Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

New Moon - Újhold

2009.11.20. 13:11 the_silencer

Tuti, hogy az „undorító”, „nyálas”, „szar” Twilight-széria második fejezete „szörnyű” és „rettenetes” lesz mindenki szemében. Lássuk be, a frencsájznak 18 éves kor fölött nincs túl jó híre, ráadásul a trailer nem kecsegtetett túl sok jóval.

Pár bekezdés erejéig emelkedjünk felül most a mindenkiben ott lappangó kultúr-sznobérián (vagy a trash-kult sznobérián) és szakmaiságon, helyezkedjünk egy lelkesedő-sikítozó tini lelkébe. Engedményt teszek: nem kell sikítozni, sem lelkesedni, elég, ha félénkebb – azaz némi önreflexióval és aggyal rendelkező – tinik vagyunk; a paraméterek legyenek mondjuk a következők: elégedetlenség önmagunkkal, kevés barát, inkább otthon ülünk és szórakoztatjuk magunkat (olvasunk, filmet nézünk, zenét hallgatunk, interneteziünk, álmodozunk, magányosan kulturálódunk), titokban tök szerelmesek vagyunk a 3 paddal előrébb ülő illetőbe, és meggyőződésünk, hogy soha de soha nem lesz szexuális életünk. Meg úgy en bloc „normális”, „polgári”, esetleg „kispolgári” életünk. Szüleink ezeket a frusztrációkat új keletű szexuális mentalitással oldották fel, ez ma már nem nagy ügy. Dugni szabad, csak éppen nincs kivel, vagy ha van kivel, akkor az nem megy, mert hát nem úgy működik, ahogy azt láttuk a filmekben meg leírták a lányregényekben.

Ergo: nem dugunk, macerás, illúzióromboló, félelmetes, és egyáltalán nem olyan nagy ügy, mint ahogy azt láttuk a filmekben, vagy olvastuk a lányregényekben (ergo: éljen a szüzességi fogadalom!). Ráadásul a test egyáltalán nem egy kívánatos dolog, mert nem olyan, mint ahogy az látható a filmekben vagy egyéb konzumtermékekben. Finomítván az esetleges anatómiai hibákat az a legegyszerűbb, ha felhagyunk a táplálkozással pár évre. Éhesek vagyunk, nem szexelünk, alapvető biológiai vágyaktól frusztráltak vagyunk, és egyébként is szar a világ, az emberek büdösek, tuskók, a lázadozás ma már nem menő, apa ferrariját elkötni sem olyan stílusos, Kurt Cobain halott és a zsíros haj egyébként is gusztustalan, a drogok ölnek, az alkoholtól hányok, cigizni nonkonform dolog, a diszkóban parasztok vannak. Marad a magány, az elszigeteltség és a szimpla vágyakozás, bár nem tudjuk ez mi felé irányul, apátiám végtelen és hangtalan.

Hát így állunk. És akkor jön Stephenie Meyer és Catherine Hardwicke egy horror-tematikát szolid fantasy giccsbe rügyeztető tinirománccal, a fent ecsetelt problémákat egy kézenfekvő, de azért végiggondolt allegóriában dolgozza össze, pitebaszós vagy egyéb (enyhén lekezelő, alapvetően intoleráns) poénbombák, szatirikus felhang, cinizmus és lúzerkedés nélkül. Igaz az önreflektivitás (amivel állítólag túl lehet élni ezt a nyomorult 21. századot) tökéletesen hiányzik, de önreflektíven sajnos nem lehet ábrándozni-szépelegni. Őszintén megvallom, nekem semmi bajom a Twilighttal, sőt, kicsit méltatlankodtam, hogy nem 1992-ben születtem, mert nekem nem szóltak ilyen filmek, nekem tilos volt ábrándozni, nekem nem volt Robert Pattinsonom, nekem volt az Interjú a vámpírral, de azt nem nekem csinálták, kamaszlelkemet pátyolgassam az Amerikai pitével (és titkon még mindig viccesnek tartom, ha valaki belegecizik egy pohár sörbe, vagy bevizel a táncparkett közepén). Ezen felül volt még a Sikoly-széria és annak farvizén úszó darabok, rossz esetben Larry Clark perverz agymenései. Ez van. Fogadjuk el azt a tényt pozitívumként, hogy a Twilight-széria megtalálta a célközönségét, ezt az éhező, divat-goth, vágyakozó, romantikára szomjazó csendesen frusztrált, épp öntudatára ébredő – felnőttek/idősebbek megjelölése szerint „hülye kis emós köcsög”-generációt. Az ég óvja őket a hátukra ragasztott „hülye vagyok, üss!” címkéktől!

Persze, hogy túl direkten tálalt a „vámpír=vágyakozás” metafora, és természetesen a vámpírnak mint horror-antagonistának ez az utolsó karó a szívbe – bár sosem tartozott a zsigeri félelmeket kiváltó szörnyetegek közé. Figyelemreméltó az, hogy a tinifilm versus horror esetében ezúttal a gyengébb zsáner diadalmaskodott, – ez nem értelemszerű ugyanis, a vámpírhorrort általában csak az olyan erős attrakciós elemek képesek legyőzni, mint a szex (ld. Jesus Franco - Vampiros Lesbos, 1971), az akció (Penge, Underworld szériák, Alkonyattól pirkadatig), és bár az Interjú a vámpírral óta ezek a hegyesfogú kárhozott lények 100%-osan azonosulásra csábító melodrámai hősök, jelenlétükben mindig ott virít az a bizonyos 18-as karika.

