Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

The Walking Dead 1x04 - Vatos

2010.11.26. 09:00 Freevo

A The Walking Dead negyedik része egyben a legjobb is volt a pilot óta. Aggodalmakkal telve álltam hozzá, hiszen az írója az a Robert Kirkman, aki a képregény párbeszédeit előszeretettel fogalmazza dagályosan és szájbarágósan, és inkább mond, mint mutat. Ehhez képest az eddigi legkevésbé didaktikus epizódot szállította, nagyon is hatékonyan alkalmazva „a kevesebb néha több” elvét, amelyet Darabont olyan mesterien mutatott be a premierben.

A cold open megkapó felvételeihez Amy és Andrea üresnek induló párbeszéde társul, amely gördülékenyen hajlik át abba a meghittségbe, amely ebben az epizódban a tábort belengi. Még a megszállottan ásó Jim okozta konfliktus sem teremt különösebb feszültséget, épp csak annyira baljóslatú, hogy ne érezzük túl békésnek a látottakat.

Ezzel kontrasztban a városbeli események nem is lehetnének vészterhesebbek. A fordulatokban, revelációkban gazdag cselekmény közepette sem sikkadnak el a karakterek, különösen Darylt sikerült Kirkmannek jól megfognia. Ahogy az várható volt, a nyilazós redneck az agressziója ellenére józan és ésszerű tud lenni, a mérlege a hasznosság javára billen. Gyakori archetípus a sorozatokban a rebellis, de azonosulható (gyakran közönségkedvenc) szereplő, amit eddig Daryllel szerencsére sikerült elkerülni. Ő nem az a pozitív karakter, aki pusztán az inkonvencionális módszereivel szerez magának ellenségeket, hanem ténylegesen más elvek vezérlik, mint a főhősöket.

Az epizód alapjául szolgáló történet unalomig ismert: a szereplők az erkölcs nevében irracionálisan nagy kockázatot vállalnak, bízva abban, hogy megőrizhetik a lelkiismeretük. Még a sok szempontból újítónak tartott Battlestar Galactica is megcsinált egy epizódot, amelyben egyetlen ember megmentéséért sokakat veszélybe sodortak (You Can’t Go Home Again), ám a The Walking Dead szembement a kiszámítható befejezéssel. A mentőakció nem járt sikerrel, és a hősködés is a lehető legrosszabb következményekkel zárult. A tábor őrizetlenül hagyása katasztrófához vezetett, amire Shane figyelmeztette is őket, és ez teljesen átrendezheti a karakterek eddigi erőviszonyait.

Rick morális fölénye innentől kezdve elértéktelenedett, Shane gyakorlatiassága vitathatatlanul győzedelmeskedett fölötte. A két karakter közti potenciális konfliktuslehetőségre (Lorira) újabb réteget helyez ez a szembenállás, ami messzemenőkig érdekfeszítőbbé teszi a kettejük kapcsolatát. Mindkét karakter más irányba indult el, mint ahogyan a képregényben ismertük meg őket, ám az, ahogyan erre a pontra eljutottak, sokkal természetesebbnek, kézenfekvőbbnek hat.

Ugyanez már kevésbé mondható el a Vatosszal való összetűzés feloldásáról. A városban szerveződött latinó közösség teljesen eredeti ötlet a sorozatkészítőktől, és a hasonlók közül ennek a funkciója a leginkább egyértelmű. Remek húzás volt túlélőket helyezni a városba, és a történetbe is sikerült szervesen, mégis váratlanul beilleszteni őket.

Sajnos a Vatos és Rickék konfliktusának kiéleződése döcögősre sikerült. A feszültség nem volt érezhető a túsztárgyalásos jelenetekben, és a válogatott, badass beszólások zápora is több volt a kelleténél. Az ezt követő fordulat Mama Felipe megjelenésétől kezdve nem akart működni. A Vatosról kiderült, hogy valójában békepárti kisunokák, akik az idős hozzátartozóikat védik a lepukkant otthonban, de az emocionális hatása elmaradt ennek a felismerésnek. Ennek ellenére a jelenet tanulsága miatt megbocsáthatónak tartom a kivitelezésbeli hibákat, hiszen megmutatta, hogy nem lehetetlen embernek maradni a világ végén sem. A Vatos vezetője, Guillermo beszámolója arról, hogy milyen lehetetlen, mégis fontos célok tartják az embereiben a lelket, egészen felemelő volt.

Az epizód végére visszatértünk a képregény által kitaposott ösvényhez. A tábort ért zombitámadás teljesen más kontextusba került, ugyanakkor a cselekménybe sikerült effektíven és szervesen beépíteni. Dicséret jár Johan Renck rendezőnek, aki a kaotikus állapotokat és a szörnyűségeket elképesztően életszerűen tudta bemutatni. Laurie Holden kiemelkedő alakítást nyújtott, szívszaggató volt látni a haldokló húga teste fölötti agóniáját.

 

 

További észrevételek:

  • Egy Merle-mértékű tökösséggel nem biztos, hogy vitatkoznék, de lehet, hogy elég lett volna eltörni a hüvelykujjamat, ha ki akarom húzni a kezem a bilincsből.
  • A városbeli, állkapcsától megfosztott zombilánynál durvábbat televízióban valószínűleg még nem mutattak.
  • Greg Nicotero még mindig nem bízik a statisztáiban, ismét magát maszkírozta el, hogy beugorjon megharapni Amyt. Ettől még egy kicsit sántított a jelenet, az Amyt játszó Emma Bell lassabban már nem is próbálhatott volna menekülni a támadója elől.

77 komment

Címkék: 4csillagos tévékritika zombie

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr152473945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doktor.dikhed 2010.11.26. 10:19:31

Hehh, nekem ez a rész volt a mélypont. Lassan már zsúfoltnak tűnik Atlanta. Semmi nyoma a képregényt átitató reménytelenségnek és a magánynak. A filmsorozat egy jó hangulatú kempingezés gyakorlatilag.

