Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

GeexKomix 43.

2011.06.03. 11:40 Rusznyák Csaba

Astonishing Spider-Man & Wolverine #6

Történet: Jason Aaron
Rajz: Adam Kubert
Kiadó: Marvel Comics


Azon gondolkodom, korai-e június elején kikiáltani valamit az év (amerikai) képregényének. Lehet, de hogy hogy Jason Aaron hatrészes minisorozata benne lesz 2011 három legjobbjában, az hótziher. Ahhoz képest, ahogy az Astonishing Spider-Man & Wolverine indult, és ahhoz képest is, ahová útközben jutott el, a finálé egyenesen földhöz vágja az olvasóját. És nem, nem akciókkal, nem monumentalitással, nem zabolázatlan őrülettel. Hanem szívvel, lélekkel és humánummal. Ezer év alatt sem tippeltem volna meg, hogy erre fog kifutni a sztori. Jelek persze voltak: Aaron végig előtérben tartotta a Marvel két legnépszerűbb hősének sajátosan ellenséges-baráti viszonyát, és össze-vissza dobálta őket olyan szituációkba, ahol még többet megtudhatnak, sőt, megtapasztalhatnak egymásról. De mindezt egy „sztori csak ürügynek van”-féle dramaturgia keretei közt tette: Mojo elrabolta, és önmaga, illetve milliárdnyi nézőjének szórakoztatására ide-oda hajigálta őket az időben. A sorozat első öt része egy tébolyult, vad hullámvasút egy szellemkastélyban hányózacskó nélkül, egy frenetikus ötletorgia, és poénzuhatag, aminek összetartó ereje az inkonzisztencia. Az ötödik füzet végén Rozsomákot megszállja a világmindenséget elpusztítani képes és vágyó Sötét Főnix erő, és minthogy a hatodik borítóján a totál dührohamos Főnix-Rozsomák készül üvöltve támadni, nyilván mindenki valami galaxisrengetően grandiózus tüzijáték-finálét várt. Aaron ehhez képest tesz vagy száz lépést visszafelé – legalábbis a monumentalitást tekintve. Közben, karakter- és dramaturgiai szempontból megtesz vagy ezer lépést előre.


A főnixes csinnbumm beszüntetése mintegy mellékesen, flashbackben kerül elmesélésre (a megoldás briliánsan vicces, karakteres és ötletes: a hálószövő szájmenésbe kezd, és ledumálja Rozsomákot), és Aaron a meglepően nyugodt befejezésben arra helyezi a hangsúlyt, hogyan élik meg a hősök mindazt, ami velük történt, és hogyan változik kettejük kapcsolata. Előbbi a szuperhőslétet veti szokatlanul giccsmentes és őszinte górcső alá exisztenciális szempontból, utóbbi pedig végre pontot tesz arra a „kényszerű csapattárs-jóbarát” ingázásra, ami a két karakter viszonyát hosszú éveken át jellemezte (hogy ebből mennyit fognak más írók átvenni, az más kérdés – félek, hogy semennyit, és marad minden ugyanúgy). Ahogyan Peter és Logan a vadnyugati kulisszák közt vértestvérekké válnak, az gyönyörű, és Aaron a nyilvánvaló giccsveszély ideje alatt sem jön ki a formájából: Peter pofázik zavarában, amíg Logan rá nem szól, hogy kussoljon végre, és akkor ott áll ez a két ember, férfias kézfogásban, egymás szemébe nézve, ahogy vérük összekeveredik. A tökéletes hatáshoz persze Adam Kubert képei is hozzájárulnak, nem csak a hajmeresztő akcióhoz ért, hanem a csendes karakterpillanatokhoz is. Van egy négypaneles, teljesen szövegmentes oldal, miután a hősök visszatérnek a saját idejükbe, mintha mi sem történt volna. Az ez emocionális erő, amit Kubert azon a négy képen hozzátesz a képregényhez, pusztán a pillantásokkal érzékeltetve, hogy mi jár a (maszkot viselő!) szereplők fejében, leírhatatlan. Ami öt részen át egy pokolian szórakoztató, gulity pleasure tébolyda volt, abból a végére Kubert képes volt kihozni egy mélyen emberi drámát, ráadásul valahogy úgy, hogy az olvasónak a szeme sem rebben. Nagyon régen kaptam ilyet mainstream szuperhősképregénytől. Mi a francot mondjak még? Addig nem ehetsz, nem ihatsz, nem dughatsz, amíg el nem olvasod!




