Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Dredd (2012)

2012.12.23. 09:21 Chavez

dredd400.jpgSzar úgy kritikát írni az általam évek óta legjobban várt filmről, hogy előre tudom, a kritikai, nézői és rajongói sikerek ellenére is csúfos anyagi bukás lett a vége, ezért annak folytatására kisebb az esély, mint hogy Dredd bíró smici sapkára cserélje a bepállott sisakját. De hát sajnos a pénz és az amerikai piac beszél, a producerek meg ugathatnak a pénzük után, de ugye a reményhal úszkál a legtovább, szóval bízzunk benne, hogy januárban a magyar moziba járók majd kitermelik azt a hiányzó 20-30 milla dollárt a Dredd 3D 2-höz.

Pedig a Dredd jó film, sőt nagyon jó film, és sokkal többet érdemelne, mint hogy csak a 2012-es év filmes krónikájának egyik lábjegyzete legyen. Igazi gyors tempójú, feszültséggel teli látványos és stílusos adrenalinlöket, egy olyan sci-fi beütésű akciófilm, ami valóban a zsáner 80-as évekbeli aranykorát idézi, szemben Stallone (a gagyiság oltárán) feláldozható műanyag katonáival. Pedig Pete Travis és Alex Garland szerelemgyerekében is folyamatosan hull a golyózápor, ugyancsak rengeteg a digitális vér és a húscafat, akad benne némi morbid-humor és egymondatos laza beszólások is, és persze ennek sem éppen a ravasz csavarokkal teli szofisztikált történetben, vagy a bonyolult társadalmi és filozófiai kérdések feszegetésében áll az ereje, de a végeredmény mégsem válik egy percre sem kínossá, izzadtságszagúvá, ócska poénok és feszülős macsópózok áldozatává, hanem az akciófilmek legjobb hagyományaihoz hűen, egyszerűen csak pörög, darál, látványosan szórakoztat, és nem ad se többet, se kevesebbet, mint amit előre megígért. Tulajdonképpen színtiszta bűnös szórakozás, a lehető legjobb fajtából. 

A film sztorija szerint Dredd bírót megbízzák, hogy vigye próbabevetésre a telepatikus képességekkel rendelkező fiatal újoncot, Andersont, hogy kiderüljön, a lány alkalmas-e bírónak. Kirendelik őket a Peach Trees nevű blokkba vizsgálódni, ahol korábban néhány megnyúzott drogos hullott alá a legfelső szintről. A blokk a slo-mo nevű új drog előállításáért és terjesztéséért felelős Ma-Ma nevű drogbárónő irányítása alatt van, aki - miután Dreddék elfogták az egyik emberét -, hermetikusan lezárja az egész épületet, majd kilövési parancsot ad a bent rekedt két bíróra.

A Dredd "szépsége" és működőképességének a kulcsa az egyszerűségében, sallangmentességében rejlik. És bár valóban összefoglalható az egész annyival, hogy bemennek, lőnek, azok meghalnak, majd a végén piszkosan kijönnek, azért közel sem csak egyhangú, buta akcióorgiáról beszélünk. Garland forgatókönyve talán egyszerű és nyílegyenes vonalon halad, de végig feszesen, izgalmasan vezeti a cselekményt, kihasználja a hatalmas lezárt épület klausztrofób közegét feszültségteremtésre, közben építgeti a mester és a tanítvány kapcsolatát, és amikor nincs akció, akkor sem ül le a film, nem jönnek feleslegesen elnyújtott párbeszédek, karaktermélyítő lelki vívódások, hanem ilyenkor is minden a sztori épülését szolgálja, a feszesség pedig egy percre sem lazul meg. Emellett a dögös stílus (a bullet-time-nak itt funkciója van, és nem is használják indokolatlanul sokat), a minimalista, de hatásos industrial zenei aláfestés, a nem hivalkodó, de korrekt trükkök, valamint a Dredd/Anderson, illetve az Urban/Thirlby karakterként és színészként is jól működő kettőse ugyancsak megadják azt a pluszt, amitől túlláthatunk a növekvő töltényhüvely- és hullahegyeken. 

