Utolsó kommentek

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Filmkritika: MACSKAFOGÓ 2 – A SÁTÁN MACSKÁJA *** (magyar, 2007)

2007.12.19. 08:00 Beyonder

Hat vagy hét évesen láttam először a Macskafogót, és utána sokáig abban a hitben éltem, hogy ez egy külföldi film, csak baromi jó a szinkronja: fel se merült bennem, hogy egy ennyire profi rajzfilmet nálunk készíthettek. Azt pedig, hogy mekkora siker volt külföldön, csak most, a sajtóanyagból tudtam meg – gyakorlatilag mindenhová eljutott Angliától Indiáig, több mint száz országban játszották. Itthon 4 és fél millióan látták, alig van valaki, aki ne ismerné, mondatai, figurái beleégtek a kollektív tudatba. A kultusz nagysága sajnos a két alkotót, Ternovszky Bélát és Nepp Józsefet is megbénította: a Macskafogó 2 gyakorlatilag nem folytatás, hanem egy ön-tribute, másfél órányi bensőséges kacsintgatás. Mintha egy húsz éve feloszlott együttes újra összeállna, hogy sütkérezzen a saját legendája fényében: újat nem nyújt, mert vagy nem tud, vagy biztos benne, hogy a rajongóknak az is elég, hogy látják a régi arcokat.


Nagyon úgy néz ki, hogy Neppék nem történetben, hanem kultuszban gondolkodtak, meg akartak felelni minden nézői nosztalgiának. Gyakorlatilag az összes fontos szereplőt visszahozzák a gengsztermacskáktól a vámpírdenevérekig, amivel még nem is lenne probléma, de sokuknak, mint például a 4 patkánynak, nincs semmilyen dramaturgiai funkciója. Vannak, hogy hadd örüljünk. Az eredeti filmben kis túlzással annyi a történés, mint egy James Bond filmben, a látszólag mellékvágányt jelentő epizódok is fontos részei a cselekménynek, még ha ez csak a végén derül is ki. Itt kapunk egy hosszú expozíciót – egy Stanley nevű újságíróegér a dzsungelben felfedez egy vad macskapopulációt, akik megtudva, hogy a társaikat leigázták az egerek, elindulnak a kiszabadításukra –, majd minden fordulat és izgalom nélkül hirtelen véget ér a film. Ami még ennél az aránytalanságnál is érthetetlenebb, az az, hogy Grabowski figurája közben csak mellékszerepet kap.

A poénokat illetően sem sokkal jobb helyzet: vannak bőven, akad közöttünk szellemes is, de az erőltetett szóviccekből a kevesebb több lett volna, a filmből való kikacsintás pedig már elsőre is alig-alig vicces, sokadszorra meg már annyira se. Az eredeti Macskafogónak talán nem a zenei betétek jelentették a legerősebb részét, ennek ellenére természetesen most is felhangzik pár jellegtelen betétdal. A végefőcím viszont képes megmozgatni az embert, legalábbis a kijárat irányába, mert ifjabb Malek Miklós és Zöldi Gergely olyan iszonytató giccset hozott össze, amire még a Bon-Bon zenekar se lett volna képes. Ami a látványt illeti, természetesen látszik, hogy eltelt 20 év, élénkebbek a színek, részletesebbek a hátterek, a figurák hibátlanul animáltak. A hagyományos két dimenziós animációt néhány jelenetben 3D-s képek váltják fel pár másodpercre, amelyek megtörik némileg a stílust, de ezzel együtt a látvány a legkevésbé kifogásolható része a produkciónak.

A Macskafogó 2 nem az a film, amiről anyázva jövünk ki és követeljük vissza a pénzt. Alkalmas arra, hogy a negyven év alattiak nosztalgiáját kielégítse, és még az is lehet, hogy a mai gyerekeknek is tetszeni fog – pár százezer nézője biztos lesz. De hogy nem fogjuk röhögve idézgetni a mondatait, az is biztos.

Ternovszky és Nepp védelmében: embertelenül nehéz egy kultuszhoz hozzányúlni. Kockázatos szimplán reprodukálni az eredetit, bátran – de az esszenciáját megőrizve – eltérni tőle, még inkább. Kár, hogy meg sem próbálták.



