Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Teeth

2008.07.08. 15:19 kerekgyarto yvonne

A harapós punci évezredes mítosza kiállta az idő próbáját, a nőiség pusztító erejének ez az egyszerű, primitív képe, ma is életképes, jelentéssel bír és, mint szimbólum halhatatlan. A vagina dentata isteni alakok személyiségjegyeként, legalább utalás szinten megtalálható az ősi görög, egyiptomi, indián kultúrák történeteiben, azokban a korokban, amikor a szexualitást hasonló kendőzetlenséggel emelték be a szakralitásba, mint ma a művészetbe.

 

Ezekben a történetekben a vagina dentata istenanyákkal van kapcsolatban, fontos, hogy ezek a nők termékenyek, a női nemiszervtől való félelem ugyanis nem csak a szexualitásból, de az élet bölcsőjének képéből és ennek a halállal, veszéllyel való összekapcsolásából fakad. A matriarchális kultúrák hanyatlásával, a mítoszok kora is véget ért, új társadalmi szerkezetek alakultak, a nemek újfajta értékrendjével. A nő továbbra is a családi tűzhely őrzője, a szépség és a termékenység szelencéje maradt, a férfira pedig a „harc” és a megélhetés gondjai hárultak, ezzel együtt a nők társadalmi szerepe korlátozódott, hiszen ilyen berendezkedés mellett nem volt szükség a magasszintű taníttatásukra illetve arra, hogy beleszólhassanak a közügyekbe.

Ez a fajta átalakulás az ókorban kezdődött, majd a középkorban tobzódott igazán, míg nem a lelkes szüfrazsettek Jean d’Arc nyomában újra kiharcolták, úgymond a nők jogait. Az uralkodó falloszkultusz hanyatlani kezdett, Freud pszichoanalízise elhozta a komplexusfejtés évszázadát, Dali szexuális frusztrációit örökítette meg szürrealista képein, de a nemiszervek vizuális boncolgatása nem csak nála lett bevett szokás. Az új világgal nem jelentek meg új személyiség-, nőtípusok vagy szexuális szokások csak a nyilvánosságuk lett más. Míg a huszadik században a férfi nő általi „kasztrálása” a filmekben átvitt értelemben jelenik meg, pl. Hitchcocknál, a Psycho ödipusz-komplexusos gyilkosának esetében, 2000 után eljutottunk oda, hogy az őskor vagina dentata mítosza leplezetlenül újjászületett. Igaz, ma már a mondák helyett a mozivásznon vagy dvd-n lehet nyomon követni a szexualitás öldöklő angyalainak sorsát.

Ez a cikk a Teeth című film bemutatójának apropóján született, de ha már témánál vagyunk, a teljesség igényével, meg kell említeni a japán szoftpornó idevágó opuszát, a 2004-es Sexual parasite: Killerpussy című félprofi darabot. Ennek az elég egyszerű és a maga műfajában is idegesítő filmnek, egyetlen előnye, hogy a vagina dentata téma elég gazdag ahhoz, hogy viszonylag jó alapszituba helyezze a film hőseit, az erdőben barangoló húszévkörülieket, három lányt és két fiút. A karakterek a következők: van egy menő pasi, egy lúzer srác, két jó csaj meg egy harmadik, aki szintén nem néz ki rosszul, de mivel nincsenek akkora mellei, mint a többieknek, ő a csapat beszólogatós, deviáns, leszbikusa.

