Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Terminator 4: Megváltás

2009.06.04. 11:00 Geekblog

Íme Azatot kolléga legelső cikke. Kezdetnek nem is rossz.

Az emberiség ellen elkövetett bűntetteket nehezen feledjük, így a folyton lelkesen nyilatkozó, és a megfelelési vágyba szinte belerokkanó McG ne csodálkozzon, hogy két Charlie angyalai-film után megrendült benne az emberiség bizalma. Ráadásul meg kellett küzdenie egy másik tényezővel is: Arnold Schwarzenegger fájó hiányával.

Létezhet-e Terminátor mozi Schwarzi nélkül, netán Alien-film Sigourney Weaver nélkül? Mennyire könnyen tud átlépni egy franchise a megszokott főszereplője hiányán? Stájer akcentus nélkül vajon Terminátor-film lehet egy Terminátor-film?

A nyár talán legmegalomániásabb blockbustere kétszázmillió dollárból készült, és rendezője görcsösen igyekezett elhelyezni a franchise keretei közé. Klasszikus Schwarzi idézetek („Gyere velem, ha élni akarsz”, „Visszatérek") váltják egymást a szereplők szájában, sőt egy ponton még a Guns’n Roses You Could Be Mine-ja is megszólal, ami azért már sok a múltidézésből. Bizonyára ezekre azért volt szükség, hogy a gyakran szinte Transformers-mozivá fajuló hangulatból a rendező visszahozza a nézőt a Terminátor-univerzumba, de ez leginkább csak azon pillanatokban sikerül, amikor egy T-600-as vagy T-800-as masírozik a vásznon, ezekből pedig a várakozásokkal ellentétben nincs túl sok.

Bár McG minden interjújában igyekezett hangsúlyozni, hogy sztoriközpontú mozit alkotott, ez nem feltétlenül tűnik fel a laza road movie-s cselekményt megtapasztalva, melyet arra az inspirált szálra húztak fel, hogy a sivatagban utazgató hőseinket éppen milyen újfajta robot támadja meg. A film elején látható helikoptercrash még lenyűgöző, később azonban egyre inkább átmegy a mozi egyfajta robotbemutatóba, engedve ezzel a Transformers utánérzésnek. A John Connor szerepére kiválasztott Christian Bale tisztességgel teszi a dolgát, de egyértelmű, hogy például A sötét lovag sokkal jobban kihasználta színészi kvalitásait, pedig ott gyakran az egész arcát eltakaró maszkot viselt.

Az ember-robot szerelem (a páratlan nevű Moon Bloodgood és a jövő reménysége, Sam Worthington epekednek egymásért) erőltetett és patetikus, a film végére pedig kötelező jelleggel bekerült egy nagyjelenet, melyben a főgonosz bő lére eresztve elmagyarázza ármányos terveit a gyengébbek kedvéért, csakhogy az ilyen jelenetek manapság leginkább csak egy James Bond filmben megbocsáthatóak. Kicsit furcsa továbbá, hogy a Skynet központ megtámadása során alig-alig látunk robotokat, vagy látványos csatajelenetet, így a végére olyan érzésünk támad, mintha elfogyott volna a pénz, ezért be kell érnünk egy szál digitális Schwarzeneggerrel, akiről gyorsan leég az emberi bőr, nehogy sokáig kelljen a komputeres srácoknak az osztrák testépítőt vászonra varázsolniuk.

McG-től nem vitathatjuk el, hogy megtanult akciójeleneteket rendezni, és a látványra sem panaszkodhatunk különösebben, de egyszerűen nem elég jó rendező ahhoz, hogy valódi drámát jelenítsen meg a vásznon. Neki a Terminátor-filmekből csak a látványos külsőségek jöttek át, de a világvége fenyegető érzése, vagy az emberiség sorsának súlyát a vállán cipelő John Connor megmaradt pusztán dekorációnak a robbantgatáshoz. Ha csupán egyszerű nyári akciófilmként nézzük, nagyot nem csalódhatunk, de a Terminátor-széria darabjaként kétségtelenül a leggyengébb darab.

103 komment

Címkék: scifi akció filmkritika 3csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr561142009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.25. 09:47:24

Nem Arnie hiánya a legfájóbb számomra, hanem Cameroné. Nálam már a T3 sem érdemelte meg a DVD-vételt, a T4-ért már moziba sem megyek el.

maydayray 2009.05.25. 09:48:58

@newnt55: elmondtál mindent. sajnos.

W Joe 2009.05.25. 09:52:06

@newnt55: Terminator vs Transformers

I'll be Beck! 2009.05.25. 09:55:42

http://www.youtube.com/watch?v=Fa7ck5mcd1o
esetleg Cthulhu vs. Sex and the City. Az odabaszna. Képzeljétek ahogy lófejpicsa ircsaja shoggikat. Epic.

