Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Sid Meier még mindig a világ királya

2010.04.20. 19:17 Wostry Ferenc

James Cameron elmehet a picsába... Ha olyan embert akartok látni, aki tényleg a legjobb a saját területén, sőt, igazi zseni, ám mindezt csendes visszafogottsággal élvezi ki, hát íme a számítógépes játékok istene, akit mindenki olyan ismer, aki az utóbbi 20-30 évben komolyabban foglalkozott a komputerjátékokkal, és aki ezúttal a michigani egyetemen vezetett le egy 48 órás játéktervező-versenyt - miközben ő maga is összerittyentett egy gamét. Gotta love Sid.

42 komment

Címkék: pc

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr101937861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2010.04.20. 21:39:26

yes, he is. Civ is the best game of all times for the chosen ones.

Nádasi Balázs 2010.04.20. 21:44:36

Sid Meiert nem lehet eléggé dícsérni.

Alal 2010.04.20. 22:10:05

Ne sértegessétek már szegényt egy ilyen ócska "király" jelzővel. Az emberi kultúra nem alkotott még olyan fogalmat, amivel igazán le lehetne írni Sid kvalitásait. Talán csak azzal, hogy ő Sid Meier...

fedélzeti kompót 2010.04.20. 22:31:40

ez a csávó baromi sok civ előtt töltött órával tartozik nekem.. azok a csodás hajnalok, mikorra eljutottam az alpha centaurira. jó függőség volt, szerettem.

Dirky 2010.04.20. 22:31:53

Sid Meier fiaként játéktervezőnek menni... Hát, nem lehet egyszerű.

KenSentMe 2010.04.20. 23:00:58

Jó, hát 48 óra alatt kábé olyan játékokat hoztak össze, mint egy faék.. egy komolyabb atari játékba többet pakoltak bele, pedig annak már vagy huszonöt éve:)

SztupY · http://sztupy.hu 2010.04.20. 23:05:42

Azért egy komolyabb Atari játékot nem csinálsz 48 óra alatt a semmiből.

Periwinkle (aka A 40-es fantomja) · http://cido.blog.hu/ 2010.04.20. 23:07:13

Rokonszenves, szerény zseni.

Egek, mennyit ültem én a játékai előtt! :DDD

Átokfajzat 2010.04.20. 23:25:13

Sid Meier for prezident!!!!

AvgDvl 2010.04.20. 23:32:47

Sid Meier egy igazi zseni.

Most kellett rájönnöm, hogy ő volt a MicroProse mögött is... ISTEN.

2010.04.20. 23:37:24

Sid a mi generációnk csendes félistene.

Gyagyás Tóni (törölt) 2010.04.20. 23:42:34

Azon kívül hogy nektek egy isten, mégis ki a faszom ez az ember?

egy hang a hátsó sorból 2010.04.20. 23:44:36

@SztupY: Ezekben a jatekokban otlet sem nagyon volt, nem csak a megvalositas hianyzott.

A Civ V remelem jobb lesz. :)

fluffer 2010.04.20. 23:49:25

Ha anno kondiba jártam volna ahelyett, hogy a Civilization 1 előtt ültem, most Nick Árpi hozná utánam a törülközőt! :)

Gerry. 2010.04.20. 23:55:35

@Gyagyás Tóni: Ha a gépeden megnyomnád azt a szép nagy gombot, amivel azonnali hatállyal ki lehet kapcsolni, sokat tehetnél a net fejlődéséért. Sőt, ha ezt követően még az ablakon is kidobnád, akkor még többet.

Artur, a mesélő 2010.04.21. 00:17:19

Ohó, minden idők egyik legnagyobb játéktervezője! Még ma is órákat tudnék eltölteni a Railroad Tycoon, a Civ és a Colonization mellett...:) Olyan gémeket csinált, amik még 20 év után sem számítanak elavultnak...

flimo13 2010.04.21. 01:22:24

@egy hang a hátsó sorból: oho, és így kell megtudnom, hogy szeptember elsején jön a civ5! Azt hiszem egyetemen nem is fognak látni október végéig. Igaz késik két napot, de kell ennél szebb születésnapi ajándék? :)

eml 2010.04.21. 01:53:53

Sid Meier miatt már háromszor akartak tőlem válni.

