Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Universal Soldier: Regeneration

2010.01.05. 18:46 Chavez

Mielőtt Roland Emmerich még minden energiáját, pénzét és tehetségét az emberiség, mi több a Földbolygó elpusztítására fordította volna, készített egy kisebb rombolással járó sci-fi/akciófilmet is, a ma már főleg nosztalgikus érzelmeket kiváltó klasszikust, a Tökéletes Katonát. A film a viszonylag alacsony költségvetése mellett is az A-kategóriába volt sorolható, ráadásul a kor két középkategóriás akciósztárját is együtt szerepeltette, ami akkoriban igencsak szenzációnak számított, és ami ezáltal jelentősen megnövelte az érdeklődést a film iránt. A Tökéletes Katona ha nem is ért el hangos sikereket a maga korában, az idő mindenképpen igazolta, ráadásul sokak szerint (köztük velem) máig ez Emmerich legjobb filmje (bizonyos emberek szerint pedig az egyetlen jó).  A rókabőrnyúzás nem maradhatott el, a franchise két, szavakba nem önthető színvonalú televíziós gyalázatban és egy csak simán szar zs-kategóriás rettenetben (TK: A Visszatérés) folytatódott, bár ez utóbbi tekinthető csak igazi folytatásnak, és ehhez még Van Damme is a nevét adta.

Az elmúlt 10 év során többször is felmerült a felélesztés lehetősége, az utóbbi években pedig már az eredeti film két nagyágyújának visszatéréséről is csipogtak a verebek. Végül mindkét dolog realizálódott, és most itt van a folytatás, és az egykor szebb napokat látott, ma már csak az olcsó videófilmek világában ténykedő veterán is felbukkan benne, de ez a film nem egészen az, amire sokan vártak, bár ez nem is jelenti automatikusan azt, hogy ettől rossz lenne.
Manapság az olcsó akciófilmek Hollywoodja nem más, mint Bulgária csodaszép országa, ami többféle helyszínnel is képes szolgálni a kispénzű filmeseknek, de kimondottan ideális terep, ha lepusztult, poszt-komcsi országban játszódó filmet készülünk forgatni. A Tökéletes Katona új részében a legnagyobb spórolást itt követték el az alkotók, a film ugyanis teljes egészében egy ilyen jellegű elhagyatott gyártelep üszkös, rozsdás romjai között játszódik, vagyis nem kellett tereprendezés, sem díszletek, sőt, talán még forgatási engedély se.

A történet szerint ugyanis egy fiktív, szovjet tagállam típusú kelet-európai ország terroristái elrabolják a (valószínűleg orosz) elnök gyermekeit, és elfoglalják Csernobilt, majd bombákkal rakják tele az atomerőművet, illetve azt, ami még maradt belőle. A fogvatartott társaik szabadon engedését követelik, ellenkező esetben ők engedik szabadon a szarkofág alatt szunnyadó radioaktív sugárzást. A terroristák ráadásul biztosra mentek, egy renegát amerikai tudós közbenjárásával egy új generációs UniSol egységet is birtokolnak, vagyis egy továbbfejlesztett tökéletes katonát, aki egy igazi hús-vér Terminátor, vagyis fémváz helyett cserélhető pótalkatrészekkel. Miután ez a megállíthatatlan egyszemélyes hadsereg pillanatok alatt szétkapta az ellene küldött hagyományos UniSol egységeket, az illetékesek már csak egyvalakire bízhatják a dolgot, a legtökéletesebb tökéletes katonára, Luc Deveroux-ra, csak hogy ő éppen rehabilitáción van, éppen próbálják visszaszoktatni a civil életbe.

