Nincs már új a nap alatt – hogy is lehetne? Egy több milliárd dollár értékű franchise tulajdonosai nem az utolsó felvonással fognak kockáztatni. Minden be van biztosítva, minden ki van találva, minden meg van csinálva, ahogy azt kell, a Halál ereklyéi egy abszolút tudatosan kimunkált termék. És aki azt hiszi, hogy a befejezés kettédarabolásában nem csak üzleti szempontok játszottak szerepet, az téved: hiába van alkalmunk jobban elmerülni J. K. Rowling világának gazdagságában, a döcögő cselekmény, az elnyújtott játékidő és az üresjáratok sora folyton emlékeztet minket, hogy egy 140 perces prológust látunk.
Ettől az érzéstől a film sosem képes megszabadítani a nézőt – mintha a cselekmény nagyon akarna tartani valahová, ahová soha nem érkezik meg, és hiába a csöpögős, tengerparti temetésjelenet, sem emocionálisan, sem tematikusan nem képes erőteljes fináléval szolgálni. Lehet, hogy a hardcore rajongók morogtak, amiért az utóbbi részekben fontos dolgokat kellett kihagyni a játékidő emberi léptéken belül tartása érdekében, de legalább nem ült le a sztori (és így még a gyalázatos ötödik könyvből is tudtak egy viszonylag élvezetes filmet faragni). Most, hogy minden belefér, mindent bele is pakoltak, de az információk eseménytelen dialógusokban és közjátékokban való csöpögtetését a próza sokkal jobban viseli, mint a mozgókép – különösen egy hollywoodi kaland-fantasy, amiben a sok-sok keresésnek, lelkizésnek és morfondírozásnak nem kurta és fantáziátlan, egy-két perces akciókban kellene lecsapódniuk. A Halál ereklyéi menthetetlenül szétesik, és ezen az epizodikusságot eleve engedélyező road-movie jelleg sem segít.
Harry, Ron és Hermione szökésben vannak. Voldemort lassan teljesen átveszi az irányítást a varázsvilág felett, mostanra övé a minisztérium és a Roxfort is. A trió az ellenségük lelkét tartalmazó horcruxok nyomában van, mert azok elpusztítása után lesznek csak képesek legyőzni Voldemortot. A könyvnek határozottan jót tett, hogy Rowling kiszakította a cselekményt a már túlságosan is megszokott iskola falai közül, de David Yates és csapata nem tudott mit kezdeni az ígéretes szituációval. Hiába a horrorisztikus hangulat, a vér, a szenvedés és a félelem, a sötét, szürkés színvilág, a szereplőket háborús partizánszerepbe kényszerítő történet, atmoszférateremtésben még mindig mérföldekkel kullognak Alfonso Cuarón harmadik felvonása mögött.
A szenzációsan baljós hangulatú, főcím előtti bevezető után a cselekmény azonnal nekiiramodik, de amint az első akciójelenet zaja elül, behúzott kézifékkel igyekszik tovább, és majdnem olyan élettelenül, lelketlenül és gépiesen követi a könyv egyes állomásait, mint annak idején Chris Colombus első két adaptációja. Yatesék elmesélnek mindent, amit el kell (legalábbis majdnem: egy-két fontos apróságról még így is elfeledkeznek, pl., hogy miért kell Harrynek mindenképpen elhagynia az otthonát, mielőtt nagykorúvá válik), csak a szív, a lélek, a stílus és a tempó hiányzik belőle. Ugyan a főszereplők közti kapcsolatháló jól működik, de annyira nem, hogy egy ilyen filmet elvigyen a vállán.
A képi világ rutinos, de ötlettelen, a zene (meglepő módon) a sztori természetéhez képest túlságosan visszafogott, a vágás egyenetlen, a szereplők meg olyanok, amilyenek. A felnőttek ugyebár a brit színészet krémjéből kerültek ki, és ennek megfelelően alakítanak, Daniel Radcliffe-től, Rupert Grinttől és Emma Watsontól pedig úgyis csak azt várjuk el, hogy ők legyenek Harry, Ron és Hermione. Profi, jól kiszámított, iparosmunka ez, a baj csak az, hogy sokkal több is lehetett volna. Mondjuk ha Yates helyett Cuarónt vagy Guillermo Del Torót ültetik a rendezői székbe, ha már többé-kevésbé felajánlkoztak. Persze Isten ments: ők még a végén mertek volna valami egyedit vinni a franchise-ba, és azt mégsem szabad.
Harry Potter és a Halál ereklyéi – I. rész
2010.11.22. 15:13 Rusznyák Csaba
50 komment
Címkék: fantasy filmkritika kaland 3csillagos
A bejegyzés trackback címe:
https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr782465646
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Viktor421 (törölt) 2010.11.22. 17:46:32
David Yates az ötödik és a hatodik könyvből csak egy száraz, élettelen iparosmunkákat csinált, várható volt, hogy ezúttal sem lesz másként. Egyetértek az íróval, nekem is a harmadik film a kedvencem, kár, hogy Cuarónt nem tartották meg a folytatásra.
koppanyi 2010.11.22. 19:57:33
"...pl., hogy miért kell Harrynek mindenképpen elhagynia az otthonát, mielőtt nagykorúvá válik..."
