Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Jack Jack: Az igazi rocksztár az első próbán meghal

2008.11.14. 08:05 VilosCohaagen

(Használati utasítás: a szerző tisztában van a ténnyel, hogy a film elkészültéhez segédkezet nyújtott a blog egyik szerzője, Köbli Norbert. Aki úgy gondolja, hogy ez a tény befolyásolta az értékelést, azzal beszélgessen Pierre Woodman!) 

A zenés dokumentumfilm műfaja elég speciális. Vagy a játékfilmmel vegyítve tálalják, egy kitalált történet alapján (This is Spinal Tap, Almost Famous) – mockumentary, vagy valódi dokumentumokból áll össze (DiG!, Some Kind of Monster) – rockumentary. Az életrajzi filmek egy változatának is tekinthetők: a lényeg minden esetben egy történet elmesélése, a sikerhez, bukáshoz vezető út bemutatása.
 
Esetünkben adott négy zenekar frontembere – ugyan nem a legnépszerűbbek, de hát ki lenne kíváncsi Matyira meg a hegedűsére –, kiknek átlagéletkora 38 év. Kaptak három hónapot és irdatlan mennyiségű bourbont whiskey-t, hogy a végén összehozzanak egy nagylemezt és még filmre is vették a munkálatokat.

 
A reality műfajra a halas főzőműsor újra igényt teremtett – és a TV2 kivénhedt csataménként emeli fel busa fejét, ha meghallja ezt a vezényszót, és máris úgy száll be támogatóként, mint F- 18 az afgán légtérbe.
Egyébiránt érdekes kísérlet egy zenekarról szóló dokut a reality irányába tolni, pláne, hogy nem volt előre megírva semmi.
 
És ez a gond. Az egyetlen narratív szál a pszichológusnő interjúi. A „Nők a pult mögött ” című csehszlovák sorozat főszereplőire hajazó szakember kifejezetten félénknek tűnik, mintha nem akarná elhinni, hogy magyar sztárokkal találkozik (az egyik epizódban ugyanez történt, csak az ingyen hazavihető húsz deka gépsonka képezte a hitetlenkedés tárgyát.) Ezek a beszélgetések adnak ugyan témákat (apával való kapcsolat, életmód, párkapcsolatok), de egyéb, fontosabb dolgok talonban maradnak.
Ugyanaz a probléma, mint a Bud Spencer- filmekkel – Carlo Pedersoli élete ezerszer izgalmasabb, mint bármelyik mozija. 

Miért találta ki Zana Zoltán a rózsadombi rappet? Hogyan győzte le dadogását Papp Szabolcs? Milyen körülmények közt vészelte át Tóth Tibor a eurodance korszakot? Miből élt az USA-ban Mester Tamás? És hogyhogy nem jut eszébe a „Kincs, ami nincs” címe?
Nem lehet érezni a téteket, elszáll a szélben, mikor a producer (csak következtetek a kilétére, ugyanis nem volt feliratozva, hogy ki is ő valójában) kimegy hozzájuk félidőben, hogy legalább egy dalt csináljanak már meg, léci. Mikor a valódi probléma megtörténik (egy basszgitáros lesérül), egyértelmű, hogy hőseinkhez fordul a menedzser segítségért. És ők meg is teszik, ami a kötelességük.

A kronologikus elrendezésbe is kapaszkodhatnánk – de miért csak a film felénél látjuk a stúdió felépítését, mikor a próbák és a zenélés a tizedik perctől folyt?
 


Amúgy egy vicces hülyöngés a film, jó beszólásokkal. Bár olyan mondatokat is kapunk az arcunkba, mint „a világból hiányzik a romantika”, de amikor a család meglátogatja Ganxsta Zolit, egy pillanatra láthatunk egy odaadó embert, aki csak a kislányával foglalkozik. Elhangzik a kérdés, hogy „értik-e az emberek az életfelfogásunkat?” A film alapján állítom, hogy nem, de nem is biztos, hogy érteniük kell.
 
