Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

A sötét lovag: Felemelkedés

2012.07.21. 04:07 Forgács W. András

The-Dark-Knight-Rises-Bane-Harvey-Dent-Photo-570x369.jpgVan abban valami különösen megnyugtató és otthonos, ha az ember nem jár sajtóvetítésekre. Minden tiszteletem az összes kollégámé, de valahogy teljesen más érzés úgy beülni a moziba, hogy nem pár tucat véresre töltött tollal ülő héja várja áldozatát, hanem ezerötszáz olyan ember veszi körül, aki nagyon várja azt, amit látni fog. Nem véletlenül ment az összes előadás telt házzal - ha valaki leghamarabb látni akarja a BFI IMAX mozijában Londonban, akkor már csak hétfő hajnalra van jegy. (Tudom mire gondolnak és igazuk van: dögöljek meg)

Szóval teljesen más érzés, az embert izgatott várakozás veszi körül, némelyek denevéremberes maszkban (csak kevesen, az igazi rajongók a reggeli első előadásra jöttek) mások csak úgy, ahogy a munkahelyük kidobta őket. Egy dolog köti őket össze: nagy részük elégedetten fog távozni a moziból. A sötét lovag: Felemelkedés ugyanis pontosan azt nyújtja számukra, amit várnak: grandiózus élményt. És ott ültem velük, végignéztem mind a két és fél órát. Amikor vége lett, együtt tapsoltunk. És nem értettem, mi a bajom.

reg_1024.DKRises.bale.caine.mh.070612.jpgMert kétség sem férhet hozzá hogy ez pedig egy igen sikeresen és ügyesen összerakott nagybetűs FILM a szó hollywoodi értelmében - és nem csak a felbontás miatt. Nolan-t ha másért nem egyvalamiért borzasztóan tisztelem: ha nem muszáj nem használ digitális trükköket. Ezt akkor fogjuk igazán megérteni ha megnézzük az akciójeleneteket, amelyek jó részét TÉNYLEG felvették és tucatnyi ember izzadt bele nem pedig három hektárnyi szerverpark. Persze volt utómunka, nem is kevés, de ez semmit nem von le Wally Pfister érdemeiből, mert még mindig zseniális operatőr.

Hans Zimmer is felébredt a Sherlock Holmes óta tartó katatóniából és tisztességeset komponált. Christian Bale még mindig Batman, de legalább nem ordít annyit torokhangon, mint eddig. Legalább érteni, hogy mit mond. Gary Oldman még mindig egyenes gerincű hős, de állítólag béke van. Morgan Freeman még mindig maga Isten, ennél többet tényleg nem lehet kívánni. Az új szereplők közül talán csak Anne Hathaway jelenléte kérdéses a számomra (vajon van-e bárki a Földön, aki elhiszi róla, hogy ő a Macskanő?), de mindegy is, nem zavar. A forgatókönyv óramű-pontossággal adagolja a csavarokat, már-már iskolásan precízen pakolják a szálakat, eseményeket, de...

the_dark_knight_rises_1.jpegHosszú. Nem egy Titanic, de azért hosszú. És az első felvonás ugyanolyan hosszú mint a harmadik - noha a harmadik öt hónapot kell hogy felöleljen, az első meg csak két napot. Vannak jelenetek, amelyek abszolút feleslegesek - de csak pont annyira, hogy feltűnjön, egyébként szintén nem zökkent ki. De ami a legjobban zavar az az, hogy tömeg van. Nem csak a tömegjelenetekben, hanem egyébként. Annyi mindenkit kell követni, hogy a végén igazán senki sem főhős, senkinek sem szurkolsz - mert mire szurkolnál, már máshol járunk. Az milyen, hogy egy film közepén húsz percre eltűnik a főhős?

Tudom mire gondolnak, és igazuk van: érthetetlen mi nem tetszik. Nem is azzal van a baj, tetszeni tetszik, A sötét lovag: Felemelkedés kellemes film. Biztos vagyok benne, hogy a Mélyen Tisztelt Olvasók kilencven százaléka meg fogja nézni és tetszeni fog neki. Jó részük érthetetlennek fogja tartani a sirámaimat. Egész úton hazafelé azon beszélgettem lakótársammal, hogy ugyan jól éreztük magunkat, de mennyivel jobb lehetett volna, mennyivel több lehetett volna, ha... De mindegy is, nem számít. Jó lesz, mint A sötét lovag volt, de a Batman: Kezdődik még mindig jobb. Nem beszélve arról, hogy az utóbbi filmben Gotham még inkább kinézett Gotham-nek mint most. Itt úgy néz ki mintha New York lenne. Hol a magasvasút?

The-Dark-Knight-Rises74.pngPedig jó film, pedig jó film - mondogatom magamnak - nézd meg, ez a szekvencia pont olyan, mintha a Téli palota ostromát forgatták volna újra, és működik - nem kell ahhoz történelem-szociológia szakos bölcsésznek lennie az embernek hogy megértse a mélyebb társadalmi üzenetet. Tom Hardy pedig ki van gyúrva, vicces Dart Vader maszkkal az arcán és mégsem röhögsz ha ránézel, hanem félsz. Elárulok egy titkot: nem fájt volna semmi, de semmi egészen az utolsó negyed óráig. Az utolsó negyed óra fékevesztett szálelvarrás, heroizmus és teljesen felesleges "ez történt egy héttel később" jellegű utószó. Ha öt perccel hamarabb véget ér, nincs az az érzésem, hogy a film megágyazott Batman (újra) rebootolásának.

Még egyszer így a végén is, hogy érthető legyen: nem rossz film A sötét lovag: Felemelkedés. Méltó harmadik (befejező) része ennek a Batman-nek itt és most. Grandiózus A sötét lovaghoz képest is. De mint az utóbbi három Nolan-film ez is olyan, mint a sajtreszelő: egyszerű és zseniális tárgy. Mégsem emlegeti fel az ember társaságban, hogy mennyire nagyszerűen működik. Egy sajtreszelőhöz - elnézést attól, aki esetleg nem így gondolja - nem lehet érzelmileg viszonyulni. Amikor kijöttem a moziból, nem jött velem haza a film - és ezért kár.

