Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Legenda vagyok (I Am Legend, amerikai, 2007) ***

2008.01.02. 16:40 Parraghramma.

Hogy egy adaptációnak mennyire kell hűnek lennie a forrásműhöz, azon nem érdemes hajba kapni, mégis megfontolásra méltó, hogy egy történet az aktualizáló átértelmezések milyen mérvű abúzusának tehető ki úgy, hogy annak látványos és innovatív hatáselemei persze lenyúlatnak? Mert el kell döntenünk, hogy az eredetiség krokodilkönnyektől sóvirágos emlékművénél szipogunk hosszasan, vagy – amennyiben arra érdemesek – elfogadjuk a parafrázisok létjogosultságát.

Készítői oldalról a szuverenitás sosem kérdés, inkább a haszonelv és a jog dominál. A plágium és/vagy a szüzsén tett duhaj erőszak gyanúja könnyedén elhessegethető például a címmel eszközölt, gyermeteg játékkal. Richard Matheson inverz vámpíros(-zombis) novellája, az I Am Legend először The Last Man on Earth (1964) néven került vászonra, majd az irodalmi találékonyság humán csúcsteljesítményének ragyogó megnyilvánulásaként Omega emberre (The Omega Man) keresztelve élte meg következő celluloid reinkarnációját. Előbbi tulajdonképpen szolgai átirat, mely – sajnos – pont a könyv címadó zárlatát írja felül. A fokhagymáival szorgosan hadonászó Vincent Price fémjelezte film ezért sokáig egész szórakoztató lehetne (a járvány, a bizalmatlanság és a fenyegetettség fokozatos megjelenítése jól kidolgozott narratív pályákon halad), ha a korabeli teatralitás és az alacsony költségvetés (a híradókban szok lenni ennyi félalakos, statikus szűkszekond) nem tenne be a mai igényeknek. 1971-es keltezésű, Charlton Heston címszereplésével invitáló Omega ember Matheson vámpírvadászához hűen ugyan tökös-közönyös mesterlövészként jeleníti meg fajunk utolsó képviselőjét, ám a film - szándékolt félelmetesség helyett egyenesen a komikum érzetével kedvtelenítő, napszemüvegben masírozó - luddita szektája (azok a kontaktlencsék, te jószagú szent szar!) a hangulatot, a szép lassan mindenűvé beszivárgó heroizmus pedig az eredeti által közölni kívántakat kasztrálja kíméletlenül.

Ha felrémlett Mr. Heston a természetesség legszemérmesebb illúziójával sem flörtölő, megfeszített krisztusi pózba történő, záróképi behajtogatása, a karácsonyról megmaradt, fordított keresztben magad elé tartott bejgliket ne engedd le, Robert Neville (Will Smith) ugyanis a könyvben foglaltak hasonló szemenhugyozásával megy mennybe. Francis Lawrence megaprodukciója, a Legenda vagyok elődeihez méltóan tesz Matheson önnön hiú perspektívánk esendőségére rávilágító meséjére, miközben a globális járványt, a magára maradt hőst, és annak degenerált zombikká mutálódott ellenségeit minimális korrekciók kíséretében hasznosította. A vírus ezúttal rákellenes gyógyszer mellékhatásaként kap lábra (Don’t play God! – rivall nézőjére a didaxis), az immúnis Neville doktor pedig a világégés után kérlelhetetlenül ráomló, irdatlan magányában keresi-kutatja a szérumot, mely talán visszafordítja a visszafordíthatatlant.

Will Smitht, mint a szolid őrület peremén vakcina után kutató orvost elfogadni nem is teljesíthetetlen nézői próbatétel, az első félidőben Neville one-man-showja a természet által birtokba vett New York kihalt, gazos utcáin érzékletesebb, mint amennyire unalmas. Neville vadászik, próbababákkal társalog, kutyát mos, házimozizik, míg a pincei laborban oltogatja a patkányokat, hátha az egyiken a betegség gyógyíthatóságának vitathatatlan jegyei jelentkeznek. De: nem. Napnyugtát követően bezárkózik ingatlanjának vastagon páncélozott falai, és interpretáló flasbackekként szolgáló emlékei közé. Mert hisz az éjjel a fényérzékeny zombik, vagy mik napszaka. Amíg a nap fel nem jön, övék a város.

Első felbukkanásuk kellőképpen hatásos, azonban hiába írta már meg mindenki, nekem is kutya kötelességem kitérni a fölöslegesen animált humanoidok kidolgozatlanságára. Az még érthető, hogy az oroszlán és a szarvas párviadalát a zöldek pavlovi óbégatásának elkerülése végett célszerű computer grafikával megvalósítani, de pusztán a szörnyek atletikusabb mozgása és torzabb fiziognómiája miatt erre a technikára hagyatkozni csak és kizárólag akkor vezet kívánatos eredményre, ha a felhasználtnál hozzávetőlegesen tizennégyszer (kiszámoltam!) több energiát és igényességet vetnek be. Mindemellett Neville és veszett ellenfeleinek szembenállása alapvetően zsigeri, illetve magasztos szándékok okfolyománya (őket az éhség hajtja, Neville pedig nem kedvtelésből vadászik rájuk) ennek köszönhetően a novella zavarba ejtő morális kérdésfeltevése élét vesztett, pepita konfrontációként ölt testet, és a forgatókönyv is kínosan ügyel a boldog lezártságra.