Dredd_02.jpgDredd végre hiteles képregényfigura, Urban (álla) pedig meglepően jól hozza a kemény, érzelemszegény, de racionális robotzsarut, ahogy Anderson is szimpatikus és hiteles újonc, nem csak egyszerű sidekick, de egyenlő rangú és fejlődő társ is. A gyenge keresztmetszetet viszont pont a főellenfél, Ma-Ma jelenti, akiben azért szerintem több potenciál volt, mint amit Lena Headey unott prostiként hozott ki belőle, és talán a Dreddel való végső szembenézést is lehetett volna kicsit emlékezetesebbre szabni, de az összképre vetítve még ezek is tolerálható szépséghibák. A két erős női karakter mellesleg szépen elejét veszi a zsánerre jellemző maszkulin tesztoszterongyár jellegnek, amiért feminista érzelmű bloggerek virtuálisan meg is simogatták a készítők buksiját.

Az új Dredd nem egy hollywoodi szuperprodukció, és ez a legnagyobb erénye, bizonyos szempontból pedig sajnos a veszte is. Britannia legnépszerűbb képregényhősének újabb filmes adaptációja főleg szerelemből született, független produkcióként, korlátozott lehetőségekkel, de a relatíve kis büdzséből Pete Travis és stábja a maximumot hozta ki, egy egyszerű, tökös-mákos-véres, de mégsem agyatlan sci-fi/akciófilmet, amivel a képregényért rajongó tábor ugyanannyira elégedett lehet, mint a csak egy alkalmi kikapcsolódást jelentő akciófilmre vágyó laikusok. Hibátlan? Közel sem! Zavar ez valakit? Kicsit sem! 

A film sajnos még mindig messze van a megtérüléstől, és így a folytatások esélye is csak halványan pislákol a távolban, ami bosszantó, mert a készítők tervei szerint a java még csak ezután jönne. De legalább a saját szempontunkból mindenképpen értékeljük pozitívan, hogy végül mégiscsak eljut a magyar mozikba is a film, és az is valami. 

dreddvsdredd.jpgKépregény Vs film

Az író, Alex Garland saját elmondása szerint nem akart abba a hibába esni, mint amivel a Stallone főszereplésével készült első adaptáció kudarcát okozták, vagyis hogy miközben rengeteg dolgot igyekeztek a képregényből beletuszkolni a filmbe, addig valójában egyre távolabb kerültek magától az alapanyagtól, és aminek legfájóbb következménye Dredd karakterének totális kiherélése (ezért elsősorban az olasz csődört kellett volna kiherélni) és teljes félreértelmezése volt. Vajnáék filmje bizonyos szempontból hasonlított a(z akkori) Judge Dredd képregényekre, egyes részei kimondottan jól sikerültek (különösen a látvány), és még szórakoztató is volt a maga hülye módján, de a képregényfolyam társadalomkritikai éléből és a szarkasztikus alaphangulatából szinte semmi nem maradt, ahogy Dredd karakteréből sem, aki már azzal megbocsájthatatlan blaszfémiát követett el, hogy az arc nélküli hatalmat jelképező sisakot már a film első harmadában levette. A többi törvénysértést nem is sorolom.

Az új Dredd egyáltalán nem remake, de valójában nem is igazi képregény adaptáció, a képregényből ugyanis kevés dolgot vettek át, mondhatni csak a legalapvetőbbeket, bár ez valahol érthető, tekintve, hogy a film nagyobb részt egy épületben játszódik. Dredd és Anderson kivételével nincs is más (legalábbis néven nevezett) szereplő a képregényfolyamból (bár egy Alvarez nevű korrupt bíró szerepelt már korábban a remek The Pit eposzban, és itt is van egy ilyen nevű nem tisztességes bíró). Viszont Urban Dreddje minden aspektusában megfelel a képregényesnek, vagyis itt is ugyanazt a kompromisszumokra nem hajlandó, edzett és tapasztalt, félelmet nem ismerő, kicsit gépies, de a megfelelő pillanatban mindig józanul gondolkodó és mérlegelő extra-hatékony hatósági erőt látjuk viszont. Anderson is nagyjából megfelel a rajzolt eredetijének, bár a képregényekben általában már az idősebb, tapasztaltabb verziójával találkozunk. Említést érdemelnek még az apróságok is, ugyanis a képregény és a 2000AD magazin íróinak, rajzolóinak és karaktereinek nevei itt-ott visszaköszönnek a házfalakról, vagy éppen a hatalmas épületblokkok homlokzatán.

