Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Szupercella

2013.10.22. 01:58 Nemes András

sz1.jpgKezdjük a nyilvánvaló tényekkel, melyeket valószínűleg teljesen felesleges ideírnom, mégis szükségesnek érzem, csak hogy áramoljon bennem némi pozitív energia is: Sylvester Stallone és Arnold Schwarzenegger kétségkívül élő Legendák, kikezdhetetlen Ikonok. Fénykorukban készített munkáik tündöklő szimbólumokká emelték őket, megjelenésükkel, személyiségükkel egész generációk filmes élményanyagát határozták meg, az alakjuk köré épült kultusz pedig máig példa nélkül áll, követőik hiába próbáltak számtalanszor a nyomukba lépni. Korunkban már sajnos elképzelhetetlen, hogy egy filmsztár valóban emberfeletti képességűnek tűnjön a vásznon, hogy úgy érezzük, hozzá képest egyszerű halandók vagyunk csupán, ők azonban hihetetlen fizikai adottságaiknak, és az ezekhez társuló összetéveszthetetlen karizmának köszönhetően könnyedén képesek voltak elhitetni velünk, hogy bármire (szó szerint: BÁRMIRE) képesek. Varázsoltak, csodát tettek, miközben láthatóan baromi jól szórakoztak. Pontosan ezért érzek mérhetetlen felháborodást és keserű szomorúságot a Szupercella láttán. "Miért?" kérdezem kétségbeesve, és a "Pénzért" válasz ez esetben nem tűnik kielégítő magyarázatnak.

Történetünk szerint adva van a briliáns elmével megáldott, egy biztonsági cég alkalmazásában álló szakember, Ray Breslin (Stallone), aki abban leli örömét, hogy szándékosan, a hatóságokkal együttműködve előbb lecsukatja, majd virtuóz módon kiszabadítja saját magát, figyelmeztetvén ezzel a fegyintézeteket a rendszerükben fellelhető esetleges hiányosságokra. Mikor egy titokzatos megrendelő egy minden eddiginél hiper-biztonságosabb, extra-szuperebben őrzött börtön tesztelésére szólítja fel, Ray vállalja a kihívást, de a terv borul, hősünket erőszakkal, elkábítva szállítják a helyszínre, ahol hamar kiderül, hogy kizárólag magára, illetve személye irányában látszólag minden ok nélküli, de rendkívül kitartó érdeklődést mutató rabtársára, Emil Rottmayerre (Schwarzenegger) számíthat. Így aztán ketten, ma is acélos vállaikat egymásnak vetve kénytelenek szembeszállni gyűlöletes, feneketlenül gonosz, lelketlen fogva tartóikkal, agresszív rabtársaikkal, és egy olyan brutálisan buta, összegányolt forgatókönyvvel, amilyet az írástudatlan szerzőket előszeretettel alkalmazó Hollywoodban is ritkán találni.

Minden, Stallone iránt érzett őszinte tiszteletem ellenére, fogaimat csikorgatva meg kell kérdeznem: ugyan kinek jutott eszébe ráosztani a szikrázóan éles eszű, zseniális, eredetileg jogász(!) végzettségű lángelme karakterét? Miből gondolták, hogy ez jó lesz így? Látták a First Blood végén a monológot? Vagy a Coplandet? Stallone egyébként kiváló, senki mással össze nem téveszthető alkata egyszerűen leveti magáról a figurát, egy másodpercre sem képes elhitetni velünk, hogy amit csinál, azt önszántából teszi. A karakter MacGyverként barkácsolgat (a hiper-biztonságos börtön közepén), folyamatosan elemzi helyzetét, megfigyeléseket gyűjt, terveket sző, de a tökéletesen félrecsúszott casting minden megmozdulását fájdalmasan hitelteleníti. Schwarzenegger lényegesen jobban járt szerepével, még akkor is, ha az tulajdonképpen komikusnak szánt, de csak kínos fészkelődésre késztető benyögésekből (az "úgy ütsz, mint egy vegetáriánus" magasan a film legsikerültebb poénja), és random izmozásokból áll. A humorforrások cizelláltságáról még talán annyit, hogy egy hosszú, a történet szempontjából kiemelt fontosságú jelenetben azon kellene fetrengenünk a röhögéstől, hogy az osztrák tölgy németül beszél. Fizikai fájdalmakat okoz végignézni, ahogy a két kultikon a készítők karmai között vergődve, önnön nagyságáról végleg megfeledkezve csinál hülyét magából, és a nézőből egyaránt. Mert egyszerűen nem igaz az, hogy bármi történhet a vásznon, párosukat akkor is jó nézni. Nem jó. Többet érdemelnének. 

