag.

mesko 2010.08.30. 18:55:39

..Mortensen(nagy kedvencem)egy kivételes nyelvérzékkel megáldott színész, költő...festő stb.és egy gentleman..Hugh Jachman..egy muzikális,csizelált,stb..egy gentleman,Matt Damon...,Craig..gentleman..mind egyszállig kedvelem őket..ez van..
De Stallonék ők az igazi nyers-őserővel megáldott férfiak...nem az intellektuál kisúgárzás a forte pontjuk...és ez a film TISZTELGÉS az ők múltjuk előtt.
a mai akcióhősöknék inkább a ravaszság..az értelem..a technika..stb., ezek a fegyverek...

mesko 2010.08.30. 18:59:07

akartam írni:-a mai akcióhősőknél...

Sint 2010.08.30. 22:33:40

Fasza a kritika. "Illik is hozzád"... akarom mondani a filmhez.
A pigmenthiányos hímnős vámpíroknál pedig BÁRMI jobb. Még a Mega Piranhák is.

[corristo] 2010.08.31. 11:55:43

na jóvan, bogárkáim. aki látta, csak annyit mondjon meg, hogy kívánja-e a nagy vásznat, és megéri-e októberig várni. mert egyelőre nem bírom rávenni magam, hogy itthon nézzem meg. halp!

travis 2010.08.31. 13:29:01

A magyar címe "Ágyútöltelékek" lesz.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.08.31. 13:48:33

@[sy]: Hajjaj, már 2x megnéztem, de moziban is megfogom!

AntiChrist™ 2010.08.31. 15:15:48

@[sy]: Megnéztem. A szinkron-spoiler kicsit lelombozott, de ezzel együtt, igen: ezt látni kell a vásznon is, úgyhogy már várom az októberi bemutatót. De nagyon kérem: ezt az időpontot már ne tolják tovább!!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.08.31. 15:34:09

A 2ik részben WILLIS lesz a rosszfiú állítólag...

mesko 2010.08.31. 17:05:10

@[sy]: én szerencsésebb voltam,s úgy láttam...és IGEN...a "nagyokat" NAGYBAN...ez egy íratlan szabály:)

[corristo] 2010.08.31. 19:04:21

hölgyeim, uraim, köszönöm, akkor várok.

Nyma 2010.08.31. 21:52:23

Én szerencsére moziban láttam, New Yorkban. Itt a közönség tapsolt és üvöltött egy-egy tökösebb jelenetnél. A film iszonyat szórakoztató volt, egy pillanatig nem unatkoztam. Stallone szépen kigyúrta magát, Schwarzi meg kellett bele, gondolom kormányzóként nem vállalt volna el nagyobb szerepet.
Nem csak pasiknak való ez, komolyan mondom, hogy jobban élveztem a filmet, mint a férjem.

vilaghalo 2010.09.01. 14:50:07

ki hany embert olt meg eddigi akciofilmes palyafutasa soran:

consumermedianetwork.s3.amazonaws.com/termlife/expen-page.png

Tolve 2010.09.01. 17:04:30

Nagyon nagy várakozások!!! Elvégre ki látott egy igazán fasza (mondom igazán), mozikban (mondom mozikban) bemutatott akció(mondom akció-)filmet a 90-es évek közepe, konkrétabban 1997 (Con Air, Ál/Arc) óta? Én ugyanis nem sűrűn.

balazsman 2010.09.02. 23:43:52

az RTL volt a hunyó, valahogy megvették a film teljes jogait, de persze nem tudtak a mozival mit kezdeni, így keresniük kellett egy forgalmazó-partnert. A Palace Pictures cseh központú, gondolom az árban sem volt könnyű megegyezniük, így végül mindkét cég megszívta, mert jól bebukta a nyári premiert és a hype meglovagolását.
mivel a nagy tömegek továbbra sem net-függők, ezért októberben is lesz néző, csak így már nem olyan elegáns a premier...

Monty H. 2010.09.06. 15:27:17

Hihetetlen jó. Vérbeli akciófilm, klasszikus arcokkal. Agylövés!

Részletesebb kritikám:
monty.blog.hu/2010/09/06/film_the_expendables_agyutoltelekek

7thArT 2010.09.24. 10:45:42

Na kiváncsi vagyok rá, mert nagyon szeretem az akciófilmeket, de én azért kibírom a moziig...
Addig is sztem bőven van nézhető példány a zsáneren belül...
A cikk abszolút pozicionálja a filmet, de azt kicsinyes húzásnak tartom, h az Alkonyattal von párhuzamot. Almát a körtével...
Az meg hogy mi számít férfiasnak , megint eléggé relatív...
Jó, hát azt mindig is tudtam, h Stallone nem kis mértékben egocentrikus, meglátjuk, ebben az esetben mit rendel alá minek...
Hogy érezni benne a lelkes hozzáállást az mindenképpen plusz pont...
Ha viszont pusztán annyi az egész, h a "bezzeg a mi időnkben minden faszább volt" érzést lovagolja meg, nem nagy szám, legalább is nem max pontos, mert mindenkinél van valami, amire ezt tudja mondani...

Kassian 2010.10.14. 12:42:45

Jómagam is a VHS korszak gyermeke vagyok, de ez a film annyira kurvára szar, hogy egyszerűen nem bírtam végignézni. Sly legutóbbi Rambo mozija is egy öncélú, erőszakorgia volt, de ez film egyszerűen bugyuta. Ócskaság.

HAL 9000 2010.10.14. 13:58:29

@Kassian: egyetértek, de én elkövettem azt a hibát, hogy végigszenvedtem. Pocsék, csakúgy mint a Rambo legutóbbi része. Hogy Stallone mesterrendező?? Hahahahaha, jó vicc! Ettől az oldaltól komolyabb kritikát vártam.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.10.14. 14:00:50

Lányok, mit is mondhatnék erre? Nekem másodszorra is tetszett. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.10.14. 16:48:29

@Wostry Ferenc: Én is már 2x néztem meg, és moziban is szeretném.

7thArT 2010.10.14. 19:24:13

na akkor megnyugodhatsz, helyén vannak a golyóid..;)

én szombaton csekkolom...

Flankerr 2010.10.15. 23:17:36

kibaszott jó film volt.. amikor a lány beszól Stallonének hogy "Ez nem a te harcod..".. vazzz..:D

Soltyk 2010.10.21. 23:38:31

Wostry lecsapott az m1-en!
Ez a műsor egyébként jobb, mint a csatorna előző próbálkozása (a címére már nem emlékszem), de még így is össze van csapva.

7thArT 2010.10.24. 19:25:53

akciófilmnek nem volt elég kemény vagy vagány...
vígjátéknak nem volt elég irónikus...
A szupercsapaton jobban szórakoztam, a Salt ügynök pedig mindkettőt üti.

Fehér Szemöldök · http://taiwandor.wordpress.com/ 2010.11.28. 09:00:53

Ez egy szörnyen elfogult kritika egy szörnyen sz@r filmről. Pocsék színészi teljesítmény, logikátlan semmitmondó párbeszédek és jelenetek, átlagos akció, szerencsétlen Jet Li meg mintha láthatatlan lenne. Talán egyedül Langdren az aki mutat valamit.
süti beállítások módosítása