94 komment

Címkék: filmkritika képregény adaptáció

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr444669045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2012.07.21. 09:19:09

nagyon jó a sajtreszelő-analógia. tetszik.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.21. 09:52:36

@efes: nekem is, nem értek egyet vele, de tetszik.

Viszont, hogy a begins jobban tetszett, mint a TDK?! Nekem az annyira nem jött be.

clegane 2012.07.21. 11:22:55

én az előző 2 Batman filmmel is pont így voltam.

kaamir 2012.07.21. 12:32:15

Na igen, Nolan stílusa lenyűgöző, de a filmjei sterilek, mint egy boncasztal. Talán az Álmatlanság óta nem volt egyetlen emberi momentum sem a filmjeiben.
Tényleg sajtreszelő, ilyen ikea-s, csupa fém, minimál-dizájnos sajtreszelő.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.21. 13:06:34

szerintem a DK akkor lett volna jó, ha fél órával rövidebb

túl sok felesleges történés, karakter volt benne, de hát a nép ezt igényli sajnos...

persze az csak jó ha legalább ilyen jó filmeket csinálnak

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.21. 13:07:43

mondjuk a főgonosz maszkja totál gáz, nem értem hogy gondolhatták ezt komolyan :D

bár nem tudom milyen szerepe van, de gyanítom hogy elég gáz az is :)

2012.07.21. 14:00:15

Látom, kifogytatok a vesszőkből odaát, itt van pár a következő cikkhez:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

>:D

hakaba 2012.07.21. 14:19:13

pukkad a lufi... nem csodálom. :)

aFx 2012.07.21. 14:31:04

az az egésszel a baj, hogy a hossz relatív. az előző filmet grandiózus helyett én inkább célcsoportkompatibilis szájbarágós rétestésztaként írnám le. hárman szenvedtük végig, kb minden egyes monológnál a fejüket fogtuk. aztán megnéztem az imdbt, és csodálkoztam, hogy én tényleg ezt a filmet néztem a kritikák alapján, vagy mindenki ennyire a szeretetét mutatta Ledger felé?

köszi a kritikát, akkor nem fárasztom magam a megnézésével.

theus 2012.07.21. 14:34:05

@endike: Szerencsére te nem vagy olyan, mint a nép te eredeti vagy, és különleges. Neked forognak a fogaskerekek a fejedben.

kicsimate_galaktika 2012.07.21. 17:05:08

nolan steril? hm. ez eddig nekem nem jutott eszembe. rengeteg érzelemmel dolgozik (helyenként néha talán sok is), de az az iparosmunka, amit ő csinál, teljesen egyedülálló. divat őt isteníteni, mert nincs még egy olyan rendező, aki úgy csinál közönségfilmet, ami nem csak a plebshez szól, és lehet őt szídni is, mert - egyesek szerint - elvész a grandiózusságban, a szálakban. Amikor az inceptiont néztem moziban, utána napokig beszédtéma volt a barátokkal a film, ezt egy Batman-lezárórésztől is elvárnám, de hát magasra került a léc... mindenesetre a prometheusnál jobb lesz, ezt így látatlanban...

:{) MIKI (}: · http://machinimak.wordpress.com/ 2012.07.21. 17:48:15

Why so serious?

@endike: a maszk arra szolgál, hogy egy fájdalomcsillapítót folyamatosan belépumpálja gáz formájában, mert anélkül rég megörült volna egy sérülése miatt. (meg így nem érzi a fájdalmat, ami visszatartaná)

Maya-- 2012.07.21. 18:18:34

bizony, a neppel kell nezni a mozit, ok az igazi lakmusz papir. ezert most kuldok neked egy elismero pillantast :). meg azert a Tudom mit gondolnak..ami a Magnumbol van, azert senki ne keresse a palcikan, miutan megette a fagyit :)
persze, hogy jo a film, igy is gondoltam el. na jo, meg nem lattam :(..de hamarosan megnezzuk, most ugyis tolongas van. :P
annyit csak igy latatlanban, hogy en sokkal hitelesebb Macskano lehettem volna, ejj.. bar elkuldtem volna a fotom Nolan-nek :)

goldenhorde (törölt) 2012.07.21. 18:20:09

egy dolgot nem értek. ha már valaki megnéz egy filmet és kritikát ír róla, vagy akár csak saját benyomásait, nem lehetne az rendesen és értelmesen megírni?

goldenhorde (törölt) 2012.07.21. 18:23:49

@Maya--:

(egyébként csak zárójelben. nincs olyan hogy "macskanő", számos verziója létezik. ez itt egyféle, részben hasonló részben eltérő a korábbiak bármelyikéhez viszonyítva. önálló karakterként kell értékelni. ha nem hathaway játssza, akkor azt hiszem eva green lett volna)

K.Leslee 2012.07.21. 18:49:11

Lehet, h Nolan szerint a terjedelem összefügg a minőséggel pedig erre az Inception is rácáfol(számomra rejtély annak a filmnek a sikere). A The Prestige is lehetett volna rövidebb vagy 20 perccel. Nekem eddig a Memento tetszett tőle a legjobban, de a Batmanek is jók. Viszont úgy érzem, hogy indokolatlan ez a hype a filmjei körül.

ghavin 2012.07.21. 19:19:19

Tisztában vagyok vele, hogy Nolan Tim Burtonhöz hasonlóan, vélhetően más okok miatt ugyan, de magasról leszarja a képregényeket. Én viszont hihetetlenül le vagyok maradva Bane-ügyileg, s a karakter képregényes, illetve jelen filmben történő ábrázolásának fair összehasonlítása érdekében szeretném jövő hét csütörtökig a lehető legtöbb lényeges történetet elolvasni a Knightfall sagából. Találtam is egy időrendi listát:

Sword of Azrael
Vengence of Bane
Knightfall
Knightquest
Knights End
Prodigal
Troika
Fallen Angel
Vengence of Bane II
Azrael Rising
Bane of the Demon
Legacy
Angel and the Bane
Bruce Wayne - Murderer
Bruce Wayne - Fugitive
The Fall of Azrael
Bane of the Bat

Ezek közül melyek a legfontosabbak?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.21. 19:20:37

@K.Leslee: az inception körüli felhajtás nekem is magas.

