Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Geekzaj: Tron: Legacy (Daft Punk)

2011.01.12. 08:00 Rusznyák Csaba

A francia elektronikus zenei duó tagjai saját bevallásuk szerint egész életükben az eredeti Tron rajongói voltak, így aztán nem olyan meglepő, hogy a Disney-nél úgy érezték, van ráció benne, hogy őket bízzák meg a folytatás score-jának megkomponálásával. Rajongóik több mint öt éve nem kaptak tőlük új stúdióalbumot, úgyhogy messiásként várták a Legacy megjelenését. A dolog iróniája, hogy az elkészült művet valószínűleg sokkal inkább fogják tudni értékelni a filmzene fanok, mint a Daft Punk hű követői. Szimfonikus-elektronikus ámokfutásuk nem csak tökéletesen megfelel a soundtrackekkel szemben támasztott követelményeknek (többnyire pont a house-beütések kárára), de ráadásul elmondható róla az, ami manapság egyre kevesebb társáról: rengeteget tesz hozzá a filmélményhez. És ennél jobban nem lehet megdicsérni egy score-t.


Mielőtt hosszasan emelem kalapom a Daft Punk első filmzenéje előtt (bár a duó egyik fele, Thomas Bangalter már kipróbálta magát Gaspar Noé Visszafordíthatatlanjában), mindenképpen érdemes elidőzni azokon a neveken, amiket a tagok inspirációként jelöltek meg: Wendy Carlos (az eredeti Tron komponistája), Bernard Herrmann, Max Steiner, Maurice Jarre, John Carpenter és Vangelis. Namost egy leheletnyi John Carpentert és némi Vangelist leszámítva ezekből a hatásokból abszolút semmi nem érezhető a CD-n, pedig Carlos műve pl. saját bevallásuk szerint igen nagy hatást gyakorolt rájuk. Ez persze azt is jelenti, hogy a Tron zenei motívumait a szerzőpáros nem viszi tovább a folytatásban (dacára annak, hogy a két sztorit a csaknem 30 éves lyuk ellenére is jól megépített híd köti össze), a score-t nulláról kezdték el.

Ahhoz képest, hogy a Daft Punk nem dolgozott még nagy zenekarral (itt 85 fő állt a duó rendelkezésére), a szimfonikus és az elektronikus elemek vegyítése olyan profi, olyannyira magától értetődőnek hat, hogy néha szinte nehéz elválasztani, hogy mik az „élő”, és mik a „mesterséges” hangok. Ez a tökéletes szimbiózis gondoskodik arról, hogy a film emberi (apa-fiú kapcsolat) és gépi (élethalálharc a Rácsban) aspektusa is megfelelő zenei támogatást kapjon. És hogy a score úgy passzol a filmhez, mint kesztyű a kézhez, nem a véletlen műve: Guy-Manuel de Homem-Christo egy interjúban elárulta, hogy a filmet vágták hozzá a már kész score-hoz, és nem fordítva, mint ahogy azt általában szokás – ami persze azt is jelenti, hogy a duó a normálisnál sokkal korábban kezdett dolgozni. A dinamikus, agresszív és fülbemászó hangorkán szintekkel emeli meg a faék egyszerűségű történet és a lebilincselő látványvilág hatását, annyira felnagyítva a film grandiózusságát, amennyire csak lehetséges – és ami egy ilyen mű esetében a legfontosabb, tökéletesen érzékelteti, hogy egy másik világban vagyunk. Nem tudom, készült-e film az utóbbi 10 évben, ami ennyit köszönhet a zenéjének. Gondolj a Conanra, a Predatorra, az eredeti Star Warsra… Igen. Ennyit.

