Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Filmhír: Megbukott Az arany iránytű

2007.12.09. 18:06 Köbli Norbert (törölt)

Egy álommal tán megint kevesebb: akárcsak tavaly ilyenkor a rossz emlékű Eragon, most hétvégén Az arany iránytű (The Golden Compass) is mélyen a várakozások alatt teljesített az amerikai bemutatón. Hiába vártuk oly nagyon?

Chris Weitz (Amerikai pite, Egy fiúról) agyonreklámozott fantasy-eposza tegnapelőtt, pénteken indult a tengerentúli mozikban, és aznap 8,8 millió dolláros bevételt ért el. Pontosan ugyanannyit, mint tavaly ilyenkor az Eragon. A sárkányos kaland akkor 23,2 milliót hozott az első hétvégén, és 75 milliót a teljes amerikai futása során. Több mint valószínű hát, hogy Az arany iránytű is erre a sorsra jut majd.

A gyűrűk ura-trilógiáért is felelős New Line Cinema nem titkoltan egy új trilógia első darabjának, a Narnia-széria trónkövetelőjének szánta filmjét, melyre a tapasztalatlan Weitz végül 180 millió dollárt költött (az Eragon ehhez képest "csak" 100 milliót emésztett fel). A Nicole Kidman, Daniel Craig és Eva Green főszereplésével készült mozi bukása akár csődbe is viheti a ministúdiót. Már most látszik, hogy a folytatások lehetősége kizárt.

Sajnos a kritikák is erősen vegyesek, az amerikai kritikákat gyűjtő RottenTomatoes mindössze 43%-ra értékelte a filmet, az IMDb-n eddig beérkezett olvasói szavazatok pedig 6,7 csillagra voltak elegendőek. Az arany iránytű nálunk december 13-án, csütörtökön indul a mozikban. Azt mondom, addig se temessük el, nézzük meg saját szemünkkel. Az amerikai közönség többször tévedett már.

62 komment

Címkék: hír fantasy kaland

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr29258146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beyonder 2007.12.09. 18:28:47

Nem tudom sajnálni őket. Miért nem maradtak a jó kis alacsony költségvetésű horroroknál?

Péntek 13 · http://www.geekz.blog.hu 2007.12.09. 18:34:48

13-a csütörtök és nem péntek...

virtualdog 2007.12.09. 18:51:34

Én azért sajnálom őket, de az ilyen harcolós-fantasztikus-látványos családi filmek nagyon nem jönnek be. :)

Balfake 2007.12.09. 19:46:19

A Narniákat nem túl nehéz letaszajtani a trónjukról vagy honnan...

Seraphin 2007.12.09. 20:55:39

A Narnia nagyon bűzlik, annál csak jobb lehet.
amúgy már csak 1-2 hét a Macskafogó 2-ig...

Magic-Horse 2007.12.10. 03:03:40

Én láttam. Egyedi, szép látványvilág, gyerekes, unalmas, kiszámítható, érdektelen történet.

Dr. Stein (törölt) 2007.12.10. 05:01:26

A New Line Cinema egész jó kis filmeket gyártott, de most kárörömmel vegyes sajnálkozással olvasom ezt a cikket. Teljesen megegyezik a helyzet a PC-játékpiaccal, miszerint ott állhatnak tonnaszám az érdekes, újszerű forgatókönyvek a kukában, de nem mernek kockáztatni és a számtalanszor kihasznált kicsi lány(fiú)lény + a nyolctonnás segítőtársa történetét mesélik el nagyon unalmasan, nagyon sablonosan. A kommentbe mindenképp szeretném beleszőni a "fos" szót, tehát mikor ránézek a képre (soha nem hallottam a történetről), egyből felmerül a kérdés: mi ez a fos? Az Eragont sem ismertem korábban, csak az Indexen olvastam róla, és a keserves egy óra után ott is hagytam.
Ha az amúgy derék filmstúdió bukása omlasztja meg a családi nyálautomata filmek reneszánszát, akkor csak drukkolni tudok.