Rusznyák Csaba 2012.07.21. 20:16:24

@Ghavin: Sword of Azraelben nincs benne.
Vengeance of Bane-ben bukkant fel először, az meséli el az eredettörténetét. Knightfall a gerinctöréses sztori. Ezek fontosak, a többire nem nagyon emlékszem már - de amúgyis ezek alapozták meg a karaktert, túl sokat nem változott azóta. Még a No Man's Landet érdemes elolvasni, amiben ugyan csak mellékszereplő, de (pro) ott emlékeim szerint átmenetileg afféle antihősként tűnik fel - viszont (kontra) az egy kurvahosszú sztorifolyam.

cicalany27 2012.07.21. 21:15:21

Van valami felemelő abban, ha ízekre szedsz egy kritikát, ami ízekre szed egy legalábbis nézhető, grandiózus filmet.

Teljesen kár volt egy teljes bekezdést szentelni annak a kérdésnek, hogy miért jó nem sajtóvetítésre menni - azt az illúziót kelti, hogy ezt a kérdést te döntötted el.

Megint csak kár a film werkrészének külön bekezdést szentelni, amikor ezt elég silány visszhangja annak amit bármely halandó megnézhet: www.youtube.com/watch?v=pk2IteR2QxQ

Anne Hathaway teljesen alkalmas és hiteles volt a szerepre, a macskanő szerepe amúgy is jutalomjáték, bárki alkalmas tulajdonképpen aki megfelelő alakkal rendelkezik és tud cicásan nézni... :)

Még annyit fűnék hozzá, hogy most láttam a filmet és tényleg jó film. Azt fogja adni amit várnak tőle. A kritika viszont igen erősen egy sznob fanyalgás, kevés önálló tartalommal. Az utolsó negyed óráról pedig annyit, hogy igen, természetesen kitárja a kapout a folytatás felé, hiszen ez a célja. MINT ahogyan az első két rész utoló perceinek a célja is ez volt. A sajtreszelős hasonlat viszont olcsó és szánalmas. Mert a sajtreszelőt nézve nem törölgeti az ember a szeme sarkát, mint ahogyan- és ezt garantálni tudom - mindenki fogja aki megnézi a filmet, az utolsó öt perc alatt is.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.21. 21:34:50

@:{) MIKI (}:: éreztem hogy valami ilyesmi totál béna dologról van szó...

goldenhorde (törölt) 2012.07.21. 21:53:26

@Forgács W. András:

elsősorban azt értem alatta, hogy ha már az első két bekezdés elég személyes, akkor utána sokkal rövidebben kellett volna leírni a többit, különösen az 5-7 bekezdések elnyújtottak, a hármat egyben is le lehetett volna írni tömören.
a másik fő problémám, hogy a színészekről szóló sorok "de legalább nem ordít annyit torokhangon, mint eddig. Legalább érteni, hogy mit mond
még mindig egyenes gerincű hős, de állítólag béke van. még mindig maga az Isten
vajon van-e bárki a Földön, aki elhiszi róla, hogy ő a Macskanő"
semmitmondóak és szinte értelmetlenek.

más kérdés, hogy ez csak egy blogbejegyzés, nagy jelentősége nincs.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2012.07.21. 21:54:30

@cicalany27: Örülök hogy kritikám megfelelő eszköz szellemi fölényed kinyilvánítására. Meghajolok magasabb intelligenciád és érveid súlya alatt.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2012.07.21. 21:58:55

@goldenhorde: Kérlek áruld el, hogy mitől baj az, hogy "eléggé személyes". Ha gondolod hideg leszek és szenvtelen - más kérdés hogy öt betű után unnád el te is, én is.
Az idézett mondatokban pedig nincsen subtext, egészen pontosan azt akartam mondani, ami le van írva.
A szerkesztési módszereidet pedig nyugodtan alkalmazd saját írásaidban - sem Urunk-Parancsolónk, sem más sem emelt kifogást eziránt, márpedig ha valakinek akkor a Főszerknek nagyon fontos a megfelelő minőségű írás, különben be sem engedi, sőt felboncol élve.
Azon túl, hogy nem szereted az írást van-e valami véleményed a filmről?

Darth Zed 2012.07.21. 22:31:42

@cicalany27: "Mert a sajtreszelőt nézve nem törölgeti az ember a szeme sarkát, mint ahogyan- és ezt garantálni tudom - mindenki fogja aki megnézi a filmet"

Már ne is haragudj, de mit is garantálsz????
2 órája jottem a filmrol és nemhogy konny, de semmi egyéb érzelem nem volt bennem utána. (Akárcsak az Inception után...) Azért ez nem egy dráma, maximum drámai elemekkel is operáló akciófilm. Méghogy konnyek, Istenkém?!

Véleményem a filmrol:
Korrekt iparosmunka, de mivel nem sikerult egy H.Ledger kaliberu szineszt illetve karaktert irni a filmbe, így csak iparosmunka és nem tobb. Nem tudtam a filmben igazán kedvelni vagy utálni senkit, totál szurkék a karakterek.
Bane-t pedig majdnem teljesen kinyírja az a hulye maszk, hiába az amugy zseniális Tom Hardy, ha nem látni rajta semmilyen mimikát, játékot, érzelmet. A hangja legalább jó, de ez kevés.

Kb. hasonló a véleményem a cikkíróéhoz, néhol izgis (de csak néhol), látványos (a bunyós jelenetek még mindig gyengék), még a grandiózus jelzot is használhatjuk, de akkor sem tobb az iparosmunkánál, elmarad a TDK-tól és a Begins-tol is szerintem. Bennem is egy nagy "de" maradt a végén.

Ja és nincs benne kutyuorgia, nincs olyan technikai bravúrkodás ami batmanre általában jellemzo, nincs benne olyan cucc amitol a geekek hátán egybol feláll a szor (pl. a batmobil a Begins-ben, vagy a batpod a TDK-ban). Nem tagadom, a próbálkozás megvolt, Bruce még kutyunézobe is ment Lucius-hoz, de utána kaptunk egy nagy semmit. Tudom nem ez a film sava-borsa, de azért nekem megmelengette volna a szivemet valami uber denevérkutyu :)

Maya-- 2012.07.21. 23:09:26

nincsenek kutyuk??? nem hiszem el. valami kicsiseg legalabb? meg nincsen battes jarmu? nem hiszem el.

kezdek merges lenni :)

amugyis nekem altalaban jon elo a kisebbsegi komplexusom mikor okos no jelenik meg a kozelemben, ugyhogy fogjatok le, mert ennek nem lesz jo vege..FOGJATOK LE..kezdek merges lenni :)

@cicalany27: cica, vedjed a filmet, lecci, lecci..mert en meg nem tudom, nem lattam. lathattuk volna, de seggfejek vagyunk. ez az igazsag.
viszont te, irhattal volna egy jo pro kommentet a filmrol, DE te mast csinaltal...sajnos.

