Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Ilyen nincs (és mégis van)!

2013.02.24. 15:00 Geekblog

Ah, Oscar! Pár óra múlva megint ünnepet ül az amerikai filmgyártás vaksága, konformizmusa és töketlensége, és mivel minket nem hívtak meg, hogy a helyszínen röhöghessük ki a hülyeségeiket, helyette jót szunyókálunk majd az éjjel - de előbb még bosszúból sorra vesszük az Akadémia néhány legostobább döntését (teljesség igénye nélkül - máskülönben ez egy cikksorozat lenne, ami még jövő ilyenkor is futna), elsősorban geekes szemszögből. Persze, tudjuk, hogy ez nem fair, mert az Oscart ostorozni olyan, mint egy meleg, néger, értelmi fogyatékos tinisrácon viccelődni. Túl könnyű célpont. De mi már csak ilyet szemét bullyk vagyunk. (by Dr. Sick Fuck & Rusznyák Csaba)

oscarwtf.jpg

Hová lettél, drága völgyünk vs. A máltai sólyom (1941)
Hollywood élbolyából manapság Spielberg szarja a legszorgalmasabban a giccset, de annyira rondán még ő sem blamálta magát, mint John Ford, a Hatosfogat és az Aki legyőzte Liberty Valance-t legendás rendezője, aki a Hová lettél drága völgyünk című gusztustalan családi síróseposzával nyalta magát az Oscarig. Mindezt John Huston és Humphrey Bogart korszakalkotó film noirja, A máltai sólyom ellenében. (Sőt, volt versenyben egy másik pici filmecske is, amire néha hivatkoznak itt-ott: az Aranypolgár.) Ennyire balfék döntést azóta sem nagyon hozott az Akadémia – de azért derekasan próbálkozott. (rcs)

A magam útját járom vs. Gyilkos vagyok (1944)
Elég a címeket olvasni, máris minden világos. Bing Crosby kedves, melegszívű, szeretetet és giccset sugárzó musicalje pont az a film volt, amit az Oscar szívesen díjazott a második világháború árnyékában (van oka, hogy manapság már a kutya sem emlékszik rá), míg Billy Wilder James M. Cain regényéből készült, fülledt, gonosz, az átlagember-szereplőket gyilkosságba hajszoló noirja (Raymond Chandler forgatókönyvíró közreműködésével) pont nem az a film volt. Az, hogy sokkal jobb, mint előbbi, nem számít. A vidám lallalallázás fontosabb volt, mint az emberi természet sötét oldalának feltárása. (És ott volt még Cukor Gázlángja is.) (rcs)

A nagy balhé vs. Az ördögűző (1973)
Eszem ágában sincs bántani a Redford/Newman páros jópofa, frappáns, vicces, elegáns szélhámosfilmjét. Tény, hogy nagyon jó nézni, és erőlködés nélkül jobb kedvre deríti az embert. De hogy díjat nyer Az ördögűzővel szemben? Bár gondolom, már eleve azért is valamiféle elismerés illeti az Akadémiát, hogy egyáltalán merészelt jelölni egy horrort, amiben egy tinédzserlány egy feszülettel közösül. Magyarul: esélye sem volt. (rcs)

Farkasokkal táncoló vs. Nagymenők (1990)
Egyik oldalon egy szép nagy, hosszú történelmi eposz szerelemmel, könnyel és drámával, Amerika nemlétező bűntudatába csomagolva, a másikon egy vad, brutális, generációs gengszterfilm a felnőtté válás témájával vegyítve, hűségről, árulásról, drogról, gyilkosságról és még sok másról, amihez nem zsebkendő kell, hanem gyomor. Az Akadémiának elég ritkán szállnak le a golyói, ez az év sem számít azon alkalmak egyikének. Persze jó film a Farkasokkal táncoló, de esélye sem kellett volna, hogy legyen a Nagymenőkkel szemben. Ráadásul A halál keresztútján-ról szép csöndben elfeledkeztek az idióták. (rcs)

A bárányok hallgatnak vs. JFK (1991)
Teljesen érthetetlen, miként vihette el tárgyévben a szobrot A bárányok hallgatnak. Korrekt módon ledirigált, gondosan megírt, szép ívű krimi az, de az év filmje titulust némiképpen túlzásnak érzem a tételre vonatkozóan. Érthetetlen, miért nem a JFK kapott szobrot, hiszen minden szempontból előnyben volt riválisával szemben: Oliver Stone az amerikai történelem egyik legvitatottabb és legnagyobb horderejű tragédiáját dolgozta fel mesteri színvonalon, irdatlanul jó színészgárda brillírozik, a forgatókönyv gyakorlatilag tökéletes, és a 189 perces játékidő ellenére egyetlen ütemnyi üresjárat sincs a filmben. Tényleg érthetetlen. (dr. sf)

Forrest Gump vs. Ponyvaregény (1994)
Robert Zemeckis és Tom Hanks filmje nagyszerű komédia, és afféle örök közönségkedvenc, amit nem illik bántani, és igazából én sem akarom. De Tarantino merész, vagány, átkozottul vicces és erőszakos, ráadásul eredeti (flame war: ON) Ponyvaregényével szemben mégiscsak el kellett volna véreznie. Persze értem, hogy miért nem így történt, a Forrest Gump túl aranyos, túl érzelmes, a háttere túl történelmis/amerikaias/grandiózus, a főszereplője túl „defektes”, túl szimpatikus ahhoz, hogy bármi megálljon vele szemben az Akadémia előtt.  (rcs)

Az angol beteg vs. Fargo (1996)
Ah, a Fargo… A Coen testvérek ÉS a ’90-es évek egyik legjobb filmje, szenzációsan vicces, kegyetlen és morbid krimidráma. Ami azt illeti, valószínűleg túl vicces, túl kegyetlen és túl morbid. Sokkal ésszerűbb volt díjjakkal megszórni Anthony Minghella mocskos unalmas sivatagi szenvelgését, mert… mert a szerelemről szól, és… szépen folyik belőle a nyál. Meg tele van nagy nevekkel a színészektől a producereken át valószínűleg az utolsó világosító asszisztensig. Az ilyet egyszerűen ILLIK ovációval ünnepelni, az nem baj, hogy szar. (rcs)

Titanic vs. Szigorúan bizalmas (1997)
Ha valakinek kételyei volnának arra vonatkozóan, hogy mekkora kurva tud lenni az élet, csak képzelje magát Curtis Hanson helyébe azon a bizonyos estén. A Szigorúan bizalmas rendezője a ’90-es évek legnagyszerűbb neo noirját tette le az asztalra, a vakparaszt döntnökök pedig James Cameron gátlástalanul stupid Titanicját találták az év legkiválóbb produkciójának. Szóval ordas nagy kurva tud lenni az élet. (dr. sf)

