Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

The Raid: Redemption

2012.06.03. 19:20 Rusznyák Csaba

A The Raid a vihar előtti csend pillanatainak ábrázolásáért igazán jó. Mint egy szamurájfilmben, ahogy a harcosok kivont karddal, némán, mozdulatlanul állnak egymással szemben egy szélfútta réten. Vagy mint egy westernben, ahogy a párbajhősök izzadva néznek farkasszemet egy poros városka kihalt utcáján, kezüket a pisztolytáska fölött nyugtatva. A csontzúzásokat megelőző momentumokra itt szűk, sötét, kopott folyósokon, vigasztalan, lepukkant, rommá lőtt-vert-lakott lakásokban kerül sor, ami az említett toposzok, ha nem is eredeti, de tökéletes átmentése a harcművészeti filmek világába.

És valljuk be, látványos bunyójelenetet bárki tud rendezni, aki felkér egy ügyes koreográfust, de ahhoz, hogy a humán erő- és pofonforrások redukcióját élvezhető és értékelhető filmes kontextusba ágyazza, már nem mindenki képes (ld. Tony Jaa dügunalmas és szentimentális bullshitekkel összeragasztott rúgófesztiváljait). Gareth Evans előző filmje, a Merantau is ennek a kontextusnak a hiányától szenvedett, bármilyen bámulatosak voltak is az akciói. A The Raid már egy nagy lépés a jó irányba – nem tökéletes, nem a zsáner új alfája (bár majdnem), amiként sokan ünneplik, de így is az utóbbi évek legjobb csontőrlője.

A sztori pont olyan pofátlanul egyszerű, amilyennek lennie kell. Egy rendőrségi kommandó megszáll egy fegyveres bűnözőkkel és bujkáló gyilkosokkal teli épületet, amit egy kegyetlen gengszter ural. Mire rájönnek, hogy akciójukat hivatalosan nem hagyták jóvá, így hiába is várnak erősítésre, a ház kiutak nélküli halálcsapdává válik számukra: minden lakó rájuk vadászik. 

Elindul a film, és mire hármat pisloghatnál, a szereplők már vagy húsz hullát kitermeltek a fegyvereikkel – Evansnak 10 percébe sem telik, hogy belecsapjon a lecsóba. És az első akciójelenet félelmetes erejű. Ahogy a kommandósok rájönnek, hogy megszállókból üldözöttekké váltak, a rendező ólomzáporokon, vérgejzíreken, falakon, plafonon, padlón keresztül menekíti őket szinte felfoghatatlanul őrült iramban. A The Raid elsőszámú problémája, hogy ennek a negyed órának a légzésgátló intenzitását később már nem tudja megfejelni.

Már csak azért sem, mert a játékidő előrehaladtával kényszerűen elhagyják a lőfegyvereket (amit mellesleg semmilyen dramaturgiai szükség nem indokol, csak az örökzöld „így írták meg a forgatókönyvet” érv, és a harcművészeti film címkéje), és azok nélkül egyszerűen kevésbé változatosak az összecsapások. Tény azonban, hogy a szereplők, a nézők nagy megelégedésére, lelkesen használnak mindenféle egyéb fegyvert, ami a kezükbe kerül, legyen az kard, bot vagy akár a fal – ha jól csinálják, azon is kenődik olyan szépen az agyvelő, mint  a pisztolygolyón. (Roppant élvezetes egyébként a film fan-service jellege – ha valakinek a fejét már háromszor izomból hozzákúrták a falhoz, nyilván nincs rá szükség, hogy ezt még ötször megismételjék, de ha egyszer olyan rohadtul jó nézni…)

A The Raid másik problémája, hogy Evans nem elégedett meg a puszta zúzással, muszáj volt belevinnie valami pluszt. Ezért félúton kiderül, hogy az egyik kommandós és az egyik gengszter testvérek, ami akár egy nagyon izgalmas és érdekes drámai szállá is kinőhette volna magát, mondjuk John Woo ’80-as, ’90-es évekbeli hong kongi filmjeinek mintájára. De elnagyolt és felületes marad az egész, a személytelen, jellegtelen karakterekkel együtt, ami főleg akkor tűnik fel, amikor Evans erre akarja kifuttatni a filmvégi katarzist, és látványosan kudarcot vall vele. Vagy dolgozni kellett volna a sztori ezen aspektusán, vagy hagyni a fenébe az egészet – elvégre ezeknek a filmeknek úgysem ez a lényegük. (Miért, a Die Hardban pl. mi volt a dráma? Jófiú összezárva rosszfiúkkal, aztán hadd szóljon!)