Az albumot nyitó, elektronikusan meglepően visszafogott Overture rögtön prezentálja a főtémát, és megnyugtatja a hallgatót, hogy nem csak ritmusokra, hanem dallamokra is számíthat. Az ezt követő The Grid már szintetizátoron viszi tovább a témát (itt érezhető leginkább a Vangelis-hatás), kiegészülve Jeff Bridgesnek a számítógépen belüli realitást leíró narrációjával – és itt érezzük úgy, hogy kiléptünk a való világ kapuján, és bitek közt találtuk magunkat. A következő számban (The Son of Flynn) pedig mintha Mike Oldfield köszönne be (nem utoljára, ld. még: Solar Sailer). Ahhoz képest, hogy a duó elvileg még 2008-ban kezdett dolgozni a zenén, zavarba ejtően nagy Eredet-hatás érezhető az akciójelenetek egyik visszatérő motívumában, főleg a Fall és a C.L.U. című számokban - ironikus módon ezek egyben a legizmosabb trackek közé tartoznak az egész albumon, és hogy ez jó vagy rossz, azt ítélje meg mindenki maga. Egyébként a hasonlóságra magyarázatot adhat, hogy a zenét Hans Zimmer cégében, a Remote Controlban mixelték – kap is egy „Thanks to” kreditet a CD borítón.

Az akciószámok tipikusan nem ejtenek foglyokat: a The Game Has Changed és a Disc Wars hangfalszaggató ütemekkel érzékelteti a Rácsbéli játékok halálos mivoltát, olyan masszívak és erőteljesek, hogy minden egyes dübörgésük dob egyet a hallgató adrenalinszintjén. De azért a hardcore Daft Punk rajongók is megkapják a magukét. A jó előre agyonreklámozott Derezzedet (október végén már letölthető volt, mint a zene promója) maga a duó adja elő a klubjelenetben. Alig több mint másfél perc, viszont végig egy hajeldobós, kaotikus elektronikus őrület, amit a szimfonikus zenék szerelmesei akár még a „borzalmas” jelzővel is elláthatnak (ellenben, a másik oldalról pl. a líraian lágy, csellószólóval záruló Adagio for Tron számíthat értetlen pislogásokra). Viszont ember legyen a talpán, akinek a filmjelenetet nézve nem fut végig a hátán a hideg, és ül ki egy nevetségesen széles vigyor a képére. Ha van olyan szám ezen az albumot, amit a duó rendszeresen játszani fog a koncertjein a jövőben, akkor az ez, és esetleg az End of Line, ami hasonló stílusú, de struktúrája sokkal kifinomultabb és összeszedettebb (ez talán még a klasszikusabb stílus kedvelőinek sem fekszi meg a gyomrát – túlságosan).

Bár a film sem sikerült rosszul, a Disney legjobb döntése vele kapcsolatban kétségkívül a Daft Punk leszerződtetése volt. Leginkább ők viszik a hátukon az egészet, nem a látványvilág és a 3D. És ez nem kis szó.

Zene az albumon:




Zene a film alatt:



Kiadó: Walt Disney Records
Játékidő: 58:36 (a sztenderd kiadás, de van még vagy négy másik)

43 komment

Címkék: zenekritika geekzaj

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr162576801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cifu78 2011.01.12. 10:01:55

Az utolsó bekezdéssel én személy szerint nem értek egyet. A film eszméletlenül pocsékra sikerült. Viszont a zene tényleg telitalálat. Ha a forgatókönyvírók és a rendező is annyira komolyan veszi a munkáját, mint a zeneszerzők/előadók, akkor az évtized filmjét hozták volna össze.

Így viszont "csak" a végtelenül jól eltalált zenét tudom értékelni benne. Le a kalappal a Daft Punk előtt!

scorsesefan 2011.01.12. 10:49:12

Piszok sokat adott a filmhez. Jó írás.

Santito · http://geekz.blog.hu 2011.01.12. 11:54:26

@Cifu78:
Egyetértek, a filmet a Daft Punk zenéje vitte el a hátán, olyannyira jól eltalálták (ami annak ismeretében nem is annyira meglepő, hogy a filmet vágták a zenéhez és nem fordítva)

a film önmagában egy gyenge közepes, ami azért is sajnálatos, mert iszonyatos potenciál volt az alapötletben...

Rusznyák Csaba 2011.01.12. 12:01:52

"iszonyatos potenciál volt az alapötletben..."
Hááát... az első is olyan egyszerű volt, mint a faék. Ez is az. De egyszer simán élvezhető.