Szerelmes Shakespeare vs. Az őrület határán (1998)
Megint a szép és az aranyos nyert a mély és tartalmas ellen. Mert ekkorra Harvey Weinstein már rég zsebrevágta az egész Akadémiát (ld. Az angol beteg), és kb. minden második évben az van, amit ő akar. (rcs)

Egy csodálatos elme vs. A Gyűrű szövetsége/Moulin Rouge! (2001)
Nem olyan rossz film az Egy csodálatos elme. Csak olyan kis töketlen, biztonságos, színtelen-szagtalan, szépelgő, konformista feelgood giccs. Vagyis tipikus Oscar. Ron Howard nyelve a játékidő során nagyon szépen és következetesen csusszan egyre mélyebbre az akadémiatagok seggében. Az ellene indult LOTR nyilván túl „komolytalan” volt, a Moulin Rouge! meg túl harsány, abba meg belemenni is felesleges, hogy olyanok, mint a Black Hawk Down, a Mulholland Drive a Memento vagy akár a Kiképzés, miért maradtak ki még a jelöltek közül is. (rcs)

Chicago vs. akármi, bazmeg (2002)
De tényleg. AKÁRMI. New York bandái (öregedő, már-nem-a-régi Scorsese)? Jobb. Az órák (Stephen „giccsművész” Daldry fontoskodása)? Jobb. LOTR – A két torony (a trilógia legkevésbé erős darabja)? Jobb. A zongorista? Az már annyira nem egy ligában játszik vele, hogy összehasonlítani sem fair. Persze én egy előítéletes fasz vagyok, mert már akkor tudtam, hogy a Chicago szar lesz, amikor hallottam róla hogy ez egy… Musical. Richard. Gere-rel. (rcs)

A tégla vs. A család kicsi kincse (2006)
Nagyon szeretjük Martin Scorsese-t, a mester filmtörténelmi szerepe elvitathatatlan, de a bérmunkában levezényelt A tégla szentté avatása minimum bizarr gesztus volt. Diplomácia ide vagy oda, szörnyen komikus ez a díj; mintha a Spanyol Királyi Akadémia egy Picasso festmény fénymásolt változatára hivatkozva minősítette volna zseninek Salvador Dalít. Ajánlanám helyette az eredetit (Szigorúan piszkos ügyek), a riválisok közül pedig a romlatlanul üde és helyenként arcpirítóan szellemes, az amerikai függetlenfilm legbecsesebb erényeit hordozó A család kicsi kincsét.(dr. sf)

A mások élete vs. A Faun labirintusa (2006, idegen nyelvű film kategória)
A mások élete az a fajta átkozottul jó film, amitől szinte semmilyen alkotással szemben nem sajnálnék bármiféle győzelmet, de azért mégis… A Faun labirintusa a horror, a fantasy, a dráma, a háborús film és a mese egy olyan mocskos és gyönyörű, letaglózó és felemelő, tökéletes, intelligens, katartikus összefésülése, amilyenhez hasonlót sem nagyon tudok mondani. És bár ennek ellenére itt tényleg nehéz haragudnom az Akadémiára, mégiscsak ott motoszkál bennem a gondolat, hogy ez esetben is a konzervatívabb, biztonságosabb döntést hozták, az „igazságos” helyett. (rcs)

Gettómilliomos vs. akármi, bazmeg (2008)
Danny Boyle Gettómilliomosa saját jogon is nevezhető cukrozott takonynak, de tágabb kontextusban szemlélve sokkalta kiborítóbb összefüggések tárulnak fel. Lankadatlan szeretettel ajánlanám az Akadémia tagjainak a Sex Pistols nevű tánczenekar Holidays in the Sun című, értelmiségi lagzikban felettébb népszerű örökzöldjét: Johnny Rotten csodaszépen összegzi lírai művében, miért is lehet engesztelhetetlenül gyűlölni ezt az émelyítően gusztustalan és hazug filmet, ami úgy mutatja be az indiai nyomornegyed totálisan elbaszott sorsú lakóit, hogy közben a tisztelt rendező úr is éhbérért foglalkoztatta a helyi stábot. Nem Oscart, hanem faszkorbácsot érdemelt volna eme teljesítményéért. (dr. sf)

A király beszéde vs. Fekte hattyú/A hallgatás törvénye/Közösségi háló (2010)
Három valóban kiváló, sőt, akár fontosnak is nevezhető mozi állt szemben Tom Hooper filmjével, az Akadémia nyámnyila tagjai mégis A király beszédét választották az év legjobb darabjának. Irritálóan művi, borzalmasan szerethetetlen ez a film; laboratóriumban kiszámolt, szélcsatornában tesztelt, a legcsekélyebb ellenállás irányába nyomuló, opportunista tévéjáték. Colin Firth megfogadta a tanácsot, miszerint ha Oscarra hajtasz, akkor nem szabad „fullba nyomni a kretént”, s lám, mire feleszmélt a karakterből, már ott csillogott a szobor a nappaliban. Három percig se tartott, és mindenki elfelejtette ezt a totálisan középszerű, érdektelen darabot – elnézést is kérnék, hogy exhumáltam dicstelen hulláját. (dr. sf)

157 komment · 1 trackback

Címkék: oscar filmtörténet zárt osztály

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr515101589

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.25. 12:13:03

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 07:08:06

@Dr. Sick Fuck: végülis nem lehetetlen. Gollumot befogják lónak, vonszolja maga után a hintót, amiben Frodó és Samu ül, akik végigbeszélik az utat arról, hogy egyre nehezebb a gyűrű.

walter white 2013.02.25. 07:11:39

@Dr. Sick Fuck: Csak ma éjjel az a tetű Life of Pi ne nyerjen semmit. Ennyit kérek csupán.

barkitol is kerted ezt, nem hallgatott rad :P

walter white 2013.02.25. 07:22:42

@anyádnak Én tolom: Bigyelló undorító széljobbos faszságait

szelsojobbos? ha ezt a cimket sajat magadtol sikerult raakasztani, akkor kicsit olvass utana a politikai eszmeknek, ha valaki mastol hallottad, akkor ilyen temaban legkozelebb ne adj a szavara :P

magyar bucó 2013.02.25. 08:43:09

Méltatlanul mellőzted a Bombák földjén c. zs kategóriás szart.

magyar bucó 2013.02.25. 08:43:09

Méltatlanul mellőzted a Bombák földjén c. zs kategóriás szart.

magyar bucó 2013.02.25. 08:43:42

A blogmotor meg bekaphatja. :(

Petrodon 2013.02.25. 08:49:42

Ezek azért elég szubjektív dolgok, kár ilyen cikket írni...
Van sok film, amivel egyetértek, hogy nyernie kellett volna (pl. Ponyvaregény), de a LOTR sorozattól meg a Faun labirintusától szarabb filmet nem nagyon láttam még.
És aki kicsit is szereti a fantasy műfajt annak kifordul a gyomra a LOTR -tól, mert köszönő viszonyban nincsenek egy rendes fantasy -val, a tipikus ostoba 14 éves amcsi tiniknek rendezett baromság, de ezek szerint nálunk is van ilyen célcsoport, aki kajálja, gratula nekik...