A történet sem egy bizonyos képregénysztori adaptálása, de még csak nem is merít ismert történetekből, vagy azok elemeiből. Garland elmondása szerint próbálkozott több klasszikus sztorival és karakterrel is, de végül rájött, hogy mivel a szűkös büdzsé miatt nagy méretekben nem gondolkodhat, ezért inkább elsőre Dreddre koncentrál, és egy eseménydús napját mutatja meg, ezzel nem csak őt, de a szintén népszerű Cassandra Andersont is kellően felvezeti, közben a várost, a bírói rendszer működését, és persze ezt a disztópikus cyberpunk miliőt is bemutatja. Egy esetleges (és remélhetőleg nagyobb költségvetéssel megszavazott) folytatásban már ezekkel nem kell foglalkoznia, jöhetnek az Átkozott Föld meg a Halálbírák. 

Az új film kapcsán képregényhűbb és mégis realistább megközelítést ígértek, és bár ez a kettő tulajdonképpen üti egymást, mégis sikerült teljesíteni ezeket a vállalásokat. A realizmust egyrészt a költségvetés által szabott kényszerűség indokolta (pl. ezért láthatunk lebegő kocsik helyett a mai korba illő hagyományos robbanómotoros járműveket, illetve aktuális fegyvereket), másrészt a film szélesebb körben való eladhatósága miatt is szükséges volt a mi jelenünkhöz időben és technikailag is közelebb hozni a dolgot, és többek között emiatt nem a képregényben látható, karikatúraszerűen eltúlzott óriás vállvédős ruhát viselik a bírók, hanem egy mai motorosrendőr viseletére emlékeztető golyóálló bőrcuccot. Továbbá MegaCity One látképe is egy valószerűbb, rendezettebb infrastruktúrát mutat, ráadásul az óriási, 70-80 ezer embernek otthont adó blokkok a régi épületekkel keverednek, és az, hogy a film elején a város kiterjedését Bostontól Washington D.C.-ig határozza meg Dredd hangja, mind azt sugallják, hogy Egyes Megaváros még csak most kezd kiépülni, vagyis egy korai szakaszban járunk. (A képregényben azóta már egész Floridát is magába foglalta a hatalmas megapolisz.)

Az új Dredd film tehát még csak véletlenül sem holmi ortodox adaptáció, hanem a képregény szellemiségében fogant, annak fundamentumait tiszteletben tartó, a rajongókhoz is lojális, de a laikus nagyközönséghez igazított verzió.

61 komment

Címkék: scifi akció képregény adaptáció

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr414978213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prick 2012.12.23. 11:30:59

Chavez, ez szerintem egy tanítani való kritika lett. Szép írás, köszönjük.

Chavez 2012.12.23. 11:37:56

@prick: Májplezsör. ;)
Januárban pedig irány a mozi!

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.23. 12:40:55

továbbra is nagyon várós a film, és tuti a mozi!

elefes 2012.12.23. 12:46:25

Tényleg jó írás, kár hogy a film annyira semmilyen, hogy egy már nagyjából el is felejtettem, pedig tegnap néztem meg. :(

metropolitan 2012.12.23. 12:58:04

Nagyon jó a film. Pár hónapja láttam, és nyugodtan kijelenthetem, hogy tényleg érdemes a 3D-s változatra beülni. Ha egy filmben a fizikai erőszak nyersességét akarjuk ábrázolni, akkor azt így kell.

szkristof92 2012.12.23. 13:04:10

Kiváló írás és újabb ösztönző a januári mozimegtekintéshez! :)

A nép fia 2012.12.23. 13:30:12

@Chavez: Szépen összeszedett írás, ritkaság számba megy az ilyen - sajnos.

A filmhez eddig is volt kedvem, de most már közel biztos, hogy megnézem.

Newzoli 2012.12.23. 13:42:57

Megnézem..ez tuti..csak az a kérdés..hol...?:)

Chavez 2012.12.23. 13:47:10

Köszi srácok, ez jobban esik, mint a hó.