Santito · http://geekz.blog.hu 2011.01.12. 12:41:07

@Rusznyák Csaba:
De hát ezt mondom a számmal: klasszisokkal jobb filmet LEHETETT volna készíteni ebből a témából...

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2011.01.12. 12:44:09

Engem ott vettél meg amikor a Conanhoz és a Predatorhoz hasonlítottad. ha tényleg ennyit hozzáad a filmhez mint azoknak a zenéi akkor must have.

Rusznyák Csaba 2011.01.12. 13:35:25

@Oidipus Prime: A Conan analógia a legjobb, mert ahogy az, úgy ez a film is nagy szarban lett volna a zenéje nélkül (igen, jól érted, nem sorolom a Conant a filmtörténet remekei közé:))

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2011.01.12. 13:46:53

@Rusznyák Csaba: Teljes mértékben egyetértek, (bár fanatikus Arnold rajongó vagyok) de a zenéje nélkül nem valószínű, hogy ma is újranézhető lenne.

Áramvonalas Földműves 2011.01.12. 14:55:52

Azért végig érezni, hogy igazából nem a zene felértékelése megy, hanem a film leértékelése. Én az első tront nem bírtam végignézni, ez se érdekel semennyire.

Viszont amit írtál a kritika elején, hát nekem kurva nagy csalódás volt a lemez. Lehet a filmhez passzol, de nekem nagyon lapos és nem csak a korábbi daftpunkhoz, hanem 1 filmzenéhez is. Egyszerűen unom, persze a film mellet lehet erősítik egymás hatását.

Aki nem ismeri a daft punkot, annak azért ajánlom,h hallgassa meg 1-2 korábbi munkájukat, tényleg zseniális és meghatározó a zenéjük az elmúlt 15 évben.A derezzed azokhoz képest sehol nincs. És az eredetmotívumok koppintása meg rohadt égő. Én nem vettem észre, h ezen az albumon bármi újító szándék lett vna, ami korábban nagyon jellemezte őket sztem. Ugyanazt tudom mondani,h ez nekem minden szempontból lapos - önmagában.

Rusznyák Csaba 2011.01.12. 15:10:16

@Áramvonalas Földműves: Mondanám, hogy talán ha megnézed a filmet, úgy változik majd a véleményed, de nekem már azelőtt is baromira tetszett a zene, hogy láttam volna. Újítás az persze egy deka sincs benne, ez tény.

Chavez 2011.01.12. 15:14:45

Nem értek egyet. A Conan 2. részének is Poledouris csinálta a zenéjét, és úgy is irtózatosan nagy fos az a film. Szóval azért Milius-on is múlt valami. (Mondjuk a Pusztítónál a zeneszerző már nem nagyon erőltette meg magát, és főleg az első film zenéjéből dolgozott.)

Egyébként szerintem a Conan a barbár igenis remekmű, az egyetlen igazán tökös fantasy, nagy kardokkal és dagadó izmokkal, igazi férfifilm.

Rusznyák Csaba 2011.01.12. 15:23:38

"Mondjuk a Pusztítónál a zeneszerző már nem nagyon erőltette meg magát"

Ez a lényeg, és amúgy még finoman fogalmaztál...

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2011.01.12. 15:49:07

@Chavez: Hát az, imádom mondom, de akkora baromságok vannak benne, hogy tényleg kell az a zene hozzá...

Chavez 2011.01.12. 16:27:17

@Oidipus Prime: Minden fantasy tele van baromsággal, azért hívják fantasynek. :)

Áramvonalas Földműves 2011.01.12. 17:18:43

@Chavez: inkább igazi geekfilm:) erről már volt vita itt is, de sztem sem a nagy kard és a dagadó izom a férfiasság netovábbja, vagy igazából nem értem ezt a fajta férfiasságot. Én úgy képzelem ennek a filmnek a rajongótáborát, mint az infós parti résztvevőit:) persze ez nem személyeskedés.