Bocsánat, de Harry már az előző részben/filmben is nagykorú volt. Már, ha a 18 évet tekintjük itt is korhatárnak.
Bocsánat, de Harry már az előző részben/filmben is nagykorú volt. Már, ha a 18 évet tekintjük itt is korhatárnak.
sep · http://prizmafolyoirat.com/ 2010.11.22. 20:05:49
@koppanyi: ebben a részben tölti be a tizenhetedik születésnapját, így az előzőben nem lehetett 18.
vaki78 2010.11.22. 20:08:40
koppanyi: Hm. Olvastad te a könyveket?
A varázsvilágban 17 év a nagykorúsági határ - lévén elvileg ekkora végzi el az iskoláit.
Nem emlékszem hogy a Félvér Hercegben lett volna ilyesmi, bátr bevallom csak egyszer láttam és nagyon nem tetszett.
A varázsvilágban 17 év a nagykorúsági határ - lévén elvileg ekkora végzi el az iskoláit.
Nem emlékszem hogy a Félvér Hercegben lett volna ilyesmi, bátr bevallom csak egyszer láttam és nagyon nem tetszett.
koppanyi 2010.11.22. 20:26:05
@sep @vaki78: Ez komoly? Én valóban nem olvastam a könyvet, de ezek szerint a rendező sem. Másképp nem osztották volna huszonéves színészre Harry szerepét.
Vagy szerintetek nem gáz, hogy egy kinézetre sem tinédzser fickó játsza a szerepét?
Vagy szerintetek nem gáz, hogy egy kinézetre sem tinédzser fickó játsza a szerepét?
dancegirl26 2010.11.22. 20:43:32
@koppanyi: bocs, de te tényleg ennyire ostoba vagy???? Hány filmben játszik PONTOSAN olyan korú színész, mint a szerepe??????
Akvyr 2010.11.22. 21:10:06
@koppanyi: Talán azért ő kapta, mert ez a hetedik HP filmje, vagy tévedek? Vicces lenne lecserélni a 6 film alatt "megszokott" gárdát azért mert két évvel idősebbek a kelleténél. Nem mellesleg van ám sminkes szakma is. Egy 20 évesből 12től 99ig bármit faragnak...
Brail Kast 2010.11.22. 21:17:28
@koppanyi: Daniel Radcliffe 21 éves, és egy 17 éves szerepet játszik.
Meredith Monroe 30 évesen játszotta el a 16 éves Andie McPhee szerepét a Dawson és a haverokban...
Meredith Monroe 30 évesen játszotta el a 16 éves Andie McPhee szerepét a Dawson és a haverokban...
koppanyi 2010.11.22. 21:22:32
@dancegirl26: Kiscsibém, ha egy középkorú színészről lenne szó, ott akár 5-6 év diferencia sem lenne feltűnő. De esetünkben egy fiatal felnőtt, aki külsőre sem néz már ki tinédzsernek, adja el magát egy 17 éves gyereknek.
Remélem, így már érted, mert ennél szájbarágósabban nem tudom leírni neked.
Remélem, így már érted, mert ennél szájbarágósabban nem tudom leírni neked.
koppanyi 2010.11.22. 21:29:28
@Monsanto: Csak mint írtam, itt az a gebasz, hogy ordít róla a valódi kora.
sep · http://prizmafolyoirat.com/ 2010.11.22. 21:33:55
@koppanyi: a kis potter sok szaron ment keresztül, teljesen érthető, hogy tizenhét évesen olyan, mintha huszonöt lenne.
sztem nem zavaró a dolog.
sztem nem zavaró a dolog.
koppanyi 2010.11.22. 21:42:16
Akkor bizonyára remek volt a sminkes, de az is lehet, hogy neki kevésbé volt borostás az arca.
Nem kell lecserélni a szereplőket.
Mivel ti olvastátok a könyvet is, és sok eltérést tapasztaltatok a filmekhez képest, szerintem nem lett volna nagy szentségtörés, ha a rendező egy kis fantáziával közelebb vitte volna karakterek életkorát az őket alakító színészekéhez.
Így egyúttal azokat sem néznék hülyének, aki nem a könyvön, hanem a filmen keresztül követi a történet szálait.
Nem kell lecserélni a szereplőket.
Mivel ti olvastátok a könyvet is, és sok eltérést tapasztaltatok a filmekhez képest, szerintem nem lett volna nagy szentségtörés, ha a rendező egy kis fantáziával közelebb vitte volna karakterek életkorát az őket alakító színészekéhez.
Így egyúttal azokat sem néznék hülyének, aki nem a könyvön, hanem a filmen keresztül követi a történet szálait.
blasee 2010.11.22. 23:38:00
@koppanyi: úgy írod, mintha ez lenne az első alkalom, hogy idősebbek játszanak fiatalabbakat:)
a filmek ~10 év alatt mentek le, a könyvek 7 év alatt, jobb lett volna egyszer-kétszer színészt cserélni? nem-hinném:)
a filmek ~10 év alatt mentek le, a könyvek 7 év alatt, jobb lett volna egyszer-kétszer színészt cserélni? nem-hinném:)
ügyfélszolgálatos 2010.11.22. 23:38:53
Szarból nem lehet várat építeni, ahogy szar könyvből nem lehet jó filmet sem rendezni.
skaven 2010.11.23. 00:23:42
@koppanyi: kiscsibem, te egy fasz troll vagy. ennel jobban nem lehet elmagyarazni neked hogy itt mi a helyzet...
amugy a film unalmas, egyedul a rajzfilmes jelenet ertekelheto. ettol fuggetlenul az imax-es vasznon latvanyos, szep meg minden, csak nagyon erezni hogy nem szol semmirol es kurva hosszu.
amugy a film unalmas, egyedul a rajzfilmes jelenet ertekelheto. ettol fuggetlenul az imax-es vasznon latvanyos, szep meg minden, csak nagyon erezni hogy nem szol semmirol es kurva hosszu.
