Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Öregember vénember. Mi lesz a ’80-as évek akcióhőseivel?

2012.09.12. 06:00 Rusznyák Csaba

expendables201.jpgÜlök a moziban, nézem A feláldozhatók 2-t, és nagyon nem tetszik, amit látok. Nem ér különösebb meglepetésként, elvégre már az első részért sem voltam oda, de egyszeri nosztalgiának a pongyola írás és a trehány rendezés ellenére elment. És ha már a nosztalgia volt benne a lényeg, gondoltam, nem járhatok rosszul a folytatással: még több ’80-as évekbeli arc boldog gyerekkoromból, még nagyobb nosztalgiaérzet. Csakhogy ezúttal a koncepció már az alapjainál darabokra hullik, és azon veszem észre magam, hogy az egész stábból egyedül Jean-Claude Van Damme jelenlétét élvezem. Mindenki más úgy csinál, mintha az egész egy nagy vicc lenne, és rájövök, hogy ezek a veterán muszklikirályok a szándékaikkal ellentétben nem rehabilitálják azt a stílust, amire cirka negyedszázaddal ezelőtt a karrierjüket építették, hanem temetik. És még csak nem is szépen, hanem ormótlanul, esetlenül, szégyenteljesen. De erről később.

Előbb megéri kicsit elmélázni Sylvester Stalonne, az egész „hozzuk vissza a tökös-izmos-férfiállatokat a moziba” – mozgalom éllovasának egy két évvel ezelőtti interjúján, amiben Tim Burton Batmanjét tette felelőssé a klasszikus akcióhősök bukásáért, mondván, hogy a film vizuális stílusa, effektjei és Michael Keaton mesterséges „felizmosítása” új irányba terelte a műfajt. Igaza lenne? Persze, hogy nem. Kezdjük mindjárt azzal, hogy az amerikai akcióhős eleve nem feltétlenül volt muszkuláris: ha visszatekerünk a ’70-es évekbe, ott találjuk Steve McQueent és Clint Eastwoodot, az akkori két legnagyobb ikont, és már ők sem elsősorban a testi fölényükkel tarolták le az ellenséget. De őket és társaikat még egyébként is más fából faragták, problémás, kiüresedett, lázadó karaktereket hoztak, akik az ólomzuhatagok és üldözések között a saját egzisztencialista drámájuk levében főttek. A korszak komplikált, negatív zeitgeistjének kényelmetlen realitásából (vietnámi háború, Watergate) azonban idővel elegük lett a nézőknek, és az izomhősök képviselte egyszerűség („jóember ölni rosszember, közben minden robbanni”) tökéletes eszképizmusnak bizonyult. Elég csak megnézni, honnan indult a Rambo-sorozat, és hová futott ki.

burtonbatman01.jpgDe a Batman bűnbakká avatása nem csak a társadalmi-politikai körülmények (amik Ronald Reagen távozásával ismét megváltoztak – véletlenül pont az akcióműfaj átalakulása idején) figyelmen kívül hagyása miatt hiba, hanem azért is, mert addigra már több szög is volt az izomkolosszusok koporsójában.  Mel Gibson verte be őket, illetve, még inkább, Bruce Willis, akit Stallone most sajátjaként ölel keblére A feláldozhatók-filmekben, pedig az ő hőstípusa pont drasztikusan más volt. John McClane (és Martin Riggs) olyan emberi, esendő és sebezhető volt, amilyenek Stallone és társai soha nem mertek, és nem is akartak lenni (maga John Woo is emiatt tartotta unalmasnak az akkori amerikai akcióhősöket). Belépett az átlagember: nem kellett már félisteni külsejűvé felpumpálódni ahhoz, hogy egyedül szállj szembe egy hadsereggel. (Minderről bővebben itt és itt.)

Abban viszont igaza van Stallonénak, hogy az effektek, a stílus, a koreográfia, a technika idővel dinoszauruszokká öregítette az olyan jeleneteket, mint Schwarzenegger (majdnem) meztelen bunyója a hóban, a Vörös zsaru elején. Majd jöttek a Keanu Reevesek, a Matt Damonok és persze a szuperhősök, olyan, a zsánerben korábban elképzelhetetlen színészekkel, mint Tobey Maguire és Seth Rogan. Csakhogy a muszkliemberek sosem tűntek el, ezt pedig pont Stallonénak kellene a legjobban tudnia, hisz ő vette maga mellé sidekicknek Jason Stathamet (tessék megnézni, milyen ügyesen összerakott oldschool akciófilm lett pl. A biztonság zálogából). Ő, Dwayne „The Rock” Johnson, Vin Diesel, Gerard Butler és társaik hol több, hol kevesebb sikerrel, de továbbviszik a ’80-as évek örökségét. Él az a stílus, pusztán annyi történt, hogy a monopóliuma szűnt meg, mert az amerikai akciófilmet az elmúlt évtizedekben rengeteg hatás érte más országokból és műfajokból, és látványosan diverzifikálódott. Innen nézve kicsit izzadságszagú Stallone erőlködése, hogy „visszahozza” azt, ami valójában nem is tűnt el. (Bár azt hiszem, az izzadságszag ide pont passzol.)

johnrambo01.jpgNem is a stílust hozta vissza, hanem saját magát és a kortársait, őket viszont, el kell ismerni, roppant hatékonyan. 2005-ben egy lyukas garast sem adtam volna érte, hogy a Rambo és a Rocky újjáélesztése bármiféle sikerrel járhat, mégis bebizonyosodott, hogy van rá piac, és nem is feltétlenül kicsi és szeszélyes – elvégre azóta is veszi fel a hasonló produkciókat, és még egy egészen új brandet (A feláldozhatók) is támogat (bár láthatóan enyhülő hévvel). De itt kanyarodunk vissza a bevezetőhöz, ahhoz, hogy Stallone a legutóbbi filmmel saját létjogosultságát kérdőjelezi meg. És még csak nem is azért, mert a stáb több tagja is sokkal rosszabbul fest már a vásznon, mint anno Roger Moore az utolsó Bond-filmjében (Schwarzenegger különösen kiábrándító látvány, komolyan aggódtam a nyitójelenetben, hogy ha Terry Crews kicsit sokáig néz rá csúnyán, akkor összeesik), hanem mert pont azoknak a trendeknek fekszenek le, amiket befeszített bicepsszel, szúrós tekintettel szemen kéne köpniük.