A Legenda vagyok posztapokaliptikus atmoszférája nem annyira a lassan teret nyerő, horrorelemekben bővelkedő, akciódús koreográfia, hanem a gyenge kivitel, a triviális érdekellentétekre építkező, jól nevelt cselekmény és a mainstream pátosz szelepein iramlik ki. De akkor most Will Smith világmegmentése jobb, vagy rosszabb, merészebben hű, vagy simulékonyabb filmi átirata Matheson regényének, mint két bátyja? Nem kurva mindegy, ha majdnem 80 milliós nyitó hétvégével debütált?
 

87 komment

Címkék: horror akció filmkritika 3csillagos post apocalypse

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr73281999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.02. 16:45:33

Filmben ilyen gyalázatos CGI-t is régen láttam.

bakfitty · http://ismerosvalahonnan.blog.hu 2008.01.02. 17:40:28

épp ma néztem Last Man On Earth-t, messze jobb ennél.

clay 2008.01.02. 17:48:15

Én sem voltam elszállva a filmtől, sokkal jobb is lehetett volna:

seeornot.blog.hu/2007/12/26/legenda_vagyok_i_am_legend_1

Trek · http://rapidreszeg.blog.hu 2008.01.02. 18:02:10

Nekem nagyon bejött. Lehet hogy szar a CGI de a hangulata kíváló.

virtualdog 2008.01.02. 18:25:03

Én még három csillagot sem adtam volna rá. A hangulata fos, főleg a vége. A kihalt város feelinget meg a 12 majom pár perces kezdő jelenete vagy a 28 nappal később eleje sokkal jobban visszaadja: túl sok az állat, aminek amúgy sincs sok értelme (minek jönnének be a városba?), és felesleges a sportkocsis vagizás is.

nagyiunoka 2008.01.02. 18:25:29

micsoda kritia...
ertelmetlenul tulkomplikalt mondatai vannak az ironak
faraszto olvasni
sorry

virtualdog 2008.01.02. 18:30:19

Ja, és csak én éreztem rémesen cikinek a Shrekes és Bob Marley-s jeleneteket? (Előbbi nyilván azt hivatott visszaadni, hogy mennyire magányos (volt) Neville, de még e túlságosan nyilvánvaló szándék sem szépítette meg számomra a dolgot.

(A vércinikus cikkzáró mondat amúgy nagyon tetszik... :D)

virtualdog 2008.01.02. 18:31:17

nagyiunoka: de legalább használ ékezeteket, írásjeleket meg nagybetűket. ;)

Gerry. 2008.01.02. 18:32:17

A filmet az első fele miatt érdemes megnézni- a második felétől és főként a zárástól pediglen jóindulatúan inkább tekintsünk el...

faram 2008.01.02. 18:34:22

Egyetértek az előttem szólóval. Végig sem olvastam a cikket annyira fárasztó a fogalmazás.

today05 2008.01.02. 18:38:17

egyetértek az előttemszólóval, egy kicsit mesterkélt, túlspilázott, "nézzétek milyen fondorlatos körmondatokat tudok megfogalmazni" stílusú. mind1, azért nagyjábol igaz amit írt a filmről

Köbli Norbert (törölt) 2008.01.02. 18:41:41

Két és fél, három csillag szerintem reális.

Bob Marley / Shrek fájdalmas.

Nektek is feltűnt, hogy a vámpírok egy az egyben A múmiáról vannak lenyúlva? Valaki az ILM-nél elővette a régi szoftvereket...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.02. 18:42:38

valamiért én sem bírom elolvasni. nem köt le, fárasztó. ez sajnos általában is jellemző erre a blogra.. pedig amúgy nem lenne rossz.

virtualdog 2008.01.02. 18:47:10

"Nektek is feltűnt, hogy a vámpírok egy az egyben A múmiáról vannak lenyúlva? Valaki az ILM-nél elővette a régi szoftvereket..."

Nagyon ismerős volt az a megnyúlt szájas üvöltés, de nem esett le, hogy a Múmiából, pedig tényleg. :D

Chavez 2008.01.02. 19:06:23

Nekem is egyből a Múmia jutott róluk az eszembe. Amúgy nekem bejött a film, nem hibátlan, de nagyon hangulatos, és Smith is rendesen odatette magát.