Az öregek otthona nevetséges. Az is,a hogy felvezetik a keménykedő gengsztereket, akikről kiderül, hogy öregekre vigyázó jótét lelkek. Nyilván, a katasztrófa után piszok könnyű életben maradni, egyszerű kajához jutni is, hogy mindenki ilyen jól táplált és még az öregek ápolgatására is van idejük. Vicc az egész.

Shane gyakorlatilag a képregénybeli Rick szerepét játssza. Rick a szokásos sorozatos, félelmetesen jófej híró.

A végén visszatérnek a gyökerekhez, de kezdem azt hinni, hogy csak azért, hogy a képregényt kedvelők is tovább nézzék a cuccot. A képregényhez képest eddig Disney mesefilm az egész.

Hegyi 2010.11.26. 10:33:52

Szerintem is gyenge rész volt.
A rossz fiúkról kiderül, hogy jó fiúk. Hát ez nagyon jól működött.
De a mélypont a film vége, most már emlékszem mit álmodtam rész.
A battlestar galactica pedig amilyen jól indult olyan béna lett az a második szezonra. A végére már gyakorlatilag arról szólt, hogy valamelyik szereplőnek látványosan össze kell omlani és ehhez valami mondvacsinált okot kell találni.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.11.26. 10:41:02

nekem az eddigi kedvenc részem! a legjobban mesélt,a legtöbb szíve ennek volt!

_Henrik_ 2010.11.26. 10:59:59

Egyetértek. Az eddigi legjobb rész, mintegy lezárja az első négyet.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.11.26. 11:36:27

A hüvelykujj-töréssel az a probléma, hogy elvileg igaz, de gyakorlatban nem: ui. ha el is töröd a hüvelykujjad, attól még húzó mozdulattal kell a bilincsből a kezed kirángatni, és az -ügyesen- úgy van kitalálva, hogy ilyen racsniszerűen, egyre jobban rászorul a csuklódra, éppen a (hadd ne mondjam a pontos orvosi latin elnevezéseke) csuklócsont felett, hogy mindenképpen vágni kell: vagy csukóból vagy csak a hüvelyket, de azt tőből, de vágni kell.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.11.26. 11:36:59

@efes: Illetve, porrá is lehet zúzni a fűrész nyelével a kezünket, de az sem jobb megoldás asszem a fűrészelésnél...:))))

Hegyi 2010.11.26. 13:05:43

egyébként az csavar amihez hozzá bilincselte nem túl vastag, szóval ha a bilincs túl kemény is azért azt a csavart megtudta volna legalább annyira gyengíteni, hogy kiszabaduljon, vagy a pántot amibe bele ment. De ez csak kötöszködés.

Gaines · http://delta.blog.hu 2010.11.26. 13:07:16

Egyetértek Freevóval, a pilot óta a legjobb rész, nekem legalábbis visszahozta a hitem a sorozatba a nagyon harmatos 2-3. részek után.

A Vatos-szál feloldása... hát igen, hatalmas supsension of disbelief kell hozzá, és még így is giccses és valószínűtlen a kivitelezése - Guillermo ráadásul szörnyen túljátszott -, ám funkciója miatt, amit a bejegyzés is kiemel, végül elfogadtam. Az egész rész arról szól, hogy az emberek együtt is tudnak működni (kellett is ez az elhamarkodottan korán sulykolni kezdett "az ember a legnagyobb ellenség" tanulságot ellensúlyozandó), békésen, értelmesen rendezni konfliktusaikat, felülkerekedni a viszályokon, az őrületen, nem pusztítják el magukat a zombik előtt. És mégis, hiába minden igyekezet, a külső erők ellen így is tehetetlenek.

Külön le a kalappal a cold open előtt: egy látszólag jelentéktelen jelenet, ami nagyon sok mindent teljesít egyszerre. Felvezeti a befejezést, múltat, egyéniséget, karaktert ad két szereplőnek, reflektál az apokalipszis hatásaira (szülők elvesztése). Remek expozíció szájbarágás nélkül.

Edgar 2010.11.26. 13:30:19

Ezt a gagyi misztikus Losztos jajmitálmodtam hülyeséget kihagyhatták volna.

AntiChrist™ 2010.11.26. 13:47:36

Én is azon a véleményen vagyok, hogy ez a rész volt a mélypont. A Vatos-konfliktus feloldása olyan szinten hiteltelen és nyálas volt, hogy majdnem elment a kedvem a folytatástól. Plusz iszonyúan szájbarágósra sikerült a "mondanivaló"...
"Most már emlékszem mit álmodtam" - hát ez tényleg az egész eddigi négy epizód mélypontja volt.

Még szerencse, hogy voltak jó jelenetek, plusz egy igazán jó karakter: Daryl - Norman Reedus kitűnő alakításában.
Rick bácsi pedig (eddig) valóban csak egy a sok átlaghero közül.

Merle-t szépen eltüntették: remélem, hogy a hátralévő két epizódban ismét felbukkan, és lesz valami jelentősebb szerepe.
Remélem továbbá, hogy a két záró részben kicsit visszatornásszák a minőséget.
Az rendben van, hogy a pilot szintjét nemigen lehet tartani, de a zseniális első résztől eljutni az éppen csak nézhetőig...

Ez persze csak az én szubjektív véleményem :)
Az első évadot mindenesetre végigkövetem: reménykedek egy jó befejezésben.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.11.26. 14:02:00

Nekem tetszett a rész.
Ami érdekes volt, egy zombinak nem volt alsó állkapcsa, sőt mintha torka se lett volna, az hogy harap?!
Nő volt, az irodában, mikor Merle-t keresték...

