Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

A hobbit: Váratlan utazás

2012.12.11. 15:34 Geekblog

hobbit.jpgIsten áldja a 3D-t.

Na ezt se hittem, hogy valaha leírom. Pedig a 3D menti meg Peter Jackson feleslegesen hosszú, háromrészes új eposzának első fejezetét (meg majd a többit is, gondolom) attól, hogy vizuálisan a Barátok közt legintimebb pillanataira hasonlítson. A videotechnika még mindig messze jár attól, hogy filmes hangulatot legyen képes a pórusaiból kipréselni.

A 3D segítségével azonban Jackson valami mást tákol össze, szó szerint: a nagyfelbontású videó és a harmadik dimenzió házassága meghökkentő intimitást kényszerít Zsákos Bilbó, a törpkommandó és Gandalf kalandjaira, akik Smaugot, a rettenetes sárkányt indulnak elűzni a törpök egykori fővárosából. Mégegyszer: a film nem működik 2D-ben, háromdés szemüveg nélkül a képi világ döbbenetes élettelen és lapos. A hobbit az első film az utóbbi évek 3D-revivaljának történetében, amely valóban életfontosságúvű teszi, hogy az orrunkra biggyesszük azt a bumfordi szemüveget.

3D-ben azonban a videovilág kivirágzik, és ahogy teret nyer, attól részletessége, nagysága, belakhatósága szinte a szemünkön kívüli/melletti/túli érzékszerveinkkel  is kiélvezhetőnek hat (ez persze illúzió csupán, de ha már mindenképp bűvésztükközünk a térrel, akkor ez sikeres trükknek mondható). És ettől nem lesz Jackson vizuális játszadozása közröhej tárgya: a 48 framerate-es videó kölcsönhatása a 3D-vel életképes.

Ugyanakkor totálisan felesleges, és sosem túd túlnőni azon, hogy ne pusztán Jackson önnön hatalma fitogtatásának látszódjon.

Éppen úgy, mint maga a film is, amely kétségtelen, hogy egy kellemes és látványos fantasyeposz, ám sajnos úgy ki van párnázva ráérős félórákkal, mintha egy plasztikai sebész szilokonos bödöne lenne. A nyúlfarknyi könyvet három darab háromórás dörgedelemmé nyújtani Jackson megalomániájának egyértelmű jele, és már az ebbe az első részbe paszerolt sztoriadagot is simán el lehetett volna mesélni gyorsabban, egy csattanós másfélórás filmben. Rengeteg minden mehetett volna a dzsuvába (a tündék tanácsa például ebben a jelenlegi formájában mintha direkt a néző idegelése végett létezne), a törpök elhúzott bemutatása pedig lehetett volna jóval gyorsabb. Sokan panaszkodtak, hogy a Gyűrűk Ura filmváltozatából kimaradtak a könyv dalai – nos, itt ilyesmiben nincs hiány, hőseink többször is dalra fakadnak, amely a szinkronizált változatban, a nyögvenyelős prozódia miatt szuperciki.

Ettől függetlenül sokkal rosszabb is lehetett volna ez a videóra forgatott, háromdés egotrip. Eleve egy olyan film, aminek törpök a főszereplői, nem lehet totális bukta.

82 komment

Címkék: fantasy

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr164960007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.11. 15:40:21

"A nyúlfarknyi könyvet három darab háromórás dörgedelemmé nyújtani Jackson megalomániájának egyértelmű jele,"

köszönöm!

az első tervek óta ezt mondom, hogy egy film se jönne össze belőle, nemhogy 3, és mind majd vagy több, mint 2 óra...

kaamir 2012.12.11. 15:49:33

Peter Jackson a Törjön ki a frász után elvesztette az eszét. A GyU-trilógiával, meg a King Konggal Michael Bay-i mélységeket súrolt, a Komfortos mennyországgal meg felállította a giccs új mértékegységét.
Most meg - úgy tűnik - beállt Zemeckis, Lucas és Cameron mellé a technika-fetisiszta, önjelölt mozimegmentő rendezők táborába.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.12.11. 15:51:52

@kaamir: szerintem még mindig a BAD TASTE, a legelső filmje a legjobb. És azt picsa pénzből csinálta.

Rusznyák Csaba 2012.12.11. 16:05:31

Spoileres kérdés (azoknak, akik nem ismerik a könyvet): hol ér véget az első rész?

K.Leslee 2012.12.11. 16:46:00

@kaamir: A Komfortos menyorszag(borzaszto ez a magyar cim) egy kifejezetten rossz film, de a tobbi filmjet egy napon nem lehet emliteni Michael Bay-jel.