Batman: Gates of Gotham #1

Történet: Scott Snyder, Kyle Higgins
Rajz: Trevor McCarthy
Kiadó: DC Comics


A Bruce Wayne visszatérése óta megszaporodott Batman-képregények írói közt egyre divatosabb téma a Gotham City múltjában, a város történelmében való vájkálás. Ezt a hullámot Grant Morrison indította el, mostanában pedig főleg Paul Dini aknázza ki a benne rejlő lehetőségeket, leginkább a Wayne, az Elliot és néhány egyéb patinás család (nameg az alvilág) generációkra visszanyúló kapcsolatával. Az American Vampire-rel a nagyok közé dobbantott Scott Snyder és társa, Kyle Higgins ezt a kapcsolatot mélyítik tovább a Gates of Gotham című ötrészes minisorozattal. Persze nem csak Wayne-ről és Elliotról (Hush) van szó – az már unalmas volna. Két másik család is képbe kerül, az egyik a Coblepott família (a Pingvin a leszármazottjuk, ha valaki nem tudná), a másikat egyelőre homály fedi. Maga a kapcsolat pedig felrobbanó hidak formájában válik világossá: egy merész és agresszív terrorcselekmény következtében Gotham három régi hídja repül szimultán a levegőbe, a tettes rendőrségnek küldött levele szerint pedig ezzel négy nagy, régi Gotham-családot vesz a célkeresztjébe. A hidak közül kettőt a Wayne-ek építettek (ahogy azt a XIX. század végét megidéző nyitójelenetből megtudjuk), egyet pedig az Ellioték. De hogy miért a robbantások, az egyelőre rejtély. Míg a Detective Comicsban Snyder egy horrorisztikusabb irányba viszi a denevérjelmezes igazságosztók történetét, itt, Higginsszel karöltve, egy sötét, gótikus dekektívsztorit kanyarint (a kettő egyébként igencsak hasonló hangulatú). Az első szám még csak egy afféle bevezető, ami felvázolja a szituációt, és többek közt a robbantgató gonosztevőről sem árul el semmit (márpedig az ő motivációin, karakterén nyilvánvalóan sok múlik). Így egyelőre ott tartunk, hogy a rejtély érdekes, a tempó abszolút kielégítő, a karakterek nagyszerűek (Snyderék nagyon ügyesen kapnak el egy-egy momentumot, pl. Gordon tanácsát az „új” Batmannek, Dicknek, vagy Cassandra Cain és Damien sokatmondó pillantását), az atmoszféra pedig erőteljes. (Lehet, hogy a főhős tengeralattjárójának semmi dramaturgiai szerepe nincs, pusztán arra a sokkoló képre van kitalálva, amiben Batman alulról nézi a vízfelszínen lebegő tucatnyi hullát, de arra rohadtul hatásos.) A lényeg, vagyis, hogy az egész mire fut ki, még nem világos, de azt hiszem, Snyderben bízhatunk. Trevor McCarthy képi világa is kellően nyers, szálkás és dinamikus (remek Gordont, és még remekebb, egyenesen ijesztő Pintvint rajzol, ami hosszú köröket ver Tony Daniel erőltetett próbálkozásaira a fősorozatban), ha idővel sikerül teljesen kinőnie az egyelőre némileg zavaró „Dustin Nguyen-klón” kategóriából, még sokra viheti. Ahogy ez a mini maga is.