Halálkufár 2010.11.23. 00:29:07
Van amiben egyetértek az íróval, van amiben nem.
A III. rész tényleg a legjobb feldolgozás, Yatesről pedig már rég látni kellett volna, hogy nem oda illik a rendezői székbe. Az utolsó köynvre véleményem szerint Rowling kimerült, vagyis eleve a könyv rossz és ebből lehetetlen jó filmet csinálni, vagyis alapból rossz rendezőnek tartom Yates-t, de az alapanyag is rossz volt ezúttal. Cuarón rendező, Yates pedig valaki aki rendezői feladatokat lát el, a kettő között óriási a különbség és ez a munkába belevitt szenvedélyről és tehetségről árúlkodik. Az utolsó könyv olvasása közben végig azt éreztem, hogy Rowling maga sem tudja miként is haladjon, értelmetlen körök, erőltetett összefüggések, kiaknázatlan lehetőségek, macbethet is megszégyenítő szereplő írtás, szóval nem volt jó zárás egy ilyen sikeres és briliáns fantáziára valló storynak. Abban nem értek egyet, hogy az 5. könyv rossz lett volna és abban volt is egy rész, amit azt hiszem nem is magyaráztak meg azóta se, azt mondta a rivalló, hogy "ne feledd az utolsót Petúnia". Ha valaki tudja, mi lehetett ez akkor írja meg.
Yates legnagyobb hibája a zeneszerző választás, az 5.-6.hoz az addig filmzeneszűz Nicholas Hoopert választotta, ehhez meg az évi tíz zenét legyártó totál kimerült és ötletelenné vált, Rowlinghoz hasonlóan elfáradt Alexandre Desplat-ot kérte, akinek messze nem ez a film világ az erőssége, a zene olyan is lett. Kár érte, mert itt könyvként, filmként és zeneként nagyot kellett volna búcsúzóul nyújtani. Végezetül meg, hogy Cuarónt miért nem vesztegették meg, hogy folytassa, máig rejtély.
A III. rész tényleg a legjobb feldolgozás, Yatesről pedig már rég látni kellett volna, hogy nem oda illik a rendezői székbe. Az utolsó köynvre véleményem szerint Rowling kimerült, vagyis eleve a könyv rossz és ebből lehetetlen jó filmet csinálni, vagyis alapból rossz rendezőnek tartom Yates-t, de az alapanyag is rossz volt ezúttal. Cuarón rendező, Yates pedig valaki aki rendezői feladatokat lát el, a kettő között óriási a különbség és ez a munkába belevitt szenvedélyről és tehetségről árúlkodik. Az utolsó könyv olvasása közben végig azt éreztem, hogy Rowling maga sem tudja miként is haladjon, értelmetlen körök, erőltetett összefüggések, kiaknázatlan lehetőségek, macbethet is megszégyenítő szereplő írtás, szóval nem volt jó zárás egy ilyen sikeres és briliáns fantáziára valló storynak. Abban nem értek egyet, hogy az 5. könyv rossz lett volna és abban volt is egy rész, amit azt hiszem nem is magyaráztak meg azóta se, azt mondta a rivalló, hogy "ne feledd az utolsót Petúnia". Ha valaki tudja, mi lehetett ez akkor írja meg.
Yates legnagyobb hibája a zeneszerző választás, az 5.-6.hoz az addig filmzeneszűz Nicholas Hoopert választotta, ehhez meg az évi tíz zenét legyártó totál kimerült és ötletelenné vált, Rowlinghoz hasonlóan elfáradt Alexandre Desplat-ot kérte, akinek messze nem ez a film világ az erőssége, a zene olyan is lett. Kár érte, mert itt könyvként, filmként és zeneként nagyot kellett volna búcsúzóul nyújtani. Végezetül meg, hogy Cuarónt miért nem vesztegették meg, hogy folytassa, máig rejtély.
Áramvonalas Földműves 2010.11.23. 00:55:27
igazából tényleg senki nem vár egyediséget ettől, ahogy emma watson csak ripacskodik tényleg nem érdekel senkit az "alkotók" közül, hogy most akkor itt éld át v mittudomén mi. MOnd el a szöveget és legyél vidám, ijedt, vagy mérges. slussz. De az egész sorozattal ez van.
