Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Star Wars: The Old Republic trailer

2009.06.04. 20:00 Santito

Mindig is gyanítottam, hogy az MMORPG fejlesztők a pokol legmélyebb bugyraiból másztak elő és a halhatatlan lelkemre pályáznak. Eddig kétszer már majdnem sikerült megkaparintaniuk (Final Fantasy XI Online, Age of Conan), ezúttal azonban lehet, hogy mégis el fogok bukni az újabb megmérettetés során. Figyelem, a trailer készítése során sajnos nem bántalmaztak gunganokat, így csak erős idegzetű nézőinknek ajánljuk! Katt a folytatásra...


 

70 komment

Címkék: pc játékajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr791162572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ivan Kozirev 2009.06.04. 20:18:56

Ilyennek kellett volna lennie a filmeknek is, csak sajnos Lucas ragaszkodott a gyerekekkel is kompatibilis verziókhoz.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.06.04. 20:31:00

Ugye ezt nem a játék grafikus motorjával csinálták?

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.06.04. 20:41:45

@Tipli: Oké, ezt az első fél perc után kérdeztem, de lehet, hogy már akkor is hülye kérdés volt :)

Csak azt nem értem, hogy minek hoznak ki egy ilyet, ha sok köze nincs a játékhoz

DnP 2009.06.04. 20:45:08

Tipli: sztem menj orvoshoz. Latasod rohamosan romlik. Ez pure render. Az atlagos fajtabol. Meg kell vagy 5-6 ev mire ezt realtime nyomjak neked...

arathon 2009.06.04. 21:05:32

@DNP legalábbis MMORPG-ben :)

angelday_true · http://plastik.hu/ 2009.06.04. 21:32:56

A legnagyobb vattának tartom, amikor a stúdiók ezekkel a vastag pénzből készített látványosságokkal próbálják a játékhoz édesgetni a közönséget.

Érdemes megnézni a gameplayt is, World of Warcraft szinten van minden, tehát egyáltalán nem az, mint ami ebből az ún. "cinematic trailerből" látható. Ez ugyanis egy renderelt mozi. Vagy ingame renderelt, mindegy.

Cadaver!! 2009.06.04. 21:45:38

BTW hazánk fiainak kezét dicséri a videó.

splice 2009.06.04. 22:04:20

@angelday_true: abszolút renderelt. :P köze nincs az ingame-hez, teljesen triviális.

Mint hogy az is nyilvánvaló, hogy egy mmorpg nem a grafikai látványra megy rá. Így hát az Old Republicben sem lesz ez "next-gen" cgi csoda, hanem azokra is céloznak, akiknek nincs ehhez hardver.

A trailerről annyit, hogy utoljára akkor láttam ennyire szuper jól megcsinált, és nagyon hangulatos darabot, amikor egy 2001-ben egy ígéretes mmo (akkor még nem is tudtuk, mit jelent ez a szócska) kiadott egyet. Pár éven belül milliók játszották, úgy hívják, hogy World of Warcraft. Lehet spekulálni, hogy trónfosztás lesz-e, avagy sem. Szerintem ha valami, akkor az Old Republic esélyes erre.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2009.06.04. 22:07:41

Angelday_True: rendermozi valóban, egy isteni rendermozi :leborul: (jedik. sokan. fénykardpárbaj. bullet time. együtt. hogy a játékhoz mennyi köze van, ilyen tekintetben irreleváns)

vargatom 2009.06.04. 22:23:50

Ezt a Blur studio csinálta, az Assassin's Creed 2 volt a Digic.

DnP 2009.06.04. 22:32:32

AC2 trailertol nem estem hanyatt, nagyon mu volt az egesz. Abszolut nem hatott hihetonek.

Az a baj, hogy az atlag looser siman megeszi ezeket a videokat, ingamnek hiszi, holott leri roluk a render.

Malachi 2009.06.04. 22:36:13

Ó jaj. Néztem volna még órákig.

"The Force is strong with this one."