Conan: Road of Kings #5

Történet: Roy Thomas
Rajz: Mike Hawthorne
Kiadó: Dark Horse Comics


A Dark Horse fél évvel ezelőtt ismét egy első számmal kezdte újra a Conan sorozatot, de a Marvelnél uralkodó újraszámozási mániával ellentétben, ennek van értelme: mióta a kiadó 2004-ben felélesztette a kimmériai barbár történetét, a Road of Kings a harmadik cím a Conan the Cimmerian és a szimpla Conan után. És mindegyik a főhős életének egy adott, nagyjából jól behatárolható szakaszára koncentrált (tolvaj, zsoldos). A Road of Kings újabb alkotóváltást is hozott magával: Tim Trumant, aki még az első években érkezett az akkori rendszeres író, Kurt Busiek helyére, és később egymaga vitte a 25 részt megélt Conan the Cimmeriant, a veterán Roy Thomas váltotta, aki 1970 óta már több száz Conan képregényt írt (teljesen eredeti történetet éppúgy, mint Howard-adaptációt). Azaz minden előjel arra mutatott, hogy jó kezekben van a széria. De előjelek ide vagy oda, öt rész után én bizony ott tartok, hogy visszasírom Tim Trumant. Busiek távozása után hozta legalább ugyanazt a színvonalat, mint elődje, és képes volt azt megtartani egészen a sorozat végéig – sőt, néhány legjobbját – egyszerű, de nyers, véres, hangulatos sztorikat, mint a Free Companions és a Kozaki – az utolsók közt írta meg. Thomas igyekszik ott folytatni, ahol Truman abbahagyta, és a történet folyása szempontjából ezzel nincs is gond (újraszámozás ide vagy oda, aki nem olvasta az előzményeket, nem fogja érteni, hogy lett Conanból egy kalózhajó kapitánya, és kik a társai), a stílus szempontjából viszont annál inkább. Nem csak arról van szó, hogy Thomas kedélyesebb hangulatot teremt, ami ide bajosan illik, hanem arról is, hogy úgy ír, mintha még mindig a ’70-es, ’80-as években lennénk. A szereplők folyton kommentálják saját cselekedeteiket, a gazemberek hosszasan, részletesen magyarázzák amúgy pofonegyszerű motivációikat, minden túl direkt, minden szájba van rágva – annak ellenére, hogy egyébként nincs benne semmi bonyolult, mint ahogy nem is várjuk el, hogy legyen, mert a Conannak nem az a lényege. És miután mind Busiek, mind Truman nagyszerűen értett hozzá, hogy a karakterhez kötődő ponyvás-archaikus stílust meghonosítsa a modern történetmesélés keretei közt, ez egyértelmű és csúnya visszalépés. Ráadásul Thomast nem különösebben izgatja, hogy hát, istenkém, egyik számról a másikra csak úgy eltűnik egy-egy mellékszereplő, arról pedig ne is beszéljünk, hogy milyen olcsó, buta és fantáziátlan cliffhangerekkel veszi el az ember kedvét a folytatástól. Mike Hawthorne-nal sem vagyok kibékülve. Vonásai túl egyszerűek, elnagyoltak, néha már-már komikusak, nyoma sincs bennük annak az erőnek, sötétségnek és nyersességnek, ami pl. Tomás Giorello képeit jellemezte. 7 remek év után Conan végül lejtőre került. Reméljük, hogy nem hosszú, és közel van az emelkedő. Addig is inkább olvassátok a Truman-Giorello páros ezzel egyidőben futott minijét, a King Conan: The Scarlet Citadelt.




Strange Adventures #1

Történet: Selwyn Hinds, Talia Hershewe, Peter Milligan, Lauren Beukes, Jeff Lemire, Ross Campbell, Kevin Colden, Paul Cornell, Brian Azzarello
Rajz: Denys Cowan, Juan Bobillo, Sylvain Savoia, Inaki Miranda, Jeff Lemire, Ross Campbell, Kevin Colden, Goran Sudzuka, Eduardo Risso, John Floyd
Kiadó: Vertigo Comics