Gabor... 2009.05.25. 10:02:22

szerelmi szál egy terminátor és egy ember között??!! höhöhöhö

msadmin 2009.05.25. 10:12:12

pedig az érzelmeket ember és gép között sztem egész meghatóan ábrázolta a sarah connor kronikáiban mikor John asszem el akarta gázolni a kis summer glaut vmelik részben..

hát ha ekkora nulla a T4 akkor még moziban sem nézem meg. pedig evvel a filmmel akartam átállni bluray- re..

kutyacica 2009.05.25. 10:14:36

i couldn't agree... less.

Szerintem nagyon jora sikerult, rendkivul szorakoztato volt. Egyaltalan nem volt tul sok a you could be mine, en majdnem felugrottam a moziszekbol leggitarozni amikor beadtak.

Az uj robotok kurvara badass-ek, az effektekre meg nem is ertem a fanyalgast.

ez a film szamomra pontosan azt adta amit titkon remeltem: visszarepitett annak a 10 eves gyereknek a helyebe aki anno megnezte a T2-t ami pont annyira elbuvolte, mint a fiatal John Connort. es amikor Arnold megjelent mint eredeti t-800 (ekkora ordas faszkalapok hogy lehettetek hogy bespoilereztetek ezt ide?) hat akkor nem en kezdtem el egyedul yee-zni a moziban.

azoknak meg, akik nem csipaztak igazan a T szeriat, az a buntetesuk, h az ehhez hasonlo blogbejegyzesek spoilerezik el nekik h Arnie szerepel a filmben.

If you're listening to this, you're the resistance :)

Llew 2009.05.25. 10:26:08

"egy szál digitális Schwarzeneggerrel, akiről gyorsan leég az emberi bőr"

Annyira jó lenne tudni kritikát írni spoilerezés nélkül. Még ha ez ez első, akkor is. Nem is tudom miért kalandozok el néha a megszokott oldalról.

maydayray 2009.05.25. 10:31:49

kutyacica, llew, ha ti Arni jelenetét innen és most tudtátok meg, akkor minek kommenteltek egyáltalán?

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2009.05.25. 10:32:50

i doesn't give a shit for your kritika, my friend. I'll decide on my way.

zsoltix 2009.05.25. 10:36:21

Ez nektek spoiler?:) Mèg hozzà sem kezdtek a forgatàshoz,màr akkor beszèltek arròl,hogy svàjcenegger is feltünik benne egy rövid idöre.

Rogue 2009.05.25. 10:36:43

Előrebocsájtom, nem láttam a filmet, de várakozással tekintek eléje. Szerintem a szíria legjobb darabja vitathatatlanul az első rész. Az abban kitalált séma köszön vissza már a második részben is (visszaküldünk valakit, hogy megölje, de ők is visszaküldenek valakit, hogy megmentse, a harc a jövőért már a jelentben elkezdődik, stb...) de ott az ötletes részletek és a drága látványvilág élvezhető vé tudta tenni a sztorit. A harmadik rész az első erőltetett ismétlése volt már csak, ahogy a filmsorozat sem volt képes elég kreativitást produkálni az alapgondolat újrarágásán kívül. Nem látom, hogy a hozzászólók értékelnék (egyáltalán észrevennék), hogy az új T film végre szakít a 80-as évek óta nyúzott bőrrel és megkísérel valami alapjában újszerűből kiindulni. Sajnos a robotok azok fémes nagy melákok a Transformersben is és itt is, de talán bennünk is hiba van, ha a felületes külső hasonlóság alapján ugyanarra asszociálunk, ahogy egy ismerősöm például a Pearl Harborban felboruló USS Oklahoma csatahajó fedélzetén csúszó emberek látványát unta, mondván, hogy ilyet már látott a Titanicban.
Én előre is gratulálok a stábnak a kreatív alapötletért és érdeklődve várom, miképpen sikerül a történetben rejlő kihívásoknak eleget tenni. Aki szerint pedig a T3 jobb film lesz, mint ez, az nézze meg a T16-ot, ahol annyi lesz a változatosság, hogy kiskutya formában jön vissza a pusztító, a védelmező meg egy házimacska lesz!

Balfake 2009.05.25. 10:39:04

Sose értettem ezeket a spoileres sirámokat, pl. a Passióról is tudta mindenki, mi lesz a vége, mégis megnézték, nem?

maydayray 2009.05.25. 10:42:22

@Rogue: na most ha már alapgondolatokat cizellálunk szerteszét, az alapgondolatok egyike, hogy az ítéletnap atomfelhői a teljes eget elsötétítik, ezért nincs soha "nappali" jövőjelenet, ugyebár. na most akkor tessék újranézni a t4 bármelyik trélerjét és feltenni a kézenfekvő kérdést, hogy ezmiafasz...

borisz 2009.05.25. 10:44:29

nem tudom elképzelni, hogy T3-nál lehet bármi rosszabb...

dr. Wilbur Swain 2009.05.25. 10:51:08

t2 után meg kellett volna állni

[mano] · http://kepregeny.net 2009.05.25. 10:52:07

@newnt55: Az ALIENS vs TERMINATOR-t immár kilenc évvel ezelőtt kitalálták, megírták és meg is rajzolták, kapható is, már ahol, de főleg jó drágán... ;)

