Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Nagyfiúk

2010.07.27. 12:35 Forgács W. András

Egy idő után minden alkotó életében elérkezik a pillanat, hogy saját magáról készítsen filmet. Adam Sandlernél ez a pillanat körülbelül tizenöt éve tart; Happy Gilmore-tól kezdve Longfellow Deeds-en át egészen a Távkapcsban bekövetkező katasztrófáig folyamatosan saját magát állítja középpontba - ami drámaterápiában biztos nagy segítség, az egyszeri mozinéző életét viszont alaposan megkeserítheti, ha belefut. Szögezzük le az elején: eddig a filmig nem volt semmi bajom sem Adam Sandlerrel, sem a filmjeivel. A Nagyfiúk azonban olyan mély traumát okozott, hogy mostantól kezdve kimondhatatlanul gyűlölöm mind őt magát, mind bármit, amibe ezentúl belevág.

A családi vígjáték - noha mindenki ennek ellenkezőjét állítja - nagyon nehéz műfaj. Könnyen el lehet rontani, ha nem figyelünk oda a karakterekre, a történetre, viszont elképzeljük, mekkora fejest fogunk ugrani abba a pénzhalomba, amit keresni fogunk rajta. A Nagyfiúk tipikusan a Függetlenség napjára időzített családi mozi, kérdezzük meg bármelyik stúdió igazgatóját, kapásból azt fogja mondani: mindegy mit, csak gyerek, jónő meg kutya legyen benne, jó lesz. A Nagyfiúk ezt kézségesen szállítja is - csak azt nem tudni, minek. Pedig nem is indult volna tragikusan a dolog: a kedves dagadt lúzer, aki olyan kövér, hogy a motorcsónak sem bírja el, - Kevin James világéletében ezt játszotta - a fekete komikus, aki otthon nem a nadrágot, hanem az otthonkát hordja, - Chris Rockot szerintem állandó altatásban tartották a szerep kedvéért - a soha fel nem növő csajozógép, - David Spade lejátszik mindenkit, már amikor kamera elé engedik - a gerontofil New Age guru, - ki más, mint az örök tettestárs, Rob Schneider, hogy a gyehenna tüzén pusztuljon - és Adam Sandler - mint Adam Sandler, csak jobb nő a felesége - elmennek a Nagy Amerikai Nemzeti Hosszúhétvégén gyermekkoruk színhelyére családostul, mert… azért hogy legyen film. Van valami alibi is persze - Edzőbá, az apafigura meghal - de mindez csak addig érdekes, amíg Rob Schneider megpróbálkozik minden idők legkevésbé vicces Temetési Magánszámával. Nincs az egészben semmi megbotránkoztató - leginkább a fejünket fogjuk, hogy vajon ezt meg ki gondolta viccesnek.

A Nagyfiúknál nincs szükség jobb indokra a fogamzásgátlás mellett: van itt idegesítő anyós, hangszálaitól megfosztott kutya, ostoba, irritáló kölykök (pedig esküszöm, szeretem a gyerekeket), és harminc évvel korábban megalázott helyi erők. Mintha George W. Bush maga olvasná fel memoárjait, miközben harminc plazmatévén menne végtelenített szalagról a Koóstoló összes - nagyobb, hosszabb, vágatlanabb kiadásban, ezalatt kipeckelt szemhéjakkal fekszünk egy fogorvosi székbe kötözve és a  fejünket simogatva a mennyezetről lelógatott Gyurcsány Ferenc biztosít együttérzéséről. Ehhez képest a Maraton életre-halálra kínzásjelenete könnyű nyáresti korzózás a Gödörben. A lényeg pedig csupán annyi, hogy lehetőleg minden második jelenetben elmondhassák a Három Örök Amerikai Alapérték valamelyikét - bízz a barátaidban, szeresd a családot és grillezz sztéket.

Elhiszem, hogy az öregedés nem túl kellemes dolog, de miért van az, hogy negyven felett vagy arcpirítóan infantilis dolgok vagy prosztataviccek jutnak Adam Sandler eszébe? Hányszor lehet még David Spade fejét lószarba nyomni? Mekkora devizahitelt vehetett fel Steve Buscemi és Salma Hayek hogy muszáj volt mindenképpen ezt a borzalmat elvállalniuk? És az engem személy szerint leginkább foglalkoztató kérdés: meddig tűrik még meg a stúdióvezetők maguk körül ezt az embert? Nem tartom elitistának magamat, de a Nagyfiúkhoz képest a Függetlenség napja egy demokráciakritikus, gondolkodó, előremutató művészfilm. Minden hazabeszélés nélkül: ha eddig nem, most nagyon nagy szükségünk lenne tényleg rendes, normális, ifjúsági vagy családi filmre - nem erre a másfél órás víziparkreklámra, amely körülbelül annyira ötletes, mint az iráni kormányzati kommunikáció és annyira vicces, mint egy nyitott bypass-műtét egy zimbabwei tábori kórházban. A Nagyfiúk olyan, mint egy ultijátszma augusztus végén négy ötvenes középkáder között a balatonberényi SZOT üdülőben: rengeteg unalmas, ezerszer hallott poén és licit, egy elkeseredett kísérlet egy piros negyvenszáz ultira, olcsó és langyos sör keserű mellékízzel - miközben csak nagyon halkan szólhat a Rolling Stones, nehogy felébressze az asszonyt.