<Sóhajt> Még egy antológia. Fogalmam sincs, miért erőltetik a kiadók ezeket a manapság hagyományosan gyengén fogyó vegyesfelvágottakat. Nem ment a Marvelnek sem, nem megy a Dark Horse-nak sem, és a Strange Adventures első száma alapján nem fog menni a Vertigónak sem. Az ő próbálkozásuk a sci-fi műfaján belül mozog, itt-ott kiegészülve némi horrorral. 70 oldalon 10 rövid történetet kapunk, és egy sincs köztük, ami földhöz vágott volna, akár a történetmesélés fortélyaival, akár az érzelmek erejével, akár az ötletek frissességével. A legközelebb Peter Milligan Partners című műve állt mindehhez, ami két, a világtól teljesen elszeparálva élő fiatal srác sajátos, misztikus kapcsolatát mutatja be – okos, jól megírt, szépen megrajzolt képregény (Sylvain Savoia munkája az egyik legjobb az antológiában), remek dialógusokkal. Az összes többi az „elmegy” és a „miafrancez” kategória közt szóródik. Legtöbbjüknek két nagy problémája van (mint sok ilyen rövid sztorinak): felvetnek egy ötletet (mondjuk drogszerű virtuális valóság), amivel alig kezdenek valamit azon kívül, hogy láthatóan büszkék rá, és az egészet ráhúzzák valamilyen záró fordulatra, ami vagy erőltetett, vagy túlságosan kiszámítható, vagy mindkettő. Még az All the Pretty Ponies a legjobb ezek közül, amiben Lauren Beukes az „élménymegosztás” ötletét (mint a Strange Daysben, csak itt élőben megy, nem pedig utólag éli át az illető a korábban felvett anyagot) egy elegánsan szemét csavarra futtatja ki, Inaki Miranda tetszetős képi világa segítségével. Hogy az Ultra the Multi-Alient jegyző Jeff Lemire-t (akár mint írót, akár mint rajzolót) miért sztárolják a tengerentúlon, még mindig nem értem, Brian Azzarello és Eduardo Risso új, Spaceman című sorozatának felvezetője jól néz ki (naná, hisz Risso), de érdektelen és fárasztó, Paul Cornell Saucer Countryja egy hangulatos, de inkonzisztens ötlethalmaz, aminek, hacsak nem egy ongoing bevezetője, semmi értelme, Ross Campbell amúgy ínycsiklandozóan gusztustalan Refuse-ának meg sehogyan sincs semmi értelme. De már az első teljesen sablonos, nyögvenyelős fordulatba torkolló, hanyagul rajzolt történetnél, a Case 21-nél elszállnak a kezdeti remények, hogy talán most sikerült összehozni egy érdekes, szórakoztató antológiát. Ami nem megy, azt nem kell(ene) erőltetni.




Fear Itself #3

Mostanra kétségkívül bebizonyosodott, hogy a világ jelenlegi problémáinak, félelmeinek felhasználása csak egy ürügy a Marvel számára a legújabb nagy szuperhősös csihipuhira. Hiába a cím, hiába a reklámkampány, hiába a készítők túláradóan lelkes nyilatkozata az aktuálpolitikai és –társadalmi áthallásokról, a Fear Itselfet semmi nem különbözteti meg egy átlag „jön a nagy-csúnya-minden-eddiginél-hatalmasab-gonosz, és le kell verni” crossovertől. Persze eleve hiba volt mással áltatni magunkat… A rettenetes főgonosz, a Serpent (aki elől még Odin is farkát behúzva menekült vissza Asgardba – az írók tényleg kezdenek kifutni az ötletekből, hogy hogyan érzékeltessék az általuk teremtett világhoz és karakterekhez hűen egy-egy ellenség jelentőségét) követe, Sin, gigászi pusztításba kezd Washingtonban, és Amerika Kapitány is hiába próbálja megállítani, csak annyit ér el, hogy jól keresztüldöfi a mellkasát egy bazinagy pöröllyel – szuperhőshalál, hüpp-hüpp. A kifejezetten jól írt és hangulatos asgardi szálat, valamint Immonen gyönyörű rajzait leszámítva, valahogy semmi nem működik rendesen ebben a képregényben: az akció, az egész esemény állítólagos jelentősége ellenére semmivel nem epikusabb, mint egy átlag Marvel képregényben, a karakterek nincsenek kihasználva, csak úgy felbukkannak a paneleken, és csinálnak ezt-azt, és úgy összességében, alig történik valami az egész füzetben. Ez persze nem csoda: a sztori cérnavékony.