Will McAvoy 2012.12.11. 17:10:10

Na, de akkor most Bács Ferenc maradt Gandalf magyar hangja vagy petíciót kell indítani?

szkristof92 2012.12.11. 17:17:36

@kaamir: Mivel mindkettőjüknek láttam az összes filmjét, nyugodt szívvel mondhatom, hogy Bay és Jackson nem éppen ugyanaz a kategória.

A cikk pedig, rövid, tömör és lényegre törő.

Máté B Pongrácz · http://kulton.hu 2012.12.11. 17:20:59

Szerintem meg a Braindead a legjobb filmje (a Bad Taste-t még nem láttam, mert nem sikerült angol nyelven beszereznem még).

A filmet meg megnézem és valószínűleg tetszeni fog, az, viszont már látatlanba egyértelmű, hogy túl lett húzva. Sajnos Jackson is egyre megalománnabb.

Viszont lenne egy technikai kérdésem: A magyar mozik 2D vetítései nem csak sima 24 fps formátumúak? Mert akkor meg ugye normálisan nézz ki.

vargatom 2012.12.11. 17:51:40

Miért tesz mindenki úgy, mintha ez kizárólag Jackson döntése lett volna és még csak véletlenül sem a stúdió utazna a +50% jegyárbevételre?

spontan · http://erdekessegek.info 2012.12.11. 19:02:06

" a film nem működik 2D-ben"

2D-ben a 24 fps verziót kell nézni, úgy tudom, a legtöbb moziban így fog menni, és csak néhány helyen 48-cal kísérletileg

TheTolkienReader 2012.12.11. 19:23:26

A egyik kedvenc könyvem a Hobbit. És az is marad. Az első trailer óta, amikor megpillantottam a törpöket, gondjaim vannak Jackson koncepciójának befogadásával: nekem a könyv mese, nem eposz.
Világos, hogy ezt a trilógiát, amit nyugodtan nevezhetünk a GyU előzményfilmjeinek nem adaptációként, hanem önálló filmekként kell elfogdni, ami a Hobbit alapján készült.

Egyik szemem sír, a másik meg... node nem is tudom, mit csinál a másik.

Kár. Nagy kár ezért.

Ttr

Circus 2012.12.11. 19:27:42

Csak egy nevet mondanék - Bombadil Toma.

Nyilván megnézem ezt is, de azért 1200 oldalból, illetve 500 (?) oldalból 3-3 filmet forgatni...

Mortanius 2012.12.11. 19:43:14

@Wostry Ferenc: Ez komoly? Magányos hegy csak a történet végefelé van.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.12.11. 19:45:00

@Mortanius: A TÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁVOLBÓL pillantják meg :)

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.12.11. 19:55:34

hahaha, legyen csak hosszú és lassú, azt szeretem

a sok fiatal meg legyen csak büszke arra hogy csak a pörgős filmet élvezik, és higgyék csak közben azt hogy ez a magasabb intelligenciájuk ismertetőjele muhahaha :)

Wild Colonial Boy 2012.12.11. 20:07:59

Csak egy rövid komment a Melyik Jackson legjobb filmje témához? The Frighteners :)

Rusznyák Csaba 2012.12.11. 20:23:41

@Wostry Ferenc: Ja, ezzel nem vagyunk nagyon kisegítve:) Cselekményben hol ér véget? Mert nem tudom - nem akarom - elhinni, hogy tényleg csak a könyv harmadáig jut (ugyanis elvileg a harmadik rész már csak kis részt Hobbit lesz, nagy részt LOTR-függelékek, a két sztori összekötése)

vladimir964 2012.12.11. 20:30:34

Már a Gyűrűk ura sem volt egy nagy durranás. Dögunalmas, baromira elhúzott, középszerű színészekkel eljátszatott képeskönyv. Elég kritika, hogy az akkor 11 éves lányom nagyjából háromnegyed óra múlva lekapcsolta a tévét azzal, hogy érthetetlen és unalmas. És valóban igaza volt: annak aki nem olvasta a könyvet, totális anarchia az egész érthetetlen kapcsolatrendszerrel. Az ilyen feldolgozások pont ezért nem is jók, hisz nem állják meg önállóan a helyüket.
Más: volt szerencsém végigröhögni a 70-es években készült country dalokkal telespékelt rajzfilm Hobbitot. Lehet hogy P. Jackson azt nem látta, de ott sikerült 70 percbe (egy óra tíz percbe) belerakni az egész történetet, és még így is voltak benne üresjáratok. Mit lehet ezen 3 x 3 órába nyújtani?