A kiemelkedő kliprendezők általában kipróbálják magukat nagyjátékfilmben. Ez van, akinek bejön (Michel Gondry, Anton Corbijn), van, akinek nem (Jonas Åkerlund, Jonathan Grazer). (Európai példákat hoztam, mert az USA-ban nem bíznak senkire 80 milliósnál nagyobb költségvetést klip- vagy reklámrendezés nélkül).  
Galler sem vall szégyent: érdekes kameraszögekből, szép kompozíciókkal mesél. DE MIT? Miről szól ez az egész? „Ne piáljatok – legyetek rocksztárok és megkapjátok ingyen”? 
Nem elég csak bemenni négy ittas rockzenész közé, akik majd úgyis jókat mondanak. Ez elég lehet egy performance-nál, vagy egy rövidfilmnél, de egy másfél órába többnek kéne beleférnie.

 
Ugyan nem vagyok zenekritikus, de egy ilyen témájú film szinte igényli, hogy a zenével is foglalkozzunk. A dallamos rock’n roll miért ennyire népszerű itthon? Bon Jovi, Mötley Crue és a nyolcvanas évek hair-metáljában maradunk örökre (többek közt) a Sláger Rádió jóvoltából? A filmben elhangzó számok szerint lehet. Mester Tamás nagy Nickelback- rajongó lehet – bizonyítékként hasonlítsd össze ezt ezzel. Most lehetőséget kapott arra, hogy megírja és társaival eljátssza a saját Nickelback- lemezét és élt is az alkalommal. A filmben elhangzó dalok kísértetiesen emlékeztetnek a kanadaiak 2001-es és 2003-as albumaira.

Viszont ha végigtekintünk a magyar rock- és popzene hínárosan altató és befedő mocsarán, mint egy lehányt érettségi öltönyön, felbukkan-e bármilyen hasonló energia? Tágítsuk a kört: ebben az igazi rock’n roll ellen beoltott országban milyen zenében volt valaha annyi energia, hogy a puszta energiájával szedje le a hajunkat? Miért nem működik úgy az ország, ahogy szól az AC/DC? 

 

 
 
 
Jack Jack. 2008, Magyarország. Rendezte: Galler András „Indián”. Írta: Köbli Norbert. Producer: Neményi Ádám. Fényképezte: Szőke János. Zene: Jack Jack zenekar. Szereplők: Zana Zoltán, Mester Tamás, Papp Szabolcs, Tóth Tibor, Vízy Beáta és még sokan mások.
 

43 komment

Címkék: magyar filmkritika zenés 3csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr90767300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Köcce 2008.11.14. 08:36:13

A Pierre Woodman-es bevezetőért pirospont! :)

Tuskó Hopkins · http://www.index.hu 2008.11.14. 09:04:04

„Ne piáljatok – legyetek rocksztárok és megkapjátok ingyen”? Ez eredetileg valahogy így hangzik: Ne vegyetek drogot. Legyetek rocksztárok és megkapjátok ingyen. Ennek a ne piáljatokos verziónak semmi értelme.

Bukott Rockzenész · http://bukottrockzenesz.blog.hu 2008.11.14. 09:17:11

Copyright by Billy Mack :) Közeleg a karácsony, meg kéne néznem újra Billy papa osztását.

Dallas 2008.11.14. 09:19:28

Szánalmas ez a 4 sztárzenész így együtt és külön-külön is. Tipikus magyar mindegyik.
Pierre Woodmanért respect!

prutyesz 2008.11.14. 09:22:42

miért kell ez megint?????rocksztárok????ezek a szarok????