Arnoldban pl személy szerint nem sok férfiasság szorult sztem. Hacsak nem ugye a puklis izomzat a férfiasság. Akkor Ronnie Colemannal kellet vna az új conant megcsinálni.

chuck-d 2011.01.12. 18:07:00

@Áramvonalas Földműves: ja, Arnold a Conan-ban rendkívül csajos.
és az ellentáborát lehet úgy elképzelni, mint fizikum nélküli fikázókat? mondjuk az ránézésre szintén infós parti, szintén személyeskedés nélkül. :] legalábbis én mindig valami irigységet érzek abban, ha valakit zavar egy színészen a színészizom. nem azt irigyli konkrétan, mert az olyanműminek, de zavarja.
nem beszólogatok, csak az érveiden ironizálok, mielőtt még.

tylerD · http://www.youtube.com/watch?v=GFUN_JX6qH4 2011.01.12. 19:35:36

A Vangelis-hatás szerintem leginkább az Arrival-on érződik,nekem legalábbis.Összességében tényleg jó score.Bár nekem idén csak a 3. legjobb Zimmer és Trent Reznor után.Jó kritika.

Oidipus Prime · http://oidipusprime.blog.hu/ 2011.01.12. 19:43:41

@Áramvonalas Földműves: Schwarzenegger az egyik olyan ember, akinek a munkásságát, (szigorúan) azt amit elért, ahogyan csinálta én példakép értékűnek tartom. Gondolok itt mind a színészi, mind testépítői karrierjére, de az egész mentalitását követendőnek tartom. Nem adta fel amiben hitt, véghezvitte kompromisszumok nélkül az akaratát bármibe is fogott.

Azt meg, hogy nem férfias azt meg se hallottam.

Arról, hogy a rajongótábora meg... testépítő barátom révén tudom, hogy nem csak a hozzám hasonló eltunyult semmirekellő geekek szeretik őt és a filmjeit. (:

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2011.01.12. 19:45:28

jó írás, teljesen egytértek...a film közepes, a zenével helyenként igencsak élvezetes!Blade Runner hatás elvitathatatlan, a NAGYOK hangulatában idéződnek meg, leginkább Herrmann...

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2011.01.12. 19:47:24

Hát ugye, ha abból indulunk ki, hogy "Rambo egy buzi". Arnie meg elégé hasonlít rá néha, plusz ugye országos cimborák is....

Amúgy nem csak az izomtól lesz valaki férfia az igaz, de Arnold mindenképpen egy macsó férfi állat (kivéve a Juniurban :D)

A Conan meg eleve jó film, a zenének köszönhetően meg remek.

ON:

Ezzel az albummal ismeretem meg a Daft Punkot és elkezdtem hallgatni az együttes más számait is és nagy részében eléggé bejönnek (főleg a Harder Better Faster). Ez az album meg remek, nem érdekel, hogy hasonlít a zenéje az Inception-re. Mert egyrészt mostanában ez a Hans Zimmeres stílus a trend, más részt jól sikerült album és úgy sincs már új a nap alatt.

Amúgy a film az élvezeti értékének 50%-át (a másik fele meg a látvány érdeme) köszönheti ennek a zenének és annak, hogy ilyen faszán volt összevágva a cselekménnyel.

scorsesefan 2011.01.12. 20:14:41

"Egyébként szerintem a Conan a barbár igenis remekmű"

Bevallom őszintén, azt hittem ez legalább ezen a blogon triviális, teljesen egyértelmű. Manapság mindenhol csalódnia kell az embernek...

Sharpe · http://www.book-fun-factory.com/farfun/ 2011.01.12. 21:46:12

Rohadt jól sikerült zene! A hangulat miatta tényleg olyan erős, hogy elfedi a film legtöbb hibáját. Szerintem egyébként is az egyik legjobb Daft Punk album sült ki belőle, de filmzeneként vitathatatlan a nagyszerűsége. Jó cikk teljesen egyetértek a dicséretekkel!

mesko 2011.01.12. 21:47:39

nálam is ez megy most, az egész album..tetszik:)

Cifu78 2011.01.12. 23:36:13

@Áramvonalas Földműves: Nekem megvan az összes Daft Punk album, és nagyra értékelem a zenei érdemeiket. De számomra a Tron filmzene sem lóg ki a sorból. Especiel nekem a Derezzed inkább közepes szinten mozog, ami legjobban bejön, az a Rinzler, End of Line. A korábbi Daft Punk albumokon is voltak gyengébb és jobban sikerült számok.