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 08:55:20

Na, akkor: a 2000-es évek három legmegérdemeltebb Oscarja: LOTR, A bombák földjén, No country for old men. Lehet fröcsögni.

walter white 2013.02.25. 09:08:21

@Petrodon: "de a LOTR sorozattól meg a Faun labirintusától szarabb filmet nem nagyon láttam még.
És aki kicsit is szereti a fantasy műfajt annak kifordul a gyomra a LOTR -tól, mert köszönő viszonyban nincsenek egy rendes fantasy -val"

nevezz meg egy-ket filmet ami nalad a "rendes fantasy" kategoriaba esik es azon belul is a legjobbak koze sorolsz.

okostojgli (törölt) 2013.02.25. 09:13:53

Még szerencse, hogy a 2013-as Magyar Filmszemlén kibaszott jó filmek kaptak kurvára megérdemelten díjat.

Egyébként nem akarsz a feleségednek/nődnek bemutatni?
Simán ledagadtpicsáznám.

szoni_ 2013.02.25. 09:15:31

Oké, miért ne?:) egy kis egészséges fröcsögés kell...

No country for old men: nekem vhogy nem jött annyira be, ill. Coen-ék sem jönnek be
A bombák földjén: cool + újranézős
LOTR: csíra koromban fél évig oda voltam érte...aztán rájöttem , h van élet a Megyén túl...

Ráadás: Moulin Rouge már csírakoromban is nehézfalat volt, megpróbáltam újra nézni, de feladtam... nem az a baj, h giccses, hanem h nekem nem jöttek be a zenei keverések, amint felismertem egy modern számot, mindig jött a "a nee....kérlek"

Pretoryan 2013.02.25. 09:19:10

Az Oscarról ennyit:

alig 500 év és kiforrja magát :)

www.ebaumsworld.com/video/watch/81248452/

(a film az Idiocracy - Hülyék paradicsoma - 2006)

BelaVak 2013.02.25. 09:24:53

Hat izlesek es pofonok. Pl hogy a LOTR nem nyert semmifele oszkart, az nekem teljesen rendben van. Halott, bargyu, mu-patetikus, pozolo film, es engem az sem hat meg, hogy fel planeta geekjei erre verik minden este. Ettol meg szar film.

BelaVak 2013.02.25. 09:26:16

@Rusznyák Csaba:
Hu b*zmeg, jol megmondtad. Vannak tokeid. Okos vagy.

Amatőr 2013.02.25. 09:26:51

@Neolith: Számomra, mint hozzá nem értő laikus számára az a legjobb film, amit a legtöbbször akarok ismételten megnézni. Nálam eddig a Forrest Gump vezet. Talán nem vagyok egyedül.

walter white 2013.02.25. 09:31:41

@BelaVak: a neved is valamifele szellemi vaksagra utalhat, csak azert merem allitani, mert neked nem tunt fel az, hogy a LOTR trilogia osszesen 17 Oscart nyert. koszonjuk egyebkent a hozzaszolasodat.

Na mi újság, Wagner úr? 2013.02.25. 09:54:39

Coenék hypolását nem értem, nekem nem jönnek be a filmjeik. A Fargo még csak-csak nézhető, nade hogy oszkárt kéne neki adni, azt nem hinném...
Tégla nekem tetszik, nem sajnálom tőle a díjat, az eredetije viszont nehezen csúszott le a torkomon.
Király beszéde jó, leginkább Colin Firth és Geoffrey Rush miatt

Ronald 2013.02.25. 10:23:29

A Chicago esetében az nem volt kristálytiszta nekem, hogy a posztoló konkrétan ezt a filmet tartja-e überfosnak.... avagy a film-musicaltól hányik/fosik sugárban, mint olyan?
.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.25. 10:27:46

"Gettómilliomos vs. akármi, bazmeg "

Legjobb. :D:D

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 10:27:50

@Ronald: rávezetésképp: Moulin Rouge!

kaamir 2013.02.25. 10:36:57

@Rusznyák Csaba: Sztem a Million Dollar Baby és a No Country-n kívül minden más közröhej a 2000-es években. Crash, LotR, Hurt Locker, Departed, Chicago - ezek még a közepes film kategóriát is csak alulról súrolják.

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 10:42:15

@kaamir: Én meg a Million Dollar Baby ajnározását nem értettem soha (bár egyáltalán nem tartom rossz filmnek), azon túl, hogy Eastwood a szent tehén státuszát élvezi.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.02.25. 10:49:42

Teljesen otletszeruen fikazni az oscart nem tul elmes... a nagymenok egy kozepes film, a tegla meg egy feszultseggel teli izgalmas krimi. neked a masik jobban tetszik, oke, de ennek mi koze barmihez?

kaamir 2013.02.25. 10:51:50

@Rusznyák Csaba: Én elfogult vagyok Eastwooddal szemben: szerintem 5 Oscar-érdemes filmet tett le az asztalra a 2000-es években (Titokzatos folyó, Millió dolláros bébi. Levelek Ivo Dzsimáról, Elcserélt életek, Gran Torino - ez utóbbit hogy nem tudták még jelölni sem?!). Szóval kijárt neki a szobor is, meg a szent tehén státusz is :)

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 10:57:44

@kaamir: Ezek közül nekem csak a Titokzatos folyó igazán nagyszerű, illetve a Levelek... van még közel hozzá. Az Elcserélt életek és a Gran Torino hihetetlen unalmasak, laposak (előbbi főleg) teljesen érthetetlen számomra, miért szeretik őket.

Hiryu2,01 2013.02.25. 11:08:05

Egyetértve de... Ördögűző, Ponyvaregény nálam pld alulról veri a nézhetetlent...

Az Őrület határán viszont több pontot kap nálam mint a Ryan közlegény...

Akárcsak a Black Hawk Down.