Bár ilyesmit nem szoktunk csinálni, íme a film egy másik kritikája, villámkritikája, Harmi kolléga tollából:

Grabowski visszatér, 21 évvel az első opusz után. A történet kibontása silány a hatalmas be- és felvezetéséhez képest, ám a párbeszédek és a figurák a régiek. Míg a klasszikus filmből olyan állapotban kerültünk ki, mint Teufel a macskafogóból, a második résznél korántsem ilyen egyszerű a helyzet. Mintha már nem hatna olyan erővel a gépezet, mint az első részben: lelkesen, de cseppet keserű szájízzel távozunk.

A macskák és egerek színe nem fakult, a rajzfilm képileg nem akarta meghódítani a világot, de megállja a helyét. Mi több, a szinkronhangok kiválóak (Darvas, Dörner, Reviczky, Szombathy, Kern, Haumann, Mikó, Sinkó) és a beszéd az, mely viszi az összes pálmát és az egész filmet. Erős poénokkal és izgalmas fordulatokkal megspékelt a macskák és egerek közös nyelve, mely igazán hű marad az első részhez. A hang, és a zene kellemes, újra itt a jazz, és a betétdalok sora (utalnak is Malek Miklós zeneszerzőre), bár a búcsúszám (ifj. Malek) a főcím alatt hagy a nézőben kérdéseket és némi kívánnivalót maga után...

A Rudolf Péter hangján megszólaló Stanley Livingstone és a vad Torzonborz történetének vége nem olyan vaskosan kidolgozott, mint a bevezetése. Nagyot ígér, gyorsszerelem a vég. És nem értjük, miért. Grabowski már idős szuperhős, és helyébe az oly lenézett újságíró, Stanley Livingstone kerül, aki valójában csak a történet bonyodalmának generálója.

A hibák ellenére nem felejthetjük el, mennyire nagy dobás volt az első rész, és mennyien nézték ronggyá. Jó lenne, ha az új rész apropóján újra a mozikban találnánk őkelmét.

54 komment · 1 trackback

Címkék: magyar animáció filmkritika 3csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr40268914

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: shell8 (:|)[:|] 2007.12.25. 18:00:18

Hogyan éljük túl a Macskafogó 2-tNe számíts semmi jóra. Ne várj emlékezetes párbeszédeket, sőt, igazából párbeszédeket se, ugyanis vagy a beszélgetések képhez való szinkronizációja tolja el rettenesen, vagy az egész filmet direkt beszívott 70-es IQ-ra ka…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blabal 2007.12.19. 10:26:04

Hát nem bódottá.

abderita funkció ON:
nyenyeee!! Első!!

Köbli Norbert (törölt) 2007.12.19. 11:09:13

Tegnap én is láttam, a három csillaggal tökéletesen egyetértek.

Elszórakozgattam a 85 perc alatt, de nem fogom újabb klasszikusként elkönyvelni a filmet. Több sebből vérzik.

A zene kifejezetten gyenge, sokszor nincs is, a legnagyobb kínos csendben futnak a jelenetek.

A kép néhol zavaróan életlen, máskor szaggatott, az akciójelenetek elnagyoltak - szóval az animáció is hagy kívánnivalót maga után.

A legfőbb gond mégis a dramaturgia. A felvezetés olyan körülményes és hosszú, hogy ahhoz képest a befejezés csakis összecsapottnak tűnhet.

Ennek oka az új főszereplők bevezetése: Stanley semmitmondó, unalmas figura, Moloch lehetne izgalmas - de misztikus mérete okán kilóg a sztoriból... mégis rájuk megy pocsékba a 85 perc tetemes része.

Így legnagyobb szívfájdalmunkra kedvenceink csak jelzésértékűen, "ez is megvolt" alapon léphetnek színre, és akkor sem akad sok dolguk. Különösen szomorú volt Teufelt és Lusta Dicket ilyen háttérbe szoríva látni.

moRtiZ 2007.12.19. 11:23:41

Sajnálom hogy ezt kellett olvasnom. Természetesen én is megnézem moziba, de kicsit tartottam tőle, hogy ez lesz...

Chavez 2007.12.19. 11:26:16

Én már a 3 csillagnak is örülök. Ordenáré nagy bukástól tartottam, titokban pedig a magyar animáció újjáéledését vízionáltam. Ez így középút.

Beyonder 2007.12.19. 11:44:27

Norbi: igen, az animációba is bele lehet kötni, ahogy például átalakul a kutya (SPOILER) óriásrobottá, az képileg is nagyon elüt az addigi stílustól, de van még 1-2 furcsaság, mintha nem lett volna rendes, kidolgozott koncepció.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.19. 11:53:22

spoiler

Harmatos forgatókönyv, és sokszor (nem mindíg) gyenge animáció. A közelikben zavaró volt mennyire nem részletesek a figurák.

