Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

First Squad - előzetes

2009.10.04. 20:31 Chavez

Geek Alert!!! Az alábbiakban egy japán-orosz anime előzetesét tekinthetitek meg, mely ugyan már megjárt néhány fesztivált, de a világprömier még csak mostanság fog megtörténni. A sztori azt hiszem kedves lesz mindnyájunk szívének, az ugyanis telis-tele van geekségekkel. A második világháború idején egy különleges képességekkel bíró szovjet tinédzserekből álló speciális egység felveszi a harcot a megszálló német erőkkel, egészen pontosan egy gonosz okkult náci tiszttel, aki azt tervezi, hogy életre kelti a 12. századi Szent Kereszt lovagrend tagjait és hadsereget állít fel belőlük. Az ötlet orosz, a technikai kivitelezés japán (Studio 4°C), némi kanadai kontárkodással kiegészítve. Egyebet nem is kell mondanom! Kérem haladjanak

 

34 komment

Címkék: előzetes anime

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr421427581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elefes 2009.10.04. 20:56:46

Nácik... lovagok... zombik... valaki mosson fel...
A szervezetemnek szüksége van erre a filmre.

Chavez 2009.10.04. 21:10:37

@elefes: Tudtam, hogy te így fogsz reagálni rá. :) Az én vérem is forr tőle.

Santito · http://geekz.blog.hu 2009.10.04. 21:14:17

Ez itten kérem nagyon-nagy jóság lesz...

arra azért kíváncsi lennék, hogy a karakterkoncepteket is az oroszok követték-e el, mert nagyjából lefedik a standard japán anime archetípusokat...

Chavez 2009.10.04. 21:22:09

@Santito: Nyet! Character designer - Hirofumi Nakata. A zenéjét egyébként az itthon is ismert ex-jakuza DJ Krush jegyzi.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.10.04. 22:03:37

"Szovjet tinédzser"?
Ezt a szókapcsolatot még szoknom kell.

elefes 2009.10.04. 22:17:21

@Chavez: Ennyire kiszámítható lennék? :D

Off: Még az egyetemen, amikor a Roland-éneket tanultuk (na jó, vizsga előtt olvastam róla, mert mind a 8 vagy 9 - nem emlékszem pontosan - egyetemi évem főleg kocsmában telt el), elképzeltem Rolandot mint valami hatalmas termetű figura, tépett köpenye lobog a szélben, mögötte kismillió katona, Roland felteszi a napszemüvegét, előveszi a Zippóját, nagyon lazán rágyújt, mélyen letüdőzi a füstöt, megmarkolja kétkezes kardját és lógó cigarettával a szájában, nekirohan serege élén a kismillió ellennek. Asszem talán valami szörnyek is vannak.

Nem tudom, volt e már, de a nácis filmek közül még az Iron Sky-t várom nagyon. Nagyon.

Chavez 2009.10.04. 22:30:47

@elefes: Nagyjából már ismerem az ízlésed, mivel sokban hasonlít az enyémre. :)

Ha lesz nácis geek-film a láthatáron, arról értesülni fogtok, ezt garantálom! ;-)

Chavez 2009.10.04. 22:50:35

Némi adalék infó:

- Az anime egy 80-as évekbeli nagyon népszerű orosz illusztrált könyv sorozaton alapszik, melynek címe Pioneer Heroes volt. (Ezt le is fordíthattam volna Úttörő hősőknek, de nyilván nem a nálunk is ismert vörös nyakkendős, a béke védelmében papírt és fémet gyűjtő kis(z)gyerekekről szólt. )

- A nem fikciós részét kimondottan akkurátusnak tervezték, vagyis a háborús Oroszország helyszínei, a dátumok, és események, ruhák elvileg történelemehűek lesznek.

- Nem csak akcióból áll az egész, az érzelmi részét is kidolgozzák, vagyis a gyerekek lelkivilágát is megpróbálják elénktárni.

- A projekt mögött álló orosz fiatalemberek inspirációnak a Pioneer Heroes könyvek mellett elsőorban Mamoru Oshii animéit, illetve Tarkovszij Iván gyermekkora című filmjét említették meg.

Gulandro 2009.10.04. 23:18:11

A gyermekekkel megvívott világháború bennem is Oshii legutóbbi mesterművét, a Sky Crawlerst idézi, de adok majd ennek is egy esélyt.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.10.04. 23:37:14

@Chavez: A pionyír hősök az úttörők szovjetunióbeli megfelelői voltak (nyilván!), akik kis szívük minden bátorságával harcoltak a mindenkori ellennel. (Csak nem a Nyugat dekadens példázatainak emlein nőttél fel?!)

Ők a szóban forgó fiatalemberek, Misa és Aljosa?
twitchfilm.net/interviews/2008/12/misha-shprits-and-aljosha-klimov-talk-russian-anime-first-squad.php

Chavez 2009.10.04. 23:55:35

@Pikszi: Igen ők, egyben a film társrendezői is.

Magam is voltam úttörő, de az eszmét már akkor sem éreztem magaménak, így a Szovjetúnióban élő kollégák sorsát sem követtem, történetüket nem ismertem meg kellően. Mondanám, hogy szégyellem, de nem mondom. :) Na mindegy, szóval akkor mégiscsak ők voltak.

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2009.10.05. 08:59:14

Ehhh így kora reggel beleélvezni a gatyámba... nem volt szép tőletek:D
Komolyra fordítva nagyon bejövős, gimmimore! Engem picit zavar hogy szinte mindig fiatalok szerepelnek az animékben, vagy beleraknak egy fiatal karaktert. Most hirtelen nem is tudnék olyat mondani amiben legalább a főszereplő nyakán nelógna valami kiscsaj hamár nemis róla szól. Ez a stúdió csinálta a Comedy nevű gyöngyszemet is ugye?

