Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

X-Men: Az elsők

2011.06.02. 00:40 Rusznyák Csaba

Üzenem mindenkinek, aki azzal mentegeti a csapnivaló Transformerseket, Álomháborúkat és társaikat, hogy „de hát ez csak egy látványfilm, nem kell tőle fasza akcióknál többet várni”: az X-Men prequel cáfolhatatlan bizonyítéka annak, hogy egy hollywoodi nyári szuperprodukció nem csak szemkápráztató és akciódús lehet, de intelligens, drámai, sőt, karakterközpontú is. És mindettől még mindig egy hollywoodi nyári szuperprodukció marad, nem pedig egy bergmani babérokra törő rétegfilm. Ellenben a harmadik résszel és a rozsomákos előzménnyel devolválódott franchise ennek hála visszamutálódott évekkel ezelőtti állapotába, és ismét régi fényében ragyog. Thor ide, Kick-Ass oda, A sötét lovag óta nem láttunk ilyen jó képregényadaptációt.


Noha Vaughn eleve az utóbbi évek egyik legígéretesebb hollywoodi rendezője, eddigi filmjei mindegyikében csavart egy nagyot az adott zsáneren – az X-Men az első munkája, amiben mindent komolyan vesz. Bryan Singer, az X1-2 direktorának felügyelete alatt elviszi a félelmekről, gyűlöletről és paranoiáról szóló franchise-t az 1962-es Amerikába – azaz a paranoia melegágyába. A korszakhangulat és az X-Men ideológiai bázisának összepárosítása telitalálat. Ahogy a Kuba partjaitól nem messze, pattanásig feszült helyzetben farkasszemet néző szovjet és amerikai flotta minden egyes tisztje és matróza elhűlve nézi a köztük, égen-földön-vízen csatázó „istenembereket”, a mutáns és az emberi faj békés együttélését propagáló Xavier reményei pillanatok alatt oldódnak fel az ismeretlentől való zsigeri félelemben és a több száz torkolattűzben.

A film hosszú és izgalmas utat jár be, mire eljut erre az akcióorgiával erősített drámai és emocionális csúcspontra. Ahogy a legelső X-Men, ez is a náci lágerben kezdődik (ami azt illeti, az akkori nyitójelenet teljes újrahasznosításával), ahol Kevin Bacon a Mengele képére gyúrt Sebastian Shaw szerepében borzongatja az ember hátát, és olyan leckét ad a fiatal Eric Lensherrnek, ami egész hátralévő életében haraggal és gyűlölettel fogja hajtani. Felnővén, Eric összeakad a jól szituált környezetben nevelkedett, reménnyel és idealizmussal teli Charles Xavierrel, akivel szinte semmi közös nincs benne – kivéve, hogy mindketten mutánsok, és akárcsak a CIA, mindketten a hidegháborút a saját céljai elérése érdekében forrósító másik mutáns, Shaw nyomában járnak. Hogy megállítsák, elkezdik összegyűjteni a világ „tehetséges fiataljait” (a csapatösszeszedős jelenet jó eséllyel fan favorite lesz).

A forgatókönyv kezdettől fogva éles kontrasztba állítja a két főhőst. Míg gyerekkorukban Charles nyitott szívvel fogadja be az életébe a háza konyháját kiraboló másik mutánst, addig Eric a táborban szenved, és nézi végig anyja halálát. Míg előbbi évekkel később az egyetemen tanulja a genetikát, és igyekszik felkészíteni az emberiséget a mutánsok elterjedésére, és elfogadásukra, addig utóbbi rettenthetetlenül, jéghidegen folytatja a világban bujkáló nácik utáni bosszúhadjáratát. Találkozásuk és barátságuk éppoly sorszerű, mint kapcsolatuk későbbi megromlása. Kettejük nézetei közt két másik mutáns, Charles gyerekkori barátja, az alakváltó Raven, és a CIA fiatal technikai zsenije, Hank ingadozik. Abból, ahogy az írók ennek a négy karakternek a világhoz, az egymáshoz, és az önmagukhoz való viszonyát formálják, és azt mindegyikük esetében logikusan, érzelmekben gazdagon, hibátlanul viszik végig, sok pályatársuk tanulhatna.

Néhány egyéb mellékkarakter (mindkét oldalon) persze menthetetlenül elsikkad, de nem annyira, hogy zavaró legyen, a James Bond-filmekből kölcsönzött főgonosz figurájába pedig, noha meglehetősen egyoldalú a többiekhez képest, Kevin Bacon lehel látható örömmel életet. Persze a show-t így is a két főhőst alakító James McAvoy és Michael Fassbender lopja el – főleg utóbbi, mert neki jutott a hálásabb feladat. Az írók könyörtelenül rángatják a fiatal Magneto figuráját az érzelmi skála szélsőséges pontjain át, és Fassbender mindegyik esetben szinte hipnotikus erővel és energiával remekel. A mellékszereplők közül Jennifer Lawrence emelkedik ki Ravenként, különösen egy Hankkel közös jelenetben, ahol egyetlen pillantása több fájdalomról és csalódásról árulkodik, mint egy egész oldalnyi monológ tenné. És Vaughnnak van is annyi esze, hogy bízik a színészeiben és a képek erejében, és nem érzi szükségesnek, hogy mindent szájba rágjon.

A több mint két órás játékidő, és a mindössze két nagy akciójelenet ellenére (de nyugi: azok olyanok is, nem csak látvány-, de ötletszempontból is) az X-Men lehengerlő tempót diktál. Vaughan nem hagyja lankadni a figyelmet, gyorsan váltogatja a helyszíneket (sokszor a nagyszerűen használt zene változatlansága köti össze őket), határozottan viszi előre a cselekményt, még némi humorra és egy jópofa cameo-ra is jut ideje – ezt a történetet, mindezzel az információmennyiséggel nem sokan tudták volna ennyi idő alatt, ilyen színvonalon hozni. Mire eljutunk a már említett kubai fináléhoz (megjegyzem, a 125 miliós költségvetés minden egyes centje kőkeményen ott van a vásznon, és innen is csókoltatom a Karib 4 névre hallgató sötét és dögunalmas pénznyelőt), minden karakter tökéletesen be van lőve – azaz ténylegesen érdekel minket, mi történik velük, nem csak a tűzijátéknak örülünk. És még csak azzal sem fogom degradálni a maximális értékelést, hogy bocsánatkérően hozzáteszem: „…ebben a pocsék nyári szezonban…” Nem csak azért, mert egy pofás Thor és egy még pofásabb Fast 5 után egyelőre nem is néz ki olyan rosszul ez a szezon, hanem azért is, mert az X-Men bármelyik másikban is kiérdemelte volna az öt csillagot.

