Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Inhabited Island - előzetes

2008.06.05. 18:20 Chavez

Az oroszok már nem a spájzban vannak, hanem szorosan Hollywood háta mögött, és éppen a nyakába lihegnek. A kiváló Éjszakai őrség/Nappali őrség olyannyira lenyűgözte a tengerentúli filmeseket, hogy Timur Bekmambetov rendezőt gyorsan el is orozták maguknak, ráadásul az Őrség-trilógia harmadik részébe már amerikai kezek is fognak kontárkodni.

Az Inhabited Island című új, nagyköltségvetésű orosz produkció ismét a tudományos fantasztikum műfajából érkezik, a film alapjául szolgáló regényt (Lakott sziget) pedig az a Sztrugackij testvérpár jegyzi, akiknek a zseniális Sztalker alapanyagát (Piknik az árokparton) is köszönhetjük. A film az év végén debütál Oroszországban, addig pedig itt az első rendes előzetes.

45 komment

Címkék: scifi fantasy filmbemutató

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr69493892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

travis 2008.06.05. 18:40:42

Ez az oroszfényezés már nagyon uncsi. Az Éjaszkai őrség meg egy akkora egy piece of shit, hogy a fal adja a másikat.

Chavez 2008.06.05. 19:17:45

Oroszfényezés? Ilyet én nem látok.

Blue highway ACE 2008.06.05. 19:50:24

Travis, sajna (szerencsére?) az Őrség filmek csak a könyvek ismeretében élvezhetőek igazán. Felteszem, ezeket nem olvastad?

Blue

nincsharag 2008.06.05. 20:08:09

Hmm, még nem olvastam a könyvet de speciel én élveztem a filmeket. 8)

Beyonder 2008.06.05. 20:23:30

Így van: a Nappali sokkal jobb, mint az Éjjeli.

Chavez 2008.06.05. 20:26:23

Én sem olvastam a könyveket, mégis nagyon élveztem mindkét filmet.

Csótánycsápkölcsönző 2008.06.05. 20:31:28

Már megint a nyilasok mesterkednek valamit. Ne mondjátok, hogy nem vettétek észre a jelvényt... :)

Chavez 2008.06.05. 20:34:56

Na ugye! Még hogy oroszfényezés! :)

xyzdg1981 2008.06.05. 21:24:21

Azért remélem ez a szőkített Mikára emlékeztető srác nemcsak "cukipofa", hanem akcióférfiskedni is tud :)

bobbyperu · http://twitter.com/bobbyperublog 2008.06.05. 21:56:36

én már a traileren is majdnem elaludtam. tucatnulladék

Chavez 2008.06.05. 22:01:20

A jó sci-finek nem a repkedő lézernyalábok, és a gigantikus űrcsaták az ismérvei.

vargatom 2008.06.05. 22:31:57

Nemtom, az Őrség filmeket nem láttam, de ez kábé a pár évvel ezelőtti hollywood összekutyulása, egy hangyányi kelet-európai fűszerezéssel (ami főleg az arcokban és a környezetben jön elő). Iparosmunka, nem különösebben eredeti; nemtom mi lesz a következő nagy vizuális ugrás, de ezen trailer alapján nem ebből az irányból kéne várni...

Chavez 2008.06.05. 22:45:08

Amúgy ugyanezen könyv alapján csináltak egy FPS-t is.

zigzeg 2008.06.05. 23:20:35

Mi a bajotok az oroszokkal? Sztem állati jó filmeket tudnak csinálni. A Tarkovszkij összes mellett pl. vicces, de A tavasz 17 pillanata simán elmegy művészfilm kategóriának, pedig állami rendelésre készült sorozat volt. Van valami igen szép és egyedi az orosz filmnyelvben. Persze vannak jó amerikai független filmesek is, de még ott is sok a sablon meg a szájbarágósdi.

vargatom 2008.06.05. 23:23:02

Tarkovszkij azért nem ma volt :)

Chavez 2008.06.05. 23:24:34

A szovjet filmek mindig is a világ élvonalába tartoztak, aki ezt vitatja, az egyszerűen nem ért a filmekhez. Az oroszok miért lennének rosszabbak náluk?

