Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Robin Hood

2010.05.12. 08:58 Rusznyák Csaba

Ebből lett a cserebogár: Ridley Scott arra vállalkozott, hogy bemutassa Robin Hood legendájának eredetét – ki volt ő, és miért vált törvényenkívülivé, aki a gazdagoktól lopott, hogy adhasson a szegényeknek? Hollywood az utóbbi években több próbálkozást is tett arra, hogy mítoszokat és legendákat csupaszítson le egy lehetséges valóságmagig – és e próbálkozások (Trója, Artúr király) rendre kudarcot vallottak. Ez a jelek szerint kevés volt hozzá, hogy elbátortalanítsa Scottot, dacára annak, hogy az eredeti tervek drasztikusan másról szóltak. A 2007-es (még Nottingham című) forgatókönyv hőse a törvényenkívüli igazságosztóról szóló korábbi művek gazembere, Nottingham Seriffje volt, vagyis a film kivételesen az ő szemszögéből mutatta volna be az egyébként unalomig ismert eseményeket. Végül ettől a koncepciótól Scotték olyan messzire kerültek, hogy a Seriff csak időről-időre bukkan fel, jelentéktelen mellékszereplőként, afféle komikus mellékzöngeként, akinek szerencsétlenségein a néző jókat kárörvendhet. A legenda híján maradnak a középkori filmektől megszokott udvari intrikák és gazságok, időnkénti csatajelenetekkel, amikben szürke karakterek vagdalkoznak, látszólag minden ok nélkül.

A XII. század legvégén Oroszlánszívű Richárd utolsó csatáját vívja hosszú, 10 éves hadjáratában, napokkal hazatérése előtt Angliába – ám egy szerencsés várvédő túl jól irányzott nyila utat talál magának a király nyakába, a csatamezőn kipurcanó fenség ostoba testvére meg Anglia trónjára. Miközben a franciák az udvar árulója, Sir Godfrey segítségével készülnek lerohanni az arrogáns és inkompetens uralkodó miatt a polgárháború felé sodródó országot, a Richárd alatt szolgált Robin Longstride, néhány bajtársa társaságában, Nottinghambe érkezik, és akarva-akaratlanul is belekeveredik a kaszabolásokba.

A Robin Hood, ha nem is feltétlenül rossz, de teljesen érdektelen és felesleges film. Az önnön legendájától megfosztott karakter minden cél és ok nélkül botladozik, háttérben a messze nem eléggé epikus történelmi tablóval, és semmiféle meggyőződés vagy tűz nincs benne, de még csak élet sem. Mintha mindenhova véletlenül kerülne oda, és mindent teljesen félvállról csinálna. Amolyan „na jó, ha már úgyis itt egy szép nő, akkor beleszeretek”, és „na jó, ha már úgyis itt egy csata, akkor megvívom” attitűddel vesz részt az eseményekben, és amennyi gondot az írók fordítottak a motivációira és a hátterére, a néző egyáltalán nem lepődne meg, ha a film bármelyik pontján csak úgy meggondolná magát, és ellovagolna valahova, maga mögött hagyva az egész hóbelevancot. Russell Crowe mindenestre biztosan jobban járt volna, ha így tesz a forgatáson, mert szinte üvölt róla, hogy rohadtul unja a banánt – annyi erő és lelkesedés van a játékában, mint egy agyonütött szúnyogban, és sajnos ugyanez áll Cate Blanchettre is, aki a menetrend szerinti szép mosolyokat leszámítva semmit nem képes nyújtani. Hogy kettejük közt mennyire szikrázik a levegő, arra már kár is kitérni, de egyébként nem járt jobban a szerepével Mark Strong és William Hurt sem.

Ha pedig egy akció-kalandban nincs kivel azonosulni, és nincs kiért izgulni, akkor a legnagyszerűbb csatajelenetek is feleslegesek – nem mintha itt beszélhetnénk ilyenekről. A harcok közepesen látványosak, nem érződik rajtuk semmi különösebb kreativitás, ahogy a 130 milliós költségvetés sem, a dögös lassításban kilőtt nyílvessző meg már majd’ két évtizede is legalább ilyen jól nézett ki, amikor még Kevin Costner állt a hátterében. A sherwoodi zsiványokra előreutaló, random felbukkanó gyerekbanda meg kifejezetten kínos történetelem. Egyedül a rutinos operatőri munka, a kellemes zene, és a soványka szerepébe is sikerrel életet lehelő Max Von Sydow menti, ami menthető – de legyünk őszinték, itt bizony nem sok minden menthető. Valaki szólhatna már Hollywoodnak, hogy a legendák okkal legendák: nem kell a „valóságot” keresni mögöttük, mert elvész a lényeg.