148 komment

Címkék: scifi akció filmkritika képregény adaptáció 5csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr1002950441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nép fia 2011.06.02. 23:17:48

15-en voltunk a Mammutban az első vetítésen. Nagyon tetszett a film, bár nem maradéktalanul. Bízom benne, hogy lesz folytatása. X-MEN: Second Class. :-D :-D

nightshift 2011.06.02. 23:59:00

@Wostry Ferenc: Helló! Jóval feljebb írod, hogy valami eredetit szeretnél. Na, akkor merem ajánlani a The Sunset Limited c. filmet, amelynek paraméterei a következők:
Szerző: Cormac McCarthy
Szereplők: Samuel L. Jackson, Tommy Lee Jones
Rendező: Tommy Lee Jones
Helyszín: egy szoba.

Ahogy menő szlengben mondani szokás mostanában: bejövős. Gondolkodós, érzelmi hullámvasút, nem vidám.

Meg most néztem meg az I Saw The Devilt, ami eléggé hentelős. Valahol azt írták róla, hogy ehhez képest az Oldboy Disney-rajzfilm. Igen is meg nem is. Sztem az Oldboy azért összetettebb, de brutálnak brutál ez is.

És ajánlották még a Memories of Murdert is, szintén a dél-koreai filmipar remeke, egy szolid 8,1-es IMDb-s pontszámmal (14 ezer szavazat alapján).

Kicsit régebbiek, de mostanában láttam őket: Hobo With A Shotgun - eldobtam az agyam tőle
Black Dynamite - "I am smiling..." Kegyetlen vicces és érdemtelenül elsikkadt remekmű
Barney's Version - na, ez speciel új és kedves, csak nem szabad elhinni az előzetesnek, hogy vígjáték.

Jó mozizást!

oszi1113 2011.06.03. 00:01:26

ifjú koromban nagy x-men fan voltam, viszont az eddigi feldolgozásokból nagyon hiányoltam azt a borús hangulatot, ami minden egyes füzetre jellemző volt. a filmek, éppúgy mint a pókember frencsíz, csupán a történet vázát, és a szereplőket tartotta meg, a hangulatból, az eredeti gondolatvilágból szinte semmit.
majd megnézzük, azt mondunk eme blockbusterről is valamit.

igloii 2011.06.03. 01:20:05

Sokkal rosszabbra számítottam.
A készítők ügyesen próbáltak mindent a helyükre rakni - amit egy előzményfilmben lehetett. Sok dologra fény derült, bár ez utóbbi hajszálnyit a sztori rovására ment.
Szerintem érdemes mindenkinek megnézni, aztán akinek kedve van a "folytatást" (régi részek).
A rajongók biztosan nem fognak csalódni és szerintem önmagában is megállja a helyét.
Nálam maradtam még mindig nyitott kérdések, de ez nem baj ebben a műfajban :)

Nézzétek meg.

nemecsek ernő áruló 2011.06.03. 07:26:19

@brekkk: náci kommentelő kötelező? Enélkül nem lehet blogot olvasni? Unalmas...

kaamir 2011.06.03. 08:12:42

Nem igazán tetszett. Vannak pozitívumai (színészek, hangvétel), de már megint egy "minden így kezdődött", "miből lesz a cserebogár" történet. Unalmas.
A történet majdnem két órán át egy helyben toporog, különösebb meglepetés vagy váratlan fordulat nincs a filmben. És ehhez még vegyük hozzá a rettenetes minőségű trükköket.
6/10

magyar ember teli szájjal 2011.06.03. 08:20:02

Hát ezt a filmet intelligensnek, drámainak és karakterközpontúnak tekinteni azért enyhe túlzás. Annak viszont örülök hogy végig tudtam ülni túlzott pisilhetnék nélkül.

Rusznyák Csaba 2011.06.03. 08:37:55

@szorokin: ezt én sem tudom, nagyjából egy színvonalra tenném a két Singer filmet és ezt.

Az X3 nyitó flashbackjében is két lábon járt még Xavier...

kaamir 2011.06.03. 08:43:12

@magyar ember teli szájjal: karakterközpontú: na igen. Xavier az egyik jelenetben még bulizós, csajozós egyetemista, a következőben meg olyan, mint egy joviális, bölcs nagyapó - akit mi is motivál? mik a céljai?

Rusznyák Csaba 2011.06.03. 08:54:31

@kaamir: És az, hogy szeret jókat kefélni, hol zárja ki, hogy bölcs legyen, és legyenek (elég jól körülhatárolt) céljai? Amúgy persze, ő a szürkébb a kettő közül, sőt, Mystique figurája is érdekesebb nála.

vmark 2011.06.03. 19:48:30

nekem egy borzalmas csalódás volt, főleg a Thor után. a szereplők jelentős részéről semmit nem tudunk meg, a 2 főhőstől eltekintve nincsenek kidolgozva a karakterek. Külön elszomorított, hogy egy Nigthcrawler szerű hőst is behoztak, miután a harmadik részből egyszerűen kifelejtették. De erről a figuráról is csak annyit tudtunk meg, hogy beszél oroszul.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.04. 09:12:02

@vmark: még nem láttam, ki az a Nightcrawler szerű hős?!

vmark 2011.06.04. 09:42:52

@doggfather: oké, tévedtem. a neve azazel, képességei ugyanazok mint árnyéknak, csak piros!
Az uncanny x-men 428-adik részében jelenik meg először a wikipedia szerint. szerintem az ottani leírás alapján is egy erőltetett figura.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.04. 09:50:00

@vmark: ő Árnyék (Nightcrawler) apja, vszínű azért tették bele, hogy később őt is visszahozhassák a 4ikben, vagy a második elsőkben. ;)

Ez csak személyes tipp.

vmark 2011.06.04. 09:55:02

@doggfather: igen én is olvastam, csak mivel a filmből nem derül ki, gondoltam nem írom ide..

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.04. 09:56:17

@vmark: jah, csak gondoltam megokolom, hogy miért van benne. ;)
Bocsi.

bélszájú 2011.06.04. 13:50:41

Kissé SPOILERES duma következik

jó film volt, abszolút érte a pénzét, de nekem Xavier Magneto barátsága fájóan elnagyolt volt... Magneto azon kívül h kicsinálták az anyját nem sokat fejlődött annak tekintetében hogy később az egész emberiséget gyülölni kezdi, szóval nem igazán árnyalták a karakterét, nem jutott el radikális úton A-ból B-be és még így is ő volt a legjobb, bár ezt már csak a fétis mondatja velem - szóval jó volt az összhatás Marvelhez képest egyenesen zseniális, de nekem perpill a kubai válság se hozta például a Watchmen szintű paranoiát (nem is vártam pesze) és már csak azért sem mert az egész válságot a mutánsok generálták és fejezték be, szóval nem rajtuk kívül álló fenegyétsről van szó - ha a világpolitika csak sunnyogott volna alattomosan a háttébren úgy sokkal inkább kilátástalanabb lett volna a helyzet, így viszont csak egy érdekes háttér marad - szvsz

kaamir 2011.06.04. 16:38:04

@Rusznyák Csaba: Nem zárja ki, de némi karakterfejlődést elvárnák - pláne egy főszereplő esetében.