Ezek a hiányosságok gátolják meg a The Raidet abban, hogy igazán nagy film legyen belőle, de a bántó túlzások, a felesleges szentimentalizmus és az erőltetett coolságok nélküli, képileg és zeneileg is csodálatosan megtámogatott küzdelmek brutalitása, nyersessége és viszonylagos realisztikussága így is gondoskodik a kellő élvezetről, és a kb. ötpercenkénti, geekboldogító „aztakurva!” jelenetekről. Az ég óvja Hollywoodot attól, hogy Evans egyszer írjon egy ilyen hirigjéhez egy igazán jó forgatókönyvet.

PS: Hogy a „Redemption” mi a búbánatra utal, arról fogalmam sincs.

41 komment

Címkék: akció harcművészet filmkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr624563275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vTomi 2012.06.03. 19:39:30

Ez jó kis írás volt megint!
Eddig is nagyon érdekelt a film. Ez most moziban megy, vagy csak dvd, vagy hol lehet megnézni? Elvileg '11-es film.

McCl@ne 2012.06.03. 19:44:05

Maximálisan egyetértek. Jó film, és - sok helyen - jócskán túlértékelt.
Egy erős 7|10, ami pluszt a harcokban ad (és az első harmad feszültségében), azt a sztoriban és a megafacepalm fordulatokban vissza is kéri.

.YEZy. · http://asianmovies.blog.hu 2012.06.03. 20:30:07

Tökéletes kritika, remekül visszaadja azt, amit én is éreztem a film közben. A körülötte kialakult hatalmas hype-hoz egyáltalán nem ér fel, de ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne, sőt! A lőfegyverek elhagyása nekem öncélúnak tűnt, azaz azért volt rá szükség, hogy lehessen egy csomót bunyózni. A másik probléma meg, hogy a kommandósok többsége egyszerűen béna és csak lövedékfogónak van a vásznon (ez mondjuk sok más akciófilmben is így van). Ne már, hogy több éves kiképzés után pár drogos lealázza őket... :)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2012.06.03. 22:32:10

Nem volt rossz, de nem csináltam össze magam tőle. Ennyit számít a jó történet, meg az érdekes karakterek - itt mindkettő hiányzott. Ez a fajta film moziban működik igazán, közönséggel, egyszeri élvezetként. Másfél óra zúzás, oszt kész. Ráadásul ez a harcművészeti stílus vizuális szempontból ölég unalmas, próbálják is akárhogy variálni. Hard-boiled trónját nem veszélyezteti, de még a Game of Death is mókásabb.

csabsz13 · http://www.fcstpauli.com 2012.06.04. 00:49:57

nem értem ezt az öncélú fegyver elhagyást...
a lépcsőházi emeletek között vagy 6-7 tárat kilőttek fejenként (sokkal többet nem hiszem, hogy vittek magukkal) + a sérült menekülés közben nem sokra mennek az amúgy elég nagy rifle-ekkel + amikor már a szűk folyosókon rontanak rájuk, akkor végképp nem tudnának azokkal a fegyverekkel mit kezdeni, max. marad a pisztoly - megint csak gyenge municióval.

amúgy ha már kritika: engem inkább az borított ki az elején, hogy egy nagyon veszélyes épületbe bemennek és számomra amatőr hibákat követnek el - a jó pár év FPS kiképzésem után sem csinálnék ilyeneket (SWAT, Ghost Recon stb. :)) (az elején pl. a két hátrahagyott őregység kinyírása...)