Ennyi erővel elkészíthetnék a Duke Nukem filmet is, az tutira egyedi lenne.

Leeroy of SMV Design 2007.12.10. 05:36:54

A Gyűrűk Ura régen nem látott fantasyfilmgyártási lázat eredményezett, csak ugye felmerül a kérdés: kell ez nekünk?

elmoro 2007.12.10. 06:59:05

Mindig elfelejtik, hogy a történet a lényeg. Az ember mesékre vágyik - hosszútávon az a tuti. A Gyűrűk ura meg jó sztori volt. Ezek itt feszülnek össze-vissza. azt hiszik, hogy a manírokban hozzák a cuccot, akkor mindent bekajálnak az emberek. Persze a gyűrűk ura is elég nagy giccsparádé volt - a sztoritól eltekintve, de az el is vitt mindent. De hogy csak a giccs marad, sztori meg semmi, mert a producerek azt hiszik, kockázat egy új történet - hát így nehéz lesz kasszát robbantani. Szopják csak be a sok "fossal", azt kívánom nekik! Kerüljön minél többe, hogy akik dolgoznak a filmeken, vihessék haza a jó kis fizut! A befektetők meg tanuljanak!

Big-B 2007.12.10. 07:43:24

Ennek a filmnek nagyon "Végtelen történet" szaga van.

Order · http://kritikustomeg.org/ 2007.12.10. 07:55:27

A Csillagpor egész élvezhető volt, Láttátok?

degec · http://degec.varos.hu 2007.12.10. 08:05:51

láttam már rosszabbat is, gyerekeknek különösen élvezhető film, kiváló szám.tech grafikával, ha a történet miatt nem is, de azért érdemes megnézni

ROMANI ITE DOMUM! 2007.12.10. 08:15:31

Én csak azt látom az egészből, hogy szinte mindenhonnan ugyanaz a szemét dől... van az amcsi filmekben valami közös, amit megmagyarázni nem tudnék, de a belem fordul ki tőlük.
Igen ritka a kivétel (főként, az ezeket kifigurázó paródiák :) )

CruelAngel 2007.12.10. 09:01:56

van itt esetleg bárk is aki véletlenül olvasta a könyvet (illetve a könyv triológiát) is amiből a film készült, vagy csak anyázunk itt összevissza? d:

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.10. 09:03:24

Én próbáltam megvenni őket, de sehol nem kaptam, antikváriumban sem.

kikuchiyo 2007.12.10. 09:22:10

Láthatólag sok itt a tájékozott kolléga, mind-mind megalapozott véleménnyel (fos, szemét, ect.) -

én azért halkan megjegyezném, hogy a film alapjául szolgáló könyv egy nagyon korrekt, alaposan kidolgozott alternatív történelmes fantasy-sci-fi-whatever.

Egyes vélekedések szerint az írója, Philip Pullman a Narnia-sorozat ellenpontjának szánta a saját művét, erről nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy van benne valami, ami más hasonló fantasykban nincs. Nekem az tetszik benne, hogy más regény-univerzumokkal szemben a világ(ok) törvényei nem önkényesek, hasracsapás-szerűek (mint mondjuk a Harry Potterben), hanem a számomra ismerős tudományos gondolkodásmódon alapulnak.

Sus 2007.12.10. 09:59:03

"Én próbáltam megvenni őket..."

Én is évekig kutattam utánuk, mire sikerült beszerezni mind a hármat. Csak néhány hónapja jutottam hozzá a harmadik kötethez, erre mit látok a múlt héten?
Az Alexandrában ott van mind a három könyv, gyönyörű új kiadásban, sorozatként...
A könyvek címei: Északi fény, A titokzatos kés, A borostyán látcső

Egyébként egyedi hagnulatú, ötletes, nagyon jól megírt kis történet. Csak elrontani lehetett, ha tényleg rossz lett a film.