sz3.jpgTeljes tévedés a filmnek már az alapfelvetése is, és az amúgy sem rózsás helyzet innen még bőven képes tovább romlani. A szereplők közötti párbeszédek ámulatra méltóan ostobák, nincs kezdetük, végük, mintha csak véletlenül bekapcsolódnánk beszélgetésekbe, amiket aztán érdektelenül otthagyunk. Közhelyek, klisék és konkrétan értelmetlen, a kontextusban elhelyezhetetlen mondatok záporoznak, ráadásul a film néhol szánni valóan illusztratív: miután a Sam Neill által fásult közönnyel alakított orvost a főhős a hippokratészi esküre hivatkozva győzi meg, hogy álljon az oldalára, megtekinthetjük, ahogy a vívódó férfi hosszasan, gondterhelt arccal tanulmányozza a szóban forgó iratot. Nem egy eseményt a készítők lusták voltak leforgatni, így azt szerencsétlen színészek kénytelenek szóban megosztani velünk, mintha egy általános iskolai felolvasóversenyen lennénk. Apropó, színészek: a mozi azért nem egy Expendables, de az alkotók láthatóan érezték, hogy valamivel fel kell dobniuk azt a keveset, amit nyújtanak, így lépten-nyomon valamikor nagy nevű, egyébként jobb sorsra érdemes, nem éppen karrierjük csúcsán lévő, de a középszert megbízhatóan szállító arcokba ütközünk (Jim Caviezel, Vincent D'Onofrio, Vinnie Jones), valamint itt téblábol valamiért 50 Cent is, aki káprázatos elméjű programozózsenit alakít (mondtam már, hogy valami nagy baj volt a castingosoknál?).

Az egyébként korántsem tehetségtelen Mikael Håfström ötlettelen rendezésének köszönhetően a film olyan, mint egy nagyobb (de nem túl nagy) költségvetésű tévésorozat pilot epizódja, a díszletek végtelenül sterilek és unalmasak, a csúcstechnikával készült szuper börtön bénábban fest, mint a Fortress fegyintézete. 

Végezetül pedig a legnagyobb, lényegében megbocsájthatatlan, érthetetlen hiányosság: alig-alig látunk akciójelenetet. A két nagyágyú bunyója másodpercek alatt lezajlik, koreográfiája pedig az, hogy állnak egymással szemben, és arcon verdesik a másikat, ezután következik egy hasonlóan érdekfeszítő étkezdei tömegverekedés, majd a fináléig semmi, ahol ugyan van néhány robbanás, kis lövöldözés, sőt, Schwarzenegger még egy gépágyút is megkaparint, de addigra már minek. A börtön-tematika persze eleve behatárolja a lehetőségeket, autós üldözés például nehezen kivitelezhető a falakon belül, de egyes forgatókönyvírók éppen ezért szoktak az olyan elcsépelt, amatőr fogásokhoz nyúlni, mint a feszültségépítés, a karakterábrázolás, vagy a főszereplők közötti konfliktusok kibontása. Itt semmi ilyesmit nem találunk, a dráma kimerül az olyan elcsépelt, arcpirítóan ostoba jelenetekben, mint a "megsebesültem, hagyjatok itt - nem hagyunk, állj fel és küzdj" problematika hosszas boncolgatása. A lezárás az addig történtekhez méltóan sekélyes, a film felénél pedig található egy olyan, a börtön földrajzi elhelyezkedésével kapcsolatos "csavar", ami akkor is kinyírná a mozi komolyan vehetőségét, ha minden más összetevője hibátlanul passzolna.

