Namármost. Nem akarom én annak a halovány látszatát se kelteni, hogy bárki téved, de. De ha az Index Moziblogjának adatszárazan informatív értesítője alapján én rákészülök egy erkölcsi, érzelmi és percepciós tűrésküszöböket ajtófélfástul széjjelszecskázó, nobudget Jodorowsky rettenetre (ami ráadásul pusztán az előétek Moctezuma Őrültek házához…), akkor már hadd ne Paul Morrissey (látens buzi) Beethoven-interpretációját kelljen végigsze… végigszemlélnem. (Sőrés Zsolt – remélem, ő volt az – tartalmi-formai szempontokból is roppant igényes kedvcsinálójáért természetesen ezúton is köszönetet mondanék.) Ez év október 12-én ugyanis még a Zeneszerző néma tapsviharban sorozat várakozásokhoz mérten mindenképpen és sajnálatosan szalonképes darabja került vetítésre. Az est.hu-t böngészve derül fény arra a sajnálatos tényre, miszerint a programmódosulás hátterében kegyeleti okok húzódnak meg (elhunyt Néray Katalin Széchenyi-díjas művészettörténész).
A nagy nehezen fellelt, és remélhetőleg már végleges időpontokkal szolgáló, official hirdetmény végtelen szerénységgel hívogat. „Underground”, „avantgárd”, „absztrakt”, „bizarr”, „B”, „mágikus-misztikus”, „pszichedelikus”, sőt, minden becsvágy nélkül még egy „metafilm” szócska is felpillant az első sorokban, és Nacho Cerdá nevét is bizonyára pironkodások közepette, a tárgyilagos tájékoztatás kényszerében kanyarintották a kedvcsinálóhoz. A Ludwig Múzeumban futó Láthatatlan Filmek Klubjának aktuális szériája, a Rémület határok nélkül… beválogatott filmjeivel persze könnyedén legyint szét minden olcsó ironizálást, ezt demonstrálandó (csak most, csak itt, csak Nektek) itt a tuti:
Október 26.: Paul Morrissey: Test Frankeinteinnek (1973, olasz-amerikai, angol nyelven)
November 23.: Alejandro Jodorowsky: A nyakkendő (1957, francia)
valamint
Juan López Moctezuma: Őrültek háza (1972, mexikói, angol nyelven)
December 7.: Shyam Ramsay-Tulsi Ramsay: Az ősi templom (1984, indiai, angol felirattal)
December 21.: Nobuo Nakawaga: Pokol (1960, japán, angol felirattal)
Noha arról, hogy Cerdá szolidan beígért, belsőséges hullabaszása, az Aftermath (szaftos ízelítőül egy kép alant) ritmikus cuppanásaival mikor fogja a nyugodalmat zargatni a MűPában, nem szól a fáma, a szigorúan talajközeli árak (egységes 0Ft) talán elegendő invitáló erővel bírnak.
Utolsó kommentek