Kell.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2009.06.04. 22:40:10

nagyon jó videó, a bulett time jól áll a star warsnak! :)

Tarfful 2009.06.04. 23:05:44

Gyerekek, most is kapkodom a levegőt. Ez a videó HD-ben... helyből meg kellett néznem 2x is :) E miatt a monumentalitás miatt nem tudom megunni a SW-t. A KOTOR sorozat meg amúgy is zseniális.

kyanzes (törölt) 2009.06.04. 23:13:26

Reméljük nem lesz akkora csalódás, mint az SWG. Jobban örültem volna egy single player RPG gammának, de hát a kicsit is meg kell becsülni.

Persze egyértelmű, hogy semmiféle köze nem lesz a játékélménynek a KOTOR 1/2 gammákban megismerthez.

Pripyat Zone' 2009.06.04. 23:15:05

hagyjatok már ezzel bazdmeg.
aki igazán skillezni akar az menjen szépen JK2 1.02 multiplayerbe. BBB , SC, TOD, CoS klánok a legjobbak. MoD, Ferox, Dio, CoLa Prodigy

[Brn] · http://46os.blog.hu 2009.06.05. 00:11:35

Hogy lehet, hogy ebben a három percben jobbak a párbaj-koreográfiák, mint a két utolsó részben együtt?

Baszki, ha Lucas nem lenne egyre hülyébb, csak ilyen rajzfilmeket csináltatott volna.

Zseniális.

Fat Abbot 2009.06.05. 01:01:36

Az ilyen játékoknál elég gyakran fordul elő ám, hogy csak a trédmárk csillog fényesen, a tartalmat meg elfelejtik belelapátolni.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.06.05. 01:53:59

@Fat Abbot: a Bioware neve eddig mindig garancia volt a minőségre.

mizrolist 2009.06.05. 01:57:22

@angelday_true: azokat a gameplay videókat ne nézegesd annyira; a játék erősen prealpha állapotban van még :)

FelixJager 2009.06.05. 02:24:41

A KOTOR 1 és 2 sztorija messze jobb volt a 3 gagyerák filmnél amit csináltak, azokat Biowarék csinálták, tehát szerintem nincs mitől tartani tartalom ügyben.
Kérdés mikor lesz belőle játék, remélem nem esnek abba a hibába, mint KOTOR2-nél mikoris a karácsonyi megjelenés miatt kidobták a tartalom 25%-át, mert Lucasarts sürgette őket.
Előbb fogunk szerintem elzombisodni Starcraft kettőzéstől, utána párszor végigviszem a Mass Effect 2-t, na remélem addigra kijön.

A nép fia 2009.06.05. 02:38:14

De a Diablo 3 mikor jön már ki?!?

Amúgy a trailer tényleg komoly, remélem, valami normális játék lesz belőle.

kholiq 2009.06.05. 07:32:33

aztabudoskurvaelet.

ha ilyen lett volna az elso 3 elbaszott resz, sirva neznem ujra oket.

igy viszont csak sugarban okadok a star warstol...

lucas szopjon hereket...

RoFä 2009.06.05. 07:42:46

Beszar behugyoz.

Mondjuk ot ev mulva tenyleg ilyen lesz a gameplay. Helyes.

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 07:59:26

Ha valaki komolyabban érdeklődik a játék állapota iránt: www.swtor.com :)

A következő linken pedig HD minőségben is megtekinthető a videó /na akkor van igazán beszarás :) / : www.gametrailers.com/video/e3-09-star-wars/49936

Természetesen a játék nem lesz ilyen minőségű. De még az offline játékokhoz képest is meg fogja szerintem állni a helyét. A játék honlapján a media szekcióban van pár kisvideo ingame jelenetekkel. :)

Azhát 2009.06.05. 08:00:23

@kholiq:
Azért szerintem egyértelmű, hogy az eredeti Csillagok háborúja, vagyis a 4. rész is meglehetősen gyermeteg. Alapvetően.
A legkisebb fiú/vidéki fiú, a csipogó robot, meg a szófosó robot, meg a nagyszájú vagány srác, meg a nagydarab szőrmók stb. stb.
Csak persze ott ez nagyon bejött. Aztán a Jediben a kis evokok még jobban ezt a vonalat erősítették, és törvényszerű volt, hogy jöttek a gungák is az új részben...