Amikor felkérték jan-pierre jeunet, hogy rendezzen 1 részt azt mondta, hogy ezen nincs mit rendezni. Ott kell állni és azt mondani,h eksön meg kát. Ennyi. Itt nincs kreatív munka. Meg kell csinálni, mindegy, hogy hogy. Nem véletlen 1 tévéfilmes csávót választottak az utolsó háromra. Mit öljenek pénz olyanba, aki bármit is akar változtatni v újítani..stb. Egyetértek a szerzővel. Ez az egész széria a legdurvábban iparos iparosmunka:)
Azért őszintén szólva a cuáron féle film se vert oda senkit igazán. Maximum jobb volt, mint a többi, de ez 1 ilyen mezőnyben nem kunszt. Egyébként asszem a 4. rész a legfosabb minden tekintetben. Habár a legújabbhoz még nem volt szerencsém.
Amikor felkérték jan-pierre jeunet, hogy rendezzen 1 részt azt mondta, hogy ezen nincs mit rendezni. Ott kell állni és azt mondani,h eksön meg kát. Ennyi. Itt nincs kreatív munka. Meg kell csinálni, mindegy, hogy hogy. Nem véletlen 1 tévéfilmes csávót választottak az utolsó háromra. Mit öljenek pénz olyanba, aki bármit is akar változtatni v újítani..stb. Egyetértek a szerzővel. Ez az egész széria a legdurvábban iparos iparosmunka:)
Azért őszintén szólva a cuáron féle film se vert oda senkit igazán. Maximum jobb volt, mint a többi, de ez 1 ilyen mezőnyben nem kunszt. Egyébként asszem a 4. rész a legfosabb minden tekintetben. Habár a legújabbhoz még nem volt szerencsém.
szerjóska 2010.11.23. 03:46:32
azért amikor a cuarón-féle részben a mérges fa, hirtelen felindulásból agyonvágja a cgi pillangót, az olyan messze volt a colombus-féle családi filmtől, mint sin city a pókembertől.
persze a farkas már gagyi lett, de hát mégis csak gyerekfantasy.
meg szerintem az ötödik rész filmverziója kb. nézhetetlenül szar. másodikra próbáltam megnézni, annó cam-es verzióban láttam csak, de nem bírtam. hatodik az másodikra is adható, ha iparos, ha nem.
egyébként amennyit láttam a filmből az alapján nem rossz, de rendezői munkát én sem nagyon vettem benne észre. helena bonham cartert meg sunáznám.
persze a farkas már gagyi lett, de hát mégis csak gyerekfantasy.
meg szerintem az ötödik rész filmverziója kb. nézhetetlenül szar. másodikra próbáltam megnézni, annó cam-es verzióban láttam csak, de nem bírtam. hatodik az másodikra is adható, ha iparos, ha nem.
egyébként amennyit láttam a filmből az alapján nem rossz, de rendezői munkát én sem nagyon vettem benne észre. helena bonham cartert meg sunáznám.
Háááááááááááááát 2010.11.23. 07:41:09
Végre nem egy marketingesek által kreált írás.
Rusznyák Csaba 2010.11.23. 08:32:23
Az ötödik rész könyvben egy katasztrófa volt. Végeérhetetlenül hosszú, érdektelen közjáték az egész, keservesen lassú és eseménytelen, a karakterek és reakcióik kurvára eltúlzottak. Nem hiszem, hogy életemben szenvedtem úgy könyvön, mint azon, csak azért olvastam végig, mert mindenki azt mondta, hogy a hatodik megint jó lesz (és tényleg). Ehhez képest a filmet kihozták egy közepesre - ami nem kis szó.
ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2010.11.23. 08:43:42
@Rusznyák Csaba: az volt vele inkább a baj, hogy annyi rossz történt a főszereplőkkel, hogy az valami őrület...de nehezen olvasható volt, ebben egyetértünk...
Kövi 2010.11.23. 09:19:28
@Halálkufár: Pedig valamelyik könyvben megmagyarázzák. Azt a levelet jelenti, melyet Dumbledore hagyott ott a csecsemő Harryvel (valószínűleg itt a "múltkori" helytállóbb lett volna, csak akkor még nem derült ki, mire utal a levél). Ebben leírja, hogy mivel Petunia a legközelebbi rokona, ezért az ő háza jelenti az otthont és ezzel az egyetlen védelmet is.
Kövi 2010.11.23. 09:24:25
[SPOILER] Amúgy a az ötödik és a hetedik könyvben van a leghosszebb olyan rész, mely nehezen emészthető (előbbiben Harry lelki küzdelme az emlékeivel Cedric haláláról, utóbbi meg az elképesztő hosszú és unalmas bolyongás az erdőben). Én ennek ellenére sem érzem, hogy Rowling elfáradt volna a végére, csak itt-ott nehezen sikerült körítést adnia ahhoz, amit a lezárásra kitalált (az nem töltött volna meg önmagában egy évnyi időt).
koschwarz 2010.11.23. 09:25:13
@Rusznyák Csaba: a főnix rendjét én is kínosan lassan és nyögvenyelősen olvastam el...hihetetlenül vontatottnak és eseménytelennek találtam.
filmben (hála cuaron-nak) és könyvebn meg egyértelműen az azkabani fogoly tetszett a legjobban. a többi film meg "na ez is megvolt" kategória.
filmben (hála cuaron-nak) és könyvebn meg egyértelműen az azkabani fogoly tetszett a legjobban. a többi film meg "na ez is megvolt" kategória.