Hadd ne kelljen már egy filmben, ami büszkén hirdeti oldschool mivoltát, gagyin fröcsögő CGI-vért (meg tüzet, helikoptert stb.) látnom, hadd ne kelljen a nyitójelenet után közel háromnegyed órát várnom a következő akcióra, és közben azt néznem, hogy a csapat egyik tagja milyen jól főz. És még mindig nem ez a legnagyobb baj. Hanem az, hogy az egész film egymást érő kikacsintások, parodisztikus-önironikus jelenetek sorából áll. Ha akció van, akkor meg kell idézni egy-két ’80-as évekbeli klasszikust, a szereplőknek poénkodniuk kell saját magukon és az említett filmeken, ki kell vigyorogniuk a nézőre, és ha behozzák Chuck Norrist, akkor neki el kell mondania egy Chuck Norris-viccet (ez a jelenet eddig az egész idei év mélypontja). Persze, tudom, posztmodern, önirónia stb. De ezen már réges-rég túl vagyunk, már a ’90-es években ott volt Az utolsó akcióhős, a True Lies, az önreflexió már nem újság, manapság szinte minden második film csinálja. A Sikoly 4 is ott bukott, hogy Wes Craven azt hitte, a metafiction még mindig meg tudja lepni a közönséget.

fastfive01.jpgA feláldozhatók 2 akkor működhetett volna (egy kompetens íróval és rendezővel), ha leszarja mindezt, és egyszerűen egy tökös-dögös-kemény akciófilmmé válik, ami, szemben minden mai posztmodern trenddel, csakazértis komolyan veszi magát egy durva, kétórás zúzás erejéig (legalább annyira, mint az első rész). Akad ilyenre példa ma is, ott a Fast Five, ami a tavalyi év legszórakoztatóbb akcióorgiáját hozta. És még csak nem is kell a fináléját felemlegetni: megvan, ahogy The Rock üldözi Vin Dieselt a riói favelákban? Utóbbi leugrik egy tetőről, előbbi utána, ugyannak a bodegának az ablakán keresztül, mire Diesel lassítva, röptében fordul meg, hogy megnézze magának, miféle eszement bed máderfáker ront rá így. Ez a pár másodperc annyi gyönyörű, esszenciálisan ’80-as évekbeli erőtől, energiától és csodálatosan büdös tesztoszterontól duzzad, amiről az önmagán röhögő A feláldozhatók 2 összes akciójelenete együttvéve is csak álmodozhat.

Ezért élveztem Van Damme játékát: egyedül ő hozta nyílegyenesen a rábízott szerepet, ment, lőtt, parancsokat vakkantott, pörgőrúgással esett neki Stallonénak, és nem ment le előtte spárgába csak azért, hogy kikacsintson a nézőre. És aki azzal jönne, hogy „a fiúk” már túl öregek ahhoz, hogy önirónia nélkül akciózzanak, annak ajánlom figyelmébe Stallone legutóbbi Rambóját. Meg lehet azt oldani. Mert ha már ők sem veszik komolyan magukat, akkor tőlem mit várnak? Ez volna a himnusz a ’80-as évek akciófilmjeihez? Egy rakás rossz vicc? És ha már ennyire ellentmondanak önmaguknak, és harsányan, bután elkomolytalankodják az egészet, akkor mire véljem a melodrámai szálakat az ifjú partner elsiratásáról, a kiöregedett hősök nehéz, bús életmódjáról és az önként megtagadott szerelem szívet-lelket tépő tragédiájáról (amivel kapcsolatban egyébként meg vagyok lepve, hogy még nem élezik rajta a karmaikat a feministák)?

expendables2vandamme.jpgHová tart mindez? A harmadik részben Clint Eastwood szövegkönyvének fele olyan beszólásokból áll majd, mint a „Make my day” és az „’Bout time this town had a new sheriff”? Harrison Fordnak egy akciójelenet közben kiürül a fegyvere, mire lekap a falról egy ostort, elbánik vele az ajtón épp berontó rosszfiúval, és cinikus félmosollyal megjegyzi, hogy „te akartál először lőni, mi”? Willis magára húz egy véres trikót, és „yippee ki yay motherfucker”-ezik? Schwarzenegger felváltva kiabálja, hogy „I’ll be back” és „I’m back”? Gyermekkorunk titánjai bohócokká lettek, és a közönséggel való összesomolygásuk azt a képzetet kelti, hogy erőlködve ragaszkodnak egy letűnt kor emlékeihez, tudván, hogy semmi másból nem tudnak profitálni, mert egyébként nem kellenek már a kutyának sem. Pedig ennyire azért nem lenne rossz a helyzet, csak ésszel és méltósággal kellene öregedniük a vásznon.

Talán az egyes színészek külön filmjei még tehetnek érte valamit, hogy helyreálljanak a dolgok, bár nem fest túl rózsásan a helyet. A The Tomb (Schwarzeneggerrel és Stallonéval) az első képek alapján túl steril benyomást kelt, a Bullet to the Head úgy néz ki, mintha a ’90-es években forgatták volna a videótékák polcaira, egyedül a The Last Stand tűnik valamelyest ígéretesnek (és persze ott van Bruce Willis, aki – szerencsére – egy külön kategória). De A feláldozhatók harmadik részétől már egyenesen félek, és hamarosan a közönség is ráun a puszta nosztalgiafaktorra – hosszútávon nem lesz elég, hogy „nézd má’, ott van Arnold és Sly”, jó filmeket kell csinálni, és ezek hiányában már most lanyhul az érdeklődés, csak rá kell nézni a bevételekre és a visszajelzésekre. Így múlik el egy világ dicsősége, és nem Batman meg egyéb szuperhősök, hanem annak a világnak a prominens alakjai miatt.

68 komment · 3 trackback

Címkék: akció filmelmélet 80 klassix

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr324769274

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A TEK-en szúrt ország 2012.09.12. 20:29:24

A terrorizmus réme elérte hazánkat. Egyelőre nem tudni, hogy az azeri baltás gyilkos miatt felháborodott örmények, vagy a szíriai felkiszabadító akció kapcsán az Alka Ida valamely sejtje, vagy esetleg az Orbán Viktor megbuktatására készülő MOSZAT ügynö...

Trackback: A TEK-en szúrt ország 2012.09.12. 20:29:19

A terrorizmus réme elérte hazánkat. Egyelőre nem tudni, hogy az azeri baltás gyilkos miatt felháborodott örmények, vagy a szíriai felkiszabadító akció kapcsán az Alka Ida valamely sejtje, vagy esetleg az Orbán Viktor megbuktatására készülő MOSZAT ügynö...

Trackback: A TEK-en szúrt ország 2012.09.12. 20:28:27

A terrorizmus réme elérte hazánkat. Egyelőre nem tudni, hogy az azeri baltás gyilkos miatt felháborodott örmények, vagy a szíriai felkiszabadító akció kapcsán az Alka Ida valamely sejtje, vagy esetleg az Orbán Viktor megbuktatására készülő MOSZAT ügynö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.09.12. 06:43:25

Nagyon jo kritika, bar mivel meg nem lattam a filmet, nem tudok vele vitazni, vagy egyet erteni. De a lenyeg atjött, es az elgondolkodtato. Mindenesetre a Bruce Willis-t, mint külön kategoria, remelem egyszer egy bövebb postban kivesezed. Szivesen olvasnam...
Ja, es köszönöm a korai aktivalast, ez most nagyon jol jött igy az ejszakai müszak vegefele. :-)

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.09.12. 06:48:04

Csodalatos, az elözö kommentem elveszett az eterben. :-(
Remek kritika, bar meg a filmet nem lattam, de a mondanivaloja atjött.
Midenesetre Bruce Willis-t, mint külön kategoria, remelem egyszer reszletesen kivesezed egy postban. Erdekelne nagyon...
Ja, es köszönöm a korai postaktivalast, nagyon jol jött igy az ejszakai müszak vegen. :-)

Sz.Lacc · http://fusslaci.blog.hu/ 2012.09.12. 06:49:06

Csessze meg a blogmotor, az egyiket töröljetek. Köszi!

deveraux 2012.09.12. 07:38:10

Kicsit sajálom, hogy egy ilyen remek filmet már csak kritikus szempontból tudnak nézni sokan. Én ezeken a filmeken nőttem fel, most is betéve tudom a szövegeiket, és ez a film pont ezeket a régi emlékeket hozza vissza, és nem csak leutánozza, de hozzá is tesz. Valóban kezd kihalni a macsó akciófilm, és hála Slynak hogy ezeket visszahozta. Kezdve a Rockyval, Rambon át és most az Exp. Nem baj ha a mai fiatalok éreznek egy kis valódi adrenalint, és nem csak csillogó Edward vámpírokat látnak. Persze kicsit, nem kicsit saját magukat parodizálták, de ezeken lehetett a legjobbakat röhögni. Történettel meg nem kell foglalkozni, mert ezeknél a filmeknél mindig egy volt a lényeg, legyen egy cél amiért a hős küzdhet. Lehet ez egyszerű bosszú, vagy hogy elrabolják egy szerettét. Na mind1, a lényeg hogy én nagyon örülök hogy végre megint igazi férfiak voltak a moziban, és remélem lesznek is még.