Mellesleg az EREDETI Csillagok háborúja NEM akciófilm volt! Ha az új részek akciófilmesebbek (illetve ha ezek a játékok is), az oké, hogy nektek tetszik de valójában ez is ellentétes az eredeti (első) filmmel.

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 08:27:02

@Azhát: Sem a klasszikus, sem az új trilógia nem nevezhető akciófilmnek. :P

Az Old Republicnak meg nulla köze van a 6 SW filmhez, mivel 3600 évvel Vader születése előttre datálható, amikor a sithek és a jedik még nem 1 vs 1-ben duelezgettek. Utána is olvasol valaminek, vagy csak nyomod a hülye dumát? :)

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 08:42:06

@Azhát: persze, mert a negyedik rész egy mese. Lucas kb elolvasta Propptól A mese mofológiáját, és aszerint haladt lépésről lépésre...

nevetőharmadik 2009.06.05. 08:47:55

Már megint egy játék, ami ezerszer jobb és színvonalasabb a filmeknél...

Sírok és nevetek.

zeneigéniusz 2009.06.05. 08:51:41

Találtam benne egy ordító nagy hibát: a csajszi, amikor nézi a karját, akkor ott mintha arab számok lennének... márpedig ilyet utoljára az eredeti 1980-as SW:NH-ban volt, amikor Luke berepült a Halálcsillaghoz és próbált betalálni a kis lukon :)

_UnderCover_ 2009.06.05. 08:53:42

Cadaver!! 2009.06.04. 21:45:38
BTW hazánk fiainak kezét dicséri a videó.

Tévedés.
"Blur Studio, a visual effects and animation studio based in California, has been crafting some of the best cinematic trailers in video gaming industry."

Azhát 2009.06.05. 09:24:21

@AntiDr. DD:
"Utána is olvasol valaminek, vagy csak nyomod a hülye dumát? :) "

Majd elolvasom a disszertációdat erről.

Arra reagáltam, hogy "ha ilyen lett volna az elso 3 elbaszott resz, sirva neznem ujra oket."
Meg hogy "Ilyennek kellett volna lennie a filmeknek is, csak sajnos Lucas ragaszkodott a gyerekekkel is kompatibilis verziókhoz. "
És: "ebben a három percben jobbak a párbaj-koreográfiák, mint a két utolsó részben együtt"

Ezekre mondtam azt, hogy felesleges akciófilmes elvárásokkal nézni az SW-filmeket, mert egyik sem az. Szándékosan.

Ebből a szempontból pedig lényegtelen az, hogy "Az Old Republicnak meg nulla köze van a 6 SW filmhez, mivel 3600 évvel Vader születése előttre datálható"...

kamasuka 2009.06.05. 09:32:27

@splice:
"A trailerről annyit, hogy utoljára akkor láttam ennyire szuper jól megcsinált, és nagyon hangulatos darabot, amikor egy 2001-ben egy ígéretes mmo (akkor még nem is tudtuk, mit jelent ez a szócska) kiadott egyet. Pár éven belül milliók játszották, úgy hívják, hogy World of Warcraft. Lehet spekulálni, hogy trónfosztás lesz-e, avagy sem. Szerintem ha valami, akkor az Old Republic esélyes erre. "

Azért erre én nem vennék mérget.
SWnak ott volt az SWG: még a mostani siralmas állapotában is van benne jedi, nem jedi, bolygók, űrhajózás, saját városok, egy elég jó craft, stb. Az más kérdés, hogy az NGE óta egy ... reménytelen valami, de akkor is jó alap, mégha nagy a pangás akkor is. Ezt kellett volna fejleszteni.

A SWTOR egy teljesen más világ, de ugyanúgy level alapú, mint a többi MMO, szóval semmi olyan extra nem lesz benne, ami másban ne lenne. Az SW brand meg már megkopott, mégha a BIOWARE csinálja is az MMO-t. Ha az SWGvel az volt a baj, hogy sok a jedi, nos, ebben még több lesz. Ez jó? Szerintem (!) nem.
Ráadásul egy sokkal "ismeretlenebb" világot raknak össze, amihez még kevesebb rajongó tartozik, és még a KOTOR után sem biztos, hogy akinek tetszett a KOTOR (pl. én) annak ugyanez HOSSZÚTÁVON be fog jönni, különösen egy pre-CU SWG után.