TURBONEGRO RULES

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.11.14. 09:23:55

A Woodman-rajongók nevében hadd közöljem közös felháborodásunkat...

abdul 2008.11.14. 09:59:09

A producer nem producer, a rendező nem rendező,az író nem író a szereplőkről meg már nincs lehúzható bőr.Nem lesznek jobbak, mert nem is voltak azok.
Zenére ne is számítson senki.
Egyébként minden hiteles.
Ez egy évig vágott hal a tortán - se több, se kevesebb.
Inkább nézzetek filmeket és hallgassatok zenét!!!

2008.11.14. 09:59:15

nevek, amik nem érdekelnek senkit majd
nevek, amik mégis ismertek
egy film, aminek a tv-ben kellett volna mennie
éjfél után, a mozikban landol
béna popsztárok, mint rocksztárok

fura hely ez az ország

Silent Bob 2008.11.14. 10:15:37

A Jack Daniel's mióta bourbon?

Yodz 2008.11.14. 10:21:22

Egyetértek az előző 3-4 hozzászólóval. Viszont az ötlet nem rossz csak épp művész zenészekkel kellett volna megcsinálni, nem kommerzs kirakat izékkel. Érdekesebb lett volna dokut készíteni pl. az Isten Háta Mögött lemezkészítéséről. Vagy más amatőr, de profi szinten muzsikáló, eredeti zenekart bemutatni. Persze abban nincs nézettség tudom, de színvonal lehetne... :)

VilosCohaagen · http://geekz.blog.hu 2008.11.14. 10:21:49

Hát nem elnéztem?! Kösz,javítva!

Zsülien · http://www.hell.com 2008.11.14. 10:28:08

Az Almost Famous alapja igaz történet, amit annyiban változtattak meg, hogy a valóságban Cameron Crowe (a rendező) az Allman Brothers turnéját követte végig, arról számolt be a Rolling Stone-nak.

rinyás 2008.11.14. 10:43:56

A rocksztár jelzővel én is csínyán bánnék.

Mester Tamás- előélet Step (Flipper Öcsi band), Love, MT és Tanítványai... Császár Előddel featuring...pffff...

Tóth Tibor- nem ment a mötley crüe rock legyen inkább futószalag nyál-popzene Good Charlotte mázzal, jah és Dukai Regina volt pasija...

Supernem Szabi- Up (United szerű dzsemirokváj kópia-Soha nem süt a nap) Roy és Ádám Band!Talán ő az igazi rocker? Legalább Rolling Stones pólója van.

Ganxsta Zolee- nem ment a sex action divat lett a rap... pénzt meg legegyszerűbb diszkóhakniban keresni...most megint sexAction...jah és KGB...

Szánalmas ez a próbálkozás. Unatkozó gyerekek rockeresdit játszanak...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.14. 10:49:23

Hiba volt ezekkel egy bejegyzésben említeni az AC/DC-t. Nagy hiba..

Chavez 2008.11.14. 11:47:57

A filmhez nem volt szerencsétlenségem, és valószínűleg nem is lesz, ellenben erős a gyanúm, hogy ez nem más, csak egy filmhosszúságúra nyújtott whiskey reklám.
Ezek az emberek fényévekre vannak a rocksztárságtól, ócska pozőrök és még a zenéjük is több, mint rohadt unalmas.

"Az igazi rocksztár az első próbán meghal"????

Ez az ostoba mondat is magáért beszél. Az igazi rocksztár nem is jár próbára!

Ez nem rock'n'roll baby!

VilosCohaagen · http://geekz.blog.hu 2008.11.14. 11:54:13

"A rock'n'roll az nem egy tánc"- alapvetéssel nincs baj- azzal inkább, hogy Magyarosrszágon nincs rockzene.