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 08:32:08

@deveraux: Én azt sajnálom, hogy lépten-nyomon a Twilighthoz mérik ezeket a filmeket. Milyen jogon? Olyan szinten nincs semmi közük egymáshoz, hogy azt kifejezni is nehéz. Ha valami, akkor a szuperhősfilmek és a Michael Bay-féle CGI-zúzások vannak az a maszkulin akcióhősök helyett, kivéve, hogy nem HELYETTÜK vannak, hanem mellettük. Mert ahogy írtam is, nem tűntek el soha teljesen. Vagy neked speciel mi a bajod Diesellel, Rockkal és a társaikkal? Nem elég nagyok a bicepszeik, vagy mi?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.12. 08:48:30

@deveraux: mit tesz hozzá?4

mert nekem is az a bajom vele, hogy okés, utánozza a régi filmeket, de semmit nem tesz hozzá.

Tiger Woods 2012.09.12. 08:57:32

a visszajelzések egyelőre mindenképp pozitívabbak, mint az első rész általános lehúzása.
amúgy én is jól szórakoztam rajta, a közönséggel való összemosolygás szvsz most jobban működött, mint az első résznél, amin emlékeim szerint a közönség unatkozott.

deveraux 2012.09.12. 09:06:15

@Rusznyák Csaba: Hát kb Diesel és Rock csak akik kimaradtak a szórásból,(és hozzák a szintet) és bár nagyon bírom őket, úgy gondolom hogy filmekben meg sem közelítik a régieket,(bicepszben talán :P) és ezt lehet ténynek venni. Nincs olyan mai akciósztár, akár felérne a régiekkel, és persze ezzel lehet vitatkozni, de ez az én véleményem. És ez még mindig nem változtat azon, hogy a moziban a filmek 80%ában Edward típusú főszereplők vannak. Lásd, mai fiatalok. Én csak annyit szeretnék ha több ilyen szőrös tökű akciófilm lenne, amiben nincs szuperképessége a hősnek csak egy fegyvere, motivációja, jó beszólásai és utána a tűzözön, és ezt (újra) megkapom ezektől a filmektől. Ennyi.

TomPowell25 2012.09.12. 09:15:39

Remek írás, habár nekem a második rész pont a túlzott önirónia miatt jött be jobban az elsővel szemben, ugyanakkor megértem, hogy egyeseknek - részben emiatt is - nem tetszett. The Rock-nak és társainak szerintem is van létjogosultságuk (Statham A biztonság záloga filmjét most már meg kell néznem), még ha akciózásuk nem is annyira kifizetődő, mint 20 éve lett volna. A The Expendables filmek terén valóban kiábrándító a CGI használat, de nekem már az elsőnél is azért működött kevésbé a nosztalgiafaktor, mert görcsösen próbálták visszahozni a régi szép időket. Pedig szerintem a sikereikben a korhangulat is közrejátszott, a 80'-as, 90'-es évek varázsa. Ezt visszahozni egy olyan korba, amikor Bourne (és Bond) el kezd moralizálni, vagy az olyan szuperhősök képesek komolyan vetetni magukat, mint Batman vagy a Garfield féle Pókember ugyan nem lehetetlen, de igen nehéz feladat. Szerintem csak két véglet van: vagy nem veszi magát komolyan (The Expendaples 2) vagy totál komolyan veszi magát az adott film (Rambo 4.), de mindkettő könnyen önmaga paródiájába fordulhat - nekem már az említett Rambo visszatérését is nehezemre esett komolyan venni.

Egyébként Sly kirohanását én se értem, már csak azért sem, mert ha Eastwoodnál és McQueen-nél is messzebbre megyünk vissza, akkor ott találjuk magunkat James Bond-nál, aki lényegében az alapja az "egymagam szembemegyek egy egész hadsereggel" akcióhős típusának, aki nélkül nem feltétlenül úgy alakult volna a műfaj, ahogy.

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 09:37:21

@deveraux: "úgy gondolom hogy filmekben meg sem közelítik a régieket,(bicepszben talán :P) és ezt lehet ténynek venni."
Nem, ezt NEM lehet ténynek venni:) Stallone és társai csináltak néhány tényleg nagyszerű filmet (Rambo 1, Predator, Terminátor), de azokat leszámítva lényegében szart gyártottak, amikre azért tekintünk vissza szép emlékkel, mert a fiatalságunk része.

Edward meg egészen más kategória, még mindig nem értem, hogy jön ide, semmi köze az akciózsánerhez. Talán a '80-as években nem voltak ficsúrok, mint Tom Cruise és Michael J. Fox? Azokhoz kell hasonlítani a Twilightot, nem Arnoldékhoz (más kérdés, hogy azokhoz képest is szar).

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2012.09.12. 10:04:26

A kritikában leirtakat jogosnak tartom. Annak ellenére, hogy én így is élveztem a filmet (pont inkább a második felét, ahol volt a rengeteg öníronikus kikacsintás).

Lehet, hogy ők is érzik már, hogy öregek már ahhoz amit eddig csináltak, de mást meg annyira nem tudnak ezért inkább ők is röhögnek magukon, mint, hogy mások röhögjenek rajtuk.

CGI az nyilván kiábrándító, de olcsóbb mint a valóság.

Amúgy az Oldschool akcíókat megidéző hősök közé én beraknám a Neesont is a 2 Taken filmmel. Illetve a pár éve készült Párizsból szeretettel is akkora over the top hülyeség, hogy nyugodtan készülhetett volna a 80-as években (vagy akár az "új" megtorló is)

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2012.09.12. 10:08:48

Az viszont 100%-osan igaz, hogy Van Damme volt a legjobb a filmben. Őt amúgy pont az önreflexíós JCVD film óta kedveltem meg.

Willis meg mindig is más kategória volt és a Die Hard meg épp az egyik első film a 80-as évekből amiben emberi, sebezhető hős van és nem egy félisten. Mondhatni az izomkolosszusok aranykorának a lezárása.

weapon x 2012.09.12. 10:08:52

Nagyon jó cikk, és egyet is értek minden szavával. Amikor a moziban ültem, próbáltam a fáradtságra ráfogni, hogy miért nem működik nálam az Ex 2., de újra és újra végiggondolva, be kellett vallanom magamnak, hogy valójában csak kínosan feszengtem végig a film alatt. Volt egy pont, amikor tényleg láttam magam előtt, hogy Willis trikóra vetkőzik, és egy szellőzőjáratba mászik. És nem azt éreztem, hogy várom ezt a pillanatot, hanem azt, hogy ha bekövetkezik, akkor én felállok és kimegyek a filmről.