A kijáratnál összefutottam egy ismerősömmel, aki felháborodásomra a sztoikus "Mit vártál?" kérdéssel reagált. Nos, nem sokat. Egyszerűen csak szórakozni akartam. Olyan nagy kérés ez? 

25 komment

Címkék: akció thriller filmkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr945591567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.10.22. 06:56:33

Kérdezném a cikkírót, hogy a Fejlövés és az Erőnek erejével hogy tetszett? Csak kíváncsiságból. :)

Nagyon várom ezt a filmet, de nincsenek nagy elvárásaim. Igen, csak annyi, hogy jól szórakozzak. Meglátjuk.

Nemes András 2013.10.22. 07:37:08

@REMY: A Erőnek erejével kifejezetten tetszett, nem nyűgözött le, de voltak jó pillanatai, tartalmazott például dinamikus, látványos akciójeleneteket. A léc ugyan ott sem került túl magasra, de vállalását teljesítette a film, ráadásul lehetett érezni, hogy Schwarzenegger megjelenése egy főszerepben esemény kell, hogy legyen (pedig már ottani szereplése is ironikus volt). Itt egyszerűen csak észreveszed, hogy már egy ideje a vásznon van. A Fejlövést több helyről érkező óvó figyelmeztetések hatására még nem mertem megnézni (valószínűleg egy darabig most nem is fogom). Hangsúlyoznám, egy pillanatig sem gondoltam, hogy olyan elementáris hatást fog okozni a film, mint a cikk elején említett klasszikus munkák, lehetett sejteni, hogy azért ez nem lesz akkora durranás, a csalódás ennek ellenére is felkészületlenül ért.

kukilopezromero 2013.10.22. 07:58:10

mindegy,én azé megnézem moziban

de komolyan mondom, ha már újra filmeket csinálnak ezeknek az embereknek, miért olyan nehéz normálisan megírni őket

hisz beleölik a pénzt,meg minden, ennyire nehéz megkülönböztetni a szar és a jó választóvonalát?

A Fejlövést én se mertem még megnézni,és az Erőnek erejével is egy kedves kis közepes

szóval mindegy, elmegyek megnézem moziban, aztán max szomorkodom

de pl a Riddick is pozitív csalódás volt a sok lehúzó kritika ellenére, hátha lesz ebben a filmben is valami...

Edgar 2013.10.22. 10:18:18

A Fejlövés szerinte jobb, mint az Erőnek erejével. Ezt is megnézem egyszer...

Edgar 2013.10.22. 10:18:50

Bocs, kimaradt az -m: szerintem.

clive. 2013.10.22. 10:25:38

A Fejlövés szerintem se volt rossz. Faék egyszerűségű akciófilm, amiben nincsenek hatalmas látványelemek, viszont összességében kellemes kikapcsolódás. Engem jól elszórakoztatott.

endberg 2013.10.22. 11:32:15

Kicsit a kapuzárási pánikot érzem én ezek mögött az erőlködések mögött (nyilván a producerek is nyomnak rajta rendesen, hiszen ők se gondolták hogy az expendables akkora biznisz lesz, aztán most meg kell lovagolni a dollárparipát, amíg még tud futni pár kört).
Fejlövésből pont az a plusz hiányzott, amitől emlékezetesek maradtak a Kobra, a Tango és Cash, stb. Tucat akciófilm volt, abból a videotékás minőségből, ami nem igazán mutat jól egy korosodó akció-etalon filmográfiájában.
Szerintem az Erőnek erejével se volt akkora durranás, bár sokkal jobb volt mint a Fejlövés.