Chavez 2008.11.14. 12:09:33

Ez nem igaz, igenis van Magyarországon rockzene! Rocksztárok nincsenek.

travis 2008.11.14. 12:20:27

Szerdán láttam a filmet a Jack Jack-bulin, a Körcsarnokban. Persze a film nem egy Cocksucker Blues, de senki nem is várt ilyet.
Indián mindig is a középszar videoklipekről volt híres, de szerintem ezt nagyon jól összehozta. A filmnek vannak természetesen struktúrális hibái, de szerencsére a négy arc sztorizó imidzse megmentik.
Én a négy arcból hármat személyesen is ismerek, a Mester Tomi komolykodásai állandó nevetség tárgya a valóságban is, Papp Szabi istencsászár arc, pont olyan mint a filmben, Ganxsta is jó fej, de ő inkább szerepet játszik az emberek előtt, és nem mutatja meg magát, pont azért, mert mindenki a kegyeit keresi. Tibit csak látásból.
Ez a film mainstream akar lenni, ez viszont egy underground blog, érthető hát a fanyalgás.

rinyás,
A filmben el is hangzik, talán pont Ganxsta szájából, hogy Magyarországon nem lehet rock 'n roll arcként (jól) élni ("Ozzy-nak miért nem kell a postán csekket befizetnie?"), ők mégis megpróbálják. Nagyon is benne van, hogy ez nem Amerika, hanem Kelet-Európa. Indián pedig csinált ebből egy mindenképp vállalható filmet.
Amúgy én is egy elnyújtott Jack Daniel's reklámra számítottam, de szerencsére nem pofátlankodott túlzottan az előtérbe, egykét logóbevágást leszámítva. Fényévekre van attól, amikor egy Sas Tamás-filmben a pofádba nyomják a Nokia-logót másodpercekre.

Tungsram777 · http://kepregeny.info 2008.11.15. 16:27:32

Még nem láttam a filmet, de mindenképp megnézem. Szerintem kínos, hogy mennyi hozzászólás születik egy filmről, amit még nem is láttak a véleményezők, de a blikkmagazin színvonal rögtön előkerül- kinek a nője volt Dukai Regina. Én zenészként mind a négy srácot elismerem, ugyanis végrehajtanak egy olyan bravúrt, amit egyikőtök sem tud felmutatni: kommersz, ám igényes élőzenével magyar dalokat tartalmazó lemezeket adnak el a haldokló zenei piacon. Az, hogy kinek milyen stílus tetszik szerintem eléggé irreleváns, ha egy rockumentum filmről beszélünk. Nyilván a Some Kind of Monstert sem azért látták több millióan, és kapott egy rakás díjat, mert mindenki a zenekar rajongója volt, hanem mert mint film volt érdekes. Ebben az országban nincsenek rocksztárok, de ha valakik képviselik valamennyire ezt az életstílust, az a Zoli és a Mester Tamás meg a Hooligans-es arcok. Aki látta már őket vagy beszélt velük, az tudja mit értek ez alatt. Ezekben a muzsikusokban semmi "szánalmas" nincs, ez egy létforma, és vannak ennek irigylői. 20 kommentből egy látta a filmet, ha megnéztem majd én is visszatérek, hogy travishez hasonlóan érdemben tudjak hozzászólni a témához.

Chavez 2008.11.15. 17:19:45

Legtöbben a résztvevőket, és az ötlettelen zenei produkciójukat kritizálták, a filmet konkrétan nem. Nyilván vannak, akik szeretik ezt a kommerszebb vonulatot is, amivel semmi baj sincs, de a rocksztár jelzőt velük kapcsolatba hozni sértés az igazi rocksztárokra nézve. Ha ebben az országban ők hárman képviselik ezt az életstílust, akkor nagy szarban van a haza. Ráadásul ők eleve inkább popzenészek, mintsem rockerek.

Nem vagyok kimondottan Tankcsapda rajongó, de Lukács Lacihoz inkább közelebb áll a klasszikus értelembe vett rocksztár attitüd, az más kérdés, hogy ő erre nem igazán akar rájátszani.

Tungsram, én már tudom rólad, hogy az ilyeneket te mindig személyes sértésnek veszed, de ez most nem ízlésről szól, hanem a hitelességről.

