Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Star Wars: a rajongó visszavág

2009.12.20. 10:27 Beyonder

Az igazi geek nem csak rajongani tud egészségtelen mértékben, de ha azt látja, hogy épp tönkreteszik kedvenc trilógiáját, akkor nagyon, úgy értem: nagyon morcos lesz, és darabokra szedi a kultuszt meggyalázó filmet. Mivel nem vagyok Star Wars-fan, átélni nem, csak elképzelni tudom, mekkora traumát okozott egyeseknek a Baljós árnyak bemutatója. Egy bizonyos Mike-nak például akkorát, hogy egy 70 perces (!) videóesszét készített, amiben részletesen kifejti, miért is számít ez az izé a Star Wars-fanok arcon köpésének. Amitől ez az egész még egy kívülállónak (mint mondjuk nekem) is baromi szórakoztató, az Mike stílusa: viccesen monoton hangon darálja végig az egészet, kegyetlenül szarkasztikus humorral, és rengeteg filmrészlettel, montázzsal, képpel, néha teljesen elkalandozva a tárgytól. Olyan az egész, mintha egy improvizatív gondolatfolyam lenne, de közben nagyon is átgondolt szerkezete van. Az alábbi részletben például azt bizonyítja be igen-igen meggyőzően, hogy a Baljós árnyak leginkább a karakterek miatt lett olyan, amilyen. (A folytatásokat is a YouTube-on tessék keresni, a későbbiekben maga az alkotó is felbukkan, és kiderül, hogy egy igazi gyógykezelésre szoruló pszichopata.)

94 komment

Címkék: star wars vicces videó

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr781610481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bobzen 2009.12.20. 12:02:54

Most nézem, szakadok a röhögéstől. Iróniaméter lassan túlterhelődik, miközben folyamatosan bólogatok. Zseniális.

EasyFriend 2009.12.20. 12:03:35

Már a legelső mondaton borultam, és utána se lesz sokkal rosszabb. Mondjuk kitartó fószer, ha 70 percig bírja ragozni az álláspontját. De hát igaza van, ez mondjuk megkönnyíti a dolgát.

soleeroo 2009.12.20. 12:04:00

Ezt a kritikat nehez lesz a Lukacsnak kikerulnie!

fingerbangs 2009.12.20. 12:14:42

@soleeroo: lukacsot nagyon fogja erdekelni...

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.12.20. 12:17:39

Pont tegnap este láttam én is, láttam, hogy 70 perc, gondoltam kicsit belenézek, hogy milyen, aztán persze nem tudtam kikapcsolni. :D Zseniális az egész stílusilag is, meg főleg azért nagyon erős, mert miközben anyáz, meg elkalandozik, ényleg ara is odafigyel, hogy az álláspontját is részletesen kifejtse, alátámassza, ellenpéldákkal, részletekkel, making of cuccokkal, szóval jah, minden szempontból hibátlan.

Hegyi 2009.12.20. 12:18:16

Ha minden eladott Jar-jar bings baba után kapnék 1 dollár akkor engem sem nagyon érdekelne. És ő ennél többet kap. Amúgy a szent trilógiához tényleg nem mérhető az új.

leone007 2009.12.20. 12:27:57

woot. nagyon jó a stílus, és rohadtul igaza van :)

nothing_fancy 2009.12.20. 12:33:13

Olyan a hangja, mint Dr Zoidbergnek a Futuramaból.

leone007 2009.12.20. 12:36:54

wááááá a csaj a pincében, meg a csontvázak. hát ott összeszartam magam a röhögéstől.

Szél Péter · http://szelpeter.hu 2009.12.20. 12:54:36

Csak azt nem értem pontosan, hogy ez most hogyan jött elő neki 10 évvel a film megjelenése után... Amúgy én a Sithek bosszúja után mindent megbocsájtottam Lucasnak :)

Kedves Szomszéd 2009.12.20. 13:05:18

En meg ugy vagyok vele, hogy az elso reszben kisgyerek Anakin... es az egesz film is kisgyerek... aztan ahogy nő fel, a film is ugyan ugy lesz kamasz a masodik reszben es felnott a harmadikban (sith) ... a regi triologia egy teljesen mas dolog, de azert idokozben eltelt 20 ev es Lucas -ban is sokminden megvaltozott... Ez az egesz az Ő gyereke... a rajongoknak az egvilagon semmi koze hozza... lehet rajongani, de nehogymar valaki fehaborodjon, ha a szuloatyja mashogy gondolja a sajat gyereket... hat az eszem megall komolyan! Manapsag ez van, hogy a rajongok ki akarjak maguknak sajatitani a rajongasuk targyat... legyen az akar egy film, egy zenekar, vagy akar egy ember! Ha en mondjuk sztar lennek es vastag fossal akarnam kikenni a bőrkabátomat, mert ugy erzem jol magam, akkor nehogymar megmondja nekem a rajongom, hogy ezt nem tehetem meg, vagy hogy mit kellene helyette tennem... pont leszarnam... es Lucas is jobban teszi, ha leszarja ezt az egeszet, mert ha minden ilyen kis parasztnak bedolne, akkor soha nem erne veget az egesz!

(Mellesleg valoban igaza van a csavonak, de akkor sincs semmi koze hozza! CSINALJON JOBBAT, HA TUD! FIKAZNI KONNYU!)

Bobzen 2009.12.20. 13:22:39

@Kedves Szomszéd:
1) At Midnight I will Kill George Lucas With A Shovel www.youtube.com/watch?v=LDCjIjsZp_Y

2) "CSINALJON JOBBAT, HA TUD! FIKAZNI KONNYU!" Nos, a kurva anyádat, azt. Erre mindig azt mondom, hogy ezzel az erővel csak profi futballisták kritizálhatnák az egyes csapatok, játékosok teljesítményét.