Flea 2009.05.25. 10:54:57

Pont az utolsó mondat a lényeg. A világvége lehetőségének feszültségét nem lehet éreztetni, miközbena szereplők épp átélik a világvégét. Az első két filmben épp az volt a jó, hogy azért küzdőttek, hogy ne következzen be. Mikor bekövetkezett, akkor ez a feszültség eltűnik és marad a sci-fi, science nélkül (Lásd még Star Terk film)

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2009.05.25. 10:57:29

Egyet értek KUTYACICA hozzászólásával!!
Hogy lehettek ekkora barmok, hogy figyelmeztetés nélkül (ráadásul a Mo-i mozibamutató előtt jóval - ezzel esélyt sem adva annak aki nem torrentöcsit használ) spoilereztek el mindent...
De tényleg... gondoljunk már egy kicsit arra is, aki talán moziba akarta megnézni...
Nem minden geek akar monitoron vagy TV-n filmeket nézni...folyamatosan...

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2009.05.25. 10:59:52

@Flea: nana... Star Trekkel csak óvatosan...

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.05.25. 11:01:27

A szerző sajtóvetítésen látta. És aki 5 év előkészítés után sincs tisztában azzal hogy Svarcit egy lepkefingnyi időre bekomputerezték a filmbe... az menjen máshová vinnyogni.

altero 2009.05.25. 11:02:08

Még nem láttam, de a spoiler nem volt az, hiszen már minden filmblog (az indexé is) hetekkel ezelőtt elárulta.
Én minden eddigi T-filmet szerettem, a 2 a kedvenc, de a 3 is bejött a koporsós lövöldözéssel meg a végkifejletével. Ezt is meg fogom nézni.

newnt55 2009.05.25. 11:02:43

Terminator vs. Serminator

koschwarz 2009.05.25. 11:11:28

így is úgy is moziban megnézés lesz belőle...

Matheo · http://hobbymania.blog.hu/ 2009.05.25. 11:13:21

Nem az a spoiler hogy lesz benne Svarci... félreértés ne essék... hanem az hogy milyen formában lesz("egy szál digitális Schwarzeneggerrel, akiről gyorsan leég az emberi bőr")!!!!!! Meg a szerelmi szál... meg, hogy megtámadják Skynetet... Folytassam???? Jómagam rengeteg blogot és oldalt olvasok a témában... de ezek az információk még nekem is újak voltak... Szóval köszi szépen!!!!! Az ilyen információk átadása nélkül is lehet érdekes és használható kritikát írni...

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.05.25. 11:13:44

Úristen, gyengébb, mint a 3? Ezek szerint már letölteni sem érdemes.

TD223 2009.05.25. 11:16:18

Én már régóta szarok az önjelölt "kritikusokra" és ezt javaslom mindenkinek, mert akármilyen jó vagy rossz egy film, ezek a művészlelkek mást látnak benne, mint a többiek.

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.25. 11:17:42

@altero: Ízlések és pofonok :). Nálam a T3 azon jelenete, amikor John kidumálja magát az átprogramozott terminátornál, a filmtörténelem legsötétebb mélypontja. Próbálta volna a 84-es terminátort győzködni...

Archenemy 2009.05.25. 11:20:55

hülyeség, teljesen lehetetlen, hogy a 3. résznél rosszabb legyen

Aljaska69 2009.05.25. 11:24:31

Én örülök a transformerses hasonlóságnak, mert akkor nem folyékony robotok lesznek végre az ellenfelek!

Matrix_ 2009.05.25. 11:26:41

aki egy másik ember kritikája alapján dönti el hogy megnéz e esetleg e egy filmet e, az olvasson inkább könyvet.

Amúgy ki az a svarcenegger?

altero 2009.05.25. 11:27:56

@avus : Ez igaz, de ilyen erővel a 2-ben is tudhatta volna a szuperokos T-1000, hogy tartalék áramköre is van Svarcinak :D
Nyilván a 3 volt a leggyengébb eddig, de nekem az is bőven élvezetesebb volt, mint a legtöbb akció/scifi. És ott már az önparódiára is hajlamosak voltak, ami sosem tesz rosszat egy ismételt formátumnak.

faith_healer 2009.05.25. 11:44:31

Csatlakozom Matheo véleményéhez, tényleg k*rva kár volt ilyen konkrétumokat leírni...

Azt hiszem, elég, ha Filmbuzit meg Half Pécs Squad-ot olvasok, ott jobban ügyelnek a spoiler mentes elemzésekre.

Ghostwood 2009.05.25. 11:55:26

@faith_healer: Az egyik unalmas, a másikat félanalfabéták írják... Te mehetsz, én maradok, ennyi szpoilert kibírok. :)

soleeroo 2009.05.25. 11:55:45

@kutyacica... te hany eves vagy, meg szabad kerdeznem?
"kurvara badass-ek"... "yee-zni"...

@avus: szivembol szoltal. elso ket resz, a tobbi idopocsekolas (vagy penz).