VilosCohaagen · http://geekz.blog.hu 2008.11.15. 17:45:39

Chaveznek hallatlanul igaza van.

A filmnek lehetett célja, hogy életstílust mutasson be, de ehhez a szereplők a saját környezetükben lennének hitelesek- hogyan koncerteznek, csajoznak, isznak- nem egy előre berendezett dunakeszi faházban.
És ehhez még segíthet a véletlen- mint a Dandy Warhols- nál a reklámzenévé válás, Metallicá-nál Hetfield elvonása, ami tényleg egyedivé teszi a filmet.

Tungsram777 · http://kepregeny.info 2008.11.15. 23:11:31

Chavez: Nem tudom a személyeskedés hogy jön ide, nyilván arra gondolsz, hogy ha értelmes kritikákat fogalmazol meg, akkor soha, de ha öncélúan fikázódsz, azért meg szoktalak szólni, és ezt sajnos "te mindig személyes sértésnek veszed" :) Valószínű félreérthető voltam: számomra a Jack Jack formáció háromnegyede teljesen semleges, így most nem a kedvenceimet védem, nem is a filmet. Pusztán azt tettem szóvá, hogy minek sznobizmusból cikizni pl. a hooliganst, amikor tök másról, egy dokumentumfilmről volt szó a fönt olvasható kritikában. Lukács Laci az abszolút antisztár, a hamisítatlan boy next door (szomszédsrác), így nem értem a példát, azt meg pláne nem, hogy hogyan lehet "ötlettelen" produkciónak nevezni azt, amivel több ezer lemezt (és ami fontosabb), teltházas PeCsás és hasonló kaliberű bulikra sikerül a jegyet eladni. Szeretnék én ilyen ötlettelen lenni, amellett, hogy nem kell szemenköpnöm magam, amiért "kékaszemét" énekelek a Fásy mulatóban. Mindezt azért írom, mert szerintem hasznos egy zenei produkció megítélésében elvonatkoztatni a személyes ízléstől, és megfigyelni, hogy mennyire sikeres és emellett igényes. Na, csak ennyi.

Simon Templar 2008.11.17. 11:26:22

"Bon Jovi, Mötley Crue és a nyolcvanas évek hair-metáljában maradunk örökre (többek közt) a Sláger Rádió jóvoltából?"

Szólj ha Mötley megy a Slágerrádióban... bekapcsolom, ígérem.

rinyás 2008.11.18. 12:17:08

Tungsram:
"Ebben az országban nincsenek rocksztárok, de ha valakik képviselik valamennyire ezt az életstílust, az a Zoli és a Mester Tamás meg a Hooligans-es arcok."

Lehet, hogy a koroddal van baj de azért rocksztárnak nevezni őket, háááát. Életstílus??? Ganxsta még csak-csak, de Mester Tamás???
Sajnálom hogy egy lapon kell velük említenem a nemrég elhunyt Tunyogi Pétert, de őt talán méltán lehetne nevezni inkább rocksztárnak mint a fenti két urat. (R.I.P. Tunyo)
Chavez említette Lukácsot. Egyetértek.
Hazai rocksztár és szó szerint az lehetne ha nagyobb médianyilvánosságot kaphatna mondjuk Barbaró Attila (Junkies), Kowalsky (ex Balck-Out, Vega). De tovább gondolva lehetne még esetleg Nagy Feró, Révész Sándor, Som Lajos, Szasza (Sex Action, Zorall).
De véleményem szerint itthon senki nem nevezhető rocksztárnak, mivel a rockzene elég döcögősen megyeget...
Rocksztár egy Axl Rose, Tommy Lee, Nikki Sixx, Chad Kroeger, Slash, Hetfield, Mike Patton, Bruce Dickinson,stb.
A filmet nem láttam, természetesen meg fogom nézni és visszatérek véleményezésre.
És hozzászólásaimat nem irigységből teszem, én örülnék rockzene szeretőként annak ha itthon mondjuk egy Ganxsta vagy Mester Tamás igazi rocksztárként élhetne. De egyelőre csak ismert rockzene szerető zenészek/ divatos szóval élve akár celebek. Semmi több.