Rusznyák Csaba 2012.06.04. 00:55:55

@csabsz13: szűk folyosón nem hatásos a géppuska? nincsenek ilyen irányú tapasztalataim, de szerintem pont ellenkezőleg, kb mindenki hulla lenne egy rövid félsorozat után:) De ez csak az egyik oldala a dolognak, a másik, hogy a rosszfiúk is hirtelen ökölre cserélik a lőfegyvereiket.

trolleádor 2012.06.04. 01:57:50

@Rusznyák Csaba: nem géppuska, karabély. Az a baj, hogy nehéz velük mozogni, forogni, sarkon benézni. Ilyen helyre kisebb eszköz kell, pl. egy MP5 (nem láttam a filmet, nem tudom, mit használnak), egyéb SMG-k,pisztolyok.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.06.04. 07:19:17

Kivancsi vagyok a filmre.
Mondjuk nagy elvarasom nincs vele kapcsolatban, mert egy marok marok kommandos vs. egy lakohaznyi rossz arcbol nem lehet valami melyen szanto a vilag problemaira ravilagito tortenetet kihozni.

Maya-- 2012.06.04. 08:45:32

spoileres leszek, de hát nem a sztori a lényeg :)

én tökre azt hittem már a film elején, hogy valakit ki akar hozni a srác, mert amikor otthonról bucsúzik, azt mondja az öregnek, aki vágja a nagy szomorúságot, hogy "ki fogom hozni"..ettől a perctől kezdve nekem ott lebegett ez a redemption. aztán mikor a srác testvére nagy felizgulva mondja Tama-nak, hogy zsarut nem szoktak ölni, hanem vajazni szoktak..s az visszaválaszol, hogy nyugi, mert ez az öreg magánakciója, s nem egy hivatalos bunyó, akkor azt hittem az öregnek lesz a megváltása..vannak ilyen dolgocskák benne itt-ott.
de az is lehet, hogy csak jól cseng a címben :)

ma mindennek az a technikája, hogy jól indítunk, s így egy pár perc alatt megnyertük magunknak a klienst/nézőt, aki majd ennek a hatása alatt, elnézi a további gyengébb pillanatainkat. mindenben így van. ha nem jól indítassz, kellnek föl a székről, s húznak a picsába/ki a teremből..ezért ez a film tökéletesen illeszkedik ehhez a türelmetlen, felgyorsult világhoz. minden elismerésem üzleti szempontból. meg ez startból tömör akció filmnek indult, ebben a kategóriában állja a helyét, sőt. persze, bizti mindig vannak jobbak, ha nagyon körbe nézünk, de akkor is én ezt a filmet nagyon jónak találom.

Valandil 2012.06.04. 09:25:56

Nekem bejött. Én nem éreztem az öncélú fegyverelhagyást: ha nincs hozzá lőszered, akkor legfeljebb bunkósbotként használhatod a gépkarabélyt - viszont annak legalább lassú. (Illene legalább minimális fegyverismerettel rendelkezni, ha leszóljuk a fegyverhasználatot: itt nincs iddqd.)
Várom, hogy harmadik nekifutásra mit hoz össze Evans és Iko Uwais, remélem kitart a fejlődés a harmadik filmre.
(Amúgy Iko Uwaisnak a bátyját mindkét filmben ugyanaz játszotta.)

Rusznyák Csaba 2012.06.04. 11:14:19

@Valandil: 1. Nem volt szó arról, hogy elfogyott a lőszerük. Lehet következtetni, hogy ESETLEG ez történt, de egy szót nem ejtettek ilyesmiről. 2. Azt meg, hogy az elvileg állig felfegyverzett lakók ezzel egyidejűleg miért kezdenek el szintén ököllel harcolni, semmi nem indokolja.

zerveidt 2012.06.04. 12:58:37

@Valandil: szolidaritás

Horemheb 2012.06.04. 14:16:20

@Rusznyák Csaba:
"az elvileg állig felfegyverzett lakók ezzel egyidejűleg miért kezdenek el szintén ököllel harcolni"

Ööö, azt honnan is lehet tudni, hogy a lakók állig fel vannak fegyverezve? Az igaz, hogy voltak közülük olyanok, akik igen, de azoknak minimum egy részét lelőtték.