77 komment · 1 trackback

Címkék: akció filmkritika kaland 3csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr921994342

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Robin Hood 2010.09.15. 09:16:04

Alapsztori: Robin és bajtársai rendet akarnak vágni Nottinghamben, aminek az lesz a vége, hogy még a király ellen is felkelnek.Húzónév: Ridley Scott rendező / Russell Crowe, Cate Blanchett, Max von Sydow, William HurtMűfaj: kalandTrailer ittAmire számí...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2010.05.12. 10:35:15

"A Robin Hood, ha nem is feltétlenül rossz, de teljesen érdektelen és felesleges film." Ennyi - tökéletesen egyetértek, majd holnap meg is jelenik :) (Jól kihasználtátok, 08:58-kor, amire a "szerződés" kötelez, hogy nehogymán ennél hamarabb megjelenjen valami :) )

Edgar 2010.05.12. 11:19:54

Pedig az eredeti verzió sokkal érdekesebb lett volna: Robin Hood mint negatív szereplő. Vajon R.S. miért nem látott benne fantáziát?

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.05.12. 11:56:07

@kovacsbalint: Szvsz blogokra nem igazán vonatkozik az, ami a hivatalos sajtóra. Egy blogot lehet írni adott esetben külföldről is, ahol a blogger esetleg nincs tisztában a hazai bemutató időpontjával. (Aminek persze, utánanézhet..:) De lényeges egyáltalán, hogy valami vélemény a bemutatót megelőzve jelenik meg? A film konzervműfaj, és valószínűleg nem fog változni a sajtóvetítés és a bemutató között, és a filmkritikus nem jár úgy, mint egyszeri színházas kollégája, aki egy pécsi bemutatóról megírta és az újságja le is adta, hogy hatalmas siker volt, közben meg a valóságban elmaradt a főszereplő betegsége miatt...:)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2010.05.12. 12:21:03

Mi a probléma, gyerekek? Embargó van a kritikára, vagy mi?

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2010.05.12. 13:44:58

Hát ez nem túl biztató. Nem lesz ez jó így az utóbbi évek nagy történelmi, kardozós filmjei (Trója, Artúr, Nagy Sándor, Menyei királyságot meg túl rég láttam, szóval, ez lehet, hogy tetszene) közül egy se tetszett igazán kivéve a 300 az meg képregény film, szóval nem ez a kategória.

Azért megnézzem ezt is.

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2010.05.12. 15:49:34

@Wostry Ferenc: efes félreértett, nincs probléma, épp ezt mondom: a sajtóvetítésen mindenkivel aláírattak egy papírt, hogy a cannes-i világpremier (ma) előtt senki nem jelentet meg semmiféle véleményt, kritikát stb-t sehol. erre mondtam, hogy betartották, sőt, még rá is tettetek 8 óra 58 percet :)

Leo Decimus 2010.05.12. 15:58:46

Ridley Scott filmjeinek gyakran egyetlen jelenete többet mond el, mint az adott témáról szóló egyéb alkotások mindösszesen. Ott van pl. a hasonlóan "történelmi gyökerű" Mennyei Királyság, amelyikről elsőre hasonlóképp talán nem feltélenül derül ki, mennyire zseniális is valójában...aztán megnézed másodjára-harmadjára, rácsodálkozol, hogy milyen elképesztő műgonndal árnyaltak egyes karakterek (Baldwin, Tibériás), mennyire kidolgozottak a mikro- és makrokörnyezetek (Ibelin, Szürakuza), hogy RS külön a film egyetlen jelente kedvéért "feltaláltatta" zeneszerzőjével a középkori sivatagi bluest... hogy aztán végül megkérdezd magadtól, hogy lehet-e egyáltalán több drámát sűríteni egyetlen pillanatba (ld. a kis trónörökös időről időre a fősodorba szőtt történetét).

Egyszóval én adnék neki néhány esélyt a végleges értékítélet előtt, opcionálisan fenntartva számára +2 csillagot.

K.Leslee 2010.05.12. 16:41:49

Na, ezt latatlanban is meg lehetett mondani, hogy ez a film ilyen futoszalagos lesz. Nem tudom, mi tortent Ridley Scottal, de miota 'visszatert' ha jol emlekszem 2004-ben, szerintem nem csinalt jo filmet. Ahogy olvasom a kritikat eme nagy visszateresenek, a Kingdom of Heaven-nek a kepsorai ugranak vissza; a motivacio teljes hianya figyelheto meg a szereplokon es ugy altalaban a torteneten.
Alig vartam, hogy vege legyen annak a se fule se farka random eszetlen csatarozasnak a nagy rohadt semmiert.Akkorat csalodtam akkor Scottban, hogy ezen a Robin Hood-on meg sem lepodom.
Tuti nem nezem meg. Tony Scott egyebkent detto.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.05.12. 16:44:42

@kovacsbalint: Nem problémáztam, csak megjegyeztem. Én speciel ritkán járok sajtóvetítésre, megoldom más forrásból inkább... :) Így viszont nem is írok alá faszságokat.

Chomy 2010.05.12. 16:56:58

@Leo Decimus:
"Mennyei Királyság, amelyikről elsőre hasonlóképp talán nem feltélenül derül ki, mennyire zseniális is valójában...aztán megnézed másodjára-harmadjára, rácsodálkozol, ..."

Hát, igaz ami igaz, harmadjára már tényleg rácsodálkoztam. Mármint arra, hogy nem bennem volt a hiba az első két alkalommal sem; ez tényleg egy nézhetetlenül unalmas, erőltetett, de erőtlen film, hiába is próbálom megtalálni benne az ellenkezőjét.