vilaghalo 2011.06.04. 18:29:25

na ezt is lattam, klassz kis film volt.

kiemelnem:
- Kevin Bacon! tokeletes hozta a hideghaborus klasszik james bondos fogecit. perfekt.
- McAvoy Xavierje szimpatikus, lenduletes. o is perfekt.
- Fassbender. remek retro Bond filmet lehetne vele meg Baconnel csinalni! szimpi arc o is.
- hangulat. baromi jo hatterkent szolgalt a hideghaborus milio, birtam a treningmontazst, a toborzomontazst, Moira fehernemus-beszokos jelenetet...
- Azazel ledobalja az ugynokoket.

nem volt jo:
- Shaw nagy terve fogonosz joszokas szerint hatalmas baromsag volt.
- January Jones. nagyon-nagyon szar szineszno.
- az effektek csak szerintem voltak sokszor kurva rosszak? raketas resz, Beast...
- a vegso csata. valoszinuleg a korabban emlitett cgi miatt, de nem utott akkorat, mint kellett volna.
- a kodnevekkel kapcsolatos resz nagyon ciki volt.
- Magneto ruhaja a vegen. szinten nagyon ciki.

Rusznyák Csaba 2011.06.04. 21:13:41

@kaamir: Az előbb az volt a bajod, hogy elkapkodott a karakterfejlődés, most meg az, hogy nincsen...?

kaamir 2011.06.05. 11:52:10

@Rusznyák Csaba: én sehol nem mondtam olyat, h lenne karakterfejlődés.

Paladdin 2011.06.05. 15:12:32

@SoulMiner:
"Az X-men 3 leszólásán csodálkozom, szerintem az eddigi legjobb X-film volt"

Riszpekt!
Szerintem is az X-Men 3 volt a franchise csúcsa - és egyben a második általam ismert trilógia, amely az alapvetően magas felütésről képes volt monoton növekvő módon javulni - és csak a Wolverine devalválta a sorozatot. Kár beállni a Brett Rattnert fikázók sorába, miközben Bryan Singer bár letette az Eminenssel, a Közönséges bűnözőkkel és az X-Men 1-2-vel egy sikeres karrier alapjait, sikerült a hulladék Superman visszatér-rel diszkreditálnia magát.

Rusznyák Csaba 2011.06.05. 15:37:31

@Paladdin: Ellenben Rattnerrel, aki... soha egyetlen igazán jó filmet sem csinált.

Tiger Woods 2011.06.05. 16:07:57

@vilaghalo: Magneto ruhája MINDIG nagyon ciki!

K.Leslee 2011.06.05. 16:42:24

@Rusznyák Csaba: az igaz:-) bár nekem tetszett a Vörös Sárkány, pedig kliséhalmaz, tudom.

Rusznyák Csaba 2011.06.05. 17:01:01

@K.Leslee: Azzal nekem sincs bajom, az egyetlen "majdnem jó" filmje:)

Paladdin 2011.06.06. 00:27:25

@Rusznyák Csaba:
Vita nem fér hozzá, hogy Brett Ratner (egy 't'-vel) klasszisokkal rosszabb rendező Bryan Singernél. De ez a tény nem lehet szempont a széria állomásainak összehasonlításánál. Mint ahogyan Wolverine az egyik legjobb (fej) karakter a franchise-ban, ettől még a róla szóló film az univerzum vitathatatlan mélypontja.
Szerintem mind a morális mondanivaló, mind a történet és akciók terén übereli a harmadik rész az első kettőt, de természetesen ez szubjektív.

Rusznyák Csaba 2011.06.06. 08:24:55

@Paladdin: Az nem is volt szempont. Sosem az. Egyszerűen a harmadik rész a cipőfűzőjét sem kötheti be az első kettőnek, rendezőktől függetlenül (amúgy Ratner rendezői eszközei sokkal primitívebbek).

Paladdin 2011.06.06. 09:29:21

@Rusznyák Csaba:
Természetesen tiszteletben tartom a véleményhez való jogodat.

Szerintem ugyan az X-Men 3-mal, a Constantine-nal és a Batman Begins-szel nagyjából kimerülnek azok a képregény-adaptációk, amelyek filmként is megállják a helyüket (esetleg Kick-Ass?) - még ha ez @Wostry Ferenc: értelmezésében (jogosan) tűnhet a zsáner enyhe lenézésének, de ezzel a véleményemmel aligha leszek népszerű egy Geek-blogon.

Rusznyák Csaba 2011.06.06. 09:31:39

@Paladdin: pont a Constantine??
Az előző X-Menekről amúgy nemsokára lesznek cikkek, ott majd meg lehet vitatni, mi jó, mi rossz a harmadik részben:)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.06.06. 09:33:09

@Paladdin: én sem istenítem őket, sőt, ahogy írtam, fentebb, elegem van belőlük. épp most hallgattam két hollywoodban élő humorista podcastjét és azon keseregtek röhögve, hogy totálisan lehetetlen eredeti filmeket csinálni manapság hollywoodban, mert csak a brand meg a marketing a lényeg, de olyannyira 100%-ban hogy az minden kreativitást lebénít. többé kevésbé ezért nem is igazi filmek ezek a képregényfilmek.

7thArT 2011.06.06. 10:32:15

Szerintem is jó lett az X-Men 3, egyáltalán nem érzem visszesésnek, sőt, én kifejezetten kedvelem azt a részt, de szerintem a Wolverine kivételével mindegyik megüt egy elég jó színvonalat.

Érdekes, h felhoztad a Constantine-t, mert az egy olyan film, amit nehezen tudok elhelyezni.
Sokmindent lehetne rajta változtatni, de valahogy nekem mégis egyedi és ezért tulajdonképpen simán többször is meg tudnám nézni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 10:40:30

nem egészen világos, hogy mi a baja mindenkinek a Rozsi filmmel?!
Ennél jobbat, úgy, hogy ne legyen korhatáros nem nagyon tudtak volna csinálni, a korhatáros verzióhoz meg gyávák voltak.

7thArT 2011.06.06. 10:46:42

@doggfather: nem, azért annyira nem rossz, csak a többi közül ez maradt meg bennem a legkevésbé.
Ha pontozni kéne az összeset, akkor a legkevesebbet kapná a többihez képest, de nem feltünően kevesebbet, de mondjuk én annyira nem szeretem ezt a pontozásos hozzáállást...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 10:56:00

@szoni_: nem csak te, szinte senki nem szereti. :S

Nem világos, hogy miért nem merték r-esre bevállalni, hisz akiknek tetszett az első film még 2000ből, azok már felnőttek, simán bemehetnek a moziba, Rozsi 40éves karakter.

Ha a másnaposok 2őt is bevállalták, hogy r-es lesz, holott ugye az első rész sikere azt kívánta, hogy minél többen nézzék a másodikat is, akkor én remélem, hogy a Rozsi 2 már "felnőtt film" lesz.