Civil 1
Civil 3
Pirates

Ez az ember egy zseni!

Kuruttya 2010.04.21. 02:26:24

Sid valóban csodálatos játékokat tervezett, amik generációkat szögeztek a monitor elé, ugyanakkor az 1997-es Gettysburg!-óta nem volt eredeti játéka. A Civ5 kb. a tizedik bőr lehúzása lesz a sorozatról. Peter Molyneux vagy Will Wright sokkal tevékenyebbek voltak a kétezres években.

Nostro · http://www.flickr.com/photos/terraflex/ 2010.04.21. 02:33:56

@Gerry.: Szerencsére ritkán találkozom akkor bunkóval mint Te itt.
De ha néha-néha össze is futok olyanokkal mint Te itt, akkor nem habozok közölni az illetővel, hogy kissé mintha bunkócska fasz volna.
Attól még nem leszel csodálatnak örvendő óriási, elképesztő, hatalmas tudású Geek ha elküldesz emberek a halál faszára. Szerintem gondolkodj el azon, hogy kitől, vagy mitől fejlődik a hálózat... mondjuk, morálja (de éppenséggel mondhatnék más tényezőt is). Nem biztos, hogy Tőled. Míg töröd a fejed nyugodtan nyomd meg a "nagygombot".

Fehérvár Kapitány 2010.04.21. 04:56:59

Éppen hétfőn adtam el egy XBOX Classic játékot a Sid Meier Pirates! - t. Pár éve csak a polcon állt. Ezzel a játékkal játszottam gyerekkoromban C+4-en, C64-en, Amigán és PC-n is. Azután megszereztem XBOX-ra. Még a 360-on is elment. Mielőtt végleg megváltam tőle nyomtam egy karriert, így 34 évesen is nagyon tetszett. Szerintem az eddig megjelent összes Karib-tengeres gammát odaveri, pláne így XBOX-ra felturbózva. Remélem hogy aki megvette, örül neki.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.04.21. 06:47:00

Őmiatta vagyok Sid. :) Az aries meg a megkülönböztetés miatt kellett.

pizzaboy 2010.04.21. 07:08:08

@Nostro: Mondjuk ha az illető nem állt volna neki itt faszozni, lehet, hogy más stílusban kapott volna választ, nem?

Egyébként csatlakozom, Sid egy zseni, de kirukkolhatna már valami új ötlettel!

Tokapeb - Szeged 2010.04.21. 07:25:29

Nostro, mégis...

Ha valaki egy cikkben egy terület óriását kezdi méltatni, és én nem tudnám hogy ki az, akkor csendben olvasnék ha érdekel, és nem nyomnék egy "mégis ki az izzadt tököm ez a XY..."- kommentet bizonyítva a világtalanságomat. Kb. 25 billentyű lenyomása választ el a választól:
en.wikipedia.org/wiki/Sid_Meier
Állj mellé bátran, manapság már senkit nem rúgnak le a bizonyos hegyről.
A fórum flame meg vagány, de ne égesd be magad hülyeséggel.

troll · http://picsogo.blog.hu/ 2010.04.21. 07:35:14

@Álmos: Moly sajnos már nevetség tárgya. Nem kéne ehhez as emberhez hasonlítani. + a szerénysége kelti a tiszteletet iránta.

M, az állat 2010.04.21. 08:03:43

sid meier valóban óriási arc, nekem is a kedvenceim közé tartozik a civ 1-2-3-4. (3 és 4 kiegekkel együtt, origiban megvan) pirates, railroads, meg ilyesmi... khhmmm, annyira nem bejövősek, de attól még nem rosszak.

ugyanakkor, a hardcore stratégiákhoz képest a civ3 vagy civ4 is eléggé arcade-ra sikeredett, és akkor még nem is beszéltünk a mostanában megjelent, szintén sid nevével fémjelzett konzolos baromságokról.

sid tehetséges ember és valóban a körökre osztott stratok királya, de azé' rendesen elkurvult az elmúlt 5-10 évben. persze ezt nem szemrehányásként mondom, csak ne ajnározzátok már annyira.

nland 2010.04.21. 08:29:00

ha valaki végigjátszotta a CIV 1-4-et mindenhol IMPOSSIBLE fokozaton csak AZ kritizáljon ;o)
Számos eltérés van köztük, mind stratégiában, mind
harcrendszeri számításokban, kiegyensúlyozásban...és egyre bonyolultabb lett...