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.01.02. 19:07:21

A rutinból nyüszítő verbálpuristáknak üzenem, hogy lehet menni az ombucmanhoz.

toxx 2008.01.02. 19:11:32

Leszámítva a gyalázatos animációkat, melyek messze a kor elvárható színvonala alattiak, én a vallási fundamentalizmus leplezetlen propagandájától voltam megdöbbenve. Ennek egyik aspektusa a számtalan hollywoodi sci-fi/horror/katasztrófa-filmből impertinens módon visszaköszönő tudományellenesség, melynek kedvenc vesszőparipája a genetika. Az üzenet egyértelmű, isten munkájába belekontárkodni tilos, márpedig a gonosz tudósok épp ezen munkálkodnak, amíg egy szép napon ki nem irtják az emberiséget. Az esetleg agyhalott nézőnek is segítenek, ha nem értené:

Anna (kísérletek során elpusztult zombik fényképeit nézegetve): Did all of them die?
Robert: Yes.
Anna: My God...
Robert: God didn't do this, Anna. We did!

Ugyanez tovább, Isten márpedig létezik, és ha a hülye tudósok nem babráltak volna, mindez nem is történt volna, de még van kiút, csak Isten szavára kell figyelni:

Robert: There is no colony [...]
Anna: You are wrong, there is a colony. I know, ok?
Robert: How do you know, Anna?
Anna (éteri mosollyal az arcán): I just know.
Robert: How... how do you know? How COULD you know?
Anna: God told me. He has a plan!
Robert: God told you...?
Anna: Yes.
Robert: THE God?
Anna: Yes. I know how this sounds...
Robert: It sounds crazy!
Anna: But something told me to turn on the radio! Something told me to come here!
Robert: My voice on the radio told you to come here, Anna.
Anna: But you tried to kill yourself last night, right?
Robert (legyint): Anna... (mormog)
Anna: ...and I got here just in time to save your life...
Robert: Just stop it... just stop it...
Anna: ...do you think it's a coincidence? He must have sent me here for a reason! The road is quieter now... if you listen, you can hear God's plan.
Robert (cinikusan bólogatva): ...God's plan...
Anna: Yeah.

És a film végén kiderül, lám, tényleg van Isten, helyesen súgta meg Annanak hogy létezik egy csapat túlélő, s Anna az isteni útmutatás alapján rájuk is lel. Ahhoz már hozzászoktam, hogy a tudományellenességgel hiszterizálják a közönséget, s ez - blockbusterek esetén - minden bizonnyal átszivárog a befolyásoltak mindennapi életébe, politikai döntéseibe. A zombie-műfajnak nem vagyok nagy ismerője, így lehet hogy értelmetlenül izgatom magamat, de a hitetlen tudóst megeszik a zombik/hívő megmenekül-jellegű happy-endes, keresztény propagandát terjesztő horrorfilm nekem új volt, és nagyon nem tetszett.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.01.02. 19:12:06

Szerintem kár ilyen magasságokba emelkedni a filmet illetően: a bevételek magukért beszélnek. Amúgy jómagam is az egyik legjobb filmnek tartom, amit a 2007-es évben láttam.

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.01.02. 19:14:52

toxx-nak igazat adok, ezt az isten szálat + a túlélő kolóniát kihagyhatták volna: 1000x jobb befejezést lehetett volna kreálni...

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.01.02. 19:16:17

Toxx, a viccesebb az az, hogy a tócsa másik végibe ez az attitűd pont olyan könnyedén sarkallja azonosulásra a nézőt, mint amennyire téged - és engem - irritál.

gergo · http://www.partypeople.hu 2008.01.02. 19:23:39

filmbuzin durvan 3 hete kielemeztuk a filmet

virtualdog 2008.01.02. 19:28:43

És amikor Anna Isten hangjára hivatkozik, hogy miért is talált oda, külön dühítő, mert ott még lenne értelme, megfelelhetne a könyv (sokkal okosabb) befejezésének. A végén cseszik el az egészet, amikor kiderül: igen, Anna tényleg komolyan gondolta, amit mondott.

toxx 2008.01.02. 19:31:44

Mondd el kérlek, Ramiz, hogy volt ez a könyvben? Nem olvastam.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.02. 19:36:15

És mikor lesz olyan film, amikor a főhös TÉNYLEG egyedül van a világon? Befizetnék rá.