CruelAngel 2007.12.10. 10:03:42

a második és a harmadik kötetet a múlt héten olvastam újra.... kicsit talán úgy érzem itt-ott mégsem annyira jól megalkotottak, főleg a harmadik. (Írónk talán kicsit lazán veszi az egy-két napos járóföld fogalmát.) Ugyanakkor továbbra is kimerem jelenteni, hogy a triológia egyike a legjobb fantasy (sőt mondhatni steampunk) ifjusági (!) könyveknek.

Sus 2007.12.10. 10:05:20

Igaz, ami igaz, a harmadik kötet tényleg gyengébb, mint az első kettő...

istván 2007.12.10. 10:11:51

Kiváncsi lennék a véleményekre a kislány főszereplővel kapcsolatban.Dakota Blue Richards.Vele dolgoztam 3 hónapot. Budapesten forgatott egy Csupó Gábor filmet és szerintem még sokat fogunk hallani róla

Szokol 2007.12.10. 10:32:10

Sajnálnám a New Line Cinema-t, nagyon jó kis stúdió, a tőlük kikerülő filmek általában minőségi darabok. Gondoljunk csak bele, ők jegyzik a Nightmare on Elm Street sorozatot!

wice 2007.12.10. 10:38:28

sus: hu, koszi, h szoltal, eszre se vettem volna amugy. ket honapja keresgelem, es mar lemondtam rola, h ujra megjelenik (libriben egy honapja kozoltek velem, h nincs es nem is lesz), a film bukasanak hirere meg plane biztosra vettem.

madeye 2007.12.10. 10:50:28

Olvastam a könyveket eredeti nyelven, Oxfordban (ahol a sztori egy része játszódik) így teljesen más élmény volt...akkor tetszett, de az első könyv tényleg nem túl eredeti, a harmadik végén pedig nagyon kijött, hogy tiniknek íródott.
Vannak benne izgalmas gondolatok, főleg a vallással kapcsolatban, ezért nem is értem, hogy hogyan lehet ezt Narniához hasonlítani, ahol Isten jóságáról okítanak minket...itt pedig kicsit ennél árnyaltabb a kép.
Azért örülnék, ha a második rész még elkészülhetne.
Most már magyarul is kaphatók a könyvek, remélem nem túl gyermeteg fordításban, mert akkor a Babó sorsára fognak jutni.

Komplikato 2007.12.10. 10:54:38

elmoro - "Mindig elfelejtik, hogy a történet a lényeg."

Miért, a Narnia filmet is elszúrták, pedig (szerintem) az alapkönyv ott is marha jó. Aki nem hiszi, és nem tetszett neki a Narnia, az néze meg a BBC féle "ősi" alacsonyköltségvetésű TV sorozatot. Ott a kevés pénz okán kénytelenek voltak normális színészi teljesítménnyel és teljesen kibontakozó story-val operálni.

Más kérdés, hogy a piff-puff gagyesz akcifilmekre szocializált, popcorn film zabűló amerikai közönség mennyire fog bírni bármilyen minőségi (igazi) sci-fi vagy fantasy filmet ami nincs úgy szét hypolva mint a Gyűrűk Ura?

Köbli Norbert (törölt) 2007.12.10. 11:16:07

Elemzők szerint azért megy rosszul a film, mert a keresztény egyházak bojkottálják. Néhány hónapja körbement az amerikai sajtóban, hogy Az arany iránytű az ateizmust propagálja, és azóta érezhetően elindult egy antikampány. A Narnia esetében ez pro-kampány volt... (az Oroszlán=Krisztus stb.).

wice 2007.12.10. 11:25:31

jaja, a bojkott... hat, nemtom, amugy is eleg szar kritikakat kapott, valszleg epp azert, mert allitolag mindent kigyomlaltak belole, ami kicsit is ellentmondasosnak v provokativnak tunhet, emiatt tok kovethetetlen lett a sztori. ha a kritikak aradoznanak, akkor valoszinubbnek tartanam, h a bojkott az oka a bukasnak, mert egy jo film hire gyorsan elterjed, es sokan megnezik, akarmit mondanak az egyhazak.