De persze messze még megjelenés.

@kyanzes:

Az ALAP (2003-as) SWG nem volt csalódás. Zseniális volt. Sajna 2004-ben (?) elbaszták, ahelyett, hogy továbbfejlesztették volna és beletették volna azt a tartalmat, ami az NGE után belekerült ...

Merty 2009.06.05. 09:34:33

Egyre jobban úgy érzem, hogy amikorra ez kijön be kell szereznem egy nem őskori számítógépet.
Wow.

blacklord 2009.06.05. 09:40:32

@zeneigéniusz: Az miért lenne hiba? Galaktikus írás, ennyi. Ha megnézed a "background info" site-ot, ott is csomó ilyen írás van. Hangulati elem.

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 10:35:58

@Azhát: Ezt írtad: "Mellesleg az EREDETI Csillagok háborúja NEM akciófilm volt! Ha az új részek akciófilmesebbek (illetve ha ezek a játékok is), az oké, hogy nektek tetszik de valójában ez is ellentétes az eredeti (első) filmmel."

Ha első részként az EP4-re gondolsz, akkor sem lehet ellentétes a pre-trilógia a klasszikussal, mivel nem utólag írta meg Lucas, hanem előtte. Csak a New Hope-ot forgatta le először, mert úgy gondolta, hogy onnantól emészthetőbb, így várhatóan sikeresebb, mintha az EP1-el kezdte volna felépíteni a történetet. Ellentétes már csak azért sem lehet, mert egy komplett egészként születtek, csak a részletek kerültek később kidolgozásra.

Mivel azt írtad, hogy "ez is ellentétes" így értelemszerűen a trailerre asszociáltam. Annak meg marhára semmi köze az SW EP1-6-hoz! Ott a link a hozzászólásom elején, hogy melyik commentedre válaszoltam. :)

@Kamasuka:

Bár abban igazad van, hogy a WoW-ot nem biztos, hogy letaszítja a trónjáról, de azért esélyes! ;) A WoW lassan nyugdíjas korba lép. A régi vezető designereinek egy része már az új "titkos mmo projekten" dolgoznak. Ergo már közel sem Blizzard üdvöske. Amíg megy a szekér, addig marad, de szerintem nagy újítások, vagy forradalmi kiegészítők nem várhatóak hozzá. Ha van esze a Blizznek, akkor az utódjára koncentrálnak és majd valami akciós lehetőséggel oda próbálják meg átrántani a jelenlegi előfizetőiket.

A BioWare meg =/= SOE. Az SWG anno forradalmi volt. Most már kezd újra játszható lenni. De egy sandbox mmo 2009-ben nem fog tömegeket vonzani. Ehhez themepark kell. Ha tetszik, ha nem. A BioWarenek ezzel az mmo-val meg van az esélye arra, hogy méltó versenytársa legyen a Blizznek. Nem kell, hogy lenyomja, csak élezze ki a versenyt, mert azzal a játékosok járnak jól.

És tutira nem tucat kategóriába fog tartozni, ismerve a BioWare eddigi alkotásait. :)

"Az SW brand meg már megkopott". Noooormááális vagy? Lámpaoszlopra veled. Az SW örök és halhatatlan! ;)) (Ne szívd mellre, poén! :) )

Fat Abbot 2009.06.05. 10:47:34

@Linkovic Csumoszky:
Én eddig egyiktől sem dobtam hátast (talán még az MDK régen jópofa volt), de igazad van, lehetne rosszabb is.

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 10:51:46

"Ha első részként az EP4-re gondolsz, akkor sem lehet ellentétes a pre-trilógia a klasszikussal, mivel nem utólag írta meg Lucas, hanem előtte."