A számítógépes animáció része viszont nem volt rossz. A kutya óriásrobottá alakulása meglepő lehet sokaknak - nem is csodálom -, ekkora nyalás az animének egy lelkileg magyar filmben zavaró cseppet.

LEN 2007.12.19. 12:56:47

Anno az elsőt még kölcsön videón néztük, mert ritka volt ám a szerkezet mint a szemüveges cigány. Én nagyon nem szeretnék csalódni benne!!!!
No, pénteken minden kiderül, ha jó lesz akkor bebaszunk, ha meg nem akkor még inkább.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2007.12.19. 13:04:36

Holnap mutatják be. Díszvetítésen voltatok?

vittorio 2007.12.19. 13:07:31

Hehe. LEN hozzászólása rendkívül humoros. Jót nevettem. Köszi.

eric · http://vastagbor.blog.hu 2007.12.19. 13:08:41

remek post;)

ha megnéztem a filmet véleményezem is majd...

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2007.12.19. 13:32:09

"Az eredeti Macskafogónak talán nem a zenei betétek jelentették a legerősebb részét"


Hát öreg, akkor te egy párhuzamos dimenzióban élsz, ahol még soha, egyetlen házibuliban sem röhögtek vinnyogva azon, hogy az úri közönség legjobban lerészegedett tagjai többszöri felsülés után is azt hiszik, hogy hiba nélkül végig tudják énekelni a legendás "4 gengsztert"

youtube.com/watch?v=Sw2l8Q8gpdk

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.19. 13:43:20

koimbra: sajtóvetítés.

Soha nem láttam az első részt.

blabal 2007.12.19. 13:45:59

Huh, láttam ezt a verziót. A világ legnagyobb magyaros beégése, hogy egy 1995-ben megjelent, fosszarhúgy videócédé egyenesági rippjét tölti fel a néplélek Youtube-ra ezzel a borzalmas sztereó szinkroncsúszással, ami teljesen élvezhetetlenné teszi az egészet. Tudom ám, mit beszélek, nekem is megvolt ez a CD. Egyébként valaki rajtam kívül tikkel még arctájékon, mikor a Cotton Club Singers nyomja? (Mármint nem őt, hanem a 4 gangsters portfolió theme-et.)

blabal 2007.12.19. 13:46:46

Én is csak japánul.

Beyonder 2007.12.19. 13:48:14

És van aki bebaszva Barátok köztöt néz. Sok mindenre képes az alkohol. :)

A cikkben természetesen a saját véleményemet írtam le (ki másét kellett volna?), épp ezért került oda a "talán" szócska is, jelzendő, hogy nem akarom kinyilvánítani az egyedül érvényes igazságot.

Külföldi Viktor 2007.12.19. 13:49:17

a vuk legalább ennyire. így múlik el a világ dicsősége...
napielet.hu/napi/rovat/kultluk/1333/rokaznom_kell

Beyonder 2007.12.19. 13:52:01

A Cotton Club Singers-t én kitoloncolnám az országból. :)

blabal 2007.12.19. 13:58:15

Tartok tőle, hogy sajna inkább az ország kultúrigényszintjét kéne kitoloncolni a Cotton Club Singersből.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.19. 14:40:52

a Vukkal nem foglalkozom, 10 másodpercet láttam belőle, elég is volt, okádék. a cotton club singers már fél-amatőr korában is rendkívül ellenszenves formáció volt. no és a Macskafogó. hm.. hát ja. gyerekkorom nagy klasszikusa. megkerülhetetlen. én is azt hittem sokáig, hogy külföldi :) a második rész pontosan ugyanannyira és ugyanúgy más, mint amennyire ez az egész szar világ más körülöttünk.. rohadtul nem az elvakult, elmebeteg balos nosztalgia miatt, de jobb volt 20 éve a világ. most itt a millió lehetőség (?), de nem tudunk élni vele, és csak fetrengünk a mocsokban. most nem felülről nyomnak bele a szarba, hanem szépen visszacibáljuk magunkat.. és különben is, mit vártunk.. ugyan mondjatok már egyetlen filmet, amelyiknek a folytatása megközelíti az első részt.. nem teljesen kizárt, hogy van, de én nem tudok ilyenről.