Hiryu2,01 2013.02.25. 11:14:11

@Pitypalatty úrfi: Csak a Djangot láttam eddig az idei legjobb film jelöltek közül, de a kijelentés, hogy az maximum közepes lenne, egyszerűen nevetséges

na, ja tényleg túlzás hogy a közepes szintet elérné...

mondana nekem valaki belőle a egy olyan jelenetet, ami lesz annyira klasszikus mint a Jó a Rossz és a Csúf temetői jelenete?
www.youtube.com/watch?v=DE4JiTn7-Zc

Szóval...

kovácspéterke 2013.02.25. 11:36:24

Amin én nem tudom magam túltenni az Gwyneth Paltrow a szerelmes Shakespearben. Illetve hogy ő kapta és nem Cate Blanchett az Elizabethért. Amúgy is egy kaka az a film, de konkrétan nem lehet egy lapon említeni a két színésznőt. A LOTR sztem bármivel szemben veszíthetne.

Dr. Sick Fuck 2013.02.25. 11:56:01

Nem vagyok különösebben híve a LOTR trilógiának, de meg kell védenem Csaba álláspontját. Grandiózus vállalkozás, eposzi méretű eposz, irdatlan munka van benne, a legkevésbé sem megosztó film (klasszikus meseként mi más lehetne), szuperromantikus darab a romantikus filmek apályának idején, imádták a nézők, rengeteget termelt, a népszerűsége pedig vitathatatlan. Alapvetően a belepakolt melót díjazták, magát a jelenséget.

Amatőr 2013.02.25. 11:58:31

@Hiryu2,01: " Ördögűző, "
... inkább fölösleges.

kovácspéterke 2013.02.25. 12:02:48

Hát azt díjazhatták, de sztem filmként szar volt, egy szenvelgős fos, borzalmas színészi játékkal. Ugyanez volt gondolom a titanicnál is. nagy meló volt, díjat kapott, de attól még nem a legjobb film.

kovácspéterke 2013.02.25. 12:04:19

@Dr. Sick Fuck: azzal mondjuk vitatkoznék, h nem megosztó. sztem nagyon sokan csalódtak benne. az adaptáció meg mindig necces, könnyű elrontani és itt sikerült.

BelaVak 2013.02.25. 12:05:25

@Dr. Sick Fuck: Mar elnezest, de az, hogy "grandiozus vallalkozas", "irdatlan munka van benne" meg "rengeteget termelt" azok nem pont azok a minosegi kategoriak, amit itt probaltok tamadni? Es a szuperrromantikus mennyiben kulonbozik a nyaltengertol?

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 12:10:58

@Mrs. Jackman: Mégis mit rontottak el benne? Nehéz elképzelnem, hogy lehetett volna ennél jobban adaptálni. És én sem érzem, hogy megosztó lenne, összességében elég egyhangú volt a fogadtatása. Ezalatt azt értem, hogy nézők. kritikusok. szakmabeliek. mindenki szerette.

Vahakomb 2013.02.25. 12:35:31

Néztem a ponyvaregényt, s gyorsan el is felejtettem. A Forrest Gump sokkal jobb film!

l_andras 2013.02.25. 12:39:35

@Rusznyák Csaba: Úúúú, de megnézném! :D És a film után lehetne egy filozófia beszélgetés az alkotókkal/színészekkel vagy ezek híján egy egyetemi professzorral a "létről és nemlétről az élet terhei által nyögve, avagy mekkora a súlya egy gyűrűnek mind felett" címmel. :D

datbenik 2013.02.25. 12:45:21

Na, itt szeretnem azert megvedeni a kovetkezo, szerintem meltatlanul (na persze, izlesek es pofonok....) lefikazott filmeket:
1. A baranyok hallgatnak. Sir Anthony Hopkins jutalomjateka.
2. Forrest Gump. A leheto leggorbebb tukor a II. vilaghaboru utani Amerikara, rengeteg emlekezetes beszolas, fantasztikus szineszi jatek.
www.youtube.com/watch?v=6hlx2Jr-oG0
3:58 kornyeken az a beszolas "Is he smart or is he ... (like me)".
3. Az angol beteg. Nyalas? Igen. Hosszu? Igen. Vontatott? Igen. B....a meg, negyvenot eves ketgyerekes csaladapa letemre mindig vegigbogom. Akit ez a jelenet nem indit meg, az egy tusko.
www.youtube.com/watch?v=EF-_mp1_x4E

kovácspéterke 2013.02.25. 12:46:51

A szenvelgést tudom első helyen említeni, nekem olyan érzésem van, h a rendező ezt az egy eszközt találta a dráma kiemelésére. Ennek nyoma sincs a könyvben, nem azért magasztosak a szereplők mert könnyekkel a szemükben sétálnak. Volt ahol már csak röhögni tudtam. Arwent pl nem tudom minek emelték ki, két fejezetben szerepel összesen a könyvben, gondolom kellett a mekis pohárra meg a happy mealbe. sok apróság van, amin változtattak, amin nagyon nem kellett volna.
de azt hiszem a színészekkel volt elsősorban bajom.

én olvastam azért több negatív kritikát, véleményt, ne hívjuk megosztónak, de azért sztem sokaknak volt csalódás.

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 12:58:14

@datbenik: Tisztelettel megjegyzem, csak egyikük (Angol beteg) volt lefikázva, a másik kettő még csak véletlenül sem. (+tuskó vagyok)

Elanor_ 2013.02.25. 13:12:05

Aki a Faun labirintusat lekutyapicsazza, az nem nezte vegig, vagy nem mult meg el 16. En kerek helyettuk elnezest. :)

A Moulin rouge!-zsal kapcs. nem tudom hova tenni, h "giccses" volna. :) Lehet utalni a filmet, nagyon is, ha nem nyeltem volna anno nagyokat az elso ot percben, valszeg kikapcsolom es soha nem nezem vegig, de egyszeruen beszippantott az a teljesen egyedi atmoszfera. Torz, mocskos, beteg, kiuresedett, es megis vicces, izgalmas. Nem pont az ennyire egyedi rendezoket kene dijazni (es ez del Torro-ra is igaz)?

88888888 2013.02.25. 13:28:30

na akkor én is beszállok:)
valakinek itten a fargo nem teccett annyira.. na az gyüjjön ki a hóra.

a LOTR szörnyen unalmas, de azt legalább a könyvből sikerült átvenni:)

Globetrotter2014 2013.02.25. 13:29:47

Örödgűző Oszkár? Nooormális? :)

És egyúttal aze gész kasszasikerfilm ágat inkább fejeltsük. Ami önmagában is megállja a helyét azt kár itt reklámozni.