Chavez 2008.01.02. 19:46:02

És miről szólna az a film?

virtualdog 2008.01.02. 19:58:13

A könyv vége teljesen más: a magányos férfi, aki néha már nagyon kivan idegileg, de azért minden nappalt az "alvó" vámpírok módszeres kivégzésével igyekszik tölteni, és teljesen biztos a dolgában, találkozik egy nővel, aki bírja a napot, aki később lelép, majd sok társával együtt bukkan fel újra, a vámpírhordákat irtva. Kiderül, hogy a vámpír faj lassan alkalmazkodik a naphoz, és egyáltalán nem agyatlan hordák, hanem társadalmat kezdenek szervezni: nyilvánvalóan ők lesznek az új intelligens uralkodó létforma a Földön. És az ő szemükben az emberi főhős egy tömeggyilkos, tehát elkapják és kivégzik. Halála előtt a fickó azon gondolkozik, hogy mennyire féloldalas álláspont volt az övé, aki csak jót akart, és az emberiség fennmaradásáért küzdött, remélve, hogy nem egyedül, és tudja, hogy az új nép, a vámpírok számára ő lesz a leghíresebb, rettegett gyilkosa az ő fajuknak - már életében legendává vált, ám meg kell halnia, átadnia a helyét a Földön, amihez pedig úgy érezte, teljes joggal ragaszkodik.

speirs 2008.01.02. 20:00:37

Onnantól nekem véget ért a feszültség, hogy megmutatták az első fertőzötteket. Az előzetes alapján egy tipikus ismeretlen dologtól rettegő, feszkós filmnek tűnt, de a hangulat hamar eltűnt.

toxx 2008.01.02. 20:02:26

Hm, érdekes - ezerszer inkább a filmbeli adaptációnál. Köszi, Ramiz.

Ramod 2008.01.02. 20:06:55

Amint elkezdtem nézni a filmet rögtön beugrott egy másik, a Final Fantasy: The Spirits Within.
Ugyanúgy kezdődik, mint ez a film, a főszereplő életet keres a kihalt New Yorkban.
Ugyan a hasonlóság itt kb. abba is marad, de a film nézése közben újra eszembe jutott a final fantasy. A 2001-es teljesen cgi filmben bármilyen animált dolog élethűbb mint ebben, csak időközben eltelt 6 év, ami számítástechnikailag nézve nem semmi.
Az I am legend amúgy tetszett, nagyon is. Az a pár kép amikor az SR-71-es vezérsíkján golfozik, nagyon megfogott. De remélem zombiwood-ban elfeljtik az agyzabálókat hamarosan, mert kezd elegem lenni belőlük :)

Köbli Norbert (törölt) 2008.01.02. 20:12:21

Nektek nem volt olyan érzésetek, mintha lemaradt volna a film utolsó felvonása? Baromira nem volt kedve Akiva Goldsmannak értelmesen elvarrnia a szálakat.

Toxx - igazad lehet. Mióta A passió 370 milliót zsebelt be Amerikában, és az arab háború vallási háborúvá magasztosult, a stúdiók felfedezni vélték, hogy az USA még mindig a keresztények hazája.

Azóta mindent igyekeznek átitatni a nagybetűs HIT-tel, persze a profitszerzés céljából. Ennek egyik haszonélvezője volt a Narnia, egyik nagy vesztese pedig Az arany iránytű. A Fox Faith névre keresztelt leányvállalat mindenesetre egy év alatt becsődölt, és sorra buknak meg a HITHŰ közönségre célzott (egyébként gyenge minőségű) alkotások is.

sector 2008.01.02. 20:23:40

Nekem sem tetszett a keresztény istenes utalgatás benne, de ettől eltekintve jó kis film volt. Jól volt szerintem megvalósítva a lepusztult New York, bár 3 év alatt talán nem lesz ilyen lelakott. A filmben a kedvencem SAM volt, a kutyus. Mért nem lehet egyszer megvalósítani hogy a keresztény haljon meg és a kutya maradjon életben? Na de ez már más tészta, személy szerint talán nem csak én vagyok úgy, hogy a vallásnak semmi keresnivalója egy filmben ilyen agymosás szerűen, mint a fentebb írt alkotásban látható. Ettől eltekintve egy 10-es skálán egy erős 8-ast megérdemel.
Én csak a cikk szerzőjét kérném arra, hogy a műelemzésénél törekedjen rá, hogy ne minden 2. szót nyakatekert idegen szóként írjon, hanem a közember számára is emészthetőként, lehetőleg magyarul. Nem mindegyik olvasó nyelvtanár.

Sherad 2008.01.02. 20:50:16

A film olyan amilyen (de tenyleg) Ez a kritika meg kritikán aluli.

"gyenge kivitel, a triviális érdekellentétekre építkező, jól nevelt cselekmény és a mainstream pátosz szelepein iramlik ki"

még három ilyen sor és padlót fogok.

krooli 2008.01.02. 20:58:24

még szerencse, h vizsgaidőszak van, így a szemem ráállt a felesleges idegen szavakkal megtűzdelt körmondatok leegyszerűsítésére:)
én holnap nézem, és bár sajnos youtubon már majdnem végig lehet nézni, hasonlót remélek, mint a napfény volt... vagyis a rengeteg trailer és kritika ellenére egy utánozhatatlan hangulatú filmet, a zimbeszombis jeleneteket leszámítva:D

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2008.01.02. 21:41:40

"Chavez · geekz.blog.hu 2008.01.02. 19:46:02
És miről szólna az a film?"