wice 2007.12.10. 11:50:28

monnyuk elnezve a rottentomatoes-os kritikakat, ugy tunik, van koztuk par, ami egyertelmuen elore elfogult. asszem csak a film megtekintese utan lesz erdemes velemenyezni ezt az aspektust.

omgwtf 2007.12.10. 12:03:57

nekem a Stardust tetszős volt. az Eragon gagyi, a Narnia nézhető. annyi mindenen elmehet egy film. abban egyetértek, h a jó sztori fontos. ha gyökér a cselekmény, akkor lehet bármennyire csilivili, bukó lesz. aztán ha van egy jó sztori, még bőven el lehet cseszni amolyan halivúdos-usás módon. :)

a játékadaptációkkal meg az a baj, hogy ha jót akarnak, akkor az átlagfogyasztó nem fogja vágni, miről van szó, mert nem ismeri az előzményeket, környezetet. ha az átlag mozibajárónak készítik, akkor meg 'híg' lesz a hardcore faneknek. egy csomó mindent magyarázni kell, hihetővé / fogyaszthatóvá kell tenni, gagyizálni kell, plusz a kedvencem, amikor a jobbsorsra érdemes kreatív forgatókönyvírók meg rendezők egy meglevő történetben akarják kiélni a kreativitásukat, és hozzáköltenek, átköltenek. minek? ki van az találva. nagyon hosszú az elkúrt játékadaptációknak a listája. sajnos. :(

azért megnézem ezt is. hátha.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2007.12.10. 12:15:08

Lassan itt a karácsonyi szünet, szóval annyira nincs veszve semmi, meg az ilyen fantasy filmek Amerikán kívül jobban mennek. Habár a 180 milliós gyártási költség rohadt sok(k)

Köbli Norbert (törölt) 2007.12.10. 12:26:27

És a 180 millióra még rájön egy 60 milliós P&A-költség (prints and advertising). Gondold el, mennyibe kerülhet kinyomni 3600 kópiát! Plusz egy 30 másodperces tévéspot lazán belekerül egymillióba / darab.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu 2007.12.10. 12:41:39

Akkor itt már a dvd-re irányították a teljes csapat figyelmét, hátha jól összerakják és talán kijönnek jól ebből.

CruelAngel 2007.12.10. 14:30:29

volt szerencsém kipróbálni a PSPs játék adaptációt. vannak benne jó és ratyi ötletek. mindenesetre talán az átlag filmből adaptáljunk platformjátékot kategóriánál valamivel jobb. persze lehet, hogy csak én vagyok elvakult.

wice 2007.12.10. 16:07:08

ehhehhe, megneztem az imdb-n a pontozast: www.imdb.com/title/tt0385752/ratings

aki egy kicsit is jartas a statisztikaban, az tudja, h egy ilyen pontozasos felmeresnel a haranggorbebol a maximumon es minimumon kilogo ertekek arra utalnak, h ott vkik szandekosan emelni v lehuzni akartak a vegeredmenyt. lathato, h itt kb 8 korul van a haranggorbe csucsa (azaz valszleg egy egesz jo kis filmrol van szo), viszont az 1-es es a 10-es pontokbol kiugroan sok van. elobbit valszleg a felizgatott keresztenyek, utobbit a konyvek fanatikus rajongoi es az ateistak nyomtak meg, a botrany hatasara.

szal az atlag 8-as pontszambol itelve erdemes lesz megnezni a filmet.

virtualdog 2007.12.10. 16:36:20

Hát az imdb pont nem az abszolút objektív pontértékeiről híres... egyébként sincs még túl sok szavazat (a haranggörbe szerinted-"maximuma" és csúcsa között 200 szavazat különbség van...).