Pitypalatty úrfi · http://proletarokkozt.blog.hu 2009.12.20. 13:43:04

A Baljós Árnyak az egyik legjobb SW rész :P

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.12.20. 13:48:23

@Kedves Szomszéd: "a rajongoknak az egvilagon semmi koze hozza" - Áhh semmi, csak annyi, hogy ők fizetik a belépőt, veszik az SW merc vackokat, ők teszik lehetővé, hogy Lucas ezt a sztorit nem otthon magának írja, hanem megvalósíthatja sokszázmillás költségvetésből. Ezek után minimum lett volna, ha nem köpi szembe a rajongókat.

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2009.12.20. 13:51:13

A készítő elmebeteg, a videókritika pedig alapos és... zseniális:))

aFx 2009.12.20. 13:54:14

megnéztem éjféli premieren, 99ben. elállt a lélegzetem a látványtól, másra nem is figyeltem (ezért nem tudom eldönteni az Avatarról sem, hogy mennyire jó... kifejtés még jön). megnéztem másodszorra, jó. harmadszorra... szépszép, de mi van a sztorival. megnéztem negyedszerre és rá kellett jönnöm, hogy a szép csomagolás alatt a film üres. majd megpróbáltam nézni ötödszörre is olyan 2003-2004 körül... amikor a videokártyám már valós időben szebbet renderelt (baromi szögletesek és lowpolyk a figurák így pár évvel később). és hopp, ez ronda. és üres. és gyenge.

node, a vonatottsága, a script hiánya és a gyenge rendezés még nem volt a mélypont, az csak az episode2nél jött el. nekiugrottam, négyszer is. aztán soha többet nem néztem star warsot. félek a régi triológiától is, mi van ha abban is ugyanígy csalódok?

olyan volt az ep 1-3, mintha végtelenítették volna a Hook leggiccsesebb és szörnyűbb jeleneteit. esetleg pár jelenetet a 6év alatti gyerekadó számára készítettek volna. persze, merchandisingot azok veszik/vetetik jobban, de ezért minimum seggberúgás jár a rendezőnek (gyereknek hirdetni legális, de nem kifejezetten etikus szvsz).

komment a klipphez: Hitchcock pont, hogy felrúgta a protagonist szemléletet a Psychoval. !spoiler!: avagy 45 percnél behoza az új főhőst, 50nél meg kinyírja a régit !spoiler vége! egyébként korrekt és igaza van. Han Solo magas labda, gyakorlatilag neki volt köszönhető, hogy az első triológia tényleg jó volt (és amikor a jedik már nagyon elszálltak a jótevésbe mindig megjegyezte, hogy engem csak a pénz meg a nő érdekel... és ez sem volt meg az ep1ben).

@Kedves Szomszéd:

vulgárisság is jelen lehet a következő sorokban
a film szar volt. nekünk se tehetségünk se infrastruktúránk se pénzünk jobbat csinálni, ettől még keményvonalas filmbuziként el tudjuk különíteni a gőzölgő foshalmot a ragyogó mesterműtől.
vulgaritás vége

Asszem 2009.12.20. 14:02:44

Végre! Még csak az első részt néztem meg, de ez fogja számomra helyre tenni az egészet.

Vagy talán még egy Family Guy paródia, ami arról szól, mennyire szarok az első részek (a Sith-es is, a Nooooooooooooooo-val a végén :D)

Bobzen 2009.12.20. 14:06:52

@Asszem: Észnél vagy ember? A Blue Harvest valóban paródia, de így is nagyobb tisztelettel nyúlt hozzá az alapanyaghoz, mint Lucas az új trilógia megalkotásakor.

Gulandro 2009.12.20. 14:09:06

Engem minden alkalommal ki tud borítani amikor az Epizód I-et becsmérlik a Star Wars rajongók. Ennél már tényleg csak az a jobb amikor "professzionálisra" veszik a figurát és a régi trilógia vörös páncélos őrzőiként védelmezik azt az új filmek hülyeségével szemben.

Az erőltetett pincés jelenetek és utalások pedig szerintem nem is viccesek ebben a közegben. Ez így sem nem kritika, sem nem vicces.

2009.12.20. 14:18:10

hogy lehet-e még kapni Kill Jar Jar Binks pólókat valahol?

Chavez 2009.12.20. 14:23:48

Kibaszott fárasztó és unalmas.

WinG 2009.12.20. 14:31:11

@Kedves Szomszéd:

"CSINALJON JOBBAT, HA TUD! FIKAZNI KONNYU!" na az ilyet mennyire utalom. szoval mondjuk nem fikazhatom a Dacsiat, csak mert nem tudok jobbat csinalni? menj mar a halalba.

2009.12.20. 14:32:04

A videó meg zseniális, teljesen jól elmondja mindazt, amit gondolok a filmről...

Part 2 0:36 "something look like my ex-wife"

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.12.20. 14:48:08

@Gulandro: Indokokat is írsz, hogy miért jó a film? :D Mert arra volt kismillió ok felsorolva, hogy mitől szar, de a másik oldalról nem hallottunk semmit, szóval ha szerinted gáz cikizni az új filmeket és ismetineti a régieket, akkor et támasszad is már alá valamivel.

Azor 2009.12.20. 14:56:36

engem a hideg kiráz ettől a sítlustól, de ezt leszámítva tényleg jó

Kedves Szomszéd 2009.12.20. 15:02:05

@Bobzen: Edes draga kis baratom! Azt hiszem en sem anyaztam, igy te se tedd azt! Es szerintem gondolkozz el az elet nagy dolgain, mert sosem tudhatod kibe kotsz bele!

Itt eddig aki nem ertett velem egyet, mindenki csak brutalis paraszt modon tudott valaszolgatni... nevtelenseg moge bujo kis senkik vagytok! Netciganyok...