@Newzoli: Jan. 10-étől bármely jobb magyar moziban, de legalább 4300-szor, ha akarsz folytatást. :)

ghavin 2012.12.23. 14:31:19

Wikipedia tanúsága szerint a Democracy és Origins storyline-ok szolgáltak elsődleges ihletforrásként, ezen felül akad még olyan olvasmány, amin érdemes lehet a film megtekintése előtt átszaladni?

Chavez 2012.12.23. 15:06:46

@Ghavin: A Wiki pont azt mondja, hogy bár azokat akarta adaptálni, de végül inkább egy rövidebb sztori mellett döntött. Az Origins egy az Átokföldjén zajló sztoriba beágyazott eredettörténet, amiben Dredd gyerekkora, a város és a bírói rendszer kialakulása, illetve az egészet megelőző világháborús konfliktus került bemutatásra, a filmben semmi ilyesmiről nincs szó, mert azt Garland a második részbe szánta. A Democracy pedig nem is egy konkrét történet, hanem sok ilyen politikai/demokrácia témájú történet összefoglaló neve, a filmben ezekről sem esik szó.

Tehát semmilyen képregényes előismeret nem szükségeltetik a filmhez, az ugyanis két bíró egy akciódús napjáról szól, és ahogy írtam is, a film nem igazán vett át dolgokat a képregényből, ezért is fogyasztható a laikusok számára.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.12.23. 15:28:46

Sajnos ezek azok a filmek, amikre asszonyt nem cipelem el moziba (cserébe ő sem engem a nagyon romantikus, nyálas filmekre) ezért alternativ módon nézem meg.
Már úton van, betárazok egy kis forralt bort, és meglátjuk milyen :)

DnP 2012.12.23. 17:44:33

Nem ugy volt, hogy csak DVDn jon ki a film?

nevetőharmadik 2012.12.23. 18:46:04

Amikor néztem, rögtön az jutott eszembe, hogy de spóroltak a pénzen. Most viszont, hogy olvasom, hogy muszáj is volt spórolni, maximális tisztelet a készítőknek. Mindent kihoztak belőle, amit ki lehetett. A film hangulata végül feledtette azt is, hogy a világ dizájnja spórolós. Pont jó film.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.23. 18:58:23

@DnP: de, de valamiért a forgalmazó úgy döntött, hogy mégis bevállalja.

Chavez 2012.12.23. 19:11:16

Egy új forgalmazó bukkant fel, ha jól tudom, és ők voltak olyan tökösek, hogy bevállalták. Valami Parlux vagy mi a nevük. Január 10-től szinkronosan a mozikban.

vittorio (törölt) 2012.12.23. 19:45:51

Nagyon lelkes vagy. Látszik, hogy a szerelemgyerekedről van szó. :)
Szerencse, hogy ezek szerint jól sikerült.
Nagyon várom már. Moziban, nagy vásznon király lesz megnézni. Úgyis rég voltam már moziban, nem sok reményteli alkotás van terítéken.
Üdvözlet. Írj, máskor is!

2012.12.23. 19:51:57

Mindenképpen rá kell nézni

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.23. 19:52:46

@Chavez: szinkronosan?!
aucs, pedig reménykedtem a feliratos verzióban. :S

párnalárva 2012.12.23. 20:03:58

Tényleg jó film. Izgalmas, pörgős. Nincs Holywood szaga. Érdemes megnézni.
És tényleg kár ha nem lesz folytatás.

Chavez 2012.12.23. 20:04:23

Eredeti hanggal majd a DVD-ről. Tegyük hozzá, hogy magyar hanggal valószínűleg itthon is többen nézik majd meg a moziban. Itt a trailer, Viczián Ottó lesz Dredd hangja. www.youtube.com/watch?v=Tpjl6WJUPkA

@vittorio: Köszipacsi! ;)

Maya-- 2012.12.23. 20:16:16

nagyjából egyetértek a kritikával, sőt tetszik. de zavar a Lena Headey-re tett megjegyzés, mert igenis a csajok játszottak a legjobban ebben a filmben. s Lena mint Ma-Ma zseniális volt, mint megjelenésben(azok a szétszakadt ajkak, a drogette fogai), mint ridegségben, meg ami a leszuperebb volt, a vége *SPOILER* az egyetlen olyan jelenet a filmben, ami megmozgatott. amúgy nagyon bírom mint Cersei-t, de mint Ma sokkal jobban megmarad az emlékezetemben.
na de nagyon kíváncsi voltam Karl Urban-re, mert Eomer-t találtam régen a legfaszább pasinak az LOTR-ből, ja..jobb volt mint Boromir, sőt mint Legolas is. és nem értem, hogy ő mi a picsáért nem egy sokkal nagyobb sztár. hát sokat nem lehet belőle látni, de tényleg jól hozza az érzelemmentes bírót, s tényleg olyan robotos, de azért pont eléggé félelmetes. tehát OK.