Ez a világ LEGJOBB körökre osztott stratégiai játéka...amely mindig képes vol megújulni és érthetően egyre bonyolultabb lenni, messze nincs a közelében semmi...még a sakk se ;o)

Persze a Pirates is cool hiszen hiszen ot meg igazi ELITE élménnyel gazdagodhatott a játékos :o)

szcsongor 2010.04.21. 08:34:19

@troll: Mitől lenne nevetség tárgya Molyneux? Populous, Magic Carpet, Black&White, Dungeon Keeper... rémlik? Az, hogy pár éve ő se alkotott nagyot, igaz Sidre is, ennyi erővel ő is nevetség tárgya lehetne... Sid Meier, Peter Molyneux, Will Wrigth kb egy szinten vannak, mind legenda :)

@M, az állat: szerintem meg a Civ sorozatot nem lehet más stratégiákhoz hasonlítani, hülyeség leárkádozni... kb a valaha készült legjobb stratégia sorozatról beszélsz. és a legutolsó rész, a 4. talán a legjobb is, úgy jó ahogy van.

nland 2010.04.21. 08:40:23

no meg megnéznék pár "nagy stratéga" mondjuk pl. Age of Empire real-time "klikkmágust", hogy impossible (vagy akár alatta eggyel) fokozaton tudna-e nyerni egyszer is mondjuk úgy 5-10 év alatt ;o)

Deviáns szinglibolsilibsibibsi 2010.04.21. 08:42:22

Mos mér? Én mindig úgy várom a következő Civ-et (hogy bírom ki szeptemberig?????), mint Mari néni a Barátok Közt újabb felvonását. Hogy őszinte legyek, nem látom a Civ sorozat elárkádosodását (huh, ezt nem volt eccerű kibetűzni). A Civ1 összetettebb lett volna, mint a Civ4? Naaaaa! Nekem eddig minden változtatás bejött, amit az új részek behoztak, egyet hiányolok: a 3. részbeli, resource-os mezőkre, a határainkon kívül telepíthető kolóniákat. Az jó és hasznos ötlet volt sztem, nekem hiányzik a 4-ből. Amit pedig az 5-ről olvasok, ott a harcrendszer lesz kissé rewampolva többek között, és első pillantásra nem a hátrányára; végre talán a tüzérséget lesz értelme nyílt ütközetben is használni, nem csak ostromnál.

Ha pedig kívánhatnék egyet, akkor szeretném, ha a Colonization utáni következő "remake" az Alpha Centauri lenne, igaz, ahhoz Sidnek magának nem sok köze volt.

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.04.21. 09:01:37

@Eddie Krueger: Ez a colony dolog nekem is hiányzott, de a Civ attól még zseniális.

Lehota Árpád 2010.04.21. 09:11:10

Ez ilyen Allegra Geller-féle kult? :)

Kuruttya 2010.04.21. 09:13:50

@troll: azért az a black&white ütős egy cucc volt... najó, az se mai darab.

Goyo 2010.04.21. 09:19:30

Szerintem még mindig az Alpha Centauri a legjobb játék, amihez köze volt. Abban annyi ötlet van, mint a többiben összesen. Elő is keresem újra!

Skunkworks 2010.04.21. 09:32:25

Nekem a Colonization volt a nagy kedvenc, de valamiért még a régi verzió. Dosbox be, aztán mehet a kereskedelem. Civ sorozat, Pirates, Railroad teljesen faszák. A véleményem az, hogy pár számítógépes faszi a tengerentúlon inkább csinálna is valamit mintsem az atyaistent játsza.

varvizib 2010.04.21. 10:02:47

Nekem a Civ1 volt az egyik kedvencem, sok más játék mellett. Még 386-oson nyomtam.

