Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Játékhír: EZ NEM DUKE, EZ WILLIS

2007.12.20. 16:55 Linkovic Csumoszky

Ugyan a hír már végigjárta a sajtót, de mi sem mehetünk el mellette szó nélkül. A Duke Nukem '96 legnagyobb slágere volt: grafikailag lenyomta a Doom-ot, játékmeneténél hangulatosabbat akkor és tökösebb antihőst azóta sem termelt a játékipar (mely szó akkoriban még nem is létezett). Modok és kiegészítők tucatjai tartották a lelket a büntető egyszavasokkal operáló Duke-ban, majd egy szép napon jött a bombahír: készül a mindent elsöprő második rész folytatás.

 
A sztorit innentől mindenki ismeri: a Duke Forever azóta is rendszeres szereplője a híreknek, időnként fel-fel bukkan egy kép vagy videó, mely újabb reménysugarat gyújt a keménymagos rajongók szívében, de a játék azóta sem készült el. Sejthető, hogy ez a prodzsekt már többször kukába került, ám úgy tűnik, a lelkesedés erősebb a józan észnél és a halottaiban nyugodni nem tudó Duke-ot rendszeresen feltámasztják a 3D Realms  (?) titokzatos fejlesztői. A témát manapság már leginkább csak egy bulvárhír komolyságával lehet kezelni, a hardcore duke rajongókon kívül már senki sem képes komolyan venni.

Aztán a napokban kiszivárgott egy új kép, majd egy trailer is. A Bruce Willis-re hajazó Duke inkább tűnik egy rajongói artwork-nek, semmint valódi fejlesztői grafikának. A trailer azonban már szilárdabb bizonyítéka lehet annak, hogy a Duke Nukem Forever egyszer tényleg elkészül. Hasra nem estünk tőle, leginkább csak a rajongók szívét lobbanthatja lángra. Többek között azért, mert azóta a játékvilág már többszörösen kielégítette az agyatlan hentelésre vágyók igényeit (Painkiller, Serious Sam), s azért is, mert a játékok felé támasztott elvárások gyökeresen megváltoztak (ami elsősorban financiális szempontból létfontosságú), ez utóbbi pedig azt vonhatja maga után, hogy ez a Duke már nem az a Duke lesz (ahogy a Doom 3-nak sem sikerült visszahozni a régi klasszikus hangulatát). Az újragondolás működhet, és talán szükséges is ahhoz, hogy a prodzsekt eladhatóvá váljon, ám kérdéses, hogy mennyire van nekünk erre szükségünk.

 
Elkészül valaha? Kell ez nekünk? Franchise-püfölés, szellemprodzsekt vagy csak egy médiahack? Oszd meg velünk véleményed, boncoljuk szét az elmúlt évtized legnagyobb bulvárlegendáját.

19 komment

Címkék: hír pc előzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr92270533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.12.20. 17:42:04

Interjú:

Milyen 3D enginet használ a játék?
Broussard: Unrealt. Ha jól emlékszem valahol az Unreal 2 idején, a static meshek beépítésekor kezdtük átírni a motort. Azóta teljesen újraírtuk a renderelőt, mostanra pedig egy teljesen modern motor lett belőle.

Kilenc-tíz évet vártunk a játékra, ugye ehhez mérhetően sokáig kitart majd a játék?
Különféle okok miatt 3+ alkalommal kezdtük újra a Duke készítését. A jelenlegi (és utolsó) változat fejlesztése 2004-ben kezdődött. A játékidő tekintetében pedig a hasonszőrű játékokhoz igazodunk.

Mennyi ideig tart egy-egy karakter/szörny modellezése és texturázása?
6 hét?

A játék mely részét kedveled leginkább?
A fejtörőket és a szörnyfejek, illetve végtagok ledurrantását, szétrobbanását.

Fontos szerepe lesz az Interakciónak?
De még mennyire!