A nép fia 2009.05.25. 11:58:00

@Rogue: Végre egy építő jellegű hozzászólás.

madárijesztő 2009.05.25. 12:00:16

@faith_healer: Ez spoiler? Nézted volna meg az előzeteseket vagy a többi videót ezzel kapcsolatban, az a spoiler. Itt nem írtak le vészes dolgokat. Egyébként meg aki filmbuzit olvas, az filmbuzi nem lehet. Maradj inkább ott, legalább nem károgsz itt.

Ghostwood 2009.05.25. 12:00:47

@Ghostwood: ja csak tiszta vízként a pohárba, a filmbuzi a félanalfabéta :)

victor vacendak 2009.05.25. 12:04:16

@Matrix_: de aki esetleg azt is észreveszi, hogy minden kiritkus szerint szar a film, az már egészséges fentartással tölti majd le, és nem csalódik a moziban kidobott 2000 ft miatt...

Matrix_ 2009.05.25. 12:06:13

@victor vacendak: őőőő moziról nem tettem említést :)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.05.25. 12:08:42

@Ghostwood: Filmbuziról egyezünk, HPS-ban van remény.

wice 2009.05.25. 12:10:08

nem javasolnam, h egyetlen kritika alapjan barki ugy dontson, h "akkor meg se nezem". ahogy ez egyebkent minden film, lemez, meg akarmi eseteben igy van. egy ember velemenye csak egy ember velemenye, semmi tobb.

ha csekkoljatok az imdb-t, ott 7.6-on all (9000 ertekeles utan), ami lenyegesen jobb, mint a T3 pontszama (6.7). es nem kell izgulni, az imdb-nek eleg jo a sulyozo rendszere, nem arrol van szo, h a fanatikusok felhuztak az egekbe a csupa 10-es pontozassal. ha megnezzuk a reszletes statisztikat, lathato, h van egy oriasi kiugras a 10-es korul (ami persze a fanatikusok muve), meg egy joval kisebb, de erzekelheto kiugras az 1-es korul (az antifanok is akcioztak), de a haranggorbe vhol 8-nal tetozik, azaz eleg jol belovi a pontos kozhangulatot a 7.6-os pontszam.

ennek alapjan ha megnezed, nagy valoszinuseggel egy "egesz jo, bar nem vilagmegvalto" ertekelessel fogsz tavozni a vetitesrol (szemben a T3 "hat, ez olyan kozepes akciofilm volt" ertekelesevel). ez persze nem garancia, nehanyatok pont ugyanugy csalodni fog, mint a kritika szerzoje, es ezek tobben lesznek, mint azok, akik pozitiv iranyban mozdulnak el az "egesz jo" velemenytol, es monnyuk kinevezik az evszazad filmjenek. de egyszer valszleg mindenkeppen erdemes lesz belenezni.

kücsük 2009.05.25. 12:14:34

Tegnap láttam, persze, rémes kamerásban. A kölkömnek tetszett, én fogtam a fejem. Ez a szerelmi szál komolyan siralmas. A robotok látványosak, aztán ennyi. A mozit nekem semmiképp nem éri meg, de egy jobb letöltést azért igen, megfér a másik három mellett.

wice 2009.05.25. 12:24:00

@victor vacendak: a rotten tomatoes alapjan a kritikusok 34%-a szerint _nem_ szar a film. persze ez eleg keves, de messze van attol, h _minden_ kritikus szerint szar lenne. raadasul ez eleg eles ellentetben all a kozonseg velemenyevel (rt: 72%, imdb: 7.6/10).

a magam reszerol amugy leginkabb annak alapjan szeretnek donteni egy film megnezeserol, h a _hozzam hasonlo izlesu_ emberek szerint milyen a film. sajnalatos, h az imdb-n meg nincs olyan funkcio, ami elemzi, hogyan ertekeltem en egyes filmeket, es annak alapjan sulyozza szamomra masok velemenyet, h ok mennyire ertekeltek ezeket hasonloan. igy valszleg sokkal megbizhatobb ajanlorendszer alakulna ki.

Vogon 2009.05.25. 12:29:38

hmm.. és hol láttátok ennyien a filmet? Kamerásban nem nézem meg...

szerelmi szál? Megnézném ahogy Cameron kinyalja egymást a Vörös mimetikuspolialoidcsajjal... :)

Nekem a Sarah Connor Cronicles nagyon jó szórakozást nyújtott.. kár hogy a jó részét torrentről kellett leszedni mert ugyebár csesztek leadni.

Rogue 2009.05.25. 12:33:53

@maydayray: Hm, letöltöttem a T1 feliratát, de sehol nem látom benne, hogy az atomfelhők elsötétítették volna a napot... Nem is tudom, hogy tudományos alapon ez hogyan történne meg. Való igaz, az első részben és a második rész elején (már elég erőltetetten) megjelenő jövőképek mind sötétben játszódnak, de nem egyértelmű, hogy nem sima éjszaka van-e... A harmadik részben speciel még erőltetni sem próbálták ezt a jövő-szálat, ami pedig az elsőben nagyon hangulatos ellenpont tudott lenni... Úgyhogy azt, hogy a T4 egy része már napfényben játszódik én nem érzem semmivel sem ellentétesnek.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2009.05.25. 12:38:35

Nem, nem rosszabb mint a T3.