Kövi 2010.11.23. 09:27:34
És hogy a cikkhez kapcsolódót is írjak: a filmeket nem sokra tartom, a hatodik részt kifejezetten utáltam (pedig a könyvet imádtam); nem várok sokat a befejezéstől, de hátha így pozitívan csalódom...
Atommz 2010.11.23. 09:38:16
Ha ily csekély számú hozzászólás alapján is ordít, hogy (a nézők szerint) a Cuaron-féle munka remekül bevált, akkor miért nem hagyták, hogy Ő vigye végig és adja hozzá azt, amitől több lehetett volna?
Nem létezik, hogy Ők ezt nem látták már a 4. rész fogadtatása alapján.. (a válasz valószínűleg valami lehangoló, anyagi okokra visszavezethető broáf.)
Azért szomorít el, mert akkora élmény volt a 3. rész számomra, hogy most úgy érzem, meg lettem/lettünk fosztva valami nagyon jótól.
Igen, a hangulatteremtés...lehet csilliós digikamerája, profi stábja, milliárdos költségvetése, ha a lényeg nincs benne a filmben. Nincs 'lelke'.
Nem létezik, hogy Ők ezt nem látták már a 4. rész fogadtatása alapján.. (a válasz valószínűleg valami lehangoló, anyagi okokra visszavezethető broáf.)
Azért szomorít el, mert akkora élmény volt a 3. rész számomra, hogy most úgy érzem, meg lettem/lettünk fosztva valami nagyon jótól.
Igen, a hangulatteremtés...lehet csilliós digikamerája, profi stábja, milliárdos költségvetése, ha a lényeg nincs benne a filmben. Nincs 'lelke'.
Rusznyák Csaba 2010.11.23. 09:45:07
@Atommz: Azért megkockáztatom, hogy Cuarón sem akart volna 7-8 évet áldozni a HP-re az életéből...
Az egy dolog, hogy jelezte, hogy a finálé akár érdekelheti is.
Az egy dolog, hogy jelezte, hogy a finálé akár érdekelheti is.
DenisaM 2010.11.23. 09:50:31
@Halálkufár: Azért ne feledje Petúnia az utolsó Pottert, mert mint vérrokona, ő teljesíti ki a huga (Lily Potter) védőbűbáját. Amíg az az otthona, ahol az utolsó vérrokona él, addig Voldemort nem bánthatja... Ez akkor van, amikor Dudley-t hazaviszi a dementor támadás után, és ki dobná Vernon. Megkapja a rivallót Petunia, és közli, hogy Harry nem megy sehova.
m.logic 2010.11.23. 10:02:04
"ült le a sztori"
Ez a könyvben is pontosan ilyen szar volt. Döglődnek hónapokig, amíg nagy nehezen kiötlik, hogyan tovább. Amit ebből ki lehetett hozni, azt 95%-ig kihozták. Ami lehetett volna jobb, az az, hogy többet beszél a három gyerek. Rendszeresen csendes nézéssel, grimasszal és fejbiccentéssel helyettesítették a beszédet.
Ez a könyvben is pontosan ilyen szar volt. Döglődnek hónapokig, amíg nagy nehezen kiötlik, hogyan tovább. Amit ebből ki lehetett hozni, azt 95%-ig kihozták. Ami lehetett volna jobb, az az, hogy többet beszél a három gyerek. Rendszeresen csendes nézéssel, grimasszal és fejbiccentéssel helyettesítették a beszédet.
m.logic 2010.11.23. 10:04:24
@DenisaM: Épp ezért röhej, hogy a 6. film elején a metró büféjében "csajozik".
Lord_M_ 2010.11.23. 10:10:53
@DenisaM: És ez az a magyarázat amit kezdetektől fogva nem értek... mégis mi bánata van petúniának ha harry-t kivágják... paff egy egyáltalán nem szeretett unokaöcs bajba kerül... mert mintha eddig érdekelte volna őket hogy mi van harry-vel...
jó gondolom dumbeldore ment volna rendezkedni... de lényegében ez itt egy igencsak elnagyolt válasz... ráadásul valahogy a rivalló önmagában többet sejtetett...
hovatovább az 5. kötet szerintem is hosszú és lapos volt... és a 3. volt az egyik legjobb, de megkockáztatom a könyv is az egyik legjobb volt a harmadik... (bár a félvér herceg sem volt rossz :) )
jó gondolom dumbeldore ment volna rendezkedni... de lényegében ez itt egy igencsak elnagyolt válasz... ráadásul valahogy a rivalló önmagában többet sejtetett...
hovatovább az 5. kötet szerintem is hosszú és lapos volt... és a 3. volt az egyik legjobb, de megkockáztatom a könyv is az egyik legjobb volt a harmadik... (bár a félvér herceg sem volt rossz :) )
RoFä 2010.11.23. 10:17:48
@Halálkufár: "Cuarón rendező, Yates pedig valaki aki rendezői feladatokat lát el, a kettő között óriási a különbség"
Ez itt a lényeg, meg még egy apróság: ez a saga varázslókról szól baszki, hát tessék mágiát tenni a vászonra. És igen, Cuaron vagy Del Toro pontosan olyan megszállott fimmániákusok, akik puszta szerelemből pöcsölnek annyit a részletekkel és van az egészről valami víziójuk.