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.12.11. 20:34:25

@Rusznyák Csaba: ez a promóscroll, ami még akkor készült, mikor még csak 2 filmről volt szó, elég jól összefoglalja ennek az első epizódnak sztoriját, és ami itt az utolsó kép, az a filmben a finálé. A scrollról kimaradt a Troll Town jelenetsor, ami a filmnek egy meglehetősen nagy részét elfoglalja.

Ja, és a Trollkirály herezacskó álla valami totálisan disturbing

SPOILER pdl.warnerbros.com/wbmovies/thehobbit/app/thcc_thescroll.jpg

Rusznyák Csaba 2012.12.11. 20:39:28

@Wostry Ferenc: jujjjjj. akkor ez a film tényleg egy egyharmad könyv...

MiZo81 2012.12.11. 20:47:58

Az 1978-as Gyűrűk Ura rajzfilm nem fedi az egész történetet, kb. a második könyv végéig játszódik. (Még a bővített, 128 perces verzió is.) :)

Will McAvoy 2012.12.11. 20:55:48

@vargatom: +1, Del Toro sem Peter Jackson miatt szállt ki.

Maya-- 2012.12.11. 21:13:13

még 3 nap, s én is nézem. addig újra nézem az LOTR-et, az extended verziót, s persze hang a maximumon. az LOTR volt életem első legnagyobb moziélménye. szuper. minden szempontból kedvelem. amúgy én is 10 éves voltam, de tudtam követni jól a sztorit. amúgy a mai napig nem igazán értem, hogy miért tartják sokan nézhetetlennek. bár argumentálták már legalább 1000-en ezerszer, de semmit nem értettem ezekből, mig a filmet igen.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.12.11. 21:19:01

nem tudom elképzelni hogy mi minden lesz még benne ha már ebben a részben megpillantják a hegyet. De komolyan. A második résznek meg az lesz a vége hogy smaug kinyitja a szemét? Persze olyan lassan hogy az ember ki tud menni előadás közben pisálni meg elszívni egy cigit. Elegem van holywudból. Stop-mo szörnyeket akarok látni műtermi díszletek között enyhén zizegős szélű blue-screen trükkel meg nagy üveglapokra festett olaj mattokkal. Amúgy a Gyűrűk urát 20-szorra újraolvasva is az a véleményem hogy a LOTR filmek szarok. Kivéve a kézműves cuccokat, azok mondjuk tényleg ott voltak meg Gollum se volt szar. Aragorn, Gandalf jó volt meg Miranda Otto. Ja igen, talán a rohani rész volt a legjobb.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.12.11. 21:39:30

SSSSSSSSPOILER

@Somló November: rossz hírem van... megpillantják a hegyet ÉS Smug kinyitja a szemét

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.12.11. 21:41:55

Egymás mellé raktam a két könyvet. Még viccnek is rossz a Hobbit három része!

vargatom 2012.12.12. 08:17:24

@TheTolkienReader: "gondjaim vannak Jackson koncepciójának befogadásával: nekem a könyv mese, nem eposz"

Ezzel az a gond, hogy maga Tolkien fűzte össze a Hobbitot meg a Gyűrűk Urát.

Nekem kb. az volna az értelmezésem, hogy ugyanazt a fiktív történelmet mutatja be a kettő, csak Bilbo amolyan nagypapás-mesélgetős stílusban írta meg a maga részét, Frodó meg valamivel elfogulatlanabb, tárgyilagosabb stílusban.

Jackson meg valamivel közelebb hozta a kettőt a maga feldolgozásában - bár úgy hallom, hogy azért a Hobbit jóval családbarátabb film lett, kevesebb vérrel és több... viccelődéssel?

Régi Péter 2012.12.12. 08:54:53

Szombaton nézem meg a Sugárban, és utána majd majd jól ideírom a véleményemet trollként.

Régi Péter 2012.12.12. 08:58:15

@MiZo81: És ki mondta hogy lefedi?

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2012.12.12. 11:21:50

@kaamir: szégyen! egy olyan ember aki 3 dollárból Bad Taste szintű remekművet csinált valaha...:-/

Happy Zoidberg 2012.12.12. 12:57:42

Oké. Geekblog. Most vonom kérdőre a hitelességedet.

Jackson NEMCSAK a Hobbitot filmesítette meg, hanem a FÜGGELÉK azon részeit is, amik a Hobbit alatt játszódnak, de a könyvbe nem kerültek bele.

Amúgy a változatosság kedvéért örülnék már egy olyan kritikának is, ami több, a számodra a filmben rosszul sikerült dolgok fikázásánál. Nem túl profi hozzáállás.

Köszönöm szépen!