Chavez 2012.12.23. 20:38:06

@Maya--: Urban sokkal jobb, mintha nagyobb sztár lenne. Akkor előbb-utóbb romantikus komédiákban, meg Oscar-esős csöpögős drámákban égetné ki magát, így viszont a geek közönség abszolút a keblére ölelte, és az ilyenek népszerűsége és legendája jóval hosszabb életű lesz. Meg az interjúk alapján is abszolút szimpatikus és alázatos egy fickó, nem kell übersztárrá válnia. Én eleinte amennyire féltem tőle, mikor kiderült, hogy ő lesz Dredd, annyira örülök most, hogy ő játszotta el. Totálisan értette a karaktert, mondjuk saját bevallása szerint tinédzser kora óta rajong és olvassa a képregényeket.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.23. 20:55:07

@Chavez: valahogy mindig minden képregényhőst játszó színész gyerekkora óta rajong az adott szereplőért. :D

t0thl 2012.12.23. 21:01:34

Kovezzetek meg, en nem ismertem a kepregenyt es tetszett a Stallones verzio pedig a trailerek ugy elvettek a kedvemet, hogy csak evekkel a mozi utan neztem meg. Teljesen kellemes meglepetes volt. Ez a kritika nagyon jol sikerult, ha az volt a cel, hogy kedvet csinaljon a filmez, sikerult.

Darkcomet 2012.12.23. 21:37:13

Előre bocsájtom, hogy remekül szórakoztam a filmen, de nekem ettől függetlenül teljesen átlagos film volt. Számomra valahol a Luc Besson féle futószalagon gyártott akciómozikhoz hasonlított, amik ugyan lekötnek másfél órára, de egy hét múlva már arra sem emlékszem, hogy miről szolt.

Estevez atya 2012.12.23. 22:11:54

Ez volt, vagy lesz? Nem értem.

Rusznyák Csaba 2012.12.23. 22:27:31

@Darkcomet: annyiban nem értek egyet, hogy a Luc Besson féle futószalagról legördült filmek tele vannak olyan irritáló trendi sallangokkal, amik ebből szerencsére hiányoztak. ezért is fasza film ez, annak ellenére, hogy azért fájt, hogy (ahogy azt Chavez mester is írta) a képregényhez képest nagyon durván leegyszerűsítették a jövőképet és a hangvételt.

Anti Anyag (törölt) 2012.12.23. 22:33:50

"nem jönnek feleslegesen elnyújtott párbeszédek, karaktermélyítő lelki vívódások, hanem ilyenkor is minden a sztori épülését szolgálja"

Megnézzük:)

Pussy Riot (törölt) 2012.12.24. 07:50:25

Gyakorlatilag minden adott egy játékkonzolos átirathoz.

Őrjöngő Sandy (törölt) 2012.12.24. 07:55:58

Örülök, hogy tetszett és ezt le is írtad. Tegnap néztem meg, egészen a Gatling-os részig.
Azt mondanám: rossz, de lehetett volna sokkal rosszabb is.

Mi a gond?
Dredd egy igazi állat, a képregényben pusztán azért ellövi egy kocogó lábát, mert akadályozza a gyalogosforgalmat. Ő nem cipelné végig egy eszelős lövöldözésen a gyanúsítottat, hogy aztán tárgyalás után kivégezzék (miközben amúgy ártatlan emberek százai halnak meg), hanem ott helyben kivégzi. Micsoda marhaság.