Sok henteléssel, vérrel. :D

7thArT 2011.06.06. 11:19:24

jah, hát igen, ezt a besorolás dolgot sokszor benézik...

Ott van pl. a Babylon A.D., ahol a Fox a minél kisebb korhatárt erőltette, meg többek között mást is állítólag.
Nekem még így is tulajdonképpen tetszett, hogy lényegében a film utolsó harmada ennek esett áldozatául, a keleti posztapokaliptikus helyszín nekem nagyon bejött...Milyen jó kis, emlékezetes film lehetett volna, ha nincsenek ezek a gondok?

Biztosra akartak menni talán a Rozsi filmmel...nem tudom, hogy alakult a bevétel, de szerintem ezzel nagyobbat kockáztattak hosszútávon, mint ha kockáztattak volna a korhatár meg egyéb dolog kérdésében. De aztán ki tudja, mi volt a döntő...

Rusznyák Csaba 2011.06.06. 11:22:30

A Rozsomák film akkor is pocsék lenne, ha folyt volna benne a vér. A karakterek több mint a fele felesleges, a testvérkonfliktus elnagyolt, a történet bárgyú, a motivációk gyermetegek, az akciók a helikopteres-motoros szekvenciát leszámítva szart sem érnek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 11:27:24

@Rusznyák Csaba: az, hogy miért vannak benne annyian, mint az x filmekben én sem értettem.
hogy miért lettet testvérek szintén felesleges.

A helikopteres akció annyira tetszett, hogy nekem az megmentette a filmet. :D

Meg a főcím, az is nagyon ötletes volt.

Deadpoolt, és Gambitet pedig kifejezetten sajnálom, hogy beáldozták erre filmre.

Rusznyák Csaba 2011.06.06. 11:34:07

@doggfather: Ez már apróság, de szépen példázza az egész forgatókönyv ostobaságát: mielőtt "megműtenék", mondja a főhős, hogy szeretné, ha mostantól Rozsomáknak hívnák. Fél perc múlva már ott lóg a nyakában az új dögcédula - mert nyilván van egy nyomóüzem a szomszéd helyiségben.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 11:41:48

@Rusznyák Csaba: hát igen beáldozták a logikát nem egy dologgal kapcsolatban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 17:22:13

Akkor a vélemény, miután megnéztem.

Shaw nem tetszett igazából, mert egy az egyben Mr. Sinister volt, és nem Shaw. Nem volt itt semmi Pokoltűz klub, hacsak Emma nem de őt meg gyorsan kikapcsolják. :S
Félre ne értsetek, jó volt, KB is jól játszott, de a képregény alapján Shaw egyszerűen nem ilyen. Sinister viszont igen.

Rozsi cameo nagyon jó volt. :D

A film igazából az X-Men origins: Magnetó film lett, és nem is baj.

Főleg a vége felé érezhető volt, hogy nagyon össze akarják fésülni az első x filmmel.

Mondjuk a Prof bénulása a másodikba is ráért volna.

Jól hozza a korábbi x filmek hangulatát, sőt vannak olyan részek amik még jobbá is teszik a szériát.

Így hirtelen, majd még írok, ha eszembe jut valami.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.06. 20:35:05

Na akkor rajongók, egy nehezebb kérdés.

Magnetó "rendszáma" rendszerint téma az x filmekben, ebben is tökéletesen kivehető, direkt mutatják.

Jók az emlékeim, hogy a képregényben viszont nem nagyon van benne, nem is nagyon emlékszem olyan történetre, mikor megtudjuk, hogy mennyi a száma.

És a számnak van-e jelentősége??
Tehát tudatosan annyi-e amennyi (ha jól láttam 214782) vagy csak egy random szám?!?!

Remélem valami szakértőnek van válasza. :D

Reterátbúvár 2011.06.07. 01:01:28

@victor vacendak: Az még hagyján, de mi lenne, ha a Marvel kitalálná, hogy az Avengers 2-ben legyen benne a Fantastic Four is (képregényben gyakran megesett)? Mert ugye Chris Evans = Captain America/Human Torch.
Bár ha lesz még FF film, a reboot esélyesebb.

Paladdin 2011.06.07. 11:46:09

@Rusznyák Csabával való – a „minőség megjelenése és végigvonulása az eredeti X-Men trilógia epizódjai mentén” - vitánkat a magam részéről lezártam volna, hiszen az érvek jobbára elhangzottak (már amennyire érvekről beszélhetünk egy ilyen szubjektív műfajban), ráadásul véleménykülönbségünk elsősorban eltérő értékrendre és prioritásokra vezethető vissza, amiken aztán tényleg fölösleges vitatkozni. Csaba valószínűleg az átlagosnál nagyobb áhítattal és tisztelettel viseltetik a képregények és adaptációik iránt, én viszont biztosan túl kicsivel, úgyhogy emiatt sem nyitottam volna újra a témát. Csakhogy időközben volt szerencsém megnézni a filmet…

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy szeretem Csaba filmkritikáit, és évtizedek óta várok arra, hogy egy recenzió ezzel kezdődjön: „Üzenem mindenkinek, aki azzal mentegeti a csapnivaló Transformerseket, Álomháborúkat és társaikat, hogy „de hát ez csak egy látványfilm, nem kell tőle fasza akcióknál többet várni”: az ……… cáfolhatatlan bizonyítéka annak, hogy egy hollywoodi nyári szuperprodukció nem csak szemkápráztató és akciódús lehet, de intelligens, drámai, sőt, karakterközpontú is.” Sajnos azonban szerintem ez a leírás nem az X-Men elsőkről szól. (Képregény-adaptációk tekintetében az első és utolsó film, amiről ezt el lehetett volna mondai, továbbra is a Batman: Kezdődik)

Az X-Men: First Class egyáltalán nem csapnivaló hollywoodi tucat-blockbuster, hanem korrekt, jó kis film. De 5 csillag azoknak a filmeknek jár, amiken alig lehet fogás találni, ez a prequel viszont hemzseg a hibáktól. Szerintem alulról csípi a 4 csillagot, és elsősorban az idei sovány felhozatal miatt képes kiemelkedni.