Szerintem még olvasgass kicsit a témában, mielőtt hasonló baromságok leírására ragadtatod magad:)

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 11:03:51

@Olorin: Kurva régóta olvasgatok a témában tesó. :D Én még fapados moziban láttam a EP4 premiert is.

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 11:14:25

Á, nagyszerű, jó neked, de akkor hiteles forrásból tájékozódj, ne mondjuk a Blikkből meg hasonlókból:)

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 11:27:46

@Olorin: Csak pl egy péléda még. 1983-ban (!) az EP6-ban, amikor a császár villámmal eltalálja Vadert, már akkor átvillantak a páncélon a bionikus alkatrészek. Már akkor ment a filózás, hogy vajh csak az ott levágott csukló volt művégtag vagy más is, mert felfedezhető volt, hogy több van, nem csak a karja. Hát be is jött. :)

Amúgy, ha utána olvasgatsz, akkor megtalálod, hogy Lucas a full storyval házalt, de nem akartak sehol sem foglalkozni vele. A 20th Century Fox-hoz már azzal ment, hogy a New Hope-pal kezdene és ezért is kezdődött Episode IV felirattal az "első film". Te is olvasgass, mielőtt baromsággal vádolsz. Ülj le egyes! :D

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 11:29:41

@Olorin: Ilyet max Te olvasgatsz. Nekem van előfizum a starwars.com official fan clubjába. :P

kamasuka 2009.06.05. 11:39:28

@AntiDr. DD:

Szerintem nem lesz trónfosztás. Szép a render anim, de ez nem a játék. A játék egy jedi jedi jedi jedi jedi jedi jedi jedi jedi jedi és jedi hent lesz, mégha beleteszik a többi classt is. Nem lesz rossz, sem csúnya, de még csak az kéne, hogy 2010-ben, amikor megjelenik (kb), egy csúnya MMO szülessen. Semmi olyat nem ígértek, ami másban nem lesz benne. Egy ideje nem figyelem hogy állnak, de az SWGben is ott az SW feeling, plusz az űr. Pont ezért nem tudom mennyire lesz felkapott egy tk. nem tipikus (EP1-6) között játszódó MMO. Vsz a biowarenél vágják az OR vonalát, de szerintem nagyobb siker lett volna egy EP6 utáni! környezet, bár anno tényleg kijelentette Lucas, hogy nem lesz ilyen játék. Na majd meglátjuk. Én is remélem, hogy jó lesz, de meglepődnék (pont a semmi extra miatt), ha azon kívül, hogy szép lenne, el is szórakoztatna több milla embert hosszútávon IS. A WOW trónfosztásáról meg nem beszélnék, mert ők sem hülyék: teszem azt kijön egy jó MMO, aztán egy évre SE rá kijönne egy újabb WOW "folytatás" vagy egy másfajta saját MMO (ahogy az SWGnél is). Azért anno az MMO piac még nem vonzott ekkora rétegeket, mint ma (2003 előtt) -> netkapcsolatok milyensége, stb stb. A mostani egy más helyzet, de a WOW megszerzett egy piacot, és nem engedi. Ezért sem lesz szerintem (!) túl nagy extra, a SWTOR. De nem legyen igazam. Én pl. kiváncsi leszek az Agencyre, és az STOnlinera is. Meg figyelem az SWG emut, hogy mi lesz belőle. Az SWTOR esetében én egy AoC szintű prezentációra számítok, és kb. akkora karriert is fog befutni.

"Most már kezd újra játszható lenni." Én inkább azt írnám, hogy content kerül(ge)t bele. Ennyi. De nem lett játszhatóbb, mint volt ...

"egy sandbox mmo 2009-ben nem fog tömegeket vonzani"

Azért ki kéne próbálni 1x. A legjobb lenne erre a SWTOR.

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 11:40:56

Ahhoz képest, hogy milyen nagytudásúnak és olvasottnak vallod magad SW-témában, egyre nagyobb hülyeségekkel égeted magad. Pl. '77-ben még sehol nem volt az "Episode IV" felirat, a film címe simán "Star Wars" volt, a többi csak A Birodalom visszavág után került a címbe, Lucas eredetileg egyetlen filmet akart, és annak írása közben jött a többi ötlete stb. De még ha csak józan paraszti ésszel gondolkodnál, akkor is hamar rájönnél, hogy egyszerűen abszurd, hogy a Baljós árnyak forgatókönyve már ott pihent a fiókjában '77-ben...