Szóval szerintem ez inkább az egyéni ízlés kérdése.

Áramvonalas Földműves 2011.01.13. 12:59:30

:D na kiderült hogy én vagyok az infós:D Nemtom, az,h vki azt magyarázza, hogy neki amikor súlyzózik az olyan, mintha elélvezne...hát nekem nem ez a férfiasság. Meg ez az irreális izomtömeg.

Nekem a férfiasság vhogy a nőkkel való viszonyban csapódik le. És tényleg, melyik swarzi filmben van vmi ilyen, ahol nem csak kötelező kiegészítő a nő? Meg eleve hogy áll neki 1 nő. Nem azt mondom,h az eston kácsör a tökösgyerek, mert minden filmjében nőzik. Nade mondjuk a Bruce Willis. De akár még Humphrey Bogart is ez a kategória sztem. GOndolom most jön majd a buzizás is:D

Rusznyák Csaba 2011.01.13. 15:59:53

@Áramvonalas Földműves: A '80-as évek efféle filmjei jellemzően ilyenek voltak - annyira csak a nyers, férfias erő számított bennük, hogy a nők sokszor még kiegészítőnek sem lehettek ott.

Edgar 2011.01.14. 00:52:44

@Áramvonalas Földműves: "Nemtom, az,h vki azt magyarázza, hogy neki amikor súlyzózik az olyan, mintha elélvezne...hát nekem nem ez a férfiasság. Meg ez az irreális izomtömeg."

Azért ennek ellenére úgy látom, megnézted a Pumping Iront:)
Arnold mai testépítő mércével egyáltalán nem számít nagynak, már a feltörekvő Ronnie Coleman is nagyobb volt nála (lásd itt: www.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2010/02/ronnie20coleman200220arnold20schwar_44e26e4e.jpg ma meg kétszer akkora. Szóval nem irreális izomtömeg az Arnoldé, hanem tökéletes. Ezért nyert mindig. Megfelelt a klasszikus görög arányoknak és szimmetriának, plusz volt egyfajta sármja a maga idejében, amit folyton sugárzott.
De most félretéve a testépítést. Predator: kőkemény fickó nagy géppisztolyával behatol a dzsungelbe... ez nem férfias?

7thArT 2011.01.14. 09:58:53

Nem az izmok miatt férfias...hanem a hozzáállása miatt.

Egyébként szerintem Conan a barbárban Valéria egyáltalán nem csak kötelező kiegészítő mint nő.
Nagyon is van szerepe, és nagyon jól választották meg a színésznőt is.

Chavez 2011.01.14. 12:40:46

A végén amikor Conan ott áll a templom erkélyén, egyik kezében a törött kardja, másikban Thulsa Doom levágott feje, ha az nem férfias, akkor semmi sem az.
A Conanban ráadásul le is adott az izomtömegéből, mert a rendező és a producerek is túl soknak találták.

vargatom 2011.01.14. 15:03:40

Az szóba se jöhet, hogy esetleg Zimmer nyúlta a Daft Punkot az Inception zenéhez? Elvégre már a forgatás alatt volt kész zenei anyag, bőven 2009-ben, amikor még el se kezdődött Zimmer munkája Nolannal.

Arnold, testépítés: azért volt ő ilyen is...
www.isteroids.com/images/arnold-schwarzenegger-big_muscle.jpg
Ne a Conan meg a Terminator alapján vessük össze másokkal.
Mondjuk az is igaz hogy Coleman meg már inkább egy torz mutánsnak látszik, de hát sokat fejlődtek húsz év alatt a kémiában is...
musclemenzone.com/wp-content/uploads/2011/01/Giant-Bodybuilder-Ronnie-Coleman.jpg

Áramvonalas Földműves 2011.01.14. 16:18:23

undorító nekem mindkettő. De mondjuk nemtom milyen szempontból olyan zseni az arnold. Majd én is teleszurizom magam és akkor példa leszek másoknak. Akaraterő az tényleg van, de modjuk a filmekhez "szinészileg" sztem nem sokat tesz hozzá. 1 kigyúrt osztrák, aki igen - coanat tudja eljátszani, mert oda izom kell meg üvöltés, ez rendben is van. De valójában az ő produkciója,h bogyókat szedett meg nonstop gyúrt.