SPOILER ALERT! Nyilván az alkotók kényszerpályán mozogtak, de kezd unalmassá válni a képességeivel küszködő, önmagát elfogadni képtelen karakterek konstans vívódása. Kevin Bacon minden karizmától mentes egydimenziós főgonosza mellett Xavier-t is sikerült árnyalatoktól mentesre írniuk, pedig a kezdeti szoknyavadász dumái hordoztak magukban humoros-romantikus potenciált. Hank és Raven kapcsolata során nemcsak a szereplők de a nézők is szenvednek. A csinos szereplők levetkőztetése annyira ad hoc és amatőr, hogy az már szinte bájos. Az a jelenet, amikor Shaw-ék sikeresen megostromolva a CIA épületet, lemészárolva több tucat ügynököt, felajánlva a „gólyáknak”, hogy tartsanak velük, hisz aki nem velük van az ellenük van, majd ezután mindössze Angel-lel távoz(ná)nak, az egész franchise mélypontja. De nem dicsérhető meg a forgatókönyv sem a Magneto – Shaw összecsapás lezárásáért, sem pedig Charles sérülésének megmagyarázásáért (miért a sisakra lő a CIA-ügynök?). Végezetül szinte teljesen megalapozatlan a Mystique-Magneto románc, ahogy az is, hogy a lány végül az agresszív csapatot választja barátai és sérült bátyja (?) helyett.

Nem osztom, hogy Vaughn kurva jó akciófilm-rendező lenne. Szerintem az ő ereje a bájos, feszültséget hol oldó, hol fokozó humorban rejlik, amivel a Csillagport és a Kick-Asst is „felfuttatta”. Ezt a skilljét most nem tudta megcsillogtatni. Akcióból meg nem volt annyi a történetben, hogy el tudta volna vinni a hátán a filmet,ami pedig volt, azt is tönkrevágta, hogy az alkotók nem ölhettek meg fontos szereplőket – mint George Lucas legrosszabb pillanataiban – pedig itt bőven lehetett volna be- és kiírni mutánsokat, hogy legalább az összecsapások ne legyenek gagyik.

Rusznyák Csaba 2011.06.07. 12:07:27

@Paladdin: A többivel sem értek egyet, de hogy Mystique románca és döntése nincs megalapozva? A teljes karakterszál a film elejétől kezdve errefelé építkezik.

Rusznyák Csaba 2011.06.07. 12:09:42

Ja, az áhítat elég erős szó a képregényadaptációkhoz való hozzáállásom leírására. Érdekelnek, néha-néha (de messze nem mindig) jobban, mint a legtöbb hollywoodi blockbuster.

Paladdin 2011.06.07. 15:09:22

@Rusznyák Csaba:
Mystique vs Magneto szál:
- Raven szende lány, agresszió nélkül, akit frusztrál a mutációja
- Vidámsága akkor teljesedik ki, amikor felhőtlenül bolondozik a többi 'gólyával'
- Romantikus érdeklődése Hankhez fűzi, amiben Magneto csak akadályozza
- Miután Hankkel konfliktusba került, teljesen érthetetlen és megalapozatlan, hogy Eric ágyába bújik
- Ahogy az is, hogy miután elsőre Eric elzavarja, fél perccel később - kék valójában - már hagyja maradni

Ezek után teljesen indokolatlan és erőltetett, hogy a súlyosan sérült féltestvére, a barátai (és a több romantikus potenciállal kecsegtető Hank) helyett a Charles sérülését explicite okozó Magnetóhoz, valamint azokhoz csatlakozik - Azazel, Vihar - akik lemészárolták a rájuk vigyázó embereket, meg akarták ölni a mutáns barátait.

Ha Számodra ez megalapozás, akkor túl nagylelkű vagy a képregényekkel szemben.

bélszájú 2011.06.07. 15:23:09

nem tudom felvetette-e már valaki - de szerintem nem a legjobb a Sötét lovag óta, a Watchmen simán alázza, oké ott nem sok fantáziát vittek az adaptálásba, biztosra mant Snyder, de akkor is jobb film szvsz

Rusznyák Csaba 2011.06.07. 15:25:24

@Paladdin: Nem, azt kell mondjam, hogy teljesen elsiklottál a lényeg felett. Magneto nem akadályozza Mystique-et semmiben. Magneto az egyetlen, aki megérti őt, és elfogadja olyannak, amilyen. Erre sem Charles nem képes (nem érti meg), sem Hank (nem fogadja el). Miután Hank ragaszkodik a szérum beadásához, ezért húz ahhoz az egyetlen emberhez, akiről akkor már tudja, hogy az "eredeti" formáját preferálja. Ezért is hagyja később maradni - Mystique, Magneto hatására végre megtanulja elfogadni önmagát olyannak, amilyen, és nem akar bujkálni többé. Naná, hogy vele megy.

Paladdin 2011.06.07. 15:51:15

@Rusznyák Csaba: Értem amit mondasz, hiszen ezt próbálta a film is sulykolni (majd pont egy X-Men film hagyná ki az elfogadás toposzát?), de úgy érzem, hogy mindezt szájbarágósan, nyögvenyelősen tette.

Magneto nem elfogadja Mystique-et, hanem leszarja (mint mindenki mást); és a végén nem azért toborozza a mutánsokat, hogy a világtól elvonulva önmaguk lehessenek, hanem hogy csapjanak le, mielőtt az emberiség lecsap.

Az a jelenet, amikor a kizárólak a bosszújára fixált Eric az ágyába bebújt gyereklánynak azt mondja, hogy 'kék valójában a legszebb' a szememben nem drámai fordulat, amely újrarajzolja az erőviszonyokat, hanem nettó hatásvadászat. De elfogadom, hogy más a véleményed.

Rusznyák Csaba 2011.06.07. 17:15:01

@Paladdin: Azért csak eljutottunk a "nincs megalapozva"-tól a "szájbarágósan van megalapozva"-ig:) És ez itt már szubjektív, ezen kár vitázni, szerinted szájbarágós, szerintem kicsit sem, és írói szempontból ez a legügyesebben, legkövetkezetesebben végigvitt szál a filmben.

És de, Magneto elfogadja Mystique-et. Ez nem azt jelenti, hogy szereti, és majd együtt elvonulnak Dél-Amerikába, hogy egy csendes kis ültetvényen gazdálkodjanak, de az tény, hogy elfogadja olyannak, amilyen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.07. 18:04:58

Nah szakértők, akkor azóta utána néztem, és a neten sok helyen fenn van, hogy ez Magnetó tetkója, már csak két kérdésem van.

(feljebb írtam, kérdeztem, azt folytatom)

1. Tudja e valaki, hogy melyik képregényben tudtuk meg a számot?

2. illetve valami belső infó, hogy miért ez lett a száma vajon?!

tudatos, vagy csak úgy jött??

Rusznyák Csaba 2011.06.07. 19:23:10

Fogalmam sincs, és őszintén szólva soha fel sem merültek bennem ezek a kérdések, de kis guglizással az jött ki, hogy az Uncanny 161. számában láthattuk először (az egyik forrás szerint utoljára is) Magneto sorszámát egy flashbackben, ami az ő és Xavier első találkozását mesélte el.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.07. 22:05:42

@Rusznyák Csaba: közben nekem is meglett, de köszi!