Beyonder 2009.10.05. 09:54:11

@Chavez: "A zenéjét egyébként az itthon is ismert ex-jakuza DJ Krush jegyzi. "

Itt kezdett el engem is érdekelni a móka.

TheBerzerker 2009.10.05. 10:24:02

Ennek a teaserjét már láttam vagy fél éve. Érdekes cucc lesz. Pedig nem gondoltam volna, hogy engem egy anime lázba hoz.

virtualdog 2009.10.05. 12:40:54

De miért mindig tinédzserek??!?!

hakaba 2009.10.05. 14:01:55

tyuhúúúúúúúúú!!!

Flankerr 2009.10.05. 14:53:42

Hogyaza hogyaza.. nem vagyok nagy anime fan de ez jöhet azonnal..:)

Raticus 2009.10.06. 02:35:30

@Chavez: Ööö...én most nem akarok kötekedni,de én úgy tudom,hogy DJ Krush csak egy bosozoku (japán motoros banda) tagja meg chinpira (bejáratós jakuza,piti bajkeverő) volt,de azért jakuza tag nem.Legalábbis ezt olvastam még anno Vágvölgyi B. András Tokio Undergroundjában.Az anime pedig természetesen megnézős lesz.

Chavez 2009.10.06. 04:22:28

@Raticus: Nem nagyon mélyedtem el sem DJ Krush zenéjében, sem pedig az élettörténetében, de többnyire azt olvastam róla, hogy jakuza-gyakornok volt. (Most egy kis ráguglizás is ezt támasztotta alá, még a Wiki is.) De ez nem olyan nagy dolog ám, mint sokan hiszik, ez ugyanis nem a Cosa Nostra. Sokan csapódnak közéjük olyanok, akik éppen nem találják a helyüket a világban. Itt csak magasabb szinten van beavatás, így már ezeket a gyakornokokat is jakuzaként tartják számon. Vagyis nem kell embert ölni meg ilyenek.
Mondjuk a zenéjét mindez biztosan nem befolyásolta. :)

Raticus 2009.10.06. 18:08:42

@Chavez: Jaja,a bejáratós jakuzát én is úgy értettem,hogy valamiféle jakuza-gyakornok volt.

terran 2009.10.07. 00:40:30

jizzed in my pants
ahogy a művelt nyugaton mondanók

Bagheera Kiplingi 2009.10.14. 10:58:05

Mindössze 69perc, egészestés filmként szerintem nem áll meg a lábán. A túl gyakran bevágott nyúlfarknyi élőszereplős interjúrészletek (háborús veteránok, történészek, pszichológusok) nem működnek, zavaróak.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.11.17. 21:58:06

Nov.27-28-án vetítik az Anilogue-on, egyéb érdekességekkel együtt.
anilogue.com/retroscope/index.php?lang=hun&o=372

Chavez 2009.11.29. 00:20:49

Úgy hallottam, hogy egy rakás szar lett.

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.11.29. 09:56:04

@Chavez: Kifinomult megfogalmazásod szinte definitív módon ragadja meg a lényeget!
Igen. A srácok ügyesen kitalálták az alapötletet (plusz még 1-2 másikat, pl. a violaszínű szellemvilágot), aztán lusták voltak megcsinálni magát a filmet.

Chavez 2009.11.29. 13:22:26

@Pikszi: Körülírhatom szofisztikáltabban is, de a lényeg attól nem változik, viszont sokkal többet kell gépelnem, amit a velemszületett lustaságom okán igyekszem kerülni.

Akkor ha jól értem a kivitelezéssel voltak gondok?

Pikszi · http://afeketezongora.blogspot.com/ 2009.11.29. 13:47:33

Ugyan, ne mentegetőzz a stílusod plasztikussága miatt. :)

Mondhatjuk, hogy a kivitelezéssel volt gond, amennyiben a kivitelezés totális hiánya ehhez a problémakörhöz tartozik. A fiúk ugyanis lusták voltak rajzolni, ezért a film kb. 50%-át élőszereplős (szerintem ál)interjúrészletekkel töltötték meg (vö. Viasat History), amiket pocsék dramaturgiai érzékkel illesztettek a filmbe. Még ebből is szerencsésen kifarolhattak volna, ha gigászi semmitmondások helyett az interjúalanyok a történet (a pszichoaktív hadtest) valódiságát igyekeztek volna elhitetni.
De nem. Kár.
(Kíváncsi vagyok, a Kecskebűvölők a hasonló alaptémából mit hoz majd ki. Remélem, mókát és kacagást.)

Chavez 2009.11.29. 14:12:55

@Pikszi: Micsoda? Élőszereplős interjúkkal van megspékelve? :o Hát ez meg miféle hülye ötlet?!

Chavez 2009.11.29. 14:13:34

Nem lehet, hogy véletlenül az egyik werkfilmet adták le? :)

Chavez 2010.01.30. 03:49:52

Fasza volt! Az interjú-mentes verzióval is csak annyi a bibi, hogy tényleg pofátlanul rövid, az egy órát is alulról súrolja, de szerintem 3 óra is kevés lett volna, mert a témában nagyon sok van. Tudtommal eredetileg sorozatnak is tervezték. Amúgy valóban egy igazi geek álomfilm. Várom a folytatást. :p
süti beállítások módosítása