Az első rész tehát jött, látott és győzött. A második is ezt fogja tenni, habár ezzel már akadnak problémák. A Twilightot még a meglepetés ereje elbírta a hátán, a New Moon kapcsán azonban ez már ugye nem áll fenn, de mit van mit tenni, the show must go on. Iparkodnak az alkotók, első körön úgy döntöttek, hogy az első rész nőnemű direktorát férfire váltják. Logikus lépés, az első részben a romantika rózsaszín madzagát kellett elhúzni a közönség orra előtt, a másodikban azonban egy régi-új karakter is megjelenik, történetesen a vérfarkas – aki, amióta a tizenévesek erőteljesen képviseltetik magukat a vásznon, a pubertáló fiúk horror-allegoriája. Ebből kifolyólag több az akció, erősebb a maszkulin jelleg, a meszes-arcú Pattinson alig-alig van jelen, van helyette viszont egy hibátlanul kidolgozott felsőtesttel rendelkező (mit ad isten örökké félmeztelen) rézbőrű übermensch, az „erősebb kutya”, aki ráadásul Bella és Edward szakítása után elcsavarja a lány fejét. Sajnos azonban az ebben rejlő szexuálpszichológiai vonalakat Chris Weitz direktor szemérmesen elfedi csinos kis akciójelenetekkel és gyalázatosan rossz, semmibe vezető dialógokkal, és bár meg kell hagyni, a direktor becsületes monotonitással pakolja egymás után a jeleneteket, a giccshez egyáltalán nem ért – azaz bőségesen akadnak kínos etapok is (lassított felvételen láthatjuk, ahogy a szerelmespár az erdőben lepkék közt futkározik!).

Nagyvonalúan leegyszerűsítve azonban a problémát: aki eddig nem szerette ezt a kamaszcsürhét az nem most fogja megkedvelni. A második rész színvonala nem ment lejjebb, de nem is emelkedett látványosan – ez viszont (ha feltétlenül bele akarunk kötni) nem túl kecsegtető dolog manapság, hisz mind ismerjük a mamut-franchaise-ok aranyszabályát: a másodiknak jobbnak, meggyőzőbbnek kell lennie. Ezt a New Moon nem teljesítette, egyetlen új rajongót sem fog magához vonzani, a kicsik azonban örülhetnek; nagyjából minden maradt a régiben, sőt semmi meglelpetés nem fogja várni őket – a sztori marad azon a vonalon, amit az első rész első 15 percében sejteni lehetett, a precíz giccs-esztétikán pedig sehol sem esik csorba.

71 komment · 1 trackback

Címkék: horror filmkritika 3csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr151539582

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Indiánszakkör vs vámpírok kockahassal: mit nézzünk moziban a héten? 2009.11.23. 18:51:05

Kultúrfitnesz. Igen, most mutatják be ennek az Újhold című vámpíros hülyeségnek a folytatását a mozikban: az USA-ban annyian voltak a premierjén, hogy drámaian kevesen néztek aznap tévét. Kritikusunk megnézte a mozit, majd rögtön ajánl is helyette egy ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.11.20. 14:07:04

Nem szeretnék barátságosnak látszani, de mintha tényleg komolyan vennétek a (pop)kulturális missziót. Ráadásul a kritikus társadalomlélektani vetületet adott az Alkonyat-jelenségnek, ami nélkül nehéz okosakat mondani erről a könyvről-filmről.

Attila1234 2009.11.20. 14:22:45

Nofene! Sose gondoltam volna, hogy a blog.hu-s holdudvar valamelyik filmes blogjában színvonalas cikket (és nem postot!) fogok olvasni.
Végre egy olyan írás, aminek a szerzője megpróbálja megérteni a vizsgált alkotást, és a korszellemet, amiben az készült. Mindezt anélkül, hogy feltupírozná az írást mindenféle sznob és álintellektuális frázissal.
Csak így tovább!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.20. 14:34:25

@Pikszi: Nehéz egy olyan filmről bármiféle társadalomlélektani (whatever) vizsgálat nélkül bármit mondani, amelynek markánsan (!) körbevonalazható nézőközönsége van, ezt the_silencer meg is tette. Nincs még egy ilyen film a placcon. Amúgy híg fos és egy lakodalmas hányás fiftififti keveréke.

@Attila1234: Az sem akármilyen sznob és álintellektuális frázis, sőt mi több, beton előítélet, hogy a blog.hu holdudvarában nem olvasol színvonalas cikket. Ennél már csak az lenne jobb, ha azt mondanád: minek nézed, ha nem tetszik?! Okoska.

Bicska Maxi (törölt) 2009.11.20. 14:34:48

Jó cikk lett. És egyet is értek vele. Elolvastam a könyveket pusztán kíváncsiságból, mert azért valljuk be, az első könyv még felnőttként is élvezetes olvasmány, de a következő 3 könyv maga a borzalom. Nevetséges,szirupos, nem meggyőző/hiteltelen. És az írónő néhol iszonyatosan elcseszte a történetszövést... na és a 4. könyv vége... fúj!