Rusznyák Csaba 2013.10.22. 11:37:25

A Fejlövés az abszolút nulla. Az Expendables filmek is vackok, de azokban legalább érezni valami próbálkozást, szándékot, akarást.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2013.10.22. 12:43:50

Nekem a The Last Stand tetszett, sőt a World's End mellett azon szórakoztam idén a legjobban a moziban.

Az Expendables filmeket is szerettem, habbár a másodikat sokan kritizálják, hogy nagyon elment az irónia, és a humor irányéban, de én pont azért mulattam jót rajta. Viszont a 3. filmre már valóban időszerű lenne egy jól megírt forgatókönyvvel jelentkezniük, különben bajok lesznek ha, ugyanazokat a poénokat fogják ismét elsütni, de nincs egy erős, izgalmas történet.

A Fejlővés tervezem megnézni, de a sok kritika kisé elvette tőle a kedvem.

Ezt meg majd megnézem és remélem, hogy számomra szórakoztatóbb lesz.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2013.10.22. 12:53:41

Megmondom mi a baja a filmnek. Nem 1988 van.
A Last Stand-ben legalább volt valami halvány próbálkozás némi öniróniára. Ebben egy halvány próbálkozás van egy akciófilmre.
És komolyan, Jim Caviezel mint börtönparancsnok szadizza Stallonét? Tényleg?
Közelében sincs a Szemtől szembé-nek, de még a Righteous Kill-nek sem, pedig az ritka egy valag szar.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.10.22. 14:38:56

a fejlövés az volt amelyikben el akarták hitetni, hogy a vén törpe rambo lenyomja conant???

CHRISporn 2013.10.22. 14:48:50

Jajj..:S Stallone maradjon a FELÁLDOZHATÓK-nál,Schwarzeneggertől pedig várjuk a TERMINATOR-t...
(bár,egyre kevesebb lelkesedéssel)

FunkTazmagora 2013.10.22. 22:32:35

@Forgács W. András: Egyetértek: ezeket a Schwarzi & Stallone filmeket 20-25 évvel ezelőtt kellett volna leforgatni, talán akkor a korszellemhez viszonyítva és a gyerekkori/fiatalkori emlékeinkben egy tűrhető B-filmként maradtak volna meg. Schwarzi és Sly már lassan a C-kategóriába kezdenek átcsúszni, kár erőlködniük, saját maguk karikatúráivá válnak.

A kritika alapján úgy tűnik, hogy még A bosszú börtönében is fényévekkel jobb ennél, pedig a korszak Stallone filmjei közül az is gyengébb produktum.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.10.23. 14:14:05

Annyian hozzátok pozitív példának a Last Stand-et, pedig az agyonajnározáshoz, és dicséretekhez képest pont édes kevés. Lófingnyi önirónia van benne, ráadásul az sem túl ötletesen. Amikor Schwarzi a végső összecsapásban keni el az ellen száját, az több, mint kínos - ott nincs irónia, pusztán röhejesség.

A Bullet to Head videotékás cucc és ezért tetszett némileg jobban. Azzal egyetértek, hogy hiányzik belőle az a plusz, ami a Tango és Casht, Kobrát, stb-t emlékezetessé tette, viszont még így is akad belőle abból a 90-es évek akciófilmhangulatból, amiben felnőttem és ezt már értékelem. A Last Standben még ez sincs, pedig Kim Jee-woon a kedvenc koreai rendezőm, de a stílusából semmi nem látszik azon a filmen.

Elhiszem, hogy ez a film is szar, tele klisékkel, stb, de lehet ezt is a helyén kezelni. Az Expendables egyet meg kár fikázni, mert az betalált csúnyán, nem véletlenül indította az öregek trendjét. De ha nekem nem hisztek kérdezzétek meg Wostry Ferit.