Az, hogy mindenki állig fel van fegyverezve nem túl életszerű feltételezés, különös tekintettel a droglaborban dolgozókra, náluk pláne logikus volt, hogy nincs ilyesmi.

Egyébként nem tudom, hogy másnak is feltűnt-e, de a droglaboros jelenetben, miközben Iko az egyik tagot éppen agyonveri, a háttérben valaki kapkodva pakolja össze az iratokat, és menekül velük. :)

MrHeroicBloodshed 2012.06.04. 16:18:17

"... A The Raid elsőszámú problémája, hogy ennek a negyed órának a légzésgátló intenzitását később már nem tudja megfejelni. ... "

ezzel nem értek egyet, lásd. a finálé nagyjelenete: testvérpár vs. a pattogó, mitugrász főgonosz jobbkeze - szimplán a legjobb bunyójelenet, amit valaha filmre vettek.

Maya-- 2012.06.04. 17:01:13

SPOILER Á-tól Z-ig.

én sem értek egy csomó mindennel egyet :)..pl. egy jó bő félóra lövöldőzés után, szerintem nagyon faszásul váltottak a baltára, mert ugye fölvágták vele a padlót, majd ott ahová behullottak, rájuk ugrottak a lakosok mint a rugby-ben, szuper :)..s az azútán jövő robbanástól, már nagyon elhullott a jó csapat, s már elkezdtek lapulni..gyakorlatilag, már bekellett fogni az egyiknek a száját, tehát totál csend áll be. ez muszáj. s ekkor indul el a nyakláncos a machettel, pattogtatni a falat, hogy hol van a maradék csapat. tök jól van összeállítva a szabásminta..és ugyanakkor küldi Tama a tesót és a pattogó mitugrászt(a jobbkezet) akcióban..ez szerintem úgy jött ki, hogy "ne csak dumáljatok itt nekem, húzzatok ti is bele"..megint szuper belépés. s arról már nem is beszélek, mikor a "jobbkéz" azt mondja, hogy jobban szereti kézzel a harcot, a fegyvernél, mert más az adrenalin termelés..megint hibátlan áttérés a next levelre. szuper na, minimális hibákat tartalmaz a film, vagy mondjam úgy, hogy az összes hibájára tudok pledoáriát zendíteni. bizony. :)

Rusznyák Csaba 2012.06.04. 23:37:14

@Horemheb: ezek ott nem cipészek és virágárusok, hanem - többségükben - gyilkosok, gengszterek.

@MrHeroicBloodshed: "szimplán a legjobb bunyójelenet, amit valaha filmre vettek"
Azért ezen ilyen geekkörökben nagyon sokáig, és nagyon sok vérre menő vitát lehetne folytatni:)

Edgar 2012.06.05. 09:36:58

Nagyjából egyetértek a kritikával, főleg ezzel a mondattal: "nem tökéletes, nem a zsáner új alfája (bár majdnem), amiként sokan ünneplik, de így is az utóbbi évek legjobb csontőrlője"

Viszont azzal már nem tudok egyetérteni, hogy "A The Raid elsőszámú problémája, hogy ennek a negyed órának a légzésgátló intenzitását később már nem tudja megfejelni."
Ez a mondat pont egy olyan kép mellett szerepel, amit egy olyan jelenetből vágtak ki, ami simán megfejeli az első negyedórát. Szerencsére több ilyen is van, és nem feltétlenül a bunyós jelenetekre gondolok. Az például gyönyörű, amikor (SPOILER!!!!) a hűtőszekrényt az ajtóhoz akarják tolni, valaki odaugrik segíteni, gyorsan szétlövik, a vére ráfröccsen a hűtőre, a másik továbbtolja, majd bele a kézigránátot, és bummm.

