Utolsó kommentek

  • doggfather: Ha van a Pengének "előzménye", olyan film ami ihlette akkor ez az. Hogy ezután Joel Schumacher Bat... (2024.07.10. 07:02) Az elveszett fiúk (The Lost Boys)
  • Kerma: Nagyon jó film volt! Kössz a cikket! Üdv, Kerma (2023.06.12. 10:31) Párbaj
  • doggfather: Nagyon európai animációs stílusú és történetű messze nem gyerekmese. Fantasy minimális varázslatta... (2023.02.16. 11:22) Az utolsó egyszarvú
  • doggfather: A zsaruk becsülete, Kiképzés (light), A bűn mélyén. Három film amiből erősen merített ez az alkotá... (2022.04.05. 15:52) Brooklyn mélyén
  • josé73: @travis: Bizony, amikor Hemingway a háború alatt Eisenhower táborában tartózkodott, és üres borosü... (2021.09.16. 15:12) Filmkritika: 1408 (USA, 2007) ***
  • Utolsó 20

Szocializálj velünk!

A legfrissebb filmkritikák

Nincs megjeleníthető elem

A legújabb előzetesek

Nincs megjeleníthető elem

Fűrész

2010.04.07. 20:00 Wostry Ferenc

Sosem írtunk még erről a szarról, háménemmost.

Egy lepukkant, retkes-rozsdás helyiségben ébredsz, a klotyóhoz bilincselve. Egy diktafonra rögzített eltorzított férfihang tájékoztat arról, hogy egyetlen esélyed a túlélésre ha levágod a lábadat. Vagy kihalászod a bilincsed kulcsát egy hulla belei közül. Vagy átvágod magad egy Baumaxra való szögesdróton. Ércsük, ugye? Emberrabló sorozatgyilkosunk mindenféle szadizós játékokkal teszi még elviselhetetlenebbé áldozatainak utolsó perceit – ugyanakkor ad is nekik némi esélyt a szabadulásra.

Az alapötlet egyáltalán nem rossz, már sorozatgyilkososfilm-viszonylatban. A Saw azonban rögtön az első perctől kezdve mindent megtesz azért, hogy kiábránduljunk belőle. Pszichó barátunk két férfit bilincselt valami ipari retyó két ellentétes sarkába. Köztük félúton, egyelőre elérhetetlen távolságban egy fejsebéből erősen vérző hulla fekszik. Csupán pár órájuk van arra, hogy rájöjjenek, miért kerültek ide, és hogy hogyan másszanak ki a slamasztikából: elrablójuk az idő leteltével előbb egyikük családját nyírja ki, utána elveszi az ő életüket is. Szóval nem árt, ha sietnek.

A fiatalabbikat Leigh Wannell, a film forgatókönyvírója alakítja. Játéka olyannyira gyenge, hogy eleinte azt hittem, oka van így játszani, a fickó talán egy un. „red herring”: egy, a gyanút feleslegesen magára vonni akaró figura. De elárulom, nem az. A csávó egész egyszerűen tehetségtelen.

A másik férfit Cary Elwes játssza; egy orvost, akit a rendőrség már korábban meggyanúsított a gyilkosságsorozattal kapcsolatban. Hogy ő milyen teljesítményt nyújt, arról lásd alább. Bővebb kifejtést érdemel.

Miközben a bajba jutott sorstársakkal ismerkedünk, rendezőkém mindenféle flesbekkeket (így nevezik a nagyon okos kritikusok a filmes visszaemlékezéseket) vág be a gyilkos korábbi áldozatainak megpróbáltatásairól. Ezekben stilisztikailag folyik tovább az a Fincheres koppintás, ami, gondolom, az alapsztorinál is már eleve nyilvánvaló volt: a Saw a He7edik alacsony költségvetésű kistesója szeretne lenni, de csak gyépés unokaöccs lesz belőle. A flesbekkek a Marilyn Manson videók megoldásait kavarják össze a sztárrendező vizuális ötleteinek koppintásaival, ügyesen ölve ki a szituációkból a legkisebb feszültséget is. Pörög a kamera, hörög az indusztriál-gitár, jól alákrenkölnek a beállításoknak, az alany „jákoblajtorjásan” kezdi el dobálni magát, én meg röhögök, ahogy a számon kifér.