Mondjuk lehetne egy hiteles dráma a magányról, a túlélésről és az elszigeteltségről komolyabb háttérmondanivalóval. Ez a film is addig volt csak hiteles, amíg Will Smith egyedül volt (ha nem veszünk tudomást az első néhány percben felbukkanó zombikról). /De közben eszembe jutott, hogy Tom Hanks-nek már volt egy ilyen filmje./

toxx 2008.01.02. 21:46:41

Érdemes elolvasgatni néhányat az imdb olvasói kritikái közül, pl. a második oldalon: www.imdb.com/title/tt0480249/usercomments?start=10

Saját benyomásaimmal összhangban nekem elsősorban a negatív vélemények tetszettek, melyeknek bármelyike humorosabb és szórakoztatóbb, mint maga a film. Ilyen címek vannak, mint...
- "I Am Overrated"
- "I Am Disappointed"
- "I Am Legend: The Movie With So Much Potential That Was Ruined"
- "I am waste of time and money"
- "I Am Computer Generated"

Jellemző idézetek:

"[...] A kiábrándító részhez: az egész filmben borzalmas a CGI. 14 évvel a Jurrasic Park után tényleg ez a legjobb, amit csinálni lehet? Az állatok animációja még csak elment, de a "fertőzöttek" CGI-je mindenen túltett. Mind ugyanúgy néz ki, és mindegyikük viselkedése nyilvánvalóan ellenkezik a fizika törvényeivel, és mind pont olyan, mintha egy rajzfilmből, vagy egy számítógépes játékból lépett volna ki. Nehéz volna túlhangsúlyozni, hogy mennyire híján volt a CGI a meggyőző erőnek. Nagyjából félidőben a film minden realitását elveszti, a való világ és egy alantas animáció abszurd keverékébe csap át. Inkább 'Mary Poppins', mint '28 Days Later'."

"[...] Az 'I Am Legend' semmi újat nem nyújt, de délutáni matinés kikapcsolódásnak megteszi. Egy poszt-apokaliptikus városbeli férfi és kutyája ábrázolásával egész jó népszerű szórakoztató műsor. Szörnyfilmnek vicc. Világvége-üzenet-jellegű filmként elviselhetetlen. Azonban Will Smith-szel a főszerepben minden bizonnyal a karácsonyi időszak legnagyobb sikere lesz."

Chavez 2008.01.02. 21:57:22

De Smith nem volt egyedül, mert ott volt neki Sam. Szóval nem lehet róla azt mondani, hogy nincs "se kutyája, se macskája".:)
Ha tényleg egyedül maradt volna, akkor nem húzza ki 3 évig. Ha fertőzőttek sincsenek, akkor még a kutatással sem tudta volna elütni az időt, nem lett volna célja. Hanks-nek ott volt a megmenekülés reménye, itt maximum annyi maradhatott volna, hogy talán más is él még. De szerintem a többség feladta volna, és bumm.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2008.01.02. 23:11:32

Sherad: az a mondat neked magas? Vissza az általánosba!

Bari 2008.01.02. 23:11:45

Szerintem a Man on The Earth egy uncsi valami. a Könyvet olvastam nagyon jó volt.
A Legenda vagyok film, a CGI kivételével szuper. Én spec szeretem az ilyen néha uncsi filmeket (Cast away) Ez lehet az én hibám.
Shrek. nagyon jó volt benne!:) Nekem poénos volt

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2008.01.02. 23:15:14

Csatlakozom Juzohoz:

"Majd a Hancock!" :P

sejk 2008.01.03. 08:34:41

Valahol valaki írta és tök igaza van: a 30 days of night vámpírjait (még most is a hideg ráz tőlük) kellett volna ebbe a filmbe betenni és akkor ütött volna (hja, csak azokat a Weta szülte, ezeket meg állítólag a Sony Imageworks, hát no comment)

Santito 2008.01.03. 11:22:12

amikor rá kellett döbbenjek, hogy az I Am Legend "vámpírjai" agyatlan ösztönlények (az Omega Man után nem erre számítottam), erősen el kellett gondolkoznom, hogyan lesz a főszereplőből legenda...

mert ugyebár Charlton Heston egy fordított rém/vámpírfilm főszereplője, ő az akiről a tűz mellett meséket suttognak, akivel a szülők gyerekeiket riogatják, a "szörny" az újonnan létrejött, ámde gondolkodni képes (az I am Legend ezt a koncepciót lőtte tökön) és a technológiát elvető, kvázi barbárságban élő "emberek" számára...
ettől volt számomra friss és elgondolkodtató az ötlet (a kivitelezés nem annyira, dehát ezért kell a könyvet elolvasni)...

na most ehhez képest a remake-ben az emberiség megmentőjeként aposztrofálódott, amit a film az utolsó pár mondatával vetett oda...
és ez bizony elég sloppy job volt a film készítői részéről...

groundwalker 2008.01.03. 19:04:01

"(az I am Legend ezt a koncepciót lőtte tökön) "
hát nem tudom. akkor végülis azt a csapdát ki állította Nevillenek? Eddig a legtöbben azt mondták a zombik. Én először azt hittem Neville állította, csak a bekattanás miatt megfeledkezett róla. Most meg nem tudom. Vagy pedig a rendezői változat (ha lesz) megmondja? Szerintetek?