MiZo81 2012.12.12. 14:16:11

@Régi Péter: Vladimir964 mondta egy korábbi kommentben. :D :D :D

"Más: volt szerencsém végigröhögni a 70-es években készült country dalokkal telespékelt rajzfilm Hobbitot. Lehet hogy P. Jackson azt nem látta, de ott sikerült 70 percbe (egy óra tíz percbe) belerakni az egész történetet, és még így is voltak benne üresjáratok. "

Régi Péter 2012.12.12. 15:52:09

@MiZo81: Hát ez az. Van egy Gyűrűk Ura rajzfilm, ami kb. a 2. könyv végéig játszódik. És van rajzfilm a Hobbitról is, arról írt Vladimir. De a kettő nem ugyanaz! A Hobbit rajzfilm egyrészes és lefedi a könyv egész cselekményét.

Régi Péter 2012.12.12. 15:55:46

Basszus ez hihetetlen! Máris fönn van egész film a neten:

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=n2QvbMywLq4#

Persze ruszki, kézikamerás, de azért mégis. A 3d persze nem jön át, sőt a sok CGI is elég elmosódott.

MiZo81 2012.12.12. 17:41:44

@Régi Péter: Hehe, ez jó! Tényleg elnéztem! :D :D

Nerve 2012.12.12. 21:59:53

@Rusznyák Csaba: Elvileg? Ezt olvastad valahol? Van még erről információd? Elég megnyugtató lenne tudni, hogy így van.

Rusznyák Csaba 2012.12.13. 07:14:01

@Nerve: Úgy rémlik, olvastam valahol, nem sokkal azután, hogy bejelentették a trilógiát, de ha ez a film a könyv egyharmadát fedi csak le, akkor valószínűleg nem egészen igaz...

Nerve 2012.12.13. 07:24:51

@Rusznyák Csaba: Hát, ja. De:
A két film vágása közben döntöttek csak a harmadik rész elkészítéséről, ez még lehet bíztató. Némi spekuláció után pedig arra a következtetésre jutottam, hogy az a bizonyos egy árva kép a második részből (Bilbó a kincsekkel-ez gondolom csak nem spoiler...) is azért került fel, hogy valahogy jelezve legyen, hogy eljutunk a történetben addig a pontig. Onnan meg már nem nagyon van hova húzni-nyúzni a mesét. Én bizakodom mindenesetre.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.12.13. 11:35:19

Nem megalománia ez a 3 rész, csak piti szarfacsarás a t. producerek részéről.

Amúgy nagyjából mindegy, mit habzik itt és még millió más helyen a közönség, úgyis megnézik elegen, a kassza cseng, a befektetők örülnek és már keresik is a géniuszt, aki fasza forgatókönyvet tudna csinálni a Sonkádi Egyed gazdából vagy Tolkien elfeledett, 1912-es bevásárlócetlijéből minimum 15 prequelben.

szoni_ 2012.12.13. 11:48:14

ha a 3D a legjobb benne, az már régen rossz...
a trailerben a dal tényleg szép...de magyarul?...eh

rettentó 2012.12.13. 13:53:50

Szerintem a GYU-val ellentétben A hobbitnak jót tett a rajzfilm. Tartok tőle, hogy a törpök A hobbit ewokjai lesznek, és a film hosszúsága eleve riasztó, mert a könyv tényleg rövid szösszenet minden monumentalitás nélkül. Azért azt még senki sem írta, hogy nem nézi meg. Lesz ebből is remake, mire megvénülünk, nyugi :-)

Elmeboy 2012.12.13. 13:55:40

Van ám régi live action mozi is, bár ebben a verzióban a feliratozó elég nagyvonalúan értelmezte az orosz eredetit:

www.youtube.com/watch?v=Sl7w2Z0vGpA

kaamir 2012.12.13. 13:57:28

@Elmeboy: Én nem nézem meg (vagy majd 10 év múlva, amikor ebből is olyan matiné lesz a Cool TV-n, mint a Gyűrűk urából :D)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.12.13. 14:29:19

Rettentó:

Én is egész jól kibírom azt a pár évet, míg leadják valahol a tévében.

vargatom 2012.12.13. 23:12:43

@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Na de azt a tévéből nem fogod tudni eldönteni, hogy ez a 3D + 48 képkocka per másodperc dolog akkor most totál hülyeség, vagy esetleg mégis tud valamit

Tiger Woods 2012.12.14. 13:31:47

a könyvet nem olvastam, de az biztos, hogy martin freeman figurája hatvanhárommilliószor szimpatikusabb, mint frodo és kis meleg barátai. az elején kicsit megijedtem, hogy musical lesz belőle, de végül jobban élveztem az utsó két gyu-nál együtt.
azért jackson egyszer visszatérhetne a jó braindead-vonalhoz.

