Mielőtt a kedves olvasók eldurrogtatnák az összes puskaporunkat, mindjárt közzé is tesszük játékzenés összeállításunk második darabját, melyen egy kicsit mainstreamebb, de nem kevésbé maradandó alkotások szerepelnek. Mivel Santito kolléga szíve - toplistája alapján legalábbis - inkább a konzol felé húz, én most a PC-s játékzenerajongók kedvére tennék egy majdnem kizárólag PC-s címeket tartalmazó listával. Íme.
(Holnap ramiz kolléga jön az ő abszolút szubjektív összeállításával.)
1. Outlaws (zene: Clint Bajakian)
Ennio Morricone szeme könnybe lábadna, ha hallaná az Outlaws soundtrack-jét. Bajakian zömében kalandjátékokhoz szerzett zenét, abban a korban, amikor a Scumm rendszer alá még midi zene prüntyögött. Ettől persze korai alkotásai sem kevésbé emlékezetesek, de élete fő műve - minden kétséget kizáróan - az Outlaws.
2. F.E.A.R. (zene: Nathan Grigg)
A szerző valószínűleg a hangstúdiók legmocskosabb bugyraiból halászta elő azokat a zörejeket, amelyek pofátlan módon másznak bele a játékos agyába, hogy ott fészket verve elektrosokként süssék ki annak zsigereit. A főcímzene ezzel szemben más testrészt vesz célba: húsig hatoló, szívbemarkoló intró, a játékvilág egyik legjobbja.
3. Diablo II (zene: Matt Uelmen)
A Diablo bőgőssel megtámogatott akkusztikus zenéje egyenesen az ördög műve.
4. Duke Nukem 3D (zene: Lee Jackson, Bobby Prince)
A Duke főcímdala olyan, mint az egysorosai: egyszerű és tökös. S hogy hallgatás közben a férfiember golyói is beleremegjenek, arról a Megadeth hangszerelt verziója gondoskodik.
5. Red Alert (zene: Frank Klepacki)
A gitárral és dobokkal megtámogatott második világháborús induló az egyik legtökösebb főcímzene, amit játék alá valaha írtak.
6. Clive Barker's Undying (zene: Bill Brown)
Barker érces hangjánál csak játékának főcímzenéje a félelmetesebb. A szerző kétségtelenül Christopher Young babérjaira pályázik, s zenéje alattomos módon mászik bele a dobhártyád mélyébe.
7. Heart of Darkness (zene: Bruce Broughton)
A francia fejlesztésű játék lehetett volna az első a virtuális történelemkönyvben, mely szimfónikus nagyzenekari hangszerelést kapott, ám a hosszúra nyúlt fejlesztés végül elodázta a rekord esélyét. A filmes zenéiről ismert Bruce Broughton-t ez nyilván nem nagyon izgatta, hisz fantasztikus zenét komponált a játékhoz.
8. Prince of Persia (zene: Stuart Chatwood)
A frencsájzzá duzzasztott széria zenéjéhez az ubisoft producerei egy civilben rockzenészkedő szerzőt kértek fel. Chatwood azóta hozzánőtt a sorozathoz, valamennyi rész zenéjét ő komponálta. Remekül eltalált indiai motívumai modern hangszerekkel keverednek, s zenéjének legalább akkora sikere van, mint magának a játéknak.
9. Portal (zene: Jonathan Coulton)
A Valve tér-idő megbontós, kapunyitogatós játékához egy programozóból dalszerzővé avanzsált amerikai zenész írt zseniális végefőcím dalt.
10. Stubbs the Zombie (zene: különböző előadóktól)
Van annál nagyobb móka, mint olyan nótákra zabálni fel az emberiség felét, mint az Earth Angel vagy a Lollipop? A zombijáték esetén meglepően igényes soundtrack-el van dolgunk, a számok önmagukban is simán hallgathatók, CD-re vagy mp3 lejátszóra rámásolni erősen ajánlott.
Utolsó kommentek