PT 2008.11.18. 14:54:47

Azért az tényleg vicces, ahogy itt művészkedtek és elmesélitek a monitor mögül, hogy mi az igazi rákkendroll életérzés :)

Szóval én elmentem a filmbemutató-koncertre, láttam, jó volt. Lehet fikázni, hogy Mester Tamás nyálbajnokból ugyan hogy lett vadrocker, vagy hogy Ganxsta az műmájer-e vagy sem. Szerintem tök felesleges és semmi értelme, egyébiránt meg szimpla lilagőzös művészkedés ilyesmin törni a fejeteket. Összeállt négy ember, zenélek, csinálnak valamit, van akinek tetszik, van akinek nem oszt' jónapot. Jaaa kérem, hogy a hitelességről van szó? Mert az aztán tééényleg nagyon fontos... ugyan már. Azt kell megnézni, hogy miután meghallgattad a zenét amit csinálnak, az tetszik-e vagy sem, ez a lényeg. A személyeskedés, a köpködés elismerem hogy ma divatos kis hazánkban, de ugyanakkor meglehetősen szánalmas is.

Hogy a whiskys cég meg a TV2 beszáll a buliba, az baj? Reklámoznak, pénzt keresnek, teccik tudni így működik a világ. Csúnya világ ez, juj, meg kell akkor váltani. Most. Vagy holnap. Nevetséges ezen agyalni, ez csak ostoba fanyalgás. Jó a zene vagy nem? Ez meg ízlés kérdése.

Ami viszont a Jack Jack-et illeti: nekem nem tetszett hogy 7 azaz hét darab számmal álltak ki a színpadra. Egy év alatt azért össze lehetett volna hozni egy teljes értékű albumot. És hogy ez nem sikerült nekik, az nekem azt mutatja, hogy nem lesz ennek folytatása. Nem azért mert a zene szar. Nekem tetszett. A Nickelblack is tetszik. A koncertnek nem volt jó a hangosítása, hiába próbálkoztak űberprofi technikával, de pl Szabi vokálja egyszerűen nem volt hallható rendesen. Egyébként meg a Körcsarnok székei iszonyat kényelmetlenek másfél órát ülni. Az se tetszett, hogy a filmet tölteléknek használják, egyszerűen azért mert nincs elég számuk. Maga a zene jó volt, tetszett, az albumot is megveszem.

travis 2008.11.18. 14:57:15

rinyás,
Te most belekötöttél egy fogalomba. Nem a lényegről beszélsz. Ha majd megnézed a filmet, akkor látni fogod, hogy nem arról szól, hogy hű mekkora rocksztárok vagyunk. Épp ellenkezőleg.
Innentől fogva a kommented nem más, mint kötekedés.

travis 2008.11.18. 15:01:57

PT-nek igaza van. Valahogy semelyik töketlen underground arcot nem hallottam még fanyalogni, hogy Hollywood mennyire nyomja a Dell-t például. A filmezés erről is szól, hogy valaki beszáll, és cserébe a terméke jelen lesz a vásznon. Az már a rendező területe, hogy mennyire arcbamászóan teszi ezt. Indián ezen a viszgán átment.

Chavez 2008.11.18. 17:34:16

Na, az ilyenektől kapok lábrázást.:S

Ez egy telibevert blog, nyilván csak a kurva monitor mögül tudok ide ugatni, mert különben nem látnám, hogy mi a szart gépelek.

És milyen "művészkedésről" beszélsz? Mégis hogyan lehet művészkedve elmagyarázni valamit? Énekelve vagy festve, vagy mi?