A régi szép időkben csak úgy repkedtek a végtagok és belek mindenfelé, a vérnyomokról nem is beszélve. Szóval lesz ilyen a játékban?
Egen, de azért az ésszerűség határain belül. A sörétes lekapja a végtagokat, ellenben a géppuskával vagy a pisztollyal. Ha valamit sikerül felrobbantani, csőbombát a delikvens alá dobni, akkor a robbanási rádiuszban minden végtag útnak indul, feltéve, ha elegendő sebzést szenved el. A belek vissztérnek!

Dobozok vagy hordók?
Bujkálásra a törhetetlen dobozokat és a nem gyúlékony hordókat. Lövöldözésre pedig pont fordítva :).

Mennyi dialógust vettetek fel Duke karakteréhez?
Broussard: Ezt mindenképp felvesszük: "I'm gonna kill you old school."

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.20. 17:49:20

Linkovics, te aztán interaktív vagy, baszkikám... :)

virtualdog 2007.12.20. 19:07:11

Túl régóta vártunk rá, ha most a finisben nem tudnak hatalmas kampányt csapni köré és érdeklődést teremteni, akkor elbuknak. Egyébként jöhet, bírtam a régi Duke Nukemet, bár ma már képtelenség lenne akkorát "robbantani", egyszerűen elfogytak a tabuk.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.12.20. 19:16:49

Ettől tartok én is. A duke korszak óta megsokszorozódott a világméretű kiadók, ezzel együtt a fejlesztőcégek száma, sokszoros tempóra pörgött fel a játékgyártás, nagyok sok ziccert ellőttek azóta a játékok és alapvetően más igényeket támasztanak már feléjük a mai játékosok (akkoriban ki gondolta volna, hogy a konzol legyűri a PC-t?). A nosztalgiázók várják már csak az új Duke-ot, nagy bomba már nem lehet belőle.

moRtiZ 2007.12.21. 07:43:50

Szerintem Duke-ot nem az újragondolás, hanem éppen hogy a régi hangulat tudná nagyon nagyon kelendővé tenni. Hatalmas beszólások, véróceán, kreatív fegyverek, csajok , pörgés, adrenalinpumpa. Ez az ami miatt a DNF-et annyira sokan várják. (Köztük én is nagyon)

(mellékesen hozzáfűzve, hogy a DN3D-nek nem a Doom hanem a Quake volt az igazi ellenfele, és ismeretes hogy a Quake-ből (QuakeWorld) halhatatlan legenda született, a grafikája, de főleg a multija miatt (amit személyes véleményem szerint azóta se múlt felül semmi).

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.12.21. 13:48:48

Szándékosan nem a Quake-hez hasonlítottam, mert a Quake motorja fejlettebb volt (a Duke Doom-hoz hasonló körbejárhatatlan 2D modelleket használt egy hátsó és egy elülső fázissal).

drjones 2007.12.21. 13:57:13

Na, a végén mégis lesz belőle valami?

Sz.tem egyébként a Duke-nak - épp a hangulata, és Duke Nukem karaktere miatt - nem is volt igazi ellenfele.

Hail to the king, baby :)

proci 2007.12.22. 00:54:10

a duke4ever a negyedik duke nukem. az első két rész oldalnézeti platformjáték volt (mindkettővel játszottam, nagyon hangulatosak;>).

a duke3d doom2 engines volt. a quake már egy teljesen más világ, 3ds modellekkel, már csak a robbanások és vér állt spriteokból (a quake2 az első full 3ds fps).

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.12.22. 03:40:35

Való igaz, de az első két platformjátéktól a Duke3D azért élesen elkülöníthető.

RoFä 2007.12.22. 08:52:55

"Damn...I'm gooood!"

Duke ha jól emlékszem kb. ugyanazt a motort használta, mint a nagyon elmebeteg kedvencem, a Blood. Ha valaki emlékszik rá, nem kicsit Lovecraft-es beütésű világ és hülye nyelven hadováló szerzetesek géppisztollyal, levágott mászkáló kéz ami megfojtott, ha nem figyeltél, és úgy általában az egész játék folyamatosan a hidegfrászt hozta az emberre.