Egyszer sem voltam képes végignézni, pedig a témát (időszakot, környezetet) igencsak érdekesnek találom. (Konkrétan ezért vettem meg a DVD-t, én hülye.)

Ízlések, pofonok, alighanem.

clive. 2010.05.12. 17:59:20

Ha engem kérdeztek Ridley Scottnak 3 remekműve van: Legenda (mint a Gyűrűk ura előtti idők egyetlen igazi fantasyja a Conan és a Labirintus mellett), Szárnyas fejvadász és az Alien.
Ezek után már csak "elég jó" filmek jönnek: Hannibal, 1492, Gladiátor stb. Ezután a többi, ami tényleg futószalag.
A mennyei királyságért én se voltam oda.

K.Leslee 2010.05.12. 18:52:18

@clive.: A Thelma&Louise az egyik kedvenc filmem. Ne hagyjuk ki!

TheBerzerker 2010.05.13. 10:10:34

Elképesztő módon nem érdekel ez a film. Engem a Kevin Costner-es verzió se nagyon érdekelt anno. Eléggé leszarom Robin Hood-et!:)

clive. 2010.05.13. 10:10:43

Ja annyiban javítanom kell magam, hogy a GyU előtti időkben készült igazi fantasykhoz hozzá krll csapnom a Willowot, mert az kimaradt. Továbbá a Ridley Scott filmekhez a Fekete eső, amit szintén óriási.
De az olyan filmjei (szerintem), mint az Amerikai gengszter, Hazugságok hálója, Bor mámor Provence, Trükkös fiúk meg hasonlók abszolút nem többek unalmas éjszakákra való egyszer nézős filmeknél.

Reméljük az Alien előzménnyel újra nagyot alkot, bár fogalmam sincs, hogy a történetbe, hogy fog embereket beleerőltetni, mert ahogy én emlékszem az Alienben volt az első találkozás. A tojásokat meg egy idegen lény hajóján találták egy lakatlan bolygón.

onlyzerosandones 2010.05.13. 10:32:23

Nyugi, clive. Ahogy a Bárányok hallgatnak mítoszt romba döntötte a Hannibállal, majd megteszi ugyanezt az Aliennel is.

taxilovearsenal (törölt) 2010.05.13. 10:33:47

@clive.: Semmi nem utal arra, hogy emberekkel ne találkozott volna. Az idegen, elefántszerű lény hajója viszont tényleg úgy volt.

scorsesefan 2010.05.13. 10:49:59

@clive.:
"mint a Gyűrűk ura előtti idők egyetlen igazi fantasyja a Conan és a Labirintus mellett"

:D "Egyetlen", mi? Ez tetszett. :)

Rusznyák Csaba 2010.05.13. 11:12:53

@clive.: Willow? Legenda? Akkor már inkább Farkasok társasága, Dragonslayer és Végtelen történet. Utóbbi kettő a kevés gyerekkori kedvencek közé tartozik, amiket felnőttfejjel is élveztem.

Chavez 2010.05.13. 12:25:12

Nézzétek meg a Solomon Kane-t, nagyon korrekt fantasy, a régi időket idézi. Ahhoz képest moziba mégsem került.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.05.13. 12:32:11

@Olorin: de abban igaza van, hogy Ridley-nek több szar filmje volt, mint jó. 2 kiemelkedő mellett egy rakás fájdalmasan semmilyen és egy többnyire érdemtelenül felfújt film.

Chavez 2010.05.13. 13:02:00

@Linkovic Csumoszky: Szar filmje nem volt. Maximum érdektelen, vagy középszerű. Nincs olyan rendező, aki csak remekműveket gyárt, és Ridley ezen a téren már így is jócskán túlteljesítette a normát. Szóval le kellene szállni róla.

Chavez 2010.05.13. 13:02:52

@Chavez: Jó, a G.I. Jane tényleg elég nagy szemét.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.05.13. 13:22:31

@Chavez: nálam az érdektelen az szar. főleg attól a rendezőtől, aki karrierje elején mérföldkőnek számító filmeket tett le az asztalra, amikor meg belendülne, elkezd középszerű filmeket gyártani. én Ridley Scott-ot egy olyan tehetségnek tartom, aki rossz témaválasztásokkal pazarolta el az összes filmes gógyiját középszerű vagy teljesen érdektelen filmekre

Chavez 2010.05.13. 13:44:24

@Linkovic Csumoszky: Szerintem meg attól, hogy valaki az utóbbi években több középszerű filmet forgatott, még nem lesz kevésbé zseni. Számomra a Blade Runner és az Alien minden idők legjobb filmjei, ha csak ezt a kettőt csinálta volna, már akkor is aranyba foglalom a nevét, de csinált mellette még más kiváló filmeket is, nem is akármilyeneket. Ki lehet matekozni, hogy szám szerint ki hány jó és hány rossz filmet csinált, de az nem jelent semmit. A jó filmek számítanak, nem a rendezői pálya.
Lásd még: Joel Schumacher

Rusznyák Csaba 2010.05.13. 13:52:58

@Chavez: Így igaz. Idővel úgyis csak az igazán jó filmek maradnak fenn, és a most nagyra tartott, régi rendezőknek is vannak botlásaik, amikre már nem emlékszik a kutya sem - a néhány klasszikusuk bőven elég a halhatatlansághoz.