És ezt a már kurva unalmas "ha nem tetszik, akkor" meg az "ízlések" sablondumát is hanyagolni lehetne, mert akkor ez alapján felesleges bármiről is véleményt mondani, mert a legszarabb produkcióra is rá lehet mondani, hogy ízlések és valagbarúgások, meg ne nézd, ne hallgasd.

Talán nekem nincs jogom megmondani, hogy ki a rocksztár, de akik mindössze egy fél lemezt produkáltak eddig (és az is olyan amilyen), de már egy reality-film is készült róluk, azok biztosan nem azok.

Az én szemeben amúgy Mick Jagger-ék az igazi rocksztárok archetípusai.

travis 2008.11.18. 17:43:44

Chavez,

nagyjából igaz, egy bizonyos vonalon túl nem lehet mondani, hogy ízlések és pofonok, de itt mindenkinek az a baja, hogy hogy merik ezek magukat rocksztárnak hívatni, holott ennek pont az ellenkezője igaz.

"Az én szemeben amúgy Mick Jagger-ék az igazi rocksztárok archetípusai."
Ilyen alapon ti se írjatok le egy sort se, mert ott van Roger Ebert meg Harry Knowless, ők vígan jól élnek a kritikuskodásból, és ezért csak ők a hiteles arcok. Ugye mekkora baromság?

PT 2008.11.18. 18:05:12

Na nekem meg tök mindegy, hogy ki a rocksztár meg ki nem, mert ez a történet nem erről szól. Bele lehet kapaszkodni ebbe a rocksztár-dumába, hogy lehessen egy egészségeset fikázni, tök jó. Ha azt mondanád, hogy a zene - mondjuk szerkesztésében, előadásmódjában, akármicsodájában amatőr/kiforratlan/mesterkélt, a részvevők pedig szakmailag alkalmatlanok, akkor azt mondanám, hogy a lényeggel foglalkozol. De hogy egy mondattal... hát te tudod...

Chavez 2008.11.18. 18:17:02

Jaggert nem azért írtam, mert őt tartom a magyar mércének, csak megjegyeztem, hogy a "rockstar" kifejezés hallatán szerintem a legtöbb embernek ők jutnak eszébe.

A J.J.-el nekem az a konkrét bajom, hogy a zene alárendelődött az imidzsnek. A hitelesség pedig igenis fontos, az határozza meg a dolgok értékállóságát is.

A fikázás szó a nem egyetértést, a kifogásolást, a véleményt jelenti?
A rocksztár dumát nem én hoztam fel, hanem a zenekar erőlteti. Az szúrja többek között az én szememet is. A zenéről is nyilatkoztam, a filmet nem láttam, ahhoz nem is szóltam hozzá.

PT 2008.11.18. 20:11:18

A rocksztár szöveg egyértelműen egy marketing duma, ezért nem hiszem hogy nagy feneket kéne neki keríteni. Nem is lehet más, ez az együttes most indult. Nincs még rajongótábora, akik sztárokká emelhetnék őket, ellentétben azokkal az idolokkal, akik mögött abban a formában állnak évtizedek, ahogyan őket említed. Ti. nem Keith Richardsot, hanem Rolling Stonest írtál például.
A rocklegendákat a közönségük teszi rocklegendává. A Jack Jacknek gyakorlatilag nincs még közönsége, így rocksztárok sem lehetnek. Mondjuk ezt nem is állítják magukról, de ez más kérdés. Ezért gondolom fikázásnak, mert önmagában az egyet nem értés, vagy a kifogások nem jelentenének problémát, ebben a kontextusban viszont ez nem kifogás, vagy egyet nem értés, hanem szimpla fogáskeresés.

PT 2008.11.18. 22:33:36

Ja egyébként Chavez, nem (csak) rád reagáltam az első hozzászólásomban, hanem általában a témával kapcsolatos beírásokra. Kinek nem inge az ne öltözködjön.