Régi Péter 2012.12.14. 18:00:30

@Tiger Woods: Esetleg a leszbikus tinikhez (Mennyei teremtmények).

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.12.15. 12:09:26

Vargatom: Nem nagyon mozgat az ilyen parasztvakítás, ez van.

Régi Péter 2012.12.16. 21:46:54

Végre sikerült megnéznem, és őszintén szólva én nem értem a fikázódókat. A regény cselekménye szépen kiegészítve a könyvben csak említett mellékalakokkal. (Azog, Barna Radagast). A törp király egy hájas középkorú, csuklyás törp helyett, (aki a könyvben hasra esik Bilbó lábtörlőjén) egy fiatalabb, heroikusabb fazon. A törpök motivációja nem egyszerű kincsvadászat (mint a könyvben) hanem sokkal magasabb szintű: hontalanok, vissza akarják szerezni a hazájukat (nem mellesleg az aranyat is.) Az egész hobbitos könyv-cselekmény jobban hozzá lett igazítva a Gyűrűk Ura alapsztorihoz, mint magában a könyvben: megjelenik a Fekete Mágus (Szauron), és Szarumán már kavarja is a szart az ő érdekében. Az eleje egyáltalán nem unalmas: megjönnek a vicces törpök (sokkal jobban ki vannak dolgozva, mint a könyvben) és mindent fölzabálnak. Nem zavaró a törpök éneke sem, max csak a béna magyar szinkronszöveg. A 170 perces filmből a 45 percben indulnak el a Megyéből: ennyi vidám rész kell is az utána jövő komor események miatt. Utána meg akció akció hátán: eszméletlen látványos. A könyvbeli jelenetek fölturbózva: kőóriások nem csak a távolban dobálóznak, hanem rajtuk ülnek a szereplők, akiknek az élete így komoly veszélyben van. A könyvben alig említett konfliktusos törésvonalak dramaturgiailag sokkal jobban kibontva törp - tündér ellentét, törp - Bilbó ellentét stb. Manókirály strummája zseniális. Valószínűleg igaz, hogy pénzszerzés motiválta a soványka könyv 3x3 órában való megfilmesítését, de ha egyszer nézhető és színvonalas az a 3x3 óra akkor hol a gond? Jackson megcsinálta a maga turbó verzióját, más meg másmilyet (pl. rajzfilmek), hol itt a baj? Különösen az idei év gyatra sci fi fantasy felhozatához mérve markáns a különbség a többi hollywoody filmalkotáshoz képest (bárgyú Hófehér és vadász, Prometeus, John Carter, vagy a szuperbéna, cselekmény nélküli, videoklip Titánok Haragja2). A HFRről nem tudok nyilatkozni, én normál 3dben néztem meg, az tűrhető volt, habár amikor forgott a kamera a tájon, sajnos elmosódott volt kissé.

OriginalBateman 2012.12.17. 08:29:48

"a film nem működik 2D-ben, háromdés szemüveg nélkül a képi világ döbbenetes élettelen és lapos."

én direkt a 2D-vel kezdtem. ha a GYU képileg lapos volt, akkor ez is az, mert sok változás nincs a minőségben. ám akinek a GYU képi világa lapos volt, az nem tudom mitől pörög fel ebben a témában:) biztos láttátok ezt 2D-ben? vagy a 3D-s verziót nézte a cikk író szemüveg nélkül?;)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.17. 09:02:44

hát nálam még a 3d se mentette a filmet.
3x is majdnem elaludtam.

rettentó 2012.12.17. 12:58:45

@Régi Péter: kösz az egyéni véleményt, szükség van más hangokra is.

Rusznyák Csaba 2012.12.17. 13:09:01

Egy-két hónapja néztem újra a (bővített) LOTR trilógiát, és még sokadszorra is óriási élmény volt, de ez a film sajnos untatott. Semmi, egyszerűen semmi nem indokolja, hogy három óra teljen el egy normál könyv normál 60 oldalával. A plussznak belevitt "eposzibb" szálak pedig, amik a LOTR-hoz való szorosabb kapcsolást szolgálják, nagyon csúnyán kilógnak (köztük leginkább a cikkben is említett tündetanács, ami unalmas, érdektelen, és SEMMI fontos nem hangzik el benne, viszont vitatkoznak valamin, amin soha nem világos, hogy miért kell rajta vitatkozni). Még úgy is csalódás, hogy mire beültem rá, az elvárásaim már lényegében nem léteztek...