clive. 2010.05.13. 14:01:10

Nekem például számít a rendezői pálya. Egy művész munkásságát egyben érdemes nézni, ha róla mondunk véleményt. Az Alien, Szárnyas fejvadász, Fekete eső ezek remekművek, de azóta nem nagyon csinált zseniális filmeket csak elég szórakoztatóakat jobb esetben. Ridley Scott szerintem is nagy tehetség volt a 70-as 80-as években azóta egyre középszerűbb filmeket csinál futószalagon. Egyszerűen már nem is érdekelt az utóbbi években mit forgat éppen. A Mennyei királyság is egy nagy csalódás volt pedig vártam. A keresztes háborúkról ilyen közepes filmet forgatni szerintem nagy hiba. Nekem eleve a film koncepciója se tetszett finoman szólva (annyira politikailag korrekt akart lenni, hogy már a keresztesek az abszolút rosszak a muzulmánok meg a rendesek...), a képi világ meg pláne. Valahol az a színvilág ami a filmet végigkíséri annyira nem illik, ahhoz a helyhez, hogy hihetetlen. De ez csak a magánvéleményem.
Minap újra megnéztem a gladiátort. Annak idején jobban bejött most már egy szimpla látványos ókori akciófilmnek tartom.
Mindegy. Szerintem a fiatal Scott megkaphatta a zseniális jelzőt pályája elején, de ahhoz, hogy valaki ezt tartósan kiérdemelje, ahhoz az kell, hogy többé kevésbé tartsa a színvonalat.
Nézzétek meg David Cronenberget. Eszméletlen zseniális életművel rendelkezik. Na neki még középszerű filmje sincsen, szerintem mind remekmű. Még a sokak szerint leggyengébbnek tartott filmje, a Holtsáv is az egyik legjobb King adaptáció ami valaha készült. Na ilyen egy zseniális rendező.

Chavez 2010.05.13. 14:15:28

@clive.: Azt írod, hogy szerinted minden Cronenberg film remekmű. A kulcsszó a szerinted.

Valójában nem olyan tökéletes az ő életműve sem, csak te elfogult vagy. De ezzel persze nincs baj.

Rusznyák Csaba 2010.05.13. 14:19:11

"Egy művész munkásságát egyben érdemes nézni"

Ez elméletnek szép. De mondjuk vegyük John Fordot a maga kb 140 filmjével, amiből jegyeznek vagy 7-8-at, mint remekművet (aztán persze ez is vitatható, mert a How Green Was My Valley-től még a tegnapi kajámat is kiokádom), aztán szevasz. És bizony vannak pocsék darabok abban abban az életműben. Kurosawa az egyetlen, akitől nem találkoztam még átlagos filmekkel sem - minden, amit csinált (és asszem, 21 filmjét láttam) a "nagyon jó - kibaszott zseniális" tartományban van.

clive. 2010.05.13. 14:23:10

@Chavez: Így van. Alapvetően minden hozzászólásomban a véleményemet írom. Csak gondoltam elmondom szerintem kint miért lehet zseniálisnak tekinteni.

clive. 2010.05.13. 14:34:26

@Olorin: Kuroszava egy zseni szintén. Tarkovszkij is, Leone is. Én Bergmant és Pasolinit is annak tartom.
Szóval vannak azért nevek, akiknek egész életműve is zseniális.

John Ford nagy hatású rendező, de az én ízlésvilágomban ő nem ér fel a nagyokhoz.
140 filmből 7-8 remekművet gyártani, hát... Arányaiban ez is iparos munka, hogy gyártok 14 filmet, csak lesz közte időnként egy-két nagyszerű. Akkor már inkább egy Kubrick, aki évekig nem forgatott, ha nemvolt jó alapanyaga.
Persze ezzel nem Ford érdemeit akarom kisebbíteni, de hogyha életműszintet vizsgáljuk valakinek a munkásságát, önmagában (nem az, hogy mekkora hatással volt egyes filmjeivel az utókorra, vagy éppen akkor stb.) akkor szerintem igen is számít, hogy valakinek a zsenije csak véletlen jön-e elő vagy tartósan megvan benne a tehetség.

Leo Decimus 2010.05.13. 17:07:19

@clive: ugye te sem gondolod komolyan, hogy pl. a Cronenberg-féle Pók megérdemli a remekmű jelzőt? Mondom ezt a kanadai mester hasonlóképp nagy rajongójaként.

Még szerencse, hogy Parra nincs itt, mert neki a Cronenberg életmű legutóbbi szakaszának más darabjairól is nagyon, khmm-khmm, "markáns" véleménye van.

A Mennyei Királyság meg nem "erőtlen", hanem higgadt. Vizuál és audio terén pedig az egyik valaha volt legjobb "kalandfilm". Szerintem.

PS: RS csak azért rendez egy-egy nagy dobás után középszerűbb, ám anyagilag jövedelmező filmeket, hogy legyen pénze a következő, igazán "személyes" remekműre. Megjegyzem, nincs egyedül ezzel a stratégiával.