Valójában ez az igazi folytatás, a film ugyanis mind a tv-s epizódokat, mind pedig a 99-es filmet teljes mértékben ignorálja, de tulajdonképpen Emmerich filmjéhez is kevés a kapcsolódási pont. Lundgren és Van Damme pedig bár itt vannak, megjelenésük szinte csak marketingfogásként értékelhető. Míg utóbbi csak a film második felétől vesz részt tevékenyen az akcióban, addig az előbbi mindössze pár perces cameo szintjén van csak jelen (különösen Lundgren esetében érezni, hogy inkább csak némi nosztalgiát ébreszteni hivatott pofavizitről van szó), bár el kell ismerni, kettejük találkozása azért elég nagyot szól. Jól látszik mindegyikükön, hogy jócskán túl vannak már fénykorukon, nehéz nem észrevenni, hogy katonának már kicsit túlkorosak, de azért még mindig kemények, mint a tökéletes bakaszar, és szerencsére a kaszkadőröknek, dublőröknek köszönhetően mozgásban már sokkal aktívabbnak tűnnek.
Van Damme szokás szerint szűkös színészi eszköztárából válogat, a svéd acélember viszont próbálkozik némi erőltetett moralizálással, kár, hogy egyetlen szavát sem érteni, mert úgy beszél, mint akinek az arcizmai még nem olvadtak fel a jegelésből. A történet, a színészek tökéletesen B-kategóriásak, az akció viszont első osztályú, és szerencsére ezzel és ezen nem is spóroltak, a helyszínek jellegéből adódóan a stáb ugyanis kedvére-kényére törhetett, zúzhatott, rombolhatott. A kor igényeinek megfelelő realisztikus vérontásokat kapunk, legyen szó lőfegyveres, szúró- illetve vágóeszközös, vagy pusztakezes harcról. Ez utóbbin egyébként nagyobb a hangsúly, miután a golyók nem igazán fogják ezeket az univerzális katonákat, így nagyobb szerepet kapott a közelharc. Az új generációs UniSol katonát a belorusz UFC és MMA (ezek ilyen tök brutális vegyes harcművészeteket magába foglaló sportok) bajnok Andrei Arlovski alakítja, igencsak meggyőzően, már ami az érzések és gesztusok nélküli zombikatonák kihívásokkal teli szerepének megformálását illeti. A „The Pit Bull” becenévre hallgató Arlovski mozdulatai kőkemények, hitelesek, és valóban azt a benyomást keltik, mintha egy jól képzett, emberfeletti erővel bíró gyilkológépet látnánk. Bizonyos szempontból ő is a film igazi sztárja, sőt, ki merem jelenteni, hogy leginkább miatta élvezetes a produkció. Nem mellesleg az anti-terroristákat vezető kommandósok vezetőjét is egy MMA harcos, bizonyos Mike Pyle alakítja. A rendező korábban az MMA-val kapcsolatos dokumentumfilmeket forgatott, innen a vonzódás a zord bunyósok felé.

A történetet Victor Ostrovsky, egy izraeli ex-Mossad ügynök jegyzi, aki nyilván a harcászati dolgokban otthonosabban mozog, mint a kidolgozott forgatókönyvek írásában, ez ugye meg is látszik ezen az akcióorientált filmen. A sztori mellőz minden humort, meglepő fordulatot, több dimenziós karaktereket, és persze néhol a logikát is, de megint azt kell, hogy mondjam, ha azt vesszük, hogy egy felvállaltan olcsó és a bunyókra meg az akcióra kihegyezett, de a Tökéletes Katona mítoszt mégis tiszteletben tartó filmről beszélünk, akkor nem ér panaszkodni.
A filmet rendező John Hyams (annak a Peter Hyams nevű középkategóriás rendezőnek a fiacskája, akivel Van Damme már többször is forgatott) saját elmondása szerint a régi 80-as évekbeli akciófilmek hangulatát szerette volna megidézni, ami mostanában nagyon divatos hivatkozási alap, de azt hiszem, hogy a lehetőségekhez képest ezt egész jól sikerült megvalósítania. Nem ez a produkció fogja Lundgren és Van Damme karrierjét visszalőni a nagyok közé, de egyszerű, puritán akciófilmnek több mint korrekt egy mozi, sőt, nálam eddig az év legjobb akciófilmje. :)

 

52 komment

Címkék: scifi akció 4csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr161649600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

afterward 2010.01.05. 22:41:33

Tudat alatt kicsit vártam ezt a filmet. Nem is tudom hol olvastam róla először, de baszkurálta az agresszióért felelős (csak van ilyen:) agyközpontomat meglehetősen. Éljen, itt van, örvendjünk és becsüljük meg. Hála az írásnak kedvet is éreztem hozzá. Kompenzáljuk magunkat ezzel a Van Damme filmmel, ha már egyszer a The Expendables-ben büdös volt a mellékszerep a belga csipkeverőnek:)
Megyek nézem gyorsan...
MNA-soknak egy akciófilmet érdemes lenne összehozni.