Hicks tizedes 2007.12.19. 15:00:44

Én tudok.

anyaallat 2007.12.19. 15:03:04

Például a Terminátor 2 szerintem sokkal jobb mint az első és nem(csak) az effektek és a higanyterminátor miatt, hanem nagyon átgondolt a dramaturgiája, jobbak a karakterek (konkrétan teljesen fordítottka az elsőnek), pedig csak 1 hónap alatt írták meg. Szvsz Birodalom visszavág is jobb mint a Star Wars, még lassan 30 év távlatából is, bár én azt láttam először.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.19. 15:07:58

Persze, rengeteg jobb második rész van, és a szokásos magyar letargiával sem szimpatizálok (Bukowsky - nomen est omen? ;)

Csepp kreativitással ebből is lehetett volna egy jó film, csak meg kellett volna írni a forgatókönyvet meg jobban megrajzolni. :)

fourgee 2007.12.19. 15:08:03

"Harmatos forgatókönyv, és sokszor (nem mindíg) gyenge animáció"
Mi volt a gyenge az animációban? Amióta elolvastam ezt a mondatodat, azóta csak ezen jár az agyam :)

"Holnap mutatják be. Díszvetítésen voltatok?"
Én a 16 órakor kezdődő vetítésen voltam ott, akkor olyan volt a hangulat mint egy nagy-nagy családi vetítésen, lehet hogy a sajtósok akkor még nem voltak ott :)

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.19. 15:15:42

A hátterek nagyon szépek, de a figurák részletessége, kidolgozottsága - mondom, nem mindíg, mert pl. a patkányok jelenetei nem ilyenek - nem üti meg a nyugati szinvonalat, és sajnálom, hogy ilyen különbséget kell tennem.

Egyébként az eddigi sajtóvisszhang konszenzusa, ha jól látom, hogy közepes a film.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.19. 15:21:09

Teszem hozzá, hogy ha jó a sztori, tojnék rá milyen az animáció, de ezen úgy félóra után elaludtam, és szundítottam negyedórácskát. Ezért nem én írtam a kritikát. :)

Robben 2007.12.19. 15:29:04

Stanley és Livingstone két külön személy. Henry Morton Stanley ment felkutatni afrikába Livingstone-t; mint a film elején a húzós szövegben is látszik, majd nagyjából az első 5 perc erről szól.

proci 2007.12.19. 15:31:04

animáció mihez képest volt gyengébb? gyengén volt rajzolva, vagy nem volt kifejező?

gondolkodom, h meg kéne nézni, de azért nekem annyira nem volt kult a Macskafogó:) ennyire váltakozó kritikákkal pedig a Passió óta nem találkoztam.

Aliens is volt olyan jó, mint az Alien, ha már folytatások. meg a két Conan film:)

kisember 2007.12.19. 15:59:44

megneztem
nem tetszett
ahhoz kepest mennyibe kerult... vehettek volna jobb forgatokonyvet is

sajna sokan ezt is csak penzkeresetnek tekintettek, egy zsiros melo ami utan 1 evig nem kell felni a villanyszamlastol, es megcsinaltak minden hulyeseget amit valami hozzanemerto producer vagy rendezo kert, es hat a vegeredmenyt nekunk kell elviselni

4/10

ez nem lesz kultfilm, ez 1 fos

Golem 2007.12.19. 16:14:31

"sajna sokan ezt is csak penzkeresetnek tekintettek, egy zsiros melo ami utan 1 evig nem kell felni a villanyszamlastol"
kisember, miért is beszélsz/írsz ostobaságokat olyan dologról, amiről nyilvánvalóan fogalmad nincsen?

Köbli Norbert (törölt) 2007.12.19. 16:29:22

az animációról a következőt gondolom: a technikai, animációs rendezőknek igenis voltak ötleteik, de aztán rájöhettek, mennyi időbe, energiába és pénzbe kerülne azt úgy kivitelezni, mint ahogy elképzelték, és akkor frankón feladták, hogy "á, így is elmegy." a macskafogó óriáskutya 3D-animáció ugyanakkor impresszív volt.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.12.19. 17:34:10

teljesen igaz, a terminátor 2 valóban sokkal jobb, mint az első rész. kivéltel :) .. na de a T3 mekkora fos!

RoFä 2007.12.19. 21:31:26

Meg fogom nézni.