wice 2007.12.10. 16:43:20

4000 azert mar eleg sok (kozvelemenykutatasnal es gyogyszerkiserleteknel siman elfogadnak ekkora mintat), es a haranggorbe mar jol latszik. de persze erdemes varni, amig tobb lesz a szavazat. v csak megnezni a filmet csutortokon, es eldonteni, h jo volt-e v sem. mindenkinek amelyik szimpatikusabb.

amugy a haranggorbe "maximumarol" nem beszeltem, csak maximum (10) es minimum (1) pontokrol. a 200 szavazat kulonbseg meg nemtom, hogy jott ki neked, mit vontal ki mibol?

Köbli Norbert (törölt) 2007.12.10. 17:05:00

Az különösebb elemzés nélkül is látszik, hogy a nem-US felhasználóknak sokkal jobban tetszett a film.

wice 2007.12.10. 17:22:38

"sokkal jobban" = 0.2 ponttal tobbet adtak? :)

btw, lehet fogadni, h a dvd-n lesz-e "director's cut".

Sempi 2007.12.13. 20:44:58

A könyv a világ egyik legjobb regénye, imádom, Kidman nagyon jól játszik, mint ahogy a kislány is, DE a film unalmas, 2 jelenetet felcseréltek, és ami fő baj: nincs befejezés. Az első rész vége az, hogy Asriel átmegy a másik világba, a filmben pedig csak céloznak rá, hogy majd egyszer megpróbálja. Bosszantó. Kicsit da Vinci kód feeling, hogy egy dokumentumfilmet készítsünk egy könyvből... ááááá...

Látványra viszont nagyon jó, gyönyörű, 3D-ben nézze meg mindenki!:D De attól még unalmas:S Peter Jaksonnak kéne újrarendeznie...;)

Sempi 2007.12.13. 20:46:46

...ja, és még valami: az első rész címe Északi fény, a fordító ennek miért nem járt utána? Az arany iránytű nagyon hülye cím szerintem! Baromira...

Chavez 2007.12.13. 22:08:18

Nem a fordító hibája, ő csak lefordította a Golden Compass-t. A hiba maximum a film eredeti címadójában lehet.

Mordor 2007.12.14. 10:28:05

Nagyon jó film. Mindenkinek ajánlom szívből.
Csak azok mondják rá, hogy rossz film akiből már elveszett a gyermek, és nem érzik át szívükben a film mondanivalóját.
Sajnálom őket.

gyermek 2007.12.15. 01:57:49

Érdekes volt végigolvasni a beírásokat... Úgy érzem, a legtöbb hozzászólóban nagyon működik az előítélet. Én olvastam mind a három kötetet, a harmadik valóban gyengébb, de az a fordító hibája is. A 3. kötetet más fordította, mint az első kettőt. Pullman elsősorban ifjúsági könyveket írt, de ez a trilógia felnőttként is nagyon élvezhető. Elképesztően jól jár az agya, remek a fantáziája és gördülékeny a stílusa. A filmet még nem láttam, de sajnos igaz lehet, hogy meg sem közelíti a könyvet. Ezen sincs mit csodálkozni, ez többnyire így szokott lenni. Kevés olyan adaptáció készül, amelyiknek a hatása vetekszik a könyv nyújtotta élménnyel. Kíváncsi vagyok, hogy a filmnek sikerül-e behozni Pullmant a köztudatba. A kinti sikeréshez képest, itthon igencsak kevesen ismerik... Pedig tényleg jó.

Niorah 2007.12.17. 21:41:47

Hát tényleg érdekesek ezek a beírások. Ezek után nagyon kiváncsi vagyok a filmre is. Azt mondjuk nem tudom mire vélni, hogy olyan ember is objektíven próbál véleményt formálni "Az Úr sötét anyagai"-ról, aki szemmel láthatólag egyáltalán nem komázza a fantasy-k világát. Azzal kicsit vitatkoznék, hogy a könyv gyermekmese. Ahhoz kicsit mélyebb értelmű, hogy egy átlagos gyermek megértse, bár kétségkívül könnyen olvasható, mégsem hasonlít például az Eragon nemes egyszerűségéhez.

