Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Rémület határok nélkül: horrorfilmek Bollywoodtól Dél-Afrikáig

2007.10.17. 07:58 Parraghramma.

Namármost. Nem akarom én annak a halovány látszatát se kelteni, hogy bárki téved, de. De ha az Index Moziblogjának adatszárazan informatív értesítője alapján én rákészülök egy erkölcsi, érzelmi és percepciós tűrésküszöböket ajtófélfástul széjjelszecskázó, nobudget Jodorowsky rettenetre (ami ráadásul pusztán az előétek Moctezuma Őrültek házához…), akkor már hadd ne Paul Morrissey (látens buzi) Beethoven-interpretációját kelljen végigsze… végigszemlélnem. (Sőrés Zsolt – remélem, ő volt az – tartalmi-formai szempontokból is roppant igényes kedvcsinálójáért természetesen ezúton is köszönetet mondanék.) Ez év október 12-én ugyanis még a Zeneszerző néma tapsviharban sorozat várakozásokhoz mérten mindenképpen és sajnálatosan szalonképes darabja került vetítésre. Az est.hu-t böngészve derül fény arra a sajnálatos tényre, miszerint a programmódosulás hátterében  kegyeleti okok húzódnak meg (elhunyt Néray Katalin Széchenyi-díjas művészettörténész).
A nagy nehezen fellelt, és remélhetőleg már végleges időpontokkal szolgáló, official hirdetmény végtelen szerénységgel hívogat. „Underground”, „avantgárd”, „absztrakt”, „bizarr”, „B”, „mágikus-misztikus”, „pszichedelikus”, sőt, minden becsvágy nélkül még egy „metafilm” szócska is felpillant az első sorokban, és Nacho Cerdá nevét is bizonyára pironkodások közepette, a tárgyilagos tájékoztatás kényszerében kanyarintották a kedvcsinálóhoz. A Ludwig Múzeumban futó Láthatatlan Filmek Klubjának aktuális szériája, a Rémület határok nélkül… beválogatott filmjeivel persze könnyedén legyint szét minden olcsó ironizálást, ezt demonstrálandó (csak most, csak itt, csak Nektek) itt a tuti:

Október 26.: Paul Morrissey: Test Frankeinteinnek (1973, olasz-amerikai, angol nyelven)

November 23.: Alejandro Jodorowsky: A nyakkendő (1957, francia)
                      valamint
                      Juan López Moctezuma: Őrültek háza (1972, mexikói, angol nyelven)

December 7.: Shyam Ramsay-Tulsi Ramsay: Az ősi templom (1984, indiai, angol felirattal)

December 21.: Nobuo Nakawaga: Pokol (1960, japán, angol felirattal)

Noha arról, hogy Cerdá szolidan beígért, belsőséges hullabaszása, az Aftermath (szaftos ízelítőül egy kép alant) ritmikus cuppanásaival mikor fogja a nyugodalmat zargatni a MűPában, nem szól a fáma, a szigorúan talajközeli árak (egységes 0Ft) talán elegendő invitáló erővel bírnak.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr85198131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.17. 08:05:08

"Test Frankensteinnek"? Az "Hús Frankensteinnek"! (Flesh for Frankenstein). És valószinűleg Morrissey legjobb filmje. Egyébként le a kalappal a válogatás előtt - és ezek tényleg le fognak nyomni Nacho Cerdá filmeket? Le vagyok nyűgözve. Meg is vették a vetítési jogokat? :)

vittorio 2007.10.17. 08:48:12

Ez igen!

groundwalker 2007.10.17. 09:25:08

És magyar felirat miért nincsen? :(

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.17. 09:51:07

Hogy miért nincsen madzsarszki felirat? Mert kevés akkora lúzer van még ebbe a országba, mint... mint én.

Vetítési jogok? Micsoda alaptalan vádaskodás ez itt, kérem szépen! (Same on you, Mr. Wostry!)

Elton pedig bi. Tudom, mert leellenőriztem.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.17. 10:24:20

Jé, csak most vettem észre, hogy ki lett vágva a durcis kvázi-fricskám az expozícióból. Hogy őrölnek a zindex malmai, hahh! (Amúgy, valszeg így a legjobb :)

Oscee 2007.10.17. 12:15:10

Heh, én is így jártam, csak én a szept. 28.-ai vetítéssel, mikor is a '36-os Un grand amour de Beethoven c. filmet néztük meg.
Túléltem, csak nehéz volt nem elaludni rajt...

Viszont jövő héten ott leszek, az fix.

proci 2007.10.17. 12:45:49

az Argento film is kimarad akkor?

Dr. No 2007.10.17. 14:11:29

Inkább informájjá hánykó kezdik?!

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.17. 14:29:49

hatkó.

nem. nem reggel.