27 komment

Címkék: vígjáték filmkritika 1csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr782179673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

salander 2010.07.27. 14:51:17

Elsőre: Nem akarom megnézni.
Másodikra: Olyan választékosak a jelzők amikkel érzékeltetni próbáltad a színvonalat, hogy fel keltetted az érdeklődésem.
Harmadikra: Az ilyen filmeket inkább csöndben el kéne felejteni, a nevüket csak fővesztés terhe mellett kimondani, hogy eszébe se jusson bárkinek hogy van ilyen, hogy létezett egyáltalán.

Konya Sándor 2010.07.27. 16:04:28

Ez a kritika basszus, ez zseniális! :)) Magát a filmet nem láttam, de az előzetest látván semmi jót nem várok tőle.

chuck-d 2010.07.27. 17:30:14

nem gondoltam volna, hogy lehet olyan dolog, ami Sandler-rel és állandó sidekick haverjával, Rob Schneider-rel kapcsolatos, és ennek ellenére jó és vicces. tévedtem. ez a kritika az.

Moso 2010.07.27. 18:30:16

Kiváló kritika!
feldobta a napomat.

mesko 2010.07.27. 19:38:19

Láttam a filmet-megnéztem, h "nehogy lemaradjak"...
hát baschetcipő...ez mi? én szégyeltem magam helyettük,s ha csiklandoztak volna még akkor sem tudtam volna röhögni...szégyen.
Azt hiszem a forgatókönyvet a "nagy felnőttek", abszolút piásan írták...(így még elnézem),de h folyamatosan ennyire debileknek nézik az embereket...vagyis nem tudom..lehet van akinek tetszik..
Túl jó kritika, ekkora szarságról...én sem háppogok többet róla..

tohony 2010.07.27. 21:55:59

grat a kritikához. megfogadom a figyelmeztetésed, és nem fogom megnézni a filmet, hogy a maradék tiszteletem Adam Sandler iránt megmaradjon.
Kösz :)

szabiaki (törölt) 2010.07.28. 10:03:39

Adam Sandlernek csak rossz filmjei vannak.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.07.28. 10:40:36

@szabiaki: én a Happy Gilmore-t nagyon bírom :)

Kassian 2010.07.28. 11:51:20

Adam Sandler ugyan abba a kurva nagy hibába esett, mint Jennifer Lopez. Magáról forgat filmeket, és közben egyre szarabb színész lesz.

Jennifer Lopez állandóan ugyan azokat a fos, ócska romantikus vígjátékokat forgatja. 40 évesen még mindig huszonéves csajokat játszik, akik megismerik életük nagy szerelmét...

hakaba 2010.07.28. 13:33:12

én meg a Punch Drunk Love-ot bírom, a világ legjobb szerelmes filmje.
és szerintem az 50 First Dates is jó a maga nemében.
ennyi. :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.07.28. 13:37:17

hát a Wedding Singer? az se volt rossz. fene, a végén összeszedünk egy csomó jó filmet, ami a Sandler-hez köthető. szerintem a csávó lényegesen kevésbé ciki, mint mondjuk Eddie Murphy a kreténebbnél kreténebb disney-filmjeivel.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.07.28. 13:37:57

vagy Pauly Shore? aki soha nem volt vicces? azért Sandler-nél ezerszer nagyobb katasztrófákat is össze lehet szedni, könnyen.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2010.07.28. 13:55:33

Ez... ez mindent alulmúl. Nincs rá szó, pedig esküszöm kerestem...

Chavez 2010.07.28. 13:56:57

Aki Adam Sandleren tud nevetni, az gyakorlatilag mindenen tud nevetni, a fű növekedésén is. Én csak Buscemi-t nem értem, hogy mit kever ebben az ultragáz társaságban.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.07.28. 14:54:06

@Chavez: kinek mit jelent a vígjáték. én a bollywood-i filmeken is jól szórakozok, de az úgynevezett comedy az nálam egyenlő a feel-good filmekkel. nem az a cél, hogy megnevettessen. általában nem is tud.

kelta 2010.07.28. 17:58:29

Nekem Adam Sandlerröl mindig az bizonyos South Park jelenet jut eszembe.:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Elanor_ 2010.07.28. 23:49:42

Tök jó fej Sandler, hogy segített létrehozni a fenti írást. :D Látod, én már nem is haragszom rá.