Maradjunk annyiban, hogy nem erdemeltem ki semmivel, hogy le anyazzatok, meg ilyen hangnemben beszeljetek velem, amikor csak elmondtam egy masik velemenyt, ami kulonbozik a tietektol. Ettol meg nem kell 12 eves monitor elott recskazo pattanasos kis buzikent viselkedni.

A belepot pedig nem kotelezo kifizetni es egy rajongo meg akkor se szolhat bele ilyenekbe es kesz sajnos ennyi... lehet nem szeretni, de beszolni meg fikazni mindig konnyu!

Gulandro 2009.12.20. 15:10:19

@Gulandro: én nem vagyok az eredeti Star Wars filmek nagy rajongója. Számomra borzalmasan elcsapja őket Luke színészi játéka. Hiteltelen lesz a karaktere és minden amit tesz. A Star Wars univerzumot viszont nagyon szerettem mindig is. De csak a mellékvágányok történetei miatt. Gazdag és értékes világ, amiről mindig szívesen olvasok vagy nézek meg filmet.

Az első epizód nekem személy szerint a kedvencem, mert béna színészi játék nincsen benne. A sok átlagos mellett kiemelkedik Liam Neeson, aki önmagában viszi el a filmet a hátán. Megtestesíti azt a jedi szellemiséget, amit a már bukott Obi-wan vagy az eredeti trilógia két sith karaktere nem volt képes (nem is beszélve az identitás válságban szenvelgő Luke-ról).

Deepfreeze 2009.12.20. 15:13:33

Lucas nem azért csinálta az új trilógiát, mert szívügye és kikívánkozott belőle. Az egész sztori a Birodalom visszavág óta üzleti vállakozás (lásd a BV készítésének körülményei).

Bobzen 2009.12.20. 15:20:08

@Kedves Szomszéd: Megsértődtél a vulgaritás miatt? Hogy oda ne rohanjak. Nem tetszik, hogy anonim emberek belekötnek a véleményedbe (s lazán senkinek, netcigánynak titulálsz, ismételten a kurva anyád)? Kérem lépjen ki a böngészőből, az internet nem magának való.

"A belepot pedig nem kotelezo kifizetni es egy rajongo meg akkor se szolhat bele ilyenekbe es kesz sajnos ennyi... lehet nem szeretni, de beszolni meg fikazni mindig konnyu!"

Én speciel kifizettem a jegyet, láttam a filmet, csalódtam és igen, baromi könnyen fikázom ezt a szégyenteljes szart, igaz, mindez nem kötelező. Neked sem kötelező a kompromisszumos közhelyeidet csatogtatnod, s lám, mégis ezt teszed.

mlif 2009.12.20. 15:22:13

Kedves Szomszéd 2009.12.20. 15:02:05

"A belepot pedig nem kotelezo kifizetni"

ha már beültem a moziba, és akkor jövök rá, hogy mekkora rakás sz@rral tömi a fejemt Lucas, akkor visszakapom a jegy árát?

nem hiszem, és igenis meggyalázta az eredeti az egész star wars kultúrát, mert a film a rajongók és a közönség tulajdona, ők tették sikeressé, nekik köszönheti lucas.

Bobzen 2009.12.20. 15:28:14

@Gulandro:

"Az első epizód nekem személy szerint a kedvencem, mert béna színészi játék nincsen benne."

Ahogy jó karakterek sem.

"A sok átlagos mellett kiemelkedik Liam Neeson, aki önmagában viszi el a filmet a hátán. Megtestesíti azt a jedi szellemiséget, amit a már bukott Obi-wan vagy az eredeti trilógia két sith karaktere nem volt képes (nem is beszélve az identitás válságban szenvelgő Luke-ról)."

Tényleg baromi bölcs az ürge, hiszen a Jedi-tanács minden rosszallása ellenére tanítványává fogadja az amúgy kurva idegesítő Anakint, majd megesketi Obi-Want, hogy folytassa a kiképzést, aminek eredményeképpen az egész Rend és Köztársaság összeomlik a harmadik epizódban. Give me a break.

Gulandro 2009.12.20. 15:33:32

@Bobzen: nagyon könnyű átvenni a kritika perspektíváját. De abban is elhangzik, hogy a dzsedi tanács tagjai is a megérzéseikre hagyatkoznak, ahogyan azt Jin is tette, mikor Anakinban lehetőséget látott meg. Hozzáteszem nagyon amorális a második és harmadik epizód alapján megítélni az elsőt. Így tesznek mai tizenévesek a Mátrix fimmel is.

Case · http://streetartbp.hu/ 2009.12.20. 15:33:44

@Kedves Szomszéd: "Itt eddig aki nem ertett velem egyet, mindenki csak brutalis paraszt modon tudott valaszolgatni" - az én reakciómban hol is volt a paraszt stílus? :D Come on..

@Gulandro: Nah, ez már így mindjárt véleményszerübb. :D Az jogos, hogy Luke nem volt egy nagy alakítás (nem véletlen, h Mark Hammil nem vitte semmire szinészként), de számomra ez bőven nem elég ahhoz, hogy elvegye az eredeti trilógia erejét, ami a sztoriban, kivitelezésben, egyéb karakterekben van.

Bobzen 2009.12.20. 15:41:56

@Gulandro: Szóval a lehetőséget, aha. Azt a lehetőséget persze nem látta, hogy az idegesítő sidekick szerepére is nehezen pályázó, száguldás-mániás kis seggdugasz egy sértődékeny, mindenért könnyes szemmel rinyáló kamasszá cseperedik, aki persze átigazol a sötét oldalra. Bölcs, igen bölcs...

Amorális megítélni a trilógia egyik darabját a többi epizód alapján? Nem csípte a szemed ez a baromság, amikor leütötted a "komment küldése" billentyűt?

Darth Revan 2009.12.20. 15:46:08

Ez a film sokkal szorakoztatobb volt, mint az episode I...