Nuklearis Baromfi 2010.01.06. 07:25:27

"eddig az év legjobb akciófilmje. :)"

--Gondolom, nagy volt a verseny pedig...

Rusznyák Csaba 2010.01.06. 08:41:58

Az eleje és a vége fasza, de a közbenső egy órája rohadtul unalmas. Ami még tetszett benne, hogy szép hosszú snittekkel oldották meg az akciójelenetek többségét, nem vágták szarrá a filmet, mint azt manapság szokás.

Baski Sándor · http://filmvilag.blog.hu 2010.01.06. 11:05:23

4 csillag? Chavez és az ő legendásan jó szíve... :)

Chavez 2010.01.06. 12:12:43

@[bs]: Megértem, hogy előítéletes vagy, de inkább győződj meg róla a saját szemeddel.
Ez nem jó szív kérdése, tényleg megér ennyit. Kemény akciók, szépen koreografált bunyók, sötét atmoszféra, nosztalgia faktor, Blade Runner hommage (!), és semmi felesleges sallang meg tudományos, illetve lélektani gittrágás, hanem csak pure akció. Műfajában, stílusában osztályozva egyértelműen kellemes mneglepetés. Máshol is jó osztályzatokat kapott.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.01.06. 12:31:25

@Chavez: az imdb-s 6.8-as értékelés mindenképpen meglepő. lehet adok neki egy esélyt.

Köbli Norbert (törölt) 2010.01.06. 16:13:03

az első félórát láttam eddig, az tetszett! mindjárt folytatom.

martinriggs 2010.01.06. 18:54:11

ez az első kép olyan mintha ismert személyek arcát oda montírozták volna egy rossz mínőségű amatőr fotón ácsorgó koszovói zsoldosok testére...

martinriggs 2010.01.06. 18:57:29

@Linkovic Csumoszky: igen, de az imdb-n az Avatar is majdnem 9 csillagot kapott...

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.01.06. 19:18:57

@martinriggs: jó, de ha a szívedre teszed a kezed, egy Tökéletes Katona folytatásnak - kiöregedett másodosztályú akciósztárok főszereplésével - látatlanban se adnál 3 pontnál többet...

ahhoz képest ez egy meglepően jó pontszám (az első rész 5.6-on áll).

Chavez 2010.01.06. 20:01:12

Jegyezzétek meg, hogy soha ne az imdb pontszámoknak higyjetek, mert ott mindenki szavazhat, ha látta a filmet, ha nem. A kritikák számítanak, ezért is pontosabb a Rotten Tomatoes vagy a Metacritic, de még ezek se érnek szart se a saját véleményetekhez képest.:)

martinriggs 2010.01.06. 20:13:53

@Linkovic Csumoszky: ezzel is és Chavez gondolatával is egyetértek.Amúgy talán Van Damme a JCVD óta megtáltosodott kissé, ez jó jel, de az nem, hogy nem vállalt szerepet a The Expendables-ben.

Chavez 2010.01.06. 20:42:56

Van Damme nagyon fásultnak tűnik ebben a filmben, mintha fájna neki a létezés is. Ez a film nem miatta jó, de nem is Lundgren miatt, itt Arlovski az igazi sztár.

martinriggs 2010.01.06. 20:46:43

@Chavez: A JCVD-ből kiderül hogy azért fáj a Brüsszeli Csipkének a Létezés és azért fásult mert a kislányát ckizik a filmjei miatt..:-)

martinriggs 2010.01.06. 20:47:39

mármint cikizik az osztálytársai

Chavez 2010.01.06. 21:53:41

@martinriggs: Javagyúgy. A szívem megszakad érte.

martinriggs 2010.01.06. 22:00:12

@Chavez: :-) oda köll ám figyelni a belga bunyós minden apró arcrezdülésére, éveket mesélnek történetekkel.Ja, amúgy ez az action-flick biztosan jobb lesz mint a Rajtaütés....mert az kriminális volt.Vagy a Holtvágányon...naaa, az beton kemény z-kategóriás dolog volt.