A 3DRealms következő dobása a Shadow Warrior volt, ami viszont emlékeim szerint akkorát bukott mint Rottenbiller. Lehet jobb lett volna Duke barátunkkal foglalkozni.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.12.22. 11:09:57

Pedig a Shadow Warrior-t én jobban szerettem, mint a Duke-ot (nem tudok róla, hogy bukta lett volna).

GyZ · http://mediaplayer.blog.hu 2007.12.23. 02:31:22

Az volt, de attól még okés játék abszolút. Volt különben a relatív közelmúltban új Duke platform is, Manhattan Project címen, úgy rémlik. Én Duke-ra mindig vevő vagyok, csak jönne már.

NOBODY!

Steals our CHICKS -

. ..and LIVES!

virtualdog 2007.12.23. 10:40:53

Elfogadható játék volt az a Manhattan Project szerintem, már csak a hagyományőrző oldalnézeti scrollozós shoot 'em up megoldás miatt is. :D

Jester 2007.12.25. 16:23:02

A Duke3D bizony ugyanazt az engine-t hasznalta, mint a blood, ami NEM ugyanaz, mint a Doom-é. És ha most a robbanasokon szőrözünk, akkor a Quake2 sem teljesen 3d-s, mert a legyek ott is csak sprit-ok. (jo nagy hulyeseg is volt szeintem 3d-s robbanast tenni bele. rohadt ronda lett)
moRtiZ-nek pedig rohadtul igaza van! QW forever! :) ejj, de szepek is voltak azok a régi Quakefény-es idők :)))) na kitalálodé ki vagyok?? :DD

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.12.25. 16:48:53

According to wikipedia:

BUILD ENGINE (DUKE3D)
"The Build engine represents its world on a two-dimensional grid using closed 2D shapes called sectors, and uses simple flat objects called sprites to populate the world geometry with objects. It is generally considered to be a 2.5D engine as the basic world geometry is two-dimensional with an added height component as each sector may have a different ceiling and floor height, and the ceiling and floor may be angled along one line of the sector. The engine renders the world in a way that looks three-dimensional."

QUAKE ENGINE
"Quake popularized several major advances in the 3D game genre: it uses 3-dimensional models for players and monsters instead of 2-dimensional sprites; and the world in which play takes place is created as a true 3-dimensional space, rather than a 2-dimensional map with height information which is then rendered to 3D. Some previous 3D games, such as Duke Nukem 3D, Doom and Wolfenstein 3D (sometimes called 2.5D games) used a restricted-view mathematical trick when rendering their 3-dimensional view. This allowed a true 3D first-person viewpoint, but only when looking straight-ahead (you can tell the difference by tilting up and down in Duke Nukem 3D, which is achieved by distorting the straight-ahead view rather than really rotating the view.)"

Jester 2007.12.25. 20:28:06

Ez hol mond ellent nekem? A build engine akkor sem doom engine, ha vannak is hasonlosagok. elobbi sokkal fejletteb. ott mar lehet pl kulon szinteken mozogni egy palyan(egyik szobabol masikba pottyanhatsz, vizbe elmerulhetsz, stb), mig a doom-ban nem. ezek a Sectorok, amit ir is a wikipedia. ilyen nincs a doom-ban.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2007.12.25. 22:25:23

És azt ki mondta, hogy a duke doom engine-t használ? Az hangzott el, hogy a build doom-hoz hasonló technológiát használ, még ha az valamivel fejlettebb is, és ezt támasztotta alá a wikipedia.

Jester 2007.12.25. 23:06:10

"a duke3d doom2 engines volt." de most látom, hogy ezt Proci írta. vmiert ug yemlekeztem, hogy te :) szoval sorry
süti beállítások módosítása