L'Angelus 2012.07.21. 23:46:14

Ennek a kritikának az a legnagyobb hiányossága, hogy nem tud egyetlen pontban sem konkretizálni problémát a filmnél. Említette, hogy szerinte túl hosszú, túl sok a tömegjelenet, ez rendben van. De ami ezeket fajsúlyos negatíumokká tenni, arra képtelen voltam ráismerni. Ez tulajdonképpen élménybeszámoló arról, hogy megtekintette a filmet, és tetszett neki.

Darth Zed 2012.07.22. 00:17:16

@Maya--: Valami apróság van ;) De az nekem nem tetszett :)
Batmobil eppenhogy van, patpod is van. De azok már lejártak :)

Maya-- 2012.07.22. 09:17:25

@Darth Zed: ..meh..aprosag..meg lejart Batmobil..:/ olyan mar nekunk is van :)

lukit 2012.07.22. 22:31:07

@kaamir: steril??? Ha az Inception se ment veled haza, akkor veled van a baj.

ghavin 2012.07.23. 08:05:32

@Rusznyák Csaba: "Sword of Azraelben nincs benne."

Tudom, de minden arra utal, hogy Azraelnek rendkívül fontos szerep jut majd a történetben, ő pedig itt kerül bemutatásra.

Amúgy a Vengence of Bane-en már túl vagyok, remek eredettörténet, egy dolgot nem értek viszont: hol itt a bosszú? Pontosabban: mi a jelentősége a bosszúnak Batmannel kapcsolatban? Értem én, hogy a bosszú hangzatosabb, mint a "Bane Nagy Terve" vagy "Bane, a Nagyra Törő", de azért lássuk be, elég félrevezető a cím, miután kiderül, hogy Bane azon kevés nemezisek közé tartozik, akiknek az eredete nem kapcsolódik szorosan a főhős múltjához.

kaamir 2012.07.23. 08:11:13

@lukit: A film, amiből kiderül, hogy a tudat legmélyén egy alpesi sípálya van? Hát az tényleg felejthetetlen.

Maya-- 2012.07.23. 17:27:49

de hat azt az epitesz tervezte ugy..en peldaul egyebet terveztem volna, mert gyulolom a havat :)

Rusznyák Csaba 2012.07.24. 22:53:49

A "hős útját" gyönyörűen viszi végig, érzelmileg, karakterszempontból nagyon erős film, a zene fantasztikuscsodálatos (tessék fülvérzésig hallgatni az Imagine the Fire c. számot), DE strukturálisan messze ez a leggyengébb a háromból, olyan, mintha folyton szét akarna esni, és ez azért sajnos rajta hagyja a bélyegét.

TomPowell25 2012.07.25. 01:17:51

@Rusznyák Csaba: egyet értek. Nekem olyan érzésem volt olykor a filmet nézve, mintha a Batman: Kezdődik grandiózusabban újraforgatott verzióját látnám.

szoni_ 2012.07.25. 10:09:21

"Nekem olyan érzésem volt olykor a filmet nézve, mintha a Batman: Kezdődik grandiózusabban újraforgatott verzióját látnám. "

az nem is lenne rossz, mert nekem a Begins a kedvencem....

TomPowell25 2012.07.25. 10:55:31

@szoni_: csak sajnos emocionálisan kevésbé erőteljes, pont a fent említett grandiózusság, és rengeteg karakter okán.

szoni_ 2012.07.25. 12:10:14

@TomPowell25: értem. na majd figyelek...

Edgar 2012.07.25. 15:33:15

Elismerésem a spoilermentességért, de azért kár, hogy ennyire keveset tudunk meg a filmről:(

Maya-- 2012.07.25. 19:08:33

@Edgar: es megis mit szeretnel tudni? :)

eloszor is, a film kurvajo. engem nem zavart a hossza. azt hittem, hogy majd fogok jonni, s szova teszem, hogy nincs is tomeg. NEM, nem csak egyszeruen tomeg van, hanem olyan zsufoltsag van a filmben, hogy szerintem, ha csak a szereplok par kozeli hazzatartozoja nezze meg a filmet, es visszajon siman a studionak a befektetes :)..komolyan mondom, rengetegen vannak benne. meglepodtem, pedig szamitottam ra.
Bale igazi Batman, a hang tenyleg javult, de azert meg mindig nagyon dramai. bar tetszik igy is.
valoban nem kecsegtettek valami sok ravasz kis kutyukkel, de a jarganyok tetszettek.
Selina(a macskano) ahhoz kepest, hogy Hathaway jatszotta, egesz turheto volt.
ja..akit nem lehet semmikepp kihagyni, az Bane..na, o tenyleg felelmetes. tetszett.
elismerem, hogy ez a film a leggyengebb az egesz trilogiabol, lehetseges, hogy Nolan magasra tette a rudat az elozokkel?..ez a kerdes, mar sok helyen elhangzott. ugyhogy lehetseges.
a zene pont olyan ahogy Rusznyak Csaba irja, abszolut egyetertek..varom is a cikket, ott majd meltatjuk. mert megerdemli :)
en is sirdogalhatnek egy sort mint Alfred(meg mondja majd valaki is, ez a jelenet utan, hogy Nolan erzeketlen :))..de nem teszem, mert igenis tetszett a film, mindenkinek latnia kell. ez kotelezo!, ebben a hulye vilagban, es szarom ra, hogy igy vegzodott, mert mar nekem most hianyzik Batman. semmi hulyules nelkul. o tenyleg kene letezzen realisan.

viszont van egy kerdesem, HA nincs az utolso 5 perc, vajon, lett volna akkora taps a teremben?? :)

Malachi 2012.07.25. 22:45:32

@doggfather: hogy Nolan SEM tud majd egy rendes harmadik részt összehozni. az tény, hogy valamennyire kiemelkedik a halivúdi blockbuster mocsárból és nagyon jól nyúlt a Batmanhez, de a Prestige-en kívüli -szerintem - egyetlen kiemelkedő filmje a TDKR és azt pedig Ledger lőtte bárki áltaál elérhetetlen magasságba. szóval, TUDTAM, hogy a harmadik lesz a leggyengébb rész. nem lehetett másképp.