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.11.26. 14:41:55

@doggfather: A felső maradék fogsorát áldozatába mélyesztve, fejének oldalirányú, ide-oda történő mozgatásával tud az ilyen zombi vérhez és húshoz jutni, amit aztán valahogy felnyalint, mint cica a tejcsit.

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.11.26. 14:42:50

@efes: Bár torok nélkül elég nehéz így is. Felszívódik a cucc a felső szájpadlásán...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.11.26. 14:42:58

@efes: Aha, köszi.
Nem vagyok nagy zombi szakértő, és élőhúsevő sem... :D:D

godot1 2010.11.26. 14:44:50

Kevésbé a konkrét epizódhoz kapcsolódik:
A sorozat zombiapokalipszisa számomra az egyik legoptimistább és derűsebb zombiapokapokalipszis, amit az utóbbi időszakban vászonra vetettek (ez nem feltétlenül negatívum). Rick mester alig néhány napja (max hete) ébredt fel, és máris ~50 túlélővel találkozott, és ezek közül egyik sem volt a túlélés és a gyakorlatiasság mestere. (a kempingező családok vagy a latínók...)
Remélem, ha tényleg beüt a zombiinvázió, akkor is ilyen okos leszek, de most a tiszta és nyugis irodámból elég bagatell dolognak tűnik a túlélés néhány gyorsan megtanulható szabály betartásával. A zombik egyetlen fegyvere a meglepetés, de ha ez elmúlt (és mostanra elmúlt), igazából producerbácsi szagú a válasz a kérdésre, hogy miért lepődik meg mindenki egy hangos aggregátorral, tűzzel, vihogással spékelt és őr nélkül hagyott táborban a zombik kíváncsiskodásán. (ez nem Rick sara, simán az ottlakók épeszét kérdőjelezi meg) Őszintén szólva a 3.dik rész megnézése után párommal egymás szavába vágva soroltuk a túlélésre kézenfekvőbb megoldásokat... Sok (>2) részen keresztül ez azért kiábrándító tud lenni.
Mindenesetre én azt gondolom, hogy ez a közösség nem ad biztonságot, csak veszélyt jelentenek egymásra. Minden problémát, ami ebből fakad, sajnos a 4. rész után már nem fogok tudni komolyan venni, és ezt nagyon sajnálom, mert emlékszem mennyire magával ragadott az eleje a sorozatnak. :)

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.11.26. 14:59:28

@godot1: ha minden reálisan, de legalábbis az elképzelhetőséghez való legnagyobb közelítéssel lenne lefilmezve, akkor nem működne a dolog, mint film. Volt régebben egy olyan mozi, ami arról szólt, hogy egy pár befizet egy búvárkirándulásra, merülnek és amikor feljönnek, a hajó, ami kivitte őket, nincs sehol. Kinn felejtették őket a nyílt vízen. (Valós történet alapján, amúgy.) Egy igazi filmben ilyenkor jön a dramaturgia, és megfirkálják a sztorit, ami amúgy úgy végződik, hogy ott fulladnak meg mindketten, hogy legyen benne valami remény a túlélésre, valami dráma, valami izgalom. Ebben a filmben viszont nem volt, csak a totális reménytelenség. Nem is működött a film. (Persze, lehetett az is a koncepció, hogy az alkotók arra hajtottak, hogy minden klisét kiiktassanak a filmből... ara mindenesetre jó volt, hogy lássuk, mi az, amit nem szabad kiirtani egy filmből. A remény hal meg utoljára, ugye.)

godot1 2010.11.26. 15:03:26

"ha minden reálisan, de legalábbis az elképzelhetőséghez való legnagyobb közelítéssel lenne lefilmezve, akkor nem működne a dolog, mint film."
@efes: Nem is érthetnék jobban egyet. Nem is realista filmet követelek. :)

doktor.dikhed 2010.11.26. 15:56:59

Nem kell, hogy minden reális legyen. De egy poszt-apokaliptikus filmnél azért jó lenne érezni, hogy tényleg minden megváltozott, küzdeni kell a túlélésért és a magány ellen. A képregény egyik legerősebb eleme ez volt. Hihetetlen volt, hogy mennyit változtak, fejlődtek a karakterek az átélt események hatására.
A filmben meg lassan több az elő, mint a halott, és beleszaladnak az összes sorozatos sablonba.

Merle is pont az a - egyébként elég sablonos - karakter, akit csak nyugodt körülmények között tűr el egy társaság, de amikor minden nap a túlélésért küzdenek, nem félnének kivetni maguk közül, mert veszélyt jelent rájuk, a gyerekeikre, vagyis mindenre, ami még számít egy kihalt sivár világban.

Nem győzöm ismételni magam...a képregényben Rick és csapata folyamatosan nehéz döntéseket kényszerült meghozni.

Itt Rick max. akkor kényszerül nehéz döntésre, ha vissza kell menni a csapat egyik teljesen felesleges ártalmas tagjáért. Persze, erőltetett "fordulat" az egész, csak arra való, hogy még nagyobb szentté tegyék Ricket, közben mindennek ellentmond, amiért eddig küzdött, hiszen Merle legalább annyira veszélyes a Rick feleségére, fiára, meg az egész csapatra, amint a zombik...