Nem is tudom ezek után, hogy érdemes-e jó vígátékot ajánlanom az elmúlt pár évből vagy inkább húzzalak csőbe pár rosszal, h megint brillírozhass. :)

Gondolkodtam, de a Zene és szövegen, Madagaszkáron, Trópusi viharon kívül nem nagyon jut eszembe más.

Áramvonalas Földműves 2010.07.29. 02:09:44

Én is azon a véleményen vagyok,h Sandlernek az összes filmje égetnivaló. Ha már ökörködés akkor jim carrey, ha meg humor, akkor meg lehetne sorolni. De Sandler tényleg soha semmit nem csinál, mindig ugyanaz a hót unalmas jellegtelen karakter. Azért ilyen szarok a magáról forgatott filmjei is, mert ő is 1 papírízű semmilyen senki.

A kritika meg rólad szól András, ahogy minden írásod, úgyh magadra is vess, ne csak Sandler apánkra:)

A harmadik,h ezeknek a filmeknek trendje van abszolút amerikában, pl Will ferrel és Adam McKay, meg velük John C. Riley akit már előtte is 1 tehetségtelennek tartottam is ebben a zsánerben nyomja. Vagy JOhn Heder. Ez 1 irányzat. A totál humortalan szarfos, mint a Lúzer SC...na az aztán már tényleg a hányiger kategória.

Köszönöm a figyelmet.

Chavez 2010.07.29. 02:32:02

@Áramvonalas Földműves: Tök egyetértek. Humorért már jó ideje nem Amerikába kell menni.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.07.29. 10:00:00

@Áramvonalas Földműves: "A harmadik,h ezeknek a filmeknek trendje van abszolút amerikában"

nálunk meg a Bud Spencer - Terence Hill filmeknek, az infantilis humor netovábbja (de ettől még szerethető, ahogy az amerikainak ezek a gagyi-komédiák).

Áramvonalas Földműves 2010.07.29. 10:47:03

@Linkovic Csumoszky: az rendben van,h gyerekként, 8 évesen tv bámulás közben vki szerette bud spenceréket. De azért ha az ember lát 10 korrekt mozit, akkor helyre tudja rakni,h azok nem vmi ütős mozik.

Amúgy azok tele vannak szeretettel a püfölésen felül.Ezek a filmek meg amerikában tényleg mindenben hiányt szenvednek, nemcsak humorban.

de értelek asszem:)

És??? 2010.07.30. 22:27:31

A BUD SPENCER filmek aranyosak szerethetők,ezért nézem meg néha most is.De ez a gyermeteg baromság,amit ez az idióta készit ,sajnos rendszeresen..vagy fingós vagy vízfejű barmot jatszik,szánalmas.na meg a haverja az perverz állat(Rob).remélem csinálnak ketten egy közös filmet azt nyugdijba mennek már.phuj de utálom őket..

mB · http://frankzappa.blog.hu/ 2010.07.30. 23:32:36

Csak hogy hangozzon el ez is: magam is meglepődtem, de a SPANGOL remek, remek film Sandler (és Paz Vega) főszereplésével! Na persze ez a mostanit (meg a többit) nem menti.

hotch 2010.07.31. 12:18:46

@Kassian: Anistonék Jenniferére gondoltál szerintem. Lopez mintha szüneteltetné magát az elmúlt években, nem nagyon hallani róla.

Ssipak 2010.07.31. 15:26:33

biztos valami baj van velem de nekem bejött a film. röhögtem is egy csomót :)

virtualdog 2010.07.31. 22:11:52

"Én csak Buscemi-t nem értem, hogy mit kever ebben az ultragáz társaságban."

Egyetértek... :(

Ez a film már az előzetese alapján is irgalmatlanul fostos, a kritika viszont remek, végigröhögtem. :D

DjMcM 2010.08.18. 22:57:42

Bevallom őszintén Én is láttam a filmet és nem "fikázom", mert egy cseppet sem nyújt többet mint amennyit a bemutatója alapján ígért. Mondjuk emlékeim szerint nem National Geographic logóval indult... Akinek a bemutatója sem tetszett, az minek nézi meg a filmet ??? Arról nem is beszélve, hogy aki nem szereti SANDLER-t az pláne minek nézi meg ? Mondjuk én egy semmilyen, limonádé színésznek tartom és valóban elcsépelt, arcotfekáliábannyomós, prosztatás poénokat dönget és ennyi ! Nem azt mondom, hogy nagyon tetszett, de azért annyira nem volt rossz és nem is vártam többet tőle. A vígjáték elég széles kategória, a Csupasz Pisztolyos Zuker féle poénoktól a limonádé lávsztorikig. Még egyszer megemlítem, annyira volt jó, amennyire azt a bemutató alapján érezni lehetett. Dráma szakos hallgatóknak, valóban nem ajánlott !
süti beállítások módosítása