Yates azt hitte, elég lesz ha az azkabani foglyot próbálja stencilezni. A negyedik részre so-so elég volt, bár nagy részét a színészek vitték el annak is. Az ötödikben már döcögött, a finálé rendesen oda lett rakva viszont, ez részben megmentette. Nem olyan gyenge egyik sem, mint az első kettő. A hatodik siralmas lett és olyan durván szétfilterezték, hogy sírtam.
Szóval romló tendencia, de azért természetesen megnézem, ezeket a színészeket nagyjából bármiben. Kár hogy szegény Madeye-t hamar kicsinálják, ő a legnagyobb király.
Ez itt a lényeg, meg még egy apróság: ez a saga varázslókról szól baszki, hát tessék mágiát tenni a vászonra. És igen, Cuaron vagy Del Toro pontosan olyan megszállott fimmániákusok, akik puszta szerelemből pöcsölnek annyit a részletekkel és van az egészről valami víziójuk.
Yates azt hitte, elég lesz ha az azkabani foglyot próbálja stencilezni. A negyedik részre so-so elég volt, bár nagy részét a színészek vitték el annak is. Az ötödikben már döcögött, a finálé rendesen oda lett rakva viszont, ez részben megmentette. Nem olyan gyenge egyik sem, mint az első kettő. A hatodik siralmas lett és olyan durván szétfilterezték, hogy sírtam.
Szóval romló tendencia, de azért természetesen megnézem, ezeket a színészeket nagyjából bármiben. Kár hogy szegény Madeye-t hamar kicsinálják, ő a legnagyobb király.
RoFä 2010.11.23. 10:27:38
@Áramvonalas Földműves: Engem odavert, nagyon sokszor meg tudom nézni pusztán a vérgeci átkötő betéteket (madárka repked, tavasz jő, whomping willow leveri a madarat - megvan valakinek?)
Jeunet-t kedvelem , de hogy ne kéne rendezés meg kreatív munka az már megbocsáss, de faszság. A tiniket kell rendezni, mert tobbnyire eleg szar vagy legfeljebb kozepes színészek. A brit nemzeti válogatottat lehet, és én speciel a fél kezem odaadnám érte ha rendező lennék. (Bar azt alairom, hogy eleg szep autonomiat elveznek, aminek az eredmenye roppant szorakoztato, gatlastalan ripacskodas- egy mesefilmbe ez kell.
Atmoszférát meg nyilván nem kell teremteni, azt a green screen elintezi magatol...ugyan mar. Nem gondolja komolyan a francia.
Jeunet-t kedvelem , de hogy ne kéne rendezés meg kreatív munka az már megbocsáss, de faszság. A tiniket kell rendezni, mert tobbnyire eleg szar vagy legfeljebb kozepes színészek. A brit nemzeti válogatottat lehet, és én speciel a fél kezem odaadnám érte ha rendező lennék. (Bar azt alairom, hogy eleg szep autonomiat elveznek, aminek az eredmenye roppant szorakoztato, gatlastalan ripacskodas- egy mesefilmbe ez kell.
Atmoszférát meg nyilván nem kell teremteni, azt a green screen elintezi magatol...ugyan mar. Nem gondolja komolyan a francia.
RoFä 2010.11.23. 10:29:27
@m.logic: Sokadszorra olvasva a konyvet nem vagyok rola meggyozodve, hogy nem szandekos volt az az agyonbaszott hangulat es a semmi nem tortenik feeling. Elegge egyben van igy, en szeretem.
Szegeny no kb. lehetetlenre vallalkozott a finaleval, szerintem 10/9-re oldotta meg.
Szegeny no kb. lehetetlenre vallalkozott a finaleval, szerintem 10/9-re oldotta meg.
MagyarZizzi (törölt) 2010.11.23. 10:36:26
Ezek után nem vagyok biztos benne, hogy látni akarom ezt a filmet, pedig úgy gondoltam, illene megnézni, ha már az első néhányat láttam. (Nekem az első kettő tetszett, most lehet kövezni.) Viszont ettől az utolsótól nem vártam semmit; miután hallottam egy riportot Rowlinggal, ahol azt mondta, a hetedik könyvhöz fanfictionök elemeit is felhasználta, odalett minden reményem.
RoFä 2010.11.23. 10:37:02
@Rusznyák Csaba: Mas olvasatban meg annyi penzt szedhetett volna ossze a szeriaval, amibol kijon 2-3 fasza "privat" projekt.
Elnezest, kicsit elfogult vagyok a csavoval szemben, de szerintem Fasy Adam oszegyujtott verseibol is jo filmet csinalna.
Elnezest, kicsit elfogult vagyok a csavoval szemben, de szerintem Fasy Adam oszegyujtott verseibol is jo filmet csinalna.
Rusznyák Csaba 2010.11.23. 10:45:23
@m.logic: hát ez az, itt kellett volna húzni rajta, ahogy a korábbi részekben is tették. elég lett volna erre egy film.
csak miután hosszú matekozás után kiagyalták, hogy duplaannyi film duplaannyi lóvét jelent, összepisálták magukat örömükben, és semmi más nem számított.