És egy területét védelmező drogbáró sem löveti szét hirtelen előszedett gépágyúkkal a saját blokkját. Veszélyezteti az épület statikai egyensúlyát, másrészt lázadásra készteti a meghódított terület lakosságát. Ha ennél is tovább gondol, akkor tudja, hogy amint kijutott az információ az épületből, hogy itt bírákra vadásznak, másnap jön egy zászlóaljnyi hóhér és felszámolja a társaságot.

Mondom, eddig láttam. A ruhák és a motor is el lett rontva. Összességében: ebből a történetből jelenleg nem lehet történethű feldolgozást csinálni, mert nem lenne PC. Egyébként nem a vér mennyisége határozza meg a rendszer embertelenségének ábrázolását.
Legyen 5/10.

Darth Zed 2012.12.24. 07:59:14

Anno Londonban neztuk meg a filmet, es reg jottem kibugy a mozibol, hogy azt mondtam a haveromnak: barcsak minden akciofilm MINIMUM ilyen lenne.
Tenyleg remek film, 2012ben jobb akciofilm nem is keszult.

Őrjöngő Sandy (törölt) 2012.12.24. 08:17:33

Na jó, utánagondoltam, hogy a csilliárd dollárból készült filmek sem lettek nézhetőek ez évben, nem is beszélve a transzformersz-féle gagyikról, legyen 7/10.

Viszont megjegyzem, hogy a város ábrázolása 1/10. Lefotózták Los Angeles egyik külvárosát és belemontíroztak néhány felhőkarcolót. Ennél az első rész klausztrofób, agyonzsúfolt felhőkarcoló dzsungele sokkal jobb. Ha annyi idő telt el, hogy Boston összeért Washingtonnal, akkor miért '90-es évekbeli autókkal furikáznak? Bármelyik The Shield jelenetet el tudnám képzelni ebben a városban mínusz felhőkarcolók.

protézisesh 2012.12.24. 09:18:51

Az lenne a jo, ha UJ filmek keszulnenek, nem csak remakek meg 3-4-5. Franchise epizodok, esetleg 3D frissitesek...

David Sumner 2012.12.24. 09:26:27

A kritikával egyetértek. És ahhoz képest, hogy ez megint nem igazi Dredd, kurva jó móka. Míg Sly arcpirító hollywoodi megoldásokkal vizezte fel a vak igazság bíráját, addig Urban, Travis, Garland és a többiek azt adták, ami a csövön kifér. A dramaturgiája, hogy ti. let's blow shit up, és egy helyszínen megy az ostromfilm (v.ö.: 13-as rendőrőrs, The Raid, az ősmodell meg alighanem a Rio Bravo) lehetett volna akár primitív is, de egyszerűen megkapó lett, mert itt tényleg izzik az egész az akciófilmek tökösségétől, semmi behódolás nincs az új gagyiknak, old school akció megy végig - történetesen a jövőben. Sok mindent megmutatnak, de szerencsére nem esnek Rambo 4-i túlzásokba. Az Expendables-ekenek meg kb. ilyen megalkuvásmentes zúzdának kellett volna lennie. Végig az volt az érzésem, mintha egy '80-as évek közepéről/ végéről, '90-es évek elejéről ránk maradt akciót néztem volna VHS-en gyerekkoromban. Tipikusan olyanok a dumák, az összes klisé, csak éppen élvezettel használják mindet. Lassan hiányzott a hangalámondás. :-) Ááá, Sly és a kommandósai ehhez képest tinédzserek.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.12.24. 09:50:05

szerintem meg nem jó film

egy szempontból igen, hogy a jobbra nyíl nyomkodásával 15 perc alatt meg lehet nézni, és mégis mindent tudsz a történetről

Kövi 2012.12.24. 11:10:12

@wmiki: Véleményed tiszteletben tartva, ha a trailerből nem is, de a filmajánlókból, kritikákból levehetted volna, hogy nem lesz eposzi történetmesélés. Ez a film nem akart okosan csavaros lenni mint a Kocka, vagy feszített thriller mint a Pánikszoba. Egy zárt térben játszódó akciófilm és képregényadaptáció. Nekem bejött, úgyhogy januárban hozzáteszem a magam részét a bevételhez.