Beyonder 2007.12.19. 20:32:51

Hír az indexről:
"Elítélte a Vatikán Az arany iránytű című amerikai filmet, keresztényellenesnek, istentelennek és ateistának minősítve az alkotást, beleértve Philip Pullman bestsellerszerző regényét is a Vatikán saját lapjában, a l'Osservatore Romanóban (...) A filmváltozatban az egyházra tett utalások egyike sem szerepel, a rendező ugyanis nem akarta megsérteni a vallásos nézők érzékenységét. Ennek ellenére néhány katolikus csoport az Egyesült Államokban bojkottra buzdítja a híveket, mert attól fél, hogy film megtekintése után a nézők a regényt is elolvassák."
Ezek után kiváncsi lettem a filmre.

Lione · http://darekatasukete.extra.hu 2007.12.23. 23:31:47

No... há... nem is értem... mondjuk... hm... volt 1-2 badarság ebben a filmben, ahol csak néztem, hogy "Miva??!" ... de hogy őszinte legyek, rosszabbra számítottam... szóval nem értem, mért bukott meg a film... Néhol kicsit kusza volt, össze-vissza történtek a dolgok, és lehet hogy a rendező össz-vissz csak 1x olvasta a könyvet, volt 1-2 jelenet, ami benne sincs a könyvben... a sok hülyeség ellenére (mi a szar hajtja az autókat, meg hol a boszik segge alól a fenyő, meg a CG az aletiométerben ami engem irritált, meg Iofur új neve) nem volt ez olyan szar film, mint amennyire lehordják... csak rossz irányból lett megközelítve, és az emberek ezek szerint már elunták a fantasy-t vagy épp túl sok volt nekik ez a telített sztori... hát igen, sokkal több van benne... mondjuk az idegesítő volt azért, hogy nem fejezték be... "én viszem el neki ,amire szüksége van" mondat után kihagyják a slusszpoénját a dolognak... Tanulság, ne nézzetek, olvassatok!!! Északi fény-t! Találó volt viszont Scoresby bácsi meg a nyula és Nicol Kidman is (akinek még mindig fekete hajúnak kéne lennie)... na mindegy... furcsa volt azért ezt a szorit visszalátni képernyőn... meg ugye hogy mennyire máshogy képzeltem sokmindent, viszont érdekesmód sokminden egyezett ... néhol meg kicsit szájbarágós volt... ebből látszik, hogy gyerekmozinak szánták... csak meg vannak benne olyan mondatok, amit nem biztos, hogy megért egy gyerek... úgyhogy a filmet is nyugodtan meg lehet nézni, a könyv meg kötelező minden scifi és fantasy és filózós mű rajongónak :P

virtualdog 2007.12.24. 01:28:38

"Hír az indexről: (...) Ezek után kiváncsi lettem a filmre."

Ez a vallásellenesség csak Amerikában meg a Vatikánban ekkora téma, szerintem Európában még a vallásos embereket sem fogják érdekelni ezek a dolgok, odaát viszont még ma is menetrendszerűen készülnek a "Miért nem létezhet Isten?" és a "Bizonyítékok, hogy a Biblia igaz!" jellegű könyvek (amiket Douglas Adams olyan zseniálisan kifigurázott a H2G2-ben.

sisko12 2007.12.28. 21:45:09

Hello!

Én a film előtt sose halottam a könyvről. Megvettem a tesómnak karácsonyra.
A lényeg: én 5 nap alatt elolvastam a 3 kötetet, pedig relatív vastagok. Szerintem még véletlenül se gyerekkönyv. És messze túl mutat a Narnia keretein. A filmért kár, jobb dolog is kisülhetett volna belőle.