Anno nagyon vartam, de a film utan ugy jottem ki a terembol, hogy uristen, mi ez a szar.

De hiaba nem tetszett, a jegyet mar kifizettem, Lucas meg bekaphatja.

Az eredeti trilogia is csak VHS-en van meg, mert a felujitott valtozatot nem vagyok hajlando megvenni. (ahol pl. Vader ki van cserelve Hayden Christensenre)

Gulandro 2009.12.20. 15:49:25

@Bobzen: ezért gondolok a Star Warsra inkább univerzumra mint egy filmre. Hiszen mint külső szemlélő és néző tudtuk, hogy vannak sithek az előzetesek és a plakátok óta. De Jin szemszögéből akkor már évszázadok óta nem léteztek a sötét oldalnak szolgái és előrevalóbb volt a tehetségek felderítése a rend számára.

Egy trilógia első részét az utolsó kettő alapján megítélni valóban az. Mátrix, Terminátor, Karib tenger kalózai és Nyolcadik utas a halál...a Forradalmak, a Gépek lázadása, a Világ végén vagy a Végső megoldás után ítéltessenek meg?

elefes 2009.12.20. 15:51:45

@Kedves Szomszéd: Te aztán egy termetes, tőrölmetszett fasz vagy, a leghitványabb, leglúzerebb, legfantáziátlanabb kommentelőtípus szégyene. Találnának már fel végre valamit, hogy ha valaki leírja az ilyen "csinálj jobbat" szarokat, a monitor fossa képen vagy az egér rágja le róla a húst.
Én anno megvettem a Baljós árnyak éjféli vetítésére a mozijegyet, mert kurvára vártam, sőt, mert már nem volt se vonatom, se buszom, egy kibaszott bokorban aludtam utána, pedig már elég hideg volt. Azt hiszem, megtettem mindent, ami egy rajongótól elvárható, a film mégis egy masztodonnyi gané a midiklorianok meg a szeplőtelen fogantatás miatt meg tokásLukács bácsinak járna a seggébe egy petrencésrúd, Toldi Miklósustól, csehvitézestől.

Kedves Szomszéd 2009.12.20. 15:52:30

@Bobzen: Olyan kis edes vagy, egyem meg a kis szivedet... en mar akkor interneteztem, amikor meg bongeszok se voltak, csak gopher, meg hasonlo okossagok... akkoriban volt egy olyan, hogy Netikett... amit a mai netciganyok -mint te is- elfelejtettek es szeretnek az anonimitas moge bujva olyan dolgokat muvelni, amit eloben nem mernenek megtenni... ezeket hivjak netciganynak... akik olyan dolgokat tesznek, mint a ciganyok eloben... csak ok ahhoz tul gyavak. es igy a neten ciganykodnak.

de ne aggodj. megleszel.

Bobzen 2009.12.20. 15:53:50

@Gulandro: Szerintem te nem vagy tisztában az amorális szó jelentésével. A Star Wars I-II-III-at pedig eleve trilógiának szánták, ellentétben a Mátrixxal, Terminátorral, a Kalózokkal, ahogyan az Alien-filmek sem tetralógiának készültek. Súlyos képzavarban vagy, szerintem gondolkozz el legközelebb, mielőtt hülyeségeket kezdesz el írogatni.

Gulandro 2009.12.20. 15:56:10

@Bobzen: valóban a személyeskedés az egyetlen érved a leírtakkal szemben?

Bobzen 2009.12.20. 15:58:23

@Kedves Szomszéd: A "csinálj jobbat" attrakciód után szerintem kár netikettről pampognod, hiteltelen. Főleg, hogy ismételten netcigányként hivatkoztál rám, ráadásul kiderült, hogy egy frusztrált kis rasszista pöcs vagy. Elmehetsz a picsába az "én már akkor interneteztem" dumáddal együtt.

Bobzen 2009.12.20. 16:01:35

@Gulandro: Nem lenne az, ha kifejtenéd mitől "amorális" egy eleve trilógiának szánt filmsorozat egy-egy epizódját a többi alapján megítélni. Továbbá csak rámutattam, hogy a példáid rosszak, nem gondoltad végig igazán mit is szerettél volna közölni, következésképpen hülyeséget írtál.

Valakinyolc 2009.12.20. 16:06:26

@Case: "nekem tetszett és a többit leszarom" ez az indok nyilván :D

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.20. 16:11:04

őrület! zseniális, és kb. 10000-szer szórakoztatóbb, mint maga a film, hahh..

ja, hát aki meg megengedi magának azt a luxust 2009-ben, hogy ne tudjon angolul.. hááát...

elefes 2009.12.20. 16:12:08

Az Index-címlap nem tesz jót a kommentelés minőségének. E zarándokhelyen áhítattal és könnyes szemmel térdeplő derék geekek között ilyenkor mindig felbukkannak a pöcsvakaró, sercintő taplók, akik csak betévedtek ide.

KenSentMe 2009.12.20. 16:21:59

Annyira szeretem, amikor valaki zseniális, és ráérez az igazságra:).. aki nem tud angolul, az is tekerje 6:50-hez a videót, és nézzen bele, mert magárt beszél.. tényleg marhára igaza van.. a készítőnek.. hogy aki forgatókönyvet ír, az legalább néhány szabályt tartson be.. legyenek normális, emberi karakterek, aztán legyen meg a bevezetés-bonyodalom-tetőpont-megoldás, meg találjon ki egy árva főhőst.. ezek igazán nem bonyolult dolgok.

és tényleg az a legszörnyűbb, hogy ezt régen tudta George Lucas, Han Salo örök. Jó, persze új idők új szele.. de akkor is, "csak egy trilógia van"!

Bougheau Tschichka 2009.12.20. 16:27:30

@Bobzen:
Kurvaanyázni csak pszichopata tapló zsírparasztok szoktak

Igaz az is, ez csak egy kurvaanyázós nicked, összesen negyvenakárhány hozzászólással.