A srácok autója lerobban az erdő közepén, de szerencséjükre (vagy nem) öt perc séta és nyafogás után találnak egy elhagyott épületet. Ugyan nem kellene bemenniük, mert ki van írva, hogy veszélyes, de a probléma nincs eléggé részletezve ahhoz, hogy elrettentse a fiatalokat, akik letáboroznak odabent, majd hamar jól kezdik érezni magukat zene, pia, tánc és szex. Hatására. Szoftpornóról lévén szó a szexjelenetek a parazita támadásait kivéve nem túl emlékezetesek, az egyetlen érdekesség, hogy a mellekre különösen nagy hangsúly helyeződik a többi testrésszel ellentétben, és a mellbimbók monoton dörzsölése minden fiúszereplőnél elengedhetetlen és egyetlen kelléke a szexuális előjátéknak, függetlenül attól épp ki a partner. Mindegy, biztos nagyon összeszokott társaság és mindenki ugyanúgy szereti. Tehát ők öten, ott vannak a bunkerban, ahol, mint kiderül egy szexparazitával fertőzött, kómás professzornőt ápol a kollégája, miután a professzornő egy kutatás közben hordozója lett a parazitának. Öt hősünk erről mit sem tudva szétszóródik az épületben. Az egyik lány felfedező útra indul és véletlenül talál egy kádat tele vízzel, ennek természetesen nagyon megörül és habozás nélkül meg is mártózik (naná!), ám hamarosan megjelenik a vontatott mozgású professzor nő és a kádba mászva, a vízen át, megfertőzi a mitsemsejtő áldozatot. Az ominózus szexparazita kis féregszerű lény, ami szisztematikusan beveszi magát a nők hüvelyébe, ezzel öntudatlan hordozójává téve őket. A fertőzöttek ettől fogva csak a lehetőséget keresik, amikor vaginájukat megetethetik és a szexparazita pusztíthat. A nemiszerveken az aktus után láthatóvá válnak a fogak, és ahogy a parazita növekszik már ki is merészkedik a vulvából. Leírva nem olyan rossz, mint amilyen megnézve, nem tudom ajánlani, de soha nem lehet tudni, kinek mi lesz a javára.

A Killer pussy-t ellenpontozandó nézzünk egy spanyol, szerzői kisfilmet, ahol már egyéni látásmód, változatos és igényes vizualitás egészíti ki a vagina dentatától szenvedő gyönyörű lány történetét. Az alkotó, Gabe Ibanez animációfilmes, eredeti ötleteinek tanúbizonyságaként, egy madridi reklámfilmet is láthatunk a youtube-on. Szóban forgó kisfilmje a Maquina.

A Maquiná-ban is, mint a Killerpussy-ban, külső behatás révén válik a vagina gyilkológéppé (most a szó szoros értelmében) és az áldozat itt is tehetetlen az önállósodott nemiszerv tobzódása ellen. Főhősnőnk magányos típus, nem tudni róla mást, minthogy egyedül van, míg nem egy éjszaka az ismeretlen, férfi betolakodó felvágja a hasát és egy darálót helyez a hüvelyébe. Az orvosok nem tudnak mit kezdeni a gondosan bevarrt szerkezettel, ami azonnal működésbe lép, ha valami a hatáskörébe kerül, legyen az emberi testrész vagy például egy répa. A film arról szól, hogy a lány, hogy dolgozza fel ezt a nemierőszak allegóriájának beillő traumát. A téma felvetés a Teeth előtt mindenképp eredeti volt, a hangulat pedig öt pontos, az aláfestő, borzalmas zenékkel együtt.

Ez a hosszú bevezető talán arra jó volt, hogy megválaszolja az első kérdést, ami a Teeth filmelőzetesét látva felmerül a nézőben: „Ki az a beteg állat, akinek ilyesmi eszébe jut?” Voltak és vannak tehát egy páran, de a fenti megközelítésekhez képest Mitchell Lichtenstein író és rendező járja körül leginkább a témát, nagyobb költségvetésű, független elsőfilmjében. Nem véletlen a Sundance és a Berlinalén kiérdemelt figyelem, a Teeth bátor vállalkozás, az eredmény pedig emlékezetes.

Történetünk főszereplője, Dawn, szép és egyszerű, kisvárosi gimnazista lány. Különlegessége, hogy makacsul őrzi érintetlenségét. Vallásos fogadalmat tett, miszerint óvakodik a testi szerelemtől egészen addig, míg az oltár és Isten színe előtt egybe nem kel élete párjával. Fennen hangoztatott szüzessége persze birizgálja Dawn fiú iskolatársainak a fantáziáját, a fogadalom szinte kihívás lesz a lány meghódítására, aki már maga is nehezen állja meg a bűnös fantáziálásokat, különösen, ha egyik helyes szektatársáról van szó. Dawn talán szép lassan megadná magát a szerelemnek és vágyainak, de udvarlója a szent fogadalmat semmibe véve lerohanja a lányt, akinek tisztaságát nem csak az erkölcs, de mint hamar kiderül, engesztelhetetlen fogsor védi. A leharapott pénisz látványa sokkolja az eddig a Biblia tanításainak és romantikus képzelgéseinek világában élő lányt, hamarosan mégis leküzdi félelmét és elmegy nőgyógyászhoz, finoman utalgatva rá, hogy valami van neki „ott”. A doki a naiv kislány esetében, jó alkalmat lát egy kis molesztálásra, amiért négy ujjával fizet. Dawn előtt szép lassan körvonalazódik élete tragédiája, a nőiesség, amivel egyedül kell megbirkóznia. Anyja halála után, nevelőapja és abberált bátyja között magára marad vaginájával és lelkiismeretével. A Killer pussy és a Maquina főhősnőivel szemben, azonban ő rájön, hogyan uralkodhat nemiszerve fölött, felismeri, hogy, amit kapott a természettől, fegyver is lehet a kezében (lábai közt).