Bijjuss 2008.01.06. 21:54:15

Én sem hallottam a film előtt a könyvekről. De engem már a címe megfogott. Imádom a fantasy storykat. Gyűrűk ura, Harry Potter, Eragon, Narnia. És persze ez a történet sem maradhatott ki a sorból. Ezt is megnéztem a moziban, karácsony után. Előtte pár nappal megvettem könyvben, az első részt épp a buszon olvastam ki, mikor mentem a moziba. Így már nagyjából tudtam mit várjak a filmtől. Nekem nagyon bejött. Túl vagyok már a második könyvön is, már csak a harmadiknak kéne nekikezdeni, de annyira kiváncsi voltam, hogy úgy egy órával ezelőtt elolvastam belőle az utolsó pár fejezetet, de csak futólag, nem mindent. Tudom, hülye szokás, hogy az eleje helyett a végével kezdem. Megérte. Így most már le sem fogom tenni a harmadikat sem. Fura az egész trilógia, de élvezetes és különc. A többi fantasyhoz képest. Nem tudom az amerikaiak hogy vannak vele, de nekik sztem sosem tetszik semmi...rendesen. Én örülnék neki, ha a trilógia másik kettő részéből is csinálnának filmet. Ha pedig nem lesz... :(

Bijjuss 2008.01.06. 22:06:01

Lione: az sztem is idegesítő, hogy nem fejezték be rendesen. Irritált az egész. Ott van a könyv végén még Lord Asriel és Mrs Coulter találkozása, Roger halála, stb...a film végén meg csak Lyra, Roger, Pan, Iorek, Lee és Serafina utaznak a léghajóval és dumálnak...kész! Legalább rendesen befejezhették volna, azzal a kb. negyed órával még nem ártottak volna semmit, gondolom...mind1...ennyit erről!

M 2008.01.08. 10:58:30

A könyvben nem a hibákat kell keresni,hanem egyszerűen hagyni kell,hogy elsodorjon kikapcsoljon a történet!
Ez a könyv nagyon jó arra amire ki lett találva.Arra,hogy simogassa a gyermeket benned!!!

Száva 2008.01.20. 13:59:42

Ha nekem kellene véleményt mondanom, akkor azt mondanám hogy nem érdekel mit mondanak róla az ostoba és fantáziátlan amerikaiak. Szerintem ez igenis jó film, jó történettel, jó szereplőkkel és zenével. egyszóval minden jó. Én szeretem az ilyen fantáziadús és képzelőerőt igénylő filmeket

BR 2008.02.23. 17:39:35

Nekem is az a véleményem, hogy egészen kellemes és élvezhető film volt. Én is olvastam a könyveket és elkell, hogy mondjam egyáltalán nem hasonlítható össze a Narnia-krónikái történeteivel. Ez sokkal részletesebb és komolyabb történet. A filmesek a könyv hangulatát nagyon jól eltalálták és a szereplők is zseniálisak voltak. A kislány szereplő egyedül kiüti a Narnia krónikái mind a 3 gyerekszereplőit tehetségileg. A zene meg egyszerűen lenyűgöző mintha erre a műre szabták volna.

De valóban én is hiányoltam benne a részletek magyarázatát, ami miatt igazán haragszok a filmesekre, hiszen a Gyűrűk ura sikere után igazán megtanulhatták hogy mennyit jelent a jó kidolgozás, ez egyértelműen forgatókönyvhiba. Ezektől eltekintve egészen kellemes kis filmet kaptam. Nem is tudom hogy miért volt olyan ellenszenves annyiak számára, vagy csak az volt a probléma hogy nem volt benne elég vér és brutalitás mint ahogy eddig megszoktuk a filmek többségénél?

jegimacko 2008.03.06. 15:50:16

Nekem a könyvek tetszettek, de nem gyerek téma. Akik nagyon kritizálták a filmet, olyan szempontból joggal tették, hogy a könyvek ismerete nélkül sokszor nem érthető a film. Ez a rendező hibája! Sokaknak ezért nem is tetszett. A fő témát a film nagyon elhallgatta, de még így is tiltakozott a Vatikán!
A Gyűrűk Urával nem hasonlítható össze. Az egy alapmű, ahhoz foghatót sokáig nem fog írni senki.