Rusznyák Csaba 2012.06.05. 10:03:57

@Edgar: Na, AZ a jelenet pont annak az említett negyed órának a végén van:)

Edgar 2012.06.05. 10:27:15

@Rusznyák Csaba: ez nem az, amikor kiveti magát az ablakon a másikkal, és valami tűzlépcsőn landolnak?

Rusznyák Csaba 2012.06.05. 10:37:05

@Edgar: Nem a cikkbeli képre gondoltam, hanem a gránátosra.

Edgar 2012.06.05. 12:59:07

@Rusznyák Csaba: ja, igen, az tényleg akörül lehetett.

MrHeroicBloodshed 2012.06.05. 13:22:28

@Rusznyák Csaba: az tuti (félig-meddig vitaindítónak is szántam); de megszámlálhatatlan harcművészeti film megtekintése után is azt kell mondjam, hogy a Raid ott van a dobogón - legalábbis nálam.

Maya-- 2012.06.05. 15:53:09

ááá, AZ nem a negyed órának a végén van..hanem majdnem a film közepén :) fogadjunk.

Rusznyák Csaba 2012.06.05. 16:55:44

@Maya--: Mielőtt beígérnéd, hogy cicit villantasz, amennyiben nincs igazad - nincs igazad. Pont ez a robbanás zárja azt a negyed órát, ezután küldi le a boss a két jobbkezét, ezután váltanak közelharcra.

Maya-- 2012.06.05. 17:07:49

@Rusznyák Csaba: azt bizony:)..ha nincs igazam. de igazam van, ez kb. a film közepénél történik, mindenesete jó fél óra után. igazam van, na.

Maya-- 2012.06.05. 17:09:40

hülye legyek, ha nem futtatok bele egy dvdrip-be :)

Horemheb 2012.06.05. 17:53:37

A hűtős robbanás 31:00-kor van, a zuhanós jelenet pedig 55:00 körül. A fordulat pedig, amikor sortüzet nyitnak rájuk, 24:00 körül.

Edgar 2012.06.05. 18:14:19

@Maya--: @Horemheb: Köszi! Akkor továbbra is áll a korábbi kijelentés, miszerint vannak ott kincsek az első negyedórán túl is.

Rusznyák Csaba 2012.06.05. 18:23:36

@Edgar: Azt nem mondtam, hogy azon a negyedórán túl nincsenek nagyon jó jelenetek - csak azt, hogy egyik sem olyan jó. És a "jelenet" ezalatt nem csak néhány pillanatot értek, hogy mondjuk milyen fasza mozdulattal gyak le a főhős két machetés ellenséget egymás után - hanem az egésznek a felépítését, ritmusát stb. Annak a negyedórának nincs párja.

Horemheb 2012.06.05. 18:27:20

@Edgar:

Én is így vélem, de ez persze ízlés dolga. Szerintem a folyosói bunyók a legjobbak, illetve azok, amelyekben Mad Dog szerepel.
A fegyvert jó, hogy elhagyták egy idő után, a lövöldözés sokkal kevésbé tud változatos lenni, mint a "tánc".
A Hard Boiled pedig, amire itt történt hivatkozás tényleg nagyon jó, és pont megvan benne, ami hiányzik sok lövöldözős filmből (a jól megtervezett koreográfia), de most megnéztem a Raid után, és így egy kissé szinte unalmasnak tűnt. :)

Maya-- 2012.06.05. 18:29:10

jó ez végig. csak van ahol dinamikusabb, ez normális. én csak arról beszéltem, hogy ha úgy vesszük a legjobb jelenetek MÉG tartanak kb. a film közepénél is. ez azért nem semmi.
hogy sehol egy sztori, vagy kivirágozna egy-egy karakter, az igaz, máskor én is szóvá teszem, de most valahogy ez nem érdekelt ennél a filmnél. amúgy kölyökkori szokásom, hogy én tudok az ilyen filmek mögé sztorit képzelni el. simán jön ez nekem. kölykek voltunk, megnéztünk egy filmet otthon kazettán a többi kölyökkel, majd kint az udvaron meséltük a többieknek akik nem látták, s kb. 2 nap meséltünk egy filmet, olyan szorikat találtunk ki, hogy már a végén mi is szédültünk. ez komoly.