A Teeth a két fent említett filmmel ellentétben nem elégszik meg azzal, hogy elszórakozik a vagina-álkapocs kombináció furcsaságán. A történet részletessége jelzi, hogy Lichtenstein alaposan utánanyúlt a témának. Átlapozott pár pszichológiai könyvet és mivel mindent szépen megindokol, a karakterek és a konfliktusok a realitások talaján maradnak, groteszk lélektani dráma, egyfajta allegorikus felnőtté-, jelenesetben nővé válás történet lesz az eredmény. Különös érzékenységgel járja körbe a testiség kamaszos problémáit, és bár a filmben vázolt jellemfejlődés elég drasztikus, ha szimbolikusan fogjuk fel, egyáltalán nem zavaró, hogy a szinte aszexuális kislányból öntudatos domina válik, talán pár hét leforgása alatt. Ez a figura, az erkölcsös jókislány, eleinte visszás, szép lassan válik befogadhatóvá, míg végül szexuális érettségével képes lesz felvenni a harcot a szélsőséges férfiasságot megtestesítő báttyal szemben. Nem akarom lelőni a poént, de ez a kedvenc jelenetem, csak kár, hogy olyan szomorú a vége és nem lesz az egész vagina dentata téma lezárása egy szép happyendes, jin és jang-szerű összefonódása a férfinak és a nőnek, ami megoldaná ezt az egész komplexusos görcsölést, nélkülözve a nemek és a testek egymás fölötti dominanciájának vérbe és könnybe fulladó versengését…

Visszatérve a Teeth-hez, Lichtensteinék bátor vállalkozásának szerethető és eredeti film lett az eredménye. A folytatást ígérő lezárás után egy második részen sem csodálkoznék, főleg a Sundance és a Berlinale fesztiválokon kapott egyáltalán nem érdemtelen figyelem után.

48 komment

Címkék: horror vígjáték filmkritika 4csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr94558925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheBerzerker 2008.07.08. 16:55:27

Én ezt nem bírtam végignézni. Szerintem ez a film egy katasztrófa.

Bajtai András · http://bajtaiandras.hu 2008.07.08. 17:04:37

Nekem is óriási csalódás volt a film.

le chien pouzó 2008.07.08. 17:25:35

Ki tud harapós punát?
Van ez a szomszédom, és állandóan ordíttatja a tévét. Kutyától nem fél, na de egy harapós puna biztos hatékony lenne.

hufi 2008.07.08. 17:45:54

böeeee!

f@szság a köbön!

nol · http://www.blog.hu 2008.07.08. 17:55:42

Hát.. szerintem ez a film inkább vicces volt, mint félelmetes :) Azóta is néha szóba kerül társaságban a vagina dentátá :D

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.07.08. 18:10:21

Minden pina harapós, főleg azokon a nehéz napokon, csak nem mind ott lent...

nemtudom · http://azallamenvagyok.blog.hu 2008.07.08. 18:31:27

megmondtam már máshol is:

Mi jöhet ezután?

Az ütvefúrós f*sz?

És azután: Teeth vs Drill (a déli sarkon játszódik majd)

Majd: Teeth vs Drill 2 (kisvárosi tinihorror)

clive 2008.07.08. 20:05:57

"Mi jöhet ezután?

Az ütvefúrós f*sz?"