De hé, ezek az én hőseim, hát én ezt akartam! Mióta vártam, hogy legyen egy film, ahol MINDENKI odateszi magát! Ez viszont nem az a film. És nem is az a baj, hogy ne tudnának jobbat (lásd pl. Rambo 4.), hanem, hogy ők konkrétan EZT akarták összehozni. Én meg konkrétan nem ezt akartam látni. Én arra voltam kíváncsi, hogy cinikusan, keserűen (de nem keseregve), vagy csak szimplán tökösen bedarálnak mindenkit.

Egy dolog maradt le a film plakátjáról. "Figyelem, nyomokban akciót tartalmaz(hat)."

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2012.09.12. 10:33:54

Totál bejött az Exp2, de csakis a nosztalgia miatt. Sajnos ezt másképp nem is lehetett élvezni és most már meg is értem a fanyalgókat, rengeteg helyen bele lehet kötni és aki akar meg is teszi.

Amit kihagytak: Öregek vagyunk ehhez a szarhoz, á lá Halálos fegyver. Stallone jövőre csúnyán be fog bukni a Bullet to the Headdel és a Tombbal is. A pénzügyeket nézve Sly a Függő játszma - A pusztító óta nem ért el akcióhősként számottevő eredményt. A Rocky és a Ramo folytatásai is afféle karriermentő filmek, amelyek után elkészíthette az Expendables-t. Több babér nem fog teremi számára és szerintem Schwarzenegger sem tér vissza a csúcsra.

Néha visszasírom a 80-as és 90-es éveket. Még Nic Cage-ből is tudtak akcióhőst faragni, aki később magasról leszarta az elért eredményeket és biztos kézzel választotta ki a számára egyáltalán nem való projekteket.

Az elmúlt időszakban már bárkiből lehet akcióhős, de manapság már egy-két ember kivételével alig akad olyan ember, aki csak ebben a műfajban ténykedik. Vin Diesel a Halálos iramban után csupa gáz filmben lövöldözött, Rock pedig a gagyi vígjátékokat részesítette előnyben. Marad Statham és Butler, de ők sem biztos kézzel választják ki a jobb forgatókönyveket.
Ejj, de nagyon kellene már egy Bad Boys 3:)

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.09.12. 11:07:54

Gyerekkorunk titánjait már akkor elég nehéz volt komolyan venni, szóval ebben nem látom a hanyatlást.

JeszKar 2012.09.12. 11:36:08

Bár még nem láttam ezt a filmet, kétlem, hogy önirónia nélkül működhetne. És az önirónia egy nagyon szép dolog, hiszen azt jeleneti, hogy a készítők tudják hol a helyük.
Gondoljunk csak vissza az első részre, ahol a legjobb jelenet a templomos volt, amiről szintén süt az önirónia.

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 11:56:15

@JeszKar: A Rambo 4 is működött önirónia nélkül. De egyébként nem is kellene TELJESEN kiirtani belőle, csak ennyire a néző arcába tolni már túlzás - az első rész az öniróniája ellenére is komoly volt, itt már az egész egy nagy vicc, és ez nem jó.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.09.12. 13:03:37

@Rusznyák Csaba: Inkább úgy fogalmaznék, hogy Neked nem jó. Én borzalmasan élveztem ezt a filmet, az lett volna a nagy hiba, ha komolyan veszik a dolgot, de azt már nem lehet komolyan venni, amikor 65-70 éves emberek kiirtanak egy fél hadsereget. Elengedhetetlen volt, hogy ez a mozi önmaga paródiájává váljon. Megint más kérdés, hogy én meg a Halálos iramban 5-öt untam halálosan (bocs!), egyszerűen semmi nem volt abban a moziban, amit értékelni tudtam volna. Itt már csak a nyitójelenet megeszi reggelire a többi hasonló mozit.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a nagy öregek filmjeinek javarészét - a nosztalgia mellett - ma már csak trash-ként lehet igazán élvezni, de komolyan venni olyan mozikat, mint a Kobra, a Kommandó, vagy az Amerikai nindzsa már nem lehet.
Nem mellesleg én az általad dicsért Van Damme alakítását is teljesen paródiának éreztem, ahogy a saját mesterkélt stílusát karikírozta, és annyira, de annyira gonosz volt, hogy az már vicc kategória.

És abban sem adok teljesen igazat, hogy él még a tökös akciófilm műfaja, mert ezek általában nem a mainstream fővonulatát képezik (azok ma már a szuperhősfilmek), hanem mondhatni B filmek, míg pl a Rambo 2 már csak ma tűnik B-nek a maga korában szuperprodukciónak számított.

A teljes véleménykülönbségünk ellenére viszont nagyon tetszett a cikk, 100%-osan kiérezhető belőle a mozihősök iránti szeretet. A különbséget abban látom, hogy Te jobban szereted, ha teljesen beleélheted magad egy filmbe, és nem kacsintanak folyton ki a szerepükből. Nekem viszont - ahogy sok szuperhőssel is így van - ez már egyszerűen túl sok lenne, ha mindezt be is kéne vennem. A Rambo 4-ben egyszer még talán működött, de ott is csak azért, mert 1 hős volt, nem pedig 15.

A közönségnek amúgy tetszett az Exp2, az imdb-n is elég magas pontszáma van, és a bevételei sem alakulnak egyáltalán olyan rosszul (persze, nem egy Bosszúállók, de azért na). Mi egy nyolcfős, nagyon vegyes társasággal néztük meg, és kivétel nélkül mindannyian imádtuk :) Mindenesetre egy komolyabb, véresebb, drámaibb harmadik résznek én is örülnék, és szerintem vissza is vesznek majd egy kicsit a humorból, mert érzik azért a dolgokat.

Most meg egyelőre várjuk a Taken 2-t.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.12. 14:40:12

@Santino89: a halálos iram 5 sztem is unalmas volt. nem volt se halálos, se iram...

(mármint pont az hiányzott belőle ami miatt az első jó volt)

Gavroche11 2012.09.12. 14:47:32

Nekem mar akkor elment a kedvem az egesz The Expendables 2 nevezetu "mokatol", amikor a trailer egy pontjan Arnold Schwarzenegger nez egy az egyben a kameraba es szinte lassitott felvetelen, bicskanyitogatoan artikulalva mondja a kepunkbe, hogy "I'm back!".
Hahaahaa, mert ugye tudod, volt a Terminatorban az a hires mondat, hahahaaa, erted a poent, hahaaha, I'm back!, erted....

Mint amikor az idonkent fel-felbukkano, vallalhatatlan nagybacsi nyujtogatja a nyelvet es a konyokevel az oldaladat bokdosi, hogy jelezze, o bizony most egy hatalmas poent mondott eppen. Te meg kinosan feszengsz es azt sem tudod, hogyan leplezd, hogy ezt egyaltalan nem talalod viccesnek (mert azert megbantani megsem akarod)...

Ha tenyleg erre es az ehhez hasonlo, oruletesen viccesnek szant kikancsitasokra epit az egesz film, akkor abszolut hiheto, hogy a masodik resz meg sokkal rosszabb, mint az elso.

billy reed 2012.09.12. 15:47:08

Rusznyák Csaba

"Nem, ezt NEM lehet ténynek venni:) Stallone és társai csináltak néhány tényleg nagyszerű filmet (Rambo 1, Predator, Terminátor), de azokat leszámítva lényegében szart gyártottak,"

Imádom, mikor egy nagy megmondó ex cathedra kijelent ilyesmiket.
Jó, szart gyártottak szerinted.
Melyek is azok a filmek, vagy sorozatok, vagy forgatókönyvek, melyek a nevedhez köthetőek? És nem csak hogy dollármilliókat hoztak, de évtizedek múltán is tuti közönségsikernek számítanak, akárhányszor adják őket a TV-ben?
Most így hirtelen nem jut eszembe egy sem, bocs.