Hiába volt sikeres a Forest Gump azért ne a kvázi akcióflmeket erőltessük osziéknál. És valszeg az Angol Beteg se produkált voléna nlézőszámot akadémiás elismertség nélkül...

Dr. Sick Fuck 2013.02.25. 13:37:11

@datbenik: Nem gyaláztam a Bárányok hallgatnak című krimit. Csak hogy a JFK-vel szemben - pláne ha már Oscarról beszélünk! - csekély a relevanciája. Ne mondjam már el még egyszer ugyanazt.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 13:50:53

"Forrest Gump vs. Ponyvaregény (1994)
Robert Zemeckis és Tom Hanks filmje nagyszerű komédia"

Átfutva a kommenteket, látom, hogy szóba került, de mégis muszáj megjegyeznem, hogy semmi, tényleg a világon semmi vicces nincs a Forrest Gumpban. Ami nem vicces, az meg ne legyen komédia (még az sem mind az, ami vicces).

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 13:51:36

@Elanor_: Biza. Attól, hogy valami tarka, hangos és harsány, még nem feltétlenül giccses - erre mondtam, hogy kontextus.
Hasonlóképp, valami, ami száraz, szürke, csendes, még nagyon is lehet baromi giccses (Lincoln).

FunkTazmagora 2013.02.25. 13:53:05

Számomra rejtély,h. A némafilmes miért kapott Oscart ? Semmi érdekes nincs abban a filmben, egyszerűen csak fekete-fehér és némafilm ( pontosabb kevés hangeffekt és beszéd van benne ), maga a történet végtelenül botegyszerű és unalmas. Van egy-két jópofa,aranyos jelenet benne , de összességében egy lagymatag film. A seggreülős kritikák alapján én sokkal jobbat vártam volna.

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 13:55:55

@vészmadár (pica pica): hogymicsodahogy, a Forrest Gump NEM VICCES?

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 13:59:21

@Rusznyák Csaba: nem. Keserédes, megmosolygós, romantikus (abban a régi értelemben, hogy erős érzelmeket mozgat meg), mondhatjuk, hogy szentimentális is akár, ilyenek. Vicces jelenetre nem emlékszem.

[corristo] 2013.02.25. 14:04:34

az egyik legszórakoztatóbb dolog ebben az egész oscar sztoriban, ahogy mindenki próbálja magát meggyőzni egyrészt arról, hogy az oscar tényleg egy fontos díj, mert rangja van, és ez a rang nem pusztán politikai/üzleti döntések mentén, hanem komoly szakmai teljesítmény alapján odaítélt díjak sajátja.
másrészt meg arról, hogy a gyakorlatilag évről évre megismételt, botrányos döntések nem rendszerszinten vannak kódolva ebbe a teljesen súlytalan (filmművészetileg súlytalan, nem marketing/biznisz szempontból) majomparádéba, hanem eseti anomáliák.
ha esetleg, nagy ritkán olyan film kap díjat, ami tényleg megérdemli, akkor mindenki igazolva látja a saját kis nyomorát, hogy ti. na, mégsem alapból szar ez, hiszen most is igazságos döntés született, de közbe meg tízből kilencszer megy a herpegés, és joggal megy a herpegés, hogy ki a faszomat érdekel ez egész szánalom.

Mourinho már nem a király 2013.02.25. 14:05:29

Nem érted. Rusznyák Csaba lefikázhat mindent, és lehet véleménye mindenről, a másnak nem. Főleg a kommentelőknek nem :) Vagy lehet véleményük, de úgysincs igazuk :D
A Chicago nyálas, de két évvel korábban Moulin Rouge inkább megérdemelte volna a győzelmet. Érdekes :)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 14:05:32

@FunkTazmagora: eleve bármi unalamas, amiben nincs történés, meg gépágyú, meg csöcs ls vér. Én eleve nem értem, miért akar valaki filmen jellemeket ábrázolni, meg karakterfejlődést, meg ilyesmiket, ez tisztára az irodalom dolga volna, ott van is lehetőség rá, erőltetett narrációk nélkül elmondhatod, mit gondol a szereplő, mit lát, milyennek lát ezt vagy azt. Filmben erre csak nagyon áttételes lehetőségek vannak, egyszerűen nem ez a legpraktikusabb módja. Ezért gondolom általában úgy, hogy aki mélységeket keres, az olvasson (írjon könyvet), aki meg cselekményt és látványt, az nézzen filemt (rendezzen filmet). Persze az is igaz, hogy én magam is tudnék 100 ellenpéldét, amikor jól szórakoztam egy unalmas, nem is látványos filmen (mondjuk az űrodüsszeia vagy a solaris ilyen, a sci-fi valamiért minden mennyiségben jöhet)

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 14:10:18

@Anthony-Mourinho a király-: A chicago az eredeti (amúgy zeneileg nekem tetsző) musical átültetése egy az egyben, jó látványosan. Plusz elhibázottan a már seggesedő Catherine-Zeta Jones-szal, aki amúgy baromi szép nő, csak pont itt nem volt az, ahol annak kellett volna lennie. Na most, ehhez képest a Mouline Rouge egy popdalokat szervesen a történetbe építő FILM, ami amusicalműfajt karakírozza, beteg, harsány, kábé mint a bajuszos nő a cirkuszban. Igen, és rém cukros és gejl üzenettel, hogy a szerelem mindenek felett. Egy mondattal megfogalmazva, azt hiszem a MR attól jobb, sokkal, hogy idézőjelbe teszi magát, a Chicago meg komolyan veszi.

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 14:19:15

@vészmadár (pica pica): Az egész film, úgy ahogy van, egy nagy helyeztkomikum. A jámbor karakter végigbotladozik Amerika több évtizedes történetén. Én nagyon sokat, és nagyon jóízűen nevettem rajta.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 14:24:05

@Rusznyák Csaba: e ponton azt gondolom, mint minden vita, igazából ez is szemantika csak. Én elfogadom, hogy sokat nevettél rajta, én mondjuk nem, de én eleve sem szeretem az érzelmeket, filmen sem, meg amúgy sem. Plusz attól, hogy valamin nevetek, nem komédia (én plö nagyon jót nevettem azon, amikor a tank átmegy a német őrmesteren valami régi filmben, de sztem nem komédia ettől még). Ugyanakkor kész vagyok elfogadni, hogy te máson nevetsz és máshogy definiálod a komédiát.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 14:36:19

mondjuk a felsorolt filmekből többet nem láttam, mint de, ennek ellenére érdekes cikk volt, köszi.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 14:39:38

@Hiryu2,01:
"na, ja tényleg túlzás hogy a közepes szintet elérné...

mondana nekem valaki belőle a egy olyan jelenetet, ami lesz annyira klasszikus mint a Jó a Rossz és a Csúf temetői jelenete?"