A valódi nicked sem vállalod, nem hogy a neved!

Szerintem szégellni kellene magad, hogy sikeresen elvégeztél egy számítógépkezelői-tanfolyamot és itt játszod a kurvakultúrált, ámde szókimondó fosembert

Martian (törölt) 2009.12.20. 16:28:50

Az annak idején elkészült "New hope" IV. rész is elég lapos, közhelyes volt, beleértve a sztorit és a karaktereket is... viszont a látványvilága újdonságként hatott.
Ehhez képest a "baljós árnyak" mindössze "döcögős felvezetés", a kötelező kellékeket szombat délelőtti matiné színvonalán vegyítve. :)

Martian (törölt) 2009.12.20. 16:31:59

Az is igaz lehet, hogy a rajongók talán túlzott elvárásokkal várták az előzményeket...

Bobzen 2009.12.20. 16:33:16

@Bougheau Tschichka: Tehát mélyrehatónak szánt személyiségrajzot csak két nick-kel, két gagyi bloggal és hatvanvalahány hozzászólással rendelkező fosemberek szoktak. Észben tartom.

Bougheau Tschichka 2009.12.20. 16:38:04

@Bobzen: A Mátrixxal eléggé bajban vagy haver, mert azt eleve és kizárólag trilógiának álmodták meg a Wachowski testvérek.

Súlyosan alúlképzett vagy, nem tudom honnan az arcod, hogy másoknak paraszt stílusban odaszólogass, miközben egy hülye kis nyeletlen fejsze vagy a filmiparhoz.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.20. 16:44:09

kezdenek a kommentek legalább annyira szórakoztatók lenni, mint a film :) vicces, amikor egyik keleteurópai agyatlan frusztrált nekiesik a másiknak! hahh.. vagy inkább siralmas? legalább az ominózus videót megnéztétek? nem? valahogy sejtettem.

AutosVilli 2009.12.20. 16:46:58

Szerintem elég nehéz ebben a műfajban jót alkotni,az SW első részei is az ujdonság erejével hatottak,mivel elötte(70-es évek) nem volt ilyen mérvű produkció.A mostani első részeknek(baljós árnyak stb ) pedig van konkurenciája,van mihez hasonlítani,mint látvány mint történet szempontjából.
Mondhatnám már megszoktuk, hogy repül, teretvált,lézerpuska,űrhajó,mindenféle teremtmények.Ezért nem jó a fanoknak,mindent tudnak,mindent értenek,nehéz igy összerakni akármit is a számukra,.Asimov,vagy Lem történeteit kellene egy az egyben filmre vinni,ha valaki történetet akar.Mint pl a gyürük úra.Minden filmet lehet lehúzni,de szerintem nem sok film van ebben a kategoriában ami ilyen jól bemutat(az összes SW filmre gondolok) egy öszetett kitalált technikai társadalmat.

Bobzen 2009.12.20. 16:47:53

@Bougheau Tschichka: Valóban? Kár, hogy a végeredményez ez abszolút nem látszott. Nekem olybá tűnt, hogy ez amolyan városi legenda volt, amit aztán Wachowskiék (most már nővér-öcsi :) ), illetve a stúdió szépen beleépített a hype-fokozó promócióba, s a többség rendesen be is kajálta ezt. Most tedd a szívedre a kezed és úgy mondd, hogy a második és harmadik rész konzekvensen kapcsolódik az elsőhöz. Nálam már Smith-ügynök, mint fő antagonista visszahozatalával nyilvánvalóvá vált, hogy a tesóknak halvány lila fingja sem volt, hogy miként folytassák a sztorit, s kínjukban csak ezt sikerült megvajúdniuk. Amúgy nem tartozom magyarázattal arra, hogy miért ilyen nagy az arcom, ha nem tetszik ignorálj.

KenSentMe 2009.12.20. 16:49:00

Hát, a harmadik videó megtekintését követően muszáj elővenni az Episode 1-et, és újranézni.. nem is emlékeztem rá, hogy ennyi hülyeség van benne a halálos fehér gázzal:):):) .. hogy ha a jedilovagok műkopoltyút használnak a víz alatt, akkor tényleg meg lehetett volna ölni őket elég gázzal, nem kellett volna tökéletesen hatástalan robotokat küldeni rájuk.. és azt is megnézem, hogy isznak-e a teából, ami halálos idegmérget is tartalmazhat.

Bougheau Tschichka 2009.12.20. 16:49:55

@Bukowszky: Siralmas lenne, hogy ilyen emberek vannak

A blogodat viszont elolvastam és teljes mértékben egyet tudok érteni minden abban foglalttal

A videot pedig nem néztem meg. Nem érdekel sem a pro sem a kontra

Az hogy tetszik-e vagy sem a magánügyem

Egyszerűen csak kioldotta a biztosítékot a kurvaanyázó segghuszár.

Biztos keményebb lett, és ma már akár maci nélkül is megpróbálhat elaludni.

Bougheau Tschichka 2009.12.20. 16:54:07

@Bobzen: Figyelj, nem kell behátrálnod azért mert alulmaradtál valamiben. Vállald büszkén, hogy hülye voltál és le van tudva!! :))

Egyébként sem érdekel a Mátrix-trilógia

Csak arra kerestem a választ, mi késztet embert arra, hogy nekiessen egy másiknak teljesen felesleges indulatoktól vezérelve.

Nem kell válaszolj, mert nem érdekel ez a blog sem, és nem is olvasom vissza

Szép Karácsonyt!

Chavez 2009.12.20. 17:03:53

Faszér' nem tudtok normálisan viselkedni? Én mindig mondtam, hogy a verekedés sokkal jobb, mint az ilyen röhejes szájkarate a neten. Ott legalább az egyik idővel a földön marad.