Ne értsd félre: van helye a kritikának, az sem gond, ha nem tetszik az EX2, de vigyázzunk már a stílusra, mert még visszaüt.
Esetleg bántó lehet, ahogy fogalmazol. Simán tedd hozzá, hogy "szerintem" vagy "nekem nem jött be, de sokaknak tetszeni fog" és máris más hatást kelt.

"amikre azért tekintünk vissza szép emlékkel, mert a fiatalságunk része. "

Megint ugyanez: lehet, nálad így van, speciel nálam nem. Én akkor is imádtam, most is imádom őket. És nem tartom szarnak.
Hidd el sokan vagyunk így, ahogy úgy is, mint te.
Lásd a fentebbieket.

"2005-ben egy lyukas garast sem adtam volna érte, hogy a Rambo és a Rocky újjáélesztése bármiféle sikerrel járhat, "

Akkor kedves blogíró, ennyit a hozzáértésedről.
Ha az nem világos, hogy két ilyen ikon visszatér a mozikba, és az sikeres lesz, akkor nincs mit hozzáfűzni.

Miről is beszélünk? Az akciófilmekről. Nem a thrillerről, sci-firől, fantasy-ről, hanem az akcióról. És szerintem a műfaj legjobbjai, koronáztalan királyai a mai napig AS, ST és -kisebb mértékben- többen a film szereplői közül.

"Edward meg egészen más kategória, még mindig nem értem, hogy jön ide, semmi köze az akciózsánerhez."

Semmi gond vele, a maga műfajában teljesen ok, a kommentelő, csak annyit jegyzett meg, hogy nem árt, ha a mai fiatalok látnak valódi hamisítatlan akciófilmet, mielőtt azt hinnék hogy az említett az.

@Gavroche11: "Nekem mar akkor elment a kedvem az egesz The Expendables 2 nevezetu "mokatol", amikor a trailer egy pontjan Arnold Schwarzenegger nez egy az egyben a kameraba es szinte lassitott felvetelen, bicskanyitogatoan artikulalva mondja a kepunkbe, hogy "I'm back! Hahaahaa, mert ugye tudod, volt a Terminatorban az a hires mondat, hahahaaa, erted a poent, hahaaha, I'm back!, erted....". "

Semmi gond, nem nézed, nem nyavalyogsz. Kész.
Mellesleg: ez Arnie védjegye, minden filmjében elhangzik, nem csak a Terminatorban...hahaha, érted a poént, hahaha.

Értsük már meg: ezek a filmek adrenalinbombák, szórakoztatni akarnak, lényegük nem a világ bajainak dokumentarista jellegű feltárása, hanem a másfél órányi felhőtlen szórakozás.
Aki ennél többet akar, az rossz helyen keresgél.
Szerintem.

scorsesefan 2012.09.12. 16:39:43

Az utolsó kommentelő alapján - csak nem megint Index címlap?

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 16:55:07

@billy reed: Az előttem szóló is sarkosan fogalmazott ("lehet ténynek venni"), hát stílszerűen én is. Ettől függetlenül mindketten a filmekről beszéltünk, nem egymás ízlését fikáztunk, ahogy te teszed. Ennyit a hozzászólásod nagy részéről.
A maradékhoz: ki és hol mondta, hogy többet várt ettől a filmtől felhőtlen szórakozásnál? Mutass rá, légyszi. Mert az a hozzáállás, hogy a szar filmeket "dehát ez csak egy popcornmozi" felkiáltással mentegetik, unalmasabb mint az Expendables 2.

szkristof92 2012.09.12. 17:34:20

@Santino89: Ott a pont!:)
Értem mitől és miért van Csaba kiakadva, és néhányszor engem is zavart a túlzott poénkodás, ugyanakkor szórakozni mentem mind a két alkalommal, amikor megnéztem és pokolian élveztem. Az önirónia és már-már paródiába hajlás szerintem szerves része mindkét EX-nek, az elsőnél pont azért mert komolyságot akart adni egy ilyen össznépi csihi-puhihoz, a második meg már nyíltan komolytalanan, feelgood hülyülős akciózás. A Norris féle Delta Force-ok, a Kommandó meg a Kobra mai szemmel ugyanilyen camp parádé mégse húzom le. de ugyebár ízlések és pofonok, a cikk pedig kiválóan megírt, átgondolt, és gondolatébresztő munka mégha nem is értek vele egyet!:)

Maya-- 2012.09.12. 18:51:56

@Rusznyák Csaba: most oszinten, hogy lehet egy olyan filmet obiektiven kezelni, melynek csak a szereplogarda felsorolasanal van aki elsirja magat ? ez komoly. es mi van, ha ez a film, igenis egy parodia? egy intelligens parodia. pl. Stallone igenis neha olyan, mintha nem akarna jatszani, csak ha mar osszejottek egy hetvegi hulyulesre a sracok, hat akkor adjunk neki alapon hulyul egyet. nem? :)..bizonyitottak, hogy komolyra vette oket mindenki, de nem kellett volna, mert ez csak egy szorakozas. a bizonyitas a legklasszabban Van Damme-nal latszik. o is tokeletesen bizonyitja, hogy igenis inkabb a mellekszerepek kellettek volna neki, plane napszemcsivel, hogy ne lehessen latni azt a kifejezestelen arcat. szuper. stb. a klisekrol ne is beszeljunk :)..hisz ez az egesz filmnek a lenyege. ok ettol nem lettek gagyibbak, vagy nem vesztenek a meltosagukbol. mert Rambo Rambo marad, Terminator meg Terminator marad. pont mint ahogyan Rusznyak Csaba akkor is Rusznyak Csaba marad, ha pont nem olyan cikket ir mint amit en szeretnek/elvarnek/jonak latnek/ertekelnek/nagyra tartanek etc. ennyi :)

az hogy Stallone belekotott Batmanbe, az nekem nagyon nem tetszik. hmm..kezdek merges lenni :)

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 19:10:17

@Maya--: Huhh, bocs, de
1. Stallone filmjei nem intelligensek
2. Ő pont mindig is túl komolyan vette magát (szemben pl. Scwarzeneggerrel, akit én mindig sokkal jobban kedveltem), tuti, hogy a film összes gagyi lelkizős jelenetéért ő a felelős.

Maya-- 2012.09.12. 19:27:14

@Rusznyák Csaba: igaz, de mind parodia jora sikeredett. ezert neveztem intelligensnek. es Stallone mindig szereny, o most is elismerte, hogy milyen nulla pl. Statham mellett. sot, pont azt csufolja ki magaban, hogy nem kell ot komolyra venni. szerintem Csaba, te nem vetted eszre azt a luke infantilizmust amit ok akarattal beletettek a filmbe.
ja, hat persze, hogy o a felelos a gagyi lelkizesert is, hat az elsoben is bizonyitja, hogy mekkora szamar, mert elvallalja az akciot a csajert, s akkor meg majd nem tud mit kezdeni vele :D..tokjol kifigurazza sajat magat.