Na, mindegy. Hátha az első szezon csak bemelegítés.

godot1 2010.11.26. 16:48:40

Az amúgy mennyire lehet gond, hogy Daryllel azonosulok? :)))
Értem én, hogy nem ezt akarta kihozni a rendező a karakterből, de na. Vakok között a félszemű. :)

chuck-d 2010.11.26. 17:50:53

Daryl nem csoda, hogy szimpatikus lett sokaknak, reálisabb, mert nem tisztán pozitív karakternek erőltetik, ami már nem igaz Rickre. tolják benne a hőst, csak pont nincs mögötte még az, amitől ennyire el tudná fogadni a néző annak. ezért mindig érdekes, amikor már-már túljátszottan keménykedve leoltogatja Darylt. érezhetően más a szándék, de nekem nem annyira jön ki jól ebből ügyeletes hősünk, kicsit olyan nálam a pisztoly, erősebb kutya baszik érzést ad. amúgy működhetne, csak nem kellene ennyire szájbarágni, mert így visszafelé sülhet el. a végén azért van egy csúnya lejátszás, a Lorit alakító színésznő minél jobban kikerekítem a szemem annál ijedtebb vagyok, és ezzel letudom az egész jelenetet megoldása Laurie Holden alakítása mellé téve kicsit megmosolyogtató.

chuck-d 2010.11.26. 17:52:18

ja, és ez a rész számomra vegyes, így nem kiemelkedő, de ki vagyok békülve vele.

Edgar 2010.11.26. 18:01:36

Meg azt se feledjük, hogy egy számszeríj sokkal menőbb fegyver, mint egy pisztoly.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.11.26. 18:09:49

nekem Shane is jobban bejön, mint Rick...

mesko 2010.11.26. 21:44:07

..nesztek kempingelők, azt kaptátok amit érdemeltetek, miért vacsiztok nagy derűsen az éjszakában?, amikor már az elöző részben is volt az erdőben egy zombi..ez nem helyes!
nekem tetszett az a fazon amelyik nappal ássa, amit éjjel álmodik, tök jó:)..izé..nem értem, hogy hol ez Lost-os?
bírtam a latinókat, már csak ők hiányoztak, mert már van néger, afro-amerikai, kaukázusi..háát miért ne lehetnének latinók is, aztán az a jelenet nagyival:))..ez máskülönben jellemző erre a népre, nagy a családon belüli tisztelet, láttam más filmben is , ha a mama azt mondta Á, azt vagy úgy csináltad, vagy akkorát kaptál, hogy a szemed szíkrázótt, ott amit mondnak az van!
jaj, azok a zsebkutyulik, ahogy őrizték a nagy badass csapatot..kemény volt:)), bírtam.. van még emberség!
Rick-el meg nem értem mit akarnak?
Daryl sokkal jobbra sikeredett..hmm...
Lorika, meg.. jaj:(, meg sem is említtem..
na de a rész, ugyamúgy ok volt!

Gaines · http://delta.blog.hu 2010.11.26. 22:55:03

@doktor.dikhed: A túlzsúfoltságban (mármint az élőkében) van valami, elvesz a kiüresedettség, a magány érzetéből, ami nagyon sokat tett hozzá a képregény kezdeti szakaszához, meg hát a későbbiekhez is. Mondjuk a 4. rész befejezése alapján gyanítom, hogy mire eljutunk az első évad végére, jóval szűkebb lesz már az emberi szereplőgárda. Lehet, hogy az első évad tényleg csak bemelegítő lesz.

Merle borzasztó szarul megírt karakter. Pedig Michael Rookert nagyon szeretem. Darrylért sem rajongtam a 3. részben, nem tűnt semmivel összetettebbnek, mint a bátyus (lobbanékony, redneck paraszt, és kész), de Kirkman jó irányba vitte el, és most már nálam is ő került az élre. Seggfej és a kiszámíthatatlansága miatt veszélyes, viszont képes józanul gondolkozni, konstruktívan cselekedni, belátni, hogy mikor érdemes (a saját hasznára is) másoknak segíteni. És ja, a számszeríj cool.

Rick egyelőre valóban sablonhős, de azért a képregény elején sem volt ennél sokkal több, sőt. SPOILER És ha megcsinálják itt is ugyanazt vele, mint ott, akkor megéri végignézni a Szent Rick-féle időszakot (valahonnan le kell építeni:) SPOILER END).

Edgar 2010.11.27. 01:33:43

@mesko: Hát a Lost is kábé azon az elven ment, hogy nyomjunk be az elején valami weird cuccot, ami az egész csapatot kikészíti, aztán találjuk ki rá a világ legbénább magyarázatát.
Látott valamit álmában, vajon mi lehet, hogy sírokat kezdett ásni, ja hogy nagy zombilakoma lesz azt álmodta, hú de meglepődtem. Valószínűleg a kölykök a táborból minden éjjel azt álmodják.

mesko 2010.11.27. 06:35:01

na nem..a Lost nem ezen az elven ment, hanem nagyon erősen tömörítve:- bizonyos népek egy adott pillanatban, bármilyen morbid, de úgy fejlődtek hatalmas civilizácíóká, hogy hittek a saját fejlődésükben(itt a földön)..és nagyon hittek egy másik életben ami jön a halál után(egy következő életben), szerintük ez lesz majd az igazi, vagy jobbra számíthatsz, mert ez a fejlődés jutalma, persze, ha MEGÉRDEMLED!, ezek voltak az egyiptomi, a maya, azték..stb, ilyen pofonegyszerű:)
morbid, deeee..honnan tudod, hogy nem így van?
ja, hogy összemüskürűzték a tudományt a hittel, ez így volt a helyes..én is úgy tartom, hogy a TUDOMÁNY egy elvakult, őrültség lenne a HIT nélkül, mig a HIT egy nagy kib-szott süketség a TUDOMÁNY nélkül..tehát, szuper volt!..együtt kell venni a kettőt, s nem külön..mint sokan teszik:))
nagy fejlődésen mentek keresztül azok az emberek, mert emlékszem amikor megérkeztek az átváltó álomásra(a még megadatott idő, hogy rendbe tedd magad, és a halál, majd a másik életed között, Jacob az életfény örzője, nem bizott volna két pipét a gyönyörű társaságra:))
ennyi volt..ilyen egyszerű!, na hagyuk.., majd találkozunk egy másik életben:)