Malachi 2012.07.25. 22:46:31

@Malachi: mínusz egy R a TDKR-ből. nyilván.

vargatom 2012.07.26. 04:53:37

Valahol ez a kritika is a túlfokozott elvárások áldozatává lett - a szerző a Messiással szeretett volna találkozni a moziban, és az emiatti csalódottság járja át a sorokat. Ha nincs a két előző film, más lenne az ítélet szerintem; de hát tényleg nehéz elvonatkoztatni attól a két előzménytől és csak az idei szezon többi versenyzőjéhez (Avengers, Prometheus, Spiderman?) mérni a Risest.

Meg aztán ahhoz a kettőhöz mérve azért tényleg meg-megrezdül az a léc, lehet érezni hogy Nolan itt biztosra akar menni, itt az a cél hogy mindenáron monumentálisabb legyen a korábbiaknál, itt totál egyértelműnek kell lenni a mondanivalóval, itt meg a kötelező csavart kell előkészíteni, és persze a befejezés is más lenne, ha. De nehéz mindezek miatt csak a rendezőt hibáztatni, hiszen ez amolyan muszáj volt, kötelező kör a stúdiónak, a box office-nak; és ebben mi is hibásak vagyunk, hogy természetesen akartunk egy harmadik részt is és a TDK nem volt elég. Na de itt már nem lehet komor lezárás, ambivalencia, meglepetés, itt bizony meg kellett alkudni - legalábbis a fő frontokon. Vagyis egy második megnézés szerintem sokat használna a filmnek, mert az apróságokban azért könnyebb megkerülni a papírformát és az elvárásokat.

És ha már elvárások: Anne Hathaway messze jobb volt mint amire számítottam, többet nem fogok kételkedni Nolan döntéseiben. Bane pedig végig jó, de a legjobb Cotillard monológja alatt, Tom Hardy a puszta tekintetével mindent elmond abban a pár snittben. Ja és Gordon-Hewitt - áhh, tényleg elképesztő hogy mekkora szereplőgárdákat bír Nolan összeszedni minden filmjéhez.

Szóval szerintem kelleni fog legalább egy-két, de talán inkább három-öt év ennek a filmnek, hogy az őt megillető helyre kerüljön, bármi is legyen az.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2012.07.26. 09:36:12

@vargatom: Ööö.... akkor megismétlem: még mindig ez a nyár legjobb blockbustere. De ez sem menti meg attól, hogy Nolan legrosszabb filmje legyen.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.07.26. 12:56:04

Őszintén szólva igaza van a szerzőnek ott, hogy mennyivel jobb lehetett volna, írhatnék fél oldalakat is arról, mit rontottak el. (ha elolvassátok az kritikámat, részben meg is teszem) Viszont az egyáltalán nem igaz (és szerintem éppen ezért is elég nagy kár általánosságban kijelenteni), hogy nem lehet hozzá érzelmileg viszonyulni, szerintem elképesztően emocionális film volt, és engem pont ez lendített át ezeken a hiányosságokon. Már jöttünk ki az Arénából, amikor én még mindig csak néztem ki a fejemből és nem tudtam mit mondani. És nem hiszem, hogy azt a 40-50 embert sem érintette meg, aki velem együtt tapsolt.
Ez hozzáteszem teljesen szubjektív dolog, nyilván egy kritikának objektívnek kell lennie, ugyanakkor viszont az egész írás pont erre a szubjektív lezárásra van kihegyezve, hogy a szerzőt nem érintette meg érzelmileg.
(Kicsit egyébként A forrásra emlékeztet, az is olyan, hogy akit nem érintett meg, annak unalmas meg ilyenek, viszont számomra tökéletes film)

Mr. T.T 2012.07.26. 17:55:04

Csak én vettem észre, hogy Nolanék mennyire nem ismerik az alapművet és, hogy ezt le se szarják?
Mintha csak wikipédián olvastak volna a karakterekről tíz mondatot és annak is a felét elfelejtették. Elfelejtették, hogy Batman detektív, nem pedig tank, Bane pedig antihős, nem terrorista.
Bane filmbeli eredete és a Ras Al Ghul-Talia-Bane viszony nem, hogy nem hű az eredetihez, hanem még ellent is mond neki.
Egyébként meg minek kellet létrehozniuk és ennyire központba helyezniük Joseph Gordon Lewitt karakterét, csak azért a baromságért a film végén?

Edgar 2012.07.26. 18:32:21

@Maya--: például hogy vannak-e benne cicik:)

Köszi a beszámolót, jövő héten én is megnézem. A zenéjét pedig hallgatom már egy ideje, tényleg olyan.

elefes 2012.07.26. 21:27:33

Rettenetesen szar volt. Ostoba, közhelyes, sok helyen egyenesen nevetséges, erőltetett, és unalmas szar. Soha nem értettem, miért istenítik Nolant, de ezek után még kevésbé értem.

Maya-- 2012.07.26. 21:32:16

@elefes: ez azert tulzas, ennyire nem volt rossz...

Maya-- 2012.07.26. 21:37:13

amugy Batman(Bale) meglatogatta a korhazban a sebesulteket. szep gesztus volt tole. a FB-on vettek ra erre.

elefes 2012.07.26. 21:55:29

@Maya--: De. Bár soha nem szerettem Nolant, a Sötét lovag tetszik, bár az utolsó fél óra halál fölösleges, a Kétarc meg egy rossz vicc, a hisztijével együtt. Magas volt a léc, persze, de ez a léc nélkül is szörnyű.

