Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Filmbemutató: RED CLIFF (kínai, 2008)

2008.02.03. 11:56 Wostry Ferenc

Akik temették Woo-t, most szívhatják a fogukat. Az előzetes jobb, mint az összes 2000 utáni new-new wave wuxia együttvéve.

10 komment

Címkék: filmbemutató wuxia

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr33323054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

clive 2008.02.03. 15:57:53

Ez jónak néz ki:) Remélem nálunk is kiadják.

Gabiszonszan · http://www.anrodiszlec.hu 2008.02.03. 19:49:15

Elég nagy költségvetésűnek néz ki, szerintem megéri a hazai premiert.

Joshua 2008.02.04. 11:07:15

...viszont nincs benne Chow Yun Fat. Ami persze hardcore wuxia fanoknak egyáltalán nem probléma (sőt), viszont én hiányolom. Ahogy a Tigris és sárkányban Li Mu Baiként megjelent, a sötétségből a fényre lépve, kivont karddal...a Yu Shu Liennel folytatott párbeszédeinek egyedülálló érzékenységéről nem is szólva. "Like most things, I am nothing."
Szvsz Ang Lee filmje bizonyos szempontból überelhetetlen, így én finomítanék a 2000 utáni ilyesfajta alkotásokat generálisan elmarasztaló állásponton.

Yakuza · http://yakuza-filmes-pagodaja.blog.hu/ 2008.02.04. 19:39:45

Én Woo-tól a lövöldözős filmjein kívül csak a Last Hurrah for Chivalry-t láttam, ami viszont nem tetszett. 2x kezdtem neki, de a feléig sem bírtam. "Ez jónak néz ki". Tényleg.

Joshua: Ang Lee filmjét überelte 2002-ben egy Zhang Yimou nevű úriember. :)

TheBerzerker 2008.02.06. 07:43:01

Galamb azért van. Megnyugodtam:)

TheBerzerker 2008.02.06. 07:54:34

A Tighris és a Sárkány nem volt rossz de öszességében nálam valami nem stimmelt azzal a filmmel. A Hero-t én is sokkal többre tartom.

Joshua 2008.02.06. 10:38:58

Bocsánat akinek most a lelkébe taposok, de a Hero szvsz nem is igazi wuxia: a "csavart" morális alapállás miatt ti. abszolút szembemegy az ősi becsületkódexben lefektetett "igazság és becsület mindenek felett" alapelvével. Többek közt ezért is inkább egy wuxia lemekkel (is) operáló, (ál)történelmi, nemzeti mítoszteremtő movie. A Hero legnagyobb hibája mindazonáltal a szerintem hiteltelen érzelmi háttér: a tökéletes egyensúlyból a végzetes érzelmi kilengésekbe való átmenet nélküliség.

Ezzel szemben nézzétek meg Ang Lee művét: az, ahogy Li Mu Bai emócióktól megszabadult wudan mester figurája esendővé transzformálódik, úgy, hogy közben mégis "jobb" emberré válik (és közben megőriz miden értékest korábbi lényéből!)...Vagy ott van a két női főszereplő között feszülő ellentét kidolgozottsága: az igazi harcot megelőző érzelmi (majd nagyon is fizikai!:) fogáskeresés - ezekhez képest amikor a Heroban a két ribanc néhány sanda oldalpillantás után lekaszabolja egymást a ligetben -már megbocsátassatok- megmosolyogtató. Csakúgy mint az összes többi patetikus (bár kétségkívűl gyönyörűen fotografált) jelenet.
"Real sharpness comes without effort."

Yakuza · http://yakuza-filmes-pagodaja.blog.hu/ 2008.02.06. 11:45:10

OK. Van abban valami, amit írtál, mindazonáltal a Tigris és sárkány nekem sokadik megnézésre is "vérszegény" filmnek tűnt (nem szó szerint értve). Pedig 4x láttam, de utána sem lettem okosabb, hogy igazán mi a bajom vele. Egy kicsit olyan, mint a "kedves" jelző. Nem tudom, érted-e mire gondolok. :)

"Két ribanc"? Ezt azért Maggie Cheung nevében (is) kikérem, ha nem probléma. :)

travis 2008.02.06. 12:52:38

Szépni szép, de sokkal inkább tűnik egy Zhang Yimou utánérzésnek. Selyemfetisizmus, tipikus beállítások, stb...
Woo szerintem kétségbeesésében nyúlt vissza a gyökerekhez. De ettől függetlenül lehet, hogy zseniális film lesz, mert tényleg csodaszép.

vittorio 2008.02.11. 10:47:39

Nekem nem tetszett. Remélem nem lesz túl nyálas és akciót is szeretnék látni, nem csak egy kalandfilmet. (Mert egyelőre csak ennyit látok).
Szeretnék tévedni.
süti beállítások módosítása