Szóval bármi, amiben nincs olyan jelenet, ami elérné minden idők egyik legnagyobb filmjének egyik ikonikus jelenetét, már rosszabb a közepesnél? Ezt ugye te sem gondolod komolyan?

Egyébként van benne olyan jelenet, ami hasonlóan jó. Pl. megérkezés Candielandre, vagy a vacsora vége, amikor Calvin rájön, hogy átverték. De mondhatnám a lövöldözést is.

Persze a Django sosem lesz akkora klasszikus, mint A Jó, a Rossz és a Csúf, ahhoz eleve túl erőszakos szerintem. De aki szerint ez az közepest sem éri el, annak sok köze nincs a filmekhez.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 14:42:50

@Elanor_:

"Aki a Faun labirintusat lekutyapicsazza, az nem nezte vegig, vagy nem mult meg el 16. En kerek helyettuk elnezest. :)"

Én végignéztem, és rühelltem. Az is benne lehet, hogy egész más filmet vártam (IGAZI fantasyt), de leginkább az húzta le, hogy a főgonosz annyira egydimenziós, idegesítő, kiszámítható faszkalap volt, hogy az hihetetlen, és ő vitte el a játékidő nagy részét.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 14:46:21

@Pitypalatty úrfi: a spanyol fasizmus bizonyos értelemben ilyen unalmasan kiszámítható volt. Bár arra én például nem számítottam, hogy maga varrja össze a pofáját, és őszintén szólva, én belevertem volna a cselédjány pici fejét a bögrébe, ha szar kávét hoz, elvégre az ember nem azért fasiszta főtiszt, hogy KÉRLELJEN. Amúgy a film klasszikus értelemben igazi fantasy, de annyira, hogy még az is a fantáziádra van bízva, hogy most akkor fantasy volt, tündérekkel vagy egy vízió, kérésszel...

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 14:49:35

@vészmadár (pica pica): Rendben, akkor mondjuk úgy, hogy tolkieni értelemben vett fantasyt akartam.

Azt egyébként különösen rühellem, mikor a film végén sem derül ki valamiről, hogy vízió -e. Nolan kedvenc húzása, szerintem nagyon olcsó.

vészmadár (pica pica) · http://feleslegesszavaink.blog.hu 2013.02.25. 14:53:58

@Pitypalatty úrfi: hát mert kérlek a filmek egyik nagy hazugsága (bár ebben a könyvek épp ilyen ludasak), hogy elhitették mindenkivel, hogy a dolgoknak kezdetük és végük van. Pedig, ugye...

Ha a filmek az életről szólnának, akkor elkezdődnének bárhol, és a 97. percben lenne végük, mert addigra kell kb. kimenned már mosdóba...

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 14:54:12

@Pitypalatty úrfi: Nolan ezt nettó egyszer játszotta el - illetve ha belegondolok, még akkor sem, csak úgy csinált, mintha:)

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 14:58:56

@vészmadár (pica pica): Én nem várom, hogy a filmek olyanok legyenek, mint az élet. Én egy kerek sztorit várok. Sőt, még azt sem minden esetben, de konkrétan A faunnál rohadtul nem mindegy, hogy álom volt-e, vagy valóság, mert az egész film értelmeződik át attól függően, hogy mi a válasz.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 15:05:26

@Rusznyák Csaba: Szerintem az utóbbi két filmjéből kétszer.

Nem pont a vízió/valóság téma, de nagyon hasonló a Mementó is, ahol az IMDB faq szerint "So one of the problems Nolan gives to us is that we never know what the truth is. There are thus many possible ways to analyze the film"

Na ez az, amit nem szeretek. Nem azért, mert hülye lennék, és nem szeretek gondolkodni, hanem mert olyan érzésem van ilyenkor, hogy az egész film egy nagy blöff.

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 15:11:59

@Pitypalatty úrfi: A Faun egy mese, ami bele van ágyazva egy nagyon durva realitásba. Végig ott van benne ez a kettősség, miért pont a befejezésre tűnjön el?

Szerintem a Memenónál minden tök világossá válik a végén, nem emlékszem, hogy maradt volna bármi homály (bár rég láttam utoljára, az tény). TDKR-ben mi volt tisztázatlan? Eredetben tudom, mire gondolsz, de szerintem az csak egy blöff. Egy elég szar blöff amúgy, nem vártam volna Nolantól.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 15:21:32

@Rusznyák Csaba:
A faunra nem tudok mit mondani, nekem nem jött be ez a kettősség, pedig értem, hogy mi lenne a lényeg. Egyszerűen nem fogott meg.

A Mementó esetben már én sem tudnám megmondani, hogy mi volt, de emlékszem, hogy valaminek utána akartam nézni a film után, és nem kaptam rá választ.

A The Dark Knight Rises végén nem tudjuk meg, hogy Batman él-e, vagy halott. Láttam már embereket nagy meggyőződéssel érvelni mindkét verzió mellett, szóval gyanús, hogy ez is a nézőre van bízva.

Geekblog 2013.02.25. 15:34:46

@Pitypalatty úrfi: Neeee... a TDKR epilógusának az ÖSSZES jelenete arról szól, hogyan... Konkrétan már szájba van rágva a dolog.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 15:36:19

@Geekblog: Elárulod, hogy szerinted melyik verzió van szájba rágva?

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 15:40:51

@Pitypalatty úrfi: (bocs a nicknév-zavarért)

TDKR SPOILER
az, hogy megúszta

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.25. 15:50:44

A kritizált 15 döntésből én is csak hárommal értek egyet, de azért van még néhány, ahol nem egyértelműen jobb az a másik film, amelyik nem nyert.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.25. 15:54:10

@88888888: A LOTR könyvek nagyon pörgősek a filmekhez képest, főleg a 3. részben a hegyre mászva szenvedéshez képest...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.25. 15:58:10

@FunkTazmagora: "csak fekete-fehér és némafilm"
Ettől a két ténytől már Oscar-esélyes volt, minden más csak ráadás.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2013.02.25. 16:10:23

@Rusznyák Csaba:

Volt egy elméletem, ami alapján sanszosabbnak láttam, hogy halott, de miközben elkezdtem leírni azt, visszanéztem egy bizonyos jelenetet, és rájöttem, hogy nincs igazam. Bele se kezdek akkor, de azt gondolom belátod, hogy egyértelműbbé is lehetett volna tenni, hogy mi a helyzet. Pl. afelől kétsége sincs senkinek, hogy Frodó életben marad-e A Gyűrűk Ura végére, a TDKR esetében viszont sok emberben felmerült, hogy Alfred inkább csak szeretné látni Bruce-t annál az asztalnál a film végén. Szándékosan homályosra lett megcsinálva, ez számomra egyértelműnek tűnik.