A rétestésztaszerűen nyúló flesbekkek kifulladásával fogva tartott madárkáink társaságába kerülünk vissza, akik kétségbeesetten igyekeznek rájönni elrablásuk okára. A forgatókönyvíró-főszereplő érezhette, hogy némi probléma lehet története izgalomgerjesztő képességével, ugyanis ezen a ponton egy meghasonlott, levitézlett öregzsaru figurájával (Danny Glover) igyekszik azt feldobni, sikertelenül: Glover alakítása majdnem annyira rossz, mint a korábban már emlegetett két jómadáré. Mi a franc folyik itt, ez a rendező csak a legrosszabbat tudja kihozni a színészeiből? Elég az hozzá, hogy erősítés nélkül (Hello! Logika! Ááá, kár erőltetni…) ered az ekkorra már csuhába-csuklyába burkolózott szériális killer nyomába (a látvány az eredetileg szándékolt félelmetes helyett inkább sokkolóan nevetséges).

A finálé több: hasfalszaggatóan szánalmas. Már most citromklasszikussá ért az az üldözési jelenet, amelyben Glover autóval üldözi a lesántult(!) gyilkost: az éjszakai hajsza illúzióját filmesék úgy igyekeztek megteremteni, hogy fekete háttér előtt fel-le hintáztatják az autót (ennyire alacsony nem lehetett a költségvetés!), miközben a szinész elszántan tekergeti a kormányt. Ezt egyszerűen látni kell: a csalás fájdalmasan nyilvánvaló, kileng a cikimérő. Ám ez még sehol nincs Elwes az utolsó negyed órában nyújtott, egész egyszerűen HIHETETLENÜL gyenge szinészi teljesítményéhez képest – ennyire rossz alakítást olyan filmben, amellyel szemben professzionális elvárásokat támaszthatunk, komolyan mondom, még sosem láttam. Gimnazista színjátszókörökben lehet hasonlót tapasztalni, de ott is csak a próbák alatt. Fájdalom és kétségbeesés hihető ábrázolása lenne a feladata – amit helyette művel, azt egész egyszerűen látni kell. Na emiatt talán érdemes megnézni a Saw-t.

Sajnos ez a hulla-gyengén (elnézést) megírt, fantáziátlanul fényképezett és szörnyű-mód eljátszott film bűzlik attól, hogy készítői egy franchise első darabjának szánták, és be is jött a számítás, a széria a mai napig óriási siker, sikerült sokakkal elhitetni, hogy ez a szar, ez horror. Persze ilyesmihez kell a megfelelő befogadó is.

 

Fűrész (Saw) – amerikai horror, 2004. Rendezte: James Wan. Írta: James Wan, Leigh Whannell. Kép: David A. Armstrong. Zene: Charlie Clouser. Vágó: Kevin Greutert. Szereplők: Leigh Whannell (Adam), Cary Elwes (Dr. Lawrence Gordon), Danny Glover (David Tapp nyomozó), Monica Potter (Alison Gordon), Ken Leung (Steven Sing nyomozó), Dina Meyer (Kerry), Benito Martinez (Brett).

40 komment

Címkék: horror filmkritika 2csillagos

A bejegyzés trackback címe:

https://geekz.blog.hu/api/trackback/id/tr1001899084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J_H_Mallory (törölt) 2010.04.07. 21:19:07

Eddig azt hittem én vagyok az egyetlen aki nem érti, mitől lett akkora siker ez a fos. Az első részről kb a kétharmadáig azt hittem, hogy egy közepesen gyenge horrorparódia.

0motig0 2010.04.07. 22:10:03

akkor már 3 ember van... meg ez szerintem nem is horror mert a horro alapfogalma az hogy összefosd magad(Cápa,Alien (1-3 ig a 4 az röhej...)) ez még trashnak is hülyeség mert ahoz kevés szerintem(bár én nem néztem meg mert nemvolt kedvem okádni... de amit ismerősők elmondtak elég volt...(pláne az a rész hogy te mitől félsz jobban?: egy igazi létező cápátol vagy egy ilyen sorozatgyílkostol...)

Edgar 2010.04.07. 22:10:22

Ennyire azért nem rossz.

Real013GSF 2010.04.08. 01:03:36

Mélyen benn az ellenséges terepen. Körülöttem a beleimet kiontani akaró ellenséges katonák. De bazdmeg, kemény vagyok! Kirontok a bokrok mögül, arcom eltorzul, és kiáltok: Én biza' szeretem a Fűrészt!