Attila1234 2009.11.20. 14:59:55

Csíp a pisi? Tudod, akinek nem inge... ;-)

terran 2009.11.20. 15:01:39

paraghrammás kritikát akarok erről a filmről

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.11.20. 15:05:23

@terran: No fucking way. :)

Egyébként meg: a Geekz nem tartozik az Indexhez (a "bloghus holdudvar" gondolom ezt akarta jelenteni.)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.20. 15:07:15

A film azonban igazán abban veszélyes, hogy elhitette eme ábrándos lánykákkal (tényleg 2:100-hoz volt az arány a tegnapi éjszakai vetítésen a csajok javára), hogy EZ a szerelem. Aztán majd várnak ez efféle girnyó, sápkóros faszjankókra, mint ez az Edward gyerek, aki két és fél órán keresztül majd nézni fog rá mélabús szemekkel, könnyek között. Nincs ilyen faszi, vagy ha mégis, nem bír el ennyi csajjal.

Három csillag? Egy orbitális fekete lyuk legfeljebb! :D

Gico 2009.11.20. 15:10:18

Szombaton nézem meg a barátnőmmel, ő szereti. Nekem a vámpír az már csak Blade marad...

Tirgit · http://myotherside.blog.hu/ 2009.11.20. 15:23:09

Szuperjó post!

Én személyszerint nem szeretem a Twilight-ot (szégyenkezve bevallom, csak a filmet láttam, de el fogom olvasni), de ismerek pár nagyon értelmes embert, akinek tetszett. Kinek a pap...

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.11.20. 15:43:51

@terran:
Nekem is hasonló igényeim vannak, mert érdekelne, mi állhat a glóbuszunk megamilliónyi feminin pólusának egyöntetű filmszínházbani szelfprezentációs gesztusa és a kritikusi (hah!) tömeg spektakuláris NEM-affirmációi között deklarálódó vibratív diszharmónia mögött? Adhat-e a tematikai hiánygazdaság közepette egy túltermelt toposz, egy mozgóképes megkerülhetetlenség – valami újat? Talán a röpkén epochális szociálpatológiai jegyeknek köszönhetően? Mert van itt vámpirizmus és tini-szerelem, óraközi magán-magánytragikum és vörösrézfényű hímerő, ontologikus gap és coming out, továbbá motor és bicikli.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.11.20. 15:47:00

No, nem mintha értékadó véleménnyel bírnék, de fasza kritika ez. Kimondom, mert kivételesen szarok rá, hogy más is élt ezzel a napnál is világosabb megállapítással.

@Pikszi: ez a társadalomlélektan, ez ugye a szociálpszichológia? Csak mer néha tényleg nem értem, mit beszéltek...

@efes: a közüzemi vágyteljesítés plakátrímei és a kisbetűs részekben somfordáló, piacorientált népmívelés szeparálhatatlansága nehezen kerülhető dologizé, méghozzá olyannyira, hogy még ez a hasonlat is roppant sántasággal bír. (Ááá, megin lózungolok :-( )

@Wostry Ferenc: az elsőből talán 4 percet bírtam. Ha és amennyiben fizetnél, SEM biztos, hogy kitenném magam többnek.

@Attila1234: hogy eleddig a holdudvarba' nem olvastál nívós cikket, az igaz, vagy csak a libafospermet fricskád részét képezi? (Zúmolj rá terranra, mer lehet ezt így is csinálni... ;-)

.m.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.11.20. 15:52:25

@Pikszi: "epochiális" bazz, érdemes volt felkelnem! Jövök egyel. (Hogy ennek ki látja kárát... XD )

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.11.20. 15:53:31

@Parraghramma.: éééés megelőzöm shitgun orvtársat: az "egyel" az igazából "eggyel"!

larsen 2009.11.20. 16:15:44

Mi ez a szar cikk? Ha nem tetszik egy film első része, ne nézd meg a folytatást. Vagy még inkább fogd be a pofád és ne stoppold a helyet a neten.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.11.20. 16:21:19

@larsen: jaja, ez egyébként nagyon jogos! Pláne, válság idején... na mindegy, majd a szerkesztőségin helyre tesszük a kollégát, ne aggódj.

Vészmadár · http://foxhole.blog.hu 2009.11.20. 16:29:46

Korrekt, jó kis cikk - már küldöm is az Alkonyatrajongó munkatársnőknek.
(Bakker, még egy Edward-kép is került a falra :(:(:( )
Larsen: Vehehehehehehehehe:)

kaamir 2009.11.20. 16:42:47

@efes: nem kell ezt ennyire komolyan venni. Mi meg a Pretty Woman-en nőttünk fel, mégse hittük, hogy az a szerelem, és hogy majd jön Julia Roberts és.... :)

Amúgy már az első rész is egy vicc volt, legfeljebb altatónak ment el.

nemezisazis 2009.11.20. 16:50:29

"..mindenkinek egyenként a kurva anyja.." ♪♫♪♫

jó cikk

_UnderCover_ 2009.11.20. 17:34:09

Nagyon korrekt kritika a cikk.
Én részemről soha nem helyeztem társadalom-lélektani összefüggésekbe ezt a langyos fost, egyszerűen nem értettem, mit esznek raja ennyien.
JElentem, kezdem kapisgálni :D

@larsen: Remélem, legalább te tudod, hogy viccelsz-e. Nekem nem sikerült eldönteni.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.11.20. 17:39:31

@Parraghramma.: a billboardizálható üzemi magabízóság kisbetűs részeiben somfordáló pánifélelem-dologizé destruálódott e jövökeggyelre. Ha és amennyiben!