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 19:30:22

@Maya--: Az isten szerelmére, dehogyisnem vettem észre, pont az volt a bajom vele (többek közt).

krferi 2012.09.12. 19:32:00

@Rusznyák Csaba: Az első Rocky és Rambo bizonyos értelemben igenis intelligensek. Bárhol, bármilyen szinten vállalható, komoly filmek.

Maya-- 2012.09.12. 19:47:34

@Rusznyák Csaba: most ertlek. de akkor sem emeszted, ha tudod, hogy direkt van igy csinalva?

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 19:54:36

@krferi: Igen, vállalható, komoly, JÓ filmek, de hogy intelligensek... talán "bizonyos értelemben" :)

@Maya--: Nem, de hát pont erről szólt (részben) maga a cikk.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.12. 19:58:55

@krferi: az elsők igen, vállalhatóak, komolyak, de a folytatások már közel sem olyan jók.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2012.09.12. 20:04:28

Maximálisan egyetértek a kritikával, az EX2 egy kudarc. Chuck Norris belépése Morricone zenéjére (egyáltalán hogy jön az ide?) annyira erőltetett és debil volt, hogy annál csak az volt kínosabb, amikor újra eljátszották.

SarahConnor 2012.09.12. 20:07:24

Ez a film egy vicc, tréfa. Méghozzá zseniális tréfa. Van Damme jól játszik, de túl komolyan veszi, ezért kívül reked. Nekem nagyon tetszett, jól szórakoztam. Szándékosan volt benne az összes klisé, amiken valaha halálra izgultuk magunkat. Ezek az emberek hatalmas arcok, megmutatták, hogy kiöregedve is tudnak óriási pénzt csinálni. Ráadásul ők is jól szórakoztak. Kell több?

Mayday 2012.09.12. 20:10:04

Szokásos rúgjunk bele mindenbe kritika, ahol a szerző nem érti meg a filmet. "Mindenki más úgy csinál, mintha az egész egy nagy vicc lenne" - mert az is. Ezt ők mind tudják, csak a szerző nem ismerte fel, tessék megnézni a beszólásokat (Swarci: "ki jön még, Rambo??"), a szándékosan eltúlzott jeleneteket (Chuck Norris belépője...) és a keserű iróniát a végén ("mind múzeumba valók vagyunk"). Ennél méltóbban nem lehet befejezni egy 20-30-40 éves akciófilmes karriert, lazán, jutalomjátékkal, izzadságszag és teljesítménykényszer nélkül. Akárhányszor meg tudnám nézni.

hebab 2012.09.12. 20:12:06

mocskosul jó volt.
a poszt minden gondolatának pont az ellenkezőjét gondolom.

Maya-- 2012.09.12. 20:18:23

@Rusznyák Csaba: en ugy ertettem, hogy a cikk arrol szol, hogy elvartal volna egy tokos rehabilitalast es ez helyett kaptal egy ultra gagyisagot, ami nem rentabilis. na..en azt mondom, hogy akarattal csinaltak ilyenre es ez nekuk sikerult!. na jo, tudtak volna mast is, az igaz. de nem biztos, hogy jol allt volna nekuk. asszem nem volt batorsaguk es kedvuk egy komoly dologra.

Bambano 2012.09.12. 20:26:49

ez a kritika eléggé olyan lett,mint amit egy szimattatyós bölcsész ír papírra egy romkocsmában :P

Bambano 2012.09.12. 20:29:40

@Rusznyák Csaba: Sztarcsi mindig komolyan vette magát? például az oscarban meg a vigyázz, vagy lő a mamámban? egy csomó filmjében ő volt a script doktor, szemben Svarcival, aki kb. addig jutott, mint a predátorban, hogy szétlőtte az erdőt, amibe lerakták. Sztarcsi még a pusztítóban is komolytalanabb volt, mint Svarci bármikor. na jó, talán az óvóbácsit leszámítva.

2012.09.12. 20:31:02

Szerintem ebben a filmben egyedül Van Damme vette komolyan a dolgát, a többiek bulira vették. Az egész ott bukik, hogy ki az a hülye, aki az Ismeretlen hívás után Simon Westet ülteti a rendezői székbe.

Illúzióromboló kockacukor 2012.09.12. 21:03:49

Hú, mennyi sok bullshit, kritika címszó alatt. Blablabla, blablabla.

Én úgy mentem oda a filmet megnézni, hogy nosztalgia meg nebasszálfelhogyezekmindegyfilmben. A mozi közben tényleg egy filmben szerepeltek, pipa. Magukon nosztalgiáztak és magukat parodizálták, pipa. Szórakoztattak, pipa.

Minden idők legjobb filmje. Csak nem kell benne hátsó értelmeket meg sztorit keresni. :)

cyd 2012.09.12. 21:09:21

Ambivalens érzéseim vannak mert hasonló dolgok fogalmazódtak meg bennem a film nézése közben, de az albániai tisztáson meg már azt vártam, hogy Dolph azért csak odalök egy "Te vagy itt a tökéletes katona?" dumát.

krferi 2012.09.12. 21:27:01

@doggfather: Teljes mértékben egyetértek, mindkét film további darabjai a kínos, a bűnrossz és a so-so között vannak, nagyon messze az első résztől. A Rambo 4 fasza volt még így is :)

Wintermoots (törölt) 2012.09.12. 21:30:24

végre egy negatív kritika!

gyenge film, önalázó színészekkel

Wintermoots (törölt) 2012.09.12. 21:38:29

valahol bírom, hogy utólag ki kellene derülni, hogy a sokat szidott debilségek komoly filmek, amiket érdemes parodizálni, amiken érdemes nosztalgiázni...és cseppet sem önalázás, hogy a színészek nem tudnak továbblépni, 60 felett is ugyanazt csinálják...

Phátyol Ferenc 2012.09.12. 21:39:15

faszikám te hülye vagy. a chuck norrisos poén volt a film egyik csúcsjelenete. nézd meg a filmet újra. különösen a végét. ott stallone konkrétan elmondja, h ők már múzeumba valók. tehát eleve az egész megközelítésed alapvetően hibás. pont azok a film legfőbb erényei, amiket te negatívumként sorolsz fel.

shwarcz bácsi 2012.09.12. 21:40:46

Na ez már megint mi? egy újabb, fikázzunk le valamit blog az indexen.
Amióta kijött a film kb ez a 3. olyan iromány, ami közli velünk, hogy egy rakást szart kapunk a pofánkba, és hogy Stallone, meg Swarczi, elmehetnek a jó búsba...

Egyébként nektek, mi bajotok van?
De most komolyan?

Egy múltkori indexes cikkben, azt kell olvasnom, hogy a Con Air ,óta nincs jó akciófilm.
Most meg megtudom, hogy egy akció kommandós háborús film tele a 80-90' évek veteránjaival, egy szar, unalmas movie és tele van öniróniával.

Majd, megtudom újfent, hogy a Fast Five, micsoda egy akciófilm.

Srácok valami komoly képzavar van itt.
Először is a , a Fast Five , minden csak nem ez a műfajú akciófilm ( EXP 2 ) közölném a blogiróval, hogy mérhetetlenül nagy volt a Fast Movie rajongóinak a csalódása, amikor , kurva jó autósüldözések helyett, háztetőn való ugrálást kapott.
Nem, a Fast Five, egy autós mozi, ami a gépcsodákról, az üldözésekről a versenyzésről szól.
sajnos ez most nagyon kevés lett benne.