És tényleg lesz folytatás (remélhetőleg előzmény film)?

virtualdog 2008.01.03. 20:20:13

Azt a csapdát a forgatókönyv-író állíthatta fel talán a kutya megharapásának drámai fordulatát elősegítendő. :D Vagy az egy darab intelligensebb(?) vezérvámpír (ez is milyen hihetetlenül unalmas, elcsépelt dolog...).

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.01.03. 20:42:27

Cartoon Network. Most.

Menyus (i am weasel): Legenda vagyok!

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.01.03. 20:48:29

Bambula: "Bambula gondol valamit!"
Menyus: "Viccelsz?"

(Ebben az epizódban egyébként Bambula a világ 3. legintelligensebb személye. Paprika ugyanis beelőzte...)

Santito 2008.01.03. 21:26:16

Groundwalker: azt a csapdát egy logikai öngól állította, tekintve, hogy Neville a filmben rájön, a lények rohamosan veszítik el emberi habitusukat és egyre inkább tárgyakat használni képtelen ösztönlényekké válnak...

groundwalker 2008.01.03. 21:48:41

Hát igen, ezért furcsa. De sajnálatos lenne ha az baki és nincs háttere. Még arra gondoltam, hogy Neville a filmben nem rájön hanem azt hiszi, és mi csak Neville szemszögéből látjuk és ezért mi is azt hisszük, de közben a sötét épületekben ők kommunikálnak meg minden... vagy legalábbis én ezt kamuznám ha IAL marketinges lennék. :D

Balint 2008.01.03. 22:14:32

Szerintem marha gáz lett ez a film! Lehet nagyok az igényeim de úgy gondolom vmiért Ridley Scott kezében jobb helyen volt a forgatókönyv mint ennél a Constantine-s direktornál.

Amúgy az előbbi változatról tud vki vmit, mert én ezen a plakáton és a pár vázlaton kívül nem sokat találtam, de ebből a főszereplőből jobban el tudom képzelni, hogy szívós, mint a Man in Black-ről, bár előbbinek a kutató lenne nehéz szerep. Na de nem akarok hasonlítani a cikk stílusához:D
Itt a poszter:

bp0.blogger.com/_HtAsAP01n8I/ReosJF98O6I/AAAAAAAAADk/lTnAW8f0vuE/s1600-h/05-i-am-legend-poster-02.jpg

groundwalker 2008.01.03. 22:24:24

Hát ez a poszter vicces. Nem is hanem nevetséges. Szerintem fake.

virtualdog 2008.01.03. 22:31:46

"Na de nem akarok hasonlítani a cikk stílusához:D"

Nyugi, véletlenül sem hasonlítasz.

travis 2008.01.04. 00:28:34

"Két és fél, három csillag szerintem reális."
Sok az!
Bűnrossz volt. Még az I, Robot szintjét sem érte el, pedig az aztán tényleg színtelen-szagtalan.

Balfake 2008.01.05. 20:14:25

Felfogtam a mondatokat, a kritikában mármint, csak még mindig nem értem, mire ez a kínkeserves sznobulás.

ILUM, lehet, hogy tényleg félművelt parasztokkal vagy körülvéve, meg az is lehet, hogy feleslegesen pipiskedsz, amikor csak szórakoztatóan kéne írnod.

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.01.05. 21:05:34

Jó, hogy jössz, balfék, épp nagyon nyomul a No Country cikk kommentileg...

Amúgy meg tegyé má meg egy szívességet: ne csinájj nekem programot - még feltételes módba se. Hüjén veszi ki magát, és különben is szarok rá.

(Remélem, ezeket a mondatokat is felfogtad, és azt is remélem, hogy "nincs harag" ;-)

virtualdog 2008.01.05. 22:52:27

Hajrá Madelin! Hozom a haverjaimat kommentelni, egy pillanat...

Beyonder 2008.01.05. 22:57:31

Balfake: ha tudnád ILUM-nak milyen gyerekkora volt, megértőbb lennél az irányába. El tudod képzelni MEKKORA trauma kell ahhoz, hogy felnőve valaki ilyen mértékben elsznobuljon? Nem? Na ugye.

Chavez 2008.01.05. 23:45:46

Én inkább attól féltem, hogy majd a kutyát döngeti meg. Bár ki tudja mi történt az alatt a három év alatt?

Balfake 2008.01.05. 23:48:14

ILUM, tőlem még mindig azt csinálsz, amit akarsz, de azért feltűnhetett volna, hogy csak a te termékeid alatt hőbörög a pórnép az olvashatatlanság miatt, másokét olykor még dicséri is. Sebaj, biztos te tudod jobban, tovább a lenini úton.