Kisangyal 2009.11.20. 17:40:34

Nem kell minden filmet olyan szörnyen komolyan venni.
Ez egy mese és kész.
Egynek jó, nekem tetszik. Pedig nem vagyok emó vagymi.

OriginalBateman 2009.11.20. 17:42:02

én csak úgy kavarogtam az elmúlt hetekben, hónapokban magam körül értetlenül, hogy mi ez a fuckyeahtwillight! felkiáltás a világ filmes blogjain? fehérre meszelt arcú srác ölelkezik egy tömegszépséggel screenshot-ról-screenshotra. mi a faszról maradtam le? ahogy olvasom a kritikát semmiről. egyszerűen felnőttem és már kikerülnek a nem nekem való dolgok. fuck yeah!

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2009.11.20. 17:46:52

Én akkor sem nyelem le ezt a szemetet akármilyen cukormázzal öntik le. Mélységesen felháborít, hogy az interjú a vámpírral említésre került ebben a cikkben ami erről az izéről szól. Komolyra fordítva viszont az írás remek, valóban elég objektív a filmet meg nézze az akinek készült. (azért az interjús dolog félig-meddig nempoén -.-)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.20. 17:53:57

@kaamir: Én kérem ki magamnak az összehasonlítást Julia és Richard részéről ezzel a mocsadék hányással összefüggésben. :D

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.11.20. 17:59:47

Egyetértek Parraghrammával, ez már tényleg minden határon túl van, ebben bármi érték felmutatása körülbelül olyan dolog, mint dr Mengele szentté avatását követelni a pápánál, a Dalai Lámánál, az összes főmuftinál és Rabinowitz rabbinál. És Messzefutó Ló főnöknél.

Ejjnye Bejjnye 2009.11.20. 18:02:35

Kár, hogy nálunk "trendi" mindent és mindent fikázni, a fikázott tárgy valós és elvonatkoztatott értékétől függetlenül! Megfigyelhető, hogy életkortól függetlenül, 2 vagy több ember, mindig a nem ott lévőket, viselkedésüket, stílusukat, ízlésüket kritizálja. Persze pszichol.-i tény, hogy ezzel abban a torz örömben részesítik magukat, hogy ők különbek és értékesebbek a kritikájuk alanyainál! A témához kapcsolódva: férfi létemre előítéletekkel tömve olvastam és néztem a filmet, könyveket. Az összeset. És tetszett! Nem vagyok tini, nem bánta meg a párkapcsolatom... Van egy íze, tényleg szirupos és vontatott, de hát meg kell érteni, hogy az ilyen érzelmek kifejezésére ez az irodalmi eszköz jó! És tényleg van benne ötlet, izgalom... Ja és nem csak a dugás fontos, sőt nem csak a minél hamarabb összejövő dugás az ÉRTÉK - már hogy a posztíró véleményére is utaljak egy kicsit, hanem a tisztaság, hűség, romantika... Akinek meg a "gyors kielégülést nyújtó gimnasztika" a fontos, nos az nézzen pornót!

Nori 2009.11.20. 18:05:19

Jó cikk, tetszett, érdemes volt végigolvasni. (Filmet/könyvet még nem olvastam/láttam, de pótolom. Túl sokan beszélnek róla ahhoz, hogy fogalmam se legyen róla, mi ez.)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.11.20. 18:19:21

@OriginalBateman: na, azért a Kristen Stewart a "tömegszépségtől" kilométerekre van. főleg, hogy ő az egyetlen normális egójú kiscsaj Hollywood-ban.