Rusznyák Csaba 2013.10.23. 14:49:54

@Gevin: "Annyian hozzátok pozitív példának a Last Stand-et" Mert messze az a legjobb a "reboolt" 80s ackióhősök témában:)
Ezt a filmet nem láttam, de nekem nem az jön le a cikkből, hogy nincs a helyén kezelve. Hadd ne kelljen már direkt elnézőnek lenni valamivel, csak mert gyerekkorunk hősei szerepelnek benne. Ez van az Expendablesszel is: ha mások játszanának benne, a kutyát nem érdekelné, pár tényleg tökös momentumot leszámítva még az akciói sem jók, a többit meg hagyjuk. (Amúgy az "öregek trendje" az új Rambóval és Rockyval kezdődött.)

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.10.23. 15:46:23

@Rusznyák Csaba: Az új Rambo meg a Rocky inkább egyfajta lezárása volt Stallone karrierjének, amiről úgy döntött mégsem zárja le teljesen, inkább indít belőle egy új trendet.

Nem kell direkt elnézőnek lenni, ott vannak benne azok a hibák, amik a 80-as, 90-es évek akcióiban is megtalálhatóak, azt leszámítva, hogy azok mostanra "klasszikusok" lettek - főleg nekünk. De ezekben az újrázásokban nem idegesítőek, vagy bosszantóak, inkább csak megmosolyogtatóak ezek a hibák. Legalábbis én nem tudtam ezeknek okán haragudni a filmekre (persze van, ami már túlzás és hagyjuk már, de sosem mondtam, h a Fejlövés vagy a Last Stand jobb lenne egy mérsékelt közepesnél).

"ha mások játszanának benne, a kutyát nem érdekelné," - de ezt az érvelést, akkor nagyon sok esetben rá lehetne sütni jónéhány alkotásra. Pont az a lényeg, hogy ők játszanak benne! Az akciói meg baszottul szórakoztatóak - nem mondom, hogy profin rendezettek és koreografáltak, de Sly nagyon ügyesen tudta hasonlóan visszaadni ezekeet a jelenetket, mint az ő idejében. Legalábbis az EXP első részére én tartom ezt az állítást.

Rusznyák Csaba 2013.10.23. 16:18:35

@Gevin: A Rambo és a Rocky indított, nem elzárt azok nélkül nem lennének Expendables filmek sem.

"Pont az a lényeg, hogy ők játszanak benne!"
Tehát csak legyenek benne ezek az arcok, és az elég? Istenem, hányszor hallottam ezt az érvet, legutóbb pont tegnap, FB-s kommentben, hogy "dehát Sly és Arnold". Nekem a puszta nosztalgia baromi kevés egy film élvezetéhez. A Last Stand speciel sokkal többet nyújtott ennél. Az Exp filmek csak épphogy nyomokban nyújtottak többet. A Fejlövés meg nem nyújtott szart se.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2013.10.23. 17:09:12

@Rusznyák Csaba: Szerintem ott érezni a különbséget az Expendables-filmek meg a Last Stand között, hogy amíg az előbbi nagyot vállalt - ti. itt van az összes gyerekkori filmed erősembere egy csapatban - addig a Last Stand igazából nem akart több lenni mint mondjuk - hömm...hömm... - a Piszkos alku. Értelemszerűen a kisebb, elérhetőbb célt jobban el lehet érni.

Gevin · http://mediaviagra.blog.hu/ 2013.10.23. 17:17:01

@Rusznyák Csaba: Tehát akkor az utolsó előtti mondatoddal elismered, hogy végül is az Expendables jobban tetszett, a folyton folyvást emlegetett és dicsért LAst Stand-nél? :)

Félreérted ezt az érvet. Nyilvánvalóan nem elég. De, amit az Expendables képviselt az első filmmel, ahhoz elég volt, hiszen ezeken a figuráknak (mit figurák, ikonok) karizmájuk, megjelenésük, jelenlétük van a vásznon és pont azt csinálják közben, amire építették az egész karrierjüket. Ezek az utángyártott töltetek, (Fejlövés, Last Stand, Szupercella) már eléggé kiégett ötletek, csak az újonnan (rendben Rambo és Rocky által) indított trend lecsengései, amikben már csak nyomokban található meg az a sok minden, ami ezt a két kulcsakció gurut, anno felemelte. Ezt én is tudom.