Maya-- 2012.12.17. 16:39:22

én pedig arra gondoltam, hogy Jackson biztosan nagyon ismeri Tolkien munkásságát, s abból rakta össze ezt a filmet. azért lett 3 rész meg 3 óra meg 3D meg minden. s ha nem így van, akkor szomorú..:(

Régi Péter 2012.12.17. 19:05:07

@Rusznyák Csaba: Kedves Csaba és cikkíró! Világért sem szeretnék veletek folyton ellenkezni, de én egyáltalán nem így emlékszem a "tünde tanácsra". Először is milyen tünde tanács? Amin Galandriel, Elrond, Gandalf, és Szarumán vesznek részt Völgyzugolyban a kőteraszon? Az nem is tünde tanács, hiszen Gandalf és Szarumán nem tünde. Másrészről ugyebár az a tétje, hogy támogatják-e a törpök küldetését vagy sem. A végén Szarumán javaslatára eldöntik, hogy nem. Már itt is kiviláglik, hogy Szarumán a setét erő ébredését (Fekete Mágus felbukkanása, orkok, trollok lehúzódása északról, mittoménmilyen gonosz penge megtalálása) igyekszik elbagatellizálni, hiszen a sunyi kis féreg már nyalván itt is szimpatizál Szauronnal. Így végül is van tétje, nem üresjárat. Az más kérdés hogy végül is a törpök a "tanács" döntésére tekintet nélkül meglépnek. De ha meg maradnának, Szarumán nyalván beintene nekik, s mivel az 5 mágus közül ő a leghatalmasabb... A későbbi részekben meg majd - hacsak Jackson nem teljesen hülye - Szarumán még rájuk tol valami kisebb-nagyobb nehézséget. Úgyhogy az a rész teljesen rendben volt, különösen a döbbenetes Völgyzugolyi építmények, és a jól megkomponált fantasy táj díszletei között.

Rusznyák Csaba 2012.12.17. 21:30:21

@Régi Péter: tünde tanács, fehér tanács (akkor meg abba kötsz bele, hogy Gandalf szükre), nem mindegy?

A LOTR függelékek szerint Szarumán (itt még) nem fújt egy követ Szauronnal, épphogy magának akarta a gyűrűt, és meg akarta akadályozni, hogy Szauron kaparintsa meg (mert már sejtette, hogy keresi) - később pont ezért dönt mégis úgy, hogy Gandalfékkal kiűzi Dol Goldurból azt a bizonyos "fekete mágust". (már vizionálom, hogy a filmverzióban Szauron úgy fog megmenekülni, és elkullogni Mordorba erőt gyűjteni, hogy végleg korrumpálja Szarumánt a csata alatt)

De mindegy, hagyjuk a könyvet, elvégre Jacksonék itt-ott amúgyis eltértek tőle.
Amiért nincs értelme a jelenetnek: mi a francot érdekli Szarumánt a törpök küldetése? Merthogy annak rohadtul semmi köze se a gyűrűhöz, se Szauronhoz. Egy darab érv nem hangzik el, hogy miért nem támogatja Szarumán a küldetést, vagy hogy akár miért KÉRDÉS EGYÁLTALÁN, hogy támogatja vagy sem. Csak egy töltelékdumálás az egész, amivel valahogy igyekeznek A hobbitot jobban belepasszírozni a LOTR későbbi eseményeibe. Csak sajnos nincs normálisan megírva.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.18. 09:01:20

@Régi Péter: nincs tétje, hiszen a törpök meg se várják a döntést hanem elindulnak, sőt Gandalf "javaslatára" már azelőtt, hogy a tanácskozás elkezdődött volna.

Régi Péter 2012.12.18. 09:09:21

@Rusznyák Csaba: Hát ugye azért kérdés, mert a későbbi gyűrűháborúban Smaug vélhetően nem a törpökkel meg a tündékkel lenne, hanem az orkokkal, Szauronnal és Szarumánnal. Egy igazi tömegpusztító fegyver. Ha pedig Thorin visszaszerzi a királyságát, akkor ott megint lesz egy erős törp királyság a gyűrúháborúban, amely Szauron ellen lesz. Persze ez Jackson teszi majd egyértelművé, nem Tolkien - mondom én, aki nem ismeri a függeléket részletesen.

vargatom 2012.12.21. 11:28:24

@Keresztény szellemiségű luxuskurva:

Nna, most hogy megnéztem végre 48fps-ben, végre tapasztalatból beszélhetek - engem maximálisan meggyőzött a technológia.

Igen, a kis zárt térbeli közelieknél kicsit furcsa, meg amikor a valós forgatási fényviszonyokhoz képest a color gradinggel totál átalakítják, az nagyon zavaró (a valóságot még napszemüvegben se látod ennyire megszűrve és ez ütközik az elérni kívánt hatással).

Furcsa módon sokszor a CG elemek tűnnek valósabbnak, de ez is inkább arra utalhat hogy még meg kell szoknia a filmes stábnak ezt az új eszközt.