Én egyébként nem tudtam (mármint a sajtóvetítés előtt), hogy Svarci is szerepel benne, ezért is ütött az a jelenet, úgy, ahogy azoknak, akik tudják, már nem fog ütni.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.05.25. 12:50:12

Robocop vs. Terminator , na az üt képregényben, még Nintendo-ra és Sega-ra is kijött videojáték formában, epic.

WildBear 2009.05.25. 12:55:51

Nekem a Terminátor 1, 2, és 3 is tetszett.

Llew 2009.05.25. 13:05:11

@Matheo: @faith_healer: Ezek szerint nem vagyok egyedül a véleményemmel.

@Ghostwood: @Wostry Ferenc: lehet, de legalább nem hiszik magukról, hogy "profi" újságírók, plusz a kommentelők többsége jelentősen értelmesebb/barátságosabb/kultúráltabb (lehet válogatni) stílusban írogat. Igaz ott nem is fenyeget az a veszély, hogy kikerül a zindexre.
Persze ez ugyan úgy, mint ahogy a tiétek csak egy vélemény, ami mint tudjuk, olyan, mint... Eddig is ritkán jöttem, ezután még annyira sem fogok.

dOGEE 2009.05.25. 13:06:12

Az én véleményem, hogy mostanság össze keverednek a dolgok. Az USA-ban azért mennek az emberek a moziba, hogy szórakozzanak és arra a 2 órára ne a valósággal foglalkozzanak. Itthon meg azt tapasztalom hogy a filmekben szinte már a valóságot keresik és nem azt látják ami éppen megy előttük. Mindenki hagyja magát ellazulni és élvezze a látottakat, ha jegyet vesz rá, és ha tetszett akkor jó, ha nem tetszett úgy is jó. De szórakozhatott, kikapcsolhatott ez idő alatt. Adni kéne egy kis bizalmat a készítőknek, rendezőnek, mert nem képviselhet a saját elméletével és meglátásával 6 milliárd embert.
Én várom, hogy megjelenjen mert szórakoztatásra készült és ugyanígy vagyok vagyok az 1. 2. és 3. résszel is. Hibát bármin lehet találni, csak az a kérdés hogy minden esetben meg kell-e keresni. További sikereket kívánok...

VVega · https://debugme.eu/ 2009.05.25. 13:13:24

Úgy tudtam, hogy PG-13as, Csárlis McG el fogja baszni. Szóval eddig is Wolverine szintű cuccot vártam, de akkor az elvárások még alább merülnek. Mondjuk így is, úgy is mozi lesz belőle :D

Az írás még tényleg nem geekz szint, de kezdetnek egész jó :)

prototype79 2009.05.25. 13:14:15

A felsőbb vezetőség hatására meg kellett változtatni a film végét. Ugyanis az eredeti elképzelés szerint John Connor meghalt volna a film végén és hogy tartsák e reményt az emberiségben a connor bőrét ráhúzták volna a marcus endosceletonjára... Igaz még nem láttam a filmet, hogy milyen befejezés lett a vége, de ezzel a finissel leestem volna a székről. Csak megint beleszóltak, a f...kalapok, mert így nem lehet folytatni meg bevétel... Pont ez lett volna a lényeg, a trailerekből ezt vettem le, elhangzott egy párszor, hogy nem tudja John Connor hogy ezt a háborút megnyerhetik-e, ugyanis a terminátor 1-2 eseményei (a hármat hagyjuk..., köszönjük andy vajna) megváltoztatták a jövőt. Remélem lesz director's cut az eredetileg tervezett befejezéssel.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.05.25. 13:17:34

@Llew: Nem feltételezte senki, hogy profik. Nem is lehetne.

Az meg, hogy te hanyagolsz majd minket... majd valahogy megpróbálom feldolgozni.

Ghostwood 2009.05.25. 13:21:54

@Wostry Ferenc: :))))

A halfpéccsel kapcsolatban lehet hogy elhamarkodtam, pl. az itt is előforduló vvegát azt birom.

Llew 2009.05.25. 13:47:46

@Wostry Ferenc: "Nem feltételezte senki, hogy profik. Nem is lehetne."
Miért, mert szerinted nem úgy írnak, mint a profik? De ha nem is azok, akkor minek kell arcoskodni, és @Ghostwood: szavaival élve, amikkel egyetértettél "félanalfabéták"-nak nevezni valakiket. Főleg, ha Te esetleg profi vagy. Vagy pont azért?

Távozásom bejelentésével nem is állt szándékomban álmatlan éjszakákat okozni.

k.g. (törölt) 2009.05.25. 13:51:31

T3-nál szarabb? Most vagy a T4 áll a Sex and the City film szintjén, vagy a geekblog értékítélete a szokásos (A pankrátor 3csillag, a random koreai horrorok/béna animék meg 5+csillagosak).