Gotham City Sirens #23

Magam is meg vagyok lepve, hogy milyen megbízható, élvezetes sorozattá nőtte ki magát a Gotham City Sirens, annak ellenére, hogy lassan a folyamatos társírók már teljesen átvették az eredetileg beharangozott szerző, Paul Dini helyét. Az utóbbi sztorikért Peter Calloway felelt, és legújabb húzásaként szétrobbantotta a címbeli csajtriót. Harley betör az Arkhamba, hogy megölje Jokert, végleg elszakítva minden láncot, ami hozzáköti, de persze ahelyett, hogy kinyírná, a karjaiban köt ki, egy kaotikus és véres beteglázadás kellős közepén. Macskanő közben a saját dolgait intézi, miután Méregcsókkal összekaptak Harley megmentésével kapcsolatban, de Batman közbenjárásara mégiscsak Arkham felé veszi az útját. Calloway nagyszerűen írja a szereplőket, és a köztük lévő kapcsolatokat, az elmegyógyintézeti jelenetek pedig telitalálatok: képes megőrizni a sorozat könnyedségét, humorát és báját, miközben pedig nagyon is durva dolgok zajlanak. Az őrök hullanak, mint a legyek, Joker gátlástalanul, vidáman gyilkol, folyik a vérengzés, teljes a káosz. A képi világ szintén nagyszerű, hangulatos és jól strukturált, a színek pompásak és nem túl rikítóak – még egy Batman spin-off, ami sokkal-sokkal jobb, mint a jelenleg futó fősorozat. 




The Walking Dead #85

Pillanatnyi pihenő: a legutóbbi zombiroham után a túlélők azon tanakodnak, hogy mit tegyenek – és Rick, akinek fia súlyos sebbel, öntudatlanul fekszik a „kórházban” (ugye senki nem felejtette még el a 83. szám bazikemény cliffhangerét?), előáll a megoldással. A The Walking Deadet többek közt azért is imádjuk annyira itt a geekzen, mert Kirkman mindig képes valami új, előre nem látott irányba vinni a történetet. A jelek szerint most jött el az ideje annak, hogy a főszereplő túljusson a napról napra való túlélés egyszerű igényén, és felmerüljön benne, hogy ideje felépíteni egy új civilizációt. Ha ezt az ötletet Kirkman végigviszi (amiben nem lehetünk biztosak, hisz az egyik másik tulajdonsága a sorozatnak, ami miatt imádjuk, hogy bármikor összeomolhat benne minden), az megint új ajtók egész sorát nyitja meg előtte. A karaktereket szokás szerint fantasztikusan írja (döbbenet, hogy mennyire más szemmel nézünk Rickre most, mint néhány évvel ezelőtt), a főhős és Denise jelenete, amiben előbbi elmondja neki, hogyan vágta le Jesse kezét, hogy kiszabadítsa a szorításából a fiát, mielőtt a zombik hozzá is eljutnak, mesteri, és nem csak emocionális hatása, kidolgozottsága, és Adlard szenzációs történetmesélő ereje miatt. Rick végig változatlan, szinte kifejezéstelen arca vérfagyasztó.

30 komment

Címkék: scifi horror kaland szuperhős képregénykritika geexcomix

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr962953784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chavez 2011.06.03. 12:40:45

A Strange Adventures nekem is hatalmas csalódás, és pont azok miatt, amiket írtál, illetve nekem ezzel is az volt a problémám, mint az olyan antológiákkal, amik rövid, kerek sztorikat tartalmaznak. 10 oldalban a legritkább esetben lehet olyan sztorit elmesélni, amire az ember az utolsó oldal után még emlékezni tud. Itt is érdekes alaphelyzetek, látványos rajzok vannak (már ahol), de maga a történet lufi. Kevesebb, de hosszabb történetek kellenének, és az sem ártana, ha néhány legalább folytatásos lenne.

Rusznyák Csaba 2011.06.03. 12:53:28

@Chavez: Engem nem lepett a dolog, évek óta nem olvastam egyetlen jó (amerikai:)) antológiát sem. A Conan színvonalromlása sokkal jobban fáj.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.06.03. 12:54:22

Wolverine-Spiderman tényleg zseniális volt ez a Fear itself viszont... teljes érdektelenség. Engem az is meglepett, hogy Odin micsoda pöcsfej lett amióta visszatért(nem mintha hiányzott volna).
Gotham city Sirenst egy ideje nem olvasom (lehet azért mert eléggé Harley kzpontú a sztori msot és a másik két hölgyet jobban kedvelem) de ezek szerint lehet, hogy kéne,