Nem mondom, hogy boldog leszek, ha a "vállalható" kategóriába kerül a film, de ez van. Az első rész kulttá válásához azért kellett az akkori relatív filmínség. Alig voltam kölyök akkor, de el tudom képzelni, mennyire vágyhatott a közönség valami frissre. Bár pont animáció terén...hát... Egy Vuk, Ludas Matyi vagy Szaffi, urambocsá Hófehér láttán még most is fetrengve tudok röhögni, és ez nem...nem nosztalgia. Ezek kérem minőségi termékek voltak, gonddal és kedvvel elkészítve.

Szóval én csak annyit várok Grabowski újrájától, hogy lássam rajta valamennyire, most is úgy álltak hozzá, hogy szeretjük ezt az egészet.

Jó második rész és animáció is egyébként, szerintem, Shrek 2. A harmadik mondjuk már ott is fos.

RoFä 2007.12.19. 21:34:36

Ja, és hogy még offoljak: Keresztapa 2 is hozza az első rész színvonalát. De ezt ilyenkor úgyis kötelező megemlíteni, vegyétek úgy, hogy helyettetek aláztam magam :D

Gyűrűk ura 2 szerintem a három közül a legjobb, de az nem ér, mert eleve trilógiának készült. Az a Helm szurdoki csata életem egyik legnagyobb filmes élménye, lehet köpködni.

Viszont úgy hallottam, készül a Gladiátor 2. Na azért arra a forgatókönyvre baromi kíváncsi lennék, hozzátéve hogy a kisebbséghez tartozom, akik már az első részt is eléggé utálták :D

virtualdog 2007.12.19. 22:53:21

Egyébként a Macskafogó az elkészültekor rögtön olyan masszív közszeretetnek örvendett (hogynemondjam kult státusz), mint most? Aki emlékszik rá: így volt?

Köbli Norbert (törölt) 2007.12.20. 00:17:47

ramiz: úgy emlékszem, a macskafogó bazinagy blockbuster volt a nyolcvanas években (nekem megvolt képeskönyvben is), a kultusza pedig a kilencvenes évek végén alakult ki, mikor megjelent DVD-n, ill. mikor a gyerekközönsége felnőtt (szintén az elmúlt pár évben). az igazi hardcore közönség szerintem a most 30-40 éves korosztály.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2007.12.20. 08:51:24

Ramiz,
azért az első Macskafogónak is volt reklámkampánya, csak amolyan "City Grilles, Cascot akarok kötni-s"

Képregényben például nekem is megvolt (a Macskafogó ugyanúgy mint a Vuk, a Mézga család meg Az Idő Urai), amiben végülis voltak tök jó fotók a rajzfilmből egymás mellé téve, alattuk minimálisra butított szöveggel, a legjobb poénok nélkül.

Aztán volt Macskafogó társasjáték, meg kirakó is, ezeket karácsonykor majd elő is túrom a szülői házban. :)
A társasjáték amúgy kibaszott unalmas volt: egy nagy táblára felrajzolták a rajzfilm összes fontosabb helyszínét, amiket kis utacskákkal kötöttek össze. Grabowskynak középről, az Intermouse irodából kellett eljutnia a tábla szélén lévő 6(!) Fusimisi toronyházhoz, ahol ugye a mikrofilmeket őrizték. A négy patkánynak + Teufelnek meg úgy kellett mozognia, hogy Grabowsky az adott helyszínről már ne tudjon tovább menni. A dologban az volt a nehéz, hogy ha a szuperegér lépett, mindig csak egy patkány mozoghatott, aztán megint Gr. jött, aztán egy másik patkány...
Szimpla "Bárányok és farkasok" remake (asszem azt játszák sakktáblán, egy fehér és 5 fekete figurával, ugyanilyen "kerítsd be, oszt jónapot!" szabályokkal), Macskafogó dizájnnal, mert akkor vinni fogja a nép.

-Szűcs Gyula- · http://nerdblog.blog.hu/ 2007.12.20. 08:53:15

Ja bocs, Fusimisi a professzor neve, a toronyház Nicsiazabu, vagy mi volt.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.20. 10:59:22

Én ezen az újon egyszer röhögtem, mikor valaki megelítette hogy valami egérnek a neve Csinoszan (aki asszem az első résznem szerepelt, mondom, nem láttam). Csino-szan, get it? Nevermind.