Darkcomet 2012.12.24. 13:12:47

@Rusznyák Csaba: Nem azt írtam, hogy nem fasza, csak annyit, hogy engem kissé a Besson filmekre emlékeztetett. Mivel nem ismerem a képregényt, én csak mint akciómozit tudom megítélni. Ahogy fentebb is írtam, jót szórakoztam rajta, de nem tartom egy nagy filmnek. Az IMDB-s 7.5-ös értékelés meg abszolúte túlzás. Ha most elvonatkoztatunk attól, hogy ez egy Dredd film lenne, szerintem a The Raid Redemption sokkal többet ki tudott hozni a "kommandósok/zsaruk bezárva egy házba, és harcolnak a rossz fiúkkal" alaphelyzetből.

Edgar 2012.12.24. 22:15:29

Kár, hogy idén jött ki az az ázsiai film (a címe most nem ugrik be), ahol szinte teljesen ugyanez a sztori.

Chavez 2012.12.24. 22:37:42

The Raid. Hát ja, kétség kívül az sem segített éppen a Dreddnek. De a tisztázások végett mégegyszer és utoljára: a Dredd sztorija volt meg előbb, és mindössze véletlen egybeesés, hogy a két plot ennyire hasonlít.

scorsesefan 2012.12.24. 23:56:32

(A Raid egy picit szerintem túl van értékelve. Jó, de azért a hype kissé túlzó volt.)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.25. 08:25:10

@Chavez: hogy melyik volt meg előbb az kevésbé számít, semmint, hogy melyik volt kinn előbb, nem?!

Chavez 2012.12.25. 11:16:47

@doggfather: De, abszolút. A gáz az, hogy olvastam olyan kritikát is, ahol negatívumként rótták fel, miszerint pofátlanul lemásolta a The Raid sztoriját. Ez még kísérteni fogja egy darabig.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2012.12.25. 23:31:39

Én csak azt nem értem, hogy ez a film így, hogy ennyire jól sikerült, hogy bukhatott ekkorát? Ennyire nem számít a szóbeszéd, a imdb, a blogok, meg semmi? Vagy ennyire elcseszték a marketinget? Vagy ennyire nincs igény egy tökös, kemény akció sci fire? Vagy a Stallone film utóhatásai ezek még mindig? Amúgy az tényleg egy szar volt, és nem csak ehhez képest.

Chavez 2012.12.26. 00:06:30

@Santino89: Hát igen, a Stallone film rossz emléke, az elcseszett marketing, és persze az is, hogy egy brit ikonról van szó, aki korábban sem tudta igazán megvetni a lábát az amerikaiaknál. Ráadásul az elején világosan látszott, hogy nem valami A-kategóriás megalátványosság lesz, így sokan inkább úgy döntöttek, hogy megvárják a DVD-t, vagy csak kikölcsönzik/letöltik. De még számos egyéb oka is van.

Valószínűleg a már így is elég zaklatott sorsú Button Man adaptáció is jegelődik tovább. :(

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.12.26. 08:54:21

@licsipancsi hites hajszakértő: egyetértek a sly változat jó volt, hozzá illet a karakter, és a fanyar humor is tetszett abban az időben
a történeten lehetett volna csiszolni, de ez itt is igaz

az sem világos, ha bevételt akartak ebből, miért nem adták le a világon mindenhol egyszerre, és miért csak akkor tolják a mozikba, amikor már torrentről letölthető

K.Leslee 2012.12.27. 14:40:10

Eleg tokos film lett. Kar hogy a CGI ver es az egyeb muanyag szarsagok mar-mar Zack Snyder-i magassagokba tortek.
Ha minden igazi lett volna, lett volna a filmnek egy jo kis 80-as evekbeli hangulata.
Meg a lovedekek is olyan muek voltak, raadasul folyton Lena Heady fule mellett 30 centire sutottek el a fegyvereket, beleertve a minigunt is.
A zene, ez a digitalis szivhang vegig zavaro volt, nagyon hasonlitott az uj Total Recall-ehoz( tegnap neztem). Elejetol a vegeig ezt a tuc..tuc-ot nyomtak. Most ez lesz a divat?

Az is erdekes, h hogy lehetett Ma-Manak ekkora hatalma?
Mikor a rookie megkerdezi ezt, az ra a valasz, hogy:
-You know how often we got a judge up there?
Miert nem kuldtek oda egy osztagot es kifustolhettek volna oket a picsaba. Ilyen fejlett rendorseggel.
Meg minek kell egy lakoepuletnek olyan biztonsagi rendszer, mint egy bortonnek. De mindegy, ezt nem neveznem plotholenak. Kozepesnel jobb film azert mindezt leszamitva.