Amikor viszont működik, az valami egészen döbbenetes élmény. Nekem ilyen távolságérzetem moziban még nem volt, mint amit egyik-másik tájképnél elértek. Egy alkalommal pedig elkezdtem behúzni a lábamat, mert azt hittem hogy valaki át akar menni előttem - na az meg az egyik törpe volt az előtérben, és a periférikus látásomat teljesen átverte.

Nem biztos hogy minden filmhez jó lesz, van amit biztosan nem akarok ennyire átélni... De a fantasy-scifi műfajhoz tökéletes. James Cameron meg az Avatar folytatásaival simán meg fogja dönteni a saját bevételi rekordját csak a 48 (vagy 60?) fps miatt.

Tiger Woods 2012.12.21. 13:49:23

@vargatom: tegnap elrángattak, hogy nézzük má' meg eredeti nyelven is (ahhoz ugye nem jár 3d élmény). sajnos így tényleg elég közepes a produktum.

geomayler 2012.12.23. 17:21:39

Nekem a HFR verzió kimondottan rontott az élményen, a régi némafilmes darabos mozgást idézte a szereplők mozgása, mintha gyorsított felvétel lenne.

A nyúlszánon vágtató madárszaros Barna Gatyamadzag meg paródiává silányította a film első felét, ez szerintem bőven nagyobb bűn, mint a Baljós árnyakban volt a fogatverseny meg Jar-Jar.

A kőóriásoktól kezdve lett élvezhető a film.

A goblinkirályon kívül még a trollok voltak a leggusztustalanabbak. Míg azonban a goblinos rész a film legjobbja, a trollos simán kihagyható lett volna a fingós viccek szintjére lesüllyedő egészében.

És igen, a dalt angolul kellett volna hagyni, feliratozva, magyarul nagyon gyenge.

K.Leslee 2012.12.23. 22:35:13

Nem volt unalmas.Tetszett.

Maya-- 2012.12.29. 21:49:22

nekem is tetszett. de mig az LOTR-nél 10 éves voltam, itt talán még kevesebb is jól jött volna. lehet, hogy a Hobbitot Tolkien még kissebbeknek írta mint a Gyűrűk Urát. csak sejtem, mert nem olvastam ezt a vékony könyvet, csak az LOTR-t. elimerem, hogy 10 év alatt sokat fejlődött a technika, meg most van 3D meg minden, de azt is el, hogy kb. ugyanilyen arányba visszazuhant a mesélés. és ez rossz. :(..ha ezt látom előbb, s nem az LOTR-t, akkor én mostanra nem is néztem volna ennyi filmet..ja, a zene továbbra is nagyon jó.

K.Leslee 2012.12.29. 22:19:18

A LOTR elso resze sokkal unalmasabb volt.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.30. 08:45:13

@K.Leslee: nem volt unalmasabb. Vagy én voltam egy 10essel fiatalabb és megengedőbb, de akkor elég volt az újdonsága, a tájak, a jelmezek, hogy ne legyen unalmas.

Nah 2012ben ennyi nem elég. :S

K.Leslee 2012.12.30. 09:56:31

@doggfather: szerintem pont olyan volt a Hobbit, mint a LOTR. Marmint a hangulatat es latvanyvilagat tekintve. En ugy ultem be ra, hogy haromoranyi pofazasra meg eneklesre szamitottam, erre egy tok mozgalmas sztori volt. Az egyetlen dolog amit fel tudnek roni neki, hogy kisse repetitiv. Mi mast kellett volna meg teejesitenie ennek a filmnek? Mert szerintem mindent amit vallalt tokeletesen teljesitette 2012-es szinten.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.30. 13:07:50

@K.Leslee: ez az, hogy pont olyan volt, mint a Szövetség, és közben eltelt 10 év, felnőttünk.

K.Leslee 2012.12.30. 13:19:01

@doggfather: felnottunk, egy fantasy gyerekkonyvrol beszelunk, amit felnottek is szivesen olvasnak. Miben kellett volna a Hobbitnak erettebbnek lennie?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.30. 15:04:36

@K.Leslee: nem jól fogalmaztam én "értem túl" hozzá valószínűleg.

és ez érdekes, mert a képregényekhez nem, csak a fantasyhoz.