ttii75 2012.06.06. 17:29:40

szintén örültem, hogy elhagyták a fegyvereket, mert hihetetlen amit leműveltek kézzel-lábbal-késsel-mindenszarral, nálam pont az első 20 perc után kezdett el működni/beindulni a film:)
9/10

Darkcomet 2012.06.07. 18:38:34

Hétvégén megnézem, aztán majd kiértékelem magamnak. Ha megadja nekem egy kellemesen rendhagyó másfél órás távol-keleti akció mozi élményét, már érdemes volt megnézni.

Captain_Obvious 2012.06.08. 13:51:35

Összességében tetszett a film (7/10 mondjuk), de ez a "kettéosztottság" nem jött be. Az első félóráig iszonyatosan pörög, fasza zúzás, aztán hirtelen senkinek sem lesz szüksége lőfegyverre...Még az hagyján, hogy az osztag inkább menekül és nem tököl a fegyverekkel, de hogy a helyi bunkók meg sem próbálják összeszedni ezeket, az felettébb érdekes. Kicsit több jófiút életben hagyva (nyilván ehhez igazi karakterek sem ártottak volna) ezt sokkal jobban lehetett volna mixelni.

Maya-- 2012.06.11. 19:41:30

valamiféle kényszert érzek, hogy védjem ezt a filmet:)...csak én éreztem, hogy mekkora energiát sugárzott ez a film? én pont azt a pár balfasz dialogust is kivettem volna belőle, mert ha az akciók mellé tesszük, akkor szerepel le a film. amúgy itt a fizikai performenszről van szó, és az tökéletes. valamilyen tisztaság van azokban a jelenetekben, nincs bénázás, nincs hülyülés. komoly na. intelligensen brutális. szerintem ez volt a cél. és ez teljesítve.
tökmindegy mikor hagyják el a fegyvert, egy pár idióta rácsap e, vagy nem..mindegy, nem ez a lényege a filmnek. hanem az a baszott energia amit ad.

Flankerr 2012.07.29. 04:26:04

Kezdetnek: jó film, az akciójelenetek, különösen a verekedések (a közepén a srác a tonfa/kés kombóval a folyosón, nálam az vitt mindent), 7.5/10
A sztorival nem az a baj, hogy nincs, hanem hogy rossz, gyenge, sok a logikátlanság, amikor pl. a kommandósok hülyeségeket csinálnak.
Vagy az elején látjuk a két mesterlövészt, aztán kicsivel később "elpárolognak": az autóban ülőket kivégzők szintén. Na és persze a rendőrségnek nem tűnik fel, hogy 20 emberük csak úgy hiányzik, parancs nélkül..

"Már csak azért sem, mert a játékidő előrehaladtával kényszerűen elhagyják a lőfegyvereket (amit mellesleg semmilyen dramaturgiai szükség nem indokol, csak az örökzöld „így írták meg a forgatókönyvet” érv, és a harcművészeti film címkéje)"
Spoiler!

Na igen, de HOGYAN? Pont a fent általam említett tényleg iszonyat jó jelenetsor után a srác visszafele sétál a folyosón, konkrétan elmegy a saját kése és tonfája mellett.. és vazzeg NEM VESZI FEL!! Na ez csúnyán felbaszta az idegem.. a droglaboros jelenetsor azért kárpótolt kicsit.
A ketten egy ellen jelenetsort évtizedek óta alkalmazzák, hirtelen a Sárkány Lord jut eszembe, de tuti 100 másikat tudnátok sorolni
Spoiler vége

Szóval akció, és főleg verekedés fanoknak javasolt, de ne sokat, ne realitást várjanak, csak jó kis agyatlan kaszabolást. Annak tökéletes.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.30. 22:46:54

a verekedések gyönyörűek, végre én is megnéztem.