Fejesrob 2013.02.25. 16:17:46

Akárhány Oscar filmet is láttam, azok a legjobb esetben is nagyon középszerű volt, giccses egytől egyig. Afféle mesterségesen nyomott dolog ez mint a Valentin nap.

Egy brancs szervezi ezt, hogy a brancstagok pénze biztosabban visszajöjjön.

Az Oscar díjátadó pedig annak fényében különösen gáz, hogy alig különbözik a Kossuth díj átadástól. Van talán egy kettő, aki tényleg megérdemli, a de a többi egy normális átlagos filmbuzinál legfeljebb másod-harmadrangú.

Ami a rendezőket illeti, van Spielberg és fényévekre lemaradva a többi, még a jobbak is.

Avatar, Titanic Oscar díj, ezen csak röhögni lehet mint Izrael és az USA Nobeldíján. A legalja, ráadásul épp az ellenkezője mint a cél.

FunkTazmagora 2013.02.25. 16:32:41

@vészmadár (pica pica): "eleve bármi unalamas, amiben nincs történés, meg gépágyú, meg csöcs ls vér. Én eleve nem értem, miért akar valaki filmen jellemeket ábrázolni, meg karakterfejlődést," Van film, aminél jól elsül, van aminél nem . Olyan is előfordult velem, h. akciófilmeken unatkoztam ( pl. Expendables ), és drámákon vagy más filmeken meg jól szórakoztam ( pl. a The man from earth { magyar címe: Az őslakó} vagy A király beszéde, ami sztem legalább olyan jó, mint a cikkben vele kontrázott Fekete hattyú ).

Egy képregényadaptáció filmre vitelénél elengedhetetlen a főhős karakterének és jellemfejlődésének bemutatása - lásd. pl. Nolan-féle Batman szériát, amely ezt precízen végigviszi ( de sajnos az akció rovására) - , míg nyilván mondjuk egy "mezei", Statham-féle akciófilm esetében sokadrangú a szereplő(k) személyisége.

Sunaszaft 2013.02.25. 16:33:13

Hát, ízlések, és pofonok mint tudjuk különbözőek, de egy biztos, a Titanic 11 Oscarja a film, és Oscar történelem legnagyobb röheje!!!
Nekem egyébként egyaránt bejött a Forrest Gump, Ponyvaregény, Remény rabjai hármas, tényleg ritka brutális év volt.
PITYPALATTY ÚRFI: abban profilképed alapján egyetértünk, hogy a Scrubs mindent visz :) (habár az én kedvencem Dr. Kelso)

walter white 2013.02.25. 16:39:32

@Pitypalatty úrfi: dehat megengedte volna a studio Nolan-nek, hogy meghaljon Batman?
Frodo pedig egyertelmu, hogy meghalt.

Rusznyák Csaba 2013.02.25. 16:43:41

@Pitypalatty úrfi: Sajnos nem tudunk egyetérteni, nekem teljesen egyértelmű, hogy él. Most ugyan nem tudom megnézni a zárójelenetet, de nem rémlik, hogy homályos lett volna, a zene is totálisan felemelő, katartikus, az odavezető jelenetek is mind azt magyarázzák, hogy él (Batman jel, eltűnt nyaklánc, megjavított robotpilóta), ráadásul Alfred Selinával látja Bruce-t, márpedig őt hogy képzelhetné oda, mikor nem is ismeri?

88888888 2013.02.25. 17:03:36

@Távmunkás: háát mikor olvastam nem tűnt pörgősnek, de lehet igazad van, a film után átértékelném:)
az a hegyre fel út az valami fájdalmas....

Beru 2013.02.25. 17:10:44

Ralph Fiennes (Schindler listája) vs. Tommy Lee Jones (A szökevény) - És nem Fiennes nyert... ennél nagyobb hiba jelenleg nem jut eszembe

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.02.25. 17:19:52

@88888888: Minden viszonyítás kérdése. A könyv és a film közül szerintem a film sokkal unalmasabb. Hiába a sok digitális trükk, ha például a hobbitokat foglyulejtő gonosz fák, a világnál idősebb Bombadil Toma és a buckamanó helyett inkább beleraknak egy izgalmas menekülést a kukoricásban Zsizsik gazda elől...

Egyébként minden elvakult rajongónak ajonlom ezt az írást:
hobbitfalva.uw.hu/xxx/irasok/KZSmiertvanelegemtolkienbol.pdf

itchap 2013.02.25. 18:15:10

12 Majom (1995)
Heat (1995)
Casino (1995)
Nagy Lebowsky (1998)
Fight Club (1999)
Detachment (2011)
... ésatöbbi.

Pepinke 2013.02.25. 18:29:48

Két név:
Gary Oldman vs. Christoph Waltz
0:2

Csak emiatt nyugodt szívvel be lehetne szűntetni az Uszkár díjak kiosztását...

Girhes Joe 2013.02.25. 18:40:27

Azt azért szeretném megkérdezni, miért van az, hogy a filmrajongók általában (kevés kivételtől eltekintve) nem szeretik, sőt kifejezetten rossznak tartják, ha egy film érzelmeket kelt, érzelmekről szól, vagy (és ez már főbenjáró bűn) a szerelemre van kihegyezve? WTF??? Szerelemről nem lehet jó filmet csinálni? Néha kicsit az az érzésem, hogy ebben a közegben az az igazán jó film, ami a világ negatív dolgait helyezi a középpontba, az meg csakis giccs lehet, ami a jóra, a kellemesre koncentrál. Valaki cáfoljon meg, ha nem így van.

alfax 2013.02.25. 18:43:44

A Gyűrű szövetsége
Moulin Rouge!

mindkettő szar.