Chavez 2011.06.03. 13:07:02

@Rusznyák Csaba: Annyiban kijavítanám magamat, hogy a britek tudnak akár 3 oldalban is ütős dolgokat írni. De legalábbis cseszettül hangulatosakat.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.03. 14:16:38

köszi a cikket, most már tényleg neki fogok esni ennek a Póki-Rozsi képregénynek.

scorsesefan 2011.06.03. 15:08:50

Csaba, nagyon jó a blogod! Csak így tovább!
:D

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.06.05. 06:42:19

DC reboot??? Hát gyerekek, asszem Ferike búcsút mond az amerikai szuperhősképregényeknek? 80 év continuityre ilyen magasról szarni... ez elképesztő.

Rusznyák Csaba 2011.06.05. 10:46:57

Nem 80 év, mert '86-ban már eljátszották ezt a Crisis on Infinite Earth-szel. A kérdés az, hogy ez most egy ugyanolyan, mindent újrakezdő reboot, vagy "csak" egy újabb adagnyi változtatás, mint amilyen a Final Crisis idején volt, és a sok újraszámozás csak marketingfogás... az egyik belinkelt cikkben írják, hogy pl. a Green Lanternt továbbra is Johns viszi, és az utóbbi évek eseményei továbbra is számítanak majd benne.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.06.05. 10:48:11

volt már pár reboot, szóval nem meglepő én leginkább a fiatal Supermantől (+új jelmez) és hasonlóktól óckodok. Bár az is igaz, hogy a Superman az egyik legrosszabb DC cím jelenleg szóval sok veszteni való nincs.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.06.05. 11:37:30

@Rusznyák Csaba: enyhén szólva nem ugyanaz... 86-ban mikor kezdték a Detective Comics meg az Action Comics számozását? Még ha mondjuk 2-3 év múlva visszatérnek a normális számozáshoz (vissza fognak: egy olyan lehetőséget mint pl. Action Comics #1000, nem lehet kihagyni), akkor is napnál világosabban nyilvánvaló, hogy sem a saját történelmüket, sem a vásárlóikat nem tisztelik cseppet sem.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.06.05. 11:38:15

úgy értem 86-ban mikor kezdték *újra*? Nem kezdték.

Rusznyák Csaba 2011.06.05. 12:20:00

A számozás csak egy mellékhatás, tökmindegy, a Marvelnél pl. minden szart folyton újraszámoznak. De '86-ban az egész DC Univerzum megváltozott, újraírták az eredettörténeteket, eltörölték a multiverzumot (hogy aztán később visszahozzák), lényegében, ami azelőtt volt, az onnantól kezdve nem számított.

Nekem amúgy még egyáltalán nem világos az sem, hogy ez most újrakezdés lesz, vagy csak néhány változtatás és egy nagy marketingbumm.

Balakin · http://balakin.blog.hu/ 2011.06.05. 13:11:30

A kiadó azt mondja, hogy itt most minden meg fog változni, de nem reboot lesz, vagyis nem annak hívják és majd rájövünk miért is nem.

Rusznyák Csaba 2011.06.05. 13:22:53

Na jó, azért ezt a "minden megváltozik" felkiáltást havonta többször megkapjuk mindkét nagy kiadótól. Majd szeptemberben meglátjuk, mire megy ki a játék.

ghavin 2011.06.05. 16:23:15

Szándékosan kerülik a reboot kifejezést, de az eddigi infók alapján nehéz nem annak tekinteni.