medwe 2007.12.20. 17:44:49

86-ban alsó tagozatos voltam, de arra tisztán emlékszem, hogy a suliban szinte minden gyerek a Macskafogóról beszélt és folyamatosan idézték a poénokat (legtöbbet a "nyomja meg a piros gombot és nyugodjék békében"-t) - amiket egyébként nem nagyon értettem, mert én azon kevesek közé tartoztam, akik nem látták. (nem is tudom miért, azt hiszem a szüleim túl akciódúsnak találhatták és úgy ítélték meg, hogy nem nélkülözhetetlen a lelki fejlődésem szempontjából. óh, azok a boldog békeidők.)
szóval, szerintem a macskafogó nem évekkel később lett kult, hanem azonnal alapvetés lett és maradandó nyomott hagyott. még bennem is, aki akkor nem is láttam - nekem évekkel később kerültek a helyükre a szállóigék, miközben folyamatosan rácsodálkoztam, hogy "jé, ez is innen van, meg ez is"? :)

bubuka_visszater (törölt) · http://facepalm.freeblog.hu/ 2007.12.20. 23:59:51

ehh, szomorú a sok kritikát olvasni
azért szombaton megnézem becsületből, és majd azután köpködök

Cucu 2007.12.21. 11:28:27

Tényleg nagyon gyenge volt, teljesen összecsapott volt a történet. A régi nagy figuráknak (Lusta Dick pl.) meg szinte semmi szerepük nem volt, csak "beleerőltették" őket ebbe a gyenge forgatókönyvbe. Ja, és ez a film már csak azért sem lesz kultuszfilm, mert a poénok abszolút nem időtállók. Pl. amikor Kordát utánozzák a "pókercsatában", az most jelenthet valamit az embereknek (bár totálisan oda nem illő jelenet szerintem), 5-10 év múlva viszont nagy valószínűséggel már senki nem fogja érteni.

A második részek vs. első részek kérdésben nem hiszem el, hogy még senki nem említette az Alien 2-t!!!

Chavez 2007.12.21. 11:36:33

Én az Alient sokkal jobban szeretem, mint az Aliens-t! Az csak akciófilm, Scott filmje egy időtálló thriller.

sjbee 2007.12.21. 18:17:50

proci: "Aliens is volt olyan jó, mint az Alien, ha már folytatások"

Nem hiszem el, h nem tudsz visszaolvasni Cucu :D

wice 2007.12.22. 13:08:39

megneztem. szar volt. elszomorito.

(btw, meg a patkanyok voltak a legjobbak benne, ott helyenkent rohogtem.)

Chavez 2007.12.22. 14:16:05

Majd az idő megszépíti! :)
A régiben is a patkányok voltak a legjobbak! Na meg Teufel és Safranek!

tboy77 2007.12.22. 22:46:52

Még nem láttam, de holnap sort kerítek rá.
A régivel kapcsolatban nekem mindig az volt az érzésem, hogy hihetetlenül megelőzte a korát. Az újjal kapcsolatban pedig annyit, hogy ha Safranek és Teufel mellékszereplők lettek, akkor íme egy link, a felejthetetlen kettősről: www.youtube.com/watch?v=ooodXF4Pci0

Beyonder 2007.12.23. 17:32:27

A nap gigalolja: Gyárfás Dorka védelmére kell a filmnek, majd a végén közli, hogy 20 percet kihagyott, mert elaludt közben.
www.origo.hu/filmklub/20071221-egyaltalan-nem-ciki-a-macskafogo-2-kritikaja.html

kambekk 2007.12.26. 01:04:29

Én annak örülnék igazán, ha a nyersanyagokból össze lehetne rakni újra a mozit. Bár ehhez alapfeltétel kellene legyen, hogy a kimaradt részek hasznosak legyenek.

Stanley egér őserdei bolyongása például sok. A háttérfigurák poénkodásai (SPOLIER: suhanó csiga, menekülő madarak) ugyan tráfásak, de nem érnek meg annyi hosszú percet (SPOILER: miközben a lila majmok Kabos-Kibédi poénjai kifejezetten idegenek és erőltetettek). A nagy afrikatudós felkutatása is teljesen fölösleges motívum - sem maga a rajzfigura nem érdekes, sem a jelentősége. Talán ha valami üzenettel szolgált volna a továbbiakra, akár egy elejtett megjegyzéssel, vagy utalással... A dzsungel-helyszín nálam egyébként is leültette a filmet. Azt még elfogadtam volna, hogy az új szereplőket itt kell megismerni, de poénok és valódi sztori híján a hely fárasztóvá válik (kivétel ez alól a két rabszolgaegér nyammogása). (SPOLER) Az azt követő szellem megidézés pedig nem elég feszes. Mióka annyira ügyefogyottra sikeredett, hogy végül a valódi látomásakor már nem hiteles. Így nem hiszem el neki, hogy sámánként képes harcba indulni az egerek ellen.

