Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Wilhelm Scream

2008.11.20. 19:13 Köbli Norbert (törölt)

Hollywood egyik féltve őrzött titka a Wilhelm Scream, egy ún. stock hangeffekt, közelebbről férfisikítás. Egy Sheb Wooley nevű harmadosztályú színész sikoltotta-üvöltötte fel a Distant Drums című 1951-es westernhez (a karaktert hívták Wilhelmnek), és azóta minden hangmérnök segítségül hívja, ha a színész / kaszkadőr csúnya véget ér a vásznon, de hiányzik hozzá az on-set (forgatási) hangsáv. A Wilhelm Scream legnagyobb rajongója Ben Burtt, a Star Wars és az Indiana Jones kétszeres Oscar-díjas hangmérnöke, aki minden filmjében legalább egyszer elsüti a poént, amely egészen mostanáig ugyanolyan bennfentes poén volt, mint a rendezők Alan Smithee-álneve. A titok azonban nem titok többé: a következő videó megtekintése után garantáltan ezer közül is felismered majd az elnyújtott, dallamos wilhelmi sikolyt.

 

19 komment

Címkék: humor klasszikus filmelmélet

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr73779985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olvasó 2008.11.20. 19:34:00

A zseniális The Middleman c. sorozat minden epizódjában is felhasználják, bár ott elveszik a millió egy popkultúrális utalás között.

Chavez 2008.11.20. 19:57:09

Hehe, ez érdekes. De engem annak a talán még ennél is klasszikusabb üvöltésnek az eredete érdekelne, amit szintén sokszor sütnek el, és nem csak filmekben. Általában akkor, ha valaki nagyon mélybe zuhan, és igencsak jellegzetes az a hang. Ilyen mélyről induló "vuuuáááá"-szerű hang. Majd keresek valami felvételt róla, de remélem más is tudja, hogy miről beszélek.

Köbli Norbert (törölt) 2008.11.20. 20:01:26

meg a felhúzódó-lecsukódó sci-fi ajtó hangeffektus, amit a doom-ban ismertem meg, és azóta minden filmben hallom.

Chavez 2008.11.20. 20:15:38

A fórumon lehetne csinálni egy film klisés topikot, és ott összegyűjteni az ilyeneket.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.20. 21:04:04

szeretném megemlíteni az "ú-ú-ú-úú á-á-á-áá" dzsungellakó állatot (copyright by mst3k)

Oidipus Prime 2008.11.20. 22:33:11

A dzsungelees énis mindig gondokodtam mi lehet. én madárra vagy majomfélére tippelek:D Amúgy a Drágám add az életed óta tudjuk, hogy csak egy feka csávó aki hangutánzást gyakorol a titkosszolgálati bejáró mellett. ^^

Chavez 2008.11.20. 22:54:42

"...hát ez meg miféle istenbarma? Minden Tarzan-filmben így rikácsol."
Idézet asszem a Fenegyerekekből. :)

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.11.21. 08:28:31

"meg a felhúzódó-lecsukódó sci-fi ajtó hangeffektus, amit a doom-ban ismertem meg, és azóta minden filmben hallom."

Norbi vazze, pont ezt akartam leírni, mielőtt elkezdtem olvasni a hozzászólásod... :)

A másik ilyen jellegzetes hang a Bolygó neve halál hibernátorainak hangja, ahogy felnyílik az ajtajuk (talán a Hármas számú űrbázisban hallottam először).

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.11.21. 11:55:21

ha valaki még ugyanakkora doom-geek mint én, akkor emlékszik a doom2 főgonoszára (icon of sin :D), aki amikor kilőtte a kis kockáit, akkor ilyen suhogó/robbanó hangot adott ki (próbálom transzszkriptálni: sssika-pfff), na az még rengeteg trélerben és filmben volt.

Jyn 2008.11.21. 13:03:22

Ez is ismerős lehet:

en.wikipedia.org/wiki/Castle_thunder_(sound_effect)

ccowboy 2008.11.23. 15:58:54

Te hülye vagy, Norbert? Mégis milyen "titokról" hadoválsz? A Youtube-on az alig egymilliós nézettségű videó 2 éve (!!) érhető el, csakúgy, mint a "History of the Wilhelm Scream" c. videó. Sőt, néhány hónapja már a magyar (!) print (!) médiában is megjelent, a MaNcs visszhang-rovatában.

Nagy idióta, aki még a gugliba se írja be cikke tárgyát, mielőtt szenzációnak állítja be.

ccowboy 2008.11.23. 16:10:12

Én nem mondtam, csak kérdeztem.

RedCrow · http://redcrowcomics.blogspot.com 2008.11.24. 12:15:26

Mgen, a doom-effektek. Öszintén mondom, a sikítófrász kap el, ha meghallom bármilyen filmben is a fanok által jól ismert és bakfitty, valamint Norbert részéről idézett hangokat. MINEK??? MIÉRT PONT OTT/ÚGY??? A játékban működött a dolog - filmeken szánalmas...

Kester 2008.11.24. 13:21:55

Egy filmben megjegyezték hogy milyen morbid a sitcomok alatt hallható konzervnevetés, hiszen azok akiknek a hangját felvették már rég halottak.
Amikor egy hangmérnöknek olyan hangot kell előállítania ami nem létezik a valóságban az még érdekesebb lehet, ha jól emlékszem a half-lifeban egyik szörny lépéseinek a hangját úgy álitották elő hogy egy féltéglát belejtettek egy vödör vízbe.

Yodz 2008.11.26. 16:15:49

Chavez amire gondolsz (ha az az) azt én legutóbb az 1408-ban hallottam, amikor Cusack elolvassa a falon az írást vmikor a film közepén ha jól emlékszem.

Chavez 2008.11.26. 17:34:36

Nem láttam azt a filmet még, de majd megpróbálom valahogy beazonosítani.

Thom Yerk 2009.01.19. 22:37:43

kvajó ez a vid :D még ilyeneket! (mmint popkult dolgokat) ide.

Chavez 2010.04.22. 16:00:04

@Chavez: Megtaláltam! Amire én gondoltam, az a Youraagh! hang. :)
www.youtube.com/watch?v=hf6_hok4-lo
süti beállítások módosítása