K.Leslee 2012.12.01. 14:21:13

Ketsegtelenul lelegzetelallito film, ami a latvanyt tekinti.
Mestermutol viszont nagyon messze van, ahhoz nagyon benak a karakterek es vannak benne olyan dramaturgiai jelenetek, amik teljesen hidegen hagyjak a nezot(a foszereplo allapotos felesege flashbekben), mivel meg a foszereplorol sem tudunk meg semmit. Akkor minek kellett ez a jelenet? Attol nem lesz valaki szimpatikus, hogy szarra ver egy fel hadsereget, aztan megmutatjuk, h van felesege). A harci jelenetekkel az utolso negyed oraban meg mar nagyon elszaladt a lo. Mar-mar unalmas volt, mondhatni tul sok a jobol. Realisztikusnak sem mondanam, mar onmaga parodiaja lett a film, akinek a fohose harom emeletet zuhan, majd hetvenszer szajbarugjak 20 perc alatt. Azert kicsit sajogna az arcom:-)

A fegyverek instant kiiktatasa inkabb azert volt zavaro, mert alig volt olyan jelenet, amiben fegyveres gengszterrel talalkozik a fegyvertelen kommandos. Ez vegig ereztette az emberrel a tulrendezes hatasat, meg az is, hogy a csak ugy kifutnak egy lakasbol a gengszeterek egyenkent, mint valami fps jatekban. A nyolcvanas evek akciofilmjeinek esetlensegeit jutottak eszembe.
Attol fuggetlenul szorakoztato, a zsaner rajongoinak kotelezo.

K.Leslee 2012.12.01. 14:22:21

*flashback - tulmagyarositottam:-)

Vöv 2013.03.03. 05:26:55

Nekem is bejött, tényleg 7/10. Hadd kukacoskodjak én is... eleve SMG-vel mennék házba lődözni, (csak úgy mint a kommandósok általában), max biztosításnak adnék pár ember kezébe nagyobb kalibert.
Az elhullott legjobbaktól (már ha nincsenek pont golyózáporban) ha lehet elvenném a tárat. Aztán meg: TÉnyleg csak egy gránát volt a teljes alakulatnál, amivel gázpalackot robbantottak?
Kis csúszással elhiszem hogy a lakók nagy része nem rendelkezik gépágyúval, max egy-két kis revolver, -bár, egy teljes osztagnál CSAK machete van, kicsit erősnek érzem.
Azt viszont nehezen hittem, hogy a lakók és a droglabor /főnöki rezidencia között nincs semmi számottevő testőrség. A fele lement harcolni, rendben, a két főember meg épp egymást verte egy nagyon cool szobában, ez is oké, de az már kicsit égette a biztosítékot, hogy van olyan pillanat, mikor egy droglabort és egy maffiavezért SENKI nem őriz, pláne, ha hirig van a házban.
Az meg külön érdeles volt, hogy a főgonosz csak akkor ment a stukkeréért, mikor a zsaruk beestek az ajtón (ez utóbbiak szerencséjére, mert ha a fószer kivarázsol valami komolyabb ágyút az asztal mögül, nem jutnak beljebb három lépésnél. )
Amúgy ez egy átlagos akciófilmben el is menne (bár nem szeretem, ha egy film a saját szabályait nem tartja be), itt viszont a többi annyira realisztikus volt/akart lenn , hogy ez kissé szúrta a csipámat.

A drámai szál tényleg nem volt túlbonyolítva, sem kidogozva, valóban gyenge lett

a film ezzel együtt király, a kritika is meglehetősen jól leírja. Grat!

Vöv 2013.03.03. 05:29:18

Ja, és az király volt, mikor kiverik egymás kezéből a széket/kést/tonfát, azt már kevéssé értettem, miért nem vette fel a földről a gyerek miután mindenki kinyújtózik... piszkos lett?
:D :D

De ez tényleg csak kukacoskodás...::
süti beállítások módosítása