Twilight-fan 2009.11.20. 18:45:07

elég vegyes véleményeket olvasok itt, de több a fikázás ...mint az látszik(a nevemből), én szeretem a "Twilight saga" világát, miután láttam az Alkonyatot olvastam el a könyveket, és persze lehet ezt fikázni orba-szájba, mindig lesznek akiknek ez "nyálas", de attól még másnak tetszik.mivel-szerencsére-nem vagyunk egyformák, ezért más. és más témáju film az,ami tetszik...érdekes mondjuk, mert nekem a sci-fi a kedvencem, csillagkapu sorik és "társai" meg még sorolhatnám, de ez a film megfogott...igen, egyértelmű ezen sorok után, LÁNY vagyok, nem vagyok amúgy a "cél közönség" szóval nem vagyok már tini, de gondolom akik javarészt elöttem írtak, fiúk voltak.Szerintem KÁR azt gondolnotok, hogy egy ilyen film után, majd minden lány ilyen Edward-os, meg Jacob-os pasit akar-aki igen, az meg is érdemli, ha vénlány marad- de ennyi kell...nem hiszem,hogy ne lett volna "tiniként" olyan színész, vagy színésznő,akiért ne rajongtatok volna...ez is egy ilyen időszak...jőn, új hullámokat kavar, majd elmúlik...nekem sem voltak ilyen jellegű filmek kamaszkoromban, de nem is vagyok olyan fanatikus, hogyha Robert majd itt lesz( mert lesz itt filmforgatása), akkor majd követem és sikongatva autogrammért könyörgök...számomra a legmeglepőbb dolog,azon kívűl, hogy szinte minden női kolléganőmmel megismertettem és megkedveltettem ezt a "tini-románcot",az az, hogy egy általam nagyon kedvelt és komoly beosztású felettesem is beállt a sorba és megnézte az 1.előadást...és el volt ájulva...persze szólás szabadság van, mindenkitől majd kapok a "szebbnél-szebb" véleményeket, de pont ezért is van a komment, hogy "jól" megírjuk egymásnak! :-)
meg azért is van a komment, hogy én is elmondhassam ,amit gondolok...

Balfake 2009.11.20. 19:09:00

Kedves rinyáló rajongók, olvassatok Üvöltő szeleket vagy Veszedelmes viszonyokat, az is romantikus, mégse ruppótlan nyálözön.

De én már elmúltam 18, a poént lelőtték, nincs dugás, nézek inkább Rambó hármat.

Balfake 2009.11.20. 19:20:26

Bocs, a lényeg lemaradt: némi aggyal rendelkező tizenéves, legyen akármilyen magányos, nem rágerjed erre a hulladékra, hanem elszomorodik, mint minden normális ember. Talán hihetetlen, de ismerek ilyeneket, nem, nem félszemű gnómok, szoktak társaságba járni, sőt dugni is, csak egyszerűen szorult beléjük némi minimális jó ízlés.

Raticus 2009.11.20. 19:39:38

Nekem a Kölykök a legmeghatározóbb filmélményem volt tizenéves koromban,most akkor perverz vagyok?De nem is érdekel mit mondtok erre,mert van akinek ez tetszik,van akinek az.Úgyhogy azért,mert nektek nem tetszik valakinek a munkássága még nem kell "leperverzezni",mert sokan szeretik a filmjeit.De ez is csak egy vélemény,majd más ír másikat,de a kommentelés már csak így működik,és ez azért jó,mert mindenki leírhatja amit gondol.És egyébként is...:)

pizsama 2009.11.20. 19:59:32

@Twilight-fan:
El akartam olvasni a kommentedet, de a "sorik" szónál elakadtam. Bicsi-bocsi, ahogy Kiss Ádám mondaná.

Az első filmet láttam - párom rávett hogy menjünk el - és bár különösebben nem tetszett, nem is utáltam. Viszont a könyvet már nem bírtam elolvasni. A legnagyobb bajom az volt vele, hogy tipikusan egy olyan lány szemszögéből íródott, akit már gimis koromban is legszívesebben felpofoztam volna a rinyapina állapotából, hogy szedje végre össze magát, ne álmodozzon adonisz testű férfiakról, és vegye már észre a környezetében lévő igazi, elérhető, rendes srácokat. Az ilyen "tini-ponyvák" helyett meg olvasson inkább Rómeó és Júliát, vagy Victor Hugo Notre Dame-ját!

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.11.20. 20:01:27

@pizsama: na de akkor meg a Quasimodo lesz a férfiideálja...

nemezisazis 2009.11.20. 20:09:48

@efes: ez pont egy elbaszott hasonlat volt.. ez a pápa még szentté is avatná mengelét.
rafkós vén geci

OriginalBateman 2009.11.20. 20:28:21

@Linkovic Csumoszky: nemt tudom miket nézel, de az amerikai sorozatok tömve vannak az ilyen tipusú nőkkel. Ezen viszont nem fogunk összeveszni. Én nem találok benne semmi egyedi szépséget...az egója meg miért kellene, hogy érdekeljen?:))

pizsama 2009.11.20. 20:41:06

@Wostry Ferenc:
Meg is érdemelnék! Elég rákeresni a youtube-on a "twilight new moon trailer reaction" kifejezésre, és voálá, megkaptuk az átlag Alkonyat-rajongót.

Igazából nem tudom, mi lenne a jó olvasmány az ilyen önbizalomhiánnyal küszködő, otthon tespedő, begubózódott tinilányoknak, de hogy a Twilight nem segít az "állapotukon", az egyszer biztos.

pizsama 2009.11.20. 20:45:26

@OriginalBateman:
Volt szerencsém látni Stewart kisasszonyt az Út a vadonba című filmben, és hát nem sok különbséget tudtam felfedezni a két alakítása között. Egész helyes kis csaj, de azon túl, 12 egy tucat.

Moso 2009.11.20. 20:49:36

Szeretnék egy kritikát a felnőtt film változatról is(már hozzáférhető torrenten)
Bella szerelme az első 15 percben "beteljesül", Jacobbal, meg a másikkal is...(egyszerre)
Rendes párbeszédek, jó színészek, pörgős sztori.
10/8

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.11.20. 20:56:15

@OriginalBateman: hát, szerintem az agyonistenített megan fox-nál semmivel se rosszabb, de ezen tényleg nem veszünk össze.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.11.20. 21:01:44

@pizsama: The Cake Eaters? Adventureland? megvolt?