Edgar 2012.07.28. 13:33:35

@elefes: @Maya--: Megnéztem, és sajnos nagyjából egyet kell értenem Elefessel, kivéve azt a részt, hogy ostoba és közhelyes. Erőltetett és unalmas, de közhelyesnek nem mondanám, inkább az a legnagyobb baj, hogy a szereplők igazából nem beszélgetnek egymással, hanem mondatokat mondanak egymásnak. És úgy mondják ezeket a mondatokat, mintha várnák, hogy egy írnok a sarokban feljegyezze őket, hogy majd aranyba lehessen önteni, mint valami kurvanagy bölcsességet.

goldenhorde (törölt) 2012.07.28. 13:45:31

@Forgács W. András:

van. alapvetően nem rossz, ha nem várunk tőle sokat.
minden kisebb-nagyobb hiba ellenére *spoiler* wayne újjászületéséig alapvetően hangulatos, szórakoztató, jó atmoszférájú a film, utána viszont már annyi a különféle típusú hiba, hogy az nem megbocsátható.
szórakozásnak nem rossz, a macskanőnek meg külön örülök, (és még annak is, hogy a végén fényes nappal, hóesésben küzdenek, ez az egy amit én is így csináltam volna teljesen függetlenül attól, mennyire tetszika rajongóknak) de ennek a filmnek azért komolyan vehető, színvonalas drámához, nagyívű-epikus-zseniális trilógiazáráshoz köze nincs.

Maya-- 2012.07.28. 20:40:41

@Edgar: na jo..de azert van stilusa. nem egy egyszeru kis filmecske...
bar amennyire vartam, talan en is tobbet erdemeltem volna, mert Batman az egyetlen szuperhos kit szeretek. s errefel kaptam egy filmet majdnem teljesen Batman nelkul..persze, hogy nem OK. hogy lenne az. akkor mire elokerul Batman, hat nem legyozi Bane..a legkondi mogul..persze, hogy ez sem tetszett. akkor mindig szerettem Gotham-nek a noirsagat, erre ok teljes napsutesben jatszadoznak, persze, hogy nem tetszett. ha ugy veszem akkor sok mindenbe bele tudnek kotni. sot, neha en szinte Bane-el tartottam..ez se jo valahol. DE Zimmer zeneje azert mindig jelezte, hogy mirol is van szo, o ugyelt arra, hogy New York Gotham legyen. Nolan ugy adagolja az akciot, hogy nem tudsz elaludni, meg ha akarnal akkor sem. a filmezes meg egyenesen szuper. erzodik, hogy nem szamitogepes muskurukkel van tele, hanem igazi/natur dolgokkal. mondjuk latszik Nolan eszeveszett ambicioja is, hogy o most valami HATALMASAT kreal, mert innen az a nagy zsufoltsag a filmben. amugy ez a film ha jol tudom, egy 250 millios szorakozas, amit nem fog a studio csak ugy elengedni. lehet Nolan elegedte volna Batman kezet, de a studiok soha :)..ez mar nem jatek. ezert az a vege ami. de nekem nagyon tetszik a vege, mert en csak tovabbra is Batmant szeretem :)

amugy akikkel en neztem a filmet, senkinek nem tetszett. ezt kell most hallgassam napokon keresztul...meg mondja valaki, hogy sajtreszelo, s nem emlittik meg:)..nekem mindennap felhannyak, hogy milyen csuful csinaltam, hogy lathassam nagy gyorsan a filmet. meg azt is kell halljam, hogy akkor legalabb ezutan oltozzem Catwoman-nek, hogy maradjanak valami pozitivvel a film utan otthon is. mar a kosztumon dolgozik az egyik baratnom, amit majd a karnevalra felveszek hivatalosan, de addig otthon hordom tobbszor, hogy vegre ne halljam, hogy milyen rossz volt az az uccso Batman :)

vargatom 2012.07.29. 05:42:12

Sztem érdemes másodszor is megnézni a filmet, tud érdemben változtatni az első benyomásokon...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.29. 08:57:09

tényleg steril, olyan mint egy ötös felelet az egyetemen, a tanuló visszamondja a leckét tökéletesen, de semmi eredeti ötlet, önálló gondolat nincs benne.

És tényleg hiányzik a magasvasút.

Edgar 2012.07.29. 14:16:24

@Maya--: sok minden jó benne (Bane, zene, fényképezés, akciók), de a a hangulata szerintem el van cseszve, a cselekmény elnyújtva, és a film második felénél összezavarodtam, nehezen értettem, hogy mit miért csinálnak a szereplők.

Maya-- 2012.07.29. 16:10:05

@Edgar: igy mar mas..tehat ezt a filmet, nem lehet nagyon felemelni, de nagyon degradalni sem. inkabb kepzeld el Nolant Alfred helyebe, mikor sirdogal, s mondja: "hogy sajnalja, meg, hogy hibazott, meg igy..meg ugy, s ez nem igy kellett volna tortenjen..etc." ...en ezt igy elkepzeltem, es ezert elnezem Nolan hibait. :) barcsak ilyen rossz filmek lennenek..barcsak.

Maya-- 2012.07.29. 16:22:49

@doggfather: :))..nalatok igy van az egyetemen?
nalunk, ha visszamondod a lecket, szolnak mar az elso mondat utan, hogy tudjak, mert ok irtak :) sajat musorral kell jelentkezz, mert a perfekt visszamondott leckeert csak egy gyenge atmenot kapsz, meg egy szanakozo pillantast. :D

Tiger Woods 2012.07.30. 03:50:02

"Az új szereplők közül talán csak Anne Hathaway jelenléte kérdéses a számomra..."

számomra a macskanő jelenléte úgy általában kérdéses volt. minek? eyecandy-ként bevághattak volna tízpercenként egy pár csöcsöt is.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.07.30. 11:06:01

@Maya--: nem jó volt a hasonlat, illetve nem írtam le rendesen. Úgy gondoltam, hogy felmegy az ötös gimista, és ugyanúgy felmondja a könyvet szó szerint és csodálkozik, hogy csak átment, és nem kapott jó jegyet, mert nem volt benne semmi önálló gondolat.

Ezzel a filmmel is ez a gond, hogy nolan nagyon újragondolt a begins-el, a tdk-val ezt szuperlatívuszokra emelte, itt meg "csak" hozta a szintet.

