Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Prince of Persia (2008)

2008.12.17. 08:02 Linkovic Csumoszky

Az Ubisoft három éve hallgat a Prince of Persia felől, s jó darabig keltették annak látszatát, hogy a szériát berakták a vitrinbe. A néma titokzatoskodást néhány idejekorán kiszivárgott koncepciós rajz törte meg, kétszer is. Tudtuk tehát, hogy az Ubisoft fejlesztői dolgoznak valami újon, s a titkolózásnak idén vége is szakadt.

Turbó sebességgel pörögtek az események, a hivatalos bejelentést követően alig fél évet kellett várni a játék megjelenésére. Az Ubisoft egy vadonat új Prince of Persia-t ígért, és a beígért meglepetés ugyan már a megjelenés előtt le lett lőve (az új vizuális koncepció), várható volt, hogy itt még nincs vége az újdonságok sorának. Hát, ez csak részben lett igaz.

Tökéletesen logikus volt, hogy ha már folytatni akarják a franchise-t, többre lesz szükség egy új akadálypályákkal, kombókkal és szörnyekkel teletűzdelt folytatásnál (a SoT trilógia utolsó két része gyors újrahasznosítás volt, nem több). Kapott is a széria sok-sok újdonságot, a lényeg azonban változatlan maradt és az újítások sem működnek teljesen jól.

Hadd legyek illúzióromboló rögtön az elején: az új Prince of Persia-ban a herceg még csak nem is herceg; az igazi főszereplő Elika, a PoP sorozat legkarizmatikusabb hercegnője. Elika misztikus társnő, múltját aprólékosan adagolja; hercegünk viszont egy faragatlan városi csibész, a nyers erőt és a nyegle beszólásokat képviseli Elika bölcs megnyilvánulásaival szemben, ami nem biztos, hogy mindenkinek szimpatikus lesz. De feladatunk ezúttal is grandiózus: elpusztítani a világot megfertőző főistent, Ahriman-t, s megtisztítani a földet a mindent elárasztó sötétségtől.

Ha a sztoritól nem dobtál hátast, akkor nem tévedtél nagyot. Kicsit izzadságszagú, kicsit plagizál is; hiányoltam a Sands of Time intelligens cselekményét, a csavaros visszautalásait. Igaz, hogy a fejlesztők azt ígérték, hogy az eredeti Prince-ből többet merítenek, hát ha így nézzük, az ígéretet beváltották.

Az előzetes screenshot-ok alapján már mindenki tudja, hogy az új vizuális koncepció a cel-shading-re épít. Jól jött már a változás, a rajzfilmszerű grafika összhangban van a mesével, s elég, ha csak annyit mondok: minden pillanatban Aladdin-t vártam elősuhanni a szőnyeggel. A grafikának behúztam a pipát.

A játékmenet főként a Sands of Time-ra, nyomokban az eredeti PoP-ra emlékeztetett. A lényegi dolgok nem változtak, falon futás, oszlopról oszlopra ugrálás, mászás-kúszás-ugrálás. Az akrobatikát aztán néha logikai feladványok vagy ellenségek váltják fel, ez sem változott semmit. Új elemek is megjelentek, a repülés és a plafonon mászás, egyik sem szinesíti kellőképpen a palettát, előcsalásuk ugyanis túl könnyű (a teljes mozdulatsorhoz elég egyetlen gombnyomás).

A harc kivitelezésénél tényleg az eredeti prinszhez nyúltak vissza a fejlesztők, ismét csak egy ellenféllel harcolhatunk egyszerre, s a létszámnövekedés ezúttal oldalunkra került: megfelelő gombnyomással Elika is beszáll a küzdelembe, sőt, ha elhaláloznánk, egy jól irányzott sugárnyalábbal visszakozásra kényszeríti az ellent (az ellenfél visszakap némi életerőt, de a herceg gyógyultan folytathatja tovább a csatát). Itt mutatkozik viszont meg a játék legnagyobb gyengesége: hogy túl könnyű. Nem csak hogy kevés a kombó és monoton a harc, de kénytelen-kelletlen segítséget is kapunk. A képernyő alján adott pillanatokban felvillan egy ikon, mely az ellenség mozdulataira adott megfelelő válaszreakciót jelenti, magyarul a játék a szádba rágja, hogy mikor micsinálj. Mivel a harc (és általában a játék) során elhalálozni nem lehet, teljesen felesleges a kéretlen súgó.

De a legkomolyabb aggodalmam a játékkal kapcsolatban Elika volt: a társszereplők a videojátékok történetében soha nem működtek jól, egyszerűen útban vannak. Nos ez Elikára csak részben igaz, legtöbbször jó helyre mozdul, de engem úgy általában zavart a jelenléte. Pedig jobb lesz, ha hozzászokunk, ugyanis a fejlesztők nem kisebb szerepet szántak neki, mint hogy a játékmechanizmus szerves része legyen: ő az idő tőrének pótlója (egy rosszul kiszámított mozdulat után Elika visszaránt a biztos talajra) és a cselekmény előre mozdítója is egyben (a játékos lényegi célja, hogy a sötétséget mindenhonnan elűzze - ebben Elika a kulcsszereplő).