Mindig a legnehezebb fokozaton játszottam és egy idő után már iszonyat fölénnyel vertem a gépet, kb ie 1000-ben már űrhajót építettem... és minden kontinensen a saját városaim voltak tömegével, vasútvonallal ellátva, isz 1500 körül (ha továbbjátszottam), akkor meg már rég future tech-ek vannak. a rekord talán 180 milliós népesség, de ebben nem vagyok biztos.

Pár trükk:
- tax rate = 0, mert adóra egyáltalán nem volt szükségem a játékban, inkább fejlődésre meg népességre gyúrtam
- minél hamarabb kifejlesztettem a Code of law-t vagy a Democracy-t, hogy hamar demokráciára váltsak (ekkor gyorsabban nő a népesség és több ember többet tud kutatással foglalkozni, ami meg kell hogy minél hamarabb ki lehessen fejleszteni mindent). Amíg despotizmus van, addig nincs értelme a lux-nak, inkább minden kutatásra megy
- a játékban volt egy bug, ez számomra az egyik utat jelentette pénzszerzésre: ha egy városban építettem valamit, mielőtt rányomtam volna, hogy rendben, kiválasztottam egy még drágább épületet így ismét hozzá lehetett adni ugyanazt a pénzt amivel rendelkezem - egy-egy épület eladásával pedig lehetett plusz pénzt szerezni. Azaz párszor felépítettem, majd eladtam valamit (célszerű ehhez egy drágább épületet választani) utána nincs gond semmire
- másik út a pénzszerzésre: a kedvenc egységem, a diplomata ellenséges város foglalásnál pénzt is hoz haza. Csak vigyázni kell mert 31768-nál átfordul a számláló (nálam ha pénzről van szó akkor az integer típus kevés, longint kellett volna) és a következő körben minusz, utána meg nulla pénzem lesz. Egyszer kerültem ilyen helyzetbe, elég bosszantó volt, de akkor ez azért történhetett meg, mert adtam ezer év előnyt a többi népnek, így fel tudtak fejlődni.

Masonry kifejesztése után már könnyű pénzhez jutni, mert sok alap épület felépíthető.
- amikor megveszek egy ellenséges egységet (diplomatával), akkor annak árát nem vonja le a költségvetésből, így ezt is mindig kihasználom (szerintem ez is bug). minden esetre a Writing-ot célszerű minél hamarabb kifejleszteni, az egyik legjobb tudás.

varvizib 2010.04.21. 10:13:30

Bocs, 32768-at akartam írni (de persze ezt mindenki tudja)

Még egy-két trükk (civ1):

- vannak házikók, amire ha rámegyünk, akkor pénzt ad, vagy barbár hordát, vagy falut alapíthatunk, vagy valami tudást ad. Ha előtte elmentjük a játékot, akkor többszöri próbálkozásra mást ad, leginkább (a játék elején) a falualapítást érdemes választani, vagy (általában) a tudást. Ha nem jó amit ad, akkor csak vissza kell tölteni a játékállást. A lux rate beállítások is befolyásolják annak valószínűségét hogy mit ad a házikó. pl. ha 100% tudás-on van, akkor azt kisebb eséllyel fog adni. célszerű átállítani - ideiglenesen - mondjuk 100% lux-ra, és csak utána rálépni a házikóra.

- ha sok néppel játszunk (pl 7 nép) akkor nagyobb eséllyel botlunk bele valakibe, így többet lehet kommunikálni -> tudás csere. és több várost is tudnak felépíteni, amit majd persze el tudunk foglalni (tehát nekünk építik). város foglalásonként 1 tudást is választhatunk, ha van az ellenséges népnek plusz tudása.

Mivel ilyen "csalásokkal" (játék beli lehetőségekkel) nagyon hatékony lehet lenni, ezért egy idő után már úgy játszom, hogy adok pár száz vagy ezer év előnyt a gépnek, és amikor már jön muskétásokkal a phalanx-szaim ellen, na akkortól kezdve veszem komolyan a történéseket.

terran 2010.04.26. 18:59:37

@varvizib:

miért nem játszol inkább csalás és hendikep nélkül, ahogy megtervezték? :)
süti beállítások módosítása