Mindenki, de én legalábbis azt vártam, hogy itt is lesz valami extra, az, hogy "egyszerűen" hozza a szintet (még ha az magas is) nekem kevésnek tűnt.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2012.08.02. 16:39:59

Nekem összességében tetszett a film. A végével nem voltam kicsit kibékülve SPOILER (fura h Bruce ilyen "könnyedén" feladja h Batman legyen, főleg úgy, hogy nem lehet benne biztos, hogy a rendőr átveszi a helyét. Illetve elég lett volna szerintem, ha a végén már nem is mutatják csak azt ahogy Alfréd mosolyog SPOILER

Amúgy pedig egyetlen bajom van Nolan Batman filmjeivel, hogy hiányzik belőlük a képregényes hangulat. Csak onnan tudom, hogy képregény filmet nézzek mert Batman benne van (persze másoknak pont ezért tetszik nagyon), de nekem hiányzik (az Avengersben megvolt ez a hangulat).

Összességében viszont remek, grandiózus film. Egyértelműen a Mainstream filmgyártás krémjébe tartoznak Nolan blocbusterei.

Nekem viszont továbbra is a Mask of the Phantsam a kedvenc Batman filmem, mert az pont megtalálta azt a vékony határvonalat ahol még megvan a képregény hangulat, de sokkal reálisabb/komolyabb mint az átlag adaptáció.

Maya-- 2012.08.04. 21:14:12

veszelyes ezt a filmet ujranezni, mert pl. en jobban kezdtem latni a hibakat. Bane mar nem is volt olyan felelmetes..s ez rossz, mert akkor normalis, hogy a hos sem lesz annyira szuper. a masik nagy hibam, hogy ujra neztem a BB es a TDK is..igy pedig jobban erzodik a film gyengesege. kesz. tobbet mostansag nem nezem meg. majd ugyis megveszem otthonra a gyujtemenybe. na de azert Nolan tovabbra is szeretem, jol mesel, hogy cinikus ami a romantikat illeti, az sohasem zavart. remelem, hogy o is megnezte a filmet, s most fogja a fejet es tanul belolle.
amugy arra jottem ra, hogy F.W.A cikkei mindig jobbak mint a filmek, amikrol ir :)..ja, valaki szolt, hogy elegge szemelyes a stilusa. na, ez igy maradjon, mert igy az elvezetes. legyen tanulsag mindenkinek ez a film alkalmaval, hogy mennyivel erdekesebb es izgalmasabb volt Joker az o kis szemelyes meseivel(termeszetesen elvonatkoztattam Ledger-tol). :)

K.Leslee 2012.08.05. 19:16:00

@Maya--: egyetértek, pár napja újranéztem a BB-t és elképedtem. Nekem annak idején tetszett, másodszorra is jó volt, de valahogy túl soknak éreztem. A motivációk sem tiszták nekem.
Liam Neeson ki akarja irtani Gotham lakosságát, mert ELHATALMASODOTT A BŰN ÉS KÁOSZ. Ráadásul odaveti, hogy annak idején az ő klánjuk égette porrá Londont ugyanebből az okból. Az egész sztori egy tipikus amerikai bullshit. Meg a madárijesztő az minek kellett? a DK-ot nem is akarom újranézni.

goldenhorde (törölt) 2012.08.06. 18:03:25

@K.Leslee:

ezek szórakoztató filmek, nem igazán alapos elemzések tárgyául valók.
a szekta hányatott sorsú fanatikusokból (vulgo: elmebetegekből) áll, akik igazságot akarnak, helyreállítani a természetes egyensúlyt. ahol extrém gonoszságot, korrupciót, züllést stb. látnak, azt megsemmisítik, hogy utána tiszta alapokon szülessen meg egy újabb, remélhetőleg jobb társadalom.
nyilván kellett valami magyarázat a terrorcselekményekre.
a madárijesztő egy helyi segítőjük, a mindig jelen lévő gonosz szimbóluma, ha úgy tetszik.

goldenhorde (törölt) 2012.08.06. 18:05:39

@Maya--:

bane-nek félelmetesnek és viccesnek is kellett lennie egyszerre, ha vérkomolyan veszik, még kevésbé lenne hihető, elvégre egy kopasz, kigyúrt, vadermaszkos figura...

Maya-- 2012.08.06. 19:14:00

@goldenhorde: Joker is egyszerre volt felelmetes es vicces, de sokkal karizmatikusabb volt mint Bane. vagyis az en szememben egy sokkal erosebb ellenfel volt, tehat Batman automatikusan rakenyszerult, hogy jobban kihozza magabol a maximumot. ezert mar startbol a TDK jobb mint a TDKR.
azt nem tudom, hogy Bane-nek a kepregeny szerint milyennek kell lennie, de ha jol tudom, minden kepregenytudos elsirta magat, hogy Nolan leszarja az egesz kepregenyt es sajatmaga mozgatja a figurakat. akkor miert nem csinalt sokkal jobbat Bane-bol?, mikor ott volt a lehetoseg. mert elismerem, hogy kurvara jol vezette be Bane-t a filmbe, tenyleg..de kesobb tobbet is kihozhatott volna belole.

K.Leslee 2012.08.06. 20:58:25

@goldenhorde: igazad van, szórakoztatni szórakoztat, csak ezek a dolgok most nagyon feltűntek nekem. A Dark Knight jobb volt ebből a szempontból.

@Maya--: el kéne vonatkoztatniuk a képregényektől, szerintem teljesen elfogadható, hogy a film nem követi a képregényt kockáról kockára.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.07. 09:32:10

@K.Leslee: ha nem is követi a képregényt, Bane akkor is szépen van felvezetve, de nagyon csúnyán, egyszerűen levezetve...

goldenhorde (törölt) 2012.08.07. 17:50:48

@Maya--:

a joker inkább lélektani szempontból volt erősebb batmannél, bane meg fizikailag.
de igazából ő és talia két szerencsétlen sorsú gyagyás, akármennyire veszélyesek is, nem igazán félelmetesek...de ha nincsenek, akkor bruce wayne talán sosem "gyógyul meg":)

Maya-- 2012.08.07. 21:20:29

@goldenhorde: ez igaz :)

de azert mennyivel jobb volt Joker kiszamithatatlansaga, o egy szuper gonosz volt, csak azert mert, miert is ne legyen az?.."ha teheti" . nekem jobban tetszett a spontaneitasa, es ahogyan varatlanul gecizett, amint epp jott neki. s nagyon valtott az agya, meg nem erdekelte semmi..borzongtam tole :)
Bane mar kalkulalt..motivacioja, ideologiaja van, stb. na meg izmos..de hat egy lerobbant Batman-el all szembe, aki 8 evet sinylodott otthon mankoval..
vegulis nincs gondom vele, mert jo..csak az a Joker..ahh. erted.