K.Leslee 2010.05.13. 21:04:39

@clive.: az általad felsorolt RS filmeket Én is ugyanebbe a kategóriába sorolom, bár nekem a Legenda sem tetszett.
Az Alien előzménnyel kapcsolatban; meg fogják oldani azt, az a gyanúm, hogy majd valami egetrengető überfasság-teóriához fogják kapcsolni az ember megjelenését az előményben,végleg hazavágva ezzel az egész Alien mítoszt. Gondolok itt ilyesmire, hogy az alienek hozták létre az embert, vagy azok az óriási lények. Valóban maradtak elvarratlan szálak az Alienben, de nem hiszem, hogy ezeket
tovább lehetne fűzni anélkül, hogy a végén kilyukadnánk egy AVP-féle földalatti piramisos kényszermagyarázatnál.

Chavez 2010.05.13. 21:34:38

@K.Leslee: Akkor lássuk, jól értem-e? Tehát Scott középszerű rendező, ráadásul el fogja baszni az Alien prequelt is, mert te pl. nem tudod elképzelni, hogyan lehetne az előzményt jól megcsinálni?

De Scott csinált egy csomó jó filmet, melyek közül néhány egyenesen klasszikusnak mondható. Az Alien széria legjobb részét is ő jegyzi, sőt, az Alien nagy részt miatta olyan jó, amilyen. Ennyi érv szól mellette, ellene meg az, hogy volt pofája pár nem remekművet is csinálni az évek során?

Ezek szerint csakis Cronenberg lenne alkalmas rá, hogy jó filmet csináljon belőle, mert hogy Kurosawa ugye halott, Leone, Tarkovszkij, Bergman és Pasolini is.

Az én véleményem pedig az, hogy ha valaki tényleg jól megtudná csinálni ezt az előzményt, akkor az csakis ő, de legalábbis én benne bízom a legjobban.

Az Aliennek amúgy van kvázi előzménye képregényben, és nem is olyan rossz.

K.Leslee 2010.05.13. 21:37:44

Aki nálam még nem hibázott: David Fincher. Tudom, a Pánikszoba pl. nem remekmű, de nekem nagyon tetszett akkor is, az operatőri munka, meg a színészek fantasztikusak, de megfogott a sztori egyszerűségében rejlő nagyszerűség is:)
A Benjamin Button is egyik kedvencem; egyszerre megható, tanulságos, humoros és érdekes.
Az Alien 3-at meg hiába húzzák le, szerintem nagyon jó film.
A Zodiákust nem láttam és az az egyetlen filmje, ami valamiért nem érdekel. Elképesztően tehetséges rendező sztem.

@Leo Decimus: A tehetség nem pénz kérdése, nem hiszem, hogy Ridley Scottnak nincs pénze olyan filmet rendezni, amilyet akar, vagy ne adna neki bárki rá. Fillérekből is lehet jó filmeket csinálni(Pl.:Roman Polanski,Alfred Hitchcock). Tényleg az a probléma, hogy nem adja bele önmagát, csak legyárt valamit, ami jól néz ki és megfelel a kor elvárásainak. Ennek ellenére Ridley Scott egy zseniális rendező és vita nincs, az Alien az egyik legjobb film a világon.

K.Leslee 2010.05.13. 21:47:19

@Chavez: Nem így értettem. Ridley Scott az egyik kedvenc rendezőm és senki másnál nem lehetne jobb kezekben az Alien előzménye. Én csupán alapból nem vagyok kibékülve az előzményekkel. Képregényeket meg nem olvasok.
Nem hiszem, hogy egy ennyi közepes film után(amúgy GI Jane sem volt szar) hirtelen készít majd egy olyan filmet, ami hasonló sikert ér majd el, mint az Alien és ezt pont annak előzményével teszi majd(hozzáteszem, nem is várok akkora sikert, mint az Alientől annak idején)
Nem említettem Cronenberg nevét sem, mert nem nagyon szeretem. Aszt gondolom, túl van értékelve kissé.PL. a Karambol szerintem rettenetes.

Olvasd el a fenti kommentjeimet is;-)

K.Leslee 2010.05.13. 22:21:59

Wostry vs. Edgar: Szar...NEm szar...Szar...Nem szar LOL

Chavez 2010.05.13. 22:24:04

@K.Leslee: Összevontam kettőtök kommentjeit, úgy válaszoltam.

"Nem hiszem, hogy egy ennyi közepes film után(amúgy GI Jane sem volt szar) hirtelen készít majd egy olyan filmet, ami hasonló sikert ér majd el, mint az Alien....."

Jó filmről beszélünk, nem feltétlenül remekműről. Amúgy miért ne lehetne hirtelen is remekművet csinálni?

Egyszerűen nem bírom, hogy valamit már ilyen korai stádiumban temettek. Scott rendkívül ért az atmoszférateremtéshez, és a hangulata az Alien (Blade Runnernek, Fekete Esőnek) egyik legnagyobb erénye. És mi baj az előzménnyel? Egy folytatásban mégis mennyivel van több perspektíva?