Fúrós fasz már volt a filmvásznon:D Tetsuo

gergő · http://www.partypeople.hu 2008.07.08. 22:10:58

borzalmasan gyenge film
torolni, azonnal

dzsoni szánsájn · http://www.halfps.blog.hu 2008.07.08. 22:43:37

történelem óra, több bekezdés más filmről, végül pár szó erről a szarról, ami kerékgyártó szerint jó és könnyen lehetett volna tényleg jó, én szerettem volna, hogy jó legyen...de...ez akkoris egy szar.

ez csak valami vicc, amit én nem értek egyedül, igaz?

George 2008.07.08. 22:50:15

Üdvözletem!
A kritika érdekes volt, sokkal érdekesebb, mint a film egésze.
Én bátortalannak és bizonytalannak éreztem a filmet. Szerintem a rendező sem tudta eldönteni, hogy mit is akar készíteni: drámát [olcsó drámai elemek], horrort [kevés gore] avagy vígjátékot [kevés és hülyén csattanó poénok], mert mindenből van egy kicsi, de egyik se úgy sül el, ahogy kéne. A színészek is átlagon alul teljesítenek (na jó, a főszereplő Jess Weixler egy közepest megérdemel), vagy valami sablonos figurát hoznak, vagy teljesen mellélépnek.
Ha a rendező tényleg próbál valami misztikusabb hátteret adni az eseményeknek és a lányban történt változásoknak, akkor nem mutogatja ötpercenként a hűtőtornyokat a háttérben.
Ígéretes ötlet ostoba megvalósítással.
Tiszteletem!

_Henrik_ 2008.07.09. 01:53:04

Nem fogom megnézni. A jó kritika ellenére sem. Valamiért az az érzésem a kritika lényegesebben szórakoztatóbb mint a film, lehet hogy nincs igazam de nem hiszem, hogy meg kell győződnöm az ellenkezőjéről. Viszont lenne néhány gyakorlatias kérdésem ami a kritika nyomán merült fel bennem. ( Zárójelben kérek előre elnézést)
Tehát:
Ha a hölgy fázik, akkor sztereóban vacognak a fogai?
Ha és amennyiben mossa őket, nem csípje a mentolos fogkrém? Vagy babafogkrémet használ?
Ha nehezet emel, akkor előtte felaplikál egy boxolóknál használatos fogvédőt?
Ha rosszat álmodik ott is csikorgatja?
Ha gátfut, akkor csattog nekije?
Nassolás után fogyaszt cukormentes rágógumit?
Azt hiszem lenne még néhány, de azokat már nem merem...

kpityu 2008.07.09. 06:10:02

Gagyi. A harapós punci poénnak elmegy, de filmeket csinálni belőle ? Lehetne horrorfilmet készíteni abból például hogy: Khon és Grün megy a sivatagban ...

nyúlbéla 2008.07.09. 08:09:12

Egy barátnőm is álmodozott hasonlóról, hogy valami szerkentyűt épít be magának, és ha valaki meg akarná erőszakolni, akkor annak felszúrodik rá a farka... szeretett ennek részletezésével szórakoztatni. Voltak is aztán rémálmaim.

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.07.09. 08:37:46

egyetértek a többiekkel, a kritika kiváló, a film meg egy nagy nulla.
misztikum helyett nagy adag B-filinget (merthát a téma totál B-kategória) kellett volna adagolni.
pl. Machine Girl...vicc az egész film, szuperegyszerű sztori; több jelenetben is látszik a lánygyerek felkötött keze a blúz alatt; Ami úgy ugrál, mint Cüneyt Arkin a török remake-ekben ésatöbbi blődség, de mégis szórakoztat, leköt, blabla, ÉS A LÉNYEG: NEM VESZI KOMOLYAN MAGÁT.
nyilván nehezebb lett volna eladni a flimet (Ámerikában), ha több eredetiséget nyomnak belé.

de a nőgyógyászos jelenet...na, az kacagtató volt...

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.07.09. 10:44:01

RAPEX.
mint valami szörnyű kiborgos film címe. :D
"Rapex - Attack of the barbarous 25 feet assassin-cyborgs from the outer space"
:D:D:D:D

oblomov 2008.07.09. 10:57:26

Teeth-et nem láttam még, sajnos.
Ütvefúros is van már, tisztelettel,
Shinja Tsukamoto: Tetsuo - the Iron Man c.
kis költségvetésű, stop motion technikával készült filmje.
Nekem tetszett a spanyol munkája.
ennél többet ez a baromság nem érdemel, a zene a
homogén közeg, pont annyi amennyi kell.
üdv.