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.05.25. 13:51:44

Meg fogom nézni, de a T3 akkora csalódás volt, hogy csak reménykedem, ezt nem cseszték el.

2009.05.25. 13:58:45

McG: You have been selected for termination.

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2009.05.25. 13:59:12

Ez az egymás kurvaanyázása meg személyeskedés annyira bántsssja az agyam. :l
Amúgy kb ezt vártam amit a kritika ír, originál svarczi nélkül nincs halálosztó film.

2009.05.25. 13:59:18

McG: You have been selected for termination.

ergerberger 2009.05.25. 14:02:54

Egyáltalán nem volt szar a Terminator3, ott hoztál be végre a dögös csajrobotot, meg a szilárd váz - folyékony fémbőr kombinációt, és olyan remek poénok voltak, amit sokan azért nem értettek meg, mert nincsen humorérzékük (például Arnold a csillagos napszemüvegben, a Terminatrix orgazmusa, mikor a vérmintát megnyalva felismeri John Connor DNS-ét).
Akinek nincs affinitása a Terminator iránt, az nézze meg a Star Warst huszadszorra, azt biztos érteni fogja.
(Igaz, én rajongó vagyok, és akkor is lelkesen megnézném a T4-et, ha a Barátok közt stábja forgatta volna Magdi anyussal a főszerepben.)

erocraps 2009.05.25. 14:03:06

Bud Spencer vs. Columbo
Na, az odab@szna!

Borenbukk 2009.05.25. 14:06:43

@dOGEE: Ez egy felreertes. Az emberek el akarnak szakadni a valosagtol, de ezt egy masik (filmbeli)valosaggal szeretnek megtenni rovid idore. A jo filmbeli valosagnak meg az lenne az egyik ismerve, hogy onmagaban konzisztens.

A forgatokonyv irok es az effektes nepek meg ket film kozott hibernacioban alszanak, mert kulonben lattak volna mar valahol robbanast, karambolt, miegymast, ugy altalaban a valosagot.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2009.05.25. 14:22:25

"sokan azért nem értettek meg, mert nincsen humorérzékük (például Arnold a csillagos napszemüvegben, a Terminatrix orgazmusa, mikor a vérmintát megnyalva felismeri John Connor DNS-ét)."

:DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Gulandro 2009.05.25. 14:26:48

Az ismertető nem volt rossz, bár a spoiler nekem is ütött, úgyis hogy igyekeztem figyelemmel kísérni az eseményeket és az előzeteseket.
Ettől eltekintve moziban kell majd megnéznem ezt is mint a harmadik részt. Terminátor filmről van szó ugyanis...

kaamir 2009.05.25. 14:46:29

Én azt nem értem, h a stúdió hogy bízhatott McG-ben? Mi járt a fejükben, amikor rábízták a T4-et? Miben bíztak: hogy két nézhetetlen Charlie angyalai film után majd most megmutatja? Amúgy is unalmasak már ezek 4. részek, amiket évtizedekkel az eredetik után akarnak letolni a rajongók torkán. Ld. Indy 4, Die Hard 4.

prototype79 2009.05.25. 15:03:22

A t3-mal csak az a baj, hogy harmadjára is lenyúzták ugyanazt a bőrt, meg pl hogy a lángszóró mivel üzemelt a terminatrix keze helyén, meg ilyenek. Szóval Nem foglalkoztak ilyenekkel, jóvanazúgyahogyvan hülye mozinézőnek. Csak a pénz lebegett a szemük előtt, nem a rajongók. Ez a szerelmi szál is büdös egy kicsit, de hát majd meglátjuk. Csak hát az utóbbi években nem nagyon sikerült egy normális scifi-t összehozni, valamiért mindenáron kiherélik a próbálkozásokat a fejesek (a szememben legalábbis) és csak a lehetett volna egy jó scifi belőle kategóriáig jutnak. Már a harmadiknál meg kellet volna lépni ezt, hogy a JD utáni eseményekről szóljon. Annyi viszont jó volt a végén, hogy csak elhalasztották a háborút, de nem kerülték el.

ergerberger 2009.05.25. 15:22:03

@prototype79: mit fáj neked az a lángszóró? Miért ne működhetne?

fraki 2009.05.25. 15:33:48

@avus: +1

Cameron hiánya a lényeg.

maydayray 2009.05.25. 15:36:59

@Rogue: olvasd el a második részt könyvben. kicsit több az info, you know.

maydayray 2009.05.25. 15:37:32

@Rogue: olvasd el a második részt könyvben. kicsit több az info, you know.

ergerberger 2009.05.25. 15:43:20

@fraki: nekem Cameron Phillips hiánya is nagyon fáj...

kücsük 2009.05.25. 15:55:30

Amikor megszólalt a filmben a You could be mine, a gyerekem egyből felpattant, hogy ez a kettes rész zenéje :) az a kedvence. A hármast csak azért szereti, mert a csajszi ciciket növeszt :D A gyerek hét és fél éves, lehet, hogy elvetemült vagyok, amiért hagyom, hogy megnézzen ilyen filmet, dehát az óma nem esett messze a fájától, na, rajongók vagyunk mi is, ezért vetemedtem a kamerásra, nem bírtam kivárni a szinkronos, mozis verziót.