Ami meg az Expandables 2 t, illetti. ez egy kommandós, háborús, katonás film. de Te, mit vártál ?
Anthony Hopkinsi magasságokat?
Gondoltad hogy majd Stallone lever egy nyitó áriát a kedvedért? ezek a fiúk ehhez értenek, lőnek, ütnek, ki vannak gyúrva, egymaguk szétlőnek egy várost, egy hadsereget. mindezt most a nyugdijból visszatérve teszik. Chuck Norris, nemrég múlt 70 éves... Ebben a korban , örülök hogy láthatom még őket játszani egy ilyen filmben.
Matt Damon akciósztár? miben ? a Bourne rejtélyben? azon kivűl? a viz kiver géza, amikor azt olvasom, hogy egy Shia Labeouf, vagy egy Tom kuki, akciósztár, ezek a srácok kb akkorák mint a reggeli székletem. nem vitatom, kurva jó szinészek, de nem akciósztárok. Batman? akciófilm? az egy képregény adaptáció Joe ... hol a párhuzam egy Batman, és egy 85' Kommandó, vagy egy 82' Rambó között? hogy George Clooney beugrott a vészhelyzetből repkedni egy kicsit ?? ugye most ez vicc ? hogy Tobey Maguiret meg se emlitsem.
hun van a karakter ezekben a srácokban? erő, izom, férfiasság, keménység?

Amúgy Clint Eastwood mindig kurva kemény volt, és rohadt brutális.
Steve Mcqueen pedig inkább az autósfilmeket kedvelte.
Inkább Charles Bronsont kellett volna példának felhoznod.

Ha félsz a következő résztől, inkább ne nézd meg.

Dr_Minimum (törölt) 2012.09.12. 22:02:10

Egyet is értenék a kritikákkal, ha nem rajongó, hanem kritikus lennék, de én inkább beültem rá, és élveztem, hogy gyermekkorom akcióhősei egy közös, bármikor újranézhető filmjét nézhettem.

És az önirónia pedig pont pl. az általad magasztalt Vin Dieselből (akit szintén kedvelek) hiányzik. A fast five-ot meg felejtsük el, 5-ből egyszer össze is jöhet egy élvezhető alkotás, és még arról az 1-ről is háromszor hosszabb lehúzó kritikát lehetne írni....

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2012.09.12. 22:16:49

Egyre inkább úgy tűnik, hogy nem érdemli meg az olvasóközönség ezeket az írásokat... :(

ghavin 2012.09.12. 22:23:14

@JClayton: +1
Elképesztő az a szellemi hanyatlás, ami egyre többek számára lehetetlenné teszi a kritika megfelelő helyen történő kezelését.

walter white 2012.09.12. 22:28:39

@scorsesefan:
"Az utolsó kommentelő alapján - csak nem megint Index címlap?"

:D

es csak azutan jott a java :)

@Rusznyák Csaba:

az iras tenyleg jora sikerult es gratulalok, hogy sikerult megnezed az igencsak bena elso resz utan :) en erre valoszinu, hogy nem fogok vallalkozni.

furcsa, hogy a Machete-t es a Get the gringo-t meg senki nem emlitette, az elmult idoszak termese mindketto es nagyjabol ugyanez a mufaj, csak merfoldekkel jobban megvalositva.

walter white 2012.09.12. 22:31:24

@Ghavin:
@JClayton:

+2

(de ennek ellenere engem elszorakoztatnak, hehe)

Rusznyák Csaba 2012.09.12. 22:40:39

Na, MOST vagyunk indexen. Összetéveszthetetlen élmény:)

jocibmx 2012.09.12. 23:22:43

A filmet valószínűleg majd csak jövőhéten fogom megnézni, úgyhogy még nem tudok konkrétan a filmhez hozzászólni, bár szerintem nekem tetszeni fog, nekem bejön az öregek találkozója, viszont amellett egyszerűen nem tudok elmenni, hogy a Fast Five sorozatot pozitívan értékelitek. Az egész számomra egy hatásvadász baromság, sok tuning autóval, persze tele csajokkal, akik persze minden egyes buliban smárolnak is mert az cool. Az utolsó rész, azzal a "kitépjük a széfet a falból és végig buzogányozzuk vele a várost " meg ááá nem is folytatom. Gyakorlatilag bánom, hogy elpazaroltam rá azt a két órát az életemből :D

scorsesefan 2012.09.12. 23:44:46

"Fast Five sorozat"

XD Jaj, tudtam én, hogy vissza kell még ide nézni.

shwarcz bácsi 2012.09.13. 00:38:55

@walter white: ebben az irásban mi a jó? szubjektiv megitélésen alapuló kritika.
tények benne, nulla.

Rusznyák Csaba 2012.09.13. 07:06:33

@shwarcz bácsi: úúúúú, csudaokosakat mondasz ám!

RoFä 2012.09.13. 08:02:33

Neeson bácsi mindegyiket összecsomagolja, az a helyzet...De azért megnézzük.

Valandil 2012.09.13. 08:25:41

@J. Bauer: Pl. a Magányos farkas c. CN filmben mintha Morricone szólt volna.

Lazók György · https://filmekapolcrol.blog.hu/ 2012.09.13. 12:03:12

@Valandil: Azt pont nem láttam, de az imdb szerint annak a zenéjét egy bizonyos Francesco De Masi szerezte. Egyébként a bejátszott részlet mintha A jó, a rossz és a csúfból lett volna. Ha Eastwood bácsinál sütik el, akkor értem, de ez az ikonikus westernzene Norrishoz szerintem egyáltalán nem illik.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.09.13. 16:10:18

Scwharz bácsi:

Tudod, a kritika már csak ilyen, szubjektív. További híreink: a víz nedves, a reklámok csalnak, a politikusok hazudnak.

Apokalipsz István 2012.09.13. 16:31:29

Ez egy 5/5-ös kritika, csak egyetérteni tudok. (Na meg csodálkozom, hogy még nem küldte el valami jóképességű az ilyenkor szokásos "ha csak fikázni tudsz akkor csinálj jobbat, te mit tettél le eddig az asztalra?" hozzászólást :) )

Pedig én megpróbáltam becsület szavamra, igyekeztem nagyon pozitívan állni a filmhez, mert az előző rész nagyon tetszett. De ez van.
Azért én személy szerint nem temetem, szerintem ha Sly-ék levonják a megfelelő tanulságokat, akkor ki lehet még hozni a témából egy jó harmadik részt.