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 11:54:32

@Olorin: Ki is beszélt forgatókönyvről? Nem forgatókönyvvel szokás házalni, meg nem is full storyboarddal. Amúgy ezt konkrétan GL mondta egy videointerjúban. De biztos hazudott. :)

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 12:05:42

De, forgatókönyvekkel szokás házalni, főleg a függetleneknél. De nevezd, ahogy akarod, nem volt kész, max nagyvonalakban voltak elképzelései arról, hogy kb miről fog szólni. Ha valahol mégis ezt mondta, ezer más forrásnak (többek közt saját magának) mondott ellent, de én nem hiszem - adj egy forrást, ha tudsz, aztán meglátjuk. Ami meg az EPIV alcímet illeti, nyugodtan tegyél úgy, mintha nem kéne beismerned, hogy hülyeséget beszéltél:)

kamasuka 2009.06.05. 12:15:05

Tudomásom szerint a full story - nagyvonalakban - kész volt. De amikor rájött, hogy az elejét nem tudná értelmes formában megvalósítani, letett az elkészítéséről, jegelte, és csak a ma EP4nek hívottra hegyezte ki a történetet, de leírva, hogy természetesen van előzménye is az egésznek, de azt majd később. Senki sem fogadta be, csak a Fox, de náluk szembesült azzal is, hogy a trükköket nem tudja megcsinálni a stúdió, így alakult meg a saját cége. Az EP5 és 6 meg az EP4 sikere nyomán készült el, bár JL először inkább visszafelé ment volna, de mégse. Szerintem, a végtermék (EP1-3) nem lett rossz. Különösen a 3.

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 12:18:59

@Olorin: Az EPIV alcímben igazad volt, elismerem. Csak már rohadt régen volt. A többit viszont tartom! :)

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 12:37:59

Tartsd, ha akarod, de még mindig várom a forrást, hogy el is hihessem:)

Kamasuka: ha a nagyvonalakban azt jelenti, hogy tudta, kik fognak szerepelni benne, és hogy Vader megöli Luke apját (hogy ők egy és ugyanaz, az csak később jött - na, kb ennyire tudta a sztorit '77-ben), és hogy megbukik benne a Köztársaság, akkor igen. De az egész abból indult ki, hogy Antidr.dd azt állította, hogy azért nem lehet ellentétes a pretrilógia az eredetivel, mert előbbit írta meg Lucas korábban, ami pedig egyértelműen nem igaz... (ráadásul érveléstechnikailag is hibás:))

kamasuka 2009.06.05. 12:52:03

"... tudta, kik fognak szerepelni benne, és hogy Vader megöli Luke apját (hogy ők egy és ugyanaz, az csak később jött - na, kb ennyire tudta a sztorit '77-ben), és hogy megbukik benne a Köztársaság, akkor igen"
Még ezeket sem tudta. Még a neveket sem. Nem is Skywalker hanem más néven szerepelt benne "Luke", stb. Eleinte jobban ráment volna a részletekre, aztán mégis kihagyott jópár percet.

Megvolt minden alap, amire az egész sztori épült. Ritka az olyan - különösen a hetvenes években -, hogy valaki kész forgatókönyvet ad(ott) oda a filmmogulnak.

Aztán mégis megismerkedtünk azzal a biznyos blockbuster fogalommal, amit tk. az EP4 hozott létre, pedig még így is keményen megvágták a költségvetést.

Akkoriban rajongtak az amerikaiak az űrtörténetekért (Buck Rogers, Star Trek sorozat, stb.) Erre jött Lucas, és egy ruszik és kínaiak által is fogyasztható filmet készített.

A vitátok + a ti dolgotok. Biztos megoldjátok.