martinriggs 2010.01.06. 22:16:33

de tényleg, az alatt már nem is tudom mi lehetne...Gálvölgyi-show, vagy izé...talán az összes 2002 után készült Steven Seagal-szösszenet.:-(

martinriggs 2010.01.06. 22:19:04

Viszont a mesternek szerintem volt egy elég elfogadhatóra sikerült próbálkozása is 2006-ból, a címe a...Bosszú Mindhalálig.Na, ebben a filmben csak a magyar cím fordítóját kellett volna a hágai bíróság elé citálni, a film egy elég erős közepes, sőt!

gericore 2010.01.06. 23:19:27

Egyetértek a kritikával,én is remekül szórakoztam.De egy apró hibát javittanék ha nem gond.Arlovski nem "bika" becenevü,hanem "pitbull" :)Amugy a kedvenc harcosom,de szakállal sokkal jobban néz ki,na meg az a vámpíros fogvédője :)

martinriggs 2010.01.07. 00:21:22

egyébként meg tényleg, különös és üde színfolt a Universal Soldier Emmerich filmográffiájában, nincs benne az az izzadtságszagú erőlködés hogy mindenképpen valami eszement látványos pixel mutatvánnyal kápráztassa el a popcornrágcsáló nagyérdeműt.Ezt sokkal egyszerűbb módszerekkel teszi meg.Valahogy úgy mint nem is oly rég(tíz éve...basszus!) a Hazafi esetében.

Chavez 2010.01.07. 00:42:01

@gericore: Hehe, utánanéztem, és az igazság tulajdonképpen mindkettőnknél ott van, mert a beceneve "The Pit Bull". De azért köszi a helyesbítést, javítom.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.01.07. 00:46:21

@martinriggs: nekem a Stargate is tetszett. abban már tetten érhető ugyan Emmerich idióta patriotizmusa (már ha nem lenne német), meg a totális logikátlanságok garmadája, de idiotizmusban még nem ment olyan messzire, mint a Függetlenség Napjában (az a vírusos sztori máig a kedvencem), pedig az is faszányos inváziós film.

nem úgy a többi, lassan már fokozhatatlanul megalomán, szuperdebil Emmerich produkció.

martinriggs 2010.01.07. 00:55:54

@Linkovic Csumoszky: a Stargate-et eddigi életem során csak egyszer láttam.Ugyan nem voltam elragadtatva tőle(talán nem neki kellene a forgatókönyvírás terheit is a vállára vennie)de a David Arnold által komponált zene számomra nagyon pozitív módon hatott, azt hittem a kezdő képsoroknál hogy a sci-fi műfaj új reneszánszát hozták el nekünk földi halandóknak.Persze csak a zenéje dobott fel igazán szerintem.Egyébként a tűréshatárt már fényévekre átlépő megalomániájának jelei 84-es mozijánál megmutatkoztak.Ugyanis A Noé Bárkája Elv minden idők legdrágább vizsgafilmje.

martinriggs 2010.01.07. 01:02:18

@Linkovic Csumoszky: nem tudom láttad e a Michael Paré-s Űrkalózokat.Nagyon gagyi volt, asszem az első amerikai okossága is egyben.Vicces volt látni, hogy az első képsoroknál a díszletet, hát szerintem a Szárnyas Fejvadász megmaradt elemeiből koldulták össze.:-)Az Avatar kapcsán amúgy beugrott nekem ez az Űrkalózok.Ez elég kellemetlen James Cameronranézve, nemde?:-)

virtualdog 2010.01.07. 12:37:50

De tényleg, ez a kép nem montírozás? Nagyon nem illenek oda azok a fejek... :D

drompi 2010.01.07. 20:21:19

Na erre a filmre most én is kíváncsi lettem. Viszont én Peter Hyams-től láttam azért nem egy középkategóriásnál jobb filmet. Igaz, hogy nem mostanában. ( pl. Hajszál híján, Gyilkos bolygó )

martinriggs 2010.01.07. 20:50:44

@drompi: de ezt a cikk alapján a fia rendezte, nem Péter bá'.