Tartom, de ez most már nem vita tárgya,h nekem semmi férfias nincs benne. Johnny Weissmüller is nyilván dolgozott magán, oszt mégsem lett ilyen dagadó ér és hústömeg. De persze nem szólom le, akinek ez a férfias, csak én ezt nem értem. Attól,h nagy az izma meg nagy fegyvere van. Akkor már mads mikkelsen is inkább az a valhalla risingban. 1 ilyen izomhegy nem is lehet annyira gyors, ügyes, hajlékony...stb, legalábbis ahogy elképzelem. 1 bokszzsákot jó erősen meg tud ütni az kétségtelen. Nekem se ez, se a balett-ugrándozós bunyók nem jönnek be.

Edgar 2011.01.14. 20:35:12

@Áramvonalas Földműves: A szteroidokat csak a 90-es években tiltották be, addig természetes volt, hogy aki gyúr, az kokszol is. Mégsem lett mindenkiből Arnold.

Ma is minden színész használ valamilyen szteroidot, aki 3-4 hónap alatt izmosra pumpálja magát egy szerep kedvéért. Christian Bale-nek kellett a Batmanhez, Gerard Butlernek a 300-hoz, Edward Nortonnak az American History X-hez, Brad Pittnek a Trójához, nem beszélve Stallonéról és társairól. Kevés kivétel van.

Arnold olyan szempontból zseni, hogy kitűzött magának egy elérhetetlen célt, és elérte: legyőzhetetlen testépítő bajnok lett, pedig osztrák, és addig csak Amerikaiak rúghattak labdába. Aztán egy másikat, és azt is elérte: ő lett a világ leghíresebb színésze, pedig kimondhatatlan neve van és hülye akcentusa. Aztán egy harmadikat, és azt is: ő lett Kalifornia állam kormányzója republikánus színekben, pedig korábban füvezett, szívott, orgiákban vett részt és csúnyán beszélt a vásznon:)
A férfi, aki megszerzi, amit akar.

Chavez 2011.01.14. 21:01:22

@Edgar: Én is így érzek vele kapcsolatban, pedig már régen kinőttem a kamaszos rajongásból, de egyszerűen ez a faszi egy legenda.

mesko 2011.01.14. 22:04:25

@Edgar: tökéletesen igazad van, és nekem mint nő, az a férfi aki eléri azt amit akar, küzdjön érte!, az olyan de olyan férfias:)
máskülönben, hogy mi a férfias az csak mostanság torzult el..mert a legendák, a történelem nem az izmot vagy az agresszivítást tartotta férfiasnak, hanem azt, hogy elértek bármilyen kitűzőtt célt, legyen az egy csata megnyerése, vagy nőé, vagy díjjé..tehát bármi ami ügyességet, áldozatot, erőt..stb. igényelt.
azért ma már sokat számít a pénz..akkor bármi tudsz lenni, még talán "szuperhős" is...ez most komoly.

Chavez 2011.01.14. 22:44:29

@mesko: Pénztől senki sem lesz férfias, éppen ellenkezőleg.

mesko 2011.01.15. 06:26:33

@Chavez: értlek.., de az sem igaz, hogy akinek van az most már nem férfias, sőt..
a pénz nem minden, de számít, így értettem:)

vargatom 2011.01.15. 10:40:52

Bónusz track a filmzenéből:
www.youtube.com/watch?v=CPS_kSCnEBw
www.youtube.com/watch?v=2OmDnzlXeqw