Ejjnye Bejjnye 2009.11.20. 21:40:24

@[mano]: Nálam elnyerted a főfőfődíjat! Ekkora ütős poént ritkán látok!
Köszke!

Ejjnye Bejjnye 2009.11.20. 21:42:18

@Moso: Te is megnevettettél!
Köszke

_Henrik_ 2009.11.20. 21:50:34

Megnéztem, annyira tetszett mint Yvonne-nak a Wrestler....

2009.11.20. 21:57:24

fasza post, grat.
látod parra bazmeg magyar nyelven is lehet írni.

pizsama 2009.11.20. 22:10:54

@Linkovic Csumoszky:
Még nem. De pótolom. Ha azokban meggyőz színésznői képességeiről, akkor megkövetem magam, de tény, hogy eddig nem estem tőle hanyatt.

virtualdog 2009.11.24. 11:44:59

Nekem jobban tetszett az első rész (bár mindkettőre közepest adnék), és furamód ezt éreztem nőiesebbnek. Nem tudom, percre több akció van-e benne, de az egész valahogy súlytalanabb lett: nincs már meg a vámpírvilágba szép lassan betekintést nyerés izgalma, Jacob-bal nem merték igazán megkavarni Bellát, a legnagyobb ziccereket pedig rendre kihagyták (kellett volna egy farkasember => ember átváltozás, ahol a srác meztelen marad - ez milyen bizarr helyzetet eredményezhetetett volna...).

A legnagyobb bajom pedig az, hogy a film nagy részében boncolgatott problémától (messze van a szerelmem, azt mondta, nem szeret, de hihetek-e neki, a barátom pedig csábító "pótlékként" kínálkozik) tökéletesen független a film végi csúcs, mely faképnél hagyja az újonnan felbukkant szereplőket (farkasemberek) és az eddigi témát is, ráadásul az olasz vámpírok karakterei is meglehetősen sápadtra sikeredtek (haha), talán a főfőnök kivételével, aki meg túlzott kíváncsisággal és gyermeteg örömmel kóvályog az egész jelenetben.

Annak viszont örülök, hogy a Vampire szerepjáték legérdekesebb vonása, az emberiség előtt rejtett vámpírtársadalom belső problémái, még ha érintőlegesen is, előkerültek. És minden célzatossága és magányos lányok szívét melengető alkotóeleme ellenére azért emberközeli és érthető fantasy maradt ez - nem válik a kedvencemmé, de mondjuk a Harry Potter-szériánál vagy az utóbbi időkben megszaporodott, kifejezetten a fiatalabb korosztályokat célzó fantázia/valóság-meséknél így is nézhetőbb számomra.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.11.24. 11:47:21

@Ramiz: nekem meg ez tetszett jobban, illetve ez volt a nézhetőbb és filmszerűbb.na nem nagy szám, de túl lehet élni...:-)

virtualdog 2009.11.24. 12:01:39

Egyébként ne értsetek félre: én is harcos ellensége vagyok a média által ránk erőltetett hamis test-képnek, és biztos vagyok benne, hogy a szingliség egyre terjedő kultúrája (nem az emberek számát, hanem magának a fogalom célzott életkorát és egyetemességét értve ez alatt) inkább teszi boldogtalanná a követőit, mint szabaddá.

Csakhogy azt meg álszentségnek tartom, hogy a tinifilmeket sarazzuk, amiért megmérgezik a védtelen lánylelkeket, akik majd mindig a tökéletesre várnak. Egyrészt, bár a filmben Bella szemszöge (azonosulási szerepe) és persze érthető üzleti szempontok alapján nagyon jóképűnek és szexisnek van beállítva Edward és Jacob, a két férfiszereplő, azért ha őszinték leszünk, valójában egyikükben sincs semmi átlagon feletti: bármelyik éjszakai szórakozóhelyen vagy iskolai évfolyamban találni jópár hasonló srácot. Másrészt a (mainstream) film mindig is így működött, mindenhol, és tegye fel a kezét, aki megcsalva érzi magát, amiért Marilyn Monroe-ból szexbálványt csináltak és nem a valódi, emberi vonásait örökítették meg az utókornak (azaz a hibáit is), vagy hogy Scarlett Johansson-t kisminkelik a forgatásokon vagy a fotózások előtt, és nem pattanásokat és bőrhibákat látunk a Blahán 4 emelet magas méretben, hanem egy tökéletesen jelképes, ha úgy tetszik, angyali szépséget, amilyen igazából, jól tudjuk, nincsen.

És higgyétek el, a tizenévesek is jól tudják. És az Edwardért sikító, tulajdonképpen hozzánk hasonlóan a Film ál-valóságáért (legfeljebb másik filméért...) rajongó lányok is egy hétköznapi, átlagos vagy akár csúnyácska sráccal fognak kijönni a moziból kézenfogva.

A fikciót minden normális embernek a helyén kell tudnia kezelni...