Mégis van bennük valami szórakoztató. De tényleg lehet, hogy csak az, hogy ők szerepelnek újra, és ezért ugrál bennem az ágyon műanyag sörétes puskával lövöldöző kisgyerek. Aztán minél több ilyen jön ki...egyre kevésbé.

Ezért kellene egy utolsó ütős lezáró film (amilyen ez is lehetett volna, bár kitudja, én még nem láttam), amire mindenki elégedetten bólogat ésatöbbi. De Sly túlcsúszott már a határokon, nem érzi annyira, mint a John Rambo, vagy a Rocky, vagy az Expendables esetében. Inkább csak pénzt keres.

Rusznyák Csaba 2013.10.23. 17:42:19

@Gevin: "Tehát akkor..." Ezt fogalmam sincs, hogy sakkoztad ki, pedig próbáltam megfejteni:)

@Forgács W. András: Hátizé. Ez, hogy az összes egy csapatban, csak mennyiségi kérdés. Persze, figyelemfelkeltőbb az, hogy "ebben mindenki benne van", mint az, hogy "ebben benne van Arnold", de stílusát, műfaját, önreflektivitását tekintve a Last Stand sokkal többet vállalt, mint az Exp.

clive. 2013.10.23. 19:52:20

A Last Stand-ben értékeltem a western filmeknek ezt a fajta korszerűsítést, a filmvégi akciójelenetek nagyon jók voltak, DE ... sok hibát, valótlanságot megtudok bocsátani filmeknek, ha az egész egyben jól működik, és a jó jelenetek elfeledtetik velem, hogy ez most mennyire filmszerű volt, de az, hogy a szupergyors kocsi elé még véletlenül se szórnak ki szögeket a rendőrök (vagy mi az a gumikilyukasztó cucc, amit kiszoktak húzni ilyenkor) kicsit zavaró. Ne mondjátok, hogy nektek nem jutott eszetekbe mikor néztétek hogy 1000 (a szám hasraütésre született) mérföldön át nincs egy rendőr, aki ezt tenné és kész. Se mikor az első barikádot felállítják, se akkor mikor a városba érnek. Ahhoz van gógyijuk, hogy buszokkal, autókkal állják el az utat, de arra nincs, hogy bemenjenek a barkácsboltba és felhintsék az utat? :) Itt a forgatókönyvíróknak picit meg kellett volna erőltetniük magukat.
Jó tudom, kötözködés meg minden, nem is kéne ilyennel foglalkozni, de ez nekem volt annyira zavaró, mint a Pathfinderben, amikor az 5-6 éves korában elhagyott vikinggyerek felnőttként talál egy kardot és úgy tudja forgatni, mintha egész életében azt tanulta volna.

Egyébként megmondom őszintén, hogy nekem már túl sok az önreflexió meg az ironizálás. Volt egy hullám, amikor ez ment és mehetett, de nekem már baromira nem hiányzik. Sőt, egyenes idegesít. Mintha csak úgy lenne létjogosultsága idősebb színészeket felvonultató akciófilmeknek, ha folyton-folyvást ironizálniuk kellene.