@Edgar:
Azért nem kéne minden látványos fizikumot a szteroidoknak tulajdonítani. A 300 valójában egy vízválasztó a színészek "kiképzésében", azt a bandát tényleg nagyon komoly felkészítő programmal kínálták meg, a látványos külső csak következmény volt, és nem a cél. Azóta egyre több filmnél választanak ilyen megközelítést, mert a mindenféle akciójelenetekhez is jól jön a praktikusabb megközelítés.
www.youtube.com/watch?v=bp6Dncpan4w
Buttler egyébként is elég nagydarab volt akkoriban, igazából inkább fogyott a szerephez, ami jól bevilágítva sokkal hatásosabb, mint ha addig gyúr amíg 120 kiló lesz.
Érdekes, hogy azóta viszont mennyire elengedte magát.

Edgar 2011.01.15. 18:13:47

@Chavez: Az.

@vargatom: Nem tartozom azok közé, akik elítélik a szteroidok használatát, nem azért mondtam, hanem mert 3-4 hónap alatt nem lehet annyira látványos változást elérni sem izomnövelésben sem fogyásban.
Ha megnézed az I Want To Look Like That Guy című dokumentumfilmet, abból kiderül, hogy tisztán és kemény edzéssel mi az, amit el lehet érni ennyi idő alatt.

vargatom 2011.01.15. 18:30:31

@Edgar:
Egyrészt ez se rossz eredmény a képeket elnézve, sőt emberünk kifejezetten jó kondit szed össze.
Másrészt olvasd el újra amit írtam: konkrétan Butler a 300 előtt is jó karban volt, nem úgy mint ez az arc.
Végül, a 300-on és sok másik filmen is nem simán csak gyúrni meg futógépezni küldték az embereket, hanem más jellegű, keményebb edzésre. Semmi szükségük nem volt szteroidokra, az inkább Stallone meg az Expendables esetében jöhet szóba (teljesen máshogy is néz ki ő meg a "spártaiak")

De ez itt már nagyon off :)

vargatom 2011.01.15. 18:37:33

Hmm, most nézem hogy a csávó 42 évesen kezdett bele, ennek fényében

1. még egyszer le a kalappal hogy végigcsinálta

2. az ő szervezete messze nem tud olyan jól reagálni az edzésre, mint egy 10-15 évvel fiatalabb emberé, aki (ha már színészkedik) sokszor eleve kedvezőbb tulajdonságokkal is rendelkezik ehhez, meg amúgy is edzésben van

chuck-d 2011.01.15. 20:52:52

kicsit elmegy a dolog kizárólag a fizikum irányába, pedig a bőrtányérsapkás forrónacis úriemberek is gyúrnak, nem ettől férfias Arnold. amúgy is az egy esztétikai sport, de szerintem az emberek nem azt néznék szívesen a vásznon, ahogy kinézne egy igazi Conan. de Bogart sem magánnyomozott, és azok sem feltétlen dohányos, beesett arcok, csak az ő esetében sikerül túllátni a külsőn mindenkinek, pedig ugyanúgy túlzás, egy műfajhoz igazított karakter.
sok testépítő próbálkozott mozis karrierrel, Lou Ferrigno, vagy a sorozatban Conan-t játszó Ralf Möller, ráadásul ők ketten majdnem 10 centivel magasabbak, és versenysúlyban 20 kilóval nehezebbek Arnoldnál, mégsem értek el filmes téren közel sem annyit, mint ő. és ők még a sikeresebbek.
nem mintha feltétlen egybe kellene, hogy essen a vásznon férfiasság és a való életben való magatartás, lásd a minden értelemben kalandos Brando, de az izomkormányzó nem is igazán színész, inkább egy karakter, és ezt a céltudatos, nekifeszülős hozzáállást tudja belevinni az izom mellett a szerepeibe, ami hitelesebbé teszi.
több fajta férfiasság van, és nem zárják ki egymást szerintem.
mondjuk az öreg sok mindent egyesít ezekből:
image.guardian.co.uk/sys-images/Books/Pix/pictures/2008/03/26/hemingway460.jpg

mesko 2011.01.15. 22:32:52

@chuck-d: hmm, mondasz valamit..
süti beállítások módosítása