Biztos velem van a baj, de én ezt a filmet várom már amióta először megláttam a Space jockeyt az Alienben még kismajom koromban. Nem hagyom, hogy elbasszátok az örömömet, hogy végre megtudom, hogy ki és mi az, és hogy hogy került oda. :D

K.Leslee 2010.05.13. 23:34:22

@Chavez: Ez most nem olyan magyar mentalitás, hogy 'ez akkó most csak szar lehet '. Csupán pont annyira félek az Alien előzménytől, amennyire várom(nagyon). A hozzáállásod amúgy példa jellegű. Engem a filmgyártás mai státusza tántorít el a reménykedéstől. Úgy legyen, ahogy mondod és nem akarom elbaszni az örömödet, csak nagy kár lenne agyonvágni egy ilyen kultuszlényt.
Mindenesetre kár előre ítélkezni, kicsit elszaladt velem a ló, mert hát idegesít, hogy egy ilyen tehetséges rendező miért áll Hollywood futószalagja mellé.

Majd meglátjuk. Ez a cikk amúgy is a Robin Hoodról szól, ami hát egyáltalán nem érdekel.

onlyzerosandones 2010.05.13. 23:46:11

@Chavez: "Egyszerűen nem bírom, hogy valamit már ilyen korai stádiumban temettek."

Nem kívánok beszállni ebbe a parttalan és értelmetlen vitába, de mintha valami hasonlót tettél volna az első, irgalmatlan szar minőségű Avatar trailer után ;)
Persze úgyis azt mondod, hogy igazad is volt :D

Chavez 2010.05.14. 00:12:41

@onlyzerosandones: Jól mondod okostóni, a TRAILER UTÁN!!! ;)

Amúgy az akkori kötekedésed is abban merült ki, hogy előfikázásnak tituláltad azt, hogy az előzetesben látható CGI minősége felől volt némi kétségem, és nem is csak nekem. Avatart azóta sem láttam, szóval nem tudom, hogy kinek miben volt igaza.

@K.Leslee: ezt a kultuszlényt már agyonbaszták egy másik kultuszlénnyel együtt, de ez nem jelenti azt, hogy innentől kész-vége, utolsó emlékünk két fájdalmasan szar film marad csupán. Föl lehet építeni a kultuszt újra, sőt, egyenesen kötelező is.

clive. 2010.05.14. 07:36:46

Én csak annyit tennék hozzá, hogy én örülök Ridley Scottnak mint alien rendezőnek, mert az ilyen filmek valók neki, csak nem értem miért előzményt kell csinálni, amikor a négy vége is rejt csomó potenciált: idegenek megjelenése a posztapokaliptikus vagy futurisztikus Földön például.

onlyzerosandones 2010.05.14. 09:16:46

@Chavez: Én eleve idegenkedek (ééérted) ezektől az alien folytatásoktól, az aliens vs predator univerzumnál rosszabbat el sem tudok képzelni, de az biztos, hogy ha valakinek mindenáron meg kell csinálni ezt a rohadt prequelt, akkor Scott legyen az. Aztán reménykedjünk. A véleményem az, hogy minden egyes újabb alien film, képregény, regény, akármi csak tovább rombolja a mítoszt. Az alien lényege éppen az, hogy idegen(!), ismeretlen, megfoghatatlan: ha megtudod, honnan jött, hová megy, épp a dolog esszenciája vész el.

Robin Hood: hétvégére van jegyem, de a sok negatív kritika teljesen elbizonytalanított. Ha végig tudtam nézni a Mennyei királyságot, ez is menni fog, vagy rosszabb annál? :)

dar Khordak 2010.05.14. 09:24:01

én sokáig abban reménykedtem,hogy R.S. eszébe fog jutni valami producernek a Conan kapcsán,de ez hiú remény volt csak.
zseni,nem zseni kérdés kapcsán pedig:anno számon kérték Tamahorin,hogy az Egykor harcosok voltak után,csak iparosmunkákat készít,mire azt válaszolta,lehet,hogy csak egy ilyen film volt benne(Tamahoriban),úgyhogy tényleg lehet vitatkozni rajta,hogy ki mekkora zseni,de ahogy Chavez is mondta,R.S. már megtette amit megkövetelt a haza(filmszakma),minden más csak ajándék.

Rusznyák Csaba 2010.05.14. 09:34:27

@dar Khordak: Tamahori nem iparosmunkákat készít, hanem ipari hulladékokat - túl korán ment Hollywoodba, lehet, hogy egész mást mutatna a filmográfiája, ha Új-Zélandon marad. Azért Scott bőven nincs ilyen mélyen.

Chavez 2010.05.14. 12:28:46

@onlyzerosandones: Ebben az ismeretlen idegen dologban van igazság, de szerintem ha az ember nem akarja, akkor egyszerűen nem veszi figyelembe az általa feleslegesnek tartott filmeket, képregényeket, játékokat, regényeket. Manapság már mindenből készül ilyesmi, de a kitejesztett univerzum miatt az eredeti alkotás még nem lesz rosszabb. Ahogy a képregény és könyv sem lesz rosszabb egy szar filmváltozattól.