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.07.09. 11:58:25

tetsuo remekmű.
JAAAA...Machine Girl-ben van fűrészcici...

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.07.09. 13:13:27

"A horror hálátlan műfaj"-- eddig olvastam.

budai 2008.07.09. 13:51:28

Szerintem a Tetsuo 1 szar. A kettő már jobb.főleg az alcíme (Body Hammer) nagyon ütős . Ja ez a harapós pinás film az alapsztorin kívül tök érdektelen.Mondjuk ezeket a csapongó írásokat, kritikák at lehetne hanyagolni.

Balfake 2008.07.09. 14:42:16

Ütvefúrós farok volt már a... ja közben írták hatezren, hogy a Tetsuóban. Bár az ilyen elmélyült kritikákkal, hogy "a zegy szar" nem tudok sok mindent kezdeni; sztem az 1. rész zsigeri, látomásos, minden magyarázat nélküli stílusára a valamennyire racionalizáló és színes 2. minimum furcsán következik, rémálomnak nem áll jól a magyarázkodás.

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.07.09. 15:19:27

így van.
nyugtalanító, mocskos és rideg indusztriál alkotás.
rám olyan hatással volt, mint az Eraserhead vagy a Begotten.

Kavics 2008.07.09. 21:57:53

Ilyen erőszakgátló volt már Snowcrash-ban is!
Y.T.-nek volt egy ilyenje ami aztán jól le is bénított valakit.... pedig csak elfeljtette kikapcsolni...

sugarflake 2008.07.11. 03:57:32

most láttam épp...háát. azzal értek egyet aki azt írta h mindenből van egy kicsi és nem tudta a rendező eldönteni mit is akar.
amugy meg milyen társadalom képe van már a directornak minden férfit egy nőerőszakolós leitatós, genny alaknak mutat be.

úgyh elhatárolódok :D

hdodi 2008.07.14. 09:25:36

Mi a jó lófaszról tudsz te ennyit pofázni?
Elnézést a trágár beszédért, de ez így jött.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.07.14. 09:29:45

Semmi baj. Tudjuk hogy hülyék is olvassák a blogot. Az ilyennek elég a kezdőoldalon a bevezető. Vagy az is sok.

Ezelimanó 2008.07.14. 16:04:26

Feledhető film, a harmadik leharapott pénisz után már kezdtem unni. A nőgyógyászos jeleneten pedig nem tudtam, sírjak vagy nevessek.

Ancsi 2008.07.15. 00:15:47

Szerintem emlékezetes film. Horrorvígjáték, ha belegondoltok tényleg az. A téma érdekes, végre egy nem tipikus amerikai film. Ennek nem lehet előre sejteni a végét, de hogy őszinte legyek, én is hiányoltam a happyendes befejezést (vagy valami frappánsabbat). Szóval nézhető, és láttam már ennél undorítóbbat bőven. 88 perc pedig ideális filmhossz, ami engem illet. Az meg érthető, ha a fiúknak annyira nem jön be :).

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.07.15. 09:04:46

pedig rémisztően amerikai.
közhelyes, szinte teljesen "hangulatmentes".
a lecsippentett farkak látványa még tovább ront az egészen.
Lichtenstein néha misztikummal próbálkozik (vagina dentata), aztán átmegy elbénázott gore/slasher-be (farokharapás), és van még családi dráma (anyuka betegsége), a nőgyógyis rész (nekem) valami beteg burleszk-jelenetnek tűnt, stb.
zsánerfilmet kellett volna ebből csinálni, nem ilyen katyvaszt.

és férfiként nézve sem volt ez hudedurva.

Ramiz 2008.07.15. 09:14:39

Yvonne, honnan van meg a Maquina és a Killer Pussy? Mindkettőt kerestem már a neten, hiába. (Emailt is küldhetsz.) Nagyon megköszönném, ha tudnál segíteni. :)

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.07.15. 10:09:16

hejj Ramiz.
www.cinemageddon.org, itt fellelhető a Killer Pussy.
reg-es oldal, de megéri.
REGISZTRÁLJATOK GEEK-EK!!!