K.Leslee 2012.12.30. 15:29:39

@doggfather: ezt viszont nem kerheted szamon a filmen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.30. 16:43:11

@K.Leslee: természetesen nem, de ilyen az ember, mindez a film hibája, és a film a sz.r természetesen, én nem lehetek gyarló.:)

Rusznyák Csaba 2013.01.01. 12:55:54

@K.Leslee: a LOTR első részében már rég menekültek a gyűrűlidércek elől, amikor itt még nagyban zabáltak az asztalnál

K.Leslee 2013.01.01. 13:48:07

@Rusznyák Csaba: igen, az eleje valoban hosszu volt, de utana....

endberg 2013.01.24. 09:03:42

Na, tegnap megnéztem a Hobbit. Elég nagy negatív előítélettel láttam neki, mert ugye a GY.U. azért elég sok kívánni valót hagyott maga után, meg sok helyről olvastam is sok ekézést a hobbitról, meg ugye a 3*3 órás formátum, meg a 3d, stb.

Ehhez képest nagyon pozitívan csalódtam. Azt kell mondjam, hogy a 3 óra elhussant, (pedig nem történt benne sok minden), és sokkal jobb érzésekkel jöttem ki a filmről, mint bármelyik Gyűrűkuráról.

1. Nagyon szimpatikus a szereplőgárda. Sikerült az önnön fennköltségüktől feszélyezett karakterek helyett olyanokat mozgatni, akik két lábbal a földön állnak. A törpök nagyon jók. Változatosak, viccesek, harsányak, de nem olyan béna humorforrások mint Gimli volt, hanem élvezetes, sokrétű figurák. Az ifjú Bilbó megintcsak nagyon jó választás, sokkal hobbitabb, mint a GYU nyálas-buzis-szenvelgős vagy éppen kényszeresen vicces hobbitjai. Gandalf persze jó, és mivel itt nem kell állandóan sötét próféciákat harsognia, sokkal több helye van megmutatni emberi oldalát.

2. Peter Jackson, bár szerintem továbbra se egy jó rendező, de nagyon dícséretre méltóan megfogadta a kritikákat, amiket a GY.U-ért kapott. Lassított a tempón, nem egyszerűsített, így már belefértek olyan dolgok, mint a törpök énekei, vagy a hosszas történetmesélések, vagy Középfölde szépségeinek bemutatása. (a Gy.U.ban ugye főleg a horrorra gyúrt rá, így elveszett a mesebeli szépség, ami viszont itt nagyon jól átjön.). Javított az elfeken (akik még most is a legkevésbé úgy néznek ki, mint én elképzeltem, de már nem egy rakás rideg, natura lakótelepi beképzeltt segg, hanem valamelyest elfogadhatóbb, szebb, tündéribb figurák, főleg Galadriel, illetve már Völgyzugoly is kezd olyan hely lenni, ahol el tudom képzelni a tündeéletet. Sajnos Elrondra nekem még mindig Smith ügynök árnyéka vetül, de ez az én személyes problémám)

3. Sokkal "jobb" gonoszokat kapunk. Ugyan ezek is vastagon gonoszak, (ráadásul CG mind), de ezzel együtt is nem csak ordítani, és üvölteni tudnak, hanem élnek, vannak érzelmeik, és van is rá idő bemutatni őket. Talán csak Szarumán ugyanolyan béna, de hát Christopher Lee már csak olyan, átsugároznak rajta a Hammer évek kliségonoszai.

4. ugyan az akciók időnként megalománok, de van idő két gyakás között ráérősen nézni a törpöket, a tájat, és a végtelenül részletesen kidolgozott világot. Még az ork design is sokkal jobb lett. (amúgy nem tudja valaki, az original Hobbitban orkok voltak, vagy valami más rémek? Mert ha jól emlékszem manónak voltak fordítva, de mivel mesének lett fordítva, simán lehet hogy eredetiben orkok voltak)

5. Nincs benne szenvelgés és szenvedés. (lásd Frodo-Samu) Van ugyan pár szájbarágott életbölcsesség, de semmi olyan, ami ne férne bele egy mesébe.

Persze, itt is eltértek sokban az eredetitől, de szerencsére már túl régen olvastam, hogy kiakadhassak rajta (mintha a törpök a mesében csak simán a kincsre mentek volna, meg mintha Thorin is egy öregebb törp lett volna, meg még pár dolog), meg volt pár necces rész (P.J. aki alapvetően horror rendezőnek való, nem tud mit kezdeni a kedves figurákkal, így inkább paródia felé tolja el őket, lásd nyúlfogat és madárfosos hajzat)

Az fő baj a filmmel, hogy nem ezzel kezdte így P.J., és akkor a Hobbit trilogy után csinálhatott volna egy Gy.U. filmet (mondjuk akkor az kb. 6-8 részbe fért volna így bele), és akkor kaptunk volna egy igazán szép, nagy mesét, amiben nem a horror és a gyakás dominál (ahogy a könyvben sem)
süti beállítások módosítása