Nagy SW rajongó vagyok, és bár némileg én is csalódtam az új trilógiában, beláttam, hogy nem 77-et írunk. Magát a SW univerzumot is imádom, így nekem az új trilógia is SW, még ha kicsit felemásra is sikerült. Az első epizód korrekt kis fantázia mesefilm, nem rosszabb, mint a többi. A második epizód valóban nagyon tré, és főleg teljesen felesleges film, a harmadikkal már valamelyest helyreállt a galaxis egyensúlya. Na már most attól, hogy van ez az új trilógia, még nem lettek szarabbak a régi filmek, és ezért nem is látom, hogy mi értelme ilyen faszkalap módjára gyalázni a másik véleményét. A netcigánynál meg csak a netfasiszták a rosszabbak, szóval viselkedjetek kultúrgeek módjára, és vegyetek vissza az arcotokból!

Bobzen 2009.12.20. 17:09:47

@Bougheau Tschichka: Miben is maradtam alul? Beböfögtél egy igencsak megkérdőjelezhető félinformációt a Mátrix-trilógia kapcsán, aztán megjegyzed, hogy az téged nem érdekel. Zseniális, leborulok, nem tartanád ide a lábikóidat, hogy tiszteletem jeléül körbenyaljak minden négyzetmilimétert a talpadon? Ja bocs, már nem olvasol vissza.

Agyrém.

Választ tőlem nem igen kaptál, de élénk képzeleted nyilván segít majd a későbbi bravúros személyiségrajzok megalkotásában. Azért karácsonykor mellőzd ezen tevékenységedet, ha valaki azt képzeli magáról, hogy képes mások gondolatában, múltjában olvasni, akár az interneten, akár személyesen, annak a hozzátartozóinak van ám bizony félnivalója az illetőtől (s-s-skizofrénia).

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.12.20. 17:28:25

Fantasztikus videosorozat, végignéztem az összeset. Tökéletes elemzése a filmnek, és a konklúziók amelyeket levon, mind helyesek. Le a kalappal.

nothing_fancy 2009.12.20. 17:33:51

Nem tesz jót nekem bizonyos kommentek olvasása... abba kellene hagynom...

elefes 2009.12.20. 18:07:02

@Wostry Ferenc: Gondolom. De ez minden blognál így van, amire olykor-olykor csakmerkinnvan ráklikkolnak.
Mindig is örültem, hogy itt érdemi kommentelés folyik, nincs önfaszverés, nincs hőzöngés és anyázás. Ha vita alakul ki, annak általában oka van és a végére mindenki csak jól jön ki belőle. Aminek csak az a tanulsága, hogy az igazi geek intelligens.

I love you Milkshake · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.12.20. 18:31:55

Röviden akkor onolnék egyet: gecijaú a tecsős cumó. Nem hiába, hisz egy ilyen blogba csak ilyen jó dolgok kerülnek bele, meg Beyonder is nagyon jó dolgokat szok találni amúgy is.

www.southparkstudios.com/clips/187275

OFF

@elefes: már most szégyellem magam, amiért összevesztünk. Béke.

@Kedves Szomszéd: ahelyett, hogy a cseles módon, kreált név alatt kommentelő felhasználókon vezeted le a mérged, inkább a szüleiden kérd számon, amiért neked szökőévente sincs névnapod. Megváltoztathatnád hivatalosan, vagy legalább a netre találj ki egy rendes nevet.

Amúgy grat: a wikipédián a definícióddal egyszerre szerepelhetnél a "rasszista" és a "redundancia" szócikknél is.

De mindazonáltal egyet értek veled: Le a fikanickekkel!!!

@Gulandro: tényleg rosszul használod ezt a szót. Amorális az az, aminek az immorális nő kacérkodás közben fel akarja tüntetni magát. És ez már jóval a Star Wars előtt is így volt.

@Bobzen: ha lenne pénzem, klónoználak - de előtte az eufemista csökevényeidet dekódoló bázispárokat kúrnám ki a picsába. Ne vedd sértésnek, maximalista vagyok ;-)

.m.

Gulandro 2009.12.20. 18:38:55

@I love you Milkshake: szerintem a kifejezésnek nincsen feltétlenül köze nőkhöz, de nem is hiszem, hogy ezen kellene lovagolni.

elefes 2009.12.20. 19:05:07

@I love you Milkshake: Összevesztünk? Mikor?

No, a derék szomszéd már messze járhat, mert a poszt már nincsen címlapon.

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.12.20. 19:18:31

@Gulandro: pfff...

@elefes: a fikanickek mindig megtévesztőek, de szerintem a gyík biztos mond neked valamit. Ja, és keresztneveket nagybetűvel, így ni: "Szomszéd".

ON

Eddig részről részre egyre jobb. Ami pedig külön dicséretes, _ahogy_ a narrátor szupergeek a sajátbejáratú poénjait tálalja.

.m.

elefes 2009.12.20. 19:19:53

@I love you Madeleine: :D Okésság van.
Szomszéd, télleg.

2009.12.20. 19:59:47

Ez nagyon jó!
Kösz hogy megosztottad :D

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.12.20. 20:10:47

Mondtam már, hogy zseniális? Ja, ezt így még nem. A konklúzió pedig megkerülhetetlen: most már mindenképpen meg kell néznem a filmet!

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.12.20. 20:36:52

@elefes: és mivel ennél méjnsztrímebb köbö nincs, ez a 70 perc ha nem is teljes, de nagy mértékben segít megválaszolni ominózus kérdésed: mennyit hülyültünk az elmúlt években - illetve mennyire tartanak egyre hülyébbnek minket.

"Let me show you some real wisdom:

Chicken leads to Egg.

Egg leads to Omlett.

Omlett leads to Fecal Urgency."

LOL, isn't it?