TheBerzerker 2012.12.28. 19:03:18

Most néztem meg. Nem volt rossz, de nagyon irritált a cgi vér és a film színvilága. Nekem valahogy olyan nagyon "digitálisnak" tűnt. Kicsit steril volt a kép.

K.Leslee 2012.12.29. 10:13:29

@TheBerzerker: Ahogy mindezt en is irtam. Welcome to the club!!!!! :-D

ponthogy · http://ponthogy.blog.hu 2012.12.30. 14:21:31

Érdekesség, hogy lesz egy hasonló sztorival büszkélkedő film a közeljövőben. A város közepén egy toronyház, ahová bevette magát a főmaffiózó.
A kommandósok pedig kifüstölik - vagy nem.

A rajtaütés a film címe.
(Forrás: rakat.hu/a-rajtautes-film_8890)

superben 2012.12.30. 15:02:41

@linkrakat: Az a film annyira "lesz", hogy fél éve volt róla kritika többek közt ezen az oldalon is :)

geekz.blog.hu/2012/06/03/the_raid_redemption

K.Leslee 2012.12.30. 15:34:39

@superben: hahaaaaaa

Mert magyarorszagon januarra irjak a release date-et
a srac beleesett a hibaba, amibe en is egy masik blogon. Az Intouchables-t besoroltam az altalam legjobbnak velt 2012-es listaba. Aztan irtak, hogy a film 2011-ben jelent meg. Itt Angliaban viszont 2012-ben.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2013.01.03. 20:05:03

Chavez, nagyon fasza lett az írás!
a film is rendbe van, egyedül azon bosszankodtam

SPOILER
hogy a Anderson képessége nem igazán koherens a film folyamán

egyébként meg igazi B szórakozás volt!

robiroboter · http://impanim.tumblr.com/ 2013.01.10. 00:21:06

Felcsűrtem 122 Dredd képregényt a Scribdemre. Olvasható, letölthető pdfk. (2000AD, Megazine, Anderson's Psi, Heavy Metal + crossovers)
www.scribd.com/robert_jonas_toth/collections
Kellemes olvasgatást!

Ha valakinek ez sem elég, keresse a Complete Case Files-okat (1-17) a Filecropon...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 12:21:50

nagyon jó film lett végre én is láttam.
Urban előtt le a kalappal, hogy ekkora "alázat2 van benne, és bevállalt egy filmet ahol csak az álla látszik. :D

Chavez 2013.01.10. 12:57:07

@doggfather: Sőt, csak azzal a feltétellel vállalta el, hogy ha a sisak fent marad végig.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.01.10. 13:37:17

@Chavez: tényleg??

Akkor még nagyobb respect neki!

Ma Ma pedig nagyon jó volt, és a vágásai ellenére gyönyörű, sokkal jobban tetszett, mint királynőként.

Tiger Woods 2013.01.12. 12:14:53

tényleg ütős mozi, még a 3d sem zavaró.

@Darkcomet: te hol láttál ebben luc bessont és melyik "futószalagon gyártott" filmjére gondolsz?

Darkcomet 2013.01.12. 14:26:50

@Tiger Woods: Luc Bessont sehol sem láttam. Azt írtam, engem ezekre a sorozatban gyártott akció mozikra emlékeztetett ez a film. Faék egyszerűségű lineáris sztori, sematikus, nem túlbonyolított párbeszédek, relatíve parádés akció jelenetek. Kilencven percre lekötött ez is, ahogy a Besson féle filmek is lekötnek, de két nap múlva már azt sem tudom, hogy miről szolt. Mivel én ezt a Dredd filmet csak mint filmet tudtam megnézni, nem ismerem a képregényt, nem olvastam, tehát nincs viszonyítási alapom az alapműhöz, csak a saját kategóriáján belül készült filmekhez tudtam viszonyítási pontokat találni. Ebből a szempontból nálam egyáltalán nem volt egy olyan ütős alkotás, mint mások számára. Ahogyan a Besson mozik sem azok számomra.
süti beállítások módosítása