Chavez 2010.01.07. 21:06:04

@martinriggs: Az utolsó bekezdésemben középkategóriásnak neveztem a papát, arra érkezett a reakció.

martinriggs 2010.01.07. 21:10:06

@Chavez: ja, vagy úgy...tényleg az, de a Földi űrutazás meg a Hajszál Híján tényleg tetszett nekem is, bár a Hajszál Híján egy remake, és Hyams egyetlen filmje amit a mai napig nem tudok egészében végigülni, az a Muskétás.

martinriggs 2010.01.07. 21:13:09

Amúgy az 1977-es A Telefon című Don Siegel-Charles Bronson filmhez Hyams csak forgatókönyvet írt, szerintem aként tehetségesebb...

doktor.dikhed 2010.01.07. 21:16:44

Lundgrennek nagyobb szerep kellett volna.

Ami tetszett: a bunyók nagyon jók. Arlovski tényleg kőkemény, Van Damme látványos rúgásaiból kevesebb van, pont ezért ínyencfalatok, Lundgren pusztító állat.

A történet akciófilmes szinten okés.
Próbáltak arcot adni a mellékszereplőknek is (a gonosz orvos, a terrorista, Burke, akivel kötelező szimpatizálni, és ez nálam működött is, de mindenki tudta, hogy mi lesz a karakter vége)

Ami nem tetszett Arlovski unalmas. Jók a bunyói, de a film végén már az sem izgatott annyira. Egy akciófilmhez kell egy gonosz, aki érzelmeket vált ki az emberből. Általában gyűlölhető, néha szerethető, esetleg csak érdekes, különleges a motivációja. A jobb akciófilmeknél mindezek keveréke együtt igaz a főhős nagy ellenfelére. Arlovskinak tetszettek a bunyói, ami egy fél óráig érdekes, aztán ráun az ember.

Úgy tűnt, hogy Van Damme karakterén dolgozna valamennyit, aztán feladták, a belga felvette a fapofát, és gyilkolt. Pillanatok alatt átvált a rehabos, érzelmileg labilis félemberről, a rezzenéstelen arcú gyilkológépre. Nem tudtam szorítani érte. Burke-ért tudtam, pedig ő sem volt túlbonyolítva.

Lundgren hatalmas. A svéd nem nagy színész, de a Tökéletes Katona első részében élete alakítását nyújtja. Egy gyűlölhető, de szórakoztató karakter, és itt a folytatásban fejlődik (fejlődne, ha hagynák).
Nekem Lundgren minden jelenete emlékezetes. Ott a lappangó őrület a figurájában, ami végül ki is tör, csak kis lánggal.

Amikor Van Damme először összefut vele, az szinte kilóg a filmből. Pozitív értelemben. Egyrészt, ha jól emlékszem, utalás az első rész egyik jelentére, másrészt képileg is nagyon egyben van. Továbbmegyek, még a szövegek is jól megírtak. Érdekes nézni, ahogy a korábban totál őrült Andrew Scott érzi, hogy valaha ismerték egymást, ott motoszkál az agyában, hogy valaha ki volt, aztán végül a jól megszökött őrületbe kapaszkodik, megmarkolja a kését, és azt mondja: "I'm just gonna do something here." Majd megindul a túszok felé. Nagyon nagy.

Nem tudom, hogy véletlenül lett-e ilyen jó ez a jelenet, nem is érdekel, mert élveztem az egészet, és Lundgren és Van Damme bunyójának sokkal több érzelmi töltete van, mint bármelyik verekedésnek a filmben.

A végső leszámolás emellett eltörpül. Két unalmas karakter küzd, akik nem ismerik egymást, olyan célokért, és emberekért, akiket/amiket szintén nem ismernek, vagy nem érdekli őket. Teszik a dolgukat, mert erre programozták őket.

Persze, felmerülhet a kérdés, hogy miért várok többet egy B akciófilmtől? Nos, csak azért, mert a fent említett jelenetek túlmutattak egy b akciófilmen.

Az meg igaz, hogy Lundgren akcentusa általában gáz, de engem itt nem zavart, mert jó jelenetei vannak.

Összességében azért jó kis akciófilm lett ez, csak kár, hogy a vége felé már csak azok kattogott az agyam, milyen könnyedén lehetett volna jobb is.

Chavez 2010.01.07. 22:08:39

Szerintem Arlovski pont azért volt jó, hiszen ő tényleg egy tökéletes katona, szemben ugye a másik kettővel. Ő nem gonosz vagy jó, ő csak követi a parancsot mérlegelés nélkül. Ettől még persze lehet unalmas, de hát ez van a karakterében.