Rusznyák Csaba 2012.09.13. 17:37:25

@Apokalipsz István: Ne csodálkozz, ez a hozzászólás már tegnap délután 4 óra előtt megérkezett:)

Maya-- 2012.09.13. 18:13:27

nem hiszem, hogy Sly-ek levonnak ebbol barmilyen tanulsagot is. komolyan. en amikor meglattam a szemoldoket, halalra rohogtem magam, mar az elsoben is alig mozdul valamilye is a sok botoxtol, de az a szemoldok :D..ez mar eleve egy slekta humor. tehat komoly dolgot hadd ne varjunk toluk. amugy ezt azert csinaltak es csinaljak tovabbra is, mert a regi nagy mozibajaro tarsasag valoban hianyolja oket. na ez mar nem vicc. ott van apu, alig varta, hogy lassa..most is gyakran mondogatja : "jo volt ez, jo volt ez."..mi meg rohogjuk, mert az o intelektusanak is gagyi ez a humor, es tudjuk, hogy masra szamitott, de akkor is allitja, hogy jo ez ;). sot mondja, hogy o meg ugye most is jobban nez ki mind ok.:)
tehat valahol ez volt a lenyeg, hogy akkoriban mindenki olyan akart lenni mint ezek a sztarok. es en ezt elhiszem, mert emlekszem hatarozottan, mikor szedtek le a garazs falarol a Terminator-Rambo-B.Willis-JCVD-stb plakatokat..mert lejart a nagy poszteres divat, mindenki nagyon szomoru volt(en akkor meg nagyon kicsi voltam) es ram is szoltak, hogy ovatosabban tepegesseg a falrol. mert ami lent volt azt mind elertem :)..amugy ebbol a garazsbol van nekem akkora nagy imadatom a motorok, kocsik, a kemeny pasik..az akcio filmek, stb. irant :)

amugy ennek a cikk szerzojenek, Csabanak, hatalmas humora van, de nem ez a gagyi fajta, mint ami a filmen van. na jo az enyem sem ez, de viszont ertettem, hogy miert inkabb ilyenre csinaltak ezt a filmet, es nem egy komoly tokosre. csak ra kell nezzek Stallone-nak a szemoldokere es arra a merev pofajara, es igenis ERTEM :)

RazorBlade 2012.09.13. 20:04:52

Már a második mondat megalapozza a többit... "elvégre már az első részért sem voltam oda"... Na, ebből csak ideologizált fikázás jön ki, semmi más... és az is lett!

"És még mindig nem ez a legnagyobb baj. Hanem az, hogy az egész film egymást érő kikacsintások, parodisztikus-önironikus jelenetek sorából áll. Ha akció van, akkor meg kell idézni egy-két ’80-as évekbeli klasszikust, a szereplőknek poénkodniuk kell saját magukon és az említett filmeken, ki kell vigyorogniuk a nézőre, és ha behozzák Chuck Norrist, akkor neki el kell mondania egy Chuck Norris-viccet (ez a jelenet eddig az egész idei év mélypontja)." - figyu, ez a film ERRŐL SZÓL! Hogy felvállalják magukat, poénkodnak... Lundgren nem csak a filmben vegyészmérnök pl, hanem a valóságban is annak végzett anno.... az egész film ezeknek a kacsintgatásoknak a szövevénye, poénra véve az elmúlt évtizedeket. Már az elején is, Stallone menti meg Schwarzit... Szerinted ezt lehetett volna KOMOLYAN pl. a 80-as években, mikor riválisok voltak? Vagy pl. mikor a fiatal srác fut felderíteni és egymásnak mondogatják, anno mi is tudtuk ezt = tehát megöregedtünk, vállajuk, de játsszunk tovább.... Schwarzi és Sly egy jelenetben aprítja az ellenséget? VÉGRE! vagy 20 évet vártunk rá! Szerintem nem vagyok egyedül!

Itt nem szőrszálhasogatást kell csinálni "kritizálni", a kritika mindig - főleg nálunk, ugye! a fikázásról szól!. ENNEk A FILMNEK ÉLVEZETI ÉRTÉKE VAN, méghozzá NAGY! szórakoztat, poénkodik, és ez a LÉNYEG! Akinek nem jön be, ne nézze, mint ahogy én sem nézem pl. az ismeretlen, itt istenített japán szösszeneteket, ahol nagyokat néznek, meg mindenféle - európai szemmel nézve - idiótaság van...

Happy Zoidberg 2012.09.14. 13:28:36

Hű, de sokan kiakadtak ettől a kritikától. Sőt látom sokaknak az is rosszul esik, hogy kedvenc zsánerük az utóbbi tíz-húsz évben háttérbe szorult.

Amúgy meg vissza kellene már venni ebből a GEEK-appeal-szarságból, ami mostanság egyre jobban terjed, például Cabin in the Woods, Super 8 és az Expendables 1-2, hogy csak néhányat említsek, mert baromi idegesítő és lusta filmkészítési módszer mások "nehéz" munkáján élősködni, a könnyű zsé reményében, egyesek nosztalgia-faktorára támaszkodva.

Az nem film, ha egy rakás utalást, beszólást, színészt, és easter-egget a képernyőre dobálsz, adsz neki egy irónikusnak szánt címet, azt hadd szóljon! Ez pofátlanság.

clive. 2012.09.14. 14:30:22

Én védelmembe veszem ezt a filmet, mert én azt kaptam, amit vártam és amire számítottam. Az első rész után nem tudom, hogy azok, akiknek az tetszett ez meg nem milyen filmet is képzeltek el.
Pörgős, szórakoztató, látványos, akciódús és szerintem izgalmas is. Van benne humor is. Na ez az a pont, amit néhányan kifogásolnak. A macsós beszólások egyáltalán nem gázak és ha valakinek nem erre van kihegyezve a füle, nem lógnak ki a filmből. Bizonyos utalások: A "Drágán add az életed" beszólás már tényleg kilógott a filmből, meg a Chuck Norris alatt bejátszott zenei részlet. Ezek már tényleg sokak voltak. Mondjuk Chuck Norris bevetése tényleg csak poén volt, mert nem sok értelme volt azon kívül, hogy őt is felvonultassa a gárda. Viszont ezt a poént a nézők többsége várta. Magával a kígyós poénnal sincs baj, mert ilyen viccet bárki eltolhatna és ott se komolyan adta elő. De nagyjából ennyi, ami nekem nem tetszett, de minden más igen. A készítők ügyesen, használják ki az egzotikus helyszínek adta filmes mítosz potenciált. Míg az egyben egy Dél- vagy Közép-Amerikai banánköztársaság a helyszín, amit egy tejhatalmú diktátor ural, addig itt az a fajta Kelet-Európa kép jelenik meg, ami szintén egzotikus csak máshogy. Egzotikus abban az értelemben, hogy az átlag amerikai számára egyáltalán nem ismert terep, ami ismerete van róla, az valójában a háborúkhoz, korrupcióhoz, szegénységhez és a bűnözéshez köthető. Ebbe a közegben helyezték az új ellenséget, akik egyfajta harcos, szekta beütésű szabadcsapatként uralnak egy komplett vidéket. Nem sokat tudunk meg róluk és a szervezetükről, pedig lehetett volna erre szánni pár percet, amivel esetleg még félelmetesebb ellenségképként ábrázolhatta volna ezt a bagázst. Bár lehet csak szimplán nem akarták szájbarágni a történetüket és kész. Én mondjuk kíváncsi lettem volna. Szerintem hosszabb filmet kellett volna ebből is készíteni, így pár részlet jobban el lett volna mélyítve. De az akcióra nincs panasz és a karakterek is jók. JCVD meg uralja az összes jelenetet, amiben játszik. Ezért is lett volna jobb, ha hosszabb a film és akkor az ő karakteréről is több minden derülhetett volna ki. Végeredményben ez egy nagyon szórakoztató akciófilm. Nem több, nem kevesebb. Hogy komolytalanabb, mint az egy? Csak helyenként. Helyenként komolyabb. Én várom a hármast.

Error Flynn 2012.09.15. 20:52:42

Valahogy erről mindig az jut eszembe, hogy a 80'-90' években, ha valaki azt találta volna mondani, hogy Sonic és Mario egyszer majd egy azon játékban fog szerepelni, vagy Stallone és Schwarzenegger egy filmben, kiröhögték volna :-D
süti beállítások módosítása