Borg 2008.06.06. 06:30:56

Az orosz pirotechnikusok mindig is a spájzban voltak. Remélem nem csak ők viszik ezt a filmet el.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.06.06. 06:54:27

Amit a ruszkik jelenleg a műfaji filmgyártásban művelnek (akció, scifi, horror, kalandfilmek), arról mi csak példát vehetünk.

Azhát 2008.06.06. 08:05:56

Kicsit OFF, de furcsállom, hogy nem vállalja fel egy csatorna se, hogy előveszi a Közép- és Kelet-Európában (korábban) készült filmeket. Az oroszok is rengeteg kalandfilmet csináltak pl. még a szovjet időkben is, amelyekből alig láttunk valamit, mert már a 80-as években se nagyon játszottak ezekből semmit... Biztosan gagyik, de hát a kertévék ma is televannak D-katóriás amcsi gagyikkal...

És nem beszélve a cseh/szlovák/lengyel stb. filmekről... Miért nem látunk ilyeneket?

Biri · http://biri.talpak.org/ 2008.06.06. 08:20:51

Nem is beszelve az orosz mesefilmekrol. Hihetetlenul szepek. Neha a DunaTV lead egyet-egyet, es harminc+ eves fejjel meg mindig szoktam nezni.

Bajtai András · http://bajtaiandras.hu 2008.06.06. 10:54:29

Ne feledkezzünk meg az oroszok háborús filmjeiről sem: Jöjj és lásd vagy Szállnak a darvak, de biztosan vannak még ebben a műfajban is komoly alkotásaik...

travis 2008.06.06. 10:55:24

"Travis, sajna (szerencsére?) az Őrség filmek csak a könyvek ismeretében élvezhetőek igazán. Felteszem, ezeket nem olvastad?"

Ez így nincs jól. Egy film vagy megáll a lábán egyedül is, vagy pedig nem jó film.

travis 2008.06.06. 10:57:30

Egyébként nincs bajom az oroszokkal, miért lenne?
Az oroszok kurvajók, de nem fantasy-horrorban.

hmikey 2008.06.06. 11:11:39

Én először filmen láttam a Nappali őrséget, és már akkor is nagyon bejött. Később persze amikor elolvastam a regényeket, azért felsejlett bennem, hogy ez meg az sántít, ugyanakkor tartalmilag ha nem is a "világlegjobbfilmje", de tisztességesen meg van csinálva, vizuálisan meg nagyon komolyat mutat. Számomra főleg azt bizonyítja, hogy holívúdban (nem) kicsit el vannak szállva már maguktól, és annál sokkal kevesebb pénzből és hisztiből is lehet jobb filmet csinálni.

titilla 2008.06.06. 11:24:48

Tény, hogy az őrség filmek nem mindenkinek jönnek be és vannak hibáik is, de a hangulatuk egészen különleges, össze nem hasonlítható egy amerikai scifivel pl. Nekem könyv nélkül is tetszett mindkettő, de tagathatatlanul nem a forgatókönyv miatt. ez a szőke csávó meg hányinger, valaki koszolja már össze a fürtjeit.

sejk 2008.06.06. 12:16:33

Tök jókat nevetgélek itt az oroszfilmfikázókon. Aztán beteszem a videóba a Honfoglalást és elmorzsolok egy könnycseppet a szemem sarkában. Hát persze, hogy fikázhatunk! Hiszen mi, magyarok már letettünk egy-két szuper sci-fit, horrort, fantasyt az asztalra... Csak most nem jut a címük az eszembe...

Chavez 2008.06.06. 12:39:18

Na jó, de azért ők más költségvetésből dolgoznak ám, mint itt!

travis 2008.06.06. 13:03:46

Nem nagyon éreztem a hangulatát ennek a filmnek.
Hollywood hanyatlik, de nem az oroszok fogják megváltani, sem a távolkeletiek. Egyszerűen más.
Az Őrség meg lehet hogy látványos volt, de azért össze sem hasonlítható mondjuk egy Aliens atmoszférájával.

hmikey 2008.06.06. 13:08:43

Igen, mert másmilyen atmoszférájú az Őrség, és más az Alien. Lehet, hogy neked nem tetszik az Őrség, szíved joga, de nem kell csípőből fikázni. Csak mer' az olyan divi.

travis 2008.06.06. 13:10:29

Megnéztem ezt a Wanted-trailert.
Minden volt benne, golyót lassítva körüljáró kamera, meg repülve lövöldözés, csak épp egy fikarcnyi esztétikai érzék sem.
John Woo ezt a nyolcvanas években sokkal szebben oldotta meg, ráadásul analóg módon.

travis 2008.06.06. 15:10:00

"de nem kell csípőből fikázni."