De egy mítosz továbbépítése akár jól is elsülhet, ezért sem érdemes olyankor leírni egy filmet, amikor még egyetlen képkocka sem készült el belőle. Tény és való, ha valami jelentéktelen tucatrendező, vagy olcsó CGI huszár nevét írják fölé, akkor van helye az aggodalomnak, de most szerencsére nem erről van szó. És szerintem nem véletlen az sem, hogy a Fox Scottot kérte fel.

Edgar 2010.05.14. 12:39:17

@Olorin: Azért a Next nem rossz.

Rusznyák Csaba 2010.05.14. 13:06:34

@Edgar: Hajjaj, dehogynem... Jó, nem xXx2 meg Die Another Day szintű, de akkor is.

Edgar 2010.05.14. 14:29:37

@Olorin: Azokhoz képest is, meg a maga műfajában is szerintem okés. Átlag Dick-adaptáció. Nem emlékszem már sokmindenre belőle, de képes fenntartani az érdeklődést.

dar Khordak 2010.05.14. 14:33:04

@Olorin: nem is arra gondoltam,hogy összehasonlítom kettejük munkásságát,hanem csak magára a tényre,hogy néha hamar kijön az emberből valami egészen elképesztő dolog,amit aztán később már nem tud megismételni,mint pl az egylemezes zenészeknél(persze most egy se jut eszembe).mást is felhozhattam volna,de az adott nyilatkozat tőle származik.és azt hiszem pont a j.b. film után készült a beszélgetés:)

onlyzerosandones 2010.05.14. 14:43:07

@Chavez: Jó, ebben is van igazság. Csak az a baj, hogy egy idő után már egyszerűen nem tudsz elvonatkoztatni attól, hogy neccharisnyába bújt, rasztahajú, szörnyfejű bénaságok vadásznak az alienekre.

Edgar 2010.05.14. 22:13:55

Érdekes ez a vita, hogy egy rendezőnek minden filmjével le kell tennie valamit az asztalra, vagy elég egy-két kiválót alkotnia élete során. És elhangzott az Alien, Blade Runner, Fekete eső mint mérföldkövek. Kérdés: a Párbajhősöket látta valaki? Két évvel az Alien előtt csinálta, és cannes-i aranypálmás film volt a maga idején.

Leo Decimus 2010.05.15. 11:29:51

K. Leslee: "A tehetség nem pénz kérdése"

Köszönöm ezt a megrendítő erejű nextgen anti-materialista bölcseletet, de mégis, ki állította ennek az ellenkezőjét?

A hozzászólás -egy csekély része- arról szólt, hogy RS pályája a művészi (d)evolució mellett anyagi érdekek mentén is mozog (ld még pl: Scorsese), ami egyébként rendkívül sikeres és jól jövedelmező produceri munkásságában is tetten érhető. Vessetek bár meg, de én valahogy jobban örülök annak, ha Scott az évtizedenként esedékes remekművek között csinál néhány olyan alkotást is, amelyek gyengeségeik ellenére még így is verik a mezőny 99 százalékát - és közben építgeti a saját kis birodalmát.

PS: Szvsz a Benjamin Button egy Brad Pittet cégérül használó, értékelhetetlen hollywoodi pénztalicska. A Zodiákus érdektelen és unalmas. A Hetedik meg egy ügyes mixer kreálmánya az "Angyalszív" és a "Bárányok Hallgatnak" nevű koktélok összevegyítésével.A "látomásos" film kategóriájától mindenesetre mindegyik nagyon távol esik.

K.Leslee 2010.05.15. 19:44:36

@K.Leslee: Na jó, csak még annyi, hogy akkor ezek szerint Pl. Orlando Bloomot nem használták cégérként a Mennyei Királyságban. Csak azért mondom, mert rendkívül tehetségtelennek tartom. Most nem azért, mert habzó szájjal akarom védeni Brad Pittet, csak amit leírtál a Benjamin Buttonról, az manapság minden filmre ráillik.
Azon is értelmetlen vitázni, hogy melyik film honnan lop. A Hetedik jó film, a Zodiákus meg pont azért nem érdekel, amit írtál. Amúgy már rohadtul elegem van Russell Crowe-ból is, mert ebben a Robin Hood-ban pont ugyanúgy néz ki, mint a Gladiátorban és az volt az első gondolatom, hogy ez a film is megint csak annak a taktikának a terméke, amit fent leírtál. A 'bölcselkedésemmel' kapcsolatban; nem tudom, hogyan fejezhettem volna ki másképp, így van és kész, akármennyire egyszerűen hangzik. Nem akartam senkit okosítani.

Dr. No 2010.05.17. 12:23:18

@Edgar: Magyar tévé adta régen, meg lehetett nézni.

Szerintem nagyon jó, nagyon hangulatos volt, na de ott az alapanyag Conrad, szóval meg kellett volna dolgozni az elbaltázásáért. A párbajhősökben még nem teljesen egyértelmű, hogy az alapanyag viszi a filmet, vagy a rendező is mester önmagában. (Na persze, a két főszereplő közül a megszállott krakélert Harvey Keitel játssza, első filmben azért ez nem egyszerű.) Mindenesetre a korai pályaszakasz és az Alien-univerzum Conrad-mániáját megmagyarázza. Én a pályafutásának pozitív oszlopába sorolom, a Blade Runner meg az Alien mellé. Mindenképpen érdemes megnézni, sokkal inkább, mint a Hannibalt, a G. I. Jane-t, a Sólyom végveszélybent stb. stb.