Lundgren tényleg kaphatott volna nagyobb szerepet, de félő, hogy így csak megismételték volna az első részt. Viszont!
SPOILER
A Blade Runner párhuzamot ne feledjük, ha már én a cikkből kihagytam (féltem, hogy bő lére eresztem, így meghagytam spoilernek)Lundgren itt Roy Batty karakterét hozta, aki a saját létezésének okait kutatja, és aki alkotója ellen fordul, méghozzá pont ugyanúgy, mint Hauer a BR-ben. A téma meg ugye eleve magában hordozza ezt az egzisztencialista feszegetést, bár itt most nem lett kibontva, ami nem is baj.

martinriggs 2010.01.07. 22:25:54

valaki esetleg látta a Dolph Lundgren fémjelezte Diamond Dogs-ot?Szerintem a Világ egyik legrosszabb filmje.

doktor.dikhed 2010.01.07. 22:49:06

@Chavez:

"Szerintem Arlovski pont azért volt jó, hiszen ő tényleg egy tökéletes katona"

Ezzel egyetértek. Bírtam is, csak ahhoz már halovány volt, hogy ő legyen egy tipikus akciófilm főellensége.

Eljátszottam a gondolattal, hogy milyen jó fordulat lett volna, ha Lundgren őrülete visszatér, ő öli meg Arlovskit, és látva a bombát, meg a katonákat ráérez, hogy visszahozhatja a régi időket, folytathatja az esztelen mészárlást, és átveszi az irányítást, Van Damme-nak meg vele kell leszámolnia a végén :D

Persze, nem várom el, hogy minden úgy legyen, ahogy én képzelem, unalmas is lenne, csak ebben a formában, számomra akkor is tét nélküli volt a végső harc. Persze, felrobbanhatott volna a bomba, biztos sok arctalan katona meghal, meg a túszok is, akik már azt sem tudom kinek a gyerekei stb :)

Az első rész megismétlésétől nem féltem. A helyszín, az alaphelyzet, meg a képi világ is más volt, ennyi elég. Ha a többit átveszik a régiből, az nem is olyan nagy baj. A régit Lundgren őrülete és Van Damme adta el, aki eleinte leszedált balfék nagy erővel (a verekedés a bárban, zenére jó, meg mindig röhögök azon a pofán, amit akkor vág, amikor megkérdezik tőle, hogy hogyan fizeti ki a kaját), aztán öntudatra ébredt bosszúálló.

A BR-es meglátás tök jó, nekem nem tűnt fel elsőre, csak így, hogy említed, a cikkbe meg nem fért volna bele a Spoiler miatt. Egyébként így tökéletes, hogy Lundgren csak röviden moralizál, aztán inkább a gyilkolásba kapaszkodik, az a biztos. Tökéletesen körülírja ezzel a karakterét.

Mindegy. Így sem rossz a film. Ha nem a Tökéletes Katona volna a címe, és nem lenne benne az előd két főszereplője újra együtt, akkor az alacsony költségvetés mellett a kemény bunyókkal és a néhány tényleg jó jelenettel lehet, hogy b-múvis akciófilmes gyöngyszemnek nevezném, de így, hogy kapcsolódik a Tökéletes Katonához, van némi hiányérzetem, ami érthető, mert a Tökéletes Katona, akármennyi érv is szól ellene, kultfilm lett. Mi sem bizonyítja jobban, mint hogy ennyit tudunk beszélni róla :)

Amúgy Emmerich tényleg nem csinált más jó filmet? Nekem a Csillagkapu annak idején tetszett. Újra meg kéne néznem? :)

martinriggs 2010.01.07. 23:01:31

Valamelyik nap sikerült elcsípnem valamelyik tv-csatornán a Godzillát, annak idején 98'-ban elég kábultan jöttem ki erről a filmről és nem értettem a körülöttem üllők lelkes reakcióit sem ahogy nevetgélva magyarázták egymásnak hogy meg fogják nézni a következő epizódott, mert ez baromi jó volt.Egy-két Michael Bay film árnyékában meg kell vallanom most talán már fölfedezetem némi értéket is az import japán monstrum Emmerich-féle verziójában...de annak örülök igazán hogy nem készült folytatása ennek ellenére. A Csillagkapu számomra egy megvalósítatlan igéret maradt, mikor annak idején láttam a trailerét 94'-ben teljesen be voltam zsongva.

martinriggs 2010.01.07. 23:04:09

Kicsit olyan számomra mintha a Universal Soldier-t nem is Emmerich követte volna el hanem mondjuk az ő neve alatt Paul Verhoeven egy lazább pillanatában...