-52 címet indítanak újra (tehát #1-tól)
A következő címek biztosnak tűnnek:
Justice League America #1 (Geoff Johns writing, Jim Lee art)
Wonder Woman #1 (Brian Azzarello writing, Cliff Chiang art)
Aquaman #1 (Geoff Johns writing, Ivan Reis art)
The Flash #1 (Francis Manapul and Brian Buccellato sharing writing and art)
Firestorm #1 (Ethan Van Sciver and Gail Simone writing, Yildiray Cinar art)
The Savage Hawkman #1 (Tony Daniel writing, Philip Tan art)
Green Arrow #1 (JT Krul writing, Dan Jurgens art)
Justice League International #1 (Dan Jurgens writing, Aaron Lopresti art)
Mister Terrific #1 (Eric Wallace writing, Roger Roninson art)
Captain Atom #1 (JT Krul writing, Freddie Williams II art)
DC Universe Presents #1 (Paul Jenkins and Bernard Chang writing and art)
Green Lantern #1 (Geoff Johns writing, Doug Mahnke and Christian Alamy art)
Green Lantern Corps #1 (Peter J. Tomasi writing, Fernando Pasarin and Scott Hanna art)
Green Lantern: The New Guardians #1 (Tony Bedard writing, Tyler Kirkham art)
Red Lanterns #1 (Peter Milligan writing, Ed Benes and Rob Hunter art)
-Ha valamiképpen folytatódik is a hivatalosnak tekinthető continuity, annak ismerete minimális szinten sem lesz szükséges az új címek követéséhez, mindez az új olvasóknak nevezett, általam továbbra is megfoghatatlan réteg kegyeinek elnyerése végett
-Rengeteg karakter kap új design-t, sokakat közülük "megfiatalítanak" majd (teljes Justice League gárda)
-"DC-Föld" térképét újrarajzolják (Afrika gorilla-, Brazília náci megszállás alatt WTF)
-Feltett szándékuk a teljes digitális átállás - minden új címet megjelentetnek digitálisan is, hogy pontosan milyen formában azt egyelőre rejtélyes homály övezi (comixology-n vagy egy új, önálló platformegyüttesen, esetleg a kettő kombinációjában, egyelőre nem lehet tudni)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 08:26:24

@Ghavin: "mindez az új olvasóknak nevezett, általam továbbra is megfoghatatlan réteg kegyeinek elnyerése végett"

Totál igazad van.
Nem tudom elképzelni, hogy miért mindég az "újaknak" akarnak képregényt írni, a régi olvasókat meg egy egy ilyennel szabályosan lesz.rják.

Rusznyák Csaba 2011.06.06. 08:42:40

@doggfather: mert a régi olvasókat is folyamatosan veszítik el, és ha ez a tendencia nem változik, pár éven belül igen nagy szarban lesznek. és arra mérget lehet venni, hogy ez a fogás alaposan megdobja majd az eladásokat - persze könnyen lehet, hogy csak ideiglenesen, és fél évvel a reboot után megint ott tartanak majd, mint most...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 09:16:24

@Rusznyák Csaba: ez az ami a bajom, h ezekkel az intézkedésekkel eddig mindig csak fél-1 évre tudtak növelni.

Ha nincs valami komoly koncepció a változásban, akkor nem lesz emelkedés, csak ilyen számmisztika.

Rusznyák Csaba 2011.06.06. 09:22:35

@doggfather: Nemrég ugye a Marvel próbált új olvasókat szerezni ezzel a "Point One Initiative"-val, de minden szempontból befürödtek vele. Az mindenesetre látszik, hogy itt is, ott is próbálkoznak új dolgokkal, hogy megfogjanak új olvasókat, de nem nagyon megy nekik.

ghavin 2011.06.06. 09:26:36

@doggfather: Nincs új vagy régi olvasó. Valaki vagy olvas vagy nem, esetleg MÁR nem olvas. Aztán ott vannak a potenciális olvasók. Utóbbiak érdeklődésük szerint válogathatnak a régi gyűjteményekből és/vagy a friss kiadásokból, s ha találnak kedvükre való történetet, akkor előbb vagy utóbb elkötelezik magukat egy alkotó, sorozat vagy egy egész univerzum mellett - és így máris bekerülnek a "régi olvasók" igen tág halmazába. Én magam alig egy éve vetettem bele magam a képregényekbe ugyanazokkal a fogódzkodókkal, amelyek ma is rendelkezésre állnak (fórumok, wikipedia, bolti eladók), s jelenleg hat ongoing szériát járatok párhuzamosan (comixology révén). Nem volt nagy etvasz, ugyanolyan hobbi mint a többi. Az viszont tényszerű, hogy egy szuperhősök iránt érdeklődő tinédzsernek ezerszer egyszerűbb egy Invincible-t leemelnie a polcról, mint mondjuk egy Green Lantern-t. Miért? Mert friss, elsősorban a saját mitológiájára támaszkodik, s az sem olyan eszement módon szerteágazó, mint egy korai Image/Marvel/DC cím esetében. A Green Lantern példájánál maradva: post-crisis arc-ok, minisorozatok, egyebek száma bőven 100 fölött van. Gimnazista legyen a talpán, aki mindennapi teendői mellett még arra is veszi a fáradtságot, hogy legalább felületesen utánanézzen ezeknek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 09:50:13