Llew 2010.11.27. 22:22:46

A nem tetszett táborban vagyok. Nagyon gyenge húzások voltak benne.
A rész elején még habzó szájú Daryl a nyugdíjas otthonbeli tanmese után elég lazán lemondott a bátyóról, aztán csak akkor jut eszébe mikor a kocsi eltűnik, amit nem is biztos, hogy ő vitt el.
A puskás táska legalább 3-4 napig hevert az utcán, latinoéknak meg pont most kell (tudták, hogy ott van, tehát úgy mentek érte vissza) mikor mellette ott van pár géppuska a tankon, a fedezéken, meg a Hummereken.
A mentőcsapat meg ahelyett, hogy visszamenne elkötni egy kocsit, inkább hazakocog, hogy pont sötétedéskor, pont a támadás közepén érjenek oda, úgy, hogy a zombik előzékenyen az erdő felől özönlenek, és nekik szabadon hagyták a tó melletti utat.

Edgar 2010.11.27. 23:05:46

@mesko: Nem tudom, csak kb. másfél évadot volt türelmem végigkövetni, de rájöttem, hogy nem nekem való. Pedig nem dobom félre alapból a misztikus sorozatokat, csak közelítsenek a Twin Peaks meg a Carnivale szintjéhez.

chuck-d 2010.11.28. 00:06:21

@Llew: a pont akkor keresi mindkét csoport a fegyvert és a pont akkor érkeznek dolgok nyilván azért vannak így, mert filmről van szó, kell a feszültség, izgalom meg ilyenek. ezek valakinek elmennek egy sorozatban, valakinek olcsó fogások.
a zombik nem cserkészek, hogy ne összevissza kószáljanak arra, nekem furcsább lett volna, ha az úton párosával menetelnek. és ugye még több minden is kiderülhet az odakerülésükről.
a tesókeresés valószínűleg azért lett felfüggesztve, mert sötétedésre vissza akartak térni a táborba, kint éjszakázni kajásan veszélyes meg minek.
a géppuskákkal mit kellett volna kezdeniük?

Llew 2010.11.28. 09:56:37

@chuck-d:
Persze nyilván kellett, hogy összehozzák a két csoportot, nem is lett volna vele gond, de ebben a részben nekem sok volt az ilyen sorozat, nézzük el logikátlanság, szóval utólag ezt is felrovom
nem azt vártam, hogy kettes sorban menjenek a zombik, de ha már minden felől özönlenek, akkor miért pont az út felől nem?

TALÁLGATÁS AZ ODAKERÜLÉSRŐL

ha kiderül, hogy a félkezű vezette oda őket, akkor az kurva nagy faszság lesz. Nem tudja, hogy a tesója nincs a táborban, ráadásul a táborban ott van egy csomó olyan is akinek semmi köze az otthagyásához, gyerekek, stb.. Olyan karaktert, aki ennyire nincs tekintettel senkire nem tudom mennyire mernek tv-ben szerepeltetni, még akkor sem, ha a sorozat már így is átlépett pár határt.
TIPP VÉGE
Sötétedésre biztos helyük lett volna az otthonban, ha már úgy összehaverkodtak. Mondjuk szerintem a táborban történtek után az lenne a logikus, ha mind oda mennének, de úgy sem az lesz.
A fegyverek kapcsán arra gondoltam, hogy a bandatagok már látták a táskát korábban, hisz a főnök is tudott róla, tehát úgy mentek vissza érte. Na most, szerintem elég furcsán veszi ki magát pár kemény gengszter gyerektől, hogy körbe fosztogatják a várost, és az az egy nyamvadt táska kell nekik pár puskával, mikor a város tele van elhagyott, felfegyverzett katonai őrposztokkal (a táska mellett közvetlenül is) és járművekkel. Ergo biztos voltak mezei katonák is M16-osokkal, akik ha meg is zombultak, biztos van valahol pár elhagyott kézi fegyver is, de latinóék kb. két pisztolyt meg puskát tudtak felmutatni a baseball ütők mellett. Szóval a végén az egész pár puska miatti túsztárgyalásos jelenet nagyon a muszáj összehoznia a két társaságot, hogy eljuthassunk a erkölcsi mondanivalóhoz jelleget öltött.

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2010.11.28. 12:55:39

@Llew:
a táska nem 3-4, hanem kerek egy napig hevert a földön. Igaz, hogy több rész telt el, de Rick a városba érkezése napján elhagyta a táskát, még aznap megmentette Glenn, még aznap megismerte a többieket, még aznap otthagyták Merle-t a tetőn, és még aznap visszamentek a táborba. Ott aludtak, és másnap már jöttek is vissza a cuccokért. A zombik pedig alapvetően lassú népek, és ha a tankok köré swarmoltak a ló miatt, akkor simán belefér, hogy csak jó pár óra múlva széledjenek szét.
A katonai fegyverekre magyarázat lehet az, hogy beszámoltak más fosztogatókról is, akik lehet, hogy megelőztek mindenkit, és már rég le is léptek a felszerelésekkel.

Azon sem csodálkoztam, hogy kocsiért nem mentek vissza. Ha Merle a táborba indult vissza, akkor neki is nagyjából ugyanazon az útvonalon kellett kijutnia a város szélére, mint Rickéknek. És ezek szerint azon a szakaszon nincs egyetlen működőképes autó sem (naná, már leszívták az üzemanyagot Vatosék & co), különben Merle azt kötötte volna el Ferenc helyett.
Tehát Rickéknek nagyon messzire vissza kellett volna fáradniuk egy járműért, és azt is sokáig kellett volna keresgélniük, feltehetően a zombilakta övezetben.
Szóval ezt sem rovom fel logikai hibának, bár lehet, hogy ez a gondolatmenet elhangozhatott volna mondjuk Glenn szájából, amikor Ferencnek hűlt helyét találták a város szélén.