@RoFä: nincsenek neki gondjai a privát projektek pénzelésével. amúgy a HP3 után nyilván simán megtehette volna, hogy lefekszik Hollywoodnak, de nem tette, és ezt (is) becsülöm benne.
csak miután hosszú matekozás után kiagyalták, hogy duplaannyi film duplaannyi lóvét jelent, összepisálták magukat örömükben, és semmi más nem számított.
@RoFä: nincsenek neki gondjai a privát projektek pénzelésével. amúgy a HP3 után nyilván simán megtehette volna, hogy lefekszik Hollywoodnak, de nem tette, és ezt (is) becsülöm benne.
RoFä 2010.11.23. 11:07:14
@Rusznyák Csaba: Egyet is ertek, meg nem is. Dolgozni nem egyenlo lefekudni. Lehet en vagyok az opportunista, de mint nezonek nekem a vegeredmeny szamit, es ha lehet valasztani hogy egy ilyen visionary pocsol az utolso reszleten is, vagy egy iparos odateszi a cuccot, akkor en az elsot valasztom. Muveszi integritas meg hollywood ide vagy oda.
(A Children of men sem egy kis koltsegvetesu kamaradrama volt, es szerintem sulyosan odabasz...es ott is, a reszletek, a reszletek...a Battersee a Pink Floyd malacokkal es a King Crimson...)
(A Children of men sem egy kis koltsegvetesu kamaradrama volt, es szerintem sulyosan odabasz...es ott is, a reszletek, a reszletek...a Battersee a Pink Floyd malacokkal es a King Crimson...)
Rusznyák Csaba 2010.11.23. 12:33:48
@RoFä: Én csak azt mondom, hogy kétlem, hogy egy olyan kreatív egyéniség, mint ő, valaha meg akart volna csinálni öt-hat Harry Potter filmet. Sőt, kizártnak tartom. És az is elárul valamit, hogy a HP után sem nagy stúdiófilmet készített (pedig tuti, hogy hívták párhoz), hanem a nagyjából független Children of Ment.
mesko 2010.11.23. 18:38:28
mit is tudnék én ide újjat írni, semmit..legfeljebb csak annyit, hogy igazságot szolgáltattak a könyvnek, azért mert úgy értettem, hogy hiven ragaszkodnak hozzá(nem olvastam, de láttam a filmet).
valahogy én mindig a 4-est kedvelem, azt 2x néztem meg, a többit csak 1x, azokat nem kívántam újra látni..tudnám magyarázni, hogy miért, de ma nem vagyok olyan aktív..
valahogy én mindig a 4-est kedvelem, azt 2x néztem meg, a többit csak 1x, azokat nem kívántam újra látni..tudnám magyarázni, hogy miért, de ma nem vagyok olyan aktív..
mesko 2010.11.24. 17:25:43
@RoFä: te kis gonosz, ezért büntetés jár:)
a következőt szabom ki neked:
1, szépen az oldal jobb oldalán rákattintasz a The Expendables kririkára, megnyugtatlak, hogy ott van(illeszkedik a profilba:)), miután ezzel meg vagy, elolvasod, fentről számítva a mesko kommentet, megnyugtatlak, hogy ott van, esetleg korrektálhatód a helyesírási hibákat belölle..megnyugtatlak, hogy van benne bőven, de azért ezt kihagyhatód(ezt elnézem, ha nem teszed meg:)), de a kommentet elkell olvasnod 10x. egyelőre ennyit kapsz.vagyis meggondoltam magam, még kapsz:
2. lennebb haladsz, elolvasod a Wostry válaszát az én kommentemre 50x, ááá, nem...150x..s, ha még mindig nem bünhőttél eleget, akkor tovább haladsz..és elolvasod a többit is, azt rád bizom, hogy hányszor:))))
a következőt szabom ki neked:
1, szépen az oldal jobb oldalán rákattintasz a The Expendables kririkára, megnyugtatlak, hogy ott van(illeszkedik a profilba:)), miután ezzel meg vagy, elolvasod, fentről számítva a mesko kommentet, megnyugtatlak, hogy ott van, esetleg korrektálhatód a helyesírási hibákat belölle..megnyugtatlak, hogy van benne bőven, de azért ezt kihagyhatód(ezt elnézem, ha nem teszed meg:)), de a kommentet elkell olvasnod 10x. egyelőre ennyit kapsz.vagyis meggondoltam magam, még kapsz:
2. lennebb haladsz, elolvasod a Wostry válaszát az én kommentemre 50x, ááá, nem...150x..s, ha még mindig nem bünhőttél eleget, akkor tovább haladsz..és elolvasod a többit is, azt rád bizom, hogy hányszor:))))
DenisaM 2010.11.25. 08:58:19
@Lord_M_: Gyanítom az elsők között lett volna Petunia néni, akiket Voldemort kinyír. Ha nem ő, akkor Dumbledore, meg a varázslók, mert nem vigyázott a szemük fényére :D
Én inkább azt nem értem, hova lett a Potter rokonság? Elvileg apjának is voltak szülei, gondolom egyéb rokonok is, ők hova tűntek?!
Én inkább azt nem értem, hova lett a Potter rokonság? Elvileg apjának is voltak szülei, gondolom egyéb rokonok is, ők hova tűntek?!