@Ghavin: pont ez az ami nem igaz, sztem: "Az viszont tényszerű, hogy egy szuperhősök iránt érdeklődő tinédzsernek"

Ámérikában a képregényrajongók "öröklik" a rajongást. Van otthon, azt elolvassa, és megtetszik neki benne is van a "rendszerben".

Nem ismeretlenül levesz egy #1-t, hogy jéh, bepróba, hogy nem is halott róla még.

ghavin 2011.06.06. 10:19:02

@doggfather: Tökéletesen igazad van. Ám ne feledd hogy ez a képlet kizárólag a nyomtatott kiadványokra vonatkozik. S mint írtam is, az eddigi infók alapján a DC igen nagy hangsúlyt fog fektetni a digitális kiadásra, ami jelen állapotában a comixology-ra korlátozódik... ami viszont a régebben futó sorozatok már lezárt volume-jaiból általában csak szemelvényeket digitalizál. Mit tesz ilyenkor a képregényrajongó nethuszár? Illegále letölti a komplett sorozatot. Több fórumos körkérdés során bebizonyosodott, hogy ha nem is mindenki, a digitális formátumra esküdő képregényfogyasztók jelentős hányada azért szívesen vásárolna ezekből, ám látva a foghíjas kínálatot inkább a torrent-tündérhez fordul, mert egyszerűen kényelmesebb. A Green Lantern-nél maradva: tegyük fel, hogy Gipsz Jakab minden széria első számát vásárolná csak meg, de ezek közül csak 10-hez fér hozzá legálisan. Számoljunk másfél dolcsival lapszámonkét, majd kerekítsünk: 135 dollár helyett csupán 15 dolcsi ütötte a shop/kiadó markát. Szeptembertől valószínűleg minden egyes szám meg fog jelenni a comixology vagy az új önálló platform kínálatában, így az imént vázolt probléma egyszer és mindenkorra megoldódott azon olvasók számára, akik a reboot utáni kiadványokból válogatnának. Ez hosszútávon nagyon jó befektetés, a kérdés, hogy mennyire?

prick 2011.06.06. 14:24:15

Reméltem, hogy Batman-t is rebootolják, kicsit a Nolan univerzumhoz igazodva, de Ghavin által feltüntetett címekben nincs Batman.

ghavin 2011.06.06. 14:57:16

@prick: MINDENT rebootolnak (Batman Incorporated-nek/Dick Grayson Batman-státuszának tehát lőttek), a felsorolásban azért nincs Batman cím, mert még nem tudni, hogy pontosan kik is lesznek az alkotók. Eddig két címlaprajz került ki, ám mindkettő ugyanolyan eséllyel lehet a Batman első számáé, mint a szintén újrainduló Detective Comics-é.

www.bleedingcool.com/2011/06/01/dc-relaunch-detective-comics-1-and-batman-1/

(második rajz félkész)

prick 2011.06.06. 15:21:50

Aha, értem, köszi!

prick 2011.06.06. 15:32:12

Oh man, most látom h Capullo fogja rajzolni. :D

Case · http://streetartbp.hu/ 2011.06.07. 13:23:43

Hát most nem lennék a DC rajongók helyében.. amikor a Marvelnél csináltak ilyesmiket (Onslaught, stb), azt is nagyon utáltam, még akkor is, ha az X-Men szerencsére mindig kimaradt ezekböl a hülyeségekbõl, de ez még azoknál is értelmetlenebbnek tünik így elsõ olvasásra.

"Addig nem ehetsz, nem ihatsz, nem dughatsz, amíg el nem olvasod!" - Ne már! :D Most fogom majd megrendelni egyben az egész szériát, de ötször éhenhalok mire ideér (a többirõl nem is beszélve). xD
süti beállítások módosítása