Apró darabokra szaggat géppuskájuk tüze.

De megérte. (?)

Viccet félretéve, ez a tipikus B-film szerintem, ami valami miatt mégis működik, nagyon is, csavarostul. Lopás persze, sokszor béna meg minden, de van benne valami.

Az írás viszont szar. Ne ez legyen a színvonal, lehúzni is csak stílusosan:)

Matrix_ 2010.04.08. 09:35:15

ez már olyan szar, hogy jó. van ilyen! :)

Lehota Árpád 2010.04.08. 10:04:45

8., és az a durva, hogy 2szer láttam, de SEMMIRE nem emlékszem belőle, az utolsó jelenetet kivéve, meg a második részből az injekciótűs megmozdulásra. (több részt nem láttam) ilyen emlékezetkihagyásom csak a Nemzet Aranya filmekkel kapcsolatban van még. :)

reznik 2010.04.08. 13:17:34

9.!
A sztori a 2. résztől követhetetlen (és igen, az 1. rész is nevetségesen bugyuta), meg hát a franc se fogja minden évben újra nézni az előzményeket, hogy most ki kicsoda.
Azt hiszem a 3.-nál már kiszálltam, az abszolút nézhetetlen minőség miatt is.

TheBerzerker 2010.04.08. 14:03:48

Nem értek egyet ezzel a cikkel. Én elhiszem, hogy a Feri zsigerből utálja a Fűrészt és azt, amit képvisel, de szerintem az első rész egyáltalán nem volt olyan rossz, mint ahogyan le lett festve. A folytatásokra nem kívánok kitérni, én asszem 3-asnál adtam fel. Én az első részt még élveztem is. Bár tény és való, hogy nem a Fűrész az a film, amit évente előszedek.

Lehota Árpád 2010.04.08. 14:38:23

Az a probléma, és azért kell utálni ezt a filmet zsigerből, mert közvetlenül felelős azért, hogy ma a mainstream horror=Fűrész, mainstream horror=kommersz pénzcsináló franchise, mainstream horror színvonal=0 közeli, tisztelet a kivételnek.

clegane 2010.04.08. 14:46:46

a cikkel nagyjából egyetértek, jelenleg Lehota úr utóbbi hozzászólásával van bajom, és az élet mindenféle terén tapasztalható hasonló tartalmú nézetekkel...
szerintem kár ezért szegény Fűrészt hibáztatni, nem a Fűrész teremtette a tömegízlést, hanem csak egy olyan alkotás volt, ami telibe találta a tömeg igényét, és a sikerén felbuzdulva mások is követni próbálják azóta is a receptet. Nem nagyon lehet trendet erővel teremteni, inkább úgy működik ez, hogy jön valami, aminek véletlenül sikerül eltalálnia sokak igényét, és akkor népszerű lesz.
az, hogy a tömegeknek inkább az efféle filmek tetszenek, mint mittomén az olasz horror remekei, az senkinek sem hibája, a tömeg buta és kész, ezzel meg nem lehet, sőt nem is kell mit kezdeni.

Tepes 2010.04.08. 15:32:59

Tényleg elég gáz ez a film. Csak arra lennék kíváncsi, hogy a folytatások hány csillagok kapnának? minusz 2?? :-)

Egyébként egyedül az első 2 részt sikerült végignézni, de a 2.-nak már nagyon vártam a végét annyira unalmas volt. A 3.-ba már beletekergettem, a többire már egyáltalán nem voltam kíváncsi...

Oscee 2010.04.08. 20:46:13

Telibetalált B hangulat, nagyszerű felütés. Szerintem Descent és Grindhouse mellett az utóbbi ~5 év legjobb horrorja (horrorvígjátékok most nem játszanak, úgy más lenne a kép). Bár igazából ezeken kívül nem is sokat láttam, ami tényleg jó lett volna, inkább csak pszichothrillereket.

Oh, meg a Cerda-féle Abondoned ütött még, akármyilen low profile az is, kellően elmebeteg.

gothmog 2010.04.08. 21:18:09

mínusz 1. Nekem is tetszett. Pedig hibát találhatnék benne bőven ha érdekelne, de hát ez nem egy biológiai/munkavédelmi oktatófilm, hanem egy egyszernézős ijesztgetős egy poénra kihegyezett mozi. A szappanoperába hajló folytatás annyira már nem, de ez most nem is fontos.

kelta 2010.04.08. 22:09:59

Én csak a 2. láttam, de az is milyen szar volt.