itchap 2013.02.25. 19:17:09

@Gergő77: Nem, azért nem teljesen vannak itt sem fikázva az érzelemkeltő filmek. Szerintem inkább a bugyuta szerelmes fajták, ahol az 5. percben tudod a végét és csak azért nézed végig, hogy aztán a nőddel egy jót hemperegjél, vagy nem. :) Na, a lényeg, hogy az érzelem jó, és az is, ha sokkolnak vele, lásd mondjuk Amerikai Szépség... hú öcsém, meddig nem néztem meg, mert azt gondoltam, hogy pont ilyen csöpögős szar. Aztán BUMM! De az érzelmes fajtából a jobb mondjuk a Gegen Die Wand, nem tudom magyarul sajna. De, és itt is említették, hogy a Leon is kurvára érzelmes, és persze profi munka, sok Oscar járna érte, az első Gary Oldmannek természetesen. Aztán az Amelié Csodálatos élete. Aki arra azt mondja, hogy szar, az egyszerűen vak és hülye ebben a sorrendben. A Holt Költőket említette valaki? Nem? akkor én most említem. Mi van még lássuk... Intouchables mondjuk, na az is érzelmes, és kis szerelem is van benne, mondjuk tényleg kicsi. A sor hosszan folytatható lenne, még vagy száz filmmel, de nem untatok senkit. Lényeg: az érzelmes dolog nem feltétlen szar Gergő, nem is ez lett itt kimondva.

itchap 2013.02.25. 19:22:59

Na de ha már elkezdtem, akkor csak folytatom egy kicsit: Legends of the Fall; Egy kosaras naplója; Egy asszony illata (az eredeti olasz verzió is istenkirály); The Straight Story; Cinema Paradiso; Malena;

És amiket még érdemes lett volna díjakkal megdobálni: A nagy fehérség; A Graffity Királya; Utolsó Belövés; Blöff; Babel; A Millió Dolláros Hotel; Fegyvernepper; Football Factory;

FunkTazmagora 2013.02.25. 20:11:55

@Gergő77: Engem az Engedj be ! svéd film fogott meg nagyon ( ami sztem az előző évtized egyik legjobb európai filmje ) , ami gyönyörűen mutatja be a gyermekkor és tinédzserkor határán levő fiú és lány szerelmét és a már ébredezni kezdő szexualitást. És azt még csak Oscarra sem jelölték.

ecch 2013.02.25. 20:12:32

Ezeken sokáig lehetne vitatkozni. Egy ember egy adott filmet ne akarjon objektíve úgy értékelni, hogy szembeállítja egy másikkal. Számomra a Ponyvaregény volt kevesebb a Forrest Gump-hoz képest. Pedig nem arról van szó, hogy nem tudok a filmek mögé látni, összerakni a filmet fejben komplex módon. Ez szubjektív dolog. Ha az ember megnéz néhány top100-as listát, nyilván azokkal is részben fog csak egyet érteni, s egy egy művet nem oda sorolna, ahova való. Az ilyen kijelentések, hogy " el kellett volna véreznie" meredeken szubjektív.

Tiger Woods 2013.02.25. 20:44:36

csakhogy én is ízléscsendőrködjek: szerintem a social network jóval "szerethetetlenebb", mint a király beszéde. amúgy meg ízlésekről vitatkozni bármilyen jó mókának is tűnik, legalább olyan felesleges, mint egy díjátadó nyerteseibe belekötni.

bandigyerek 2013.02.25. 23:08:20

Köszönjük a blogbejegyzést, Nyilvánvaló Kapitány!
A filmek is olyanok, mint a zenék, színek, egyebek, tudod? Ha valakinek a piros tetszik, ne akard már győzködni, hogy a kék sokkal szebb... Ha valaki Mozartot szereti, ne gyalázd már a földig csak azért mert te a Rolling Stones-ért vagy oda... mindemellett ezt a kioktató, lekezelő, ál-bennfentes stílust meg nem kellene erőlteni,sőt, az írást sem. Annyi szép hobbi van még a világon...

Elanor_ 2013.02.26. 16:38:25

Pitypalatty úrfi · proletarokkozt.blog.hu2013.02.25. 14:42:50
Faun labirintusa: hat teny, h nem egy habkonnyu fantasy volt, ahol a vegen - barmit is lattal, orkokat, gyereket evo szornyet, gonosz varazslot stb. - nevetve legyinthetsz, h hat csak mese volt, lepjunk tovabb.
Nem, ez nem mese volt. Ez egy kokemeny drama volt egy kislany szemen keresztul elmeselve, es a kislany "haluzott be" dolgokat, h ertelmezni tudja / elviselje a valosagot.
Megertem, ha csalodtal, viszont ettol meg kicsit sem kene elvitatni a film erdemeit. Zsenialis mestermunka, honapokig lehet elemezni, mert annyi szimbolum van benne, es annyi utalas. Mindemellett magas foku erzelmi intelligencia kell a befogadasahoz. Felre ne ertsd, most nem azt akarom mondani, h benned hibadzik valami, csak azt, ha teljesen masra keszultel, akkor megertem, hogy nem tetszett. Nem tudtal mit kezdeni egy olyan filmmel, ami mondanivalojaban es iroi eszkozeiben fenyevekre van a LOTR-fele fantasy-ktol.

pocaklakó minimanó 2013.02.28. 15:32:08

@Rusznyák Csaba:

"...és ezek közül MESSZE a komédia a leghangsúlyosabb..."

Igen. A tiéd is EGY vélemény a SOK közül. :)

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.03.01. 17:51:59

Mennyire jó ez a lista, 90%ban egyet is értek, egyedül a Bombák földjént sajnálom, hogy kihagytátok. Az is tipikusan ez az akármi bazmeg kategória lehetett volna. Nem is tudom mikor olvastam utoljára ilyen jó cikket az Oscarról :)

szoni_ 2013.03.04. 11:21:09

najó, fröcsögök még egy sort...
nem mondom , h rossz film az Argo, de mint legjobb film díj? nem tudom, persze témában Oscar-kompatibils....egyébként semmi extra nincs benne, semmilyen szempontból...

Atkakukac1989 2013.03.04. 15:27:02

A Gettómilliomos és A király beszéde legfőképpen a The Artist díjazása mind-mind fájó emlékek. Tudva, hogy mi volt versenyben mellette. A régebbiek még hagyján, de az utóbbi pár év biztonsági játéka messzemenően zavaró.

Az Argo díjazása sem szerencsés, de legalább nem annyira baklövés mint az előző pár évé. Viszont, hogy jobb lenne egy Django-tól, Napos oldaltól, Pi életétől, Zero Dark Thirty-től. Na, de kérem, ezt a csacskaságot megengedni.

Ui.: A bombák földjén istenien jó. Uff.

walter white 2013.03.04. 21:34:14

(aki meg az Ordoguzot megeccer a szajara veszi, annak nem maga az ordog, hanem en fogok megjelenni az almaban anyaszult meztelen egy szamurajkarddal, lesz nemulass, kocsogok)

walter white 2013.03.04. 21:35:13

(bocs, de egy keresztes lovag egy blaszfemiara csak igy tud reagalni)
süti beállítások módosítása