@ringsider: no persze, nyilván nincsenek is ég-és-föld különbségek. Azért több akciót vártam, bár ez a show nyilván nem arról szól. A Penge nekem túl komolytalan, de az Interjúhoz megjött az ingerenciám.

hmikey 2009.11.25. 19:35:39

No ne viccölködjünk már, az első relatív nézhető film, a másik már olyan szinten kínos volt, hogy nem mernék komoly párhuzamokat vonni a rendezők neme (vagy nemi hovatartozása) között... Még a kedvesem is azt mondta, hogy rettenetesen nyálas volt az egész. Amikor meg kezdett volna beindulni valami (farkasok, vagy a vámpírtanács), ídőhiány vagy nemtudom mifasz miatt, de semmi súlyuk, hatásuk nem volt az eternál szenvedésre. Azt meg utálom, aki így áll neki az életnek, az vagy öngyilkos, vagy hajléktalan lesz. Én komolyan azt hittem, hogy a csaj legalább fut egy jókora ámokot, hogyaszongya "adrenalidzsánki letté' vazz?", de nem, mindig megijedt. Hát fuj.

K.Leslee 2009.11.29. 21:42:42

Azt mondtam, hogy nem szólok semmi rosszat a Twilight Saga-ra, amíg meg nem néztem. Nos...ma 2 órát vett el az életemből az első rész. Eredeti nyelven néztem, összeszedve a filmgyártás iránti tiszteletemet pozitív hozzáállással és végül kijelenthetem, hogy ez a film KIFEJEZETTEN ROSSZ. Megértem, hogy nem mindenki nézi olyan szemmel a filmeket, mint néhány ember ezen az oldalon. Nem mindenki figyel oda a részletekre, a színészi játékra, a díszletre, pedig ehhez nem kell különösebb filmgyártásbeli tapasztalat, csupán némi érzék és ízlés.
Egyetlenegy percig sem tudott lekötni a film. A szereplők jellegtelenek,a történet egyszerűen szájbarágós és milliószor látott, a vizuális effekteket simán veri egy viasat-os sorozaté. A szép tájakon kívül semmi kellemeset nem tudok felsorolni a filmből. Az idiótábbnál idiótább párbeszédekről nem is beszélve, mint ez:

Edward mondja:

-I have killed people before

Bella:
-It doesn't matter.
I trust you.

Edward:
- Don't do.

Idegesítető. 2 órán keresztül kellett néznem Kristen Steward kifejezéstelen arcát, aki egyetlen egy emberi reakciót sem tudott kipréselni magából. A másik észrevételem; mintha a fél banda autista lenne beleértve a fehérre festett főhősünket is. WTF?

Azt mondják sokan, hogy nekik jobban tetszett az első rész. Nos.. ha jobb lenne sem tudnának akkora összeget vagy bármilyen nemű kárpótlást felajánlani, hogy mégegyszer leüljek a tv elé megnézni bármit is, amiben a Twilight szót látom.
Mégegyszer; nem akarom fikázni azokat, akiknek tetszett.

the_silencer 2009.11.29. 22:17:08

őőő-őőőő... Szabad érdeklődnöm, hogy ki az a néhány ember akit nem szeretnél fikázni, de nem figyel oda részletekre, a színészi játékra, a díszletre, pedig ehhez nem kellene nekik különösebb filmgyártásbeli tapasztalat, csupán némi érzék és ízlés?

K.Leslee 2009.11.29. 23:43:22

@the_silencer: Pont azért biggyesztettem oda azt az egy mondatot a végére, mert úgy is gondolom. Azt, hogy ki milyen ember, nem az határozza meg, hogy milyen filmeket szeret. Egyenként máshogy látjuk ugyanazt a filmet, ahogy másképpen reagálunk ugyanarra a dologra, vagy veszünk sértésnek egy kommentet, amelyen más csak nevet, mondván: 'Hát ezek meg filmeken vitatkoznak?'.

Szóval itt nincsenek 'azok'. Nincsenek jó és rossz filmek sem, csupán tények, melyek felismeréséhez nem kell szaktudás. Erre próbáltam célozni és nem arra, hogy aki azt mondja, hogy ez a film jó, annak nincs érzéke és stílusa.

Amúgy Te már tökéletesen kifejtettél mindent a cikkedben, amit gondolok.
Akkor most inkognítóban Twilight-fan vagy?

K.Leslee 2009.11.29. 23:44:41

Vagy azt gondoltad, hogy ez a komment neked szólt?????????

the_silencer 2009.11.29. 23:53:01

azt, de rossz napom volt...
sorry

K.Leslee 2009.11.30. 00:28:46

@the_silencer: huh, azt hittem, ebből vérremenő kommentpárbaj lesz. Mindenesetre többszöri újraolvasásra tényleg úgy tűnik, hogy rosszul fogalmaztam. Egy a lényeg: nem akartam beszólni a Twilight rajongóknak.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.11.30. 13:10:26

Végtelenül unalmas és érdektelen. Elméletben a két főhős örök, tiszta, feltétlen stb. szerelmére épülne az egész, erre kettő darab életunt fadarab vergődik előttünk furgonból ki furgonba be két órán keresztül. A párbeszédek rettenetesek, technikai oldalról nézve szintén katasztrófa a film. Az akciójelenetek amatőrebbek már nem is lehetnének. Kizárólag keményvonalas rajongóknak ajánlanám.