KaraSaraqan 2008.05.28. 20:44:17

Nosss... bár tudom hónapok óta senki, azért én mégis most.

A történet: zseniális a maga nemében. Pullman jól láthatóan utánajárt a totemizmusnak, remekül visszaadta annak problematikáját (mindenkinek más és más a toteme, vagy van közös totem), illetve beleszőtte az Aesopus óta ismert "állatokkal szimbolizálunk emberi tulajdonságokat" megoldást. Remek, ahogy a szolgáknak loncsos szőrű kutyák a daimónjai, az őröknek/katonáknak dobberman-jellegű ebek, a vad, sztyeppei népeknek farkasuk van többnyire, stb.

Tehát egy komplett állatszimbolika is meghúzódik a háttérben, és végig remekül le lehet a kislányfőhősnő belső állapotát mérni Pan átalakulásain.

Az meg, hogy nem is annyira burkoltan egyházellenes (és NEM vallás/hit-ellenes), nem is baj. A Narnia krónikái amúgy is keresztény propagandafilm, kell a mérleg másik serpenyőjébe egy ilyen mesefilm.

Amúgy a keresztényeknek már csak azért sem lehet bajuk vele, mivel kőkeményen bele vannak szőve a kereszténység számára is alapvető etikai tanítások a történetbe, mégsem lett belőle egy "a fehér puritán angolszász erkölcsiség az egyedüli erkölcsiség".

Látványvilágával nincs gond, aki meg ismeri a történetet, az legfeljebb azt bánhatja, hogy jobban rámentek a látványra, mint a mondanivalóra, de hát ez hálivúd, ezt eszik a Zamcsik.

Lyar · http://www.yvai.5mp.eu 2008.06.01. 19:14:49

Szerintem nagyon jó ez a film!A H.S.M. volt a kevencem e már a The golden Compass(Az Arany Iránytű)!Ja honlapverseny indul a: www.yvi.5mp.eu
Jelizzetek!

Lyra · http://www.yvai.5mp.eu 2008.06.01. 19:16:31

Bocsi az előző komment neve:
Lyra nem Lyar
Boccs!

_Henrik_ 2008.06.01. 22:01:26

Megnéztem először egyedül, hogy utána megnézheti-e Lilla lányom. Én annyira nem élveztem, de fentebb említett kiskorú kifejezetten igen. Egyértelmű kijelentéssel tudomásomra hozta, hogy többszöri megnézésre érdemesnek tartja. Álmos vasárnap délutánokra pont jó lesz. Ő nézi én meg "pihentetem egy kicsit a szemem".

nina 2008.07.30. 11:38:16

a film szar!!!!!!!
olvassátok már el a könyvet!!!!!!!!!!!!!!

anetta 2008.08.16. 19:44:46

Szerintem nagyon jó lett a film, akármit is mondtok. Én sírtam, mikor az a hülye Mrs.Coulter azt mondta a Lyrának, hogy ű az anyja. És ne mondjátok, hogy akkor nincs érzékem a fimekhez, mert van, csak ti anyázzátok össze!

cojsz 2008.08.17. 11:32:40

Én az olvasás mellett teszem le a voksomat, aztán ha van szabad másfél óránk, egy kis mérgelődés kedvéért megnézhetjük a filmet is, hogy lássuk, mennyi összefüggést és fontos dolgot hagytak ki. Maga a film szórakoztató, oké, nem rossz, de a könyv elgondolkodtat, még ha nem is valós problémát boncolgat, azért rávilágíthat egy-két dologra. Na mendegy. Szigorúan szvsz.
süti beállítások módosítása