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 12:54:37

@Olorin: Te valami bölcsész lehetsz. Azok olyanok, hogy akkor hiszik el, hogy beszartak, ha a saját gatyájukat az orruk alá dugják, de még arról is képesek azt állítani, hogy technikailag hibás a megnevezés, hogy beszartak. :)

Annyiban én kérek elnézést, hogy nem fogalmaztam úgy, hogy Te is megértsd. Kamasukanak jobban sikerült leírnia, amire én is gondoltam. :)

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 13:08:21

Ezeket az EP4 írása közben egy ponton túl már tudta, és akkor a nevek is megvoltak már (Luke Starkiller lett volna eredetileg, de az még korábbi terv volt).
Azt meg ne felejtsük el, hogy Lucas független filmes volt, lehet, hogy Hollywoodban a forgatókönyv már akkor készül, ha van szerződés, de a függetleneknél fordítva működik: írnak, aztán házalnak, és remélik, hogy valaki vevő lesz rá.
És nem azért, hogy veled is vitázzak:), de az efféle űrtörténetek egyáltalán nem voltak különösebben népszerűek akkoriban, a Star Trek és a Buck Rogers már (egyben még) sehol nem volt, és inkább "komoly" sci-fiknek volt keletje.

Antidr.dd: értem én, ha elfogynak az érvek, marad a fikázás:) Megbocsátok, emberke:)

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 13:16:09

@Olorin: Nem fikázás. Ténymegállapítás. De egyre inkább tényleg bölcsésznek tűnsz. :)

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 13:25:04

@AntiDr. DD: Az eddigiek alapján annyi közöd sincs a tényekhez, mint nekem a bölcsészekhez:)

PomPomPinpong (törölt) 2009.06.05. 13:34:26

@Olorin: Van, csak már unlak öcskös. :D Full enciklopédia otthon, kintről és itthon megjelent könyvek a háttérről, extra dvd-k, riportgyűjtemények (csak eredeti természetesen). Vergődj még, ha akarsz, én mentem előszedem a felújítatlan, eredeti kiadást és megnézem. (Amit Te lehet, hogy még sosem láttál.) :)

Rusznyák Csaba 2009.06.05. 13:56:47

Na, látom, most már az érveknek az illúziója is elfogyott.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.06.05. 14:12:26

@Fat Abbot: az MDK a Shiny játéka volt, nincs köze a Bioware-hez.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.06.05. 14:13:02

@AntiDr. DD: itt is megnézheted HD-ban, csak a kis HD gombra kell kattintanod.

mizrolist 2009.06.05. 21:43:39

@kamasuka: nem biztos, hogy szintezésen alapuló MMO lesz ebből. Ha a trend addigra úgy fordul, akkor egy szintmentes, skill alapú cuccot is várhatunk simán... Abban meg kb. biztos vagyok, hogy nem lesz ebben játszható jedi/sith lovag kasztként, mint kezdő karakter. Az valószínű, hogy majd idővel azzá válhatunk... de csak vérpisálás és kegyetlen tortúra után. (megjelenésre 2011-12-t tippelek, korábban nem lesz belőle épkézláb játék)

mizrolist 2009.06.05. 21:44:50

@Linkovic Csumoszky: én azért inkább embedeltem volna az swtor.com-ról az ottani videót, nem egy YouTube-os verziót... :P

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.06.05. 22:40:32

@mizrolist: mi bajod a "youtube-os verzióval"? nálam HD-ben príma a minősége.

Redcap 2009.06.06. 12:27:16

LOL, pont az FFXI-el? Azon már az első videóknál látszott, hogy mekkora egy hulladék lesz.

Redcap 2009.06.06. 12:34:58

De egyébként badass a game, bár nem tudom beazonosítani, hogy mikor is játszódik pontosan. Rögvest utána is olvasok, szégyenteljesen lemaradtam az eddigi hírekről ezzel kapcsolatban. Na nem mintha amúgy is tolnék MMO-t. Egyszer az EVE majdnem beszívott, de szerencsére nincs időm és pénzem ilyen mókákra:D

mizrolist 2009.06.08. 21:24:06

@Linkovic Csumoszky: csak annyi, hogy egy fan által lementett, nem hivatalos forrású változat; de minőség miatt tökmindegy.
süti beállítások módosítása