K.Leslee 2009.12.02. 02:21:09

@VVega: Igen. Azt azért valaki megmutathatná, hol van az a pont a filmben, ahol éreznem kéne a vibrálást a két főszereplő között. A legborzasztóbb az első találkozás. Na, az a pár perces jelenet, mintha egy elmegyógyintézetben játszódna.
A sztori, a trükkök és a színészek együttes hatása azt a logikus benyomást keltik az emberben, hogy direkt hazavágták ezt a filmet. Pedig nem. Legalábbis nem direkt:-)
Nem erre számítottam. Azt hittem a
Twilight egy átlagos film. Nos.....nem az.

chrismaster · http://twitter.com/thegoodkchris 2009.12.11. 08:58:14

Hát igen!
Hugom megnézte az első részt tavaly,én is bent voltam a szobába és olvastam.Még véletlenül sem pillantottam fel a filmre,csak azt vettem észre hogy vége.....
Az meg elég ritka hogy egy 2.résznél nem próbálnak semmit kihozni a történetből és még a rajongók se(igazán)vannak elragadtatva tőle.
Ha jól tudom DAVID SLADE rendezi a 3.részt,és ha jól tudom ő rendezte a CUKORFALAT és a 30 DAYS OF NIGHT című klassz filmeket.Az első két Twillight tekintetében úgy látszik ő sem tud majd újítani az eléggé szűkre szabott keretben. Kristen Stewart pedig klassz (Pánikszoba,Kegyetlen faj,Hírnök,Adventureland,Út a vadonba)és hát....neki is szüksége van kasszarobbantó filmekre(hogy mellette szerepelni tudjon "értelmesebb" filmekben).

K.Leslee 2009.12.15. 21:51:21

@chrismaster: OMG! A lány a Pánikszobában Kristen Stewart volt????
Pedig szeretem azt a filmet :-(.
A 30 days of light az utóbbi évek egyik leghangulatosabb horrorja, ezért jóelőre bocsássuk meg David Slade-nek hogy a Twilight-hoz nyúlt.

martinriggs 2009.12.24. 12:45:17

@K.Leslee: lehetne a tvájlájt alcíme "30 days of light", nem is rossz...freud-i elszólás volt igaz-e?:-) amúgy nekem tetszene egy amolyan emós horrorhibrid is, mondjuk az amelyben Penge bejut a Disney stúdióba és végez a Jonas brothers együttessel...

K.Leslee 2009.12.26. 10:45:19

Tényleg nem volt szándékos az elírás.
Amúgy a Te sztorid izgalmasabban hangzik, mint a Twilight Saga.

martinriggs 2009.12.26. 13:48:55

@K.Leslee: megtisztelő!Lehet, hogy meg is írom, de magyar szereplőkkel.Mondjuk Kálid Artúr csépelné a NO THANX tagjait, de azt nem hagynám hogy a filmet Kabay Barna álmodja vászonra.:-)

blackwhitecat (törölt) 2010.01.02. 16:08:29

Először megnéztem az első részt és utána olvastam el az első két könyvet, remélve h sokkal jobb lesz mint a film...hát ez nem egészen jött be..leginkább az nem tetszett h Edwardot túlzottan tökéletesnek mutatja be..legalábbis külsőleg...a jellemeket jobban kidolgozhatta volna az írónő..szerintem az alapötlet nem rossz, csak pl második rész szinte csak Bella szenvedéséről szól és a vérfarkasokról a és az olasz vámpírok történetéről kevés szó esik...ami a tiniket illeti...tudni kell megkülönböztetni a valóságot a fikciótól, és mindent egy kis kritikával olvasni nézni...

Nyma 2010.05.01. 08:59:29

Én 13 éves koromban totál bele voltam esve Lestatba. Mégse szőke a párom:)
Egyébként a Twilight első részét teljesen szórakoztatónak találtam, de a második pocsék volt. Én is nőnemű lennék, de 18 év fölötti (mondjuk nem sokkal), de ezt nem bírtam megemészteni. KB a közepétől kezdve sírva röhögtem a filmen, főleg azon a bevágáson a végén, ahol Bella és Edward rohangászik a mezőn XD
A twilightot elkönyvelném egy szarnak, és mennék tovább, ha nem cseszné szét A Vámpír jelenséget. A vámpírok nem kedves kis, sápadt félistenek. Ráadásul egy vámpír nem csillog. Pont. Ha kimegy a napra: lásd kicsi Claudia. Szoktak lenni szemfogai. Továbbá, ha egyszer örökké élek, örökké fiatal maradok, akkor mi az istennek járnám újra a gimit 28000szer? A filmből teljesen kimaradt a kor, Edward nem úgy viselkedik, mint egy 100 éves tapasztalattal rendelkező, sokat látott személy.
Mindenesetre a True Blood remélhetően felülírja majd a Twilight vámpírképét.

K.Leslee 2010.05.02. 19:48:15

@Nyma: Egy sorozattól várod a vámpírtörténetek megreformálását?
süti beállítások módosítása