Szerintem érdemes megnézni bármilyen kritikát is kap. Aki rajongó, úgyis látni akarja, mert ott lesz a bolha, hogy azért mégis milyen lehet. Mindenkinek más az ízlése, lehet, hogy nem ilyesmit vártunk, lehet, hogy gáz mondjuk a T2-höz képest, de attól még nézhetőbb mint a Barátok közt :DDDD

Köbli Norbert (törölt) 2009.05.25. 15:59:34

időutazásról, a jövő megváltoztatásáról és a farkába harapó óriáskígyóról íme egy remek cikk, ami kicsit más perspektívába teszi a dolgokat:

blogs.discovermagazine.com/cosmicvariance/2009/05/14/rules-for-time-travelers/

kutyacica 2009.05.25. 21:17:04

@maydayray: nem innen tudtam meg, hanem a mozibol. ha figyelmesen elolvasod a hozzaszolasomat, szerintem vilagos volt belole, hogy en mar lattam a filmet.

@soleeroo: 24 eves vagyok, a szuletesnapom St. Patrick napjan van, ezek utan elvarom hogy kuldj egy viragot.

Nekem a kommentek alapjan esett le, hogy Mo-on meg be sem mutattak a filmet. Abban a hitben voltam h kijott a vilag premierrel mint mostanaban a legtobb film (nem?), vagyis h mar csutortok ota jatszak. Hat igy meg nagyobb tetvesseg volt a spolier, velemenyem szerint. Persze lehet mondani, hogy aki nem latta ne nezze meg. De azert az a szokas, h a lead-be beirjuk, hogy spoiler. Szerintem.

yautya 2009.05.25. 21:57:40

Ha már a tudományos kérdéseknél tartunk, hogy a retekbe lehet egy T-1000-est átprogramozni "jóvá" ? : )

/A SCC 2 évadának vége után jutott eszembe ez a nagyon fontos kérdés./

kutyacica 2009.05.25. 22:16:54

@yautya: nem akarok elevezni nerd vizekre, de ez a kerdes bennem is felmerult, abban a formaban, hogy: ezek szerint a mesterseges intelligenciara ebredt Skynet sem fog tudni buffer overflow-k nelkul programozni? :DD egyebkent ha nagyon okoskodni akarnek elo lehetne jonni olyan dolgokkal, hogy vegulis mar jo ideje leteznek elmeleti eredmenyek annak kapcsan, hogy programok helyessegenek bizonyitasa finoman szolva nem 1xu feladat, szoval tulajdonkeppen esszeru argument, hogy meg az uberalles Skynet robotjainak rutinjaiban is maradjon bug amire az okos resistance megirja az exploitot

uristen, jobb lesz ha most elmegyek focizni vagy valami :)

amugy, "aki nem latta ne nezze meg" helyett ugy ertettem nyilvan hogy aki nem latta ne olvassa el"

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.05.27. 15:40:13

@altero:
"Még nem láttam, de a spoiler nem volt az, hiszen már minden filmblog (az indexé is) hetekkel ezelőtt elárulta."

na ezt fejtsd csak ki bővebben! mi ezzel a problémád?
mert ha pejoratív volt a hangnem, akkor két hétre kitiltalak!
;)

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.06.04. 15:16:34

Nagyot csalódtam a filmben. :(
Az előzetes infók, meg a kiszivárgott vége alapján azt vártam, hogy egy jó kis Fallout/Mad Max-stílusú Cyber Warriors-szintű B-Moviet kapunk.

Az első fele, amikor Kyle Reese meg a kislány kommandóztak, na az überfasza volt, ilyennek kellett volna lennie az egész filmnek: a maroknyi túlélő vért hugyozva, trükkökkel meg csapdákkal kinyír maximum 4-5 Terminátort, de csak a T-600-asokból, akik előtte halomra lőtték az öregasszonyokat, meg a motoros punkokat.
Marcus szála teljesen rendben volt (kivéve a tábortűz-jelenetet, na ott hangosan röhögött a mozi), és én tényleg azt vártam, hogy Connor olyan durva sérülést kap be a T-800-assal csatázás után (az is nagyon korrektül a régi filmeket idézte, főleg amikor John csak lesett hogy ez nem olvad szét a "lávától"!), hogy rávarrják a bőrét Marcusra. Egy gépember az Ellenálás vezére - na az odabaszott volna! :)

Ehelyett jöttek a motorrobotok, meg a pióca-izék, meg az baszottnagy begyűjtő Transformers... Blöeh...