Llew 2010.11.28. 16:42:52

@Freevo: akkor elég mozgalmas napjaik vannak, így meg akkor elég sűrűek az események

Viszont, ha mindez tényleg két nap, akkor meg főleg hülyék, hogy előző nap egy zombi már ott volt a tábor mellett, ők meg simán kempingeznek tovább. Tudom film.

És erre mit mondasz?
"A rész elején még habzó szájú Daryl a nyugdíjas otthonbeli tanmese után elég lazán lemondott a bátyóról, aztán csak akkor jut eszébe mikor a kocsi eltűnik, amit nem is biztos, hogy ő vitt el."
Remélem Ferencet nem írták ki végleg.:D

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2010.11.28. 16:58:54

@Llew: Daryllel kapcsolatban igazad van, azért nem emeltem ki :)

chuck-d 2010.11.28. 17:58:42

@Llew: szerintem ha csak maguktól, akkor nem összevissza, hanem kábé légvonalban kószálnak arrafelé a zombik, az út meg ha nem arra esik, akkor ez van.
bizonyos határok átlépése nem tudom mennyire faszság, ha túl kiszámítható meg tanmesésen csordogáló az is baj, nehéz lesz így megfelelni. ;]
persze ebbe felesleges belemenni, majd kiderül, hogy mi volt, ha kiderül.
ilyen, hogy lemondott volna bármennyire a testvére kereséséről nem hangzott el, és több logika van abban, hogy könnyedén hazamenjenek, mert várják őket, a szerszámokat, a fegyvereket, és másnap simán folytathatják a keresést. semmi különösebb indok nem szól amellett, hogy éjszakára maradjanak, viszont a visszamenésre annál inkább.
én olyan fegyvereket, amikkel kezdhettek is volna valamit nem láttam. a könnyedén mozdítható kézifegyvereket gondolom vitte a meghátráló katonaság és a fosztogatók. ilyenek voltak arrafelé rendesen, ahogy Teréz Anya gengszterei mondták.
én inkább a hullahegyeket hiányolom, a harckocsi környékén kemény hentelésnek kellett lennie, semmi nyoma. amúgy tényleg klisés meg már szinte mindenki jófiú, ehhez képest tényleg aránytalanul geci Merle előszelet érzek.
a sablonosságot és a tanmesét lehet magyarázni azzal, hogy mégis tévésorozat, így is zombiapokalipszis meg durvulat, mindent nem követhetnek el a nagy nézettség ellen. :]
persze ahogy jóval fentebb írtan nekem ez a rész vegyes, attól még, hogy meg lehet magyarázni mindent, még csápolni nem fogok neki.

Edgar 2010.11.28. 18:51:53

Ez a Ferenc, mint kulcsszereplő, a képregényben is benne van?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.11.28. 19:09:33

"kicsit" túl komolyan veszitek ti ezt a sorozatot, nem?! ;)

mesko 2010.11.28. 20:17:02

@doggfather: még szép, hogy igen:)..úgy élvezem, s akkor te szólsz bele, ej na.. hogy te milyen vagy:)

mesko 2010.11.28. 20:24:10

@Edgar: elhiszem, hogy csak annyit bírtál ki, de nekem jobban tetszett mint a Twin Peaks, vagy a Carnivale, de ez is relatív:)..és bizony lehetett érteni, én azon lepődtem meg, hogy ennyire szájbarágták a végén:))

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2010.11.28. 20:39:27

Eh, Shane 4 prezident! Én vele meg Daryllel mennék ha jönne a zombiinvázió.

OriginalBateman 2010.11.28. 21:00:54

"Rick morális fölénye innentől kezdve elértéktelenedett, Shane gyakorlatiassága vitathatatlanul győzedelmeskedett fölötte."

azért azt ne feledjük el, hogy a 'back to town' szekciónak azért nem csak a hősködés volt a célja, hanem a fegyverek visszaszerzése is. ami sikerrel járt. talán, ha azok a fegyverek nincsenek, az egész tábor mehetett volna borért a zombifalka támadása miatt.

chuck-d 2010.11.28. 22:13:22

@doggfather: mitől lenne komoly? ez csak a szófosás egyik formája, az egy helyre sokat. a másik a sok kicsit sok helyre, assejobb. :]

Edgar 2010.11.28. 22:32:55

Egyébként ha már minden epizódról külön kritika születik mert nagyon várós volt ez a sorozat, megkérdezném, hogy a másik várósvolt-sorozatot, a Gengszterkorzót követi-e valaki (remélem mindenki), és lesz-e itt róla valami?

Magócs Dávid · http://geekz.blog.hu 2010.11.28. 22:36:14

@Edgar: Freevo mester vállalta, de neki is csak 24 órából áll egy nap. Kritika mindenképpen lesz, ha korábban nem akkor majd az első évadról összegző.

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2010.11.28. 22:44:46

@Edgar: Artemist tudom megerősíteni, ezek a tervek, de még sok részt be kell pótolnom.

mesko 2010.11.28. 22:53:01

@Edgar: az melyik?, mármint az a Gengszterkorzó?, vagy az magyar?

Magócs Dávid · http://geekz.blog.hu 2010.11.28. 23:02:33

@mesko: Boardwalk Empire a tisztességes neve, a magyar címe lett Gengszterkorzó mivel nálunk az HBO-n is elkezdték vetíteni.

Edgar 2010.11.28. 23:03:50

@mesko: Boardwalk Empire. Scorsese sorozata, legalábbis az első részt ő rendezte, de azóta is ilyen művészeti dajkája az epizódoknak.

mesko 2010.11.29. 05:08:53

köszi, rá nem jöttem volna magamtól:) Scorsese..hmm, ebbe föltétlen belenézek.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.11.29. 08:14:10

@mesko: Bocsi.
@chuck-d: :D

Gengszterkorzó engem is érdekelne, mind a sorozat, mind a kritika...