Kedvencem az volt mikor egy 120 kilós gengsztert, elkapott a mozdulni alig bíró öreg meg a kb. 50 kilós csaj. Bakker, megemelni nem bírták volna.

Linkovic Csumoszky · http://geekz.blog.hu 2010.04.09. 08:08:21

Én már az első jeleneten kibuktam, annyira idegesítő volt az a kisiskolás szini tanodás, biccsingelő fazonnak a játéka, hogy bele kellett tekergetnem.

retekvári 2010.04.09. 10:34:48

És tegyük hozzá, hogy szegény Rorschachnak azért kell teljesen hozzá méltatlanul szétbaltáznia egy fejet a Watchmenben, mert a Fűrész azóta már ellopta a képregényben lévő ötletet.:D

7thArT 2010.04.09. 16:32:25

szerintem is zs kategóriás film, de annak elmegy abszolúte...
Már az első 10 perc után látni, h mennyire beteg, de ez még sok más filmről is elmondható. Nekem ez az első rész még elment, a vége tetszett, én nem találtam ki, és az is ügyes volt, h ráexponált a fűrészre, mint tárgyra, amit végig várunk, mikor kerül felhasználásra:)
A többi rész már csak a rétes tészta nyújtása...és a 2.-at még láttam, a 3.-ba már csak belenéztem.
Persze, ha nagyon őszinte akarok lenni, akkor tényleg izzadságszagú és beteg az alapsztori, lehet kellett volna finomítani az egészen.

K.Leslee 2010.04.10. 00:10:14

@Lehota Árpád: Azért nem emlékszel semmire, mert ez a film egy semmi. A sztorira sem lehet emlékezni, mert egyszerűen NINCS. Szomorú, hogy erre a szemétre (is) van igény manapság.

Feri, ha ez 2 csillagos(márpedig annyi), akkor a folytatások egyenként -2*

Edgar 2010.04.10. 03:47:16

Valamiért az az érzésem, hogy ha ez egy távol-keleti film volna, ki lenne kiáltva zseniálisnak. Így meg fos, csak mert beletrafált holmi tömegigénybe.
Hát egyik sem. Távolról sem mestermű, de kellő mennyiségű feszültség van benne, a csattanó jó, és az alapgondolat is igenis jó, ha a kivitelezésben vannak is hibák. (Színészi munka... nézzük meg pl. Argento színészei közül hányan kapnának arany vérmókus-díjat az alakításért.) Annyi tökönszúrósan rossz horror van, hogy nekem ez felüdülés volt (nyilván jóval a franchise elindulása előtt láttam), és a "közepesnél jobb" kategóriába helyeztem. És még a második rész is tűrhető. A harmadik, na az a fos. A többit nem láttam.

retekvári 2010.04.10. 12:04:40

@kelta: Jah. A képregényben megbilincseli az arcot, odavág mellé egy fűrészt, és azt mondja, hogy "helyedben nem a bilincset fűrészelném. Nem lesz rá idő". Aztán rágyújtja a házat.

K.Leslee 2010.04.10. 19:19:18

@retekvári: Ez a jelenet a Mad Max-ban is benne van, a végén, mikor a lángoló kocsihoz bilincseli a tagot és odadob neki egy fűrészt.
@Edgar: Sok mindenben igazad van, de engem ez a film azért húz fel, mert már az első rész is olcsó és számomra hatástalan eszközökkel próbálta sokkolni a nézőt. A Végső állomással hasonlóan ez is a halálnemekre koncentrál, csak míg abban volt egy elfogadható magyarázat és nem akart többet mutatni annál, ami, addig a Fűrészben egy nevetséges indokot találtak csupán a vérengzésre
nem is beszélve a rengeteg logikai buktatóról.
Viszont hatással volt rám a film;
felfordult a gyomrom,leginkább attól, hogy ma már az összes elmebeteg állat csinálhat filmet.
Abban is van valami, hogy ha távol-keleti a film, akkor lenne, akkor másképp tekintenének rá.Viszont abban az esetben milliószor jobb lett volna, ebben biztos vagyok.
Fogadom, hogy sokan így is szidják, de ugyanakkor látták mind a hat részt és végigizgulták. Legalább van mondanivalója a filmnek; tiszta képet kapunk a mai társadalmi igényekről.