El Condor 2008.01.06. 00:09:29

A hiányosságai ellenére nekem nagyon bejött a film, bár egy csomó kérdést megválaszolatlanul hagyott. Talán eleve készülnek a 2. részre.

virtualdog 2008.01.06. 00:31:59

"Talán eleve készülnek a 2. részre."

Mivel a főhős halott, a sztorit meg hazabaszták, nem hiszem (szerencsére). :D

Chavez 2008.01.06. 00:35:46

A falra száradt Will Smith darabkákból még klónozhatják évszázadok múlva. "Kövület Vagyok!"
Volt már hasonló a filmvilágban.

Santito 2008.01.06. 00:36:30

Amen to that.

Santito 2008.01.06. 22:44:40

""Talán eleve készülnek a 2. részre."

Mivel a főhős halott, a sztorit meg hazabaszták, nem hiszem (szerencsére). :D"

Természetesen erre mondtam áment. :)

groundwalker 2008.01.07. 00:07:02

Komolyan? :D Hát akkor Ralphosan haha (vagy hogy hívják a simpsonból). Már az sg (én hiszek nekik :D) is megírta hogy Matheson eladta a jogokat és lesz második rész! Én várom. Na, nem nagyon, de azért várom. A cikk: www.sg.hu/cikkek/57201

Egyébként meg egy előzmény filmet még simán csinálhatnának, főleg mert WS adta el a filmet (szerintem) és a második rész nélküle közel sem lenne akkora siker.

SPOILER De az is lehet hogy WS igazából isten, és az ő hangját hallották meg a rádióban csak a csaj be volt lőve és azt hitte hogy az az isten. és igen! csak nem jött rá hogy WS az. ezért bedőlt a színjátéknak, és a főzombi valójában a sátán! én olvasok a sorok között, onnét tudom. :D

virtualdog 2008.01.07. 01:50:13

Úúú, szóval akkor fix. Hát... egészségükre! Esetleg Brendan Frasert leszerződtethetnék a folytatásra, ő már úgyis megszokta ezt a béna "hosszúszájú", kiakadó állkapcsú CGI-szörnyet. :D

doktor.dikhed 2008.01.13. 23:29:39

"megmenekül-jellegű happy-endes, keresztény propagandát terjesztő horrorfilm nekem új volt, és nagyon nem tetszett"

És mi a zárókép? A háttérben egy mocskos nagy templom áll, ahol épp harangoznak :D:D

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.01.14. 00:03:31

És ez még semmi ahhoz képest, ahogy Charlton Heston megfeszülve összecsuklik a szökőkútban...

groundwalker 2008.01.18. 20:43:10

kedves barátim! egy csodás hír a film befejezését illetően:

"A Legenda vagyok rendezője pedig azt erősítette meg, hogy létezik egy alternatív befejezése is a filmnek, ami a második dvd-kiadáson fog szerepelni. Részleteket egyelőre nem lehet tudni, bár Will Smith "kevésbé kommersznek" nevezte ezt a változatot, így jó eséllyel meg lehet jósolni, hogy jobban fog hasonlítani Richard Matheson eredeti könyvének befejezéséhez." /cinematrix

Lehet négy csillagos lesz az a verzió, ha nem öt!

Chavez 2008.01.18. 22:12:20

5 már csak a cgi miatt sem lehet! :)

virtualdog 2008.01.18. 23:47:30

Ugyan már, egy kib... alternatív befejezéssel nem oldanak meg semmit... milyen nevetséges ez már? Menjünk a tuti bevételre, aztán söpörjünk be a (második!) dvd kiadással még némi pénzt a könyv (és az értelmes, kerek történetek) kedvelőitől pár percnyi leforgatott plusszal? Anyjukat...

Santito · http://geekz.blog.hu 2008.01.19. 00:29:43

Hehe, vajon mi lehet a kevésbé kommersz befejezés?
ha ebből az elkúrt alaphelyzetből ki akarnak hátrálni, akkor hirtelen megokosodnak a monszták, meghasonulnak önmagukkal ("Én egy kib... szörnyeteg vagyok!" :zokog és felsír: ), kollektív öngyilkosságot követnek el, majd Will Smith keresztre feszíti önmagát, hogy vezekeljen a genocidiumért, amit okozott...

groundwalker 2008.01.19. 09:45:07

Chavez: Jogos! Akkor csak négy. :D

Ramiz: Remélem az alt. befejezés a film felét takarja és nem pár percet! Persze pénz, meg minden, de Hollywoodtól miért kéne mást várni, vagyis lehet csak minek? :) Rendezői változat dvd-nek felfogva meg már nem hangzik olyan rosszul.