Dr. No 2010.11.30. 11:41:19

@Llew: Bocs, hogy csak így késve szólok hozzá, de pl. azt is kérdezhetnéd, miért nem vitték el a tankot? Elvileg jó lenne, mert a zombik nem tudnak behatolni és nagyon fel is van fegyverezve. De ha belegondolsz, a zombikkal csak a fejlövés végez, ezért egy nehézfegyverekkel (nehézgéppuska is beletartozik) végrehajtott csapás csupán harapós darálthúst eredményez. Azon kívül a tank annyi üzemanyagot fogyaszt, hogy 100 km-re elég szerintem már az egész városban nincs. Elméletileg a bicikli lenne az ideális szárazföldi közlekedési eszköz (csöndes, minimális karbantartást igényel, sokkal gyorsabb, mint a zombik, az útakadályokon pedig maga az utas is át tudja vinni), no de hogy néznének ki egy filmben a biciklis zombivadászok?!

Titan 2010.11.30. 14:22:13

Egy strigulát be lehet húzni az eddigi legrosszabb rész mellé a legrosszabb-legjobb szavazásban, úgy látom kevés akinek átlagos volt.

Borzasztóan sajnálom, hogy egy zombiapokalipszis közepén arra viszik el a sztorit, hogy van egy rasszista állat aki őrültségeket csinál. Nem kellenek ide plusz őrültek, van elég dráma enélkül is, amit be kéne mutatni, ki kéne használni.

A Vatos-konfliktus feloldása ötletnek jó, de erőtlen a megvalósítás, sokkal több volt ebben.

Llew 2010.11.30. 17:41:25

@Dr. No: Semmi gond.:D A tank az nyilván hülyeség lenne, a leírtakon túl már csak azért is, mert az emberek elenyésző százaléka tudná csak vezetni, összehasonlítva a kocsival, de főleg a biciklivel. Egyébként utóbbi ötlete marha vicces, én megnéznék egy bicikliről számszeríjazó (szintén a csendesség miatt) szereplőt legalább egy jelenet erejéig.:D Viszont egy géppuskából, fejmagasságban megeresztett sorozat azért elég hatékony lenne, főleg egy egész pályás zombi "rohamnál". Ha meg nem is iktatja ki mindet, akkor a darálás még jobban lelassítaná őket (lásd láb nélküli a pilotban), vagy csökkentené a támadási képességüket (leszakadó kéz, állkapocs, stb.). Egy zombi apokalipszis esetleges túlélőjeként én mindenesetre valószínűleg legalább mérlegelni megállnék egy géppuska láttán.

chuck-d 2010.12.01. 01:17:02

@Llew: a dolog komolyan vételének látszatát megengedve :] azt kell mondanom, tényleg mérlegelnél, de szó szerint. ha még nagy nehezen le is szereled a zombik kávészünetében, lőszer nélkül egy olyan közel 40 kiló. kemény hátrarúgása van, ezért is van a zsákok mögött speckó állványon, ami még 20 kiló. vannak ott nem kicsi legények a misszió-bandában, de esély sincs rá, hogy azzal ők csak úgy darálják a zombikat. már ha van még hozzá lőszer, mert azt nem látni, bizonyára mindet kiszórták a katonák. ilyen M2 Browning-gal hentelt legutóbb Rambo. nem véletlen járművekre szerelik, vagy azokkal szállítják őket. használható cucc csak a táskában hevert ott, ez van.
a biciklis zombivadász kurva nagy lenne. :]

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2010.12.01. 01:47:01

@chuck-d: @Llew: Hozzászólnék én is, ha nem veszitek zokon. ^^ A tankot (legalábbis legjobb tudásom szerint), elvezetni nem nehéz, egy modern tankot vezetni nagyjából olyan, mint egy gépkocsit. Az üzemanyaggal az a para, hogy nincs vele, mert elméletileg mindent megeszik ha muszáj. Viszont az M1 Abrams (gondolom ez az, mert az M2 az könnyebb és légi-úton is szállítható, inkább a tengerészet használja mint a katonaság.) szóval az abrams nem dízelmotoros, mint a legtöbb tank, hanem gázturbinás, mint a helikopterek. Ez viszont gyakran meghibásodik, jóval sűrűbben, mint a normál motorok. Annak a megszereléséhez viszont nem sokan értenek szerintem. A másik, ami fontos, hogy ugyan elvezetni ellehetne, de a fegyverrendszerét nem merném beindítani, mert az már egy bonyolultabb dolog. Szar lenne egy zombiinváziókor azért meghalni, mert berobbanottam egy gyutacsot egy tankban. :D. A géppuska viszont jó ötlet, ha van hozzá lőszer. Ezek a játékok elég pontosak a valóságban, nem úgy mint a játékokban, persze nem mesterlövész fegyver, de fejlövést ugyanúgy lehet vele adni, mint egy pisztollyal. Ha meg nem hát... darabokra kapni őket és áthajtani rajtuk a lánctalpakkal. Én mindenképp vinném a tankot, maximum lerobbannék vele, de addig átmegy mindenen, házfalon, akadályokon, még a mocsáron is. Menőség. Tankz FTW!

Ja Ui.: A tank oldalára azért felkötném a biciklim és a nyílpuskám. :D

Llew 2010.12.01. 10:43:50

@Oidipus Prime: tudtommal az Abrams gázturbináját nem is nagyon javítgatják, hanem am block az egészet cserélik.
A mindenevőség előny, de a nagy fogyasztás nem, mert ugye kevés a nafta. Mondjuk arra is jó lehet, hogy ezt hiába venné körbe akár annyi zombi, mint a pilotban, nem volna gond vele átmászni rajtuk, míg nagy tömegben egy kocsit megfognak, ha nincs lendület.
Kompromisszumos megoldásnak a Humveek lettek volna jók. Van rajtuk fegyverzet, terepre is jók, elég nagyok több embernek is, és egy akadályon is inkább azzal próbálnék áttörni, sem mint a lakóbusszal.