(Feri: kitették a zindexesek, gigalol)

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.10.17. 16:16:37

végre egy élvezhető blog, és akkor itt is buziznak.. pff

Dr. No 2007.10.17. 16:17:31

Ha nem reggel, a' jó, mer akkó állatot, traktort etetök.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.17. 16:34:38

bobby: mi itt annyira liberálisok vagyunk, amennyire emberileg lehetséges. Feltétlenül pejoratív, ha valakiről kimondjuk, hogy buzi? Szerintem nem. (Pl. az én egyik kedvenc szinészem Udo Kier, aki aztán... ihaj...)

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.17. 17:20:50

A szóban forgó Morrissey dolgozat attribútuma Ludwig unokaöccséhez (Dietmar 102percigistudokmogorváncsücsöríteni Prinz konstans jutalomjátéka!) fűződő kötődésének aránylag triviálisan patológiásra szabott megjelenítése. Kurvára és teljesen ekvivalens szemantikailag, hogy buzi, vagy hogy homoszexuális. (Természetesen az ilyen embereket – értsd: a melegeket – mélységesen és brutálisan vetem meg, ha csak meglátok egy férfit lilába hajlósan kék – pöttyös – ingben, pavlovi lendülettel csulázom szemen, és amíg a tájékozódó készségét igyekszik finnyás törlő mozdulatokkal visszakaparintani, én mögé lopózok, és jól… jól tomporon billentem!) És onnan, hogy tartalmilag hű vagyok a film valóságához (naaagy-naaagy önmegtartóztatások árán), engedtessék má meg nekem, hogy úgy forgatom a lúdtollat, ahogy a kedvem tarcsa… De belátom, mindenkinek mástól sajog a szépérzéke. Az én talpam pl. a verbálprüdériától szorul ökölbe.

És most tök idéznék egyet Sickratmantől, ám helyette csak annyit mondok: Balássó, most, ertéell.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.17. 17:21:47

Dr. No: csak szólok: már időszerű a fagyálló!

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.10.17. 17:59:24

P.:"Kurvára és teljesen ekvivalens szemantikailag, hogy buzi, vagy hogy homoszexuális."
Ebben egyetértünk. Te mégis fontosnak tartottad zárójelben megjegyezni. Vajon miért nem azt írtad, hogy három kutyája van? Vagy hogy 15évente cseréli az autóját? A szépérzéknek ehhez amúgy semmi köze.
W.F.: nem feltétlenül pejoratív, de szerintem nem is ad RELEVÁNS információt az írásban foglaltakhoz. Vagy szerintetek igen?

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.17. 18:18:38

Nem tudom, nem láttam azt a bizonyos Beethoven-interpretációt. Láttam viszont a Frankenstein-filmjét, és annak az esetében bármelyik kritikus, aki elfelejt megemlékezni róla, óriási hibát követ el, ugyanis Morrissey szexuális orientációja nyilvánvaéóan sokmindent befolyásolt benne, tartalmilag és esztétikailag egyaránt... Igazság szerint, olvasva Parraghramma válaszát, valószinűleg a Beethoven-fillmel is ez a helyzet. Asszem most olyan esetben akarsz politikai-korrektkedni, amelyben felesleges.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.17. 18:24:45

b.:Szótárazd ki az "attribútum"ot is, és akkor nem írsz feleslegesen olyat, hogy "mégis fontosnak tartottad zárójelben megjegyezni". A Beethoven unokaöccse című, fondorlatosan frivol filmecske legrelevánsabb információja, hogy vajon mire erektálHAT egy vén, rigolyás fasz, aki nem mellesleg fajának egyik legdurvább zsenije is.

A gyengébb idegzetűekre is gondolva már most bejelentem grandiózus-polgárpukkasztó tervemet: az elkövetkező firkálmányaim valamelyikébe beleírom azt, hogy (karfát megmarkolni): "KUKI".

Méghozzá kéccer...

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2007.10.17. 19:02:55

szarok a prüdériára. mindössze ostobaságnak tartom a prüdériát összekeverni a primitívséggel:)
részemről befejeztem, kár hogy csak egyikőtök értett meg, és ő is csak félig. további jó írogatást.

groundwalker 2007.10.17. 23:31:22

na ti homofóbok inkább meséljétek már arról az indiai horroról! :D tök izgalmasan hangzik. sokat beszélnek benne? odamegyek és nem értek egy szót se annak nincs értelme, de ha csak gyilok van meg belezés egzotikus módon akkor miért ne. :D látott már valaki indai horrort?

Beyonder 2007.10.18. 10:32:31

Én csak pakisztáni horrort láttam:
www.imdb.com/title/tt0360232/

Nem volt túl félelmetes, ráadásul a kötelező táncbetétet se nagyon merték kihagyni, de legalább nem énekeltek hozzá.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.18. 10:50:07

Én meg sikongtató lábrázást kapok a bollywoodi filmektől, és nem a musicalbetétek miatt...

groundwalker 2007.10.18. 14:40:50

(...de hogy miért az örök titok marad!? :))

Szóval a pakisztániak is táncikálnak. Azt horrorban különösen nem szeressük.

proci 2007.10.18. 16:27:14

úgy néz ki a Suspiria meg elmarad:( kár, pedig engem az érdekelt volna a legjobban.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.19. 11:41:28

proci: nyugi, nemsokára lesz Suspiria vetítés, csak nem ennek a filmklubnak a keretében. És magyarul!