Tungsram777 · http://kepregeny.info 2008.11.20. 00:20:33

Ja, hogy meg lettem szólítva. Rinyás: a példák amiket hozol, minden amit leírsz, tisztán bizonyítja, hogy sosem álltál még színpadon, és nem éltél még zenészéletet. Ezeket a híres zenészeket meg nem ismered.
A többi érvet meg leírta PT éstravis (érdekes, pont akik látták a filmet), csak senki nem tudott rá válaszolni, azon felül, hogy "ezek nem rocksztárok, hanem a Mick Jagger". Senki soha nem is állította, kivéve az alcím. Ami meg reklám. Én is szoktam úgy csajozni, hogy "szia, én egy nagyon híres, nagyon gazdag rocksztár vagyok"- á lá Ulrich :)

rinyás 2008.11.20. 09:26:39

Várom már a Jack Jack vidéki koncertturnéját, így megismehetem majd őket és változik a véleményem is...Még jó hogy értesülök az aktuáli híreikről a best magazinban.
Tungsram mikor lehet letölteni a filmet? Kérdezd má meg a híres zenészeidet!

baszkee 2008.11.20. 15:33:59

ebben az országban mindenki kurva okos...rejszoljatok nyugodtan otthon a nővéretek bugyiában...ac/dc szakértők

ricardo montelban 2008.11.20. 16:39:39

lemmy bazmeg, ő rocksztár, 63 évesen, semmi magántulajdon birtokosaként, semmi ingatlannal, semmi kötöttséggel, de rezzenéstelen pofával kijelenteni, hogy koncert után ő már nem dug, ő már csak szopat - nohát, asszem ez a rokkenroll.

Chavez 2008.11.20. 19:30:27

Persze, mert a dugástól már megállna a ketyegője! :D
Amúgy egyetértek, ő is igazi RnR arc!

travis 2008.11.20. 20:04:16

baszkee,

Szia Szabi!!!!!!!
:)

zene-buli · http://musicmag.hu 2009.08.12. 22:37:41

lol. eccó: marketingmarketingmarketing.

nincs is vele baj (imo).

2010.01.10. 06:38:27

Sziasztok!En Lattam a Filmet es nagyon tetszik!!!Szerintem a Tamas,a Zolee,meg a Szabi FASZA CSAVOK!!!Valaki be tud dobni 1 linket ahonnan le birom tolteni a filmet?Elore is koszonom.

sparkie · http://adultainment.blog.hu/ 2010.11.08. 03:18:28

abszolut ertheto a fanyalgok velemenye,ugyis h nem lattak a filmet.

rock and rollrol van szo, erre ugye kapjuk a mainstream arcokat.DE.

nezzetek meg a filmet.szimplan szorakoztato.szorakoztato majdnem 40 éves felnotteket nezni ahogy gimnazista modon mocsar reszegre isszak magukat.emellett egesz jo arcok,meg a mester tamas is.

persze, hooligans gáz, ganxsta mumajer,mester nyalgep, szabi meg...hat szabi.de latszik rajtuk a rnr szeretete,az eletvitele,a mentalitasa.

igazabol leszarom h kik es mik ezek amikro a filmet nezem,csak az erdekel mit cisnalnak a kepernyon, az pedig egesz szorakoztato.

persze a film vAGasa borzaszto,a kronologia kriminalis es a jack daniels mindig is a rock and roll hivatalos piája volt es lesz.

sparkie · http://adultainment.blog.hu/ 2010.11.08. 03:20:51

aki meg olyat mondd h chad kroeger meg axl rose az igazi rockstar az kurva surgosen forduljon orvoshoz.

iggy pop,ramones,stones,led zep,the who,new york dolls

ezek voltak A rock and roll sztarok,ha mar mindenkeppen hasonlitgatni kell.80as evek szoba se johet.
süti beállítások módosítása