Edgar 2010.04.11. 01:35:24

@K.Leslee: Az jó, amikor elmebeteg állatok készítenek filmet, csak legyen benne művészet. Ez a Fűrész ugyan nem igazán művészi, elmebetegnek elmebeteg, viszont nem teljesen tartalmatlan, van benne ötlet. Ezért nem értek egyet Wostry tiszteletes földbedöngölős kritikájával.

K.Leslee 2010.04.11. 19:37:06

@Edgar: Igaz, viszont Wostry tiszteletes felindulása valószínűleg a filmgyártás látható elkurvulásán alapszik, melynek a Fűrész-széria egy meglehetősen erős csomópontja az első résztől egészen a nem tudom hányadikig. Velem is megesik, hogy sokak által kedvelt(imádott) filmekről kicsivel ööö..hosszabban beszélek, mint kellene(pl.Transformers, Roland Emmerich összes, és persze a Twilight, de a lista végtelen)

7thArT 2010.04.12. 10:18:47

A filmgyártás elkurvulása egy eléggé szubjektív dolog...és ha már itt tartunk, nem csak a horror filmek esetén figyelhető meg bizonyos kisiklás, csak nézzük meg milyen sorozatok mennek a tv-ben.
Nevetséges sztorik és eltúlzott beteg részek, nem is nézek TV-t már szinte. Szerintem ehhez képest a Fűrész egyáltalán nem számít csomópontnak.

K.Leslee 2010.04.12. 17:37:30

@szoni_: nekem eppen ezert megcsak tv-m sincs, azt sem tudom, mik mennek a tv-ben es igy jol erzem magam. A sorozatokat meg soha nem szerettem, egyszeruen idegesitenek.

Lehota Árpád 2010.04.14. 19:04:27

@clegane, meg hogy a tömegigény... persze. de vannak filmek / irányzatok amik jó irányba lökik a zsánert. pl. az utóbbi évek brit dolgai, Descent, Eden Lake, Wilderness. vagy a francia horror-új-hullám, Haute Tension, Inside, Martyrs és társaik, ráadásul ezeket nem is igazán szeretem de pl. Aja ezek miatt megcsinálhatta a Hills Have remake-t - ami szerintem jó, és a mai mainstream amerikai horrorban hivatkozási alap lehet (remélhetőleg). na most, a Fűrész-franchise az a műfaj zsákutcája, ugyanakkor mégis hivatkozási alap, ez a problémám. és, @ K.Leslee, én a Végső állomás filmeket alapvetően bírom, mert nem akarnak semmivel többnek látszani, mint amik, szórakoztatják, aki erre a stílusra vevő, és a film csak arra van h a "creative death" jelenetek közt kitöltse az időt. és ez így oké. a Fűrész-filmekkel az a baj h baromi okosnak akarnak látszani, értelmetlenül, és a mainstream által "okos" "csavaros" filmekként vannak számontartva... ahogy Feri is írta, a film egy Seven akar lenni, emiatt ellenszenves erőlködés.

K.Leslee 2010.04.14. 21:42:02

@Lehota Árpád: A Végső Állomással kapcsolatban ugyanezt írtam Én is:-) Okosan hozzátetted, hogy a Fűrész 'mainstream által okos és csavaros'. Vagyis iparosmunka, a tömegigény netovábbja. Elképesztő, hogy egy ilyen szart is el lehet adni pár idézettel a plakáton, hogy 'Az év legsokkolóbb filmje - Story magazin'. ...és sokaknak tetszik, majd a végén divat lesz belőle, mert szájról szájra terjed az egyes halálnemek részletes bemutatása és ha egy film ilyen szinten sokkol, akkor az csak jó lehet.

Megfigyeltem, hogy ezek az emberek nem látták a hetediket.

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2010.04.15. 14:42:51

(Sokat gondolkodtam, mi legyen az első mondatom, de semmi elmés nem ugrott be, vagy ha igen, elfelejtettem. Sajnálom, na.)