én sem foglalkoztam volna vele, ha nem minden filmben mutatnák legalább egyszer, ebből gondoltam, hogy valami különleges jelentősége kell, hogy legyen, és arra még nem jöttem rá.

mesko 2011.06.11. 13:53:39

mindenesetre ez a film szuper, olyan mintha most látnék csak X Men filmet, teljesen elmossa nekem a többit..egyelőre..legalábbis egy ideig, mert várom Magneto-t, az ő külön filmje következik:)), remélem majd mindegyik mutáns kap egy külön filmet..ezt én komolyan akarom.
Batman után az X-eket kedvelem..
szerintem nagyon jó a rendezés, de rossz a forgatókönyv..zavart mindig, hogy a Dr.Mengelés jelenetek olyan gyorsan szakadnak meg, tehát amikor Magneto rátalál, s újra elszalassza ENNYI, akkor jön az a szitakötős csaj, csak úgy oda sétál ENNYI, mi ez?..kell oda még valami, egy kis rebdesés, egy kis tünődés, egy kis csábítás, egy kis pillantás, egy kis harc, ez-az..száraz volt ez!..és még sok jelenetet feltudnék sorolni ahol istenmáriásan elbaszták az írók, de annyira jó a rendezés, és annyira tetszett a film, hogy ezzel most hadd ne foglalkozzunk:)
Kevin Bacon, pedig nem ma kezdi, tehát én még csak megsem kérdőjelezem, hogy ő mire képes..akkor lepődnék meg, ha nem lett volna jó..ezért is zavar, hogy az ő jeleneteinél van a legtöbb hiba, ja, az a csaj, az a gyémántos, huzzon amilyen gyorsan csak tud valahová, nem is érdekel a neve..mert büdös gyenge volt, s itt nem a kinézetére gondoltam..

vargatom 2011.06.12. 12:51:12

@Reterátbúvár:
A Fantastic Four jogok a Foxnál vannak, ha jól tudom, és a Marvel ezért gondolom nem szerepeltetheti őket a saját filmjeiben. Ugyanez a helyzet a Pókemberrel, ami meg a Sony tulajdonában van egyenlőre.
Mivel a jogok asszem pár éven belül visszaszállnának, ha a Fox nem csinálna újabb filmet, éppen ezért most gőzerővel dolgoznak egy reboot előkészítésén, új szereplőkkel. Ez megint nemtom hány éves hosszabbítás, és így a karakterek valószínűleg továbbra sem bukkanhatnak fel a Marvel stúdió filmjeiben.

De sztem jobb is így, én már azt se igazán tudom elképzelni hogy még egy Joss Whedon is hogyan fog egy ekkora szereplőgárdát kezelni, ilyen rövid játékidő és relatíve alacsony költségvetés mellett.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.12. 20:38:54

@mesko: ez után a film után nem hiszem, hogy lesz még külön Magnetó film, hisz már elmesélték a történetét az elsőkben, nem?!

mesko 2011.06.13. 08:30:40

@doggfather: pedig hidd el:))

ez a film a Prof X-é, mmint Charles Xavier-é, csak senki nem tehet róla, hogy ezek a mutánsok ilyen sokan vannak(hála a jóégnek!):)..bár mindenki kapna egy filmet, mert megérdemlik, néha annyira bánom, hogy nem olvastam a képregényt, mert nagyon komplex, úgy mint karakterek szempontjából, és úgyis mint ahogy 1000+1000 mondanivalót pendít meg..pl. a fizikai külsőtől egész a társadalmi témákig, stb..tehát nagyon tartalmas egy anyag.
ha figyelted Xavier, vagy 100x is bemutatkozik a filmben, amikor már 4-dikszer teszi, valaki be is ordította, hogy "TUDJUK":D..édes ez a McAvoy, tökéletesen hozza, azt a finom-úriembert, s tényleg nagyon emberi, meg idealista, meg minden..és ezzel sikerül megmentenie valamenyire Xávier unalmas figuráját, mert egyezük meg, hogy Magneto lesz mindig a karizmatikusabb, na ezért homályosította el az X Prof személyiségét..ezért TŰNIK mintha az ő filmje volna:), sőt ha már úgy vesszük, akár X Men: Sebastian Shaw is lehetett volna:)

tehát sokan vannak, épp ezért Waughn egy szuper mesélő, ki olyan jól összehegesztette az írók elképzeléseit, mert lehet végig érezni a filmen, hogy ez nem egy embernek az írás stílusa, hanem mindenki írt ezt-azt, ahogy esett úgy suppant alapon, majd jött ez a szuper rendező, s úgy rendezte ezeket a darabkákat, hogy valamit mi is értsünk belőlle, meg minél izgalmasabb legyen, de annélkül, hogy a szádba rágná, mint valami oligofrén hülyegyereknek..s ezt nagyon értékelem!

Rusznyák Csaba 2011.06.13. 10:49:49

@mesko: Pedig ne higgye el:) Már jóval a First Class előtt megmondták, hogy eléggé hátul áll a Magneto film a prioritási listán, amikor meg emez biztossá vált, lényegében kiváltotta amazt.

mesko 2011.06.13. 11:12:11

@Rusznyák Csaba: fogadunk?..csak mert most mérték fel, hogy milyen lehetőségek vannak, a Magneto-s verzióban, most csekkolták..ez sajnos így működik manapság:)
ez a First Class, csak útat nyított, vagyis inkább ablakokat a következő X-szériáknak, s a Magneto-s lesz a legmenőbb, mert ő a legkarizmatikusabb, mindenki őt várja:))
az a film lesz, amit a nép vár..s a népnek mostantól Magneto kell!, belénk égett!, mint Magneto számjai a saját DNS-ében(mert ezek a számok lényege, ez őt egy életre meghatározza, ő már nem az a Magneto aki talán más emberi körülmények között lehetett volna, mint pl. Xavier)
na, akkor fogadunk?

Rusznyák Csaba 2011.06.13. 11:29:01

@mesko: A First Classt tervezték trilógiának, tehát ott folytatódik majd M. története - de még ez a film sem arat úgy a pénztáraknál, mint várták.

Mibe akarsz fogadni?:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.13. 15:14:39

jajnemakartam én ilyen illegál fogadóirodát nyitni, csak nem tartom vszínűnek, hogy ennyi x film után, és Magnetó majd mindbe benne volt, még kap egy külön filmet ő is.

Tekintetbe véve, hogy SZERINTEM, ez volt az ő filmje, róla szólt ez nem másról.

mesko 2011.06.13. 16:10:56

@Rusznyák Csaba: rendben van amit írsz, de azt mondták, hogy ez a film a Xavieré és ezt követi majd a Magnetoé, természetesen mindig MINDENKI ott lesz, de majd inkább a Magneto és a bandája akcióján lesz a hangsúly..nem így van?
nem hátrálok meg, és elkezdtem gondolkodni, hogy mibe is fogadjak:))

@doggfather: szerintem meg inkább Xavierről, mert megtudjuk, hogy miért olyan idealista, az ő segítségével gyűlnek össze a mutánsok, megtudjuk miért bénul le, ő viseli el maga mellett Mistique-t, már gyakorlatilag olyan professzoros munkát végez, stb...tehát világos, hogy mit fog művelni ezután.
mig Magnetoról csak annyit tudunk meg, hogy ő miért Magneto de, hogy milyen akciói lesznek majd ténylegesen azokról még nem tudunk..ugyamúgy nem zavar, ha tényleg ez a film volt a Magnetoé, mert hidd el idáig kisértett az a jelenet amivel kezdődik a legelső X-men, az amikor elhajlítja egy kisfiú a vaskaput..na, onnan kezdeni ezt a filmet az szuper volt!
én továbbra is tartom, hogy Magneto akcióit csak ezútán fogjuk látni, ez csak amolyan "hogyan is váltam azzá aki vagyok" rész volt, mint pl. a Beast-é is.