Chavez 2010.01.07. 23:10:09

@doktor.dikhed: Csillagkapu nekem is tetszett, de csak amíg a misztikus rész tartott. Egyiptom, piramisok, meg a kapu a ki tudja hova. De később a harc az elnyomók ellen már unalmas volt, onnantól már földhözragadtabb lett az egész, és pont ezért nem bírom ezt a tv-sorozatot sem nézni, mert hiába sci-fi, ha mindig ugyanabban a fenyőerdőben kötnek ki, ahol aztán ugyanúgy a primitív "csulák népe" él. Köpök én a csulákokra.:)

martinriggs 2010.01.07. 23:18:52

@Chavez: az kurva gáz sorozat, de van több ismerősöm akik esküsznek rá illetve a különböző vadhajtásaira(Atlantis)...pedig egyszerüen csak antipatikus arcok untatják a nagyérdeműt több mint tíz éve:-)

Chavez 2010.01.07. 23:26:07

Én is mindenhol azt olvasom, hogy hű de jó sorozat, de nem látom be, hogy miért az. Persze nekem a Csallóközi Romboló sorozat sem jön be, szóval nem kizárt, hogy be vagyok oltva újkori sci-fi tv-sorozatok ellen.

martinriggs 2010.01.07. 23:26:21

Amúgy Anderson megmarad örökre bundeszligás-hajú Macgyverként számomra.

martinriggs 2010.01.07. 23:28:33

@Chavez: én még egy időben próbálkoztam a BABYLON 5-al de az én türelmemnek is vannak határai:-)

martinriggs 2010.01.07. 23:30:49

A Hallmarkos Flash Gordon színvonalát már jelzi is a gyártó tv-csatorna...olyan Hallmarkos az egész.:-)

doktor.dikhed 2010.01.08. 11:58:01

A Csillagkapu sorozat tényleg gáz.

drompi 2010.01.08. 19:57:24

@martinriggs: Tudom, csak a zárójeles megjegyzésre utaltam, hogy a film rendezője kinek a fia.

drompi 2010.01.08. 19:59:41

@martinriggs: Elnézést, nem néztem, hogy már megválaszolták előttem.

Valmont · http://horrornovellak.blog.hu/ 2010.01.09. 10:05:25

Na, tegnap este megvolt, egy üveg gyengécske bor után rávettem magam. Összességében tényleg nem rossz, bár Van Damme aprításakor nekem mindig a JCVD kezdőképsorai jutottak eszembe, ahol pont az ilyen típusú akciójelenteket karikírozza. Egyébként főképp a zene zseniális, anélkül az egész sokkal kevésbé hatna.

chuck-d 2010.01.09. 19:52:21

az UFC egy szervezet, ami gálákat szervez és saját bajnoki címeket oszt MMA-ban, ami meg egy szabályrendszer, ami álló- és földharc technikák végrehajtását is engedi. tehát lényegében egyik sem egy sport. a "sport" lényegében harcművészetek és kombinációik, amikkel ezekre a gálákra, erre a szabályrendszerre készülnek. ebben volt bajnok az új szupercsapat rosszfiúja is. nem volt valami hombár nagy tévedés, nem is akarom itt játszani a kislexikont, csak gondoltam pontosítom, mert már egyre több filmben jönnek elő MMA bajnokok, ott van Sly új, mindenkit bele filmje is.
amúgy a cikk fasza, tényleg nem kell leírni alapból az ilyen öregsulis akciófilmeket.

Chavez 2010.01.09. 20:04:53

@chuck-d: Kösz a pontosítást.

brianaspirin 2010.03.07. 18:33:22

ahhoz képest, hogy a gonosz übersoldier-t egyetlen romboló mesterlövészpuskával ki lehetett volna ikszelni, egyszer nézhető film volt.
süti beállítások módosítása