A Fűrésszel nekem az a bajom (hmm, lehetett volna akár ez is az első mondatom, nem? Nem kellett volna annyit vacakolni, csak durr bele, vagy valami hasonló, érted?), hogy a korai Fincher éltemű (He7edik mellett a Harcosok klubja és a Játsz/ma is érintett) eszmeiségéből összehegesztett egy olyan szadiszti-messianisztikus ideológiai tákolmányt, amivel igencsak álságosan legitimálja a torture pornt, vagyis önmagát. A csavar a végén kortünet (se nem jó értelemben mondom ezt, se nem rossz értelemben mondom ezt), az alélók - megfigyeléseim szerint - nem csak a narratív manőver(ek)től alélnak, de a trancsikázd-szét-magad-a-gecibe-és-megvilágosodol koncepcióra is értékteremtőként tekintenek. Egyébként a minél-közelebb-a-halálhoz-annál-közelebb-az-élethez irracionalitás nyilvánvalóan létezik, de jelen esetben mindössze egy - valóban okos - legitimációs technika. A film számára sokkalta fontosabb a creative killing, mint az ahhoz vezető út, ami egyrészt az (akár spirituális régiókba is fel-fellibbenő) drámát szelepesíti, a filmet meg bután periodikus sormintává laposítja.

Az egész persze időre megy, csak 42 másodpercem van, hogy a hippokampuszomból az ütvefúróval kiszedjem a seggembe vart termonukleáris töltet időzítőjét egy fűrészgépre kötözve, (és még a hosszabbító is alig ér el a konnektorig, nehogymá jobb kézzel csinálhassam...) de a fel-felvillantott retrospekció, ami az áldozathoz, mint emberhez vinne közelebb, mindössze nyűgös-kötelező előétek, a nagyi lebbencslevese a véreshurka előtt. (Hogy tudnak nézni, ha marad a mélytányér alján...) Szal a szitu durva, hozzávetőlegesen eléggé, de a bibi, hogy nem műxik. És ezér tetszett bizonyos értelemben a harmadik rész, ahol az eladdig asszem egyetlen túlélőről bizonyosodott be, hogy a megvilágosodása szánalmasan egészséges bosszú-pszichózis. A próbái túlélhetetlenek. Szal Dzsigszó benézte, vagy: csak úgy csinált, mint aki, és a franchise alélói nézték be.

A fordulatok egymást oltják ki (alapvetően intenzitásban, néhol logikailag is), a sebészeti gyorstalpalók pedig kellőképpen irreálisak és absztraktak. (Mondjuk ez a szubzsáner sajátja, de én a Végső Állomás 98756234 3D-s moziprömierjén is simán be tudtam volna aludni.) Ennek ellenére - az én szeméyles olvasatomban - egy baszott nagy kihagyott ziccer a Fűrész. Az első rész tökéletes műfaji film lehetett volna a bűnről, a vezeklésről és a megbocsátásról - mert a klotyóba zárt két lator, és a köztük kiterült maestro golgotai szimbolikája már önmagában zseniális -, de ezen izéknek csak Eakárhányszázas utánzataira futotta. Az íze nyomokban olyasmit is tartalmazott...

...de ez már télleg szarrágás. Be is fejezem. (Hm, ez utolsó mondatnak elég faja!)

.m.

NickelADeón 2010.04.15. 14:46:43

Parra: te hogy csináltad volna meg? (Tényleg kíváncsi vagyok - az utat a megvilágosodásig?)
(Nagyon tetszett, amit írtál.)

Parraghramma. · http://torrance.freeblog.hu/ 2010.04.16. 17:08:43

@NickelADeón: hogy kérdezhetsz ilyen buddhákat, amikor az embernek épp megszakad a sziddhártája???

Bocs. :(

www.youtube.com/watch?v=0slYY_YaCrY

Bagheera Kiplingi 2010.04.16. 17:51:53

majd 15 ev mulva az elso Furesz rebootja/remakeje belovi a kihagyott ziccert! jesszus, ez miert jutott eszembe? :)

timmcsi 2010.05.26. 08:55:02

LÁtom változóak vélemények, mégis többen vannak akiknem nem tetszett a film. Szerintem azért csak nem lehet ennyire gány, ha eddig folytatták. Persze nem gondolom azt, hogy kellett volna ennyi. Már nagyon vontatott az egész. Én személy szerint és a barátaim láttuk az ediggi összest. Az első öt részt megnéztük egyszer. De a hatodikról az a véleményem, hogy az ediggi legjobb fűrész. Nem csak a töménytelen eszement gyilkolásról szól. Van normális sztorija és az előzőekkel ellentétben követhető. Mondjuk, hogy várható a hét, az már nálam is kiverte a biztosítékot, bár a film végén szint egyértelmű, hogy a hattal nincs vége...
süti beállítások módosítása