Én nem fikázok, azért vagyunk itt, hogy beszélgessünk. Tessék érvelni mellette vagy ellene! Én csak annyit mondtam, hogy ez a film egy Underworld-szintű vacak, mert semmi hangulata nincs, és olyan mint egy PC-játék öszzekötő videója. A sztori meg teljesen érdektelen, és nem azért mert orosz, hanem mert rossz. :))

hmikey 2008.06.06. 15:48:51

"...egy akkora egy piece of shit, hogy a fal adja a másikat".

Mi a fika, ha ez nem? Ja, a kis zöld, ami ezerrel tolat. Most ez tényleg ennyire nehéz, hogy ezt sokan fikázásnak veszik?

xyzdg1981 2008.06.06. 18:57:45

ez nem fika ez szar :)

Chavez 2008.06.06. 19:09:25

Jogos, nem azt írta, hogy "piece of snot". :)

xyzdg1981 2008.06.06. 19:15:12

mármint a megjegyzés; a film még lehet jó... :P

titilla 2008.06.06. 21:23:24

nem értem, miért kéne összehasonlítani az őrség filmeket az alien sorozattal, hogy jönnének azok paritásba egymással? valószínűleg van abban valami, hogy akinek tetszik az alien, annak nem tetszik az őrség, de ettől még nem lesz jobb az egyik a másiknál, csak az ítélkező kis univerzumában. miért érzi egy rakás ember sértésnek, ha dicsérnek valamit, ami neki nem tetszik? persze tudom, de azért mégis szánalmas ez a bizonytalanság.

virtualdog 2008.06.07. 09:48:10

Elég már a különféle testnedvekből és salakanyagokból! Mi lesz a következő? "Beszélgessünk a hüvelygombáról?" :D

sejk 2008.06.07. 10:13:52

Chavez,

a Nocsnoj Dozor 4.2 millió dollárból készül, és 34 millió dollárt kaszált világszerte.

A koreai Host című filmet 12 millió dollárból készítették, a Weta ugrott be a trükkökre és összesen 89 milliót kaszált világszerte.

Egyik sem világnyelv.

A Hídember 8 millió dollárból készült... folytassam?

Milyen büdzsékről beszélünk?

Chavez 2008.06.07. 11:29:41

8 milla volt a Hídember? :o
Abból 7 és fél lehetett a CGI.

És mi az, hogy nincs magyar sci-fi? A Pirx Pilóta Kalandjai az smafu? :)

xyzdg1981 2008.06.07. 16:19:55

"A Hídember 8 millió dollárból készült... folytassam?"

igen, mert a bevételére kíváncsi vagyok...

travis 2008.06.07. 19:53:06

Úgy látom, nem világos. Nem műfajában kell összehasonlítani az Alienst az Őrséggel, hanem minőségében. Képes-e az Őrség azt a hatásfokú atmoszférát megteremteni, amit az Aliens a saját műfajában? Nem.

czyi · http://senkinemertsemmit.blog.hu/ 2008.06.12. 12:32:48

Az Éjszakai őrség igen kiváló, igen emlékezetes, igen sokáig ható munka (a Nappali őrség már kevésbé, az inkább az egyszer nézhető kategóriába esik); és nekem ez az új orosz mozi is kecsegtető képeket mutat. Persze lehet belőle bukta, B film, miegymás, ahhoz nyilván az egészet kéne látni, hogy eldönthessük, hova tartozik, de mindenesetre az előzetes alapján akár kicst bizakodhatunk is...

privateer 2009.03.11. 19:36:45

Pirx kapitány szegényke már öregecske. Tényleg lehetne egy jó magyar sci-fit összedobni. Valami korszak alkotót össze lehetne hozni. Csak ilyen szegényes magyar költségvetésből nem lenne könnyű.
süti beállítások módosítása