.m.

soleeroo 2009.12.20. 20:37:57

@aFx: en az 1 orasi eloadason neztem 99-ben. nekem mar nem jutott jegy az ejfelire :-)

es sajnos mar azon az eloadason mellbevagott, hogy a parbeszedek olyan szinten primitivek, hogy az mar sertes a publikumnak. mondanom se kell, hogy a kritikammal nem hogy egyedul voltam, hanem en voltam mindenki hulyeje. ilyen is van.

azokkal viszont nem tudok egyeterteni, akik azt mondjak, hogy hiaba kritizal az ember, a Lukacs ezt meg se hallja/leszarja/stb.

szerintem ha 99-ben nem egyedul lettem volna a velemenyemmel, akkor nem csinalt volna tovabbi ket epizodot a negy elemit vegzettek szinvonalara. csak hat akkoriban egymas szavaba vagtak a kritikusok is, hogy eljen az uj trilogia, meg lengtek a zaszlok.. tisztara mint majus elsejen.

En meg szepen beultem a matrixra, es leesett az allam. Vagy a the 13th floor (magyarorszagon nem jatszottak a mozik) ami sajnos mar nem kapott akkora nyilvanossagot, mint a matrix, de nekem az is ezerszer jobban tetszett.

elefes 2009.12.20. 20:40:10

@Parraghramma.: Nem tudok ezen a hivalkodó ánglius nyelven, azabaj!

Gulandro 2009.12.20. 21:27:58

@Case: az igazság az, hogy később viszont már lehetett volna belőle valami. A Wing commander játék átvezetőiben már kifejezetten szórakoztatóan játszott és szinkronszínészként is megállja a helyét Joker szerepében animációs sorozatokban és játékokban egyaránt.

Chavez 2009.12.20. 22:26:35

@soleeroo: Mintha az eredeti trilógia olyan szofisztikált lett volna, hogy csak érettségivel engedték be az embereket rá.

n0kedli 2009.12.20. 23:26:47

@Kedves Szomszéd: "CSINALJON JOBBAT, HA TUD! FIKAZNI KONNYU!"

XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Egyébként meg csak akkor írj fikázó kommentet a fickó videójára, ha te jobbat állítanál össze.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.12.21. 13:03:32

A legjobb rész az, amikor megpróbálják leírni a régi és az új trilógia főbb karaktereit, nagyon tanulságos.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2009.12.21. 20:30:02

@elefes: a "bácsi" (kb ki van csukva, hogy ezt a profi cuccot egy ingerült pszichopata össze tudná hozni...) hiányolja az ELSŐ trilógia koherens és konzekvens történetvezetését, az egyértelműsített oppozíciót és a karaktereket. (Nem a hihetőket, nem az élettel telieket, hanem a karaktereket, úgy általában. Lásd Linko mutatása, a fejem búbja fölött.) Míg a 4. és 5. rész masszív és büszkén egyszerű fantasy-mese-mítosz vázán a lézerpukk és a lucasi piacfíling csak divatteremtő konfekció volt, addig A baljós árnyakban a politikai teszetoszaság és a matiné-intrika csálé rugóira lett rágöncölve a pixel- és majomparádé, ráadásul erre még a prequelek szörnyű terhe, az okoskodó demitizálás is rátehénkedik. A naiv űreposzból így lett diplomáciai kulisszák mögött senyvedő, háborús ad-hoc-dráma.

Bárki mondhassa, hogy ez a zőrűt mennyire nagyon elfogult (A jedi visszatér kapcsán sem üt meg kritikus hangot, asszem), de hogy Vaskó Pétertől függetlenül szinte betűre ugyanazt a levezetést prezentálja, az talán jelent valamit. (Nem linkelem a cikket, mer a főnök...)

.m.

elefes 2009.12.21. 21:30:37

@Parraghramma.: Ó, köszönöm.

No, igen. Az új trilógiában annyi fölösleges konspirálás van, hogy a második rész klóngyáras suskusait asszem még ma sem értem. Biztos egyszerű lenne utánagondolni, de valahogy nem vettem még rá magam, talán mert leszarom.
A szeplőtelen fogantatásról már elmondtam, mit érdemel a bűnös.
A Sithek bosszúja is igazából csak azért jobb, mint a többi, mert tele van "jé, ez lesz majd később a..." pillanattal. Na jó, a henteléseket szeretem benne, meg amikor elnyesik a kiskölköket a templomban. De a végső kardpárbaj a forró láván csak bohóckodás.
Az effektek is csak silányítják az egészet: az eredeti trilógiában azt szerettem mindig, hogy ott minden le van lakva, szét van esve, minden retkes és lepattant, ha lépegetőt látok, szinte érzem a gépzsír szagát - azt a meszi-messzi galaxist tényleg lakják. (A Harc az Endor bolygón koszlott rongydarabokkal összekötözött lézerpisztolya fejezi ki ezt a legjobban.)

A Jedi visszatér evokjait is lehet szidni, de azért azokkal alapvetően nincs olyan nagy probléma. Kis hülye kettyós lábasjószágok, akiket azért nyesnek el rendesen. Bár lehet, hogy velem van a baj, mert én a Jedit szeretem a legjobban, a bazi nagy űrcsata miatt, ami a legfaszább űrcsata az egész filmtörténelemben, és soha nem lesz még egy olyan - és itt ragadnám meg az alkalmat, hogy akik az Avatart a Star Warshoz hasonlítgatják, nézzenek magukba és jelentkezzenek egy masszív seggberúgásra. Szégyelljék magukat.

aFx 2009.12.22. 01:42:05

@soleeroo: vagy az eXistenz. vagy a mai napig kiadatlan Dark City.