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.06.04. 18:24:29

picsába...
Szegény Carradnie (állítólag felakasztotta magáz), pedig a Kill Bill után végre megint újraindult a karrierje.
Na nem mintha előtte nem lettek volna jó filmjei: imádtam mint jóságos kungfumestert, és micsoda női meg kocsijai volta a ZS-filmekben! (Deadh Race és társai)

Hiányozni fog. :(

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 00:21:37

Most jövök a filmről, rémesen szar volt, és igen, szarabb, mint a harmadik. Röhej, giccs és ostobaság orgiája két órán át, átlagos akciókkal.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.06.05. 00:37:54

Okádék ez a film. A végletekig sötétostoba, és a nézőt is annak hiszi. A párbeszédek röhögnivalóan szánalmasak, a befejezés cukormázas. A korábbi epizódokra történő utalások erőltetettebbek nem is lehetnének. Ja, és nincs egyetlen egy említésre méltó, ötletes eksön sem.

Fat Abbot 2009.06.05. 00:55:26

Aztán ki ez a McG? Őt ismerni kéne valahonnan?

nemecsek ernő áruló 2009.06.05. 12:52:17

A Terminator csak ket reszes film, tobb sajnos soha nem keszult belole. Ahogy a Matrixnak sincs folytatasa. Csak az az egy.
xkcd.com/566/

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.06.05. 13:07:31

Néhány kérdés:
-Connor pár kilóméterről nézi atomfelhőt...se lökéshullám se 1 kis sugárfertőzés...
Robotoknak vmi sugár/ion/plazmafegyverük van...
embereknek mé nincs ilyen?
Robotoknak sugár/ion/plazmahajtású repülőik vannak.
Embereknek mé nincsen?
(Robotoknak saját kutató/fejlesztő robotjaik is vannak akik megalkotják sugár/ion/plazmafegyvereket/repülőket???)
Honnan van munició?
Honnan van elem a rádiókhoz ha nincsenek elemgyárak?
Robotok mé nem tudnak eltalálni egy futó embert a 100000 lövedék/perces fegyverrel?
Nem tudják rendesen beprogramozni őket a lövésre a beprogramozó robotok?

Savitra 2009.06.05. 14:14:53

Gerzsonka véleménye nagyon telibe talált:) A Matrixból nem is láttam, csak az első részt. A T3-t is csak félig láttam, most meg egy haverom rángatott el, h nézzük meg:)Az első két részt nem lehet überelni. Tényleg nem egy nagy durranás, a 3. után nem is vártam mást, de ez még a nézhető kategória.

hakaba 2009.06.05. 18:13:20

100. csak, hogy mosolyogjak azon, ahogy fent pereg a T4 reklam, itt meg megy a (jogos) fika a filmrol. :)

WildBear 2009.06.07. 20:49:28

hali,

megnéztem moziban, szerintem tök jó, látványos !
Ezeknél a filmeknél csak moziban (vagy legalább házimozin) jön át a látvány. Mert a látvány az nagyon ott van, aki bonyolútabb cselekményt szeretne, az nézzen művészfilmet.
Ja, kutatómérnök vagyok, simán találnék én is "hibákat", de ez a film mese, nem mindenben összeegyeztethető a tudomány jelenlegi állásávál. :)

"-Connor pár kilóméterről nézi atomfelhőt...se lökéshullám se 1 kis sugárfertőzés..."

Mert pl. nem U235 tartalmú bomba robbant, hanem más nukleális elven működő.

"Robotoknak vmi sugár/ion/plazmafegyverük van...
embereknek mé nincs ilyen?"

Mert a robotk kifejelesztették, és direkt úgy gyártják, hogy "humán" ne tudja használni.

"Robotoknak sugár/ion/plazmahajtású repülőik vannak.
Embereknek mé nincsen?"

detto.

"(Robotoknak saját kutató/fejlesztő robotjaik is vannak akik megalkotják sugár/ion/plazmafegyvereket/repülőket???)
Honnan van munició?"

Nukleáris cella, mint a T800-asokban.

"Honnan van elem a rádiókhoz ha nincsenek elemgyárak?"

Egy cink-szén elemet nem nehéz összedobni.

"Robotok mé nem tudnak eltalálni egy futó embert a 100000 lövedék/perces fegyverrel?"

Nem tökéletes a lőképelemzőjük. :)

Szóval mindenre lehet válaszolni, de el kell fogadni, hogy ez MESE.

Üdv; Bear

Yodz 2009.06.08. 15:34:21

Nem elég jó, de a 3-nál sokkal jobb, úgyhogy csak a 2. leggyengébb darab.

elefes 2009.07.24. 18:48:09

Hihetetlenül rossz film. És ami a legdühítőbb, hogy annyira semmilyen, hogy tökéletesen fölösleges is. Semmi nem történik benne,ami akár egy kicsit is számítana. A 3. végén legalább jött az Ítélet Napja.
A Skynet meg nevetséges, semmi koncepció, félúton a Mátrix gépei meg a Mad Max között és valahogy nem tudom elképzelni, hogy valami koszlott alagsorban gyártsák a terminátorokat.
süti beállítások módosítása