Rusznyák Csaba 2011.06.13. 19:41:35

@mesko: "azt mondták, hogy ez a film a Xavieré és ezt követi majd a Magnetoé"
Hol mondták? De egyébként ebből is csak az jön le, hogy az X-Men: First Class 2 inkább Magnetóra koncentrál majd, nem az, hogy lesz külön Magnato film. Azt meg nem érdemes szétválasztani, hogy most Xavierről vagy róla szólt a film - egyértelműen mindkettejükről.

mesko 2011.06.13. 22:39:59

@Rusznyák Csaba: igen, igen..Magnetóra koncentrál, erről beszélgetek:)..nem arról, hogy MAGNETO lesz a címe:)

jajj, nem a címre értettem..hanem maga a film sztorijára, hát akkor nem jól értettetek.
mert azt én logikusnak találtam, hogy a First Class alatt, Xavier volt kibontva, és azzal fejeződik be, hogy ő X Prof, tehát simán járhatja a saját útját(megkapta a hívatását/feladatát/őnmagát), mig vele ellentétben Magneto, csak most "váltott" a film végén, tehát most kezdődik neki a "tánc":)
hogy hol hallottam?, asszem még amikor a projekt volt..mindenesetre ezt már évek óta így tudom:), hogy sorozat lesz, amiből az első film Xavierhez kötődik, viszont a másodikot Magneto kapja..ennyi.
akkoriban sem volt arról szó, hogy az ők nevük lesz a film címe, csak annyi, hogy róluk fog szólni:)

Rusznyák Csaba 2011.06.13. 22:48:27

@mesko:
"várom Magneto-t, az ő külön filmje következik"
Vagy te fogalmaztál félreérthetően:)
Xavier és Magneto ugyanúgy voltak kibontva, és ugyanott tartanak: sziklaszilárd az elhatározásuk, és összeszedték a maguk csapatát.

mesko 2011.06.13. 22:59:17

@Rusznyák Csaba: pedig, így tudtam, hogy Magneto külön filmje jön..csak írtam, hogy őt várom..most is így írnám:)
szerintem, nem egyformán vannak kibontva, Magneto még sokmindent elfojtott magában, amit most még nem mutatott meg..ebben biztos vagyok..hisz most sem nagyon tudta kiadni azt ami magában van, ez 1 dolog, de például hidd el Xaviert is meglepte a végén..tehát honnan gondolod, hogy benne még nincs rejtett dolog(mmint Magnetoban):)

Rusznyák Csaba 2011.06.13. 23:03:15

Szerintem mindent megmutatott - konkrét jelenetek épültek arra, hogy mi rejlik benne.

mesko 2011.06.13. 23:08:32

@Rusznyák Csaba: szerintem, még van benne ez-az, amit nem láttunk:)

tudod mit?..várjuk meg a filmet, mert gondolom, most már gyorsak lesznek, nem fognak 3 éveket várni, mint régebb.
s akkor még beszélünk jó?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.06.14. 07:35:31

@mesko: mmiért lennének gyorsabbak?!
Az eddigi x filmek is sikeresek voltak, és mindig vártak a következővel.

mesko 2011.06.14. 10:00:49

a többi X-Men film,ha jól tudom három évente jött, kivéve ezt, ennek már két év is elég volt, innen dedukáltam, hogy talán felgyorsultak..de ezt csak én gondoltam.

7thArT 2011.06.14. 11:39:32

nekem tetszett benne January Jones.
angyal nem volt annyira jó sztem, különben is miért angyal? inkább szitakötő...

chuck-d 2011.07.30. 23:11:25

a minőségi eltérések és a kritikai fogadtatás ellenére kiadás és bevétel tekintetében eléggé kéz a kézben járnak:
boxofficemojo.com/movies/?id=wolverine.htm
boxofficemojo.com/movies/?id=xmenfirstclass.htm

brekkk 2011.08.15. 03:50:03

@Gerzsonka: örülök, hogy az újlipótban is van net...

nemecsek ernő áruló 2011.08.15. 06:27:27

@brekkk: Két és fél hónap alatt csak ennyit sikerült kitalálni? Bravo!

K.Leslee 2011.08.18. 16:59:02

Fassbender és McAvoy nagyon jók voltak, mint mindig. Viszont helyenként kissé erőltetett volt a film, főleg drámaiság terén(anya és fia gyertyafénynél, meg az antenna megfordítása; remember the point between rage and serenity). Lehet, hogy csak nekem tűnt annak. A másik problémám, hogy minden akciójelenet rövid volt,csak bevillantották őket, pedig nagyon hatásos lett volna jól koreografált, hosszú jelenetekkel. Annyi kihasználatlan lehetőség van ebben a filmben, hogy az bosszantó. January Jones meg egy 0.

Rusznyák Csaba 2011.08.18. 17:03:10

"az antenna megfordítása"

Az az év egyik legjobb jelenete.

K.Leslee 2011.08.18. 17:38:14

@Rusznyák Csaba: Nem is húzom le a filmet, mert tetszett, az antennás jelenet is nagyon jó, csak nekem sok volt hozzá az a monológ. Mondjuk nem magyarul néztem.

Mushi 2011.09.09. 20:21:52

mesko mellei hatalmasak lehetnek, mert a személyisége elviselhetetlen...

Mushi 2011.09.09. 21:54:09

@Maya--: az "idegesítő" megfelelőbb, de az is lehet, hogy csak a mondatszerkesztési képességed az, ami magával hozza szükségképpen, hogy egy nagyon idegesítő hangot képzelek a betűk mögé.

Maya-- 2011.09.10. 06:30:13

@Mushi: nincs semmi mondatszerkesztési képességem:(..a hangot amit képzelsz a betűk mögé, nem tudom milyen lehet.., ugyamúgy engem nem zavarnak ezek, nem ebből élek:)

Beyonder 2012.01.02. 22:19:44

Korrekt volt, de nem 5 csillag.

@victor vacendak: "Az meg külön gáz, hogy egy dög ronda (de fiatalabb) nőre cserélték Mistique-et"

Buzi-e vagy? Vagy csak vak?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.01.03. 10:42:26

@Beyonder: azért a trilógia Relytéje jobban néz ki be kell ismerni, nem?