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.19. 11:43:23

groundwalker: hogy miért? Ha már a cikk hozzászólásai közt ránkfogták, hogy homofóbok vagyunk, nem állok meg félúton, és megkockáztatom a rasszista jelzőt is. Ami bollywoodi filmet láttam, azokok mind olyan mértékben voltak bárgyúak, szuperhülyék, hogy elég egy életre. :)

groundwalker 2007.10.19. 12:08:30

Az imdb-n egy kommentár szerint (részlet): "...the songs are good.". Szóval énekelnek benne. Akkor biztos nem nézzem meg.

Magyarul? Itthon beszélik ezt a nyelvet is? :D

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.19. 12:13:18

Fentebb azt írtam, hogy "azokok", úgyhogy úgy látszik, én nem. :)

proci 2007.10.20. 05:44:08

Wostry Ferenc: van valami konkrét információ? ugye a magyarul az magyar feliratot jelent?:)

az angol felirat nekem nem probléma (meg az anime-szeretetem miatt úgyis hozzá vagyok szokva az angol subhoz).

mondjuk ettől függetlenül tervbe van véve a filmek végignézése... vagy legalábbis bepróbálása, ha tényleg nagyon rossz a helyzet, tudom mikor kell menekülőre fogni:)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.20. 08:55:17

proci, külddj egy levelet a drillerKUKACt-online.hu címre, és majd jövő héten, mikor szétmennek a tájékoztatók, kapsz te is. Ja igen: magyar felirat.

proci 2007.10.21. 16:05:22

köszi a választ.

Zorro de Bianco · http://feherzoltan.blogspot.com 2007.10.23. 05:16:16

Az lehet, hogy én ezt a Test (azaz Hús) Frankeinsteinnek filmet 14-15 éve valami kis zugmoziban 3D-s szemüveggel megtekintettem? De komolyan, hol vetítették ezt akkor, nem tudok rájönni...
Mint megrögzött „látens buzinak\\\" azért Udo mellett Joe Dallesandro „alakítása\\\" maradt meg. De tényleg: imádtam, csak azóta nem találom sehol sem.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.10.23. 07:45:27

Biztos láttad korábban, ugyanis ha nem láttad volna, nem tudnád hogy tényleg 3D a film, eredetiben. :)

Zoli, most akkor fóbok vagyunk vagy nem, te mondd meg! ;)

Zorro de Bianco · http://feherzoltan.blogspot.com 2007.10.26. 04:56:54

Akkor ok, 3D. :)
Megmondjam a tutit? :P
Nem tudom, hogy mi homofóbia van abban, ha valaki egy látens buziról leírja, hogy az?...
Azért a Frankeinstein eléggé ki van erre hegyezve (igaz, akkor már éppen tisztába jöttem magammal, így nem mondhatom, hogy sugallt a film), persze, mondhatnánk Warhol... :)
Nekem tetszett Ádám írása, és a „píszí" határain belül lavírozott, amit egyébként utálok, úgyhogy jobban tenné, ha nem venné figyelembe!

Zorro de Bianco · http://feherzoltan.blogspot.com 2007.10.26. 05:03:46

Viszont a Jodorowskyt de megnéztem volna... :I

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.26. 09:52:36

Maradjunk annyiban, hogy zuhogó esőben, egy esernyővel én nyargaltam el az Ibolyából augusztus 10-én éjjel K.P.-vel. (Szal a bobiperu féle, hőzöngve funkcionálanalfabéták feltolhatják maguknak a wécépumpát. Jól. Oszt majd utána okosíccsanak.)

Miaza "píszí"?

gyz 2007.10.26. 11:12:16

politically correct. g_ondó_lom.

Beyonder 2007.10.26. 13:23:33

Kiaza K.P. és hogy jön ő ide?

Amúgy bobbyperu (szvsz) nem hőzöngött, csak beszólt. Erre vannak a kommentek kitalálva, nem? :)

Zorro de Bianco · http://feherzoltan.blogspot.com 2007.10.29. 00:06:10

Az, hogy K.P.-vel elnyargalsz, milyen módon kötődik a cikkhez? Illetve van köze itt bárkinek ehhez? (Mellesleg ma este K.P.-t kérdezve sem értette a célzást - de ez már mélyen privát.)
Pontosan: "Píszí"=politically correct.
Beszólni meg lehet, csak én társalgok úgy fórumokon, mintha nem ott lennék. :)

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2007.10.29. 10:29:50

Hibát követtem el. (Hiába, rutin teszi a maestrot.) Bocsánat. Ha tehetném, az utolsó 4 kommentet törölném, az hozzászólások szerzőinek pedig küldenék egy-egy csokit.

Bocsánat.
süti beállítások módosítása