kaamir 2012.08.08. 08:39:45

Ha ezt a filmet a '90-es években csinálja Schwarzenegger, azt mondom wow. De 2012-ben fúziós bombát, a halott mester szellemét, meg mindent eltörlő számítógépes programot pakolni egy filmbe egyszerűen ciki.
Ott röhögtem fel először, amikor vérátömlesztéssel változtatják meg a hulla identitását. Nolannak sikerült baromságban alulmúlni a Prometheust, gratulálok.
Kacagni amúgy sokat lehet, az agybomlasztóan primitív párbeszédeken, a hihetetlen fordulatokon, de még az akciójeleneteken is.
És a kegyelemdöfés: a vége. Ekkora giccstől még Spielberg is elhányná magát. Kukába az egésszel.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.08. 09:09:00

@kaamir: a vérátömlesztéses rész nekem se feküdt, aztán meg mikor a SPOILER!!!!!!

a csigolyáját BEtolja Bane (mármint befelé a hasüreg felé), mire úgy gyógyítják(??), hogy még BELjebb ütik?!?!?!

egyhazafi 2012.08.09. 14:45:52

Én annyit tennék hozzá, hogy velem hazajött a film. Egyszerűen nagyszerű és ennél jobb 3. rész nem is kell. Méltó befejezése az első két résznek.

Mindenki nézze meg IMAX on ha lehet.

kaamir 2012.08.09. 15:19:27

Nolan baltával faragott forgatókönyvének "legszebb" vonása, hogy a főgonoszon kívül az összes figura hót fölösleges:

- Batman / Wayne: a játékidő nagy részében a szobájában/börtönben gubbaszt, aztán csodával határos módon visszatér a városba, beváltja a parkolójegyet és lepofozza a gonoszokat. Fél év alatt a rendőrségnek/hadseregnek/nemzeti gárdának is sikerülhetett volna egy embert becsempészni a városba, aki ugyanerre képes lett volna.

- Gordon: ő a boxzsák, amúgy semmit nem tesz hozzá a dolgokhoz

- Blake: csak a végső nagy csavar miatt kellett, amúgy teng-leng és játssza a kiscserkészt

- Selina: a legfeleslegesebb figura, kiszabadítja a rendőröket egy jól irányzott lövéssel. Akárki megtehette volna 5 hónap alatt. Ő is csak a végső csavar miatt van.

- Miranda: mert kell egy áruló, amúgy a történet szempontjából irreleváns

- Fox: szerepel egyáltalán?

- Alfred: Magdi anyus hálátlan, szarkeverő szerepe jutott neki

goldenhorde (törölt) 2012.08.09. 23:28:10

@Maya--:

ha nagyon őszinte akarok lenni, engem egyik gonosz sem hozott lázba. joker karakterét amúgy nem szeretem

goldenhorde (törölt) 2012.08.09. 23:30:14

@kaamir:

ez meg értelmetlen. a koncepció alapján kellett a főhős, neki egy nő, egy utód, egy ellenség, meg be kellett hozni taliát mivel az első részt tartalmazó dvd-n állítólag megemlítették hogy létezik.
ezek aligha felesleges figurák

kaamir 2012.08.10. 08:45:49

@goldenhorde: Dehogy kellett neki nő. Az is kirángathatta volna a depresszióból, hogy Alfred elmondja neki Rachel levelét. Vagy szimplán a tény, hogy eltelt 8 év és nem lehet egy életen át gyászolni. A két nő összesen ha 20 percet szerepel és akkor is főleg társadalomtudományokról beszélgetnek.

Utód meg a Warnernek kellett, nem a figurának.

Rusznyák Csaba 2012.08.10. 10:25:23

@kaamir: De, az utód pont a figurának kellett. Az első rész, sőt, annak a trailere óta azt szajkózzák, hogy Batman több mint egy ember, ő egy legenda. Ezért fontos Blake.

kaamir 2012.08.10. 11:18:28

@Rusznyák Csaba: Ok, de talán olyan figurát kellett volna írni, akinek van valami köze Wayne-hez, Batmanhez, vagy úgy általában a dolgok menetéhez.

Vagy ha már ez nem ment, akkor olyat, akiben látni lehet az utódot. Mit tudunk meg róla? Semmit, csak azt, hogy konkrétan egy idióta, aki atomrobbanás előtt kiviszi a szabad ég alá a gyerekeket. Biztos már a mutáns ellenségeket akarta legyártani magának :)

Rusznyák Csaba 2012.08.10. 11:40:47

@kaamir: Nem, pont így jó, hogy nincs köze Wayne-hez. Így jön ki igazán a legenda (idegenekre is) inspiráló hatása.

kaamir 2012.08.10. 12:19:07

@Rusznyák Csaba: Ezt már megmutatta a Sötét lovag elején az ál-Batmanekkel.

goldenhorde (törölt) 2012.08.10. 16:04:39

@kaamir:
ha úgy döntenek, hogy lezárják a történetet, amihez kell egy társ és egy utód, akkor ezek szükséges figurák.
az más kérdés, hogy enélkül is meg lehetett volna írni a történetet, de ezzel nem mondunk semmit.

ez egy stúdiófilm, tömegmozi.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.08.10. 17:10:06

persze, ha a történetet akarjuk lezárni akkor kell utód, de senki nem gondolja ugye, hogy egy esetleges következő Batman filmben nem Bruce Wayne lesz Batman?,

reboot, vagy folytatás majdnem mindegy hogy hívjuk, Bruce lesz Batman, és ha ezt vesszük figyelembe, akkor @kaamir: nak igaza van.

Rusznyák Csaba 2012.08.10. 17:16:02

@doggfather: már hogy lenne mindegy? ha folytatás lenne, és abban Bruce akciózna, AKKOR kaamirnak igaza lenne. de tudjuk, hogy reboot lesz, aminek semmi köze nem lesz Nolan filmjeihez. ez a történet így le van zárva, azzal, hogy a legendát Blake viszi tovább.
süti beállítások módosítása