A pályadizájnt a külföldi lapok egyaránt méltatták, én egy erős közepesnél nem adnék rá többet. Amellett, hogy mindig ugyanaz a néhány elem ismétlődik, nagyon szintetikus, nem olvad bele a környezetbe úgy, mint az előző három részben. Ráadásul túl könnyűvé teszi a játékot, nincs sok kihívást igénylő akrobatikus feladat, a falonfutást elég, ha egy gombnyomással elindítjuk és végigmegy magától. Nehézséget inkább a gyakran rossz irányba néző kamera okoz (sokszor nehéz eldönteni, hogy melyik irányba kéne ugrani), még szerencse, hogy egérrel (vagy a gamepad joy-ával) ad némi holtteret a kameramozgás.

Hogy jót is mondjak, az új térképrendszer üdvözlendő ötlet. Előre megtervezhetjük ugyanis, hogy merre haladunk tovább, ergo a pályatervezés nem lineáris. Elika a megfelelő gombnyomásra megmutatja, hogy hova tovább, így eltévedni se nagyon lehet, bár az útvonalkeresés kihívása is elvész.



Summa Summarum

Stílusos és szép játék, kár, hogy rövid és könnyű.

10 komment

Címkék: pc ps3 xbox360 3csillagos játékkritika

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr42822314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beyonder 2008.12.15. 10:51:31

Nagy gyerekkori kedvencem volt, nem ez persze, hanem még az ősverzió. Kíváncsi vagyok, hova fejlődött röpke 18 év alatt a sorozat. :)

Készül egyébként a film is, és nem is akármilyen szereplőgárdával:
www.imdb.com/title/tt0473075/

Szerencsére nem Boll rendezi.

pipboy2000 2008.12.17. 09:35:50

Én kb a felénél vagyok, de aszontam hogy ennyi ebből elég. Rohadtul monoton, ismétlődő s a csaták kurvára hosszúak és unalmasak. A grafika eszméletlenül hangulatos, a zene gyönyörű és elikát megbasznám. Valaki idespoilerezhetné hogy a hercegnek összejön-e.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.12.17. 12:20:42

én az első kettővel játszottam csak megszállottan, de a sands of time-ban pont az nem tetszett, hogy lépten-nyomon rámugrott hat markos zombilegény és muszáj volt lecsapkodnom őket, és lehet, hogy az én technikám volt szar, de nagyon idegesítő volt a harc.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.12.17. 12:34:35

A Sands of Time-ban túl sűrűn voltak harcos részek, de talán ez volt a játék egyetlen hibája, mert amúgy nem nagyon lehetett belekötni.

Viszont akkor az új rész halálra fog idegesíteni: rendkívül monoton a harc, van, hogy egyetlen ellenféllel fél órákat szenvedsz, mert nem tudod egyszerűen megsebezni (hiába próbálgatsz akármilyen kombinációt, mindig kivédi, aztán azonnal visszatámad és ez ismétlődik hosszú-hosszú percekig).

Yodz 2008.12.17. 13:31:07

Nekem a WW volt a kedvencem. szabadon lehetett mászákálni, időben ugrálhattál. Jött párszor a Dahaka a Godsmackre és más esetben is végig metál szólt. Sötét volt a hangulat és nehéz a játékmenet. Imádtam.

A Sands of Time-ban a sztori volt jó, amolyan 1001 éjszakás meseszerű, de a WW igazi dark fantasy volt. A 3. rész is jó volt, de az inkább csak látványos volt.

Yodz 2008.12.17. 13:32:08

Ennyi voltot egy mondatba...fújj de unalmas vagyok. :)

Yodz 2008.12.17. 13:35:39

Beyonder 2008.12.15. 10:51:31

Mondjuk Donnie Darko szerintem nem a legjobb választás a Herceg szerepére. A csávó kiváló színész, na de: se nem az a fajta, se nem hasonlít.

moRtiZ 2008.12.17. 23:16:18

Hat nemtudom. En kb. 8 ora alatt vegigjatszottam, a bossharcokon kivul a "trashmobok" kb. 5-30mp-ig tartottak. A bossok sem voltak igazan nehezek, csak a kőboss volt a huzos. Szerintem jo lett a jatek, megpedig azert, mert amire beleuntam volna addigra lett pont vege. Es van a vegen egy kellemes meglepetes :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.12.18. 12:03:20

Az a legnagyobb probléma ezzel a játékkal, hogy a sztorija csak háttértörténetként funkcionál. Nem halad a cselekmény, csak ugrálunk A pontból B pontba, ez meg kevés ahhoz, hogy lekösse a játékost.

Fandi 2008.12.18. 16:29:18

Anno a Sands of Time volt az a program, ami teljesen függővé tett. A harc volt benne egy kicsit sok, de kibírható. A Warrior Within-ben túl sok harc volt, idegesítő volt a kombó rendszer, és az az emo-s hangulat sem volt az igazi. A Two Thrones jobban tetszett, de ez sem érte el sajnos az "első" rész színvonalát.

És most az új reinkarnációnál ugyanazt éreztem mint a Sands-nél. Teljesen magába szippantott, ha volt 5-10 perc szabad időm a gépnél, akkor is elindítottam, hogy keresgéljek újabb light seed-eket. A harcok élvezetesek, a kombókat nem annyira tanulni kell, mint inkább kitalálni menet közbe, hogy a következő lépésnek melyik támadásfajtát szeretnénk használni. Inkább a reflexeken van a hangsúly.
A történet sajnos tényleg nem annyira élvezetes, mint a Sands-é volt, de szerintem megállja a helyét, főleg a 3. tulajdonság beszerzése utáni történeti csavar, és a játék befejezése.

Mindent egybevetve: Nálam a Sands-el van egy szinten.
süti beállítások módosítása