más, Mátrix:
viszont: a Mátrix triológia szerintem egy film. bővebben: az első film még a nyugati filmek terminológiáját követi (a legkisebb királyfi nagykirállyá lesz sztori), a második kettő viszont bemutatja a csúcspontot és a bukást/változást. ennek nyugaton nincs hagyománya, japánoknál viszont van. pl Cowboy Bebop, Berserk, Hellsing. namármost a Matrix gyakorlatilag ezekben a sorozatokban/filmekben gyökerezik. nem volt annyira jó a kettő és a három, ezt nem vitatom, de ettől függetlenül a sztori egészet alkot.

más, Avatar:
az Avatar a Pocahontasra hajaz. meg az Aliensre. én hoztam fel, de csak és kizárólag a látvány miatt. egész egyszerűen így három nappal a film után még nem tudom felmérni, hogy mennyire jó. objektive képtelen vagyok megítélni.

más, kosz:
a CGI rákfenéje, hogy minden olyan steril (az elején az Avatarnak amikor leszállnak a helikopterrel, és vált élőszereplősről CGIre, az ezen bukott meg). (semi)random algoritmusokkal lehet változatosságot csinálni, de azok 99ben sehol nem voltak (még az Avatarban sem tökéletes a render... a vízesés már kb jó, a köd is, de a füves köveken azonnal és feltűnően lebuktak). nincs kosz, nincs gépzsír, az agyunk meg nagyrészt nem tudja megmondani, hogy mi nem stimmel, csak hogy valami nem jó. meg túlzottan szabályosak és szimmetrikusak a dolgok.

más, EP2:
én a 3madik percnél vesztettem el a fonalat, amikor felrobbant az úrhajó és Amidala arcáról kb azt tudtam levenni, hogy Steven Segal tanított mimikára, a Barátok Közt kamerábabábmulok-azt-majdcsakleszvalami stílusában. ebből két dolog következhet: a film nagyon művészi, újra kell néznem a jelenetet, mert különleges fontossága van, vagy a film gyenge, méghozzá azonnali stop gyenge.

más:
egyébként csak a New Hopet (klasszikus triológia lggyengébb darabja) meg az új triológiát rendezte Lucas. a Visszavágot és a Jedit nem ő követte el...

hesgotcancer · http://hesgotcancer.blog.hu 2009.12.22. 01:59:12

hát ez iszonyatjó:D annyit mondanék csak h: "What is WRONG with your face?!"

kIára 2009.12.23. 17:04:26

Ez nagyszerű.
Végignéztem az összes videokritikát, a Star Trek: Nemesis szerintem a legjobb. Egyáltalán a Star Trek filmek sokkal több fikát kapnak.

soleeroo 2009.12.24. 00:45:35

@Chavez: felreertessz. az a kifogasom, hogy a lukacs nem tud haladni a mozilatogatok filmintelligenciajaval, es nem vette eszre az uj reszeknel, hogy mar nem 1977-et irunk (vagy szolni kellett volna, hogy a folytatasok a <10 eves korosztalynak szolnak)

OFF
Ugye egyetertunk, hogy az uj james bond film(ek)et sem az 50-es evek stilusaban forgattak? bar a pierce brosnan-os reszek megprobaltak konzervalni azt a stilust, ez teny.
Szerencsere valaki eszhez tert, hogy egy titkosugynok "with license to kill" bud spenceres parasztlengökkel minimum rohelyes, plane, ha mellette a faarcu jason bourne nagyon is hihetoen mozog a vasznon. ON

Chavez 2009.12.24. 01:33:20

Na de honnan tudjuk, hogy Lucas eleve nem a tízenéveseknek szánta-e az új trilógiát?

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2009.12.24. 05:47:47

@Chavez: Mert akkor nem teszi tele őket ilyen pszeudo-politikai sztorifonalakkal (pszeudó csak, mert semmi értelmük.)

A három új film nézhetetlen szörnyűség, a régi három viszont sosem kopik meg. Ettől függetlenül igaz, hogy Lucas és Spielberg felelős az amerikai mozi el-infantilizálásáért, amely folyamat végén most járunk. Ennél agyalágyultabb már nem nagyon lehet az amerikai film, mint most (Lucas előtt, a hetvenes években pedig a leg progresszívebb volt). Na jó, még lehet hülyébb, lásd Idiocracy.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2009.12.24. 05:50:43

@Wostry Ferenc: "Ennél agyalágyultabb már nem nagyon lehet az amerikai film"

Maximálisan egyetértek.

DecKarD 2009.12.24. 11:55:16

Szakadok a röhögéstől! Nagyon jó anyag! Főleg, ahogy beszúrja a kritikába az önironikus kikacsintásokat és egyéb dolgokat, na meg a pincés rész... :D
"What's wrong with your face?!" :D

Mészáros Nándor 2014.05.02. 00:36:25

@Case: A Baljós Árnyak messze nem szar film. Vannak benne komoly hibák, de azért a gagyitól még mindig messze van.

Az a sok péniszkalap, aki hajlandó felvenni egy "kill jar jar" pólót, fogjon egy géppuskát és mészároljon ewókokat. Érdekes, azokon soha nem háborodnak fel az Egyetlen Szent Eredeti Hármasság (= trilógia) kizárolagosságának elvakult hívei. Mert nincs is min felháborodni.

Mészáros Nándor 2014.05.02. 00:39:48

@kIára: Igen, mert a Star Trek filmek többsége tényleg gagyi, még a Baljós Árnyaknál is rosszabb. Kivéve a bálnásat meg a két legújabb Abrams-mozit. Ez a tévésorozatokra nem vonatkozik, de a mozifilmeket valahogy nem sikerül eltalálni.

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2014.05.02. 11:58:16

Mészáros Sándor:

Én az ewokoktól is hányok, remélem most már szabad az eltévedt Roger nyusziktól is. (Kedvenc ábrándom, hogy a rohamosztagosok beterelik mindet a zuhanyzóba, a Halálcsillag ezeknek túl könnyű lenne).
süti beállítások módosítása