@chuck-d: nem is arra gondoltam, hogy minden szereplő olyannal szaladgáljon pisztoly helyett, vagy a biciklis vadász azt forgassa fél kézzel, de pl. az öregek otthonának védelmére kimondottan jól jöhetett volna egy-kettő a tetőn, és kocsival el is tudták volna vinni. Vagy mint fentebb írtam, vigyék el Humveeval együtt. A lőszer meg olyan kérdés, hogy nem biztos, hogy egyszerűbb, ha 3-4 féle fegyverhez kell lőszert keresni, abból viszont megfelelő helyzetben egy lövés nem csak egy zombit intéz el.
Viszont a hozzászólásokat nézve azt hiszem megegyezhetünk abban, hogy a nyílpuska-bicikli kombó a nyerő.

chuck-d 2010.12.01. 17:38:43

@Llew: ja, csak, a táskát rohanva is nehezen csempészték ki, a géppuskát állvánnyal ebből kiindulna nem vinnék sehova a 60 kilójával. és ha nem maradt lőszer, értelme sincs.
viszont pont én is a Humvee-t akartam mondani, azon alapból rajta van a géppuska, jól mozog terepen, gyorsabb és lényegesen kevesebbet eszik, mint a harckocsi. ez jó opció, persze csak a biciklis nyilazós után. ;]

@Oidipus Prime: mint előttem is írták, az üzemanyaggal nincs para elég elhamarkodott, híresen sokat eszik még a harckocsik között is, és tök felesleges. poénból, ha van még benne üzemanyag elvinném egy körre, mert ugye a gázturbina beindítása nem egy slusszkulcs elfordítás, és ehhez még gyorsan 40 litert is eléget. ezért harci helyzetben sokszor járatva marad a motor, ez esetben az ott is marad. inkább a Humvee, ha már valami ilyesmi, a járkáló zombik nem nehéztüzérség.

chuck-d 2010.12.01. 17:40:50

kiindulna helyett kiindulva.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.12.01. 18:37:18

na, az 1x05-tel csak én nem tudtam igazán mit kezdeni???

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.12.01. 18:46:25

@ringsider: Várjuk meg a post-ot hozzá, mert nekem is van egy két dolog hozzá, csak nem akarom ide tolni... :D:D
Már ha javasolhatom.

chuck-d 2010.12.01. 18:50:56

@doggfather: egyetértek, úgyis lesz poszt, arra várunk, itt úgyis már harckocsizunk unalmunkban. :]

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.12.01. 18:52:33

srácok, ilyen szigor a sorozatjunkie-n szokott lenni, de oké, vájunk! :-D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.12.01. 18:59:35

@chuck-d: :D
És nem akartam írni, hogy nagyon unatkozhattok, de ha te bevállalod. :d
@ringsider: nem szigor, csak ott van értelme feltenni a kérdést, nem? ;)

mesko 2010.12.01. 19:13:58

nekem is lenne pár gyalog szavam hozzá, de én respectből várom az írást..nem azért mert bírom a korlátozást, sőt én azt szeretem itt, hogy lehet bármit írogatni:)
ezt a respectet alkalmazom bármelyik szerzőre, ringsider, pedig vagytok egypáran:))
egy kis türelmet, légyszi:)

chuck-d 2010.12.01. 20:50:20

@doggfather: na igen, ennél már csak az lenne rosszabb, ha elkezdene zavarni minket, hogy itt ki mennyit beszél miről. :]

@ringsider: nem szigor, csak felesleges itt elkezdeni, amikor lesz írás.

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2010.12.02. 01:26:10

@mesko: köszi :) nem ígérek semmit, de remélem, hogy péntekre meglesz a bejegyzés az új részről.

mesko 2010.12.02. 05:28:34

@chuck-d: ja, az lenne a rosszabb:), én akkor nem is jönnék...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.12.02. 15:20:24

@chuck-d: :D
Értem a célzást...

Ám engem meg ebben az esetben nem is engednének ide. :D

mesko 2010.12.02. 17:02:59

@doggfather: ilyet ne írj soha:), még ha így lenne akkor sem!
akkor is fenntartod, hogy te nem akarsz jönni! nem, hogy nem engednek ide:D

chuck-d 2010.12.05. 01:19:56

@Freevo: így a vasárnap csücskire lépve rossz érzésem kezd lenni ezzel kapcsolatban. mondjuk nyilván nem tudunk ehhez kiszakítani neked időt az Univerzumból.

mesko 2010.12.08. 20:20:30

@Freevo: melyik péntekre értetted?:)

chuck-d -hez hasonlóan nekem is kezd most már valami erősen rossz érzésem lenni, hisz már az évad is lement.., Chavezék képregényét is elolvastam.., Mikulás is elment...stb., de még íráska nincs:)
ma sincs:)
holnap még megnézem, hátha...
holnapután még megnézem, hátha...
aztán kezdödnek a bulik, de NAGYBAN, s akkor majd nem lesem a blogot, csak ha vége lesz a sok-sok tűzijátéknak:)

Edgar 2010.12.08. 21:09:02

Igen, itt fortyog már bennünk a véleményünk, ki akarjuk önteni.

mesko 2010.12.09. 16:38:20

@Edgar: ja..nem akarom sürgetni, de úgy azért néha érdeklödök, hogy lássák, hogy várjuk, hisz ha néma a gyermek, még ő saját maga sem hallja a hangját..nem?
csak ezért:)

Freevo · http://delta.blog.hu/ 2010.12.15. 22:48:34

@mesko: @Edgar: köszi a türelmet, holnap reggel jön a duplakritika!
süti beállítások módosítása