Santito: Az is lehet (viccen kívül) hogy arra jön rá WS hogy ez az új faj nem is olyan rossz, hogy nem gonosz hanem afféle önvédelem, szóval ő tűnik gonosznak az ő szemükben, és ezért fel robbantja magát, meg mert (az alt. bef-ben) az ellenszer nem működik és csak feleslegesen gyilkolta a zombikat....
Ez kb. mint a könyv, olyan lenne, csak még egy kicsit fokozva (ott ugye megölik ha minden igaz, itt meg ő öli meg magát, de tudja, hogy miért, és ezért még súlyosabb mondanivalót is bele lehetne magyarázni). Vagy valami ilyesmire gondolok.

virtualdog 2008.01.19. 10:14:58

"Ez kb. mint a könyv, olyan lenne, csak még egy kicsit fokozva (ott ugye megölik ha minden igaz, itt meg ő öli meg magát, de tudja, hogy miért, és ezért még súlyosabb mondanivalót is bele lehetne magyarázni). Vagy valami ilyesmire gondolok."

Pffff.........

virtualdog 2008.01.19. 10:52:42

Arra a felvetésre próbáltam reagálni, hogy ebből az iszonyatosan BUTA filmből öt(-tíz-harminc!) perc kicserélésével akár egy önmagában megálló, épkézláb történetet lehet kihozni, de nem sikerült: az a kósza felvetés, hogy esetleg még súlyosabb mondanivalója is lehet majd az eredménynek, mint a KÖNYVNEK(!!!), lecsapta a biztosítékot. Nem tudok érvelni, el vagyok veszve (ahogy Manu Chao mondaná: "szviperdü", és ezzel ki is merült francia tudásom). Ennél sekélyesebb ötletet, mint W. S. kétségbeesett, kimódolt, a filmbe beleerőszakolt önfeláldozása, ritkán látni ilyen büszke pofával előadva, mint ebben a filmben (rohadjon le mindenki keze, aki a forgatókönyvvel dolgozott!), ezt a könyv történetéhez hasonlítani szerintem nagyobb szentséggyalázás, mint a főhős filmbeli felmagasztalása, azaz Will Smith krisztusi halála az emberiség megmentéésért.

I love you Madeleine · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.01.19. 11:04:23

Tegnap már írtam ebbe a téglalapba, hogy ezen a végkommersz cuccon csűrhetnek csavarhatnak, nem oszt nem szoroz, csak mire a komment küldésére mentem, nem volt netem. Erre jött San és Ram... :-)

A "még súlyosabb mondanivaló" (lehetősége) pedig nálam lol kategória.

groundwalker 2008.01.19. 11:21:03

Oké, túloztam... Elnézést.

I love you Milkshake · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.03.05. 13:55:12

Köszi! (Bár a teljes 7 percet itt sikerült megtalálnom:
www.youtube.com/watch?v=VSG_oIfQ3j4 )

Ez az ending természetesen sokban kárpótolja a film hanyagmód lealjasított "antagonistáit", és minimum egy fél csillaggal megtoldotta volna a számszerű értékelést, de még mindig bűven konzervatívabb, mint Matheson következetesen deheroizáló pragmatizmusa.

I love you Milkshake · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.03.05. 14:00:19

Ja, és asszem a februári Filmvilágban emlékezik meg Klág Dávid az I Am Legendről, és köbö pontosan ugyanazt írja, amit én is.

Már a Moteles-Fűrészes cikke után is szimpi volt a csávó, de így még hatékonyabban lopja be magát a szívembe.

groundwalker 2008.03.05. 14:02:31

Igen, később én is rájöttem hogy egy kicsit hibás a megadott linken, de nem akartam spam robotot játszani. :D

Egyébként egyetértek, jobb, de nem sokkal.

I love you Milkshake · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.03.05. 14:09:49

"de nem akartam spam robotot játszani."

Ne legyenek ilyen frusztrációid. SŐT! Nyugodtan játszál akár olyat is. Cél: lenyomni Feri No Country-s cikkének százvalamennyi kommentjét. A lelkes együttműködők között rumos Balatonokat és fehér csokis Sport szeleteket sorsolunk ki.

I'm fucking serious!

groundwalker 2008.03.05. 14:33:35

Te akartad. Szóval:

Egy kis flamelés indításához: Ki az a perverz állat aki ezt az alt endet kitalálta, hogy pusztulna el... :D Fúj, zombi szerelem, blöáff. :D

És a "beszéljünk a filmről civilizáltan"-hoz:
Ki játssza azt a szerelmetes zombi csajszit?

Amúgy vicces mert azt olvastam most hogy ez az eredeti, csak a stúdió másikat kért. De miért? (Ezzel a kérdéssel legalább hatszáz kommentet remélek szerezni a cikkhez.)

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2008.03.07. 16:19:04

"De miért?"

Hehe. Manimanimani, masztbífani.

Szvsz egy kis fajközi szex, vagy bármi arra utaló, akár implicit erotika jót tett volna a filmnek.
süti beállítások módosítása