Beyonder 2012.01.03. 11:19:59

@doggfather: Rebecca Romjin egy szupermodell, Jennifer Lawrence meg inkább egy girl next door típus, ízlés kérdése, hogy kinek melyik jön be. Utóbbi viszont színésznek sem rossz, ami egy filmben azért nem hátrány, úgyhogy én rá szavazok.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.01.03. 11:22:51

@Beyonder: a képregényben inkább modell alkat semmint szomszéd lány!
(igaz ott mindenki modell alkat...)

chuck-d 2012.01.03. 16:05:36

@Beyonder: ízlésekről vitatkozni mindig menő, főleg nők esetén. lényegében dizájn ügyben úgy elbaszták a karaktert a képregényeshez képest, hogy azt tényleg csak egy szupermodell képes kompenzálni, de ezzel az új kiscsajjal tényleg ergya lett. rajtam persze még szarabbul nézne ki ez a kék szar, de nekem farkam is van, szóval esetleg az Avatar elbaszott paródiájába mehetnék vele.

victor vacendak 2012.01.03. 17:11:36

@Beyonder: én nem mennék el a buzizás irányába, de azért kell némi hóvakság, hogy a nagyseggű, melletlen, tanya arcú jennifer lawrence-re azt írja valaki, hogy jobb nő, mint az egykori szupermodell romijn, aki szülés után is vékony, izmos, mondhatni tökéletes testű. nem is beszélve a gyönyörű arcáról. az, hogy melyik jobb szníésznő...vicces téma, mert ez a szerep nem kíván színészkedést. buék

Maya-- 2012.01.03. 17:39:50

Jennifer-rel tartok mert az nap született fix mint én, és nem is nagyseggű :P, mig Romijn azért '72-es , van különbség na...számolja ki mindenki:)..amúgy nem érdekel a nőknél, hogy ki a jobb..én csak magammal vagyok hajlandó foglalkozni.

@chuck-d: de az Avatarban a kékmajmoknak a farkuk hátul volt, s jó hosszú volt :D

chuck-d 2012.01.03. 17:59:25

@victor vacendak: szerintem senki nem írta, hogy jobb nő, hanem hogy a filmbe inkább a kicsit kevésbé modell, de inkább színésznő kell. és ez a tanyaarcú dolog az igazán vicces, mennék én akkor falura:
aliprivitera.files.wordpress.com/2011/02/jennifer-lawrence-oscars.jpg
csak vissza kellett volna menni külsőben a képregényhez, ennyi változtatás simán belefért volna:
images.wikia.com/marveldatabase/images/2/26/Mystique_Vol_1_14_Textless.jpg

@Maya--: ja, ezzel a hátul dologgal tényleg gond lenne, de elbaszott paródiáról beszélek. amúgy ez itt ilyen férfi téma, ha érted mire gondolok.

Maya-- 2012.01.03. 18:22:08

@chuck-d: milyen jó, hogy betetted a képregényből, mert tényleg fogalmam sem volt, hogy eredetileg milyen is Mystique.

értettem, hogy férfi téma..sakkormivan? :))

Maya-- 2012.01.03. 20:01:29

@chuck-d: te..de jó ötletet adtál, én az idén Mystique leszek a karneválon, de az az eredeti, tudom is kivel csináltatom meg a cuccot, csak jól süljön el, nehogy elbasszuk s Avataros legyen :P

Beyonder 2012.01.03. 22:02:56

@victor vacendak: Nem mondtam, hogy Lawrence "jobb nő", mint RR, de azt se, hogy "dög ronda". És nem csak nekem jön be:

"One of People magazine's Most Beautiful People in the World 2011."
"Voted No. 10 on the 2011 Maxim list "Hot 100" women."

És képzeld, mellei is vannak. :D

www.tvshark.net/imgs/c1/jennifer_lawrence_bikini_esq3_lg.jpg

victor vacendak 2012.01.03. 23:54:52

Valaki írta, hogy ízlésről vitátkozni nem nagyon érdemes. Ha egy nőnek szép széles, péklapátkonform arca vagyon, mint Lawrence-nek, azt én nyugodt lelkiismerettel hívom tanyának. Szépítheted, ha akarod.
Itt filmről van szó, nem képregényről. Az első filmekben volt egy karakter, aki akkor már 100 körül járt. A first classben, mikor a többiek már felnőttként szerepeltek, ugyan az a karakter lehetett vagy 60. Ezért aztán kellett-e egy alkatban, fizimiskában más nőt belenyomni a filmbe? Nem.

victor vacendak 2012.01.03. 23:59:48

@Beyonder: hú vazze, mert egy idióta divatlistán a 10. Minden évben a legmenőbb "divatcikk"-eket rangsorolják, jövőre el lesz felejtve.
Könyörgom, volt, hogy egy ilyen listán Kim Kardashian az élen végzett! Aki aztán tényleg a legundorítóbb "nő" a világon. Így idézőjelben, mert nem is biztos, hogy az. Inkább kentaur.

Szerintem hagyjuk. Te, 12 évesen, egy korban hozzád közelebb álló nőre voksolsz, ennyi. :-)

Edgar 2012.01.04. 00:06:12

Lehet, hogy perverz vagyok, de Romijn kékasszonyként is dorongmocorgatóan vonzó volt. Ez Lawrence-ről nem mondható el, úgyhogy én a régire voksolok, hol a szavazógép?

Beyonder 2012.01.04. 00:58:41

@victor vacendak: Ha azt írod, hogy Lawrence szerinted nem elég jó nő a szerephez, le se szarom a kommented, de neked muszáj volt nagyot mondani. Irigyelni tudlak csak, hogy a te világodban így néz ki egy dög ronda nő.

Hogy alkatilag más, mint RR? Igen. És? RR olyan óriási hatást tett a filmes X-Men univerzumra, hogy találni kellett volna mindenáron egy hasonmást, zárójelbe téve minden egyéb szempontot, úgy mint színészi tehetség, életkor? Gondolom feltűnt, hogy ebben a filmben Rejtély nem csinos, mozgó díszlet volt csak, mint a trilógiában, hanem fontos, jellemfejlődésen áteső karakter. A Transformersnél elmegy, hogy egy fehérnemű modellt castingolnak be, de ezt a filmet nem Bay rendezte. Ő biztos tudott volna találni egy kellően keskeny arcú (wtf?)eye candy-t a szerepre.

Chavez 2012.01.04. 01:01:32

A legjobb lenne itthonra egy ilyen kékasszony, és akkor úgyis azzá változna, akivé csak akarom. Nekem meg úgyis mindkét csaj bejött, meg is volt már mindegyik. :p Legalábbis fejben.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.01.04. 09:02:07

Ahhoz képest, hogy 15 hsszel korábban kimondásra került a tény, miszerint ízlésről vitázni nem menő, még egész jól elhúztátok. :D
süti beállítások módosítása