És itt jön be a másik szál. Az egérvonal. Úgy láttam, gondot okozott az öregítés. Persze ez alapkoncepció lett - tehát nincs mit tenni ellene utólag sem - de azzal, hogy a régi nagy hősöket mind nyugdíjazták, azzal eladták a sztori sava-borsát is. Talán lehetett volna ötvözni a régit az újjal. Ha mondjuk a nagy macskaráeszmélés után - amit egyébként ötletesen oldanak meg a készítők - Teufelék hozzáverődnek az új dzsungelmacskákhoz, azzal a szerepük is felértékelődhetett volna. És további poén- vagy konfliktusforrást fakaszthattak volna a kiújuló macska-egér harcban a két macskatábor (öregek-fiatalok, civilizáltak-civilizálatlanok) között. Így viszont bántóan el lettek butítva - nemegyszer szó szerint székbeparancsolva őket.
Az még érthető, hogy Lusta Dick figurája nem lett megfuttatva, hisz itt már nem ő a lényeg (pláne, hogy a dzsungelben Stanley volt a kulcsfigura), de háttérsztoriként jó lett volna látni néhány életképet arról, hogy a nagy bőregeresedés után miként is éli az életét.
Ugyanígy Garbowskinál. Láttuk ugyan, hogy Spenótgyára van, de nem tudtunk meg semmit az életéről. Pedig a laza világmegmentő szerepkör elég tág teret engedett volna hozzá.
A 4 patkány is túl lett öregítve. Rendben, hogy az Intermaus feladat nélküli szolgái lettek, de ahhoz képest, hogy mekkora balfékek voltak hajdanán, ma már nem történik velük semmi (még csetlés-botlás sem). Pedig még akár börleszkesre is lehetett volna venni őket.

Hiányzott néhány régi poén frissítése is. Például a kihangosító hangszóró szétporladása üvöltés hatására. Vagy Safranek folyamatos szívatása is (ez utóbbi hiányából fakadóan pláne nem értettem, miért áll a legutolsó jelenetben mégis bekötözött fejjel). De leginkább az első részben megszokott urbánus technikai kellékek jamesbondi felvonultatása hiányzott.

Az alkotók alap problémája az lehetett, hogy nem tudták/akarták igazán meghatározmi a célcsoportot. Pedig ha csak a 20 évvel ezelőtti gyerekekre (és az ő csemetéikre) apelláltak volna, máris garantálhatták volna a rentábilis nézőszámot. A kényszeredett képi poénokból (filmes utalásokból) végig valamifajta önigazolást éreztem arra, hogy mi is tudunk ám világszínvonalon gyerekfilmet rajzolni. Akár Dzsungel Könyvét, akár Oroszlánkirályt, Jégkorszakot, vagy akár Transzformert is.
Pedig a Macskafogó nem velük kellene, hogy harcoljon. Mint ahogy az sem biztos, hogy a csapból is folyó animációáradatban felnövő mai gyerekek igényeit egy idollá vált filmklasszikus folytatásával kelljen kiszolgálni - még ha a címadó masina ezirányú (SPOLILER) transzformerizálódása jól működő ötletnek bizonyult is.

3/10 (Mert a grafika azért hozza az eredeti szintet)

Beyonder 2007.12.26. 10:26:17

Ha van olyan ember, aki még nem látta az első részt(halló Mester!), az pótolhatja ma (is) az RTL-en 12:40-kor.

Wostry Ferenc · http://geekz.444.hu 2007.12.26. 10:52:33

Jóvanna! :) Bár pont nem leszek otthon... :)