Rusznyák Csaba 2010.05.17. 12:55:49

@Dr. No: A Sólyom végveszélybent azért inkább ne említsük egy mondatban a G.I.Jane-nel:) Előbbi ritka fajta háborús film, nem akar többnek (fontosnak, feltárónak, hazafiasnak etc.) látszani, mint ami.
A Párbajhősök remek kis film, Scott már akkor is értett a képi világhoz és a hangulatteremtéshez (az orosz jégmezős jelenetek fantasztikusak), és nagyon eltalált a maga sajátos, fanyar humora.

Leo Decimus 2010.05.17. 13:15:18

K.Leslee: Béke veled, tőlem is távol áll a felesleges ellenségeskedés... Amúgy ha megnézed, hogy RS-nél mennyi projekt van az elkövetkezendő néhány évre tervbe véve, akkor abból már a nagy számok törvénye szerint is legalább egynek remekműnek kell majd lennie. Mondjuk a "Forever War", vagy a "Brave New World"... Persze, ha egyáltalán él még addig, ti. idén már 73 éves lesz.

Chavez 2010.05.17. 13:36:48

@Olorin: A Sólyom végveszélyben nekem speciel az egyik kedvencem tőle, de én az 1492-t is rendkívül szeretem. Nagyon fílinges filmek ezek, korrekt színészekkel és látvánnyal. Hej, ha minden középszerű film legalább ilyen lehetne.

K.Leslee 2010.05.17. 21:59:58

@Leo Decimus: Ez aztán a meglepetés:-) Mondjuk Én sem tűrném, ha Ridley Scott-ot leszólnák, szóval megértem. Én csak egyszerúen többet akarok kapni belőle!!!! A Brave New World-öt nem fogja 'elhibázni'.

Rusznyák Csaba 2010.05.17. 22:54:04

@Chavez: A sólyom végveszélybennek az a "baja" (érted), hogy nem szól nagy dolgokról, "csak" szimplán kurvára közel hozza hozzád a háborút. Mindig mindenki a Ryan közlegény első 20 percével jön. A sólyom végveszélyben az az első 20 perc, csak két órában. A maga nemében zseniális.

K.Leslee 2010.05.17. 23:31:00

@Olorin: Pontosan. A Ryan közlegény mesterkélt, drámai helyzetekre épül, míg a Black Hawk Down nem lobogtat amerikai zászlót, hanem tényeket közöl csupán és állást sem foglal.

Chavez 2010.05.17. 23:48:32

@Olorin: @K.Leslee: Örülök, hogy végre többen is egyetértünk valamiben. :) Ilyen is van néha.

Edgar 2010.05.17. 23:56:35

@Chavez: Az 1492-ből Michael Wincott a kedvencem. Jó kis 90-es évek, amikor még gyakran lehetett őt látni...

Chavez 2010.05.18. 00:40:45

@Edgar: Bezony, nekem is a kedvencem. :) Anno itt hangot is adtam neki:
geekz.blog.hu/2009/07/17/geekz_szuletesnap

Edgar 2010.05.18. 19:53:57

@Chavez: Nagyon jó összeállítás:)

load error 2010.05.19. 13:22:40

@Edgar:
"Azokhoz képest is, meg a maga műfajában is szerintem okés. Átlag Dick-adaptáció. "

Pontosan az a probléma, hogy a Next egy átlagos Dick adaptációnak mondható. Bár, ha nem írják ki az elején, és nincsenek a nevek, akkor szerintem a kutya nem jött volna rá, hogy ki ihlette. Nick Cage bambán vágyódik egy nő után. Angyalok városa 2.

Szemben a Szárnyas fejvadásszal, amely a rengeteg változtatás ellenére is 100% PK Dick. És messze nem átlagos.

7thArT 2010.05.19. 15:37:16

Megkérdezhetem, hogy itt a filmek pontozása (csillagozása) hogyan történik? Ezt csak az a személy adja kizárólag, aki a kritikát írta?
Tökre úgy emlékszem, hogy a múlt héten még két csillagos volt ez...de lehet a szemem káprázott.

Egyébként szerintem moziban nézhető, nem túl maradandó élményt nyújtó film, ahhoz képest, hogy az ilyen típusú filmeknek jobban rá kellene menniük a "felejthetetlen" jelzőre...
Ez mind az alkotók, mind a színészek részéről egy rutinmunkának tűnő darab...

Rusznyák Csaba 2010.05.19. 17:24:57

@load error: Pontosan.
A Next kb. 1%-ban Dick adaptáció, annyi köze van az eredetihez, hogy a karakter látja a jövőt. És SEMMI más.

@szoni_: Persze, a cikk írója csillagoz. És igen, a szemed káprázott:)

7thArT 2010.05.20. 08:59:39

OK, köszi a választ.

Monty H. 2010.05.31. 14:47:58

Nagyon jól rámutattál a lényegre. Bennem sem hagyott komoly nyomot a film.

Részletes kritikám itt:
monty.blog.hu/2010/05/29/film_robin_hood
süti beállítások módosítása