DenisaM 2010.11.25. 09:00:43
Egyébként a hetedik résszel pont az a gubanc, hogy a nagy része fejben játszódik, elmélkednek. Ezt elég nehéz megvalósítani filmen. Viszont abszolult hihető volt könyvben.
virtualdog 2010.11.25. 16:43:18
Egyetértek veled, Csaba, a filmmel kapcsolatban (bár csak két korábbi filmet láttam és csak az első 4 könyvet olvastam). Naaagyon el volt nyújtva, főleg Harry és Hermione sehova sem tartó szenvedése, random teleportálásokkal meg végeérhetetlen sátrazásokkal. Lehet, hogy könyvben is ilyen, de ez nem mentség: a könyvet mindenki a saját tempójában olvassa, és kevesen egy ültő helyükben, a filmet viszont. Szóval vágni kellett volna.
Még 3 észrevétel: SPOILERS AHEAD!!!
- Volt pár jó durva jelenet ebben a filmben... jellemző, hogy még a meztelen smárolást is töménytelen CGI-vel kellett felvenni, és a sok romantika meg szereplők közti szexuális töltés ellenére sem fért bele semmi sikamlós poén vagy cicimarkolászás sem, de kínzásból egészen kurvára nem "tinifilmes" dolgok is vastagon.
- Fura volt, hogy Harry tulképp semmit nem tud felmutatni a nálánál 1000x erősebb ellenfeleivel szemben (még a pár kib.szott alapvarázslatot, ami mindig megmenti a seggüket, még azokat sem tudja megcsinálni, hanem hívja Hermionét...), és kizárólag két okból tud győztesen kikerülni a rázós helyzetekból: (1) a benne lakozó tökéletesen passzív erő (Voldemort nem tudja halálosan megsebezni, álmok stb), valamint (2) teljesen hihetetlen és "hiteltelen" vak mázli / felmentő sereg (Hermione kínzásjelente olyan kemény volt szerintem, hogy még nagyobbat pukkant az üres lufi, ami a megmenekülésük volt). Ez nekem fura volt. Régebben az epikus történetek "túlerő ellen harcol, de lassan beletanul a jóba" hősei (Luke Skywalker, Neo, mittomén) legalább teljes erejükből küzdöttek és kiosztottak egy pár pofont, még ha nem is ment minden elsőre, de az Alkonyat és a HP főhőse két tök passzív karakter, akik leginkább a körülöttük levők tettei és viszonyrendszere által válnak "hősökké".
- Azért mennyi, khmm... ismerős dolog volt ebben a részben, nem? A varázstárgyak, kard felkutatása, a végtelen menetelés stb tiszta Gyűrűk Ura, az erdei harcok meg rosszemberek tiszta Alkonyat stb.
Még 3 észrevétel: SPOILERS AHEAD!!!
- Volt pár jó durva jelenet ebben a filmben... jellemző, hogy még a meztelen smárolást is töménytelen CGI-vel kellett felvenni, és a sok romantika meg szereplők közti szexuális töltés ellenére sem fért bele semmi sikamlós poén vagy cicimarkolászás sem, de kínzásból egészen kurvára nem "tinifilmes" dolgok is vastagon.
- Fura volt, hogy Harry tulképp semmit nem tud felmutatni a nálánál 1000x erősebb ellenfeleivel szemben (még a pár kib.szott alapvarázslatot, ami mindig megmenti a seggüket, még azokat sem tudja megcsinálni, hanem hívja Hermionét...), és kizárólag két okból tud győztesen kikerülni a rázós helyzetekból: (1) a benne lakozó tökéletesen passzív erő (Voldemort nem tudja halálosan megsebezni, álmok stb), valamint (2) teljesen hihetetlen és "hiteltelen" vak mázli / felmentő sereg (Hermione kínzásjelente olyan kemény volt szerintem, hogy még nagyobbat pukkant az üres lufi, ami a megmenekülésük volt). Ez nekem fura volt. Régebben az epikus történetek "túlerő ellen harcol, de lassan beletanul a jóba" hősei (Luke Skywalker, Neo, mittomén) legalább teljes erejükből küzdöttek és kiosztottak egy pár pofont, még ha nem is ment minden elsőre, de az Alkonyat és a HP főhőse két tök passzív karakter, akik leginkább a körülöttük levők tettei és viszonyrendszere által válnak "hősökké".
- Azért mennyi, khmm... ismerős dolog volt ebben a részben, nem? A varázstárgyak, kard felkutatása, a végtelen menetelés stb tiszta Gyűrűk Ura, az erdei harcok meg rosszemberek tiszta Alkonyat stb.
BloodGrey · http://awesomness.blog.hu 2010.11.25. 19:26:54
Yates borzalmas rendező, eddig csak az ötöst láttam tőle de olyan hányaveti módo egymásra okádva vannak a jelenetek hogy a követhetetlensége miatt iszonyatosan gyorsan érdektelenné vált a film, szép de üres, nekem is Cauron tetszett eddig a legjobban, volt íze-bűze.
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2010.11.29. 09:07:19
Nah, csak most olvastam el a leírást, miután sikerült megnézni a filmet, és 1az1ben 1etértek a cikkel.
Pont ilyenek jutottak nekem is eszembe erről a filmről.
Pont ilyenek jutottak nekem is eszembe erről a filmről.
Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2011.01.10. 08:56:46
hát ez a film igen szar, dögunalmas, vontatott.
Utolsó kommentek