A Fejlövésben annak örültem, hogy végre nem arról szól, hogy arra utalgatnak orrba-szájba hogy jajj de öregek vagyunk, meg nem köptek be egysorosakat régi filmekből stb. Semmi kiemelkedő sincs a filmben, semmi eredeti vagy emlékezetes, viszont egynek meg pont ezért jó.
Az Expendables 2-t például sokkal jobban szeretném, ha ezek a nagy poénkodások, meg önironizálások ki lennének hagyva. Én akciófilmeket akarok, nem nosztalgiázást, meg parodizálást.
Arnold olyan benne például, mint egy fogyatékos, aki minden helyzetben csak annyit mond, hogy "visszajöttem" vagy "visszajövök". Például mikor azzal a fúróval kiszabadítja őket és telipofával benyögi, hogy: "Visszajöttem!" ez mekkora faszság már? Gondoljunk csak bele. Ott sem volt korábban. Hova jött ő vissza? :D De el kellett sütnie minden áron.

kukilopezromero 2013.10.24. 08:39:37

@Gevin: Gevin itt mindenki ugyanazt mondja, mi is ezeken az embereken nőttünk fel, az összes olvasónak ők a kedvencei...

de azért valamilyen kritikai érzékkel kell rendelkezni, ha egyszer szar akkor szar, ezt ki kell mondani

és ennek nem az a lényege, hogy valamit zsigerből elutasítasz, hanem egyszerűen azt szeretném ha a következő jobb lenne, építő jellegű kritika

az a baj, hogy már azok nem veszik őket komolyan
akik csinálják nekik a filmeket, így meg nehéz normális produkciót készíteni, ha minden egy poén poénja meg kikacsintás

én nem azért kritizálom az EX2-t meg a Last Standet mert nem szeretem Arnoldot, hanem azért mert nem neki való a film

Happy Zoidberg 2013.10.25. 15:18:54

Oké.

Mi lenne, ha ezek a khm "nagy-öregek" egyszerűen csak szögre akasztanák, amit szögre kell akasztani? Úgyis szarrá keresték már magukat, és ez már nagyon nem a 80-as évek. Igen, biztos szar lehet látni, hogy a kocka-kultúra nem az ő idejükben hatalmasodott el, és lenyomták őket a spandexes szuperhősök, akik néha még rendesen színészkedni is tudnak az ass-kicking mellé. Bú-FUCKING-Hú! Tessék lenyelni az egót, és félreállni az útból, mert ezzel csak magukat járatják le. Ami, a Múzeumba való, az maradjon a Múzeumban. Nyilván azért került oda, mert valamiféle értéket képviselt.

kukilopezromero 2013.10.30. 20:21:27

na végre megnéztem

hát bazdmeg ez kurva jó film ! hiányzik belőle a 80-as évek látványvilág és a markáns mellékszereplők de azért teljesen okés

messze jobb mint Arnie vagy Stallone bármelyik új filmje, magasan veri az Expendablest, vagy a Last Standet

tök reálisan , viszonylag hihetően kidolgozott szökés van benne, nincsenek benne túlzások, abszolút hihető és izgalmas

működnek benne a poénok, csak kicsit kevés, az akciótól meg hát ja, félt a rendező, meg szegény Arnie sincs komolyan véve a végén a nagy belassításokkal, de ezt leszámítva tök pöpec

én azt mondom érdemes moziban megnézni, aki teheti tegye meg, a filmet is nyugodt szívvel lehet majd a polcra tenni a régiek mellé

egy tök korrekt kis B movie, messze jobb, mint amit ők az utóbbi években kiadtak

ha még az akciót csiszolták volna a végén, mindegy

kurva jó élmény volt, végre valami normális filmet látni tőlük a komolytalan Expendables, meg a félkész Last Stand után, szerintem sokkal jobb ezeknél

nem tökéletes bakker, de egy próbálkozásnak elmegy, és ha már ezt is lefikázzuk, akkor ne várjuk, hogy valaha visszajönnek ezek az idők

megöregedtek a kedvenc sztárjaink és sajnos nem fognak már AAA kategóriás filmekben szerepelni, de én köszönöm nekik, hogy mernek és tudnak így búcsúzni

memora 2013.11.02. 00:18:52

Erről mindig az jut eszembe, hogy Sonic és Mario szereplése is elképzelhetetlen lett volna 20 évvel ezelőtt egy azon játékban :)
süti beállítások módosítása