virtualdog 2007.12.27. 18:37:54

Megnéztem, pozitív csalódás volt, hála a netszerte megtalálható erős fikázásnak. Igen, a zene kevés volt, a szóvicc nagyon-nagyon sok (John Cleese három törvénye a jó komédiához: "No Pun, No Pun, No Pun!"), a belsős poén szintén (Malek, Ternovszky neve konkrétan elhangzik), a rengeteg angol kifejezést szintén nem tudtam hová tenni, az utalások is erőltetettek szerintem (Oroszlánkirály, Dumbó, Gyűrűk Ura és még ki tudja, mi), de az animáció alapvetően gyönyörűszép lett (nekem legalábbis nagyon bejött a 3d+rajzolt figurák kombó, sokkal jobban, mint a mostanában divatos csak 3d-s stílus - és sokkal jobban, mint vártam), amikor pedig megjelenik a négy patkány vagy a két elvetemült macska (és persze Safranek), visszajön a régi Macskafogó hangulata (és NAGYVÁSZNON nézem!!!! Wow!!!), ami nagy szó. Az animés-transzformerszes hangulatú robotbunyó a végén pedig egyáltalán nem ciki, mindig vannak trendek, a régi Macskafogón talán nem tükröződnek a szovjet blokk rajzfilmjeinek hangulata és stílusa? A kritikusok negatív fogadtatását nyilván az határozta meg, hogy egy régi kultuszt dicsérni könnyű, egy folytatást meg fikázni, de hát ilyen szempontból eleve vesztes helyzetből indult a Macskafogó 2. De egyébként én nem szégyellném senki helyében, hogy egy ilyen rajzfilmet tettünk le az asztalra, és remélem, külföldön sikere lesz (a rengeteg szóvicc ellenére is, amiket ráadásul mindig nehéz lefordítani).

UFO seeker 2008.01.01. 16:05:42

Egyet kell értsek a kritikával. Két értelmes poén volt kb. a rajzfilmben. 85 perc az életemből, ami hatalmas csalódást keltett. Azért ennél többre számítottam sokkal.

erdojaro 2008.01.02. 19:27:40

Ide is írom, mint minden fórumra, ahol gőzerővel folyik az M2 fikázása:
Szerintem legalább 7/10 pontot érdemel, mert színvonalas, néhány viccet leszámítva igenis humoros, képileg nagyon erős film, erős közepes forgatókönyvvel.
Az eredetinek sem "hasamat fogom a nevetéstől" poénjai voltak, ezeknek is kell az idő, a többszöri nézés. Csak így tovább Ternovszky, Nepp!

White Angel 2008.05.13. 01:57:38

Sziasztok.Véleményem szerint ti nagyon elfogultak vagytok a második résszel kapcsolatban.Az egyetlen baj azokkal az emberekkel akik ugymond fikázzák eme művet az az hogy egyáltalán nem tudnak elszakadni a gyökerektől.Személy szerint megmondom őszintén én nem láttam addig a macskafogó első részét amig meg nem jelent a második.Igy hát belenéztem s olyannyira megtetszett az a kidolgozás az a részletesség amit abban a pár másodpercben láttam hogy eldöntöttem megszerzem hát az első részt és azzal kezdek hogy ne maradjak le semmiről.Ami tény hogy egy kicsit elfogult vagyok a magyar filmekkel kapcsolatban s ne haragudjatok meg emiatt de nem amolyan "magyarfilm rasszizmusról" van szó csak véleményem szerint a magyar filmipar a fekete-fehér filmek óta rengeteget romlott és akkor még nem is beszéltem az egyes szedett-vedett szereplőseregekről akiket szemeteskuka hordóként sem látnék szivesen az utcánkban.De félretettem minden egyes kritikámat minden egyes előitéletemet s az a pár másodperc amit kaptam a macskafogó második részéből hihetetlen lendületet adott ahhoz hogy megnézzem az első részt.Megmondom őszintén számomra az első rész kevésbé volt élvezhető, noha a szereplők jól ki voltak dolgozva annak ellenére érzhető volt az a pár év különbség ami engem elválasztott a filmtől.Majdan elkezdtem nézni a második részt és im láss csodát egy kifejezetten izgalmas ,mesterműen megrajzolt, minőségi filmet kaptam.Nem csak hogy egy teljes ujitást kaptunk a rajzolt képek és a háromdimenziós grafika kihasználásával,de egyedi karktereket is jól válogatott szinkronhangokkal.Szóval bajtársaim kik annyira dicséritek a macskafogó I-et próbáljatok meg elrugaszkodni a 80-as évektől és próbáljatok meg egy kicsit nem elfogultak lenni az ujdonságokkal szemben és kicsit kitárva képzeleteteket meglátni milyen is egy igazi alkotás.S azon bajtársaim kik még nem látták eme remekművet s itt olvasnak arról vajon megnézzék-e vagy sem bátran javaslom nektek ne hallgassatok senkire mert mindannyian mások vagyunk s az egyéniségünket senki nem veheti el tőlünk még ilyen emberek sem kik olyan emberek munkályát ócsárolják kiknek nyomukba se léphetnek.Köszönöm kedves olvasóim hogy elolvastátok eme rövid jellemzést.
süti beállítások módosítása