Ramiz 2008.07.15. 11:30:09

Jéé, ott nem néztem (pedig regelve vagyok :D), köszi! :)

kerekgyarto yvonne 2008.07.15. 19:11:25

hello ramiz! láttom már kaptál választ. a killerpussyhoz sok hangulatfokozó + jótársaság ajánlott:) különben agyfasz...a maquinát belinkeltem a cikkbe. tuti le lehet tölteni, de én félek a torrentoldalaktól.

kerekgyarto yvonne 2008.07.15. 19:27:13

alvwen: necces lett volna zsánert csinálni, mivel a téma vígjátékhoz túl alpári, horrorhoz túl nevetséges, esetleg valami groteszk-slasher, grindhouseszerűséget tudnék elképzelni,de hát ez a Lichtensein ilyen érzékeny figura.

kerekgyarto yvonne 2008.07.15. 19:31:28

igen ancsi:) happyend! kcisit közhelyes, de azt vártam, hogy a tesók összejönnek, együtt leküzdik a szexuális frusztrációikat és boldogan kamatyolnak a halálukig.

alvwen wintwex · http://www.myspace.com/alvwenwintwex 2008.07.16. 07:58:18

Yvonne, pont a grindhouse-os, b-mozis gore-slasher-fekete komédia vonalra gondoltam.
a nőgyógyis résznél reménykedtem kicsit...
a vicces az, hogy engem az egész film alatt az foglalkoztatott, miként fogják kivitelezni az ámerikánus "megküzdünk a gonosszal-sokan meghalnak-ketten életben maradunk-megsebesülünk-de győzedelmeskedünk" dolgot.

koptt 2008.07.21. 15:46:38

Nohát, ha egyedül maradok is, gondoltam azért kicsit megdicsérem a filmet. Lehet, sokan (én igen) úgy ültek neki a filmnek, amit a címe meg egy kevés, amit róla lehetett olvasni előre sejtetni engedett(sajnos!!volt szerencsém a japán förmedvényhez is, félig, több szót sem érdemes róla ejteni). Ezzel szemben hál'istennek pont az ellenkezőjét kaptam, lehet ez volt, ami kicsaphatta a biztosítékot sok nézőben. Én rettentően féltem, hogy nem emelkedik ki az elmúlt sok év tini/trash/gore/remake-horror tucatjai közül, amik számomra teljesen nézhetetlenek. És szerintem (sokkolás jön:), hangulatilag párhuzamban van (lehet?) az elmúlt évek egyik legjobb horrorjával, Neil Marshall Descent-jével, ahogy a nőiesség, nővé- anyává válás félelemkörét végigjárja. És, ami leginkább pozitívuma volt számomra, az a lassú, visszafogott hangulat, az öncélú sokkolás hiánya, persze a sok odaerőltetett ipari-kémény néhol már sok, de nem válik mégsem túlzássá, mindinkább riasztóbbá. Akik Teeth-től gore-horrort várnak úgy járhatnak, mint akik a In Bruges-ből pörgös akcióvigjátékot és ígytovább.

vadmacska 2008.09.28. 19:11:34

Nekem ez a film nagyon bejön de miota megnéztem együt a pasimal azota nem is mer hozám nyulni mit csináljak vele eben kérek segitséget kicsit hatékony a film és nem tudok mit tenni aki tud segiteni irjon nekem vadfeketemacska@citromail.hu

Beyonder 2008.09.28. 20:41:05

Van egy haverom (mondjuk több is, de ez most mindegy), úgy hívják Tetsuo (japán a csávó), szerintem ő nem ijedne meg tőled.

Beyonder 2009.09.30. 00:55:36

Megnéztem végre én is, remek szórakozás volt, tény viszont, hogy a finálé lehetett volna frappánsabb. Egy ponton túl már nem fejlődött tovább a sztori, kiszámítható lett.

Az viszont világos, miért nem tetszett itt sokaknak: a trailer meg a szinopszis alapján horrorfilmre számítottak, holott ehhez közelebb van az Érzékeny pont és a hasonló kert- vagy kisvárosban játszódó független filmek.

Tiger Woods 2011.04.14. 14:50:32

ezt pont tegnap néztem és a végén csalódottan konstatáltam, hogy az egész film alatt egy pillanatra sem mutatták meg a LÉNYEGet... :|

wasteoftime
süti beállítások módosítása